http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Jeśli nie popełniłem błedu w układzie to potrzebne są : (wg mnie schemat dość przejżysty i zasada działania prosta ) ----------------------------------------... 1. Transformator 230V / 24V ( 1A ) 30W (zasila stycznik i elektrozawór) 2 . Stycznik 3 styki 24V AC CRMI05-30-01-A024 sterowanie 24V AC ( trzeba wspierac polską...
Sonda 5 przewodowa to sonda szerokopasmowa sprawdzanie tylko za pośrednictwem testera diagnostycznego. W APE plus dla obu sond jest podawany po kluczyku za pośrednictwem przekaźnika (tego samego co dla pompy paliwa) oraz bezpiecznika wspólnego dla obu sond. Jeżeli brak plusa to w pierwszej kolejności zainteresował bym się wspomnianym bezpiecznikiem....
Trzeba drążyć temat dlaczego gaśnie pod obciążeniem. Ja tak uruchomiłem Kangoo też na pompie VP: Nie odpalał, a mechanicy wymienili już moduł świec, same świece i wiele innych części... a przecież to jest jeden z najprostszych silników:) Ja podałem napięcie na elektrozawór pompy i autko ożyło (co prawda bez mocy ze świecącym się STOP i kontrolką temp...
Dobrze kolego coś pokombinuje liczyłem na opis pinów który od czego by można posprawdzać Dodano po 53 Piny zaczynają się od lewej do prawej patrząc na złącze ECU pin1 na górnym rzędzie które to stały plus a które to po stacyjce i które sa od cewek wtrysków i przekaźnika pompy paliwa?? Dodano po 25 Kolego masy na pinie 2i 3 są prawidłowe ale pin 30 i...
W pozostałościach po moim tacie znalazłem w garażu fajną dość mocną pompę obiegową która oczywiście nie jest mi potrzebna. Znajduje się na niej napis zrobiony grubym flamastrem "SPRAWNA " . Chciałbym ją sprzedać ale muszę wiedzieć na 100% czy jest sprawna - jak to sprawdzić w domowych warunkach ?
Witam W jaki sposób sprawdzić pompę olejową z silnika, oczywiście przed założeniem jej do silnika, by być pewnym, że pompa jest sprawna na etapie przed montażem i szukać ewentualnie gdzie indziej skutków niskiego ciśnienia?
witam.mam poldka i chciałem zapytać na jakiej zasadzie działa przekaźnik pompy paliwa umieszczony w centralce pod kierownicą tam gdzie bezpieczniki w atu plus,z czego sie składa i jak sprawdzić czy to on jest wadliwy.dzięki.
witam kupiłem silnik z wózka widłowego który okazał się praktycznie cały do remątu i mam pytanie jak sprawdzić najprostrzym sposobem w domowych warunkach czy pompa oleju jest sprawna bo nie chce kupować niepotrzebnych części ani później odkręcać miskę drugi raz bo pompa będzie trup,
Sprawdzanie pompy raczej nic nie da choć sprawdzić nie zaszkodzi. Skoro pali w lecie bez problemu to raczej nie tu leży przyczyna. Załóż rozrusznik od focusa TDDi (2.2KW) bo standardowy ma 1,4KW taki sam jak w 1.6D i 1.8D. Szybciej kręci tym samym przechodzony już silnik szybciej odpala. Trzeba też pamiętać o sposobie odpalania. Nie grzejąc świec zakręcić...
Cześć.jak sprawdzić pompe paliwa w kadecie.Jak i skąd jest zasilana.Wiem że na pewno nie działa-wogóle jej nie słychać i nie dochodzi paliwo do wtrysku.Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Czy są jakieś proste sposoby na sprawdzenie stanu pompy obiegowej? Chcę uniknąć niepotrzebnego zakupu jeśli pompa okaże się jeszcze dobra. Pewnie podstawowym parametrem jest ciśnienie podnoszenia. Jak to pomierzyć domowym sposobem?
Chodzi o ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... który moderator słusznie przeniósł do kubła. Pompka w tym wozie jest tu: http://obrazki.elektroda.net/42_12111928... i żadnym innym pudle nie widziałem takiego zarąbiastego dostępu do niej. Nie trza włazic pod spód, ściągać nadkoli, nic! Nie usmarujesz się przy tej robocie....
Witam. Mam taki mały problemik. Nie odpala z powodu pompy paliwowej (nie chodzi). Czy wiecie jak ją sprawdzić bez wyciągania baku? Napięcie jest napewno bo mierzyłem, zmierzyłem także oporność między + i - i wyszło około 1 Kilo, czy to prawidłowa wartość? Bardzo dziękuję za wszystkie porady. Pozdrawiam !!!
Witam wszystkich mam drobny problem ,rozebrałem moją pompę z wielką ostrożnością i wymieniłem wszystkie oringi niestety podczas składania wypadł mi ze środka wałek napędzający "ten z wieloklinem " i za diabła nie jestem pewien w jakiej pozycji on powinien się znajdować. -wydaję mi się że po zablokowaniu pompy( na blokadzie bolcem) wałek powinien otworem...
Witam.Sterownik j/w przy włączaniu się pompki brzęczy przez 3-4 sek przekaźnik lub stycznik włączający pompkę,gaśnie wtedy wyświetlacz,po chwili wyświetlacz pokazuje temp i włącza się pompka.wymieniłem sondę KTY 81-210 lecz nic to nie zmieniło. Proszę o wskazówki co może być przyczyną. Pozdrawiam
Pompki spryskiwaczy szyb i reflektorów, włączane są podwójnymi przekaźnikami - patrz obrazek poniżej. Przy wyłączonym zapłonie, pomiędzy pinami we wtyczkach obu pompek, powinno występować zwarcie. https://obrazki.elektroda.pl/6093025400_...
Witam nie chodzi pompa paliwa brak plusa zasilającego pompę potrzebuje znaleźć przekaźnik od pompy może ktoś wie jak on wygląda lub gdzie jest bo pod kierownicą tego sporo i ciężko dojść który to bo coś mi się zdaje że jakiś przewód jest zerwany po kablach ciężko znaleźć :/
Problem z uruchomieniem silnika rozrusznik kręci ale przy przekręceniu kluczyka w stacyjce nie słychać pracy pompy paliwa podobno jest przekaźnik pompy tylko gdzie on się znajduje i jak go sprawdzić czy jest sprawny. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
Cześć chciałbym sprawdzić wydajność pompki do paliwa(do zbiornika )czy ma wystarczające ciśnienie jak to można zrobić?? polonez 1,6gli 1995rok
witam, mam pytanie. Chcę zasygnalizować awarię pompy obiegowej. Przez przewód zasilający max płynący prad to 0.19A, w jaki sposób moge pobrać sygnał do sterownika plc o uszkodzeniu lub przeciażaniu. Pompa obiegowa 1fazowa: 230V 22W
W Polonezie (97r) przestała działać pompka paliwa, co się mogło stać? Jak ją wymontować aby można ją sprawdzić? Proszę o pomoc.
Jak sprawdzic czy sterownik od pomy 0470504005 jest dobry_. auto nie odpala .
Witam .Mam problem z pompką paliwa u corsy B 1,2 .Założyłem nową bo stara się spaliła i nie dochodzi do niej prąd .Czy wie ktoś gdzie jest przekażnik od niej ?
Witam wszystkich. Mam pompę, która była "popsuta" i jakiś czas leżała rozkręcona przez kogoś. Podobno uszkodzony był kondensator, więc kupiłem go. Teraz nie wiem jak połączyć kable, aby wszystko śmigało. Mamy przewody od: -Zasilania - brązowy, niebieski, żółto-zielony -Pompy - czerwony, niebieski, żółty - Pływaka - brązowy, niebieski, żółto-zielony...
Witam, jak mogę sprawdzić czy pompka nie jest zepsuta z użyciem multimetru? https://obrazki.elektroda.pl/2397600000_... [/img]
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Pod maską sprawdzałeś na podszybiu?
co wy polecacie najpierw? Sprawdzić zasilanie i sterowanie przekaźnika pompy, podczas rozruchu ma być na nim 3 plusy i masa. Sprawdzaj go próbnikiem żarówkowym, nie miernikiem.
Kolega z Aberdeen dobrze podpowiada. Tak to czujnik halla. Jakakolwiek kontrolke na 12V , jeden koniec do + aku. , a drugim sprawdzamy kluczowanie (masą) na zespoloną zcewke zapłonową(biały i biało zielony kabelek). Tak samo sprawdzamy kluczowanie wtrysków i przekaźnik pompy paliwa. Jżeli nie ma na żadnym wysćiu , to uszkodzony; ECU lub czujnik Halla...
W gnieździe przekaźnika od pompy paliwa sprawdzamy czy jest napięcie na stykach 30 lub 87, jeżeli jest napięcie to zwieramy te styki ( 30 i 87 ) i sprawdzamy czy to napięcie dochodzi do pompki. Jeżeli napięcie dochodzi to sprawdzamy układ załączania przekaźnika styki 85 i 86. Na jednym styku powinien być plus a drugi jest zwierany przez sterownik do...
Pompa jest odbiornikiem indukcyjnym i podczas włączenia generuje zakłócenia, które restartują Arduino. Jeśli przekaźnik jest włączony bezpośrednio do wyjścia procesora, zastosuj separację transoptorem lub moduł przekaźnikowy z transoptorem. Sprawdzają się też przekaźniki SSR, albo moduły triakowe z detekcją zera.
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
Witam, mam taki problem, nie mogę odpalić auta. Kręci, nie daje sygnału jak by chciał zapalić, po prostu cały czas kręci. Sprawdzałem przekaźnik pompy paliwa i pompę, wszystko jak dla mnie działa. Odkręciłem świece, za każdym razem były zalane. Sprawdzałem iskrę, jest na wszystkich czterech garach, czy może ktoś mi pomóc? I czy benzyna jak stoi otwarta...
Podłącz w końcu pompę na krótko z akumulatora, dowiesz się wtedy czy sama pompa jest dobra, jeśli się okaże że jest to dopiero wtedy sprawdzaj dalej (przekaźnik przewody). Jak ci pompa nie ruszy na krótko to sprawdź połączenie pompa - przekaźnik(pin 13 we wtyczce przekaźnika), jak i to będzie dobre to zewrzyj we wtyczce przekaźnika piny 8 i13 lub 15...
no to problem jak auto całkiem stanie to jest łatwiej moze pompa paliwa sie nie włacza sprawdzałeś przekażnik?kopułke zapłonową?i standardowo stacyjke bo w tym modelu lubi padac
Nic takiego nie ma, po włączeniu stacyjki ECU uruchamia pompę na 5 sekund i ją wyłącza jeżeli nie odpalisz silnika, jeżeli odpalisz pompa pracuje cały czas. Jak sprawdzałeś te przekaźniki? Styk roboczy w tych przekaźnikach to numery 3 i 5, wyjmujesz przekaźnik i wkładasz zworę w gniazdo w miejsce tych styków, słuchasz czy pompa wystartowała, jeżeli...
Patrząc na twój pierwotny rysunek, jeśli chcesz tylko sprawdzać częstość załączeń, bez blokady pompy przez atmegę, i planujesz dać tam przekaźnik z cewką równolegle do pompy, to pomiń transoptor, nie będzie potrzeba baterii, a uzyskasz separacje galwaniczną. Wersja minimum ustawiasz pull-up na atmedze i zwierasz stykami przekaźnika ten pin do masy....
no i po podłączeniu pompy na krótko auto pali jeździ?, to szukaj co ginie teraz, czy plus, czy może masa gdzieś ugniła, primery gniją przeokropnie więc to bardzo prawdopodobne że np wygniło w miejscu oczka masowego kabla pompy, albo jakiś stary alarm odcinający pompę umiera, idź po kablach od pompy i sprawdzaj gdzie jest napięcie a gdzie już niema
Było sprawdzane. Przekaźnik wymieniony, pompa była też wymieniona jakiś czas temu, bo stara padła na amen. Wiązka, która idzie do pompy sprawdzona.
Sprawdzałeś czy tego przekaźnika nie wysterowuje, czy może plus zanika przy kręceniu?
Od cefki idize prąd na pompe??? Zdecydowanie, nie. Albo coś w stykach jest nie tak albo poszedł czujnik któryś Sprawdzałeś bezpiecznik i przekaźnik od pompy paliwa? Popraw pisownie ( cefka ).
Sprawdzałeś przekaźnik od pompy, może jest załączony na stałe?
Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem forum. Proszę o pomoc. Mercedes W203 2.0 benzyna nie działa, pompa paliwa, bezpiecznik dobry, nie załącza się przekaźnik pompy. Na stopce 85 przekaźnika, gdzie jest masa cewki, po załączeniu zapłonu pojawia się napięcie 12 V, przed załączeniem zapłonu jest tam masa. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc i...
Witam mam problem z fiatem doblo , po przekręceniu zapłonu nie uruchamia się przekaznik od pompy ( sprawny bo sprawdzałem). Jak przekaznik przycisnę śrubokrętem to auto odpala. Mógł by ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić sterowanie. ? A może ktoś ma schemat?
No , a ten filterek paliwa to tak jak ci radzili- WYCZYŚCIŁEŚ?, czy wymieniłeś? Pompa paliwa elektryczna ze zbiornika podaje prawidłowe ciśnienie, działa w ogóle? Sprawdzał ktoś osławiony "kolorowy" przekaźnik pompy paliwa?
Sprawdzę czy napięcie na pompę idzie i czy włącznik kolizyjny ma przejście a później będę sprawdza paliwo i iskrę :D
W ducato przełącznik uderzeniowy wyłącza pompę paliwa (zasilanie). Jak go sprawdzałeś ? Przedzwoniłeś czy ma przejście ?
sprawdzałem napięcie żarówką 12V to nie świeciła jasno tylko robiła się czerwona Jeśli tak, to podaj plusa do pompy i zobacz czy pomogło. Jak tak to przekaźnik do sprawdzenia na początek.
mam problem z lanosem: stał ponad miesiąc bez akumulatora i teraz brak iskry i brak paliwa. Pompa paliwa sprawna. Po przekręceniu kluczyka nie świeci kontrolka CHECK a lampka immo gaśnie.I w okolicy komputera zauważyłem wilgoc. Przewody WN jak i świece są nowe. Prosze o pomoc w tej sprawie. Silnik to 1.5i OHC A sprawdzałeś przekaźniki? Jak nie świeci...
Nie są to >pierdoły< , jak sam widzisz.Masz jakieś pojęcie o tym , to sam sprawdz ,przy próbie odpalania na ciepłym. > czy jest sterowanie na pinie nr.5 modułu zapłonu, nie myl z czujnikiem, > czy jest napięcie 12V na cewce WN , > czy pali sie lapka kontrolna silnika, > sprawdz , czy włącza się przekaznik pompy paliwa , kolor khaki....
Czujniki wchodzisz w sterownik silnika engine i patrzysz jaka temp i w zegary instrument cluster i sprawdzasz przy np 60 stopniach czy sa te same. Spadek napiecia przy rozruchu.
Pompa po włączonym zapłonie działa tylko chwile, potem się wyłącza. Dlatego mogłeś nie mieć napięcia jak sprawdzałeś. Sprawdź przekaźnik pompy. Niektóre instalacje gazowe odcinają pompe paliwa. sprawdź przekaźnik odcinający pompe zamontowany przy instalacji LPG.
Kolego a sprawdzałeś pod siedzeniem kierowcy?
A czy przy błędzie 5 było coś działane? Błąd 13 w przypadku Aristona to albo uszkodzenie modułu sterującego (pewnie jakiś przekaźnik), albo problem z dozownikiem na tabletki. Jednak dość częste w przypadku tego błędu (mimo, że instrukcje Aristona ten błąd opisują inaczej) jest także uszkodzenie pompy myjącej. Kolejność sprawdzania dowolna :) Jednak...
Styki przekaźników czasem się palą. Co prawda w tym aucie nie spotkałem się z taką usterką. Prawdą też jest, że wypalony styk od pompy paliwa to C5II rzeczywiście nagminna sprawa. Jednak Agolab wyraźnie pisze, że przekaźnik uszkodzony, więc chyba to sprawdzał, czyż nie?
Tam pompa jest zasilana przekaźnikiem, a sprawdzałeś czujnik uderzeniowy?
Dla kogoś kto ma pojęcie to podejrzewam że namierzenie usterki to 5 minut roboty. Podaj jaki masz silnik. Bo ja sprawdzając dla N47 i bezpiecznik i przekaźnik od pompy są w kabinie a nie pod maską.
A przekaźnik się odzywa słychać jak pyka? Sprawdzałeś miernikiem przejście tego styku? Pompa sprawna podłączałeś do gniazdka?
A przekaźnik pompy paliwa kolega sprawdzał???
dodam że jak odłączyłem kostkę od pompy paliwa i dałem na zapłon to kontrolka grzania świec mrugała. Nie wiem co odłączyłeś ale ECM nie kontroluje obwodu pompy ale obwód cewki przekaźnika. Weź probówkę i sprawdzaj wtedy a nie miernikiem. Bezpiecznik jest niby za przekaźnikiem.
Mam podobną usterkę. Przekaźnika nie słychać pomimo pojawienia się ikony pracy na sterowniku. Podczas sprawdzania próbnikiem prąd jest tylko do momentu podłączenia obciążenia, możliwe że przekaźniki są dobre. Skrzynki jeszcze nie rozbierałem więc nie wiem co zobaczę w środku. Pompę CWU podpiąłem bezpośrednio do gniazdka 230V.
ok posprawdzam te wtryski jeszcze To już możesz nie sprawdzać. Sprawdź czujnik INDUKCYJNY wału i czujnik HALLA wałka, czy sygnały z nich docierają do sterownika.
czytany był launchem i wyszło pompa paliwa jeszcze nie sprawdzałem tego przekaźnika pompy może on daje popalić albo coś co nim steruje dziwne że za każdym razem jak go zgaszę i odpalę odrazu to przez jakieś 7sek wkręca sie normalnie a po chwili go cos ogranicza
Czujnik ciśnienia? Ale nie mam pojęcia jak się go sprawdza? Masz 3 sposoby. - Uruchamiasz pompę i sprawdzasz czy przełącznik ma przejście. Przy braku ciśnienia ma NIE BYĆ przejścia - Demontujesz czujnik i klikasz go. Kliknięty ma mieć przejście - Omijasz go na czas testów. Jeśli uszkodzony okaże się być przełącznik od wykrywania ciśnienia pompy to...
Przekażnik pompy sprawdzałeś?
Sprawdzałeś napięcie z włożonym przekaźnikiem, kontrolką z żarówką, czy miernikiem? Jak miernikiem, to może być brak dobrego kontaktu, który ujawnia się pod obciążeniem - jest napięcie, ale bez prądu. Żeby zadziałał przekaźnik, trzeba napięcia 12V i np 150mA prądu. Napięcie masz, co z prądem?
A sprawdzałeś układ niskiego ciśnienia ? Przekaźnik pompy?
Rozumiem, że sprawdzasz napięcie sterowania przekaźnika podczas gdy silnik pracuje na gazie. Sprawdź napięcie między stykiem sterowania przekaźnika a ujemną klemą akumulatora oraz między pinem ECU odpowiedzialnym za włączanie przekaźnika.
Sprawdzałem teraz przekaźnik pompy paliwa jest tam drugi taki samy od wtrysków jak pryka przekaźnik wtryski się nie zapalają, a jak wyjmę ten prykający przekaźnik to zaświeci się kontrolka wtrysków i zgaśnie, a pompa paliwa buczy, ale paliwa nie podaje.pompę paliwa podłączyłem na krótko i działa
a gdzie to jest w samochodzie ?? Fajny schemat ale bez legendy co jest co i gdzie :( Wypnij wtyczkę z pompy ustaw miernik na woltomierz, i końcówki miernika przyłóż do pinów 7 i 4. Na schemacie masz to dokładnie pokazane że na pin 7 idzie 12V z przekaźnika a 4 pin jest sterowany masą ze sterownika silnika. Tylko sprawdzaj odpowiednią wtyczkę...
sprawdzanie przekaźnika paliwa sprawdzanie przekaźnika siemens sprawdzanie przekaźnika świec żarowych
mitsubishi pilot pompa ciepła studnia piekarnik termoobieg
sklepik elektrody pomiar opadu
Prawy przedni migacz nie działa w Passat B6 - diagnostyka i rozwiązania Nichicon Fine Gold FG – dlaczego nie do głównego filtra zasilania, lepsze alternatywy PW/HE/KG