Ile to sprawdzić cewkę i sprawdzić, czy jest sterowana?
Świece i kable wymienione tydzień temu, pozostaje sprawdzenie cewki.
E tam sprawdzone. BSM pewnie leży. Błędy typowo od głownego zasilania.
Więc sprawdź sterownik.
Wypadołoby się przyjrzeć cewce.
Bobina= Cewka
LPG ma znaczenie bo wyłancza wtryski a wypadanie zapłonu może powodować zwarcie przerwa w obwodzie cewki
Miałem też w 1.1 podobne błędy wtryskiwaczy i uszkodzona była cewka.
To może zmierz czy prąd dochodzi (raczej tak bo rozrusznik) i wychodzi ze stacyjki? Sprawdziłem już bezpieczniki i przekaźnik że bezpieczniki mają ciągłość, czy mierzyłeś że przed i za jest zasilanie, najlepiej żarówką? To samo z przekaźnikiem, sprawdź czy styk ma zasilanie i sprawdź którego sygnału brakuje na cewce.
A jakieś błędy w sterowniku przy tym się pojawiają? I druga sprawa w jakim stanie masz przewody WN, te "paluchy" na cewce?
nie ma iskry wysokiego napięcia w kostce do aparatu napięcie jest czy to wina modułu cewki jak to sprawdzić
Nic się nie instaluje, czasami był dopinany kondensator do 4 wolnego pina cewki. Apropo-sprawdza się stan delongatorów, i trzeba sprawdzić czas ładowania obwodu magnetycznego cewki
Nie wiem jak we wymienionym skuterze ale z mojej praktyki z różnymi zapłonami CDI wynika, że: Napięcie zasilania modułu CDI wynosi od 200 do 330V przy czym nie spotkałem się z przypadkiem takim, aby moduł którego napięcie zasilania wynosi 300V zasilić 200V i żeby skuter nie zadziałał. Dostateczna iskra na świecy pojawia się przy m/w. 100V Oporność wynosi...
Części do prawie Porsche nie są tanie ,zregenerować tego się nie da,za póżno wymieniane świece.
Na 5-ty pin cewki ma przychodzić plus po zapłonie. Sprawdź bezpieczniki w skrzynce obok akumulatora, żarówką. Wtryskiwacze też dostają plusa po zapłonie z tego samego bezpiecznika.
A przewody zamieniłeś przy ecu czy przy cewce? Tak, we wtyczce przy cewce. Dodano po 4 Kable sprawdziłem testem diody czy mają przejście. Mogę je jeszcze sprawdzić pod obciążeniem (np. żarówka 21W) od ECU do cewki.
Cewki nie sprawdzisz. Najlepiej ją podmienić na inną sprawną.
Znowu mechanik nie umi i klient myśli za niego na forum ,bardzo ciekawe. Jak by był problem z immo, to na pewno nie było by tak że jest wtrysk a nie ma iskry. Zalewanie komory spalania i wydechu przy aktywnym immo to pomysł durny. Nie możliwe że jakiś "programista był by tak głupi by tak zaprogramować sterownik a potem to wypuścić na rynek. Ale nie...
poprzednik dobrze to wyluszczyl, sproboj siknac wd40 czasami pomaga jezeli sie zacina, mialem taki przypadek w espero
Jest bezpiecznik, ale to jest to samo napięcie co na 5-tym pinie cewki zapłonowej.
Podając stałe +12V na wejście zasilania modułu AC-CDI, zrobiłeś zwarcie i spaliłeś moduł. Przy okazji mogły się uszkodzić przewody w instalacji elektrycznej, w szczególności przewód masowy modułu zapłonowego, ponieważ masa w instalacji elektrycznej Peugeotów ma jeden wspólny punkt masowy. Przy okazji sprawdź masę silnika (masa rozrusznika) oraz przewody...
podłączyć nowy sterownik do auta i powinno działać? sprawdz może oscyloskopem jak wyglądają impulsy na cewke WN w porównaniu do cyl 1 i 4 .. To najpierw zanim zaczniesz wymieniać pół auta. Zakładam że luzy zaworowe ok. I wtryskiwacze zamieniłeś miejscami. kolega ma racje sprawdzić jeszcze ciągłość ecu do cewki
Do sprawdzenia świeca cewka wytrysk kompresja
Problemem była wiązka elektryczna, a dokładnie zwarcie w wiązce silnika.
Na schemacie czujnik jest ,no ale może i nie być. Tak czy tak do sprawdzenia cewka,świece i nie zaszkodzi ciśnienie na garach. Być może błąd cewki powoduje błąd wałka,peugeot ma swój świat.
Rozrząd sprawdzony wałek valve Ok świece Ok cewki Ok tylko z elektrykà mam problem
A sprawdź cały przewod zasilania kompresora tj cewki. Tylko konkretnie i rzetelnie.
Układ paliwowy bosch? Dodano po 14 Oba elementy to zawory. Jeden (ten mniejszy) odcina jedną z sekcji pompy w momencie, gdy nie ma zapotrzebowania na duże ilości paliwa pod ciśnieniem roboczym. Drugi ten większy to zawór regulacji ciśnienia na listwie. Oba zawory mają cewki, więc możesz sprawdzić ciągłość cewki (przerwa lub zwarcie) i to tyle. Pamiętaj,...
"Konstrukcje półprzewodnikowe" zaczęły się na dobre w Polsce mniej więcej od lat 80-tych, a więc dość dawno. Był czas na sprawdzenie wszystkich "haczyków" związanych ze strzelaniem iskier w okolicy półprzewodników, szczególnie w telewizorach, bo w motoryzacji jeszcze wtedy królowały przerywacze. Przede wszystkim trzeba wiedzieć co się robi, i jak się...
Witam! A w tym silniku sa dwie czy cztery cewki? Pozdrawiam.Stefan.
Czy temperatura silnika jest prawidłowa? W przypadku podwyższonej cewki zakładane bezpośrednio na świece rzeczywiście mogą być przegrzane, chyba warto to sprawdzić.
Tam cewki padają. Zwłaszcza zamienniki. Ale tak jak wyżej sprawdzić.
Sprawdziłem cewki są dobre . Jakieś pomysły co może być powodem ?
Dlatego pytam, jak zdiagnozować błędy. Wywaliło mi takie w PP2000. Co i jak sprawdzić? Zarówno na Pb, jak i LPG telepie silnikiem.
Czy naciskam ns gaz czy nie niema odzewu jak wyjme cewke i wsadze swiece to iskra jest ino taka mizerna a czy paliwo podaje to nie wiem pompka chodzi wiazki sprawdzone tylko czemu te cewki w innych chodza a tu nie chce palic a na uszkodzonych pali. Co musi miec wybrane cewki
A mogą to być świece lub cewka?
Sprawdź ciągłośc przewodu pomiędzy pinem 3 wtyczki cewki a pinem 5.
Przy przekręceniu na zapłon podaje 12v i od razu znika. Przy kręceniu rozrusznikiem zero napięcia na kostce do cewki(sprawdzone przy podłączonej kostce).
Opanowane przez wymiane Bsi , wymagane programowanie. Drajwer upalony przez zwarcie w cewce.
Alternator sam się zabije bez akumulatora (i przy okazji coś jeszcze), nie z żadnej cewki
Wtyczka od cewki odpięta, mierzę najpierw czy jest zasilanie na 3 pinie - jest + 12,5V. Następnie biorę próbówkę wpinam się pod 3 pin oraz 1, kręce silnikiem , dioda w próbówce nie mryga, to samo sprawdziłem na pinie 3 z pinem 2 i też nie mryga. Czy ja popełniłem błąd sprawdzając to na wypiętej wtyczce z cewki???
Mogli cwaniaki ukryć w cewce zapłonowej.? Nie wiem może podmień cewkę?
Patrząc na zdjęcie na allegro to nie przerywacz. CEWKA 070708 TRANSVAL PEUGEOT .
zobaczcie sobie tu -http://chomikuj.pl/malboro/Programy/ser... -fajnie opisane objawy i naprawa.Ps wymienić trzeba nie te oringi co myślisz ,to ciekną te przy cewce
To niestety w Francji normalnie. Zakup na zapas kolejną cewkę bo jeszcze dwie padną.
no wlasnie nie ma tego impulsu na cewki
Po wiązce szukaj gdzie idzie masa do cewki, Na cewce nie ma masy. Jest zasilanie, a mase zamyka ECU. Do sprawdzenia wiec zasilanie cewek, masa ECU (wszystko w stosunku do kolka (-) akumulatora, oczywiscie) i polaczenia cewek z ECU..
Tzn jak zdiagnozuje czy to na pewno cewka?
A wtryskiwacz sprawdzony(cewka)??
Jak już masz tester "rezyster i diodę LED", to na środkowych pinach wtyczki cewki zapłonowej , sprawdź kluczowanie! Oczywiście w czasie pracy silnika!!!
Zacznij najpierw od cewki.
chodzi o to ze iskra niewychodzi z cewki ?
Czy masz drugi kodowany kluczyk do stacyjki, pewnie "immo" odcina zasilanie cewki.
Czym Ty sprawdzasz wysterowania masą, cewki i wtryskiwacza?
Po 2 tygodniach użerania się z autem, sprawdzeniu auta przez specjalistę, któremu w komputerze wyświetlało, że to problem z katalizatorem, zadzwoniłem jeszcze do ASO Peugeot i tam dowiedziałem się, żeby wymienić świece i cewki. Po zakupie i wymianie świec błąd katalizatora zniknął, samochód przestał szarpać i kontrolka check engine też zniknęła.
Po odpięciu wtrysku 1 i2 od lewej silnik pracuje tak samo No nieźle go męczysz, zrobiłeś z niego malucha. Jak myślicie czy winne są tutaj wtryski ? Widzisz błędy typu injector circuit alfunction 3 i 4? Zapomnij by działał poprawnie . Albo źle zrobiłeś wiązkę,uszkodzony ECM ,albo cewki wtrysków. Wieź miernik i sprawdź.
Jak cewka sagema to nawet nie ma co się zastanawiać(choć fakt ze po 200tys zrobiły więc nie mało). Miałem z 3 takie przypadki(z tymi silnikami) i za kazdym razem cewka ja montowałem cewki meyle w miarę dobrej cenie i solidne najtanszych nie kupuj bo same problemy.
Co robić?!?!?!?! Włożyć transponder który wypadł - jeżeli to zwykły kluczyk. Jeżeli scyzoryk to pewnie uszkodziłeś cewkę w pilocie.
Nie napisałeś jaki kod silnika i rok auta. Dodano po 1 Wtryski, cewka, EVAP, podgrzewacz kolektora ssącego, dwie grzałki sond lambda i EGR są zasilane z tego samego bezpiecznika F10 30A. Sprawdź czy wszystko ok w zasilaniu. Dziwne że wywala tylko obwód cewki B, powinno wywalać oba odwody A i B jak nie będzie zasilania cewki na pinie nr 4. Może masz...
Przez kondensator jest masa podawana do cewki.
Musisz podmienić cewkę z innego auta. Tak najprościej sprawdzisz cewkę. Z autopsji wiem, że te cewki są dość awaryjne.
Ale cewkami steruje ECU. Dlatego moje pytanie brzmi jak sprawdzić czy to cewki czy ECU. Proszę czytać dokładnie treść.
Możesz zastosować np. taki co był przy dużym fiacie, maluchu czy polonezie, ten montowany przy cewce, powszechnie dostępny w sklepach
swiece/cewka
Również proponuję zmianę cewki
Zamień miejscami cewki. Może cewka siadać.
Wygląda na to że kalkulator nie widzi przekaźnika (cewki). Mogłeś sprawdzić czy idzie wysterować przekaźnik ale pewnie nie da rady.
Dzięki za schemat wiązka prześwietlona ale żaden z wtrysków nie ma rezystancji czyżby były tu wtryskiwacze piezoelektryczne -jak je sprawdzić ,.czy po prostu padły w nich cewki chyba mało możliwe .
wszystko jest ok Podaj po kolei co i jak zmierzyłeś , widocznie coś jest jednak nie ok. Zasilanie i masy ECU i cewki, z numerami pinów podaj jak mierzyłeś i jaką kontrolką, wysterowanie cewki sprawdziłeś (to akurat diodą LED powinieneś)?
Najlepiej, było by pozamieniać miejscami cewki zapłonowe i sprawdzić na którym cylindrze, będą wypadać zapłony po zamianie.
Podmień cewkę.
Tak - sprawdziłem wtyczkę, która dochodzi do cewki. Tam prąd jest, ale w samej cewce nie ma potem iskry. Silnik normalnie kręci, ale nie odpala.
bodzio, przecież tam jest system Sagem SL96 i znana sprawa z regulacją biegu jałowego. Jest proste obejście problemu bez rycia w sterowniku i obowiązkową wymianą cewki.
To masz rozwarty, to zwykła cewka.
Miałem ten sam problem uszkodzona była cewka.
Numer tego błędu mówi również o wtryskiwaczach - instalacja lub same wtryski/cewki/. A ten komunikat , to chyba sprawdziłeś.
No to teraz sprawdź kable idące do cewki tego przekaźnika i jak ustalisz skąd przychodzi sygnał (a pewnie będzie to któryś pin w sterowniku) to blisko źródła sprawdź żarówką.
Podstaw inną cewkę.
Tam gdzie są wpiete kabelki sprawdź ta czarna cewkę pod tym silikonem czy nie są odlutowane kabelki .
Peugeot 308 1.6 VTI Wypadanie Zapłonu Mam problem z peugeotem 308 1.6 vti Przebiera, brak mocy po podłączeniu pod komputer wypada zapłon na 1 i 2 cylindrze ktoś przerabiał temat pomoże z diagnoza Cewki dobre Świece nowe Ciśnienie sprawdzone jest ok
Ale nie wiesz, czy jest iskra na świecach? A warto to sprawdzić. Domyślam się, że cewka zespolona. Ale występowanie iskry da się sprawdzić . Oczywiście obracając wałem korbowym (rozrusznikiem). Może występować awaria np czujnika położenia wału korbowego. Wówczas masz sytuację, kiedy brakuje nie tylko impulsów zapłonowych ale także zasilania cewki i...
Jasne, od tego powinienem zaczac. Kod bledu P0352 czyli "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B". Czy moze mi ktos pomoc o co chodzi z ta cewka?
Wymieniać w ciemno cewke? Ktoś miał podobny przypadek? Wystarczy sprawdzić zasilanie i sygnał ze sterownika i będzie wiadomo czy to cewka.
Jak te immo sprawdziłeś?
Tranzystory na sterowanie cewek.
zobacz czy masz 15 na cewce?
Uszkodzony wtrysk, uszkodzony czujnik map,uszkodzona świeca zapłonowa, uszkodzona cewka.
Niestety to nie ten schemat mam 3 wejscia do cewki ;/
Diesel czy benzyna? Wygląda trochę jak w silniku iskrowym(benzyna) przebicie na cewkach zapłonowych.
Jeśli pompe włącza i wtyskiwacze podaja to nie masz zasilania po zapłonie na cewke pewnie. jest 12v na cewce
problem rozwiązany. Żle zmasowany kondensator zespołu cewki zapłonowej.
Witam. Sprawdzę jutro i dam odpowiedź :) Byłem u mechanika na komputerze i wyszło, że cała listwa cewki do wymiana, ponieważ uszkodzona złączka.
Kolego sprawdź zasilanie na czujniki i cewkę
Masz jak byk błąd czujnika położenia przepustnicy i tym się zajmij, a nie map sensorem czy cewką zapłonową
Co Ty tu o korektach jak blad jest o wypadaniu zaplonu. Na poczatek swiece, cewki. A jak to nie pomoze, to kompresja do sprawdzenia a najlepiej kamera w cylinder i czy oleju nie ma. Jaki ma przebieg ? Kopci juz po zagrzaniu ?
Sprawdź czy nie zerwane są druty doprowadzające zasilanie do cewki. Często puszczają przy płytce podłączeniowej. A Peugeot montował JBL wraz ze wzmacniaczem JBL w 307 top wersja.
No właśnie nic tam takiego nie ma :/ Wie ktoś może czy będzie napięcie na wtyczce do cewki jak czujnik położenia walu padł?
Zastanawiam się czy jeżeli poprzedni właściciel założył świece bez oporników przeciwzakłóceniowych to mogą cewki tak siać ? Dziś zdjąłem kondensator przeciwzakłóceniowy to BSI zdechło od razu. Narastanie cykania idzie idealnie w parze z wielkością prądu na cewki. Na gazie choroba się powiększa. Muszę sprawdzić jakie mam założone świece. I podmienić...
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie. Powodem jednak okazała się cewka.
To instalacja zapłonowa DC-CDI tak jak przypuszczałeś .W pinoutach patrz na Kymco Agility, także Giantco Sprint (4T): lecz nie gwarantuje, że to dokładnie to. Trzeba by sprawdzić po przewodach gdzie który prowadzi. Powiny być 12v po stacyjce, masa, impulsator i cewka wysokiego napięcia.
sprawdzenie cewki lanos sprawdzenie cewki zaplonowej sprawdzenie cewki kosiarki
podłączyć manipulator tablica autobus lusterko opuszczać
foxess falownik zablokowany dekoder
Behringer PMP1280S - Diagnostyka i Naprawa Wpływ nierównomiernego oświetlenia na panele fotowoltaiczne w połączeniu równoległym