Alternator Lucas.Uzwojenie stojana jest skojazone w trójkąt.
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
a jak sprawdzić ten "prostownik " w alternatorze?
Faktycznie, sorry za niedopatrzenie, sprawdź obwód wzbudzenia przed wyjęciem alternatora.
Jeżeli kolo śruby jest napis B+ to wyjście prądowe. Wystarczy "przedzwonić" czy gra ta śruba ze stykami. "Przedzwonić" w sensie sprawdzić czy jest między nimi połączenie?:)
Napisz jakiej firmy masz alternator.
Tak, można ten alternator zamontować.
Przepraszam poszedłem sprawdzić. To jest alternator Lucas.
Kolego sprawdź diody w alternatorze.
witam nie ładuje mi alternator w Fordzie co moze być przyczyną diody są dobre :) pozdrawiam
No nie! Panie Boże-widzisz i nie grzmisz? Sonda lambda w leciwym dieslu? Co do obrotomierza-sprawdź naciąg paska klinowego alternatora.
Przekaźniki często cykają w szybkim tępię gdy im brakuje napięcia sterującego często masy, wyczyść wszystkie punkty masowe, plus sprawdź ładowanie alternatora ;-)
Czyli może najlepiej jak wypnę wszystkie naraz i dopiero wtedy zobaczę może coś wykaże no i spróbuję z tym alternatorem , w ogóle jak naładuję baterie to sprawdzę jakie jest ładowanie alternatora .
Sprawdź masę miedzy silnikiem (skrzynia( a rama , oraz połączenie alternatora z silnikiem. Sprawdź jakie napięcie wychodzi na końcówce z alternatora.
regulator,rozwarte uzwojenie wirnika. No ale byś uprzejmnie powiedział co za escort ( rocznik) i jaki producent alternatora
Jak stał rok nie ruszany to akumulator złom. Zmierz napięcie podczas rozruchu. Jeśli pokaże na zaciskach aku. poniżej 10 V aku. nie naładowany albo uszkodzony. Zdechły aku. można ładować 24 H i i tak nic z niego nie będzie. Poza tym radził bym sprawdzić ładowanie alternatora.
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
Stawiam na usterkę w aucie - alternator uszkodzony. Wstawić inny akumulator i sprawdzić ładowanie. Pozdrawiam.
W moim Fordzie Escorcie jest alternator Magneti Marelli. Czemu nie świeci się kontrolka ładowania? Przewody są sprawdzone, kontrolka też. Pomocy. ładowanie jest (chyba).
na wolnych obrotach 13,57V pod obciążeniem spada do 13,52V
Problem w alternatorze, sprawdź koło pasowe i przedewszystkim pierścienie ślizgowe, prawdopodobnie są owalne.
Witam Sprawdź szczotki węglowe w alternatorze, może sie wytarły i sie stawiają w swoich gniazdach.
jeśli jest kondensator bez elektroniki to trzeba ładowac, jeśli ma elektronike to wszystko jest automatycznie choć opinie są takie że lepiej kupic bez elektroniki, ale..... ty masz teraz inne zmartwienia a kondensator to już dalsza sprawa :) Lanzarki MAX12D są na allegro i to nie jeden, tak samo tanio za 259zł w pewnym sklepie internetowym
Jeśli wyprowadzenia są zgodne (i montaż mechaniczny też), to może być. A nawet lepiej (większa moc)...
Najpierw sprawdź naprężenie paska no i czy nie jest przypalony, później alternator, zdejmnij pasek i sprawdź czy swobodnie się obraca, później miernikiem ładowanie. Jak sprawdzisz to napisz Dodano po 4 No i okablowanie alternatora jeszcze sprawdź
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.
To zależy ile przewodów dochodzi do alternatora, jak dwa to musisz wyjąc alternator i sprawdzić czy diody są dobre a w szczegulności te małe od wzbudzenia, jak do alternatora dochodzi więcej przewodów to musisz na samym początku sprawdzić osprzęt przy alternatorze a jak to nic nie da wyjąć alternator. Pozdrawiam
Trochę to wszystko dziwne najpierw pada akumulator,potem pali i gaśnie podczas jazdy? Zacznij od sprawdzenia akumulatora ,sprawdź ładowanie Dodano po 1 Sprawdź jeszcze połączenie alternator->akumulator i masy
Piszesz że jest nowa głowica - ale jest nowa czy po regeneracji, bo może nie są dotarte zawory i kompresja ucieka między zaworami - sprawdź ciśnienie na cylindrach (w fordach prawidłowe powinno być między 28 a 34). jeżeli kopci po uruchomieniu być może jest źle ustawiony kąt wtrysku (a kopci na biało czy na czarno?). Jak go uruchomisz sprawdź ładowanie....
Nie napisałeś co to za alternator, 3-ci przewód to kontrolka. Jeżeli rozłączysz wtyczkę z alternatora i kontrolka zgaśnie i zasilanie z akumulatora jest to musisz wyciągać alternator.P
Myślę że niema zanadto się czym przejmować , parametry podane przez ciebie mieszczą się w normie napięciowej pracy alternatora.Wiadomo że jak akumlator w zimie jest zimny to ma czasami znacznie mniejszą pojemność i w związku z tym mniejszy prąd ładowania więc większe napięcie,jak akumlator nabiera temp.od pracującego silnika wzrasta pojemność,czyli...
dioda 1A powinna wystarczyć katodą do regulatora
zła masa pomiedzy silnikiem a alternatorem
Akumulator służy do zasilania odbiorników wówczas kiedy nie pracuje prądnica/alternator a nie do ładowania. Tak więc to właśnie alternator musi pokryć zapotrzebowanie na moc pobieraną oraz utrzymanie w dobrym stanie akumulatora. Z pewnością alternator utrzyma akumulator w dobrym stanie i pozostaje pytanie jakie obciążenie można podłączyć dla właściwej...
Dziadzio miecio To fakt ciut niższe napięcie niż książkowo ale w granicach błędu patrząc na wiek alternatora sam w seacie z podobnego rocznika mam 13.9V Poza tym grzanie aku. to raczej wina przeładowania lub zwarcia plusa z masą pojazdu ale to było by widoczne szybkim rozładowaniem akumulatora a o tym nic nie napisałeś, że na pierwszym aku. miałeś taki...
Oczywiście że w alternatorze, odłącz od alternatora gruby czerwony przewód i sprawdź wtedy pobór na akumulatorze.P
Jeżeli alternator Lucas to uwalony mostek. Ale jeszcze sprawdź kabeloczko na elektromagnesie rozrusznika.
odepnij alternator, masz pewnie uwaloną diode
Raczej nie alternator.
Sprawdz połączenia kabli prądowych i masowych lubią śniedzieć na stykach a jak to niepomoże to siada powoli dioda wzbudzenia w alternatorze
Jeśli tak by to rozumować, to paski są 3. 1) rozrząd plus pompa wody 2) wspomaganie kierownicy 3) klima i alternator
Ja tam wątpię w ten sprawny alternator, zwłaszcza, że 1,3 miał Lucasa. Ale fakt, kable sprawdzić trzeba.
Może. To może wskazywać na to, że kończy Ci się alternator, lub pasek wieloklinowy. I to oczywiście można połączyć z dziwnymi wskazaniami obrotomierza, który sygnał w tych autach bierze właśnie z alternatora.
mam banalne pytanie - muszę wymienić szczotki w alternatorze mojego starawego escorta. Tylko że fabrycznie ich przewody są zgrzane do blaszek w regulatorze. i teraz pytanko czy mogę nowe szczotki (przewody) po prostu przylutować do tych blaszek ?- nie mam zgrzewarki - pozdrawiam :) :)
Jutro postaram się jeszcze sprawdzić napięcie na alternatorze i dam odpowiedź.
Hmm to chyba cos ci sie nie zgadza bo wszedzie pisza 14 -14,4 nawet w gwarancji akumulatora. Alternator jest nowy ma pol roku.
Na drugi dzień zrobiłem alternator Rozumiem, że założyłeś pasek? Sprawdź pompę wody.
Witam Mam takie pytanie jak podłączyć alternator od Forda Escorta do ciągnika :?::?: Z góry dziękuje za odpowiedź
No to alternator na stół i do roboty, jak uzwojenia w porządku to mostek lub regulator.
Może po numerach Boscha jeśli masz:0 986 036 701,końcówka 211, 060lub 044 631 to do bez turbo. Do turbo idą te same numery, jako numery regenerowane tak jak wyżej. Według Esi boscha nie ma różnicy...
Kabel był uszkodzony przy alternatorze, ale został już naprawiony. Objawy nadal są takie same. Skrzynka bezpieczników sprawdzona, podobnie stacyjka.
Grube blaszki odpowiadają śrubie M6 Cienka blaszka to śrubka czwórka.
Do sprawdzenia masa silnika oraz połączenie plusa przy rozruszniku
Jaki alternator?
ja stawiam na uszkodzenie alternatora.
jakiego producenta alternator?
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
Trzeba podłączyć się pod zacisk alternatora
a w jakim stanie masz pasek .... ???? sprawdz naciag .....albo profilakrycznie go wymien ..... ja bymtez sprawdził koncówki na kablach jak wygladaja .....
Zostaw zdjęcia w spokoju, SPRAWDŹ bezpieczniki przy akumulatorze!!!! Powinny być TRZY sztuki i trzy "gałązki" (obok tej grubej na alternator i rozrusznik) tam może być niekontakt lub spalony bezpiecznik.
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
podejrzewam alternator
Zmierz napięcie bezpośrednio na śrubie prądowej alternatora.
Jaki tam alternator masz?
Sprawdź połączenie na rozruszniku.Przewod od alternatora łączy się z grubym przewodem od akumulatora na rozruszniku.
muszę to sprawdzić a może jeszcze jakiś pomysł? Dodano po 13 może jeszcze ktoś mi podpowie jak sprawdzić czy alternator jest uszkodzony? bo lampka od ładowania świeci normalnie
Czy mierzyles napiecie bezposrednio miedzy wyjsciem alternatora, a obudowa alternatora?
Zależy to pewnie od alternatora jak go pomierzyć/sprawdzić czy da radę ? pytał wiec mówię gdzie pisze
Jaki kupić alternator do Forda Escorta 98. Silnik TD. Nie wiem jaki teraz siedzi bo starta jest naklejka z danymi. Wiem, że jest to całkiem mały alternator w porównaniu z innymi.
Witam Obrotomierz w dieslu impulsy najczęściej bieze z alternatora
Dziękuję, zamykam
Trzeba to i tak naprawić. Jednak zachowanie kontrolki może być spowodowane słabą masą na silnik, słabym połączeniem alternatora z plusem akumulatora, kończącymi się szczotkami lub pierścieniami alternatora.
sprawdź alternator skoro rozrusznik jest wymieniony , stawiam na takie ustrojstwo ( nie pamiętam nazwy) w alternatorze które ma dwie szczotki i odpowiada za ładowanie będą zatarte i blokują obroty alternatora jak się dziwnie ustawią
A nie lepiej zlikwidowac różnicę potencjałów?Jaki masz alternator-Lucas/Mareli,jakie napięcie ładowania na akumulatorze a jakie na alternatorze?
Dziękuję za uwagi ale powiem tak: Ja też naprawiałem alternatory i mierzyłem diody. Owszem, pomiary ujawniały uszkodzone diody, ale zdarzyło się, że po wtłoczeniu sprawnej alternator wracał z uszkodzoną inną diodą (alternator Magneti Marelli-Ford Sierra, Ford Escort). Pomagała wymiana całego prostownika. Opisałem ten przypadek bo chcę zaoszczędzić wielu...
Sprawdz stan akumulatora. Zaluz jakis sprawny i zobacz czy bedzie sie dzialo tosamo. Jesli nadal tosamo to pozostaje wymiana lub naprawa alternatora.
Idzie w iązkę od alternatora złącze Forda
Witam serdecznie, Mam taki oto problemik z instalacja i szukam ewentualnej rady co i jak: Ford Escort '96 1.6 16V ,przestaly dzialac swiatla pozycyjne przednie i tylne,podsw.tablicy rejestracyjnej,podsw.tablicy rozdzielczej,reszta oswietlenia w porzadku,bezpieczniki ok,akumulator ok sprawdzony,ale orzy odpalaniu poswieca mi lampka (pozniej gasnie) to...
Jak główne zasilanie alternatora jest w porządku to uszkodzony alternator.P
Ford Escort 1.8 DOHC jak się zagrzeje to szarpie i gaśnie, jak w temacie i jeszcze jak zgaśnie to obrotomierz szaleje(na zgaszonym przy włączonym zapłonie)nawet do 7000 obrotów. Jak zimny to chodzi extra. Jak wskazówka temperatury dojdzie do pionu to kicha. Jak zgaśnie chwilę odstoi to odpali i pojedzie tyle czasu ile stał. Zagadka dla doświadczonych....
Jeżeli masz poprowadzoną masę to przykręć ją do tylnej obudowy alternatora.P
Możesz voltomierzem sprawdzić czy jest napięcie między obudową alrernatora a minusem akumulatora jeślji jakieś będzie to o taką wartość masz spadek na masie. Sprawdzaj pod pełnym obciążeniem alternatora lub podczas kręcenia rozrusznikiem (dobrze zdjąć kabel pompy wtryskowej żeby pokręcić dłużej i zdążyć zrobić pomiar) u mnie spadek był 1,2V Czyszczenie...
Witam Escort 1993 rok 1.8 16v Problem polega na tym żę nagle palą się kontrolki od ładowania, oleju, rusza pompa paliwa tak jakby był kluczyk w stacyjce a go nie ma!! Co może być uszkodzone? diody w alternatorze raczej nie bo odłączyłem kabelek od alt. odpowiadająca za kontrolke na desce rozdzielczej prosze o pomoc
Wygląda na wyprowadzony sygnał DF, przylutuj ten kabel do szczotki w regulatorze boscha (tej nie połączonej stykiem sprężystym z diodami wzbudzenia)
Witam mam Escort 1.8d 96rok, ostatnio pojechałem na zbieżność po tym fakcie dwa dni później nie mogłem odpalić samochód rano, ponieważ był rozładowany akumulator. Zauważyłem, że po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka ładowania, kiedyś miałem podobną sytuację gdzie przyczyną był poluzowany kabel na alternatorze, zarobiłem na nowo i było ok. teraz...
No popatrz, a dzis robiłem alternator w astrze cdti i dwie miały przerwę. A wczoraj z forda escorta i jedna rozwarta.
w samochodzie ford escort 1.6 16v 93r cały czas świeci się lampka ładowania ,na wolnych obrotach trochę przygasa.wymieniłem regulator napięcia i jest to samo.co dziwne alternator wytwarza prąd ładowania.mierzyłem napięcie na akumulatorze i przy zapalonym silniku odczytałem 14,2v -przy zgaszonym silniku 12v.co może być przyczyną swiecenia lamki i czy...
Mają. Ale jak prowadzisz, to obroty są wyższe niż jałowe. Ważniejszą rolę odgrywa tu czas jazdy. Jeśli to tylko dojazdy do pracy i z powrotem, to nie ma czasu, by naładować akumulator. Nie ma się co dziwić. Do tego wiek akumulatora i to, że jest ładowany zbyt niskim napięciem w aucie. nie masz się co dziwić. Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.
Miernik do ręki sprawdź napięcie na wyłączonym silniku na wzmacniaczu i na włączonym. Pewnie wina leży w alternatorze (być może szczotki są do wymiany), lub akumulatorze.
nie wiem jaki masz silnik ale u mnie w Escort diesel zachowywał się podobnie okazało się że wyście końcówka na wyjściu z alternatora była mocno skorodowana, co prawda nie udało się odkręcić ale na śrubę założyłem taką rurkową i po kłopocie
Ostatnio miałam podobny problem w Escorcie. Wymieniłam alternator i już światła nie szaleją.
Proszę o pomoc, w jaki sposób podpiąć alternator, chodzi mi o kabel do akumulatora i "fajke"
hmmm.... dowiedziałem się dziś że alternator ten można zastąpić mocniejszym ale od forda escorta, czy orientuje się ktoś z Was od jakiego modelu escorta pasuje alternator do poldka z silnikiem rovera 1.4 16V
Akumulator zmierzony POD OBCIĄŻENIEM? Pomiar miernikiem niewiele powie. Ładowanie w samochodzie jest? Pomiar też trzeba przeprowadzić w dwóch miejscach: na akumulatorze i bezpośrednio na zacisku alternatora. W fordach dość często na tym kombinowanym połączeniu dochodziło do spadków napięcia. Podstawiony inny, pewny akumulator? Masy sprawdzone? Rozrusznik...
Witam W tym modelu ałta sygnał pomiaru obrotów jest pobierany z alternatora. Przewód niebieski.
Regulatora napięcia się nie naprawia, bo to kostka zalana hermetycznie. piterek-23 "podczymanie" - fajna nazwa, pewnie dlatego ją wziąłeś w cudzysłów. Wyjaśnij jeszcze, co ten wyraz znaczy. Polecam funkcje PISOWNIA lub udanie się na reedukację. Koco - masz trzy możliwe przyczyny: 1. padnięty aku - do wymiany 2. uszkodzony alternator - naprawa lub wymiana...
Witam mam małą przyjemność posiadania samochodu kia k2700 który kosztuje mnie nerwów i pieniędzy naprawdę bardzo dużo. Przeglądając forum zauważyłem podobne problemy z tym że u mnie pali jak głupi a po chwili gaśnie i wtedy zaczyna się walka czyli pompownie pompką ręczną a następnie kręcenie i tak aż do momomentu odpalenia albo do rozładowania akumulatora....
byłem przekonany,że to olej hydrauliczny ... w poprzednim eskorciku pękł mi wzdłuż przewód i objawy na masce były takie same ... tym razem olej jest czarny, przepalony ... jego nadwyżka osadza się na masce, po czym spływa po przednim pasie i sączy się na zewnątrz po zderzaku ... olej jest rozrzucany przez pasek. Pasek przypomina w przekroju literę U,...
Tak problem rozwiązany okazało się że jak ktos robil cos przy aucie to masy do silnika nie dokrecil porzadnie i sie odpial ten gruby kabel. po problemi. Rozrusznik sprawny alternator tez.
sprawdzenie wzbudzenia alternatora sprawdzenie diody alternatora sprawdzenie alternatora valeo
obliczanie transformatora impulsowego błąd moduł sterować silnik internet zawiesza
schema podlaczenia zamka centralnego
How to Connect I2C LCD (PCF8574 + HD44780) to OpenBeken BK7231 – Wiring, Address, Commands Silnik traktorka ogrodowego ATM – budowa, OHV, EFI, parametry, konserwacja