A zrobić sobie samemu i forsę oszczędzić :D .Konstrukcja naprawdę bardzo prosta. Ewentualnie pomogę, tu na Forum.
Kolego, zawsze blaszka będzie przyciągnięta, ale trzeba mierzyć na komutatorze wartość napięcia , zaindukowanego w tworniku, w poszczególnej sekcji, kumasz? Jannaszek, znowu piszesz bzdury - skoro nie znasz zasady działania tego urządzenia, to po co zabierasz głos? Jeśli blaszkę przyciąga cały czas, to jest źle. Blaszkę w tym układzie będzie przyciągać...
Kupię maszyne do sprawdzania wirników komutatorowych Np. Wt-3. ( Zwarciwnica , magneśnica ).
Kupię maszyne do sprawdzania wirników komutatorowych Np. Wt-3. ( Zwarciwnica magneśnica ).
Poszukuję zwarciownicy do sprawdzania wirników silników komutatorowych. http://obrazki.elektroda.net/53_12627341... http://obrazki.elektroda.net/11_12627341... http://obrazki.elektroda.net/52_12627341...
Kolego ten elektromagnes to i owszem, ale chyba do badania wirników silników komutatorowych. Tutaj mamy przecież silnik indukcyjny z wirnikiem klatkowym. Są też takie do sprawdzania stojanów silników klatkowych. Mam taki po ojcu (był elektrykiem). Ale jego zdjęcie nie nadaje się do publikacji na forum (samoróbka z lat 50-tych, możesz sobie wyobrazić...
Wirnik silnika komutatorowego można sprawdzić omomierzem na ciągłość połączenia między działkami komutatora, można tez miernikiem indukcyjności wtedy widać które uzwojenia maja zwarcia miedzy uzwojeniami
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Diagnoza zwarcie lub przerwa w uzwojeniach wirnika. Do tego wystarczy zwykły omomierz elektroniczny. Bez sensu oddawać do zakładu ,lub sprawdzać elektromagnesem. Nie ta skala urządzeń.
Wszystkie wirniki jakie dotychczas miałem to na tym swoim elektromagnesie bez żadnego problemu sprawdzałem, przy średnicy nawet 60mm nie powinno być żadnych problemów, wirniki od elektronarzędzi z powodzeniem się mieszczą. Wirnik należy powoli obracać i trzymając blaszkę nad wirnikiem w odległości 1,5 - 2mm sprawdzić każdy żłobek tego wirnika. Jeżeli...
Jeżeli badaniem organoleptycznym do niczego nie doszłeś, to zanieś go do fachmana co przezwaja sliniki komutatorowe. Zprawdzi Ci go na poczekaniu za friko. A nawet jak będzie trzeba przezwoi. Multimetrem, ani niczym podobnym wirnika nie sprawdzisz.
Zacznijmy od tego że jak chodzą po włączeniu to jest dopiero początek sukcesu. Liczy się jak długo wytrzymują. Czy żywicę rozrabiasz dobrze zapewne używasz epidiamu który jest bardzo trudny w użyciu do lakierowania wirników. Ważne jest też łączenie przewodów z komutatorem czy wytrzymuje temperaturę i siłę odśrodkową. Robiąc trochę czasu w tym nie spotkałem...
Witam. Silnik komutatorowy ma dwa uzwojenia: - uzwojenie wzbudzenia (rezystancja 2-5om), - uzwojenie wirnika (rezystancja 5-10om-mierzone przez szczotki) - uzwojenie prądniczki (150-200om) Niekiedy rezystancja silników jest inna zależy od typu. Aby rozpoznać uzwojenia należy sprawdzać w następujący sposób: - uzwojenie prądnicy sprawdzamy nastepująco,...
Kwestia szczotek i łożysk odpada, bo to elementy, które sprawdza się w pierwszej kolejności (jestem człowiekiem wiekowym i niejeden silnik komutatorowy już rozbierałam), poza tym, szczotki zostały wymienione na nowe w serwisie i przesuwają się lekko w szczotkotrzymaczach. Jeżeli chodzi o czas pracy - na nowym wirniku był włączany 4 razy, najdłuższy...
Jak w temacie kupię Zwarciownicę WT1 WT2 WT3 do badania wirników silników komutatorowych Kontakt przez PW lub telefon:696834678
Mam też preszpan do przełożenia uzwojenia. Jeszcze z innej beczki, myślę o wykonaniu urządzenia do badania wirników. Fabryczny to WT- jak myślisz, wykorzystując trafo230/24V o rdzeniu typu U i ścinając kolumny pod kątem 45* w celu ułożenia wirnika da radę tym badać wirnik? Tak właśnie o preszpan chodzi którym wykładane są żłobki stojana. Mnie takie...
Odnośnie sprawdzania wirnika to posiada on taki elektromagnes który nazywa zwieraczem i kładzie na niego wirnik i przykłada brzeszczot jak przyciąga to jest przerwa a jak nie to jest dobry To się zgadza w przypadku wirników komutatorowych,natomiast jest odwrotnie w przypadku wirników klatkowych i wielkość tu niema znaczenia(wirniki klatkowe)każdy nim...
Sprawcą iskrzenia silników komutatorowych jest, prawie zawsze, WIRNIK. Przyczyn iskrzenia jest wiele a należą do nich: 1) Zużyte szczotki 2) Wirnik 3) Stojan 4) Łożyska oszlifuj komutator papierem ściernym Najgorsza z metod powodująca często dalsze uszkodzenia wirnika. Komutator należy wyrównać ( jeśli jego powierzchnia jest wytarta przez szczotki)...
To ma silnik komutatorowy czy bezszczotkowy? Weź pod uwagę uszkodzenie silnika - zwarcie międzyzwojowe. Jeśli to silnik trójfazowy to sprawdź prądy fazowe podczas pracy (koło w powietrzu). Zwarcie międzyzwojowe daje też efekt zwiększonego oporu podczas obracania wałem z zewnątrz. W pracy miałem silnik 24V 200W z przekładnią od jakieś hulajnogi. Jak...
Teraz jeszcze zajrzałem do 710 i tam jest wentylator na 3 przewody ale tez bez komutatorowy. Dodano po 7 Marian ;) ale tam idzie napięcie na cewki w stojanie i obciążenie jest stałe. Po prostu stojan wytwarza cały czas wirujące pole elektromagnetyczne za którym podąża wirnik z magnesami. To na takiej zasadzie jakbyś wziął elektromagnes i sprawdzał miliamperomierzem...
Dokonałem pomiaru rezystancji na sąsiednich lamelkach komutatora i wyniki się różnia, miernik nie jest jakiś super dokładny, ale różnica jest spora, rezystancja wyniosła między 2,3÷3,2 http://obrazki.elektroda.pl/6555549800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3460451300_1... http://obrazki.elektroda.pl/1168535100_1...
sprawdzałem na wszystkie sposoby i jest to silnik na 100%. Stwierdziłeś uszkodzenie silnika komutatorowego z magnesami trwałymi i wbudowanym układem prostowniczym - "DN-703450" . Takie wykonanie, wg ostatniej mody, zaliczamy do elementów mechatroniki. Czy mógłbyś wskazać, co okazało się być najsłabsze w obwodzie samego silnika? Mamy, układ scalony,...
Rado2010 jak regulujesz dawkę oleju ? Robisz regulacje na podgrzanym oleju czy jeszcze na zimnym ? Ja jestem w fazie testów małego palnika 12-15 kw mocy. Problem mam tylko z precyzyjna regulacja ilości oleju. Pomimo To Wyglada to obiecująco. Na podgrzanym, w tedy ma prawidłową gęstość :) Dodano po 18 A oto mój palnik, do którego z ciekawości pare dni...
Problem rozwiązany. Pisałem wcześniej, że zaczynam od sprawdzania kabli. Niestety moje małe lenistwo zleciło mi wykręcenie alternatora. Oczywiście po uprzednim sprawdzeniu ładowania. Miernik - i oczywiście brak. A że tutaj bardzo łatwo można się uporać z demontażem - 20 minut przy chwilach zadumy nad technikami i wyborem narzędzi. Alternator do "kuchni"...
Ciężko sprawdzić taki silnik elektromagnesem na zwarcie miedzy-zwojowe , wirniki komutatorowe z kolei łatwo . Wkładasz elektromagnes i zamykasz przewody w kilku żłobkach w polu tego elektromagnesu i zamknięty obwód ( zwarcie ) powinien generować siłę przyciągania ( elektromagnes ma kształt U ) do rdzenia pomiędzy elektromagnesem . Tam wkłada się blaszkę...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
... Chodzi mi o uniwersalne zastosowanie z tego co szukałem na internecie wkrętarki bez-szczotkowe wydaj się mieć same zalety (większa moc,dłuższa praca na baterii,brak zużywających się szczotek oraz komutatora).Tak pokazuje marketing szczelnie ukrywając wady ale na forum znalazłem jeden post w którym użytkownik pisze: Silniki bez-szczotkowe w elektronarzędziach...
fotokomórki migają obie co około sekundę - stale ale jak je zasłonie to nic się nie dzieje - na centralce stop świeci się ciągle ( w instrukcji twierdzą że to dobrze :) BlueBUS - miga co około sekundę cały czas ( ponoć też dobrze ) pole L2 świeci ciągle Same fotki mają obie mrygać raz na sekundę ale mogą inaczej - przy zasłonięciu albo same z siebie...
Do sprawdzenia wirnika służy specjalne urządzenie którego ty nie będziesz miał. To urządzenie znajdziesz kolego w warsztacie gdzie naprawiają rozruszniki , koszt sprawdzenia niewielki.
Te pompki to faktycznie zabawki, nadaja sie do przepompowania troche plynu i wyrzucenia. :-) Tam nawet nie ma co sprawdzac. Szkoda kasy, bo z gory wiadomo ze to jednorazowa zabawka dla majsterkowicza. Silnik pompy DC nie moze byc komutatorowy, a takie wlasnie sa w pompkach samochodowych. Glosna praca, iskrzenie, brak dobrego chlodzenia przy ciaglej...
sprawdzanie wirnika sprawdzenie wirnika komutatorowego sprawdzanie silnika komutatorowego
piekarnik uszkodzony wyświetlacz podana ścieżka klocek peugeot
koszt instalacji ekspres delonghi
Czujnik G40 w silniku BKY 1.4 16V VAG – lokalizacja i opis usterki Porsche Panamera 3.6 benzyna – moment dokręcania panewek wałka rozrządu, procedury TTY i M6