Ze sprawdzaniem głowic też bywa różnie , u mnie w okolicy robi to szlifierz z wieloletnią praktyką i dysponujący oryginalnym stołem do sprawdzania szczelności głowic z manometrami i grzałkami płynu . I jak twierdzi sprawdzenie takie nie jest na 100% ponieważ na stole nigdy nie uzyska takiego napięcia głowicy jak na bloku . Test pokaże że głowica jest...
Za taką cenę to pewnie głowicy nie splanuje, nie wspomnę o regeneracji głowicy /chociaż wymiana uszczelniaczy i sprawdzenie szczelności zaworów/.Uszczelka głowicy około 150zł, a gdzie reszta uszczelek, olej, płyn do chłodnicy i parę pierdoł co wleci po drodze? No chyba że ma napisane na szyldzie „remonty silników” i „inne cuda”...
Trafna diagnoza z uszczelką głowicy, gdy płyn miesza się z olejem jednocześnie najbardziej "łagodna" i tania w naprawie . Gorsza droższa opcja to pęknięcie głowicy , daje podobny efekt co uszkodzona uszczelka . Tak czy siak "czapka w górę ". będzie widać czy uszczelka wypalona , planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności , wskazane .
"wygięta" nie jest, Gdyby była wygięta, to nawała by się albo do wyrzucenia, albo do kompletnej obróbki. Nie ma sensu zakładać jak była ściągana na uszczelkę,chyba że była ściągana z innego powodu to by można było odpuścić szlifowanie. Jakaś nowa filozofia widzę. Głowicę zawsze po zdjęciu sprawdza się pod kątem niepłaskości - służą do tego albo liniały,...
Dzień po wymieniane uszczelki pod głowicy, oczywiście glowica planowana i speawdzona szczelnosc, ucieka plyn do zera zbiorniczku i dymi na biało Dzień po wymianie uszczelki... I nie masz pomysłu co może być przyczyną... Sprawdzenie szczelności zaworów i planowanie to jedno, druga sprawa, to dokręcenie głowicy zgodnie ze sztuką.
Witam, wiem, że błąd opisywany często ale przeczytałem i zrobiłem już wiele a dalej jestem w punkcie wyjścia. Po kolei. Mój klient kupił Mastera II 2,5 dCi, wracał po zakupie i po włożeniu "4" zamiast "2" samochód zadławił się i złapał ww. błąd. Błąd po przekręceniu stacyjki znika ale w podobnych sytuacjach wraca i auto przechodzi w tryb awaryjny. A...
Może u tak ale sądzę chyba że się mylę kto daje do splanowania głowicę bez sprawdzenia szczelności tym bardziej że tyle razy padła uszczelka. Co do krzywej głowicy to się mylisz bo po planowaniu nie ma możliwości żeby przylgnia była krzywa, no chyba że wszystko składana na pałę bez jakichkolwieg zabiegów typu planowanie i sprawdzenie na szczelność.
Pytanie jak w temacie - jaka jest minimalna grubość głowicy w takim silniku ? I może jeszcze dodatkowe - czy sprawdzenie szczelności w zakładzie obróbki daje 100% pewności co do jej faktycznej szczelności ?
A więc tak panowie, szykowałem się powoli na zmianę silnika bo wydawało się, że blok pęknięty, lub w wersji optymistycznej pęknięta głowica. Szykując się do sprawdzenia szczelności głowicy rozebraliśmy cału układ jeszcze raz. I okazało się, że oprócz podejrzenia dmuchania do wody (pęknięty blok, głowica, lub wydmuchana uszczelka) to dodatkowo moja pompa...
Właśnie endoskopem nic nie widać że zawory odbiły się na tłokach. Póki jak nie odkręcę głowicy nie będę pewien w 100% Na pierwszych trzech licząc od rozrządu to 4rty nie ma kompresji. Wiem jak odkręcic głowice ale jeżeli okaże sie ze po odreceniu głowicy tłoki są całe to czy wymiana zaworów i szklanek wystarczy + sprawdzenie szczelności po wymianie?...
No to wymiana uszczelniaczy planowanie i sprawdzenie szczelności wchodzi w zakres tych 300 zł. Kwestia tego czy dopłacić 400 zł i mieć cały remont głowicy zrobiony. Przebieg jest dość duży, a ja robię 12 tysięcy rocznie. W cały remont głowicy wchodzą jeszcze obrabianie zaworów i gniazd i ich docieranie. Do tego wątpliwości mam względem pompy wody, czy...
Fakt, cała naprawa wygląda jakby amatorsko. To nie prawda, że tylko w dieslach pękają głowice. Może pękać każda głowica jak jest przegrzana i czasamj nawet nie musi być przegrzana. Po prostu pęka. Jeśli takie auto trafiło by do mnie to wykonał bym następujące czynności : 1) pomiar ciśnienia sprezania- jeśli nic by to nie wyjaśniło to- 2) test na obecność...
Uszczelka tylko Ze szklanej kuli wyczytałeś że głowica nie jest spękana? Nie wprowadzaj w błąd. Wypalenia powierzchni głowicy w miejscu przecieku czy zniekształcenia w tym miejscu są nagminnym zjawiskiem. Szlif głowicy i nowa uszczelka. A przy okazji sprawdzenie szczelności zaworów.
Powodem skakania temperatury jest powstawanie korków gazowych w układzie chłodzenia . pompa jest w stanie przetłoczyć ciecz ale gazu już nie i dla tego raz jest obieg cieczy a raz nie . Eliminujmy po kolei co zostało zrobione i co może być przyczyną usterki . Powodem powstawania poduszki gazowej w układzie może być nie odpowietrzony układ ale napisałeś...
Prawidłowo zregenerowana głowica jest sprawdzana na szczelność. Przylgnie zaworów i gniazda po ich wymianie są docierane, głowica planowana. Sprawdzenie szczelności zaworów, wykonuje się poprzez wlanie nafty na ok. 12 godzin na grzybki zaworów (zwykle przed oddaniem głowicy do regeneracji). Według mnie, głowica jest jedyną częścią która jest dobra -...
a nie orientujesz się może jaki jest koszt regeneracji takiej głowicy wraz z planowaniem tutaj w Norge? No jakże mam się nie orientować? Przecież to "mój świat" :D A więc: -samo planowanie głowicy ok. 1000NOK -wymiana prowadnicy zaworowej ok. 100NOK/szt. -prowadnica zaworowa 100-150NOK/szt. Gdybyś się umówił z jakimś warsztatem, który zajmuje się tylko...
Jeszcze nie mierzyłem szczelinomierzem tej szczeliny - jak zmierzę (dziś albo jutro) to dam znać. Tuleje i tak będę podnosił bo 2 są opuszczone i właśnie na tych miałem małe przedmuchy. Przy okzacji opracowałem łatwy i tani sposób sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego :) (wydaje mi się że skuteczny) jak są zainteresowani to mogę opisać w jakimś poście...
Remont głowicy czyli szlifowanie zaworów + sprawdzenie szczelności +gumki +planowanie. u nas szlifowanie zawór + gniazdo około 18zł za szt. gumki 4 - 6zł za szt planowanie 60zł szczelność 100zł policz koszt samej głowicy o ile nie dojdą prowadnice do wymiany. to koszt samej głowicy gdzie uszczelki+ rozrząd itd...
No tak, ale szczelności prowadnic zaworowych bez narzędzi nie sprawdzi, sprawdzenie szczelności głowicy to jakieś 200zł, potem sprawdzenie całego dołu, na cylindry można wlać nafty i mierzyć czas. Ale panewki juz trzeba pomierzyć mikrometrem i porównać z fabrycznymi wymiarami. Nie trzyma prawdopodobnie dół. Skoro juz mu kontrolka świecu na wolnych,...
Witam mam problem z moim sharanem po wymianie turba na nowe . Pierścieni w głowicy wszystko nowe .Rozrząd nowy filtr paliwa nowy zaworek nowy źle pali z rana i kopci na niebiesko śmierdzi nie spalonym paliwem .czy ktoś miał podobny problem ? Silnik o kodzie anu. Sprawdzenie szczelności układu paliwowego pompy paliwa . Bez skutku . Jutro sprawdzam kąt...
Szczelność głowicy była sprawdzana?
Kolejne czynności jakie wykonałem: - wyczyszczenie przepustnicy plus adaptacja - wymiana chudego wężyka który, miał małą dziurę, ten co wchodzi do przepustnicy i pod korek oleju przy głowicy (nie odma). - sprawdzenie całego układu dolotowego pod względem szczelności - sprawdzenie czujnika temperatury - sprawdzenie elektrozaworu wyparnego Auto odjechało,...
Ja tego nie neguję. :D Autor zasugerował, że zauważył brak pracy tej pompy (może wcześniej ją słyszał, może ktoś ją dokładał, może była inna pompa przepływowa na przewodach?), a na schemacie jest przekaźnik pompy paliwa, jak i sama pompa. Oczywiście niczego to nie zmienia, bo definitywnie problemem jest zapowietrzony lub niesprawny układ paliwowy. Zacząłbym...
Cześć, szukam pomocy gdzie tylko się da, koszta remontu rosną, a efektu nadal nie widać, ale do rzeczy. Posiadam Audi 80 B3 2.0, problem dotyczy ciągle zapowietrzającego się układu chłodzenia na rozgrzanym silniku (na zimnym jest ok) Objawy - nagrzewnica zawsze grzeje bardzo dobrze (nowa) - chłodnica nagrzewa się równomiernie i również jest gorąca (jest...
Witam. Pacjent to remont silnika w thalii 1.4 8V LPG 2004r. spowodowaną uszkodzoną uszczelką pod głowicą(olej w układzie chłodzenia),wymieniono: -pierścienie -remont głowicy w zakładzie(wymiana prowadnic,planowanie, sprawdzenie szczelności itd.) -wymiana wszystkich uszczelek (miska,głowica,pokrywa) -wymiana paska rozrządu -czyszczenie układu chłodniczego...
Trzeba popatrzeć na iskrę - jaki ma kolor, jak jest długa? Silnik w czasie rozruchu stawia wyraźny opór w chwili sprężania? Metodologia napraw - może to zepsute, może tamto? Można wymieniać w ciemno, ale najszybciej wymienić silnik lub cały pojazd na sprawny. Chcąc usunąć usterkę należy znaleźć ją na podstawie obserwacji niesprawnego silnika. Można...
Chlodnica jest chlodna, bo układ jest zapowietrzony. Przyczyna przedmuch z cylindrów do układu chłodzenia. Niestety głowica w górę. Oczywiście naprawa głowicy (sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego, sprawdzenie szczelności zaworów, wymiana uszczelniaczy, równanie płaszczyzny, jeżeli zakrzywienie płaszczyzny jest większa niż 0,25mm sprawdzić osiowość...
Ja bym jednak upewnił się że to spaliny - tester to koszt 10-20 zł, a ten płyn starczy też na więcej testów. Jeżeli rzeczywiście spaliny, to głowica ponownie do zrzucenia i wtedy trzeba ją oddać na sprawdzenie szczelności - to wszystko wyjaśni. Przy okazji warto wymienić szpilki, nie wiem kto dokręcał ale mógł przesadzić i je poprzeciągać. Mimo, że...
Fiat uno 2002 r. Silnik z fiat Tempra 1.6 8v 90KM przerobiony na gaźnik Witam, nie lubię korzystać z usług mechaników, ale jestem zmuszony do tego. Bo pod blokiem sobie sam nie wyciągnę głowicy i sam nie splanuję, dlatego już wolę poszukać kogoś zaufanego kogo polecacie. Ogółem silnik ma prawie 30 lat i remontować go już raczej nigdy nie będę. Ale wszystkie...
Mechanik nie powiedział, że spod głowicy wycieka paliwo, tylko, że jest tam wyciek. Samochód trafił do warsztatu ponieważ w kabinie było czuć paliwem. Samochód miał ubytki w płynie chłodniczym od momentu jak go kupiłem. Mogłem się od razu tym zająć, bo to prawdopodobnie jest przyczyną przegrzania się głowicy i jej uszkodzenia, ale w chwili obecnej muszę...
No i stało się.... Nie wytrzymałem... Za miesiąc chcę ( w zasadzie muszę) jechać tym autem (głównie ze względu na LPG i pojemność wnętrza) w długą trasę (ok 6tys km).. Muszę mieć gwarancję, choćby częściową. Zwaliłem zatem głowicę, mając nadzieję, że w niej tkwi przyczyna a tu.. chyba niestety nie.. choć może Wy coś wypatrzycie. Robiłem kilka razy UPG...
Moje pytania: 1. W głowicy widać, że jeden wydech cały zaolejony - pytanie czego to przyczyna? 2. Olej w filtrze powietrza, jaka przyczyna? 3. Jak się reguluje te długie popychacze olejowe tzn jak na nowo je ustawić z klawiaturą i jak sprawdzić czy są dobrze czy źle ustawione? 4. Czy przy fabrycznie nowej głowicy z zaworami koniecznie trzebaby nową...
a to podczas wlączenia ogrzewania to nic nie paruje. A co do tej podlogi to od strony kierownicy jest sucho ale od strony pasażera jest wilgoć ale nie az taka zeby tam woda stała bo to pewnie ta mata wygłuszajaca po dywanikiem to to wszystko pochłania. A jest jakiś sposob na sprawdzenie szczelności uszczelki pod głowicą i samej głowicy bez rozbierania...
Jak 1000 za zrobienie głowicy, nowy rozrząd i złożenie to ok, jak za wymianę uszczelniaczy z przygotowaniem głowicy do posadzenia na bloku to o wiele za wiele. Jeżeli za 1000zł chcesz mieć nowy rozrząd, śruby głowicy, zestaw uszczelek na kolektory/pokrywy, uszczelniacze do tego robocizna czyli demontaż, mycie, naprawa/wymiana uszczelniaczy/płaszcyzna...
Skoro podnosi się stan płynu to jednak sprawdź szczelność głowicy
Koleżanko, najprawdopodobniej padła uszczelka pod głowicą. Dalsza jazda nie wskazana - możesz zatrzeć silnik. Koszt niestety spory, jeśli chcesz zrobić porządnie. Przy takiej robocie zalecałbym od razu wymianę pierścieni. Sama regeneracja głowicy w wykwalifikowanym warsztacie (planowanie, sprawdzenie szczelności wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie prowadnic,...
A paska klinowego ostatnio nie zmieniałeś? Nie wiem czy akurat u ciebie, ale w co niektórych silnikach pasował na dwa sposoby, pompa wody kręciła się wtedy w druga stronę powodując opisany efekt. A co do cen - ja płacę 50 zł za planowane głowicy (cena za sztukę, bez względu na wielkość) i 50 zł za sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego.
Nie wydaje mi się aby w tym silniku był czujnik poziomu oleju(może chodzi ci o czujnik ciśnienia oleju).Czójnik ten znajduje się na głowicy obok filtra paliwa, zwarcie do masy przewodu powinno spowodować zaświecenie kontrolki(uszkodzony czujnik) brak reakcji to bezpiecznik, ciągłość przewodu, kontrolka. Co do klimy to najlepiej przejedż do zakładu zajmującego...
Najpierw musisz wiedzieć jaki model jakiej marki jest Twoja bateria. Mnie to wygląda na krakowską Armaturę. Wtedy głowica Hansgrohe nie będzie pasowała. Pozostaje albo wymiana baterii albo zakup oryginalnej głowicy producenta przeznaczonej do Twojego modelu baterii. Ale zawsze odkręcanie i regulacja strumienia wody będzie przebiegała z pewnym oporem....
U mnie po zdjęciu całej głowicy, trzymanej tym nagwintowanym wewnątrz pierścieniem, ukazuje się wystający trzpień, który otwiera/zamyka wewnętrzny zawór. Głowica tylko wciska lub zwalnia ten trzpień. Nie powinno kapać ale... części hydrauliczne tracą z czasem szczelność. Odkręcenie głowicy całkowicie otwiera wewnętrzny zawór, za którego szczelność nie...
Kiedyś zrobiłem takie urządzenie: płyta z blachy 2 mm wielkości takiej żeby zakryć jeden cylinder, pod nią wycięta takiego samego rozmiaru gumowa uszczelka i przykręcone to do bloku nad tłokiem. Na środku płyty otwór i dmuchasz sprężarką. Powietrze ucieka pierścieniami tak czy inaczej, ale w pierwszym momencie powinno mieć wystarczającą siłę by obrócić...
Głowica do remontu - zawory, prowadnice, popychacze, do sprawdzenia szczelność płaszcza głowicy, płaskość czoła, współosiowość mocowań wałka. Cały remont coś ok. 1,5 tys zł.
robię to w firmie i tam robią wszystko kompleksowo tzn.planowanie głowicy,frezowanie i docieranie gniazd zaworowych,wyniana uszczelniaczy na zaworach,poza tym sprawdzenie szczelności
Należy oddać do zakładu gdzie regenerują głowice i tam kompleksowo zrobią wszystko co potrzeba włącznie ze sprawdzeniem szczelności głowicy.
Sprawy się mają tak, jeżeli robi Ci się maź w płynie w chłodnicy, to koniecznie zrób test na spaliny, czy przypadkiem nie dostają się do płynu.,, Test na szczelność głowicy". Bo istnieje taka możliwość, że poszła uszczelka pod głowicą. Oczywiście lepiej jak by nie, ale sprawdź to. Tutaj na forum jeden kolega pisał o przeprowadzeniu próby ciśnieniowej,...
Czy odpowiada on za zwiekszenie dawki paliwa podczas rozruchu zimnego silnika Nie. To jest tylko zwiększenie wolnych obrotów na zimnym silniku. W środku pompy jest połączona z główną dźwignią gazu. Dawka tzw rozruchowa jest włączana automatycznie po zatrzymaniu silnika. Wyłącza się po osiągnięciu około 400-500 obrotów silnika. Jest wytyczną szczelności...
Dodam że wymieniłem uszczelkę pod głowicą i wyczyściłem te filtry Ale szczelności zaworów w głowicy nie sprawdziłeś.
Ja bym Ci proponował zrobić test na szczelność głowicy.
Kolego, to co napisał RB26DETT to prawda absolutna. Ten drugi link nie ma nic wspólnego z testerem głowicy. Tak nie sprawdzisz chyba że mówimy o jakichś masakrycznych uszkodzeniach. Same zaś testery, wszystkie jakie znam opierają się na reakcji chemicznej z gazami wylotowymi. Jeśli idą do układu chłodzenia, każdy wprawny mechanik to zauważy bez takich...
problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym 1. Uszczelka pod głowica. 2.. Pęknięcie głowicy. Kupić test szczelności głowicy i sprawdzić szczelność samemu. Unikać kontaktu z tym mechanikiem.
szczelności głowicy sprawdzenie szczelności układu sprawdzenie szczelności paliwa
lexia sterowniki interfejsu atmega2560 bootloader foxess norma
easycontrol ct200 easycontrol ct200
Samsung SCM-7450 – typ lasera, zamienniki SOH-A1, KSS-213C, SF-P101N, objawy zużycia Pionowe paski na ekranie - przyczyny i rozwiązania