W takim razie jeżeli pompa pracuje przy zwarciu przekaźnika to sprawdź czy tłoczy paliwo i sprawdź czy iskra jest.
Jeszcze myślałem dzisiaj sprawdzić czy jest iskra
Nikt nie jest wróżką, może nie palić z tysiąca powodów. Proszę wykonać podstawowe czynności diagnostyczne, takie jak: sprawdzenie, czy wtryskiwacz podaje paliwo, oraz sprawdzenie iskry.
Jest sosób - jak nie chce zapalic podstaw drugi moduł. Sprawdź jeszcze napięcia w chwili rozruchu. Pozdrawiam.
Mam pytanie Czy immobilizer ma coś wspólnego z iskrą.?
Że sie zapytam: a jak sprawdziłeś czy jest iskra?
Jak sobie "odpocznie" ok. 3-5 min, to zapali. Raczej nie jest to wina paliwa, bo na gazie jest to samo. W momencie, kiedy zdechnie warto sprawdzić, czy ma iskrę, oraz czy dochodzi paliwo. Obstawiam, że ginie iskra poprzez uszkodzony czujnik.
Prawdopodobnie padł moduł zapłonowy albo czujnik halla w aparacie zapłonowym Proponuję sprawdzić czujnik
Witam. Mam problem z odpaleniem samochodu. Brak iskry na świecach. Sprawdziłem: cewkę opór 0,8 Ω po stronie pierwotnej i 10k po stronie wtórnej, kable WN 4,8kΩ (zakupione nowe), przewodu pomiędzy modułem zapłonu a rozdzielaczem OK. Za samą cewką brak iskry przy podłączonym module zapłonu. Na mierniku po załączeniu zapłonu stałe 12V a w momencie...
Witam posiadam skode fabie 1 1.2 40kw nie pracuje cylinder 2. Nowe cewki,świece , przewody sprawdzone od napiecia (12.30).Jest Iskra.
zapłon na pierwszym sie nie pojawia napewno, bo odlączenie swiecy lub wtrysku nic nie zmienia Jak będzie ten cylinder zalewało paliwem to czy odłączysz wtryskiwacz czy przewód WN to i tak efekt będzie taki że cylinder nie będzie pracował więc to żaden dowód na to że nie ma iskry. Sprawdź czasy wtrysków na poszczególnych cylindrach. Warto sprawdzić...
Sprawdź miernikiem obwód cewki - tej w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam.
na cewce WN jest napięcie, daje ona iskre?? jeśli nie to problem tkwi w skrzynce bezpiecznikowej, moduł rzadko kiedy pada
W tym modelu skody warto sprawdzić kostkę stacyjki i brązow przewód masowy łączący sterownik z masą, czy po ściągnięci z rozdzielacza kabla od cewki jest iskra ?.
Może gdzieś w sumie teść ma jeszcze jakiś taki sprzęt, ewentualnie jakiś sąsiad. Na ten moment wchodzi w grę opcja pożyczenia. To też mi się wydaje, że nie powinien być problem. Już kiedyś do Fabii pożyczałem. Swoją drogą nawet nie jest potrzebny ten przegub. https://www.youtube.com/watch?v=2Zu9U1B8... Wpierw jednak postaram się sprawdzić "coolant temperature"...
Jak znowu nie odpali sprawdź czy są jakieś błędy zapisane.
Jaki silnik-na wtrysku pojedynczym czy wielopunktowym? Bo są różnice.
też mam ten samochód możliwe zę masz zalany aparat zapłonowy olejem a iskrę woguóe masz jeśli nie to wypada sprawdzić aparat zapłonowy
Masz immobilizer?Jeśli tak to sprawdź czy nie padł.
Sprawdzić przeskok iskry na świecach, przewodach z jedną świecą. Sprawdzić rozdzielacz, cewkę, itd.
Dziękuje za pomoc. A jeszcze jedno czy da się sprawdzić w domowych warunkach moduł zapłonu bo podobno on podaje inpuls wzbudzenia na cewkę i może przyczyna leży w tym inpulsie a dokładniej jego braku.?
Niech autor w końcu sprawdzi jak auto nie gada iskrę i paliwo!
Więc dlaczego gaśnie skoro ok? No wytłumacz mi, bo albo nie sprawdziłeś albo ubzdurałeś sobie ten problem a auto masz sprawne. Napisz mi w jaki sposób sprawdziłeś paliwo, iskrę i gdzie sprawdziłeś zasilanie.
silnik zgasnąl mi kilka razy na skrzyżowaniu po kilku miminutach i paru próbach kręcenia rozrusznikiem odpali.l bez problemu nawet nie zdażyłem sprawdzić czy jest iskra skodę mam od niedawna i jeszcze dużo przy niej nie grzebałem pozdrawiam
Rozumiem że iskra jest i paliwo też, a jakie ciśnienie paliwa, a sprawdziłeś ciśnienie sprężania?? A może rozrząd się posypał.
Na początku zmień mechanika, po drugie z tego co zauważyłem jestes z Krakowa a tam prawdziwych szpeców nie brakuje. Najpierw niech Ci ktos odczyta kody błedów i wtedy mozesz widziec coś więcej (ale nie jest to reguła). Prawdopodobnie masz problem z iskrą. ja bym najpierw sprawdził wszystko w tym obwodzie. Ale najpierw wybierz sie na diagnostyke kompa.
witam a pójdzie bez imobilaisera?? tzn. słyszałem ze iskra powinna być odcina tylko paliwko,
Więc na początek sprawdź iskrę na tym "felernym" cylindrze i wymień świecę.
Do pracy silnika muszą być spełnione 3 warunki, paliwo ,iskra i powietrze, i to musisz sprawdzić
Witam jestem na forum po raz pierwszy nie wiem czy dobrze wstawiłem post.Mam problem ze swoją skoda. Auto kręci ale nie chce odpalić. Rozrzad sprawdzony. Nowe przewody. Iskra jest. Auto już w 3 warsztacie. Podpiete pod kompa żadnych błędów. Nikt nic nie wie rozkładają ręce. Moze ktoś pomoże?
Ja bym jeszcze podmienił listwę od świec zapłonowych. Jak mi się zepsuła, to problem było widać ewidentnie: po nagrzaniu silnika jedna świeca nie miała iskry i wtedy prawie nie dało się jechać. Gdy listwa była zimna, działała dobrze. Może w twoim przypadku raz na jakiś czas wypada iskra i dlatego szarpie?
Prąd a aucie jest, paliwo też. Prąd chyba w akumulatorze a paliwo w zbiorniku o tym piszesz czy sprawdzałaś iskrę na świecach i paliwo na wtryskiwaczach?
Iskra pada parami 1-4 i 2-3. Czeka cię zakup nowego cewkomodułu
A więc tak, pompa paliwa działa, niestety iskry na świecy nie ma (sprawdziłem wsadzając gwoździa i dotykając do masy). Przed chwilą założyłem na chwile pożyczoną cewkę zapłonową, iskra była ale dalej nie odpala.
" Świece zostały sprawdzone i są ok. Proszę o radę." Co jeszcze sprawdziłeś? Byłeś na diagnostyce ? Masz jakieś błędy ? A sprawdziłeś czy jak samochód nie może zapalić to czy masz iskrę na świecach?
Więc gubisz iskrę.
Instalacja jest dobra. Czy można jakoś sprawdzić ten sterownik i gdzie on się znajduje?
A od kiedy immo tnie iskrę?
Do sprawdzenia poziom oleju na bagnecie, czy jest iskra na świecach , czy pompa paliwa podaje paliwo.
oddałem auto do mechanika poszła cewka w aparacie zapłonowym i teraz moje pytanie czy przez tą cewkę mogły być wcześniej opisane problemy? tzn. że czasami nie było iskry i pojawiała się nagle przy zapalaniu z popychu? bo że iskra znika na stałe przy spalonej cewce jest logiczne, ale skąd niekiedy pojawiały się jej braki przy odpalaniu i czarodziejski...
Ja ostatnio walczyłem ze Skoda tez nie chciała palić zwłaszcza jak była ciepła i wtedy nie miała iskry wymieniłem Halla i problem jak ręką odjął ale nie kuś się na tanie zamienniki bo ja niestety się skusiłem na taki za 30zł i jak się okazało jak się nagrzała to znów nie chciała pali, a na oryginale chodzi pięknie, a najlepiej by było jak byś załatwił...
Witam serdecznie. Pacjent to felicia 1.6 MPI z 97r z silnikiem o oznaczeniu AEE. Dziś przy prędkości 120km/h zgasła i na luzie dotoczyłem się do najbliższego zjazdu, scholowana na podwórko, podpięcie pod komputer i diagnoza wynikająca z błędu to czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Jako, że na szczęście miałem taki sam czujnik który pozostał mi...
paliwo dochodzi do wtrysków a samochód nie odpala Iskra?
Ja myslę że uszkodził się alterntor, poleciało za wysokie napięcie i uszkodziło sterownik silnika, no chyba że transile w nim spełniły swoją rolę to poszło coś innego, ale co to tajemnica.
Ponieważ nie znam silnika, napisałem ogólnie i nadal piszę ogólnie, gdzie należałoby szukać przyczyny. Jeżeli nie ma kabli WN, to przypuszczam, że na każdej świecy jest cewka zapłonowa. Więc spradziłbym czystość samych cewek ich połączeń ze świecą i samych świec. Sprawdziłbym zasilanie modułu zapłonowego - izolację w stosunku do masy, oporności, a właściwie...
Czesta usterka tego silnika to czujnik połozenia wału
Witam. Skoda felicja 97r. Jaka opornosc ma miec czujnik na kole zamachowym ? Napiecie czujnika 5v, czujnik ma 3 nozki. Auto nie ma iskry. Jeszcze jedno pytanie :) czy jest mozliwosc sprawdzenia tej cewki z modulem ?
Rozrusznik obraca żwawo, czy ledwo "mieli"?
BKY chyba nie było w 2001 tylko od 2004? a sprawdziłeś bezpieczniki??
Można zrobić mostek. Trzeba sprawdzić po kolei wszystko, rozrząd, zasilania, impulsy na cewkę i wtrysk.
łańcuch odpada . Sprawdziłem nie ma iskry na 1 i 4 cylindrze nawet na nowej cewce .
Prawdopodobnie miał zapchaną CAN informacją o wkładce. Sprawdź Vag-iem konfort i zegary.
gdzies zlamany kabel sam sobie dałeś odpowiedz wymień kabel i bedzie ok
Iskra jest , świece ok. gaźnik niewiem jak sprawdzić, a zapłon niewiem ja ustawić.
Witam, mam problem ze skoda felicja 1.3 MPi 99r 114 tys. (benzyna) Samochód mam od nowości. Od pewnego czasu auto nie domaga na 4 cylinder. Świeca na 4 cylindrze jest czarna, tak jak by była zła mieszanka. Samochód jest słabszy a z tłumika dziwnie bucha, nie pracuje tak równo jak kiedyś. Komputer wykazał błąd sondy lambda, jednak sonda jest sprawna,...
Nie wymieniałem baterii ani nic podobnego. Nie napisałem ze silnik zgasł podczas jazdy i już nie odpalił. Wydaje mi sie tez ze imobilaizer blokowałby dostęp paliwa lub iskrę. Ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić.
To jest silnik 1.3. Czujnik Halla jest przykręcony bezpośrednio do wału Było sprawdzane na zapłonie. Dlatego sprawdzaliśmy bo nie chce odpalić, nie ma iskry.
No dobrze, a co zostało sprawdzone? Zasilanie na "listwę zapłonową"? Masa, sterowanie jest? Przecież to tak prosty silnik.
No to teraz pytanie czego brakuje, czy paliwa, iskry może powietrza?
Witam Mam problem z moją skodą nie mam iskry na świecach sprawdziłem bezpieczniki cewkę podaje prąd kable wysokiego napięcia są nowe a iskry nadal nie ma więc już nie wiem co morze być przyczyną jak się ktoś na tym zna bardzo proszę o pomoc
Czasami auto gasło, a po chwili z powrotem odpalało. Ostatnio też tak się stało. Po dwóch minutach zgasło, ale już nie odpaliło. Nie wiem co jest przyczyną. Czy komputer, czy cewka z modułem zapłonowym, a może coś innego? Wymieniłem cewkę na używaną, ale dalej nie działa. Ale może jest popsuta. Czy może coś innego jest odpowiedzialne za brak iskry....
Kolego sprawdź sobie masy to po pierwsze później zobacz gdzie ucieka iskra czyli cewka rozdzielacz HALOTRON!!! i czy na świece podaje iskrę. W tych skodach lubiały palić sie cewki. U mnie w golfie wymieniałem 2 krotnie. Napisz co zaobserwowałeś
To teraz sprawdź czy łączy się z innymi modułami.Jak nie to jest problem z linią diagnostyczną k/CAN.Jak łączy to sprawdź bezpieczniki a nie że zaraz spalony sterownik.Jak dobre sprawdzić zasilanie na złączu ECM silnika.
Szanowny Moderator rozszyfrował błąd P0304 , dlatego opadła mu szczęka po przeczytaniu litanii wymienionych podzespołów. Ja mam państwową i nie mam tego problemu. Czy tak trudno za pomocą wpiętej innej świecy sprawdzić czy jest iskra za każdym razem na 4 cylindrze ?
Skoro jest paliwo i iskra we właściwym momencie to brak kompresji.
a iskra jest?:)
Witam, mam problem z felicją 1.6 na wielopunktowy(bez lpg), a więc, dławi się gaśnie, szarpie, wymienione świecę, kopułka, przewody ,palec, jednak nic to nie dało, nadal to samo, po podpięciu pod kompa wywala cały czas błąd: 609 czyli-Stopień końcowy zapłonu 1, wyjście zapłonu 1, przepustnica czyszczona, od czego Panowie zacząć, na tym 1 cylindrze iskra...
Witam wiem że to już podobny kolejny temat związany z brakiem iskry w skodzie ale i tak nie do końca jest taki sam problem jak w innych przypadkach. Kilka dni temu wracałem z pracy i auto po prosu zgasło myśalałem że to brak paliwa jednak to nie było to wiec zdjąłem przewód i okazało sie ze brak iskry. Cewka jest z wbudowanym modułem jak w VW czy Audi...
Witajcie mam na warsztacie skode fabie I z 2002r 1.4 benzyna. Samochód dojechał na warsztat o własnych siłach lecz tak jakby pracował na 3 cylindrach. Aktualnie nie pali ale ma chęć tzn już jak by miał palić ale w ostatniej chwili ma zadławienie. Świece dają iskrę (i tak je wymieniłem na nowe), wtryski "psikają" ładnie ale może mam wrażenie jak by czas...
A iskrę ma? Skoro kręci normalnie a nie powoli przerzuca wałem to sprawdziłbym iskrę. Bo z kolegi pierwszego postu wywnioskowaliśmy że nawet nie zakręci rozrusznikiem. Jeżeli brak iskry to z tego co pamiętam obroty wału były liczone przy pomocy czujnika halla.
Witam może odświeżę temat .Jak poradziliście sobie z z problemem z pierwszego postu ?pytam ponieważ od tygodnia walczę z tym samym problemem a mianowicie17925 przekaźnik główny P1517-35-00 usterka w obwodzie .Mam dwa przekaźniki i obydwa są sprawne , bezpieczniki wszystkie sprawne ,pompa paliwa sprawna ,iskra na świecach jest ,sprawdziłem już chyba...
Czy jest iskra na zalewanej świecy?
no niestety nie mam spraya do zamrażania ale zrobię inny patent: wsadze go do zamrażalki na kilkanaście min żeby się wychłodził i to nawet jeszcze dziś bo do tej pory nie miałem czasu przybrac sie do tego auta Dodano po 54 schłodzenie sterownika nic nie zmienilo. Jak podłączyłem to silnik załapał na chwile i zgasł po czym nie da sie uruchomic. Nie łapie...
Witam. Przełożyłem silnik z mono-wtryskiem rok 95 do auta z silnikiem na wielopunkcie z 97r. Osprzęt i sterowanie zostało z silnika wielopunktowego. Przełożone koło zamachowe. Zamocowany czujnik stukowy w miejscu w który powinien się znajdować. Samochód nie pali ani na benzynie ani na gazie co najwyżej "łapie na 2-3 sekundy". Sprawdzona pompka paliwowa,...
Witam. Mam skodę Felicję 1.3 mpi 97 rok benzyna+gaz Mój problem wygląda w ten sposób: samochód mi przestał odpalać tak jakby iskry nie miał. sprawdziłem świece i wymieniłem listwę zapłonowa lecz ciągle nic. sprawdziłem prąd na kablach idących do listwy i po przekręceniu stacyjki prąd na jednym z czterech kabli jest tak jak powinien być, sprawdziłem...
Nie znam felicji, ale zobacz czy na + klemie nie ma żadnych bezpieczników, poza tym jak uporasz się z prądem i dalej nie będzie palił, sprawdź podstawowe rzeczy: - iskrę - paliwo. Możliwe, że tylko kable wysokiego napięcia zawilgotniały, albo świece złom.
Sprawdz czy jest iskra i czy Swiece mokre.
Na początek jeśli masz iskrę to sprawdź ustawienie zapłonu, oraz czy silnik dostaje paliwo. Jeśli masz tam filtr paliwa, może po tak długim postoju to on jest przyczyną problemu. Możesz sprawdzić również pompę paliwa. Pozdrawiam
Też tak kiedyś dojechałem do roboty, i później nie mogłem odpalić, brak iskry - cewka w międzyczasie umarła... Nie masz połączenia, nie chce odpalać, to sprawdź bezpieczniki. Check to chyba powinien się zapalić, i zgasnąć. Nie wiesz które, to wszystkie które znajdziesz, ale w necie powinno być opisane które odpowiadają za zasilanie "komputerków" i innych...
lub pod górkę Do tego MAPsensor podejrzany. Tudzież, wysokie obciążenie > dużo gazu w cylindrze > iskra nie daje rady.
Witam, Czy cewka zapłonowa w Skodzie Octavi 1.6, może brzęczeć na zimnym silniku? Inne objawy to przerywanie, szarpanie i czasami widać iskrę pod fajką. Pozdrawiam.
niecały miesiąc temu mi padł cały ten moduł i wymieniłem i teraz znowu coś padło bo ostatnio wcale iskry nie miałem
Witam .Pompka pracuje słyszę jej pracę przy włączaniu zapłonu.Słyszę potem pracę przekaźnika .Następnie słyszę nadal odgłos przepustnicy -ok powinna się wyłączyć po 1,5 sek.-nie wyłącza się .Sprawdziłem iskrę na świecy -jest. Jak sprawdzić wtryskiwacze -nie wiem .Rozumiem twoją irytację. Zrozum moją + brak wiedzy+ zasypany wąwóz /droga do najbliższego...
Witam, borykam się z problemem w samochodzie Skoda Superb I 1.8T 150 KM. Przez ostatni czas samochód zaczął wariować, zaczął szarpać oraz wypadać zapłon. Z odczytu błędów, które zrobiłem, wyskakuje błąd: - P0300 - P0301 - P0303 - czujnik sondy. Wymieniłem czujnik położenia wału, ponieważ stwarzał problemy, jakby to był on, i faktycznie szarpanie oraz...
A czego brakuje? Iskry, paliwa czy kompresji ?
Witam Piszę w imieniu szwagra, posiada on Skodę Felicję 1,3 mpi z gazem. Sprawa wygląda tak że samochód szarpie na benzynie i na gazie. Został wymieniony czujnik położenia wału, czujnik temperatury silnika, świece, filtr paliwa, sprawdzona iskra, cewka, przewody do wtryskiwaczy i jest poprawa ale dalej szarpie tylko mniej. Czy ktoś może jeszcze coś...
Witam. Problem polega na tym ze skoda ma tak jakby wyprzedzony zapłon.Próbując go uruchomić robi jeden obrót wałem i silnik się zatrzymuje jakby go cofało. Kod silnika to AZF. Iskra jest na wszystkich świecach. na wykręconych świecach silnik bez problemów się kręci. Sprawdziłem rozrząd i wszystkie znaki się zgadzają nie przeskoczył łańcuszek rozrządu....
Witam jeśli dobrze rozumiem to mówimy o kablu łączącym aparat zapłonowy z modułem znajdującym sie koło cewki.Kabel ten nie jest przerwany ,co prawda jego izolacja przy aparacie zapłonowym jest zniszczona i rdzeń jest odsłonięty ale to stare auto i kabel też więc to nie stało sie z dnia na dzień i nie wiem czy ma taki wpływ bo do tej pory auto odpalało.Przy...
Niech spróbuje odpalić z całkiem wykręconą jedną świecą, obojętnie którą. Choć bardziej to wygląda to na iskrę grubo przed GMP..
Sprawdzałem zasilanie na wtryskiwaczach i jest. Nowy problem się pojawił z tym że nie ma iskry nie wiem czym to jest spowodowane (ktoś z ekspertów zostawił włączony zapłon, albo nadmierna wilgoć) napięcie do aparatu zapłonowego dochodzi a iskry nie widać.
Czy zmieniałeś akumulator przez te lata ? Lub inaczej czy kiedykolwiek był aku rozładowany do takiego poziomu, że nie dał rady odpalić ? A co to ma do rzeczy skoro rozrusznik kręci? Musisz sprawdzić co nie dostaje napięcia za pierwszym razem np. czy są wysterowane wtryski oraz czy jest iskra. Sprawdź czy wystarczy włączyć dwa razy zapłon czy trzeba...
a sprawdzales w jakim stanie są kable WN i sama kopułka? dobry test - uruchomić samochód nocą i zajrzeć pod maskę - ja już w jednym aucie miałem kable WN w wersji BlueDiscoBanjo - iskry latały wszędzie tylko nie do cylindrów. odnośnie kopułki to sprawdź jej stan zużycia, czy nie ma śladów nadpaleń korpusu izolatora, może tam też są gdzieś przebicia
Przewody od świec i same świece ?
A sprawdziłem czy to czasami nie czujnik wału korbowego jego objaw wygląda podobnie bo jest iskra na każdym zapłonie ale jest on nie skorelowany z pozycją walkow i paliwem w vaga często wygloda to na. W obd bedzi wywalało to jako misfier czy coś. Po nagrzaniu czujnik też szalejeje i silnik nierówno pracuje.... Przydał oby się choć małe wifi obd sprawdzić.
A można prosić o dokładniejsze wytłumaczenie, da się to zrobić bez wizyty u mechanika? Może głupie pytanie, ale czy chodzi o przerwę na świecach??Wcześniej nie dodałem iż instalacja jest jedną z pierwszych Pozdrawiam Tak koledze chyba chodzi o przerwę między elektrodami świec. Gaz jest mniej kaloryczny, a więc jest potrzeba lepsza iskra. Bez wizyty...
Nikt tu się kolego z ciebie nie naśmiewa. Po prostu nie udzieliłeś wystarczających informacji byśmy mogli zająć merytoryczne stanowisko w sprawie. Sam widzisz ,że mimo posiadania vag-coma nie potrafisz postawić diagnozy , więc .... O tym ,że błędy pozwoliły się skasować dowiadujemy się w końcowym poście . Gdybyś sprawdził to na początku zapewne pierwszy...
Witam Mam Skode Octavie 99r 1.6 AKL benzyna. Od pewnego czasu zmagam się z problemem , braku mocy szarpania nie równej pracy ,niekiedy nawet bardzo powolnej reakcji na pedał gazu . Komputer pokazał : Czujnik prędkości obrotowej silnika-G28 brak sygnału(interesujące dla czego w ogóle nie łapie sygnału) Po odpięciu wtyczki samochód tam samo pracuje ....
tez na tym ustrojstwem myślałem tylko nigdzie nie mogę znaleźć jak sprawdzić to koromysło muszę znaleźć z drugiej na podmianę.Ja jadąc tym samochodem obstawiałem ze albo sie paliwo kończy albo iskra zanika jeszcze świece wymienimy bo to najtańszy wydatek jak narazie i zobaczymy rezultat dzięki za szybkie wskazówki.
jakie ma mieć wartości omometryczne cewka w polo 1.2 2002 ? sprawdacie tylko z założoną świecą czy daje iskrę ? czy jeszcze jakoś inaczej ?
Proszę sobie sprawdzić stan połączeń modułu cewki z przewodami do świec. Jak połączenia nie są utlenione, to dobrze przeglądnąć stan wiązki silnika oraz przewodów do świec. Jest duże prawdopodobieństwo, że jakiś "gryzoń" typu kuna testował sobie uzębienie na przewodach. Mają zęby jak szpilki, więc tak na pierwszy rzut oka może to być niewidoczne. Polecam...
skoda iskry iskry skoda sprawdzenie iskry stihl
zawiesza bluetooth radio suszarka czynnikiem chłodniczym radio schemat gamma
Dlaczego nie uziemiać stanowiska spawalniczego? Jak ustawić pedał sprzęgła w Zetorze 5340?