Komutator w silniku iskrzy?
Witam Po pierwsze sprawdź dokładnie jeszcze raz wąż pomiędzy zbiornikiem a hydrostatem (sprawdź czy aby przypadkiem nie ma tam pozostałości po wycinaniu fabrycznym otwory w rurce. Czasami zdarzały się przypadki pozostawienia resztki gumy w tym o to wężyku. Następnie połączenia kości silnika, moduł ,programator. Jeżeli dasz radę zdemontuj programator...
Do sprawdzenia tacho
Sprawdź tacho-generator silnika pralki, bo to on może być niesprawny. To z fotki to jego część.
Do sprawdzenia tacho w silniku.
Może też być schowany gdzieś "pstryczek" wyłącznik ogranicznika lub sprawdzić tacho.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Sprawdź tacho silnika , może to być zimny lut w tej cewce. Najlepiej wymień jak masz na co.
W takim razie sprawdź tacho i szczotki na silniku
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
Zacznij od sprawdzenia prądnicy tacho, pewnie ma pęknięty magnes.
Kolega Nares ma rację............................... Wyciągaj silnik i sprawdź mocowanie magnesu tacho(po przeciwnej stronie koła pasowego). Jeśli jest ok sprawdź cewkę tacho czy generuje napięcie. Pisz o wynikach to będziem kierować dalej....
E-52 to bład tachometru (brak sygnału z tachogeneratora)na silniku. sprawdzenie tacho 3-4 (styk) SOLE MOTOR- 171Ω-196Ω FHP MOTOR- 126Ω-147Ω CESE.T MOTOR 64Ω-73Ω Moze magnes sie obluzowal, mialem takie przypadki w AEG
Zrób tak jak na załączonym obrazku i będzie działać. Sprawdzone.
Tacho silnika jest ok? Zacznij od sprawdzenia tacho!
Tacho sprawdzone?
A sprawdziłeś prądniczkę tacho :?:
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Załóż 13K usuń zwarcie sprawdź tacho i silnik na przebicie. Na 13K będą obroty idealne, a jak inne zakładasz to ciut inaczej będzie obracało i wirowało. Nie pomyl przewodów.
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
sprawdź prądniczkę tacho >>>>pewnie wypadła http://obrazki.elektroda.net/82_11592974...
Należało by sprawdzić cewkę tacho na pompie myjącej. Błąd, gdyby cewka tacho była uszkodzona, to nie grzałaby wcale.
Sprawdź tacho silnika ,okablowanie , silnik ale to nie jest takie proste do rozwiązania, bo może być też zimny lut w torze kontroli prędkości obrotowej silnika. Jakby pojawiał się ten błąd przy starcie to by było proste ale błąd na koniec to już inna bajka jak napisałem powyżej.
Witam a czy te kilka obrotów po nabraniu wody jest z normalną prędkością rewersu? czy szybciej niż zwykłe obroty podczas prania i kręcenia " w lewo i prawo " jeśli tak to sprawdź tacho prądnice na silniku.
Sprawdź magnes tacho, czy jest prawidłowo przyklejony.
5240 No signal from tachograph P3 Czyli tacho nie działa > brak sygnału 1302 Undervoltage at terminal 15 Spadek (lub brak) napięcia "po stacyjce". 8091 Not transmission output speed Brak sygnału prędkości na wyjściu skrzyni. Z praktyki: błąd pojawia się najczęściej przy słabych bateriach. Po rozruchu napięcie spada poniżej napięcia progowego dla...
Sprawdź po wymontowaniu skąd TACHO czerpie masę i sprawdź jej punkty styku z resztą nad/pod/wozia...
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
kolego ukręcił się wirniczek od tacho sprawdź to
Sprawdź szczotki silnika,tacho,uzwojenia-cały silnik.
Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Naprawić układ>sprawdzić ciągłość wiązki tacho>impulsator oraz czy nie ma przebicia do masy. Rozpruć wiązkę na ?bananie/ i pooglądać czy nie ma przetarć.
Zgadzam się z mech73 , szczotki i ich prowadzenie w szczotkotrzymaczach , poza tym sprawdziłbym mocowanie magnesu obrotowego tacho.
Witam, sprawdź upływność do masy w silniku. Miałem coś takiego w innym modelu, chociaż tacho sprawne, to upływność do masy w silniku powodowało zwiększenie napięcia na tacho. Skończyło się uszkodzeniem portu procka.
Niby błąd tacho silnika ale czy grzałka nie ma upływności??? Sprawdź , bo silnik niby normalnie zachowanie ale grzałka do sprawdzenia.
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
Czy jest możliwość sprawdzenia poprawności działania takiego " tacho " ? Tak, przez pomiar rezystancji.
Do sprawdzenia magnes w prądniczce tacho.
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Witam. miernikiem na oporność To się nie sprawdza w praktyce, sprawdź pod obciążeniem np żarówką H4 (najlepiej 2 włóknami).
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Do sprawdzenia tacho i połączenie silnika z modułem.
Ten vin/ soft na nastawniku nie pozwolił by mu odpalić silnika. Nr 20 na tacho to czujnik okablowanie tachogral. Sprawdź dokładnie ta wiazke - czujnik Co ciekawe w Iveco miałem kilka takich przypadków przyjechał na coś, a tacho do ponownej kalibracji.
Musisz sprawdzić czy cewka tacho jest na tych samych zaciskach, szczotki czy są też na tych samych pozycjach jak w spalonym silniku itd.Pozdrawiam.
Sprawdzić czy wtyczka nie jest zaśnie działa, tacho nie ma komunikacji z licznikem.
O nie grzaniu tych zmywarek na forum napisano już chyba wszystko. https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p... Zaczął bym od hydrostatu.
Jest to błąd związany z silnikiem , do sprawdzenia obwód silnika, cewka tacho, wiązka elektryczna, moduł ( zimne luty, triak)
Magnes tacho cały nie popękany, i na swoim miejscu? Cewka chyba powinna mieć o ile dobrze pamiętam 140Ω czy nawet więcej, ale nie jestem pewny. Sprawdź tj. przedzwoń przewody od silnika do modułu łącznie z tacho. Tutaj na tym forum ktoś ogłaszał się z cewkami tacho bo w north to cena z kosmosu (150 zł).
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
nie wykryłem nic poza tymi do pralki nie mam fizycznego dostępu Wiem o tym, a raczej tak myślałem ( sam tak mam za każdym razem) lecz wiedz, że to tylko wynik powstały. Natomiast skutki przyczynowe (na te styki wchodzi tacho), a zatem trzeba sprawdzić czy cewka tacho nie ma zwarcia lub nie powstało coś na kostce przyłącza silnika (zalanie czy wypalenie)....
Programator do rozebrania i wyczyszczenia styków trochę upierdliwa ale do zrobienia ;) A do obrotów tacho i kostki sprawdź.
Jeżeli reaguje elektronika na ciepło, zimno i jest łatwe dojście do płytki, to do diagnozy tylko zamrażacz i suszarka z cienkim wylotem i szybko zlokalizujesz obszar, który robi cyrki. Jeszcze jedna sprawa, bo może któraś przelotka na module nie kontaktuje albo złącza, wtyki, piny — sprawdź też to... od strony tacho i modułu..
sprawdź czy przewody się nie załamują W tym sprzęcie się nie załamują - są stalowe (linka) :!:
Witam kolegę GERREGO. Impulsator podmieniony na sprawny z "bliźniaka", wiązka z impulsatora do tacho sprawdzona miernikiem ( wygląda na to że jest sprawna) tacho sprawdzone na stanowisku i też podobno jest dobre i dalej to samo. Dopatrzyłem, że jak wyskakuje błąd EPS 5240 to pokazuje się też błąd FMR 1 4341. Od czego jest ten" FMR". Przypomnę tylko...
Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
jeszcze nie wiem czy to sam silnik czy tacho Zacznij od tacho. nie wiem gdzie to wrzucić? AGD Serwis >> Schematy tylko z opisem od czego to.
Przy takich żonglerkach warto sprawdzić jeszcze tacho.
Witam . Jeżeli tacho-prądniczka sprawna to sprawdź ciągłość przewodów od niej do modułu,gdyż mogą być złamane.
U mnie właśnie tacho było przyczyną.
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
Cewka tacho ma rezystancję 15R. Na powyższych obrazkach jest silnik produkcji BSH, więc opór cewki tacho rzędu 15Ω jest jak najbardziej prawidłowy.
Zapoznaj się z tym tematem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Sprawdź stan szczotek węglowych silnika i pomierz cewkę tacho.
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Sprawdź połączenie wtyczki czujnika tacho na skrzyni, luz łożyska wałka wyjściowego i wykonaj nauczanie. A nie został rozwalony naczepą siłownik Range?
Przekaźniki na module sprawdzone? Zrób reset błędów. Sprawdź, czy ramiona myją naprzemiennie - jeśli zablokowany jest regulator przepływu moduł zablokuje grzanie. Wykonaj kalibrację hydrostatu. Sprawdź, czy zmywarka prawdłowo się napełnia bo IF0 to jest błąd długiego czasu napełniania i wtedy moduł nie uruchomi grzania.
Witam. Sprawdź oporność prądniczki, blaszkę lekko odginasz i prądniczka jest na wierzchu. Podejrzewam, że jest uszkodzona. Amortyzatorom i paskowi dałbym na razie spokój...
Na początek: zmierzyć długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka.
Sprawdziłem silnik (szczotki, tacho), wymieniłem moduły na inne (także całkiem nowe), nowy hydrostat, sprawdziłem wtyki przy module. Dla pewności włożyłem mokre szmaty do bębna, ale bez zmian. Nie wiem co dalej robić. Sprawdź dokładnie silnik ewentualnie jeżeli masz możliwość podstaw inny.
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku. sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko: Koledzy peterwolski i artur864 , zanim udzielicie złej porady, popatrzcie na zdjęcie które załączył autor: ...zaświeca serwis oraz 4 diody... http://obrazki.elektroda.pl/8007623300_1...
szukałem już na forach, i jest mowa o jakimś triaku. czy to może być to ? i gdzie tego szukać ? Triak znajduje się na module głównym i wygląda mniej więcej tak. http://www.image.micros.com.pl/_icon_aut... Jeżeli triak jest sprawny to warto też sprawdzić cewkę tacho.
* tacho - sprawne (230Ω, sprawdzone na module gn. E) Dokładnie sprawdź. Na ciepło. Na początku cyklu zmywania zmywarka grzeje wodę :?:
brak obrotów silnika-tacho, okablowanie, szczotki do sprawdzenia
Do sprawdzenia silnik: szczotki, komutator i tacho. Warto ustalić na słuch co w danym etapie dzieje się w pralce? Może to być również winna pompa
Sprawdz zasilanie tachografu. Na samym tacho masz schemat. Sprawdź też bezpiecznik w skrzynce akumulatorowej. Jak dobrze pamiętam to jest tam bezpiecznik od tacho.
Spróbuj skontaktować się z kol. Józek z tego tematu. Masz tam podane namiary, może coś znajdzie jak nie to dalej pokieruje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Mówiąc krótko, po sprawdzeniu silnika - działa, tacho generator daje napięcie a jego cewka sprawna, pozostało jedno, uszkodzony sterownik. Rozwiązałem problem kupując nową pralkę.
No to tak zdemontowana cewka tacho ok.240R. Cewka zanurzona w szklance gorącej wody nieskończoność przy spadku temp. najpierw 40MOhm potem 12M 9M. Czy to dobrze czy źle czekam na opinię ........................ Co jeszcze można sprawdzić ? Czy ma sterownik jakiś hard reset? Może podmiana eeproma 24C64? No dobra poczekam na jakąś wskazówkę :) Cewka...
Podłączyć kompa i sprawdzić błędy a jak chcesz po macku to rozcinaj wszystkie po kolei... Przejście rama - kabina w 90% to miejsce...
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Do sprawdzenia szczotki i tacho.
Ten kkl(vag com) co masz wystarczy. Tu masz gotową instrukcje: https://www.youtube.com/watch?v=vNQCDDtI... Jeszcze do kkl ten program dobrze śmiga vag eeprom programmer 1.19 Tego vaga co mam to jest z tej aukcji https://obrazki.elektroda.pl/2158430300_... Z tego co wyczytałem to trzeba byłoby jeszcze przeliczać aby wyszedł pin immo...
jestem poczatkujacym w tym temacie I takim pozostaniesz, bo nie jest to ogólnie dostępna wiedza. Tym zajmują się serwisy tachografów. To co chcesz zamontować to jest cyfrowy tachograf na kartę - urządzenie rejestrujące. Dlatego licznik też musi być. Samo zamontowanie to nie wszystko. Urządzenie to nusi zostać przy pomocy odpowiednich przyrządów sparowane...
Obserwacji, tzn ? Wylutuj triak i sprawdź opór pomiedzy anodami. Powinien byc nieskończenie duży. Jeżeli masz miernik z buzzerem, pisk bedzie oznaczał uszkodzenie triaka. O ile dobrze podłączyłeś, objaw pasuje do zwarcia triaka.
jak przemierzyc tacho w tym modelu? Tacho omomierzem na przejście uzwojenia cewki , elektronika do sprawdzenia po poczytaniu o pewnych opornikach smd :D http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... .
Straciłeś synchronizację zegara. Wyjmij obie wykresówki i zamknij tacho, jak przestanie "rzęzić" to go otwórz i załóż wykresówki z powrotem na swoje miejsce. Jak go prawidłowo podłączyłeś to nie powinieneś mieć aktywnego błędu (wykrzyknika z prawej strony). Jeśliby się pojawił wykrzyknik to klawisze "M" sprawdź aktywny błąd i podaj mi go. Napiszę Ci...
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
Raczej do sprawdzenia :D : błąd związany z silnikiem, do sprawdzenia obwód silnika, szczotki, cewka tacho, wiązka elektryczna, i ewentualnie moduł ( zimne luty, triak)... http://obrazki.elektroda.pl/7658283600_1...
Sprawdź czy na module tam gdzie wchodzą przewody od prądniczki tacho nie ma przypadkiem zwarcia. W niektórych modelach jest tam kondensator SMD i on dostaje zwarcie.
około 230ohm
Pozycjometr sprawdzony-działa.Prądniczka tacho przy kręceniu bębnem 3-5V~ To zostaje do wymiany silnik. Tam może być zamontowana chińszczyzna, więc na pi razy oko silnik będzie OK, jednak elektronika to wychwyci. Na F06 w "WH" już parę takich chińczyków wymieniłem... :) Tego się nie da jednoznacznie określić. A elektronika zawsze była OK i nie ma się...
Na programatorze przepaliła się ścieżka od prądniczki, ale z tym sobie poradziłem Tam nie tylko ścieżki się palą trzeba na module sprawdzić wszystkie elementy od tacho opory tranzystory no i sam procesor też mógł paść.
sprawdzenie tacho zmywarki pralka tacho sprawdzenie sprawdzenie tacho silnika electrolux
revox tuner excel szablon wtrysk matiz
pułapka grawitacyjna ochrona mienia
Znaczenie komunikatu "Press ESC to skip memory test" Memory Address Error - przyczyny i rozwiązania