To od początku. Iskra, czy podaje paliwo jeśli tak to jakie ciśnienie paliwa?. Czy paliwo świerze? Czy jest dobre zasilanie cewki zapłonowej - sprawdzić żarówką z kierunklwskazu, czy nie zanika itd.
A na styku nr 15 cewki zapłonowej masz dobre napięcie, podłącz tam żarówkę 12V21W jeden styk do masy, kolejny do 15 na cewce, po przekręceniu zapłonu żarówa ma się świecić pełnym światłem. Jeszcze sprawdź czy masz impulsy na styku nr 7 ECU z komputera z odłączoną cewką całkowicie, można LED`em.
Sprawdzenie żarówka cewki zapłonowej w statorze nie jest najlepszym pomysłem. Pomiar impulsatora i pomiar cewki zapłonowej, omomierzem wystarczy, ewentualnie pomiar napięcia zmiennego zwykłym multimetrem. Później pomiar cewki WN i na końcu modułu oraz gaszenia, w tego typu instalacjach gaszenie jest proste(zwarcie do masy). sprawdź tamto i zrób zdjęcie...
Widzę postępy, bo jakby zmieniłeś podpowiadaczy ? Jeżeli ostatni pomiar wykonałeś poprawnie i miernik w istocie pokazuje 12V na zasilaniu cewki zapłonowej, ale żarówka nie świeci, to masz na 90% luźne/zgnite kostki w podszybiu po stronie kierowcy. Druga rzecz ten system (konkretnie ten czujnik) musi mieć obroty do odstrzału, tj. wydajność rozrusznika,...
Sprawdź czy jest +12V na cewce zapłonowej, tylko żarówką min 21W a nie miernikiem
Na początek sprawdź czy czś nie zaśniedziało przy tym module w aparacie, potem zamiast cewki zapłonowej żarówka 12v/21w i kręcimy rozrusznikiem jeśli nie błyska wymieniamy moduł.
Wszystko oprócz cewki zapłonowej jest na 6v sprawdziłem żarówki akumulator iskrownik.
po podłączeniu kolejno żarówki pod zewnętrzne piny (1 lub 3) złączki i pin środkowy (2) złączki (napięcie z przekaźnika) - żarówka nie świeci się ani po włączeniu zapłonu, ani podczas rozruchu auta - czyli brak sterowania masą z ECU :| To nie jest dobry sposób na diagnozę sterowania cewki zapłonowej ze sterownika wtrysku. Żarówka nie będzie świeciła!...
W aparacie zapłonowym jest indukcyjny czujnik położenia, można sprawdzić miernikiem cewkę, czy nie ma przerwy,nie pamiętam ile dokładnie powinien mieć, ale zazwyczaj 500-1000Ω Należy oczywiście sprawdzić zasilanie cewki zapłonowej i modułu (żarówką, nie miernikiem !)
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Sprawdzić, czy w tej chwili w ogóle jest iskra. Cewka pewnie podwójna. Jeśli nie ma iskry, to sprawdzić zasilanie cewki oraz impulsy z aparatu zapłonowego (za pomocą żarówki). Sprawdzić przerywacz i kondensator. Jeśli to nie problem elektryczny, to sprawdzić gaźnik i układ paliwowy.
Takie pomiary są niewiele warte. Może z wyjątkiem ostatniego, który wskazuje, że może być dobrze, ale nie musi.. sprawdź kontrolką zasilanie na moduł zapłonowy. Jak dobrze pamiętam, to dwa skrajne przewody. Kontrolką diodową ( albo diodą LED z odpowiednim rezystorem ) sprawdź sygnał na moduł. Sprawdź kontrolką, czy masz na włączonym zapłonie plusa na...
Jeśli jest pewne że traci iskrę, to ja bym sprawdził czy traci napięcie na cewkę zapłonową /podłączając malutką żarówkę/ i było by wiadomo czy problem jest po wysokim napięciu czy w zasilaniu cewki zapłonowej.
Mam problem z zapłonem w polonezie GLE (gaźnik). Brak iskry, sprawdzałem moduł APE05 zgodnie z algorytmem w książce naprawczej tj: - w miejsce cewki zapłonowej podpiąłem żarówkę - włączyłem zapłon, kręciłem rozrusznikiem Aby sprawdzić czy nie jest to przypadkiem kwestia cewki w aparacie zapłonowym (i dochodzącego do niej kabla), zwierałem kolejno styki...
Witam, Zgodnie z instrukcją viper555 (dziękuję) sprawdziłem zapłon. Na pinie 3 cewki zapłonowej jest 12V. Żarówka podłączona zgodnie z instrukcją miga. Czy to oznacza na 100% uszkodzenie cewki zapłonowej ? Czy mogę sprawdzić czy uzwojenia są uszkodzone (jakie są zakresy rezystancji uzwojeń w sprawnej cewce) ? Czytałem też że w przypadku uszkodzenia...
Zrób tak: 1. Włącz zapłon i sprawdź, czy na kabelku przy cewce jest napięcie. (odkręć kabelek i sprawdź żąrówką) Powinna się jasno świecić. 2. Przykręć kabelek z (+) do cewki. 3. Odkręć od aparatu zapłonowego kabelek idący do cewki, końcówkę przewodu WN cewki zbliż do masy a przewodem masowym dotykaj masy. Powinna być iskra. 3. Jeśli jest iskra, to...
Wsadź diodę LED 12V we wtyki sterujące cewką i zasilanie cewki. Podczas kręcenia silnikiem dioda powinna mrugać jak cewka dostaje impulsy sterujące. To samo możesz zrobić z wtryskiwaczem, będą impulsy potrzebne do działania ww ? Zasilanie cewki sprawdź żarówką.
Witam Na aparacie zapłonowym przy włączonym zapłonie i powolnym kręceniu ośką aparatu na środkowym pinie wtyczki (0) powinno pojawiać się i zanikać napięcie ( ok. 10V) jest to napięcie sterujące do modułu zapłonowego. Na cewce można sprawdzić działanie podłączając zamiast cewki zarówkę. Podczas kręcenia rozrusznikiem żarówka musi błyskać.
Mam wrażenie że wewnątrz tego tranzystora jeden z tranzystorów jest uszkodzony w każdym z dwóch ponieważ pomiar omomierzem daje wynik 1.5kOhm a z dokumentacji technicznej wynika że przez dwa tranzystory powinno być około 1.6kOhm 1,6/1,5to nie jest znacząca różnica. Taki tranzystor trzeba sprawdzić jak przewodzi prąd kolektora kiedy podamy mu prąd bazy,...
To wielkie zielone na błotniku jest to dławik-cewka przeciwzakłóceniowa. Najpewniej to idzie na zapłon. Należy sprawdzić czy na cewce zapłonowej jest napięcie. To się sprawdza kawałkiem kabelka żarówką 5W (np wyjętą z pozycyjnego przedniego). Trzeba sprawdzić oba bieguny cewki czy na jednym jest cały czas 12V a na drugim ma zanikać kiedy przerywacz...
Nie ma tam żadnego czujnika położenia wału. Czujnik (optyczny) znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego. Sygnał jest na przewodzie pierwszym i drugim, trzeci to +12V po kluczyku, czwarty to masa. Do sprawdzenia oscyloskop ewentualnie kontrolka z diodą świecącą, żarówka się nie nadaje. Napięcie na cewce sprawdź względem masy, czerwonożółty powinien...
NA początku sprawdź sobie jakie masz ładowanie :D Najlepiej miernikiem elektronicznym, pewnie masz coś nie tak z regulatorem napięcia jeżeli to instalacja 12 V. Poczytaj tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic74...
Odpisuję tutaj na PW. Jeśli samochód jest odpalany na pomocą dźwigni to na 100% nie ma przewodu oporowego. Jeśli stacyjką to moźliwe, że ma. Ale gdy chcemy sprawdzić to krótka instrukcja: Należy użyć żarówki najlepiej 10W ale może tez być 21W i podłączyć jeden styk żarówki do zasilania cewki, a drugi do masy. Nie należy używać przewodu idącego do przrywacza....
Tam coś z kluczowaniem cewki (sterownik , moduł zapłonu - można sprawdzić małą żarówką) lub niewłaściwie podpięta instalacja gazowa.
Michal9187 skoro żarówka po zwarciu styków w aparacie się zapala to znaczy że platynki są sprawne (raczej) oraz uzwojenie pierwotne cewki . Ty teraz musisz sprawdzić uzwojenie wtórne cewki , kondensator , palec i kopułkę . Czyli wkładasz do cewki kabel WN , drugi koniec kabla zbliżasz do masy i naprzemiennie zwierasz i rozwierasz styki aparatu . Jeśli...
W miejsce cewki zapłonowej włącz żarówkę 12V 5W i zakręć silnikiem> Jak układ jest sprawny to żarówka powinna migać.
Popatrzyłeś na przewody... Ba... Masz pewnie rentgena i woltomierz w oczach... Trzeba sprawdzić, czy do cewki dociera napięcie, czy działa przerywacz. Samym patrzeniem tego nie zrobisz. Wystarczy zamiast cewki wpiąć żarówkę. Powinna gasić się i zapalać w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Żeby sprawdzić zapłon odepnij przewód od cewki ten co idzie do aparatu zapłonowego .Podepnij jeden koniec żarówki 12v do odpietego przewodu a drugi koniec do cewki tam gdzie wypiołeś przewód. Scąg fajki z świec na wszelki wypadek .Włącz zapłon i kręć kołem na którym jest pasek klinowy .Żarówka będzie świecić ale kiedy zgaśnie to porównaj znaki na pokrywie...
Ale bajer muszę też takie coś zrobić ;] I z tego powodu mam pytanie, czy cewka zapłonowa od motocykla nada się do tego? Ona nie ma dwóch wyjść ale WN można było by połączyć z siatką a masę do włóknem żarówki to chyba by zadziałało. Zresztą i tak to sprawdzę mam cewki zapłonowe od komara, WSK'i i butelkową od ogara200.
odepnij wtyczkę od cewki pod zasilanie cewki podepnij żarówkę i sprawdź czy w trakcie kręcenia silnikiem podaje ci napięcie na cewkę
Weź żarówkę taką od postoju, wyprostuj jej "wąsy" i wetknij w kostkę od cewki zapłonowej. Druga osoba kręci rozrusznikiem, a Ty patrz czy żarówka miga. Migać będzie bardzo słabo, ale powinna migać. Kompresję auto ma?
Raczej z zasilaniem - zobacz czy wtryski "chodzą" w trakcie kręcenia rozrusznikiem Zamiast cewki podstaw żarówkę 10W i sprawdź czy miga lub oscyloskop Sprawdź przewód ECM-cewka
Żeby żarówka zaświeciła to musi być podłączona do plusa i minusa akumulatora. Odłączasz akumulator, wypinasz złączę sterownika silnika, wypinasz wtyczkę cewki. Podajesz plusa na styk 57 wtyczki sterownika silnika i minus na styk 71 wtyczki sterownika silnika. Podpinasz żarówkę pod styk 1 i 3 wtyczki cewki zapłonowej. Żarówka ma świecić, możesz też w...
Ustaw wycięcie koła pasowego na pierwszą z lewej kreskę na obudowie łańcucha rozrządu włącz zapłon , podłącz małą żaróweczkę 12v między masę a tą śrubkę od aparatu gdzie podłączony jest kabelek do cewki zapłonowej. w łóz aparat tak żeby przerywacz jak go wsadzisz był zwarty i kręć aparatem w lewo(odwrotnie niż wskazówki zegara) az żarówka sie zaświeci-...
Jeżeli chcesz to naprawić to zacznij coś sprawdzać, może nie masz miernika ale z żarówką pewnie problemu nie będzie. Sprawdź zasilanie cewki zapłonowej nie znam dokładnie kolorów przewodów w tym aucie ale na jednym przewodzie cewki musi być plus po stacyjce. Mówisz że pompa nie chodzi, przypadkiem wyłącznik uderzeniowy nie wybity. Bezpieczniki sprawdziłeś,...
zapinając żarówkę 21W zamiast cewki. 1.Rozumiem że pod przewody idące z aparatu zapłonowego do cewki ( + i - ) wpinam żarówkę? (dlaczego właśnie 21W) 2. Cewka ma w tym czasie być odłączona?? 3. Jak powinna zachowywać się żarówka po podłączeniu?? Dodatkowo diodą świecącą stwierdzisz fakt, czy są impulsy wyzwalające moduł. 1. Potrzebuje do tego diodową...
To nie jest cewka do platynek, na próbę zasil cewkę przez żarówkę H7.
Jak silnik zgaśnie, podłącz zamiast cewki żarówkę 21 W, zakręć rozrusznikiem - powinna rozbłyskać... W aparacie zapłonowym masz najprawdopodobniej czujnik magnetoindukcyjny - obejrzyj dokładnie kostkę przyłączeniową, sprawdź rezystancję cewki czujnika na zimnym i nagrzanym silniku...
Co może być przyczyną, że znika mi kompletnie iskra, i po jakims czasie jest znowu ?(np.kilka/naście godz. przerwy) Silnik 1.6 8V AFT 74kW (Seat/VW) Podobno może byc walnieta cewka lub czujnik halla.Sa jeszcze jakies mozliwosci bo nie mam cewki na podmiane...? Czy to ze iskra znika i pojawia sie jest jakims typowym objawem usterki danego podzespolu?...
Rewelacja! Pierwszy od dłuższego czasu temat przedstawiony w sposób w pełni profesjonalny. :D Miło poczytać. Proponuję aby moderator dołączył go do bazy schematów. Wszystkie znane mi schematy Mińska są tylko schematami łączeniowymi a nie ideowymi. Dzięki wspaniałej pracy ukaaasz mamy pełen schemat. Brakuje tylko pomiarów rezystancji. I to od nich proponuję...
Najpierw sprawdź lampką kontrolną, czy do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej dochodzi zasilanie. Jeśli tak, to wyłącz zapłon, ściągnij konektorek z zacisku minus cewki zapłonowej i pomiędzy ściagnięty konektorek, a plus zasilania z dowolnego miejsca podłącz żarówkę próbnik (żarówka nie powinna być większa jak 5W). Inaczej mówiąc w miejsce cewki...
LED] jak stwierdziłeś że głowica jest dobra? Czy sprawdziłeś czy jest iskra na świecach, gdy maluch zgaśnie? Układ zapłonowy masz z rozdzielaczem czy bez? Co do tego zapalania i gaśnięcia po chwili to wypadałoby sprawdzić pływak, czy nie jest dziurawy. Gdyby się zawiesił jak ktoś wcześniej sugerował w górnej pozycji to zamknąłby dopływ paliwa, a nie...
Witam ! Wczoraj u kolegi "walczyłem" z jego Hondą Concerto 1.6 16V 1994r. Okazało się, że powpdem braku iskry jest uszkodzony moduł zapłonu. Moduł oczywiście rozebrałem :D i stwierdziłem uszkodzenie tranzystora mocy (odkroił się od podłoża). Testy modułu przeprowadzam poza autkiem. Próba zastosowania tam tranzystora bipolarnego raczej nie przyniosła...
dzień dobry cewkę zapłonową można jedynie sprawdzić poprzez sprawdzenie oporności , co nie zawsze daje wiarygodny wynik, najleszym sposobem byłoby zapięcie twojej cewki do innego auta(musi mieć masę).sprawdź czy na pin 15 jest zasilanie po zapłonie, podobnie sprawdź czy na aparat zapłonowy dochodzi zasilanie.orginalna cewka ma numery audi/vw-sprzedawane...
Witam, auto jak w temacie escort z 95-tego ubiegłego wieku. Scenariusz standardowy zgaszony już nie zapalił. Auto z racji wieku i bolączek tego modelu ma skrzynkę bezpiecznikowo bardzo mocno po "klejoną" to już chyba 3 raz kiedy ja sam coś tam przepinam i "łatam" zaczęło się x lat temu od dmuchawy potem zasilanie cewki przerobiłem na przekaznik i prąd...
tak nie ma żadnego: mijania i drogowego,instalacja jest ok w stacyjce wszystko się zgadza no i właśnie ten czerwony kabelek mnie martwi jak sprawdzić czy cewka jest sprawna.a żarówka jest 6v taka jaka ma być podłączona bezpośrednio pod akumulator świeci tak jak ma. WSK175 KOBUZ z 1978 instalacja cała jest 6V Dodano po 10 schemat oczywiście mam podle...
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
Dziękuje za pomoc i cenne rady chłopaki Smile A szczególnie koledze ociz i koledze carrot. Byłem wczoraj u znajomego i po podłączeniu próbówki do zacisków cewki w ogóle nie miga jak się zwiera środkowy pin wtyczki aparatu zapłonowego do masy. Po odłączeniu zielonego kabla od cewki i podłączeniu do próbówki a drugi koniec próbówki do plusa też nie migała....
Cewka dostaje po stacyjce plus zasilania i aby działała jak trzeba to musi dostać też minus tzw masę a dostaje ją od przerywacza Bzdura. WSK-125 nie ma bateryjnego zapłonu. To magneto-iskiernik. Piszczkiem tego nie sprawdzisz. Uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej mam małą oporność i zawsze piszczek miernika będzie piszczał. Podłącz do przewodu gaszenia...
Żeby pomiar miał ręce i nogi musiałbyś użyć miliomomierza. Lepiej zmierzyć prąd płynący przez cewkę i przeliczyć. Generalnie zapłon klasyczny czyli przerywacz i platynki - cewka około 3 omy, pozostałe od 0,6 do 1,5 oma, z reguły im starszy układ tym wyższa oporność. Zasilanie na "+" cewki już podaje, ale jest na cewce tylko wtedy, gdy "-" jest odłączony...
Rozdzielacz zapłonu w tym wynalazku palec z kawałka blachy i trzy miedziane styki. Nie ma takiej opcji żeby "iskra" wychodziła z cewki i ginęła w rozdzielaczu. Albo kupiłeś słaby rozdzielacz albo masz problemy z napięciem na cewce zapłonowej albo nawet z samą cewką. Może za mało energii daje żeby wywołać iskrę na świecy. Sprawdź jakie napięcie dochodzi...
Witam serdecznie. Podłącz do zacisku 15 cewki zapłonowej i masy żarówkę. Jak gaśnie przy rozruchu to masz kostkę w stacyjce do wymiany. Pozdrawiam.
https://obrazki.elektroda.pl/8476049100_... faktycznie strzelił bezpiecznik F32 odpowiedzialny za Sterowanie silnikiem (Cewki zapłonowe; Czujnik masowego przepływu powietrza;ECM.) wróciło napięcie na tym pinie w wtyczce czy to oznacza że jest już okay do momentu tej wtyczki? https://obrazki.elektroda.pl/6830078200_...
Bezpiecznik nr 10 powinien być 30A. W zależności od rodzaju BSI są 2 różne BSMy czyli skrzynki bezpieczników pod maską. Zdjęcia poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/8389925700_... https://obrazki.elektroda.pl/4461950100_... Jak widać różnica polega a ilości podpięty h przewodów pod ten bezpiecznik. W obu wersjach te...
Siema! Po pierwsze to tak: brak iskry na świecach a w kostkach przy cewkach jest 12V. Jak sparwdze czy impuls wychodzi z ECU do cewki zapłonowej? Podpinalem miernik jak na zdjęciu. Plus do plusa minus do minusa i było około 12v Teraz szukam opisu jak podpiąć żarówkę testową żeby sprawdzić czy przy kręceniu idzie impuls z ECU. Żółto-zielony wydaje się...
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
Są dwa rodzaje czujnika stopu: NO (Normalnie otwarty)- czyli w stanie spoczynku robi dziurę w obwodzie i zazwyczaj stosowany jest do sterowania napięciowo NC (Normalnie zamknięty)- czyli w stanie zamknięcia i jest zwarty w obwodzie i służy zazwyczaj do sterowania masowo Z tego co napisałeś wynika że masz zamknięty obwód czyli żarówka stopu pracuje na...
Tak dla ścisłości, na fotce jest moduł zapłonowy, który siedzi sobie w aparacie... jakiś czujnik tam jest, ale czy hall, czy indukcyjny? Na zewnątrz jest zwykła cewka zapłonowa. A teraz żarówka na drucie i poszukiwania prądu.
Witam. Problem jest z iskrą. Pajero kupiłem niedawno gdy jeździłem trochę przygasał. Zgasiłem i już nie odpalił. Podłączałem żarówkę do wtyczki napięcia przy cewce i masy i świeciła się. Aparat zapłonowy chodzi ale ani na nim ani na świecach nie ma iskry. Kupiłem nową cewkę ale nadal nie pali. Do mocowania cewki dochodzą 3 wtyczki po na wszystkich jest...
W oplach często padają moduły zapłonu, żeby go w prosty sposób sprawdzić to podepnij żarówkę min. 40 W jedną stroną do + zasilania cewki a drugą na wyjście z modułu na uzwojenie pierwotne. Podczas obracania rozrusznikiem powinna migać żarówka jeśli tak jest tzn że moduł jest sprawny
Weź żarówkę 21W , podłącz nią pod przewody zdjęte z cewki zapłonowej i zakręć rozrusznikiem. Powinno pojawić się błyskanie żarówki.Jeśli jesteś pewien że zasilanie cewki (plus 12v) jest to wina leży w aparacie zapłonowym . utlenione styki, niesprawny kondensator brak przerwy na stykach. Samochód stał kilka lat więc to poddaj kontroli.Oczywiście jeśli...
Zobacz na schemat, jaki zamieściłem, zobacz na punkt podłączenia żarówki do sprawdzenia. Chyba, że nie umiesz czytać schematów. Jak może popłynąć prąd z akumulatora gdy platynki są rozwarte? przez kondensator połączony szeregowo? Nie, przez uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej.
Szanowny Kolego! Musisz ustalić przyczynę. Zacznij od podłączenia cewki samej bez aparatu zapłonowego.Zostaw przewód zasilania cewki po przekręceniu kluczyka na cewkę ma przyjść 12v. Przewód od aparatu zapłonowego odłącz.zobacz czy na tym styku jest napięcie 12v. Jak nie masz przyrządu to podłącz żarówkę musi świecić.Jak będzie świecić to to znaczy...
Witam wszystkich! Cały czas uważam, że fachowiec wykona naprawę 10 razy szybciej i zapewne 10 razy lepiej. Ale co może zrobić elektronik z podstawowymi narzędziami, gdy akurat fachowcy są na urlopach, a nam zależy na czasie? Co i jak sprawdzić, żeby nie wymieniać elementów w ciemno? Informacji i poradników mało. A jak są, to bywają błędne... Ostatnio...
Telekomunikacja to nie motoryzacja i zwłaszcza stara , przecież nawet nie wiesz o czym piszesz cewka zapłonowa to zapłonowa natomiast te od żarówek to chyba inaczej są podłączone prawda "elektrit" ? .
Po tym co piszesz wnioskuję, że ani Ty, ani sąsiad nie macie pojęcia jak działa cewka zapłonowa. Cewka ma dwa zaciski niskonapięciowe i jeden zacisk wysokonapięciowy (przewód zapłonowy). Od strony niskiego napięcia dostaje stałe zasilanie "12V" oraz kluczowaną masę. Impulsy masy są podawana przez moduł zapłonowy tylko gdy wał silnika się obraca. Podanie...
Cewka ma mieć masę i zasilanie to można sprawdzić żarówką ,pozostałe dwa przewody to sterowanie z ECU i tu oscyloskop się przyda. Jeśli nie będzie sterowania to trzeba szukać dalej . Czujnik położenia wału, czujnik Halla ,przewody między cewką a ECU itd.
Wszystko dobrze tylko zamiast żarówki weź świecę zapłonową (oczywiście podłącz pod cewkę).
Cewka od świateł ma do 17V, a żarówki miałem na 12V Kupiłem cewkę WN 12V i podłączyłem zasilanie według schematu Okazało się że jest leciutka iskra albo jej nie ma Sprawdziłem napięcie i się okazało że cewka od świateł na małych obrotach wytwarza 2V na średnich do 5V to z jakiej racji 2 żarówki na 12V świeciły mocno? Wychodzi że nie potrzebnie kupiłem...
Ta cewka jest z modułem zapłonowym i musisz sprawdzić czy sterowmik wysterowuje ten moduł. Jesli tak to padła cewka ,jesli nie to wiązka lub sterownik.Nie próbuj sprawdzać wysterowania żadna żarówką tylko oscyloskopem.
Witam. Potrzebuje pomocy w określeniu usterki w chińskim opryskiwaczu spalinowym. Zapłon oparty na cewce zapłonowej która wytwarza 0-30V AC, koło zamachowe aluminiowe z odpowiednio zatopionymi magnesami. Napięcie z cewki zapłonowej o wartości 0-30V AC zależne od siły pociągnięcia za sznurek przekazywane jest na cewkę WN (taka jak w skuterach 2t/4t)...
Można zastosować cewkę zapłonową samochodową lub motocyklową o kształcie butelkowym. Czy ta cewka podana w linku będzie działać w chińskim silniku i KO ?
Dzień dobry. Mam pytanie dotyczące diagnozy przewodów zasilających cewkę zapłonową. Mam problem z gubieniem/wypadaniem zapłonu. Po wymianie świecy i cewki problem pozostał. Wymyśliłem, żeby sprawdzić przewody, ale cewki zasłania kolektor dolotowy.Pomyślałem żeby wypiąć wtyczkę od strony komputera, zewrzeć przewód od cewki do masy przez żarówkę np 5W...
Drogi kolego jack63 chyba nie do końca rozumiesz o co w temacie chodzi. Jak słusznie zauważył kolego bartosz789, bo i dobrze przeczytał :-), chodzi o podłączenie modułu zapłonowego na 12V żarówka chyba nie jest najważniejszym elementem w tej sprawie gdyż jak napisałem będzie ona sporadycznie używana ! Po drugie nie wiem po co niszczyć jak to nazwałeś...
Porażająca dyskusja! O czym to w ogóle jest? 1. Sprawdzić, czy młoteczek przerywacza wraz ze sprężynką i śrubą wychodzącą na zewnątrz, po rozwarciu jest ODIZOLOWANY od korpusu przerywacza. 2. Sprawdzić kondensator. 3. Sprawdzić połączenie sprężyna młoteczka - śruba wychodząca przez izolator na zewnątrz korpusu. 4. eden kabel pod ta śrube od aparatu...
Kolego, masz schemat. Pin 8 o którym mówisz w gnieździe przekaźnika to bezpośredni +12V z akumulatora. Pin 12 w ogóle nie ma znaczenia, bo nie jest używany (przynajmniej do sterowania pracy silnika). Sprawdzaj jak kolega wyżej radzi. Żarówką. Jeśli nie umiesz działać ze schematem, odeślij problem do elektromechanika. Na odległość trudno pomóc. Mogę...
To jeszcze z kopułką na aparacie zapłonowym? Mimo tego podłącz żarówkę jak podałem pod przewód z przerywacza który idzie na cewkę i pod plus z akumulatora - możesz z drugiego przewodu z cewki jeśli tam jest plus co może być wątpliwe po tylu latach. Akumulator oczywiście podłączony do samochodu i jeśli będziesz korzystał z kabla plusowego na cewce to...
Problem polega na tym, iż po dłuższym postoju nie można było odpalić auta. Powodem okazał się zanik iskry. Wymieniłem moduł wraz z cewką zapłonową i dalej nic. Pytanie moje jest takie, czy po przekręceniu kluczyka na cewce cały czas występuje napięcie12V? U mnie voltomierz pokazuje cały czas napięcie, jednak przyłożyłem żarówkę i okazało się że nie...
Ludzie!!! Przecież instalacja zapłonowa malucha jest prostsza niż budowa urządzenia składającego się dzierżaka, bijaka i wiązania gązwowego (ktoś wie, o czym piszę?). Porady tutaj dawane, jak i opisane metody sprawdzania (np. sprawdzanie alternatora) to jakaś komedia! Przecież mając do dyspozycji kawałek przewodu i żarówkę, można odnaleźć usterkę w...
Mam mnóstwo schematów generatorka na 555 i LM358. LM358 w układach impulsowych na nic ci się nie przyda. W wersji 2n2222 -> irf510 grzeją się oba tranzystory, rezystor 330 i 10ohm. (choć dałem poźniej 2W) Bo to prymitywne rozwiązanie, początkujący lubią takie badziewka bo skąpią na elementach, ja bym dał dwa tranzystory (wtórnik komplementarny) i nie...
Zapnij żarówkę na zasilanie cewki zapłonowej i obserwuj kiedy jest napięcie.
A jaki problem aby sprawdził dwie rzeczy -czy na pomarańczowym kablu do cewki jest plus za stacyjką -czy jak się zwiera do masy zielony ( ale przez żarówkę wyjętą z reflektora) kłapie elektrozawór gazu, uruchiamia się pompka paliwa
Witam , zalega mi na placu Astra g 1999r/1,6/74Kw/x16xel z problemem gaśnięcia , zasadniczo przy mocnym wciśnięciu pedału gazu na 1 biegu . Sterownik nie rejestruje żadnych błędów , w czasie występowania problemu zapala się kontrolka jednak błędów nie ma .Sprawdzone żarówkami w czasie występowania problemu zasilania i masy , sprawdzone wiązki tam gdzie...
Ja mówiłem w odniesieniu do prawdziwych generatorów jak przetwornica Mazzilliego, czy SSTC. One wypełniają żarówkę plazmą, a cewka zapłonowa generuje tylko delikatną "iskierkę". :) Tak się składa, że miałem (nie jedną) okazję porównać.
Witam, przyjechałem na kółkach normalnie do garażu, i nie chcę odpalić auto, z tego co zaobserwowałem to brak iskry podczas kręcenia. Sprawdzone: -świece zapłonowe - ok - przewody zapłonowe - ok - paluch kręci -kopułka - ok - przewód z cewki do kopułki - ok Jeszcze podczas włączania zapłonu lub wpinania wtyczki do czujnika zapłonu, pojawia się pojedyncza...
Zapoznaj sie najpierw z zasadą działania podstawowego układu zapłonowego z przerywaczem i ze schematem elektrycznym instalacji malucha. Następnie musisz sprawdzić, czy na cewce jest napięcie zasilające. Następnie sprawdzić, czy przerywacz działa poprawnie. Wystarczy zwykła żarówka, którą wpinasz między plus z akumulatora, a przerywacz. Po prostu wepnij...
Przecież już napisałem że jak świeci code to sterownik nie wysteruje przekaźnika pompy paliwa po przekręceniu kluczyka. Był wymieniany sterownik silnika więc nie wiemy czy został dopisany do auta. Bez trudu można tutaj sprawdzić cewki zapłonowe więc skoro nie ogarnął tego "mechanik" to rozumiem że nie zna podstaw więc coś mi nie pasuje jego wymiana...
Dobra, zamiast sprawdzać żarówką cewkę zapłonową, to sprawdziłem z ojcem oba sterowniki. Wyniki badań są takie: * Oba sterowniki mają lutowany element 916741 I/O - w google pierwszy wynik mam z aliexpress - sterownik cewki zapłonowej. Rozmawiałem też wczoraj z kumplem, to ponoć elektrycy w warsztacie mówili mu, że ten element jest uwalony i potrzebny...
Pawle wawa czytaj proszę troszkie uwa rz nie to co napisałem.... Ależ czytam, choć oczy bolą. Więcej już nie będę się powtarzał. Nowa cewka też uszkodzona lub iskra jest! Nie czytaj tego co piszą barany o module zapłonowym, pojęcia nie mają, pewnie nigdy tego nie rozbierali. Poczytaj uważnie co napisał Kolega wyżej. Masz dwie cewki w jednej obudowie....
Nie bardzo rozumiem ten wpis. Sprawdzam buzzerem na mierniku czy są "przejscia", gdy styki są rozwarte mloteczek jest tylko i wyłącznie w obwodzie z śrubą (na przewód do cewki i kondensator). Kowadelko, czyli druga strona styku jest w obwodzie z obudowa, mechanizmem itd..( z wyjątkiem elementów styku po drugiej stronie). Gdy obróci się silnikiem do...
Może alarm blokować, zależy "co autor miał na myśli" i co odciął. Jak zmostkujesz T9 to masz napięcie na cewce? Sprawdź żarówką, nie miernikiem. To, że gaśnie kontrolka immo znaczy, że kluczyk został rozpoznany, czy sterownik dostał sygnał odblokowania, tego nie powiem, różne sterowniki różnie sygnalizują, niektóre tego nawet jako błąd nie widzą.
Generalnie to wygląda na to że łapiesz zakłócenia z aparatu zapłonowego. Nieprawda. Bo : Niestety gdy odpalę silnik potrafi kierunkowskaz na chwilkę sam włączyć. Efekt dzieje się tylko gdy włączone jest oświetlenie. Bez oświetlenia kierunkowskazy mrugają poprawnie. No chyba, że autor tematu coś źle przekazuje informacje. Jeszcze raz. Czy samo odpalenie...
Przyczyną uszkadzania cewki, może być wysokie napięcie. Znajomy kolegi może ma za ciężką nogę. Tak jak w przypadku mojej sąsiadki co 3-4 miesiące przepalały się jej żarówki w aucie. Zaczęła mniej gazować i problem zniknął. Jeśli już mowa o gazowaniu to kolega tak na trzeźwo? ;) W samochodzie ze sprawnym układem ładowania taka sytuacja nie ma prawa...
Otrzymałem od znajomego w wersji elektronicznej taki oto schemat i proszę mnie poprawić jeśli się mylę: aby sprawdzić czy wychodzą impulsy z cewki muszę włączyć żarówkę z pomiędzy plus zasilania a przewód biało-żółty, na schemacie to "Z" ? Żarówka powinna mrugać tym częściej im większe są obroty silnika ??? 1) Oznaczenie "Z" na schemacie sugeruje,...
No cóż... znów przyszło mi pisać w tym temacie odnośnie innej niezlokalizowanej usterki. Myślałem, że w Matizie już nic mnie nie zaskoczy - a jednak... Było przebicie na cewce zapłonowej, kupiłem nową na allegro. Pracowała przez 5 min i później już samochód nie chciał odpalić więc kupiłem nową w sklepie "za rogiem" i odpalał bez problemu przez tydzień....
Witam Ponieważ nie odpalił mi motor po zimie, sprawdziłem że przyczyną jest brak iskry. Następnie szukając powodu jej braku sprawdziłem czy podanie napięcia na cewkę wytworzy iskrę, i okazało się że iskry dalej nie ma a cewka ma zwarcie(jak podałem napięcie z akumulatora to zaraz pojawił się dymek a prąd pobierany przez cewkę to parę amperów - myślę...
Podmieniłem cały aparat zapłonowy na inny - nadal brak iskry. Do przekaźnika podwójnego nie dochodzi napięcie ze stacyjki (styk 14 w przekaźniku). Ale z niej wychodzi. Napięcie do cewki ze stacyjki dochodzi. (Sprawdzałem wspomnianą żarówką podłączając ją pod 14 i masę). Chciałem obstawić komputer, ale brak iskry + brak napięcia na 14 mi to obala (wg...
instalka zrobiona na krótko czyli kabel czerwony z aparatu zapłonowego dany bezpośrednio na cewkę zapłonową, doradzcie mi co mam sprawdzić aby wykryc brak iskry w moim motorku ,cewkę już zmieniałem więc to chyba nie cewka, na deklu aparatu mam napisane :(światła 12V , ładowanie 6V moc 50W), może coś miernikiem mógłbym sprawdzić,[/quote] jeśli akumulatora...
http://obrazki.elektroda.pl/6092632500_1... Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim,...
Witam Mam pewien problem z podłączeniem wyjść z uC. Schemat wygląda mniej więcej tak jak poniżej. Pominąłem elementy nieistotne w tym momencie(kondensatory). Muszę podłączyć wyjścia uC do żarówek(kontrolki samochodowe ok 1,2W każda)(na schemacie jako diody, bo żarówek nie znalazłem)tak jak jest to pokazane na schemacie czyli żarówki muszą być sterowane...
sprawdzenie cewki zapłonowej motocykl sprawdzenie cewki zapłonowej matiz sprawdzenie cewki zapłonowej kosiarka
rozrzadu scenic schemat nissan almery uszkodzi onkyo
przełącznik obrotów bosch wyważarka corghi
Renault Espace IV - problem z dźwignią zmiany biegów Kod błędu P0501 w Mercedes Sprinter - czujnik prędkości