Błąd 3E to Motor tacho fault a nie same szczotki - uwaga słuszna ale sprawdzenie szczotek długo nie trwa a może zaoszczędzić sporo czasu i ... gotówki. Pralka była w sprzedaży 7-10 lat temu i nawet przy delikatnej eksploatacji czas pewnie zrobił swoje czyli będzie trzeba obejrzeć moduł.
E-52 to bład tachometru (brak sygnału z tachogeneratora)na silniku. sprawdzenie tacho 3-4 (styk) SOLE MOTOR- 171Ω-196Ω FHP MOTOR- 126Ω-147Ω CESE.T MOTOR 64Ω-73Ω Moze magnes sie obluzowal, mialem takie przypadki w AEG
Optyczny czujnik zmętnienia (zwany również OWI) zawierający czujnik temp NTC można zmierzyć omomierzem na odpowiednich wyprowadzeniach (dodam w osobnym załączniku do postu). Wartości przy określonych temperaturach są takie https://obrazki.elektroda.pl/2158036600_... Owi jest umieszczony na przodzie miski. Musisz rozkręcić przód cokołu...
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
Natomiast zmieniło się to , że teraz jeszcze w dodatku nie otwiera drzwiczek, a przed naprawą zawsze otwierał i to w każdej pozycji ? Otworzy drzwi po zakończonym cyklu, programie. Niepotrzebnie bawiłeś się tak z silnikiem, bo miałeś tam sprawdzić tylko rezystancję prądniczki tacho i czy generuje ona napięcie przy obracaniu wałkiem silnika. W tym momencie...
Połączenia sprawdzone, pompka wypompowuje, Tacho sprawne - rezystancja OK, presostat sprawny. Skończyły mi się pomysły. A mi przychodzą na szybko takie pomysły w kolejności postępowania: sprawdzenie czystości kubka hydrostatu, sprawdzenie długości szczotek i ich niezakłóconego przesuwu w szczotkotrzymaczach, przetarcie pumeksem komutatora silnika na...
Sprawdź, czy silnik pompy ma tacho i jeśli ma to sprawdź oporność cewki tacho (coś powyżej 200Ω) i jeśli ma przerwę wymień a jeśli nie to się nie jeszcze ciesz, bo przerwa może sie pojawiać podczas pracy i wtedy jest też do wymiany. Po tym wstępnym rozpoznaniu rzuć okiem na płytę sterującą , rejon przekaźnika grzałki i luty. Podejrzane popraw....
Jak ktoś nie ma pojęcia jak to zrobić lub nie ma interfejsu do auta to później dziwne teorie wymyśla lub dokłada jakieś moduły. grala1 Nie o to chodzi - po prostu założeniem było nie modyfikować oprogramowania samochodu. Podmiana tacho na symulator z parametrami tacho tak aby w razie potrzeby szybko do niego powrócić. I takie też było podejście polskiego...
Cewka tacho ma rezystancję 15R. Na powyższych obrazkach jest silnik produkcji BSH, więc opór cewki tacho rzędu 15Ω jest jak najbardziej prawidłowy.
cześć. Naprawiam pralkę beko WM5100W . Objawy głośna praca wybijanie bezpieczników przy odwirowaniu. Chciałem sprawdzić wirnik silnika Arcelik 220V 3.1A szczotkowy za pomocą regulowanego zasilacza laboratoryjnego z amperomierzem. Jakie wartości napięcia i prądu ustawić żeby nie uszkodzić uzwojeń i w jaki sposób testować. Przykładać do 2 przeciwległych...
Spróbuj skontaktować się z kol. Józek z tego tematu. Masz tam podane namiary, może coś znajdzie jak nie to dalej pokieruje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam! Audi a4 b6 1.8T Zapaliła mi się kontrolka check, po podłączeniu vag-a wyskoczyły mi błędy 17511 oraz 16804, próbowałem zdiagnozować co się posypało, jednak nie udało mi się to. Zrobiłem zdjęcia bloków pomiarowych które może spowodują, że komuś uda się odgadnąć co jest popsute. Nie chciałbym wymieniać i sond i katalizatora, skoro jedna część z...
( mozliwe sa oba przypadki jak ma I-shift)a tego nie wiemy :D bo nie podal VIN szkoda, no i mozemy zgadywac co gdzie jak .... magistrala danych z tacho laczy sie z ukladem EBS pod centralka dystrybucyjna ( precyzyjniej pod LCM przed wejsciem do VECU masz kostke laczaca po stronie pasazera pod deska zaraz pod plastikami przesylajacymi powietrze z nagrzewnicy...
Kierowałbym się raczej na sprawdzenie termostatu
około 230ohm
Niestety nikt nie podejmuje mojego tematu dotyczącego regulacji prędkości obrotowej silnika z prądnicą tacho, zgodnie z załączonym powyżej schematem z układem MAA436. Pytałem w dziale AGD, ale też byli bezsilni . Piszą że mało danych.
https://obrazki.elektroda.pl/1394345100_... Miałem dziś na stole. Wylutowalem C16 i jest 100nf. Pozdrawiam
Witam ! moja rada to delikatnie się dobrać do uzwojeń bardzo często urywa się sama koncówka przy wyjściu , na połączeniu uzwojenie a przewód odejściowy kilka razy udało mi się to naprawić .Zawsze można spróbować zanim się ma to kupić .
W zależności od wersji pompy. Korpus pompy cały metalowy- ok 220 om, częściowo z tworzywa- ok 240 om.
Mam identyczny problem jak w tym [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Jakie wartości powinna mieć? wstępne sprawdzenie - oporność 179ohm przy kręceniu ręcznym silnikiem napięcie dochodzi do ok 60 mV. Jak dokładnie ją sprawdzić?
(...)Pralka po ustawieniu pobiera wodę kręci się ale po jakimś czasie staje (...) Na pulpicie jednocześnie zapala się kontrolka z dwoma łezkami oraz kontrolka z wanienką według zdjęcia. Do wymiany szczotki silnika! :D Pralka wykazuje kod błędu silnika (brak info o obrotach), stąd taki błąd. A ponieważ ta pralka jest trochę leciwa, więc szczotki w silniku...
W tej navi nie ma przypadkiem funkcji kalibracji systemu? Dodano po 3 Niedawno zakladalem jakiegos blaupunkta travel pilot i na poczatku tez pokazywal blednie predkosc(zanizal).Po tygodniu klient przyjechal i mowi ze jest juz ok.(tak jakby skalibrowal sobie odczyty predkosci z sygnalami pozycji z satelit)
Zrób tak jak na załączonym obrazku i będzie działać. Sprawdzone.
Lepiej kolego pokaż foto płytki PCB (patrz na obwód Tacho - ścieżki i te dwa rezystory SMD) :) https://obrazki.elektroda.pl/8174061600_...
Tachogenerator 68,70 Ω ±7%.
Popatrz w załącznik który dałeś. Widzisz tam screena z VAG TTACHO a na górze napis Interface Not Found? To jest Twoim problemem, póki tego się nie pozbędziesz to nie wgrasz wsadu do licznika. Ten napis powinien zniknąć po podpięciu kabla do USB i w jego miejscu powinien pojawić się nr kabla. Czy tak się dzieje za każdym razem? Czy jeżeli tam widzisz...
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
Czy sprawdziłeś obwód prądniczki tachometrycznej zarówno na silniku, jak i na programatorze? Sprawdzałem miernikiem w gnieździe silnika. Kręcąc ręcznie silnikiem, otrzymuję pojawiające się i znikające impulsy na mierniku. Tak więc na tej podstawie sądzę, że tacho jest ok. Poza tym, na filmie widać, że wirnik ma tak znikomy ruch, że taki obrót silnika...
33Ω (treść w celu spełnienia wymogu wpisania więcej treści w odpowiedzi ;) )
Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
Jak sam zmieniałeś impulsator, to musisz go teraz kalibrować , bo będą błędy na tachografie.
Miałem taki przypadek i jest dośc częsty: uszkodzony wirnik w silniku, a dokładnie zwartych kilka zwojów, które uniemożliwiają normalny - płynny -rozruch. Każdy majster od silników jest w stanie sprawdzic go na "magnesie". Ale trop z tacho tez wydaje się dobry jedyna rada na sprawdzenie -podmiana na inny silnik sprawdź sposób podłączenia!! trzy razy...
Wartość jednego jak i drugiego jednakowa - 13 KΩ . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
https://obrazki.elektroda.pl/2958531700_...
Witam. Wymień cewkę tachogeneratora i po problemie, przecież błąd wskazuje wyraźnie na jego uszkodzenie. Zamontowany jest z tylu pompy myjącej, wstaw dowolną o takiej samej średnicy, jest tego pełno na Allegro.
Czerwona linia na powyższym rysunku to jeden przewód w instalacji na danym odcinku, od złącza A do złącza B. Jeśli w danym odcinku instalacja jakiegoś elementu posiada 4 przewody to taką próbę wykonujesz 4 razy kolejno dla każdego jego przewodu.
Wciśni/zatwierdz ten komunikat dwa razy przyciskiem "OK" i błąd zniknie.
Witam, jak dla mnie to awaryjne przekaźniki w tablicy, była taka kampania - czarne zastępowało się zielonymi, było mocniejsze i z tego co wiem zabezpieczone diodami, na początku pomyślałem o impulsatorze ale to on ie powoduje odcięcia zasilana tachografu, natomiast może powodować zanik przebiegu na ICL czyli zegarach, pozdrawiam Dodano po 3 i oczywiście...
Spojrzałem dzisiaj na "serwisową instrukcję domontowania tachografu do Sprinter CDI". Zalecają całkowicie niezależną instalację opartą na niezależnym czujniku zamontowanym w wolnym otworze (zaślepka) na skrzyni biegów. Jednocześnie zastrzegają się, że nie odpowiadają za ewentualne niezgodności z rzeczywistością :) Osobiście nie pamiętam, żeby była tam...
Witam podejrzewam ze taki temat juz byl przerabiany ale niestety nie moge go znalezc na forum:/ Chodzi o to ze po kupnie auta nie dziala wskaznik poziomu paliwa i temperatury! kolega probowal to naprawic po przez sprawdzenie licznikow i stwierdzil ze jest to czujnik temp i najprawdopodobiej plywak!!! odlaczyl na chwile tacho i podlaczyl spowrotem i...
Innych cewek luzem nie ma. Ta którą kupiłeś zawsze dawała radę, chyba, ze masz jakąś dziwną i rzadką odmianę pompy, ja w każdym razie z taką podmianą nigdy problemu nie miałem. Magnes na wirniku cały ?
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Dziękuję za szybką odpowiedź, sprawdzę wg zalecenia proszę jeszcze tylko o informację, bo o problemach tacho czytałem o odklejajacym sie magnesie ale sprawdzenie cewki sprowadzić do zbadania przejścia czy w jakiś jeszcze inny sposób? Co do szczotek to jaka jest ich długość minimalna? Moze za dużo pytań ale wolę być przygotowany bo jak rozbiorę pralkę...
Jeśli to tacho cyfrowe to mogło zdechnąć
W opisie digi masz opisane na PDF wszystko zależy w jakim liczniku niektóre wymagają wylutowania chociaż większośc zakładasz klipsa odczyt i nowy zapis No i jak to diga chińskie nie znaczy że bezpieczne
To są oporniki umieszczone z drugiej strony płytki i nie mają numerków . Wychodzą z numerów 1-2 złączki K1 . Wychodzą z numerów 1=100 Om, 2=22 kOm- złączki K1 http://obrazki.elektroda.net/98_12118273...
I ma prawo nie działać przebieg, ani prędkościomierz. Bo masz fabryczną instalację zrobioną pod tacho. I schemat działania wygląda tak: skrzynia -> impulsator -> tachograf -> CAN -> deska I w takim układzie na desce jest pokazywany przebieg i prędkość z tachografu po szynie CANbus (pin A4 i A8 - biała kostka) lub po k-line (pin D6 - brązowa kostka)....
Zobacz na (aukcja 2547893300 lub 2547760085) czy on tak od strony tacho wygląda. Jeżeli tak, to jeszcze pozostaje kontakt ze sprzedawcą w celu porównania otworu w magnesie.
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Po co usuwać klucze. Spróbuj to zrobić tak vag lub vcds 17 ( licznik) ,potem dopasowanie 10 kanał 00 i ok. Sterownik dopasowany.Jeśli nie pójdzie przez licznik 17 to 25 immo i dalej tak samo
Ciekawe dlaczego poruszasz jeden problem na wielu forach.... Dla tych ktorzy nie wiedza: http://www.maltchev.com/kiti/vag.zip http://www.obdprog.da.ru/ Sterowniki w gestii sprzedajacego.
sprawdzenie tacho zmywarki sprawdzenie tacho silnika pralka tacho sprawdzenie
fałszywy płomień 433mhz moduł temperatura zewnętrzna jumper
Kot Felis catus a CAT okablowanie sieciowe – wyjaśnienie pojęć na forum elektroniki Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 90KM – gwałtowny rozruch i kopcenie po wymianie rozrusznika