Chodzi mi o zwarcie pinów we wtyczce PRZYCHODZĄCEJ do czujnika ( na kablu który podłączasz do czujnika). Tak samo sprawdzasz czujnik - podlaczasz go do kabla od "silnika" i NIE WKLADAJĄC DO CHLODNICY podgrzewasz. No już jaśniej się nie da wytłumaczyć... Nie wiem po co chłodnica żeby sprawdzić czujnik...
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Pozdrawiam.
Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy i wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, pozostałe błędy to ich przyczyna.
Cooler sprawdzony dziala na krotko :) Pozostaje zagrzac moto i zobaczymy co go gryzie. Ewentualnie wymiana czujnika Dzieki
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy. Jego rezystancja powinna maleć ze wzrostem temperatury. Można go zastąpić rezystorem ok 200Ω i sprawdzić czy rozgrzany silnik zacznie prawidłowo pracować.
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa w Citroen C5 2.0 16V.
tak to jest jak się jeżdzi od serwisu do serwisu, a szerokim łukiem omija prawdziwych elektryków. Cóż.. ja bym zaczął od sprawdzenia czujników temperatury cieczy i porzadnie zajrzałbym do skrzynki pod maska.
Witaj tu masz zamiennik z E.P.S 1.830.277. podaje adres strąki E.P.S sam możesz sprawdzić http://www.eps-autoparts.com/index.asp
Witam mam pytanie jak mozna sprawdzic czujnik temperatury cieczy seicento 899 ten do kontrolki na desce rozdzielczej Dodano po 59 a czy moze on dziala na tej samej zasadzie co czujnik przy termostacie (czyli bodajze termistor ntc)
Na benzynie i gazie pracuje tak samo? Jaką instalację gazową posiadasz(reduktor,wtryski,sterownik)? Sprawdź też czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Te silniki bardzo powoli się dogrzewają. Sprawdź działanie grzałek nurkowych, które sa odpowiedzialne za dogrzewanie wody dla ogrzewania. Jak szybko masz ciepło w autku? Czujnik temperatury na termostacie jest dwuobwodowy i wystarczy sprawdzić wskazanie odczytywane przez ECU silnika i przez budziki. Jeżeli jest różnica to masz uszkodzony czujnik temperatury....
A sprawdziłeś odczyt z czujnika temperatury cieczy, może jest on uszkodzony i daję do ECU informację że silnik ma za niską temperaturę.
Kolego czujnik temperatury ma swoją rezystancją jest to zabudowany warmistor . Jeżeli go odpinasz i jest dobrze to go wymień trochę pracochłonne ponieważ trzeba spuścić płyn chłodniczy.
Poszukaj pod hasłem "termostat bimetaliczny". Kosztuje ~5zł. Potrzebujesz wersję ze stykiem NC (normalnie zwartym). Przykład takiego takiego termostatu: "KSD301 10A/250V NC". Są robione na 40°C, 45°C, 50°C itd.
Nim je zaczniesz wymontowywać upuść ciśnienie w układzie chłodniczym poprzez odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym .Nie zalecam wykręcania na ciepłym płynie bo można poparzyć twarz. W tych czujnikach często się dzieje tak że od starości kruszeje gumka u góry czujnika i po kablu wpływa do środka woda najlepiej uszczelnić to klejem do wklejania...
Jak tam siedzi silnik Mazdy FE to pierwsze sprawdzenie luzu zaworowego. Dwa sprawdziłbym czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Trzeci podejrzany to ustawienie zapłonu. Ale to trzeba przynajmniej lampy stroboskopowej do prawidłowego ustawienia.
witam 9 to czujnik temperatury.Jak go wykrecisz to zbadaj opornosci przy obydwoch czujników przy 20 stopniach i przy np 60 jeżeli są takie same lub podobne to czujnik dobry .Jak włacza ci się wentylator to możesz też prawdzić czujnik ciśnienie klimatyzacji
Na początek sprawdziłbym kostki połączeniowe w puszce plastikowej, w której siedzi sterownik z lewej strony na podszybiu, czy tam coś nie pogniło, wszystko wskazuje na brak ciągłości obwodu.
Ja to robię tak;wkładam czujnik do naczynia z zimną wodą, podpinam omomierz podgrzewam wodę do 90 stopni i cały czas obserwuję czy opornośc maleje liniowo do minimum .Wszelkie wachania kwalifikuja go do wymiany
Znając go- tak.
Czujnik podwójny G62/G2- 4 piny styków G62-sygnał do sterownika silnika -pin 1 masa((brązowo-zielony) -pin 3 sygnał(niebieski) G2-sygnał na wskażnik temperatury(zegary) -pin 2 masa(brązowo-niebieski) -pin 4 sygnał(żółto-czerwony) Kolory mogą się różnić w zależności od silnika
Masz go zaznaczony strzałką na poniższym foto (jest to czujnik G62/G2) bo zapewne zaraz pojawiłaby się odpowiedź, że w miejscu zaznaczonym na powyższym rysunku go nie widać : http://obrazki.elektroda.pl/9467971800_1...
czy wadliwe działanie sondy lambda naprawdę może zwiększyć spalanie o blisko 100% Tak, sonda Lambda ma zasadnicze znaczenie dla pracy silnika i ilości zużywanego paliwa. Ponadto proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Tak jak napisali koledzy, do dobraj diagnozy potrzebny jest mechanik co zna VAG. Trzeba ocenić na podstawie wskazań,...
Ciśnienie paliwa sprawdzone?? Czujnik temperatury cieczy?
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Dla zegarów i ECU jest ten sam czujnik.
mnie to wygląda na włącznik wentylatora a nie na czujnik do zegara
Przy króćcu głowica - nagrzewnica https://allegro.pl/krociec-wody-vw-caddy...
Zobacz na schemat, oba kable z nastawnika idą do sterownika, pin 10 i 12 Jak brzęczy to znaczy , że ma sterowanie, tylko nieprawidłowe. Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy i potencjometr przepustnicy [url=https://www.drive2.ru/c/1490612/]Li...
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
Zerknij: http://obrazki.elektroda.pl/2081264200_1...
W obudowie termostatu https://obrazki.elektroda.pl/6783550800_...
Ja bym zaczął od obejrzenia przewodów sterujących i części w rynience Przkażnik(i) i rezystor . Często wygląda to jak bar sałatkowy (wszędzie zielono) Dodatkowo warto sprawdzić wskazania czujników temperatury cieczy i temperatury otoczenia możliwe że któryś wyświetla bzdury i sterownik nie wie co ma zrobić .
Wymień oring gumowy tego czujnika
Musisz jeszcze sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej, to on decyduje kiedy świece grzeją a kiedy nie.
Mim zdaniem to problem nie tkwi w czujniku czy w wskazniku na desce tylko masz uszkodzony termostat.Wymien termostat razem z obudową i masz problem z głowy.po prawej stronie silnika od str skrz. biegów
Sprawdzic przewody miedzy wtyczka czujnika a sterownikiem!! Pozdrawiam
brązowy - masa dla czujnika na zegary brązowy z niebieskim - czujnik zegary szary z białym (ewentualnie czarny) - masa czujnik ECU brązowy z szarym - czujnik ECU
Gdy nie odpala wykręć świece i sprawdź iskre czy jest. Do tego sprawdź czy podawane jest paliwo- świece mokre jak nie odpala. Wymień czujnik temperatury cieczy do komputera- ten z tyłu dwupinowy (chyba niebieski).
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy!
Czujnik masz przy termostacie i jest jeden
Jak na rysunku, oznaczony nr.9. Jedna para styków do wskaźnika druga do sterownika. Drugie zdjęcie to lokalizacja
Na liście brak sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Zacząć należy od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Witam. To są czujniki od wody, jeden jest od licznika, a drugi od sterownika silnika. Wyciągnij obie wtyczki, zewrzyj piny we wtyczce i włącz zapłon. Przy zwarciu którejś wtyczki wskazówka od temperatury w liczniku powinna wychylić się na maksa. Jeżeli tak będzie to oznacza, że ta wtyczka jest od licznika i jest uszkodzony czujnik, a jak nie będzie...
Jest to zespolony wskaźnik gdzie na pin1 przychodzi zasilanie po stacyjce,pin7 masa,pin11 czujnik temperatury cieczy,pin3 czujnik ciśnienia oleju.Prawdopodobnie brak zasilania lub przegrzane oporniki. Dodano po 16 Jeszcze nie sprawdziłeś co jest przyczyną,być może wyłączona kostka lub specjalnie odłączony bo ne pasują wskazania.
Witam.Poprostu trzeba go wymontować,podpiac zasilanie i jeśli drga to OK.jeśli nie do wymiany.Jeżeli drga to jest sprawny.Twoj problem moze tkwic w czujniku temperatury cieczy chlodzacej ten od ECU silnika
Trzeba zacząć od sprawdzenia czujników temperatury (cieczy i zewn) najłatwiej testerem diagnostycznym
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej który współpracuje ze wskaźnikiem temperatury jest wkręcony od spodu do obudowy termostatu. Łatwo sprawdzisz czy to na pewno ten czujnik ponieważ po ściągnięciu wtyczki z tego czujnika wskazówka wskaźnika temperatury powinna opaść. Czujniki te działają w ten sposób że w miarę wzrostu temperatury płynu spada ich...
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodniczej, i nie zaszkodzi jeszcze raz sprawdzić czy gdzieś nie łapie lewego powietrza, czasami nie widać za pierwszym razem, sprawdź jeszcze wszystkie połączenia odmy, kolektora wydechowego aż do sondy lambdy i metr za nią.
Szukaj w pobliżu termostatu, będzie miał 4 piny (przewody). Sprawdź przewody.
Zacząłbym właśnie od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy i temperatury zasysanego powietrza.Jeśli któryś z nich będzie uwalony to silnik dostaje nie takie dawki paliwa i może gasnąć.
Mi się wydaje, że jest to czujnik z dwoma pinami i ma wtyczkę na 10cm kabelku, ale nie mam pewności. Próbowałem się dowiedzieć w serwisie ile jest czujników i gdzie są ale nie bardzo chcą powiedzieć przydał by się ktoś znajomy by to sprawdził :)
Sprawdź czujniki temperatur cieczy chłodzącej.
Proponuje też sprawdzić czujnik temperatury cieczy ,jego niesprawność na zimnym silniku może powodować taką przypadłość
Według twojego opisu wygląda na termostat.Spróbuj na postoju zagrzać silnik jakieś 10 min wystarczy, wtedy sprawdź temperaturę na wskaźniku.
sprawdź czujnik temperatury cieczy
Proponowałbym sprawdzenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej (niebieski)
Zgadzam się z kolegą "glosny83", sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Miałem tak samo.
Sprawdziłbym czujnik temperatury cieczy.
Sprawdź czujnik temperatury cieczy, ale w danych bieżących, a nie pod kątem błędu.
Sprawdź czujnik temperatury cieczy i powietrza, może tu jest problem przez co podaje złą dawkę paliwa.
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten przy termostacie), odpowiada za wentylator.
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Miałem taki sam przypadek.
Witam. Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Sprawdź czujnik temperatury cieczy. Najlepiej z czytać błędy z ecu
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej, może podaje okresowo błędne informacje i auto wymusza stam zbliżony do ssania, a czasmia jak jestzimny podje info że jest ciepły i lecą obroty. Miałem podobne zjawisko w VW, po wymianie czujnika i wykasowaniu błędów chodzi ok. Pozdr.J.
Panewki do odpalania nie mają wpływu. Sprawdź czujnik temperatury cieczy, najlepiej z czyt kodów błędów ze sterownika.
Jeżeli śmierdzi benzyną z wydechu na zimnym (silnik zalany) to poszukałbym i sprawdził czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
1. Do sprawdzenia - czujnik temperatury cieczy w silniku - sprawdź w swoim modelu gdzie się znajduje i czy nie ma dwóch - jeden na deskę rozdzielczą, a drugi do ECU(komp) - namierzyć i sprawdzić ten od ECU - przetarty kabelek? 2. Sprawdzić czy nie zanika iskra przy ciepłym silniku - jeśli tak - moduł do wymiany - standard w Aśkach - jeżeli po odpaleniu...
Zakładam że świece sprawdzone, oraz czujniki temperatury cieczy chłodzacej.
mówisz o czujniku temperatury cieczy czy jakim? Gdzie on jest dokładnie?
Dzięki jutro sprawdzę !
Napięcie zasilania czujnika ( przy otwartej wtyczce) ile jest? Zarówką 20W (dziwna jakaś) nie sprawdzisz tego.
Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy chłodzącej wraz z okablowaniem. To samo tyczy się zaworu na pompie wtryskowej - prawdopodobnie to jest przyczyna gaśnięcia.
Odłącz czujnik temperatury cieczy i sprubuj odpalić.
Witaj. Na początek możesz sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Być może wypaliło zawór.Możesz sprawdzić czujnik temperatury cieczy i wtrysk podaje nie właściwą dawkę paliwa.
Sprawdź czujnik temperatury cieczy ten który idzie do sterownika, kolor chyba niebieski o ile dobrze pamiętam, spróbuj go wypiąć i zobacz czy się polepszy.
A cóż to za porady, temat powinien być w kosz, bo mniej obeznani czytając takie bzdury tylko głupieją. Po dwa to nie żaden czujnik tylko rezystor wolnego biegu wentylatora, łatwo go sprawdzisz - między jego pinami powinna być oporność rzędu 1 oma. W koreańcach jest tak - bezpiecznik, przekaźnik wolnego (prąd idzie przez rezystor) i szybkiego biegu (zasilany...
http://obrazki.elektroda.pl/4327648200_1... To jest sterownik wentylatorów, swoją drogą przedziwny, bo w 80tce z analogicznego okresu był tylko czujnik temperatury cieczy w chłodnicy, a do głównych usterek należał... przedzierający się przewód od wentylatora chłodnicy. Co zrobić? Spróbować dostać, i podmienić w/w sterownik. Jeśli to nie pomoże,...
Układ wtryskowy do sprawdzenia , powrót paliwa , a czujnik to nawet autocom zdiagnozuje ten sterownik nie trzeba lexi itd
Witaj, sprawdził bym na Twoim miejscu także wtyczkę sterownika gazu może rozjeżdża ECU od benzyny, wtyczki od wtryskiwaczy gazowych i benzynowych, czujnik temperatury cieczy chłodzącej i od przepływomierza. Co do samej cewki zerknij kontrolką LED czy podczas pracy na podłączonej wtyczce od cewki miedzy drugim a trzecim pinem cewki dioda miga - wykluczysz...
Zrób porządną diagnostykę silnika, może coś wysyła napięcie na sondę i ją pali, może te sondy były w porządku. Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Co do czujnika to trzeba sprawdzić czy będzie pasował gwint i czy w programie da się ustawić na taki (4,7K jak dobrze zauważyłem). Co do podpinania rezystora to Ty się wpinasz w czujnik dla deski rozdzielczej i z tego powodu w sterowniku silnika nie ma różnicy. Druga sprawa to czy Ty na pewno patrzysz na temperaturę silnika w PP2000 a nie na temperaturę...
SPRAWDZIŁEM KOMPUTEREM CZUJNIK TEMPERATURY CIECZY I POKAZUJE PRAWIDŁOWE DANE NIE MA ŻADNYCH BŁĘDÓW I DALEJ TO SAMO
Tak poczytałem i wiele wskazuje na silnik krokowy. Będę miał nowy na podmiankę -zobaczymy. Jeżeli chodzi o przepustnicę, to macie na myśli jej uszkodzenie, czy brud? Czujnik temperatury -jak sprawdzić? Chodzi o czujnik temperatury cieczy?
Na początek sprawdź czy rozrząd nie przeskoczył o jeden ząbek, potem sprawdź ciśnienie jakie bije pompa paliwa, ponadto sprawdź czujnik temperatury cieczy oraz czy sonda lambda jest sprawna
jak go sprawdzić czy mi padł?
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej i temperatury powietrza zbierają informacje potrzebne komputerowi dla wyliczenia dawki paliwa podawanego do wtryskiwacza. Uszkodzenia tych czujników powodują problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Wymień najpierw czujnik temperatury cieczy chłodzącej. http://obrazki.elektroda.pl/3899208600_1...
Witam.Sprawdź czujnik temperatury cieczy i czujnik położenia wału jeden z nich jest uszkodzony.
Sprawdzić działanie , lub podmienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej , bo to z niego komputer bierze sygnał i dawkuje odpowiednią ilość paliwa ..... .
Zgadza się.P
Czujnik sprawdzony sprawny. zegar działa . Wygląda na instalację . Czy ktoś ma schemat co z czym podpiąć żeby znależć przerwę??????
Tu masz foto gdzie go szukać (ten niebieski) : http://obrazki.elektroda.net/2_127575787... ma 4 piny czyli jest to jedna obudowa a w niej dwa czujniki G62 i G2. Pierwszy daje info o temperaturze do sterownika silnika a drugi do wskaźnika na zegarach. Usterka tylko jednego z ich i tak wymaga wymiany całości. Zanim go wymienisz sprawdź czy winna nie...
Witam. Mam podobny problem z uno 1.0, tylko oprócz tego nie ma mocy przy ruszaniu. Wymieniłem już nawet potencjometr przepustnicy. Teraz podejrzewam "lewe powietrze", a tobie kolego radzę sprawdzić czujnik temperatury cieczy. Rezystancję czujnika znajdziesz w necie. Powodzenia
Weź schemat i popatrz co steruje kontrolką przegrzania w zegarach (ECU czy czujnik w silniku). Jeśli czujnik w silniku to sprawdź czy jest rezystancyjny czy bimetalowy.
Trzeba sprawdzić w parametrach rzeczywistych jaka jest odczytana temperatura silnika. To wykluczy jego uszkodzenie.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Przepustnica czy nie jest brudna chodzi w pełnym zakresie?
Wygląda jakby albo płyn chłodzący albo olej PAG dostawał się się poprzez wtyczki i kable do wtyku sterownika. Odpinaj po kolei wtyczki z czujników i patrz co się w ich gniazdach dzieje (czujnik temperatury cieczy, czujnik ciśnienia klimy etc.)
wtyczka czujnika temperatury cieczy rezystancja czujnika temperatury cieczy zwarcie czujnika cieczy
nadajniki tmobile mikrotik firewall filter piece ekogroszek ustawienia
smarowanie potencjometrów uniden cisza
Audi Q7 błąd oświetlenia bagażnika – zwarcie z masą, diagnostyka, naprawa, VCDS, BCM Peugeot 406 1.9 TD 1999 – schemat bezpieczników, lokalizacja, opis skrzynek BF00, BF01, BMF1