Do sprawdzenia na pewno regulator jak i całe okablowanie. Jak i reszta alternatora, czyli wirnik.
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Mnie sie tak zdarzyło że diody pokazywały dobrze a były walnięte, spróbuj na żarówke i prostownik sprawdzić każdą diodę wzbudzenia zwłaszcza. Bo innego wytłumaczenia nie ma.
Krótko-bez wzgledu na to co pokaże miernik,wymienić diody wzbudzenia . Sprawdzić wirnik-odpowiedź parę tematów niżej dotycząca poloneza,te same wirniki.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W Jednak wg opisu sprawdzania mała żarówka na obwodzie wzbudzenia powinna zgasnąć A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć?
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Ano. Żeby kolega szukać nie musiał podpowiem - odlutować uzwojenia i przelecieć po diodach głównych żarówką H4 połączoną szeregowo z akumulatorem, mało tego - każda dioda kilkanaśie sekund w kierunku przewodzenia i dopiero małą probówką w kierunku zaporowym - jak się podgrzeje to cuda potrafi robić. Diody wzbudzenia probóweczką bo słabe. Zrozumiał kolega?
ten co górna szczotka to i wzbudzenie i kontrolka to wszystko dajesz razem na zdjęciu lewa strona to co miałeś na środku dajesz tylko do drugiej szczotki i masa jak na zdjęciu prawa stron trzeba gdzieś przykręcić powodzenia:D
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze -...
Wypada sprawdzić diody wzbudzenia.
ack63 moglem je sprawdzic ale 19:40 to juz bylo po robocie i wiadomo bylo ze nie dziala Wyczyść go dobrze i sprawdź czy diody są sprawne. Napisane 15:16. Poza tym dla każdego mającego jakiekolwiek pojęcie o robocie oczywistym jest że nalezy prostownik przed montażem sprawdzić. Tym bardziej, że trwa to kilka minut a prostownik jest ...mocno używany....
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
sprawdź diody wzbudzenia - najprawdopodobniej conajmniej jedna z trzech ma przerwę
Sprawdź diody wzbudzenia.(małe diody w alternatorze). Opisz kiedy sie tostalo i w jakich okolicznosciach.
Kontrolka po przekrecęceniu zapała się, kable sprawdzaliśmy, szast możesz mi w skrócie napisat jak to sprawdźić co napisałeś (sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie ma przebicia, wirnik oporność i przebicie).
Dioda wzbudzenia
Ale nie każdy ma stół ,a można i bez niego oprócz diod mocy są też 3 diody wzbudzenia sprawdzałeś je Nie ma diod wzbudzenia w tym alternatorze.P
Sprawdż jeszcze raz dokładność poskładania alternatora - czy przetoczyłeś pierścienie ślizgowe, sprawdziłeś diody wzbudzenia ? Pwodzenia
Byłem sprawdzić akumulator i okazało się ,że jest słaby założyłem nowego i jest to samo.Fachowiec stwierdził ,że ładowanie jest dobre 14,5V .To pozostaje mi sprawdzić diody wzbudzenia na żarówkę.
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
Trzeba wymontować alternator - sprawdzić diody wzbudzenia - sprawdzić diody prostownicze - stan zużycia szczotek - pomierzyć uzwojenia stojana - pomierzyć uzwojenia wirnika. Czyli krótko mówiąc przeprowadzić diagnostykę alternatora. Dodano po 1 Jeżeli oczywiście zostały sprawdzone wcześniej wszystkie połączenia elektryczne i sprawdzony naciąg paska...
Teraz skłaniałbym się do sprawdzenia diod wzbudzenia. To może tam jest zbyt niska wydajność prostownika. A jedna z diod może zmieniać własności lub zwyczajnie tracić połączenie.Ale znów skoro urządzenie badane to problem.
Witam! Podpiłąłem u siebie altek z Poloneza. Niby wszystko jest OK, ale...kontrolka ładowania gaśnie na wolnych obrotach (takich ledwie, ledwie) natomiast po dodaniu gazu świecie. Sprawdzone: - napięcie ładowania: 14,3-14,4V - mostek z diodami wzbudzenia - wymieniony, - wszystkie diody sprawdzone - OK - sprawdzone przebicia wirnika, stojana - OK. Czy...
Uszkodzone diody wzbudzenia ,podłączenie dobre.P
ja myślę że jeśli nic ci w aucie nie świruje to powinieneś zacząć od spawdzenia przewodów od altka w okolicy silnika (zwarcie D+ do B+) i potem tzn po znalezieniu przyczyny na wszelki wypadek sprawdzenie diod wzbudzenia ponieważ przy zwarciu D+ do B+ w momencie gdy altek zaczyna ładować przez diody wzb może popłynąć nadmierny dla tych diod prąd co może...
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
Dzień dobry, Jakie są typowe objawy uszkodzenia diod w mostku prostowniczym 9-diodym z podziałem na 6 diod prądowych i 3 diody wzbudzenia? Napięcie na B powinno być równe albo minimalnie mniejsze niż na D? Lekko żarzy się kontrolka z żarówki 2 W, poza tym ładowanie jest i się zastanawiam, jakie byłyby objawy uszkodzonych diod prądowych, bo jeżeli są...
Tak jak kolega wyżej, sprawdź diody od wzbudzenia (te mniejsze), wlutuj je i sprawdź najlepiej przez żarówkę do prądu bo miernik lubi oszukać. Pozdrawiam.
Diody wzbudzenia do sprawdzenia.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Jeżeli uruchamiałeś silnik przy takim podłączeniu jak w poście 3, to prawdopodobnie uszkodziłeś diody wzbudzenia. W poście 4 pytałem ale jakoś trudno Ci odpowiedzieć.
Trzeba wydostać alternator, rozpołowić go, odlutować stojan, wykręcić mostek. Sprawdzenie diód miernikiem zda się na niewiele, bo będą mierzyły się dobrze. Diody w mostku sprawdzam zasilaczem regulowanym. I tak, diody mocy prądem np 10-15A i obserwujesz czy w miarę nagrzewania się diody, spadek napięcia na niej nie zmienia się rażąco (w granicach 0,5-0,8V,...
Sprawdzić lub wymienić diody wzbudzenia.
Oj to chyba rejon permanentnych uszkodzeń alternatora. Zatem sprawdź jak wygląda optycznie i elektrycznie stojan i obudowa. Chociaż rozumiem , ze przy wymianie należało to zrobić. Stojany lubiły rdzewieć i uszkadzać resztę. Trzeba raczej założyć tradycyjne rozwiązanie, czyli występowanie diod wzbudzenia (takie małe). Jednak dalej coś mi nie pasuje w...
Wygląda na usterkę zespołu prostowniczego (diody wzbudzenia)
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Uciążliwy rozruch Usterką może być stacyjka należy zmierzyć wartość napięcia gdy ją załączymy przed stacyjką i po stacyjce, jak również czy napięcie nie zanika na cewce zapłonowej i wtryskiwaczach w czasie kręcenia rozrusznikiem. Problem z kontrolką ładowania Zaśniedziałe wtyczki lub styki stacyjki , napięcie na licznik nie powinno być niższe niż napięcie...
To je diody wzbudzenia - 3 w jednym. Pozdrawiam.
Może być mocno rozładowany akumulator. Diody wzbudzenia do sprawdzenia.
Nie ma tam diod wzbudzenia, sprawdzić czy jest zasilanie na wirnik.
Czujnik temperatury silnika sprawny? Może silnik myśli że jest ciepły to nie podbija obrotów. Albo twoje autko jest garażowane i nie musi sobie podnosić obrotów. Rozumiem że przez pojęcie "wszystko ok w alternatorze" to zostały też sprawdzone diody wzbudzenia w prostowniku? Jak już przegazujesz auto to kontrolka na stałe już gaśnie, czy po zejściu z...
Witam Sprawdziłbym ,szczotki ,pierścienie ślizgowe,oraz diody wzbudzenia,to na początek.
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Sprawdź diody wzbudzenia (te małe) za pomocą miernika (funkcja test diod) powinien być spadek około 0.6V,0.8V (teoretycznie), jeśli wskazania na diodach będzie się bardo wahać wymień je lub ją. PS panie Panda, jeśli alternator ładuje to, co przepływa przez uzwojenie wirnika? Ten sposób rzeczywiście skutkuje w alternatorach, które długo gdzieś leżały...
Opisałem ,ze sprawdziłem .Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia Dodano po 2 W tym alternatorze brak diod wzbudzenia, a resztę sprawdziłem . Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia
możesz sprawdzić podłączając ina diodę wzbudzenia bo to ona możne tez mieć winę
Jaki to alternator? Diody wzbudzenia sprawdzone?
Ok to jesli tak to zgranie pojemności kondensatora i sprawdzenie elementów biernych wirnika czyli diody . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic40...
Dodatkowo masz jeszcze 3 diody wzbudzenia i może, które na pewno pominąłeś przy mierzeniu, a to właśnie w nich może tkwić problem.
Pomiar miernkiem jest jak najbardziej miarodajny ale dynamiczny jest lepszy zwłaszcza w wykrywaniu uszkodzeń diod wzbudzenia.
W starym mostku miałeś uszkodzone diody wzbudzenia(jedna padła ),częsta usterka w tych alternatorach. Po zamontowaniu nowego mostka sprawdź czy przylutowane uzwojenie nie dotyka do masy.
Uszkodzone diody nie powinny podnosić napięcia. Jesteś pewien miernika? Sprawdź połączenia przewodów altenator-akumulator, przy niepewnym kontakcie napięcie może wzrastac. Aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie po jej obu stronach (od diod wzbudzenia i od diod dodatnich). Objawy wskazują, że diody wzbudzenia pracują, ale napięcie nie...
Wygląda na wyprowadzony sygnał DF, przylutuj ten kabel do szczotki w regulatorze boscha (tej nie połączonej stykiem sprężystym z diodami wzbudzenia)
Wymieniłbym wszystkie trzy diody wzbudzenia i zmierzył uzwojenia stojana, zakładając, że przyczyna tkwi w alternatorze (nierównowaga mostka), a nie w instalacji do tablicy.
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
Może być i chwilówka ale raczej razem z kontrolką bo jeżeli by przytrzymał ten przycisk zbyt długo to bez kontrolki w obwodzie mogłyby się uszkodzić diody wzbudzenia w alternatorze.
Najpierw sprawdź napięcie w instalacji przy chodzącym silniku. Jeżeli będzie coś nie tak to trzeba sprawdzić trzy małe diody wzbudzenia w alternatorze.
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Wymień regulator napięcia. Padł na 100 % po podłączeniu takiego "odwróconego" akumulatora. Mogły też w tyłek dostać diody wzbudzenia. Ale na początek wymień regulator. PS. Eazy'emu gratulujemy brata! :D
Te diody wzbudzenia polutowałeś i sprawdziłeś? Na foto widać że wylutowane są.
Środek opornicy do wzbudzenia, Wiesz co się wtedy stanie z diodami wzbudzenia? Kolego siwus001 , początek opornicy do "+" akumulatora, suwak opornicy do "-" akumulatora.
W tym alternatorze są dodatkowe trzy diody tzw. wzbudzenia jeżeli sprawdziłeś tylko prostownicze "prądowe" to bardzo prawdopodobne jest że siedzi jedna z nich opisany objaw jest charakterystyczny przy uszkodzeniu diody wzbudzenia
Witam. Lub masz uszkodzoną diodę wzbudzenia w alternatorze, sprawdź wszystkie.
Sprawdź stan i docisk szczotek do pierścieni ślizgowych.
Cóż to za archaizm?, ale do rzeczy ze zdjęcia widać, że brak regulatora oraz nie sądzę aby były w nim diody wzbudzenia a także widzę że jedna ze szczotek jest na masie. Aby ucywilizować ten alternator powinieneś dołożyć 3 diody wzbudzenia, odizolować szczotkę od masy i zamontować regulator napięcia (najtaniej chyba od kaszlaka). Po tych usprawnieniach...
Pierwsze,zasada przekazania właściwych INFORMACJI, po włączeniu zapłonu zapala się lampka ładowania jasnym światłem,po uruchomieniu silnika świeci lekko przyciemnionym,i to jest dla nas jasna informacja że jedna najmniej dioda wzbudzenia jest uszkodzona .Zgadza się.
Nie wiem po co grzebać w liczniku skoro wzbudzenie wmusza rezystor i dioda M28. To trzeba zlokalizować i sprawdzić.
kolego dioda wzbudzenia (puściły luty) bez rozebrania alter. się nie obędzie .mysle ,że wystarczy poprawić luty ,ale oprócz tego należy sprawdzić 3 diody wzbudzenia ,czy któraś nie ma przerwy. Dodano po 6 jeszcze jedna rzecz którą pytałeś ,jak dodasz gazu i zgaśnie to jest ok ponieważ się wzbudza .sprawdz miernikiem jak posiadasz napięcie powinno być...
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Witam, Wszystkich diod w alternatorze nie da sie sprawdzić bez jego rozebrania. Jeśli wszystko zostało dobrze podłączone to na początek proponuję wymienić regulator na elektroniczny, mechaniczne bardzo często zawodzą. Poza tym alternator 9-cio diodowy inaczej podłącza się do instalacji niż 6-cio diodowy i raczej powinien on współpracować z regulatorem...
To alternator nie jest prądnicą? Jest jak najbardziej, ale w potocznym tego słowa znaczeniu przez prądnicę rozumiemy generator prądu stałego (niech będzie pulsacyjnego). Nie ma co drążyć tematu. a - diody wzbudzenia b - diody "dodatnie" mostka prostowniczego c - diody "ujemne" .................................. U,V,W - trzy uzwojenia stojana d - wirnik...
Czy diody wzbudzenia są dobre najprościej jest zmierzyć napięcie na tym zacisku do którego jest podłączony biały przewód(wyjście diod wzbudzenia)Napięcie powinno być identyczne jak na zacisku 30 alternatora. Dopuszczalna odchyłka to 0.5V.Pomiar diod miernikiem ustawionym na zakresie (diody) ,nic koledze nie da jeżeli nie jest rozłączony stojan od prostownika.Dlaczego...
Diody od wzbudzenia też sprawdziłeś?
A może jakiś schemacik lub choćby kawałek z rejonu alternatora. O ile pamiętam(!) japońce lubili wkładać diody wzbudzenia do regulatora napięcia, ale to nie ten przypadek. Trzeba sprawdzić sam regulator "na stole" zasilaczem regulowanym. Trzeba sprawdzić diody i uzwojenia (może pracuje na dwóch fazach??? A regulator prawdopodobnie podejdzie od malucha...
Czyli sprawa jest prosta. Montujesz żarówkę 12V/2W w miejsce lLEDa na schemacie. Bierzesz regulator od Poloneza. Poprawiasz błąd opisany przez gromleona: Połączenie katod diod wzbudzenia ma iść do DF regulatora. A w zasadzie na inaczej oznaczone wyprowadzenie regulatora. Reszta OK. Powodzenia.
Rozpocznij od sprawdzenia napiecia akumulatora bez i zwłączonymi światłami na nie pracujacym silniku nie powinno być niższe niż 12,4 i 11,5V(to ak jest w miare naładowany). Potem zapal silnik i spr. napiecie jeżeli poniżej 13V i po 5 min pracy nie podniesie się o 0,5V to prawdopodobnie masz coś z akum. Jeżeli nap 14V i pali się kontr. to sprawdź napiecie...
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
67 jest do szczotkotrzymacza, 15 do diod wzbudzenia i lampki kontrolnej. Ale uważaj są dwa rodzaje alternatorów 6- i 9-diodowe, stosuje się do nich różne regulatory (alternatory i regulatory można rozpoznać tylko po symbolu)
po twoim opisie wygląda na regulator ale sprawdź ponownie diody od wzbudzenia te na kontrolkę ładowania one potrafią napsuć krwi
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Skoro to diody wzbudzenia to sprawdź wirnik czy nie ma zwarcia pomiędzy pierścieniami a obudową. A w ogóle to w jakim stanie są te pierścienie?
Najczęstszy problem to płytka z diodami wzbudzenia, ale najpierw bym sprawdził
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
Nr 67 to wejście na szczotki najprościej podłącz 12V na szczotki i daj dobre obroty to może zaświeci kontrolka. Tak sprawdzisz tylko stojan wirnik i diody główne pozostaje jeszcze regulator i diody wzbudzenia
Jeżeli dioda ładowania się zapala to niekoniecznie musi to być przedstawiony na rysunku mostek. Trzeba sprawdzić uzwojenie wzbudzenia, diody tego uzwijenia oraz szczotki alternatora
Tak jak wspomniał kolega, pomiar napięcia jest niezbędny!!! Obawiam się że twój akumulator jest przeładowywany dlatego na razie nie zauważyłeś ubocznych skutków tej usterki. Jeżeli napięcie nie będzie w normie tzn powyżej 14,5 V proponuję sprawdzić regulator i diody wzbudzenia. Pozdrowienia
Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
diody wzbudzenia sprawdzenie wzbudzenia alternatora diody wzbudzenia alternatorze
czujnik biegu wstecznego slican admin uszczelka podgrzewacza
Mercedes Vito W447 – kontrolka pedału sprzęgła, brak rozruchu, czujnik CPS, diagnostyka UPC – telewizor nie wyświetla kanałów DVB-T, brak obrazu po przestrojeniu, DVB-C/HEVC