Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Wiem. Tylko, że cewka nie ma żadnego oznaczenia przez co nie można znaleźć specyfikacji technicznej i nie da się porównać wartości rezystancji uzwojeń. Czy ma ktoś może jakiś pomysł?
Witam, mam takie pytanie jak sprawdzić cewkę zapłonową.
Witam. Może zainteresuje Ciebie takie rozwiązanie, zamiast trafo_powielacza można użyć cewki zapłonowej od motocykla lub auta. Pozdrawiam
Witam Szukam czegoś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9490756300_1... Abym mógł zmierzyć napięcie szczytowe jakie daje cewka zapłonowa w motocyklu (taki pomiar należy wykonać wg książki serwisowej aby sprawdzić sprawność cewki) Słyszał ktoś kiedyś o czymś takim? Gdzie to można dostać?
Moglby ktos dac jakies wskazowki na trmat wykonania zrodla czestotliwosci z cewki aplonowej od motocykla? Dodam ze chce zrobic miernik czestotliwosci na 2051 no i ze cewka jest jedna :), jeden cylinder, dwusuw czyli 1 impuls to jeden obrot.
Szeregiwo ale cewki 6V. Z aut ma takie renault 1.6 K4M.
Witam Ponieważ nie odpalił mi motor po zimie, sprawdziłem że przyczyną jest brak iskry. Następnie szukając powodu jej braku sprawdziłem czy podanie napięcia na cewkę wytworzy iskrę, i okazało się że iskry dalej nie ma a cewka ma zwarcie(jak podałem napięcie z akumulatora to zaraz pojawił się dymek a prąd pobierany przez cewkę to parę amperów - myślę...
cześć Czy jest możliwe zrobienie sobie świecacego przewodu cewki zapłonowej do motocykla oczywiście w domowy sposób czekam na pomoc :) Widziałem coś takiego w telewizji. Najlepiej jest zrobić neon argonowy, ale to jest bardzo trudne do zrobienia w warunkach amatorskich. Można jeszcze wykorzystać do tego celu palnik błyskowy.
Może ci się przyda: uzwojenie wtórne 19000-26000 zwojów drutem miedzianym Φ0,07-0,1mm; uzwojenie pierwotne 200-400 zwojów drutem miedzianym Φ0,7-0,8mm. (S.Horecki "Elektrotechnika samochodowa")
Gaźnik sprawdzony, problem 100% leży w sterowaniu cewki zapłonowej. Impulsy sterujące wygasają po dokładnie 6 sekundach od zapalenia. Po czym motocykl gaśnie. Myślę jeszcze nad sprawdzeniem regulatora, ale przy tak krótkim czasie pracy ciężko wykonać wiarygodny pomiar.
Ale bajer muszę też takie coś zrobić ;] I z tego powodu mam pytanie, czy cewka zapłonowa od motocykla nada się do tego? Ona nie ma dwóch wyjść ale WN można było by połączyć z siatką a masę do włóknem żarówki to chyba by zadziałało. Zresztą i tak to sprawdzę mam cewki zapłonowe od komara, WSK'i i butelkową od ogara200.
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Dzień dobry Mam problem z cewką zapłonową do motocykla Yamaha SR125, rok 1996. Udało mi się kupić cewkę zapłonową ale jak się okazało do modelu z roku 1997. Oryginalna cewka z 1996 ma dwa przewody wychodzące z niej. W instalacji motocykla z wiązki wychodzi wtyczka z dwoma pinami. Po wpięciu miernika pomiędzy masę a pin 1 i pin 2 pokazuje się napięcie...
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
A można wiedzieć jak. Bo jak patrzyłem na te cewki to raczej nie da się ich wyciągnąć. Chyba, że jakoś...... rozciąć plastik??? http://tiny.pl/4ml1
Jak to jest koło magnesowe i cewki, to powinien się sprawdzić jakiś prostownik ze skutera, czy motocykla ze stałym kołem magnesowym. A jeśli do układu zapłonowego są dwie cewki, czyli pewnie zasilająca i wyzwalająca, to jest to układ CDI i też można starać się coś dobrać. Ewentualnie wymienić całość na coś cywilizowanego. PS. Graty do tego mieli w sklepie...
Biorąc pod uwagę, że używany DS1054Z na znanym portalu kosztuje 1200, i to z sondami, to HANTEKa nie warto kupować chyba, że generator jest kluczowy i nieodzowny, a pomiary oscyloskopem są w zakresie wyłącznie akustycznym albo video (do ~3 MHz) bo podstawowe parametry wyglądają jak oszukane. Jakie jest max napięcie które można podać na końcówkę pomiarową?...
Sprawdziłem we wszystkich kablach w których jest prąd się tak dzieje, że motor gaśnie. Co zrobić w takim przypadku? A ile ich tam jest ? Widocznie przewód który sobie wybrałeś jest przewodem gaszenia i powinien zostać podłączony do stacyjki na styki NC. To jest crossowy motocykl i nie wiadomo czy nawet posiada jakieś cewki w magneto poza zapłonową.
Panowie, na prawdę nikt nie wie jak sprawdzić ta cewkę? Kupiłem nową i me wiem czy odsyłać czy nie. No ale jak nie wiesz jak sprawdzić. Metoda 1 : zakładasz nową cewkę do swojego motocykla i sprawdzasz czy działa a motocykl odpala - oczywiście całość aparatury zapłonowej, prócz cewki musi być sprawna, gdyż inaczej nic wymiana cewki nie wniesie jak...
Witam, Znajomy ma uszkodzoną cewkę zapłonową w motocyklu Daelim VC 125 jak na zdjęciu (numery już nieczytelne). Czy będzie pasować np: "Cewka zapłonowa metalowa fajka 152QMI/157QMJ (GY6 125-150) 4T" ? Wygląda podobnie, może ktoś ma doświadczenie z tym maszynami. pozdrawiam
aby być spokojnym o moduł sterujący należało by rozeznać sprawę rezystancji cewki (uzwojenia pierwotnego) - zamontowanie byle jakiej cewki 12V o zbyt małej rezystancji może spowodować uszkodzenie modułu- poza tym ryzykiem to jak pisał kolega każda na 12V bedzie lepiej bądź gorzej działać! Jeżeli nie dasz rady sprawdzić "starej" cewki to osobiście zaryzykował...
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Zbliżenie magnesu do cewki czujnika (impulsatora) nie wyindukuje impulsu. Musiałbyś dość silnym magnesem poruszać przed rdzeniem czujnika symulując ruch koła magnesowego.
Motocykl został trochę utopiony. W silniku zrobiono głowicę, pierścienie, płukanie (mechanikę nie ja robiłem). Po tym motocykl odpalał, jeździł. Zgasł nagle po włączeniu świateł. I już nie odpalił. Sytuacja dziwna, bo z reguły iskry brak. A tutaj sypie aż kilka na jeden obrót wału. Do tego, przy próbach odpalania, od czasu do czasu strzeli w tłumik...
czy jeśli zamiast tej cewki użyję motocyklową z jawa ts 350 twin sport to będę musiał przerobić układ ? A realne jest dowinięcie tam uzwojenia sterującego bazą tranzystora? Bo jak widzialem cewki zapłonowe z motocykli to to raczej nie jest możliwe....
Witam. Od 3 tygodni mam problem z moim motocyklem - Daelimem Roadwinem 125 FI. Motocykl przejechał w moich rękach 120 km w jeden dzień. Po czym na drugi dzień po przejechaniu 7 km motocykl zgasł. Po zatrzymaniu na poboczu motocykl ponownie odpalił i cykl powtórzył się 5 razy aż w końcu dojechałem do miejsca zamieszkania. Mylnie myśląc, że jest spowodowane...
w tym schemacie jak widze wykorzystano cewkę zapłonowa czyli dalej ten sam element ,który to z kolei jest podejrzany przez karollo_r ze jest uszkodzony jaki to ma sens. przy sprawnej cewce zapłonowej motocykl powinien zapalać z "pierwszego kopa", ale może z innej strony jakie są objawy tego złego zapalania bo o to chyba walczymy i ten problem ma byc...
Zmieniane już były świece, cewki, kable z fajkami Rozumiem, że w tym motocyklu są dwie pojedyncze cewki na każdy cylinder? Myślę, że najprościej komputer byłoby sprawdzić oscyloskopem, sprawdzić jaki jaki jest przebieg napięcia sterującego jedną a potem drugą cewką i porównać... Kształt przebiegu może być też zmieniony przez uszkodzenie cewki, ale...
W pierwszej kolejności należało sprawdzić rezystancję cewki zasilającej moduł CDI oraz impulsatora. Ten moduł posiada wewnątrz także układy zabezpieczające silnik przed przegrzaniem lub brakiem oleju, nie wypada zamieniać go na moduł od motocykla. Silnik to Honda BF15. Numer katalogowy modułu widnieje na obudowie modułu. Cena z tego co widzę jest zabójcza,...
Witam. Nie napisałeś czy wogóle ten motocykl Ci zapala,czy tylko masz problemy z uruchomieniem? Podejrzewam, że to drugie.Przyczyn może być kilka. Odnośnie cewki zapłonowej,to jeśli jest sprawna, to nie ma znaczenia czy będzie od Fiata czy od Syreny.Ważne jest napięcie pracy cewki,a to chyba się u Ciebie zgadza. Ważna jest bardzo sprawność kondensatora...
Dzień dobry, spróbuję z 2 podejściem, gdyż za pierwszym razem wytknięto mi powtórne pytanie o układ ne555, a nie o to mi chodziło. A konkretniej, czy w układzie z obrazka w punkcie pomiędzy rezystorem 4,7k a kolektorem tranzystora uzyskam sygnał prostokątny w zakresie 0-5V odpowiadający ilości impulsów wytwarzanych przez cewkę zapłonową motocykla? Wg...
Nieśmiało tylko przypomnę o możliwości użycia cewki zapłonowej od samochodu/motocykla... Napięcie i energia odpowiednie, odporne na wilgoć.
Kolego, radze ci przestać jeździć tym motocyklem i zrobić mu podstawowy serwis, tzn czyszczenie i regulacja gaźników, następnie sprawdzenie i ewentualna regulacja luzów zaworowych, następnie wymiana świec. Masz zasyfione gaźniki i jeżdżąc tak narobisz moocyklowi więcej szkody niż pożytku. Już półgodzinne kręcenie rozrusznikiem było szczytem ignorancji...
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
Jakiej znowu iskry? Układ ma wyjście napięciowe a nie prądowe, jego obciążalność jest żadna. Sądząc po temacie, próbujesz zrobić układ do sterowania cewką zapłonową z motocykla (6V)... cewkę kluczuje się od strony masy, a nie zasilania. Przestudiowałem twój dorobek na forum i widzę, że masz poważne braki w zakresie podstaw elektroniki czy nawet fizyki...
W motorku masz pewnie mala,motocyklowa cewke zaplonowa,zaloz samochodowa(wieksza) przez co zwiekszysz energie iskry. Jak to ci nie wystarczy to zostaje elektroniczny ukl. zaplonowy. Pamietaj ze cewki od przerywaczowego ukl. roznia sie od tych do elektronicznego ukl. zaplonowego(opornoscia). Jezeli motorek nie bedzie chcial palic na cewce od samochodu...
A to ciekawe to skąd masę ma cewka zapłonowa w CC 700 ?? Z tego co wiem ma Plus po stacyjce , I impuls zapłonu a wchodzą w nią tylko dwa przewody ?? Na przewodzie impulsu pojawia się masa ale tylko w momencie zapłonu . ( kolega pouczy się o Cewkach i ich przeciwstawianiu sie zmiana napiecia wtedy zrozumie jak działa cewka zapłonowa.) W motocyklach czasem...
No to może coś takiego: (plik) Pozdrawiam, jak ktoś Sobie życzy - może poprawić i podesłać koledze:) Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem. Kluczowe elementy opisane wartościami. (BRAK obsługi ISP - w docelowym sprzęcie mogą być zakłócenia - mogłoby następować samoistne resetowanie od cewki zapłonowej, stąd Reset do +5V). Niech ktoś jeśli ma chwilę...
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
Zgodnie z instrukcją obsługi w tym quadzie znajduje się zapłon typu TCI, więc żadna cewka od zwykłego quada z jednym konektorem na zapłon CDI nie podejdzie. Nie wiem czy gdzieś są dostępne chińskie cewki pod TCI. Najprościej będzie poszukać używanej cewki zapłonowej od japońskiego motocykla i dopasować na mocowania, z tym że zazwyczaj w czterocylindrowych...
Miedzy końcówkami a masą. To jest osobna cewka w metalowej obudowie czy cewka wewnątrz koła magnesowego? Cewka wewnątrz magneta.Dodam że dzisiaj mechanik od starych motocykli sprawdził coś w iskrowniku,zawiozłem cały do niego.Mianowice przejście,miernik połączył z dolutowanym kablem do cewki zapłonowej,drugi koniec do obudowy przerywacza czy też kowadełka...
Nie bardzo wiem o jaką skrzynkę pytasz. Myślałem o podłączeniu tego tak jak obrotomierza czyli do cewki zapłonowej :)
Hej, Robię projekt w którym za pomocą arduino rozpinałbym zasilanie cewek zapłonowych motocykla. Wszystko ogarnięte tak jak na schemacie: https://obrazki.elektroda.pl/6624316900_... Wykorzystuje dwa mosfety IRF4905(najniższy opór jaki udało mi się znaleźć) jako elementy rozpinające zasilanie oraz LM358 aby zwiększyć napięcie z arduino...
Ktos pomoże w tym temacie doszła mi nowe elektryka założyłem wszystko kosteczki Okej tylko że dalej nie ma iskry nie wiem zacząć się wziąć Jak sprawdzić iskrownik Albo cały ten komputer bo nie wiem co się mógł jeszcze stać przypominam cewka zapłonowa była wymieniana
Zmierzyłem rezystancje pomiędzy przewodami i masą ( wszędzie jest zerowa). Na tą chwile nie mam możliwości sprawdzenia Cewki WN w innym zapłonie, ale pomierzyłem rezystancje uzwojenia pierwotnego ( wynosi 0,5Ω i 0,6Ω) i wtórnego ( wynosi 1500Ω i 1600Ω). Jeżeli chodzi o moduł zapłonowy to jeden pochodzi z pełni sprawnego motocykla,...
Witam Czy można w jakiś prosty sposób zdiagnozować tzw. stopień mocy BOSCH 0227100200. Na jakimś forum wyczytałem ,żeby zmierzyć oporności wyjść 1,2 oraz 6,7. Autor postu miał tam równą oporność około 140 kΩ. W moim przypadku między 1,2 mam 50 kΩ a 6,7 138kΩ , ale nie wiem czy ten pomiar jest wogóle prawidłowy. Moduł pochodzi z motocykla...
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
Kolego Kamil9010, widzę że także na innych forach szukasz pomocy, niestety powyższy zapłon mojej konstrukcji do jawki nie bardzo się nada do Twojego motocykla, ponieważ masz silnik dwucylindrowy, z tłokami pracującymi na przemian, więc zapłon musiałby być zdublowany, czyli dwie cewki zapłonowe i dwa moduły. Czujnik położenia wału mógłby zostać oryginalny,...
Chyba najprościej wykorzystać albo cewkę zapłonową z samochodu lub motocykla lub transformator wysokiego napięcia ze starego telewizora czy też monitora(kineskopowego) Jeżeli takie opcje odpadną, nawijasz na rdzeniu ferrytowym ok 50zw drutu Φ 0,5 dobrze izolujesz i na to ile wejdzie(bez przesady) ok 1000-2000zw drutu jak najcieńszego(0,1mm).
Znajdujesz zasilanie zapłonu, czyli plus po włączeniu stacyjki i podłączasz pod niego pomarańczowy. Niebieski na rozruch. Szary lub różowy na dodatkowy przekaźnik blokady, którym odetniesz zasilanie cewek zapłonowych. I wsio... Wystarczy przeczytać schemat.
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
Wczoraj otrzymałem do zregenerowania motocykl WSK 175 Kobuz. Wyczyściłem gaźnik, zalałem świeże paliwo, naładowałem akumulator (gdy go zmierzyłem miał całe 0.2V) następnego dnia pojechałem na polne drogi. Do domu wróciłem na zasadzie: minimum gazu bo więcej nie chce wyciągnąć. Sprawdzając świecę dotknąłem ręką cewki zapłonowej, która była zagotowana...
Od paru lat jeżdżę Hondą PC800, ale temat generalnie powinien obejmować chyba każdy starszy motocykl nieposiadający kopki startowej. W swojej Hondzie mam, jak można w necie zobaczyć, piękny bagażnik z tyłu, co bardzo kusi mnie do sprawdzenia zasadności zmiany układu elektrycznego na zasilanie z dwojga akumulatorów. I tu stary, ale jeszcze nigdy nie...
Najpierw podziękuj koledze MirkoG za schemat układu zapłonowego. Zrobił za ciebie część roboty. Brakuje danych (rezystancji i napięcia) cewki wspomagającej (tak ją nazwałem) układu zapłonowego będącej w stojanie. Czy w ogóle ta cewka w kupionym przez ciebie stojanie jest? Jak mam sprawdzić regulator skoro nawet nie mogę odpalić motocykla. Oto jest pytanie....
Witam wszystkich! Z góry informuje ze to mój pierwszy wątek na forum. Mam problem odnośnie motocykla cbr 600 f1 model z 1989 r wersja pc25. Motocykl został zakupiony bez możliwości rozruchu, przyczyną czego miał być moduł zapłonowy. Sprawdziłem przed zakupem nowego modułu impulsatory cewki zapłonowe oraz oporność przewodów co wykluczyło inną wadę. Rezystancje...
Witam. Kupiłem parę dni temu ten oto motocykl z tematu. Przywiozłem go w sobotę, przed kupnem posłuchałem jak chodzi,przewiozłem się. Po powrocie do domu znów go odpaliłem by trochę pochodził. Wczoraj znów chciałem odpalić a tu zero reakcji (padł akumulator) Po podpięciu innego rozrusznik kręci ale za cholerę nie chce odpalić. Myślałem że go zalało...
Witam ponownie. Wszystko sprawdzone. Cewki mają tę samą rezystancję. Na wszelki wypadek zamieniłem miejscami. Kable WN ok. Świece też. Cewki impulsatorów też sprawdzone, rezystancja identyczna brak zwarć do masy. Po nagrzaniu parametry bez zmian. Przebiegi sygnału na oscyloskopie identyczne. Regulator napięcia działa wzorowo, 14,4 V przy maksymalnych...
To może opiszę problem od początku, mam motocykl Ktm gs 250, który zakupiłem uszkodzony ponieważ nie miał iskry. Więc wziąłem się za sprawdzenie iskrownika i jak się okazało nie dawał napięcia. Nawinąłem cewki i iskrownik daje prąd zmienny od 12v wraz z obrotami silnika wzrasta do 30v. I teraz tak, mam moduł zapłonowy który powinien być zasilany prądem...
Pomysł elektrycznego pastucha "na cewce zapłonowej" raczej odkrywczy nie jest. Widywałem takowe, fabryczne, w latach siedemdziesiątych. wtedy oczywiście cewki zapłonowe były duże, w aluminiowym kubełku, ale spełniały z powodzeniem swoje zadanie w samochodach, motocyklach jak i pastuchach elektrycznych.
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
okej, świece były mokre, po wyceszeniu wygrzaniu na kuchence gazowej i wkręceniu w motocykl - zapalił. Kolejne problemy, ale one już w sumie były od zawsze czyli trzyma wysokie obroty, a chwilkę jak się nagrzeje to słabe, że aż gaśnie. Po prostu falujące obroty od 1000 - nawet 5000 tys. Czyżby regulacja gaźników ? a może cewki zapłonowe?
Cześć. Przed paroma laty wykonałem urządzenie o które pytasz.Schemat jest do znalezienia. Działanie było następujące.Wysokie napięcie podane było na autotrafo(w tej roli cewka zapłonowa od jakiegoś motocykla chyba WSK)na końcówkę wys nap. Następnie ok50V przez rezystor i diodę na kondesator w obwodzie bazy tranzystora który przełączał przekaźnik. Zanik...
Piszesz że wszystko zaczęło się od tego, że silnik przestał odpalać. To nie jest typowa pompa paliwa jak w silniku z wtryskiem paliwa, że jak nie działa to silnik nie ma prawa działać. W takim przypadku należy zalać komorę pływakową gaźnika paliwem z kroplówki i wtedy spróbować odpalić. Jeżeli nadal nie odpala, to możliwe że gaźnik wymaga wyczyszczenia...
hmm... dlaczegosz? nie wystarczy,m że podłącze zasilanie, cewke zapłonową i czujnik halla?? w tym moim module nie ma tych trzech bocznych pinów, i kolory niektorych kabli sa inne. SPOUT miałem polaczone z HALL OUT. chce to zastosować jako wzmacniacz między czujnikiem halla i cewką zapłonową....
Trudno wyrokować, ok, mówisz paliwo jest, to sprawdź stacyjkę i zasilanie cewek zapłonowych, lub podłącz cewki zapłonowe przewodem prosto z plusa akumulatora pomijając całą instalację, ewentualnie podmień kondensatory. Zmierz napięcie na akumulatorze, jeśli nie masz ładowania a akumulator jest wyczerpany to objawy będą takie jak opisujesz, czyli pali...
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
Jestem mechanikiem z zawodu, nie od motocykli wprawdzie ale jednak. Podstawowe rzeczy wykluczam. Filtry, świece etc. są nowiutkie. Paliwo dopływa. Gaźniki rozbierałem, w drobny mak. To nie w tym sprawa. Stroboskopu, nie mam. Gdzie są te znaczniki do sprawdzenia wyprzedzenia ? Wczoraj sprawdziłem kilka kondensatorów elektrolitycznych z modułu, miały...
Na foto schemat stopnia mocy, generatora i zasilacza nie rysowłam, każdy sobie przecież opracuje. Wyłacznik W1 służy do ustawiania prądu cewki, jeżeli jest otwarty prąd ten wynosi około 3A, poleca sie tak zostawiać, kiedy testujemy cewki niewiadome ( motocykle), lub cewki ołówkowe renault. Przy innych dać na zamknięty, prąd wynosi wtedy około 6A. Jeżeli...
Jak to w czterocylindrowym motocyklu masz jedną cewkę zapłonowa? Weź chłopie zdejmij zbiornik, odłącz pompę, pozaślepiaj podciśnienia w króćcach, butelka z benzyną bezpośrednio do gaźników i w drogę.
Witam, mam uszkodzoną cewkę zapłonową od Robin EC 10, z powodu braku tej części na rynku wtórnym chce to przerobić wg schematu (foto 1): https://obrazki.elektroda.pl/1611973100_... Myślałem o cewce zapłonowej butelkowej od Simsona: https://obrazki.elektroda.pl/8909891000_... Wygląd starej cewki: https://obrazki.elektroda.pl/6979951300_...
Witam. Pilnie potrzebuje tranzystora 2SD1071 lub jego zamiennika. Element pochodzi z modułu zapłonowego motocykla i steruje zasilaniem cewek zapłonowych. Link do jego opisu: http://www.alldatasheet.com/datasheet-pd... Nie jest on dostępny w mojej okolicy nawet na zamówienie. Może ktoś ma jakiś pomysł na zamiennik. Z góry dziekuję...
Moduł ma aż 7 pinów, oto co pod który się podłącza: 1. masa wychodząca na cewkę zapłonową 2. masa motocykla, np z aku 3. masa wychodząca dla czujnika halla 4. plus ze stacyjki/aku 5. plus wychodzący do czujnika halla 6. przychodzący sygnał z halla 7. coś tam, nie używamy go A właśnie też chce zrobić elektryka do Teresy ale jestem ciekawy czy czujnik...
Wkręcając śrubkę od mieszanki czyli ta na płaski śrubokręt zmniejszasz dawkę, pz16 jest zbyt mały jak dla 110cc a nawet na 50cc słabo zbiera się z tym motocykl ale faktem jest to że silnik pracuje bardzo równo na wolnych obrotach, jeśli kumpel ma sprawny gaźnik może da Ci sprawdzić czy na twoim silnik będzie dobrze pracować. Czmycha dlatego że dawka...
Dzień dobry wszystkim. Odbudowuję rzadki motocykl z (na szczęście) typowym zapłonem CDI. Robota jest na ukończeniu, niestety zawodzi zapłon. Wygląda to tak: w alternatorze motocykla (magnesy stałe w kole zamachowym, wirujące wokół 6 cewek) jedna z cewek daje napięcie ok 300-350 V, służące do ładowania kondensatorów w modułach zapłonowych. Przypomnę,...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z instalacją elektryczną w silniku motocykla. Jest to czterocylindrowy silnik Honda, tyle wiem. Aktualnie sytuacja wygląda tak że występuje standardowa usterka - brak iskry. Instalacja sprawdzona, aktualnie pozostała tylko część zapłonowa, reszta odłączona. Moduł zapłonowy po naprawie: wymiana tranzystorów (zamienniki)...
Kolego na początek podaj jaki masz zapłon w motocyklu. Jeśli masz na tzw. tradycyjny, to ustal w silniku GMP (najwyższe położenie tłoka) i wstępnie sprawdź szczelinomierzem luz na przerywaczu (ok. 0,35 mm). Dysponując suwmiarką możesz doświadczalnie przyspieszyć zapłon, obniżając tłok w cylindrze o ok. 2 mm, kręcąc kołem magnesowym "pod obroty". Czy...
Sterownik ECU na podstawie odczytów z MAPa, TPS przyspiesza. Ciężko go będzie do motocykla zaadoptować. Coil to do cewki, bypas, est to do sterownika.
Po pierwsze sprawdź jak długą iskrę daje zapłon (ze samego przewodu WN). Po drugie zmierz rezystancję cewki zasilającej i impulsatora. Tak poza tym w serii NSR stosowano moduły zapłonowe o budżetowym wykonaniu i zalane elastyczną masą. Niskiej jakości laminat, lutowanie na fali i wibracje silnika sprawiają, że luty pękają i moduł przestaje prawidłowo...
Rzeczywiście trochę zamieszałem zaczem przepraszam. Postaram się w punktach to uporządkować. 1. Pierwotnie motocykl miał stojan z umasowioną cewka, z odczepem do świateł i regulator czteroprzewodowy z przewodami w kolorze zółtym, białym, zielonym i czerwono-białym (układ dokładnie jak na schemacie instalacji, który zamieszczałem powyżej). 2. Cewka stojana...
Nie mogę znaleźć schematu takiego urządzenia ale tylko na napięcie sieci, układ Mazilliego jest ok bo jest prosty tylko napięcie zasilania do 30v a ja potrzebuje 230. Jesli ma zostać cewka zapłonowa z samochodu lub motocykla to klucz i zasilanie 230V to klucz na tranzystorze raczej nie ma racji bytu, będą płynęły za duże prądy, indukcyjność uzwojenia...
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Mam pytanie, czy zmieniałeś kąt zapłonu? Zrobiłem ten układ z linka którego podałeś (skoda 120) i kąt zapłonu zmienił się drastycznie. Znacznie zwiększyłem też przerwę na świecach (z 0,6 na 1mm). I albo jest to efekt placebo albo rzeczywiście lepiej odpala, i lepiej chodzi. Nie zmieniałem kąta zapłonu i nie zamierzam tego robić. Jak już pisałem może...
Witam Silnik w moim motorku wyposażony jest w możliwie chyba najprostszą wersje zapłonu - z przerywaczem. Niestety iskra zginęła, a ja szukając jej doszedłem do samej cewki wytwarzającej prąd dla układu zapłonowego (silnik 2-suwowy, pod kołem magneta 3 cewki, 2 do zasilania odbiorników motocykla i 1 do zasilania układu zapłonowego). Okazuje się że cewka...
Jako typowy leniwy człowiek w celu rozwiązania problemu Autora użyję cewki zapłonowej, kabli WN z samochodu lub motocykla. Ważne, że wiem jak one działają (cewka). Jeśli chcę wytworzyć kilka iskier, to z lenistwa zastosuję przycisk monostabilny, który zastąpi styk przerywacz (jako stary dziad wiem jak działa klasyczny układ zapłonowy z cewką, przerywaczem,...
Witam. Mam niesamowity problem który ciągnie się już z pół roku. Otóż w tamtym roku w motocyklu KTM SX 125, spalił się stator. Nie można było dostać takiego samego , to mechanik włożył stator z cewkami na światła których w oryginalnym statorze nie było. Stator ponownie się spalił , prawdopodobnie przez to , ze gdy go wkładali przycisneli do obudowy...
Witam! W w.w motocyklu nie ma iskry. Cewka zapłonowa jest sprawna, zabrałem się więc za demontaż statoru. Wychodzi z niego 9 przewodów. 3 żółte (do regulatora napięcia) zielony - masa, fioletowy i błękitny- impulsator, różowy - jakiś dziwny element zalany żywica po wewnętrznej stronie statora, granatowy i biały - cewka z blaszką pozostałych. I tu właśnie...
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Coś ci gdzieś musi mostkować. Bardzo możliwe że przewody od przycisku rozrusznika gdzieś się zwierają z gaszeniem motocykla. Wtedy niejako np zasilanie cewki zapłonowej, idzie poniekąd na rozrusznik. I ot cała zagwozdka. Posprawdzaj dobrze kostki.
Ehhh... Powiem krótko. Opóźnienie zapłonu daje wystarczający efekt. Sprawdzone przez wielu producentów kontroli trakcji. A to jak wyobrażam sobie kontrolę trakcji to temat na oso obną dyskusję - bo biorę udział w wyścigach od jakis 7 lat i miałem okazję korzystać z kontroli trakcji lepszych i gorszych. Jeśli Cię to interesuje - możemy o tym pogadać...
2 cewki zapłonowe 6 Jaśniej proszę. Domyślam się że dwie cewki 6V tak?
Poniżej zamieszczam schematy: Schemat układu zapłonowego CDI: http://obrazki.elektroda.net/50_12893822... Schemat instalacji elektrycznej: http://obrazki.elektroda.net/2_128938230... Rezystancja cewki impulsatora (nr 13 na schemacie CDI) = 100-150Ω, pomiar 115Ω. Rezystancja cewek zasilających moduł CDI (nr 10 na schemacie...
Zazwyczaj chińskie skutery biorą sygnał który idzie do cewki żeby nie targać specjalnie kabla. Przeglądałem instalację od skuterów 2T i 4T i mojego aktualnego junaka. Każdy pisze o obrotomierzach między 2T o 4T i liczbie sygnałów czy impulsów. Stałem się posiadaczem nowych zegarów cyfrowych od zippa quantum R50 2T i zakładałem do junaka 901 4T Fabryczny...
Po pierwsze sprawdź jaki moduł zapłonowy i instalacja powinna znajdować się oryginalnie w tym motocyklu. Sprawdź oznaczenie silnika. Pamiętam że "bezmasowa" cewka zasilająca CDI była stosowana do bardziej rozbudowanych modułów zapłonowych.
Podłączyłem nową cewkę zapłonową taką jak na zdjęciu i nic nie dało. http://www.motocykl.kqs.pl/galerie/c/cew...
Witam, mam taką sprawę, jak wyżej w tytule. Otóż, chcę zrobić nieco tuningu i podlaczyc stereo do mojej maszyny :-) Mam Simsona S51 instalacja 12V na akumulator, światło i STOP są z cewki zapłonowej w silniku. Z akumulatora są kierunkowskazy, klakson (którego nie mam) i podświetlenie licznika (którego również nie mam). Nie jestem pewien czy akumulator...
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
No fantic to znana marka ale z częściami krucho w Polsce prawie nic dostać nie idzie. Cewki ładowania i świateł mnie nie interesują, bo motocykl to full cross bez świateł itp.
To można podłączyć tylko do motocykli z zewnętrzną cewką i zasilaniem najlepiej z aku :)
sprawdzenie cewki zapłonowej astra sprawdzenie cewki zapłonowej fiesta sprawdzenie cewki zapłonowej matiz
schemat volvo klimatyzacja pompa kulka regulator obrotów metabo
akumulator macalister akumulator macalister
Pasek wariatora do Piaggio ZIP 4T 50 cm – wymiary, numery OEM, zamienniki Wyraziste czcionki na Xerox WorkCentre 6605