Wystarczy wbić na dekoder vin na przykład: http://astra-3.pl/vin.php http://opelvindekoder.pl Z dekodera wynik że jest to wersja cosmo w której jest tempomat ale czy asystent pasa ruchu jest to musisz poszukać bo ja nie znalazłem.
Od podłączenia komputera i sprawdzenia bloków pomiarowych (opisane na forum ) , jeżeli wszystko będzie dobrze to szukanie przy podłączeniu . Często uszkodzeniu ulega manetka , szczególnie jak tempomat był dokładany i jest jakaś kiepska podróba . Dodano po 2 Tu kolego opis sprawdzenia Aktywacja tempomatu - 11463 Dezaktywacja - 16167 Sprawdzenie tempomatu...
sprawdź działanie czujników sprzęgła i hamulca czy sterownik silnika widzi położenie , często tempomat nie działa przez uszkodzony czujnik sprzęgła
Najprostszym wydaje się uszkodzenie gruszki. Zdemontuj wężyk i spróbuj sprawdzić czy trzyma membrana.
Jak sprawdziłeś instalację to ubity driver w REC. Błędy czytałeś?
nie mogłem znaleźć podobnego oprócz montażu tempomatu w Skoda Fabia nie do końca Jestem przekonany czy to jest to samo. Numer wyłącznika zespolonego sugeruje platformę od VW T5, nie wiem na ile zgodne są oba auta, ale tam np. modułu kierownicy nie ma. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Potem jeszcze kwestia czy ECU łyknie kodowanie...
Witaj, Miałem to samo u siebie i nawet w ASO nie wiedzieli o co chodzi. Zauważyłem po pewnym czasie, że światło stop nie zapala się za każdym razem, więc wymieniłem czujnik światła stop przy pedale hamulca - ok. 50 zł za część. Jak się sprzedawca spytał czy czujnik ma być dla wersji z tempomatem czy bez to już się domyśliłem, że część odpowiada także...
Tutaj akurat BCM jest odpowiedzialny tylko za kontrolkę na desce, muszę z ciekawości sprawdzić w robocie czy nie idzie przekodować sterownika.
Musisz podłączyć pod lepszy komputer i sprawdzić działanie manetki i czujników potrzebnych do działania tempomatu.
Jeżeli mechanizm sterowania przepustnicą masz oparty na podciśnieniu to sprawdź, czy któraś z rurek pod maską nie pękła. Zacznij od zlokalizowania układów wykonawczych tempomatu idąc od linki na przepustnicy.
Witaj, sam posiadam e46 z silnikiem m47n. Podejrzewam, że temat jest podobny. Udało mi się dołożyć multifunkcję, tylko nie obyło się bez dołożenia okablowania. Taśma jest taka sama jak do kierownic bez multi, także jej nie wymieniasz. Brakowało mi przewodów. Jednego do kompa, i kilku do obsługi radia, podświetlenia i takich głupot. Jeżeli silnik nie...
Sprawdź obwód i sam wyłącznik hamulca wydechowego. Opisane symtomy pasują mi do usterki tego komponentu. Wypnij go na próbę i sprawdź czy pomogło.
No to przepraszam, jak nie rozumiesz powyższego to jak chcesz naprawić? Pierwsze to podłączyć kompa i sprawdzić czy widać stany wszystkich styków: hamulec, sprzęgło, przyciski tempomatu itp.
F10, F34 , F43 do sprawdzenia na pierwszy ogień. manetka BC połączona prosto do KI , więc tam bym szukał.
Procedura jest podana w dokumencie który ci wysłałem. Najpierw sprawdzić piasty, jak są dobre to wymienić sterownik na numer 002 446 13 02. Natomiast jakiekolwiek dokładniejsze sprawdzanie właściwego doboru części może być przeprowadzone tylko na podstawie nru VIN
Tempomat w tym silniku jest na pompce podciśnienia. Jest to układ analogowy i VAG nie ma nic do tego. Sprawdzić trzeba przewody podciśnienia od pompki do siłownika na pedale gazu. Częsta usterka to sterowanie z manetki i zimne luty w sterowniku tempomatu.
Sprawdź jaki masz sterownik silnika: BOSCH:edc MS 5,edc MS 6,4 czy EDC 7 choć to za stary model wtedy ma moduł FFR, - według typu sterownika w WIS znajdziesz schemat. Tempomat jest zależny od pedału hamulca, sprzęgła i retardera.
Możliwości jest sporo. Może być od samej manetki, przez COM2000 do czujnika na hamulcu (są 2). Podłączyć komputer i sprawdzić czy widzi reakcję na przyciski.
Chodzi o tzw bordnetz. Żeby go zobaczyć musisz zdjąć ten cały plastik w którym siedzi włącznik świateł. Mozesz sprawdzić jego numer vagiem.
Witam To co kolega pisze nie jest usterka pedału hamulca ani niczego więcej, wtedy sterowanie obrotami na biegu jałowym tez by nie działało, pierwsze co sprawdzić to czy auto odpala na biegu, wrzucić bieg na zgaszonym aucie puścić sprzęgło, hamulec i sprawdzić czy zapala, jeśli tak usterka jest czujniku luzu znajdującym się przy wybieraku w skrzyni....
weź odczytaj i sprawdź co jest w ECU może faktycznie ktoś robił jakiś DPF OFF albo inne cuda i przy okazji ETC OFF...
Witam ponownie, na wstępie chciałbym uporządkować dane o przedmiocie rozważań. Jak podał tasdj problem jest w Astrze-G z 2003r. z silnikiem 1,8. W tym roku były tylko silniki Z18XE. Nie ma tam linek ani od gazu, ani od tempomatu. Nie ma też oddzielnego urządzenia sterowania prędkością. Tempomat jest w sterowniku silnika. Sterowanie tempomatem realizowane...
spróbuj sprawdzić kostke stacyjki patrzac na piny jak zdejmiesz wtyczke to ten drugi od prawej w górnym rzędzie jest odpowiedzialny za zasilanie tych elementów
Sygnał zasuwa do 43 pinu sterownika silnika. Przy wtyczce radia sygnał prędkości jest? W klimatroniku jest? Radio oryginalne? Odepnij wtyczki od radia i sprawdź.
Do sprawdzenia czujniki nad pedałami, ew. do nauczenia czujnik sprzęgła (zależnie jakie wyposażenie ma auto)
Nie ma takiego schematu i nie będzie. To tak jakbyś do 126p włożył wtryskiwacz i pytał gdzie go podpiąć. B6 i B5 to zupełnie inne auta. W B5 manetką zwierasz styki EDC i tak tu dziala tempomat. W B6 masz sterownik pod kierownica który to odczytuje stan przycisków z manetki i wysyła odpowiednie rozkazy do EDC. Teraz pozostaje tylko rzeźba - zrobić sterownik...
Dlatego ,że może działać jako ogranicznik prędkości.
1.4 - Z14XEP Wiązka była oryginalna. No to powinny być dwa przewody na kostce czujnika sprzęgła, czarny: +12V po przekręceniu kluczyka, i szary: sygnał do sterownika sinika. Sprawdź próbówką czy jest 12V po przekręceniu kluczyka, jeśli nie ma to być może trzeba włożyć bezpiecznik do skrzynki pod maską (5A nr 33) Jeśli jest to sprawdzić czy sygnał dochodzi...
Piny powinny być opisane na wtyczkach. Ja nie znam jakiejś reguły.
Witam Walcz jak coś pisz...
Trafici z tych roczników wychodziły z fabrycznymi tempomatami więc nie ma niebezpieczeństwa że sterownik silnika nie będzie tego obsługiwał . Pozostaje poprosić kogoś kto wie co robi o uruchomienie regulatora prędkości w sterowniku , a jeśli nie będzie się dało, to na 95% brakuje przewodów w instalacji pojazdu odpowiadających za obsługę przycisków regulatora...
sprawdź stan pedałów hamulca i gazu, zużycie sprzęgła oraz retarder (jeżeli jest)
Najprawdopodobniej uszkodzenie jest w wiązce pomiędzy kierownicą a skrzynką bezpieczników i przekaźników pod maską. Często padają taśmy w kierownicy,ale skoro ta jest dobra to odpada. Wyjmij przekaźnik sygnału i wtyczki przy kierownicy: stacyjkową,poduszki/klaksonu i sprawdź czy na styk cewki przekaźnika odpowiadający za minus,przychodzi coś jeszcze....
Te autko zrobiło mnie w h.... troszke bo po podpięciu kablologi jade i nic. A tu zong switch sprzęgła był uwalony i sprzęło było wciąż nacisnięte i wtedy nawet kontrolka na liczniku się nie pojawi po włączeniu tempomatu. Swoją droga można po VIN w serwisie sprawdzić czy tempomat można aktywować.
A bistabilny elektryczny czy mechaniczny?? bo jak elektryczny i bez pamięci to wystarczyło by zasilanie na niego dać przez włącznik hamulca by przerwał obwód..
Witam Podłączyłem wczoraj clipa sprawdziłem działanie przełączników tempomatu a także pedałów stopu i sprzęgła i wygląda na to że działają na odpalonym i zgaszonym silniku. Tempomat aktywowany we wtrysku i liczniku więc niby ok. Ale jednak coś nie tak. Wcześniej tempomat działał normalnie.
Nie koniecznie , w moim C4 nie działał jeden przycisk właśnie tempomatu. Raz działał, raz nie potem umarł całkiem. Wina taśmy. Faktycznie najpierw sprawdziłem diagnostyką.
Z aktywacją tempomatu poradzi sobie interfejs diagnostyczny ABRITES (AVDI) z wykupionym odpowiednim pakietem oprogramowania. Wszystkie opcje wyszczególnione są tutaj: http://www.abrites.com/shop/pricelist http://obrazki.elektroda.pl/9288188900_1...
Kolego manetka jest właściwa , masz filmik jak zamontować . Zakupy i do roboty . Wpisz w alle..... hasło wiązka tempomatu i wyskoczy Ci gotowiec . Bierz z kostką oryginalną bo sprzedają z jakąś komputerową a ona nie ma zabezpieczenia przed wysunięciem . Całą aktywację i podgląd masz tu [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Piszesz, że problem jest przerywany więc posprawdzaj połączenia, styki, zobacz czy nie ma korozji itd.
Npwa kierownica z przyciskami, włącznik tempomatu/ogranicznika prędkości, nowy zwijak poduszki kierowcy i konfiguracja systemu w zegarach. Sprawdź też w tunelu czy jest kostka przełącznika ale pewnie jest bo nie spotkałem jak dotąd renówki żeby nie było
Co do pompy paliwa to zdejmij tylną kanapę ,(lub rozłóż siedzisko jeśli masz składaną kanapę). Tam znajduje się otwór przez ,który dostaniesz się do pompy. Jest zaślepiony taką dużą pokrywką. Ograniczenie prędkości wyłącza się prawdopodobnie z wyświetlacza tzn. z menu na wyświetlaczu centralnym. Nie pamiętam dokładnie. Możliwe ,że ustawia się je z sterownia...
Witam. gdzie go szukać Przewód ten biegnie od czujnika luzu (skrzynia biegów) do VECU (pin5 złącza SL4).Łączy się również z przekaźnikiem rozrusznika. Na przewodzie tym powinien pojawiać się sygnał (31) ,kiedy skrzynia jest w pozycji "luz". Sprawdź czy na czujniku luzu masz dobrą masę.
Były różne pedały, z dodatkowym kablem od wyłącznika lub bez dodatkowego kabla. W wielu przypadkach przełącznik działa tylko mechanicznie, po pokonaniu oporu rezystancja zmienia się o ponad 100% normalnego działania. Czujnik skrętu kierownicy wbudowany jest w przełącznik zespolony, idzie do niego dodatkowa sześcio stykowa czarna wtyczka. Czujnik skrętu...
Najbardziej ryzykowną operacją jest zmiana w BCM (jak padnie podczas zapisu) - reset PCM nie powinien być zbyt ryzykowny. Powiedziałbym, że bardziej ryzykowne jest jeżdżenie mając rozjechaną konfigurację PCM<->BCM. Ja po zmianie w BCM (deaktywacja start-stop) miałem raz sytuację, że auto nie reagowało na kluczyk (rozrusznik nie kręcił). Dopiero...
Raczej nie ma bezpiecznego sposobu, żeby to zmyć. Spróbuj wytrawić miejsce gdzie lutujesz kwasem.
Raczej nie. Powodem jest to, co napisał kolega wyżej. Sterownik nie jest zaprojektowany tak, że w przypadku odpięcia się czegokolwiek, zacznie podawać moc na koło i to jeszcze z tempomatem. Przez wilgoć mikrokontroler odbiera krzaki (sygnały) i wariuje. Sprawdziłbym jeszcze manetkę. Może w taki dziwny sposób się uszkodziła, że podaje sygnał, co w niektórych...
do tempomatu w W639 z 2012 roku trzeba jeszcze wymienić pedał gazu... ? Czy to prawda? W autach 639 od numeru 211160 ze skrzynią 711.6 lub 716.6 trzeba wymienić pedał gazu na odpowiedni dla kodu MS1. Chodzi o uzyskanie funkcji kickdown. Zadajecie pytania z bardzo ogólnikowymi danymi pojazdu - tak więc nie spodziewajcie się bardzo szczegółowych odpowiedzi....
W takim razie może być wykodowany. Masz dostęp do vcdsa? Podjedz do kogoś kto się zna na programie i sprawdzi parametry i ewentualnie zakoduje. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... [youtube]https://youtu.be/wgqMSKY5U1g[/y...
Jeśli mógłbym pomóc to będę się opierał na podłączeniu w chryslerze z autom.skrzynią.Konkretnie jest to podłączone w następujący sposób:Podciśnieniowy regulator przepustnicy podłączony jest od układu podciśnienia poprzez zasobnik podciśnienia.Sterowanie elektr.jego podłączone jest co prawda do komputera auta,ale sygnały jakie zbiera on do pracy tempomatu,to...
Napisz do sprzedawcy, opisz problem i poproś o zestaw naprawczy wraz z firware do tego kabla. Powinien bez problemu podesłać linka do pobrania. hallo tak wiec oprocz kabelka nic wiecej nie bylo . Rozumiem że, nie dostałeś płyty instalacyjnej z programem ani linku do pobrania pod ten kabel. Jak się domyślam pobrałeś oficjalny VCDS i na nim chciałeś uruchomić...
tak
Trzeba zamienić konfiguracje w module CEM ....chińska VIDA nic nie zrobisz . Zostaje demontaż CEMu , odczyt zawartości procesora, edycja softu ,wgranie ponowne i masz tempomat. Poszukaj kogoś kto zajmuje się zmianą konfiguracji w volvo.
Jeśli dobrze rozumiem, tempomat to kwestia zaprogramowania a nie mechanicznego wyposażenia auta tak? Można sprawdzić czy ten sas jest potrzebny?
Można, trzeba kupić manetkę i poprowadzić kilka dodatkowych przewodów. Temat opisany ze szczegółami na forum A4.
Sygnał z włącznika sprzęgła do sterownika silnika pin 66 złącze 121 pin,zasilanie można podłączyć do 2 pinu włącznika stop (4 pinowy ,plus po zapłonie).Nr.oryginału włącznika sprzęgła 1H0927189D ,kostka do niego 038972702 .Wg. etki sa różne zestawy wskaźników dla skrzyń manualnych i automatów (gateway w zestawie wskaźników).Kodowaniem nie da się zmienić...
Kolego czy udało ci się w końcu włączyć tempomat bo stoję przed podobnym problemem Pozdrawiam
Poszukaj na forum VW Golfa 5 bo to odpowiednik twojego auta . Była tam lista modułów obsługujących tempomaty. Auto już stare i nikt w to już się nie bawi więc się nie dziw że brak odpowiedzi.
To nie takie proste:) To "srebrne" i tamte kondensatory to nie wszystko. Widzisz że na płycie brakuje wielu innych elementów. To o czym piszesz to tylko wejście na płytę, a brakuje jeszcze sporo...
Nie wszystkie uszkodzenia pojawiaja sie w błędach. Sprawdź prawidłowość działania świateł STOP. Nie wiem, czy to jest ze skrzynia automat, czy z ręczną. Ale jeżeli światła stop działaja prawidłowo, to dalej podejrzany jest ich włącznik (bardzo awaryjny zresztą) Ma on dwie pary styków: w momencie jak jedna łączy, to druga rozłącza. Dostęp nie jest skomplikowany...
Skoro jest błąd to nie wpadłeś na to żeby sprawdzić jaki?
Ten komunikat dotyczy aktywnego tempomatu i występował tylko w Vel Satis, masz źle skonfigurowane auto https://m.youtube.com/watch?v=LyQ_jQKw-P...
(at)sigwa18 dzięki, sprawdzę
A tu nie. Trzeba dorabiać. Bierz schemat i sprawdzaj.
Ciężko powiedzieć co robisz źle. Czy aby 5.55 ma autoryzację na 9S12?
Nikt nie potrafi odpowiedzieć , więc opiszę myślę że się przyda w załączniku schemat podłączenia w PDF + kodowanie KOMFORTU I STEROWNIKA 100% DZIAŁA Pozdrawiam wszystkich.
Czesc mam problem z moi Seatem Alhambra rok 2000 TDI 110 stara buda posiada tempomat na komputerze niema komunikatow a to ustrojstwo nie dziala co mam sprawdzic prosze o rady
W czym jest problem ? po co Ci schemat ? Zmień kierownice, kup przyciski od tempomatu adaptacja w clipie i po sprawie. A komputer pokładowy to nie wiem który chcesz zmienić.
Robiłem niedawno takie auto, ale nie widziałem we wnętrzu auta takich wtyczek, one są do zewnątrz, po to ta gumka. Tempomat masz w manetce tam czasem taśma pęka i manetka do wymiany, a dalej do sprawdzenia czujnik STOP i sprzęgła
Panowie czy słaby akumulator ma wpływ na nie działający tempomat? Nie ma wpływu.
Do tematu powracam .Z racji że manetka spina 3 piny na raz więc zmuszony byłem do kupna oryginalnej. Kupiłem oryginalną manetkę i podłączyłem w/g kolejności. Manetka 2D0 953 504 (około . 90€ w serwisie w niemczech na alledrogo 450zł używana) śruba N 104 351 01 do przymocowania manetki wtyczka 2D0 971 989 BM kabel 000 979 019 E kabel 10m 0,75m2...
Trzeba Clipem uaktywnić ją na wyświetlaczu.
Witam kolegę. W w/w sprawie zapraszam serdecznie na forum fordklubpolska. Na temat tempomatu jest wszystko. Co do czujnika zmierzchu jeżeli nie znajdziesz to pytaj kolegę Tedik-a z Katowic.To taki guru elektroniki w fordach.
Według schematów sterowanie jest oparte na drabince rezystorowej. Powinno to wyglądać mniej - wiecej tak https://obrazki.elektroda.pl/5264136700_... Tu jest bardziej przejrzysty schemat zastępczy https://obrazki.elektroda.pl/5013854700_... Tu jest rysunek wtyczki z numeracją pinów, na pinie 3 powinien być brązowo -...
Sharan i linka - elementy tempomatu to sterownik, pompka podciśnieniowa elektryczna, zawory i element wykonawczy. Plus oczywiście manetka. https://www.google.pl/search?q=n96-0143&...
Ale co ten ON/OFF ma włączać? Tempomat może? Bo w aucie nie ma nic więcej.... A przeanalizowałeś czym się różni wersja z tempomatem od wersji bez niego?
Ja mam C1 CRDI z 2007 roku, wszystko podłączone, kable przeprowadzone i podłączone - druga wersja - bo piny z pierwszej są już zajęte.... tempomatu nie da się włączyć. Sprawdzone sygnały z kierownicy, czujniki sprzęgła i hamulca - wszystko jest ok, a tempomatu włączyć się nie da. Sprawdzałem też piny odpowiedzialne za wysterowanie kontrolek na desce...
Auto ma problem z tempomatem od czasu wymiany skrzyni biegów. Skrzynia identyczna?
Cześć :) Powiedzcie mi, czy w EDC16C39 można zrobić podbicie obrotów po wciśnięciu sprzęgła. Chodzi, by łatwiej się ruszało. Kolejna sprawa to, czy ktoś jest w stanie sprawdzić, czy w mapie mam tempomat? Przestał mi działać i pytanie, czy po zrobieniu softu, czy nie… Dodano po 4 Załączam plik, jeśli oczywiście ktoś może mi pomóc w weryfikacji, czy ten...
Czy to będzie wina przycisku set w manetce dodam że pedal hamulca i sprzęgła działa sprawdzany w vcds Reakcję na przyciski w manetce też można sprawdzić w VCDSie.
Usunąłem błąd tempomatu przejechałem się żeby sprawdzić czy działa i wyskoczył ten błąd to czemu pan wnioskuję że nie czytam postów? Mam problem to próbujego go rozwiązać proste i mi warsztat nie jest potrzebny żeby coś wymienić :)
Podaj dokładne dane auta rok,model, silnik, jaki sterownik.
Na kierownicy :)
odpowiedż na to pytanie leży w sugestii użytkownika JossRoss który podał ci jakie obwody zabezpiecza ten bezpiecznik który się pali a mianowicie: Е091 Fuse, air dryer heating element- obwód elementu hrzejnego w filtrze osuszacza stalk switch- przełącznik -manetka pod kołem kierownicy PTO- przystawka mocy clutch switch- wyłącznik czujnika położenia...
Aktywny tempomat czy zwykły?
Do działania tempomatu potrzebne są tylko sygnały z pedału hamulca i sprzęgła. Najprawdopodobniej jest uszkodzony właśnie czujnik sprzęgła, który znajduje się pod podłogą kierowcy. Trzeba odkręcić tą część podłogi przy lewarku i na metalowej rurce jest czujnik z dwoma przewodami na śrubkę. Sygnał idzie od plusa, przez styk NC przekaźnika świateł stop,...
Dodam ze czujniki na pedale sprzęgła i hamulcu sprawdzone. Co dalej mam sprawdzić żeby zaleźć przyczynę
sprawdź przełącznik od tempomatu. Tomasz Pawłowski Gniezno
Witam, problem leży w niedziałającym tempomacie. Podłączyłem sobie opcoma pod samochód. Sprawdziłem kodowanie tempomatu w ecu silnika, module cim i w wskaźnikach - wszędzie występował. Następnie sprawdziłem czy działają następujące rzeczy: czujnik położenia pedału sprzęgła (aktywny, nieaktywny analogicznie do wciśnięcia pedału sprzęgła), wciskałem przełączniki...
Po co Ci pin? Tylko 01, 11 i 11463 i tempomat aktywowany. Dodano po 9 Przewód musi być podłączony - dokładnie do 14 nogi w ECU.
Może zajrzyj do instrukcji? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Jeżeli masz kierownicę z multifunkcją i brak oznak włączenia tempomatu oraz świeci kontrolka od SRS to najprawdopodobniej uszkodzona taśma pod kierownicą. Reno mają "samokasację" błędów. jak jest dobrze to kontrolka sama gaśnie.
Jeśli się nie mylę, to jest tam włącznik tempomatu. Może jest popsuty albo nie styka. Sprawdź na krótko (omiń włącznik tempomatu.
Witam, Corolla 2015, 1.6 132KM benzyna. Czy można odblokować tempomat? Jak to sprawdzić? Będę wdzięczny za rady. Pozdrawiam
Tak jak mówi Kol. T5 - czytaj: http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=172... ECC - źle to sobie tłumaczysz.
Różnicy w sygnale niema. Coś pewnie źle podłaczyłeś jednak. Spróbuj cz. sprzęgła na sztywno do +12V a stop na masę rzucić i sprawdź. Dźwigienka powinna na jednym styku tym od włączania dawać przy puszczonym guziku 12V a na dwóch pozostałch 12 przy przciskaniu.
Witam, Master 2018 rok 2.3 165ps przy stałej prędkości na autostradzie odcina tempomat i pojawia się komunikat sprawdź wtrysk. Po podłączeniu czytnika obd pojawiają się błędy 399969 i 2253601. Każdy rozkłada ręce i nie wiadomo o co chodzi. Pod obciążeniem odcina częściej.... Wywalić dpf bo kopci jak wypala? Temperatura na czujniku spalin zwiększania...
Kontrolka tempomatu nie powinna mieć nic wspólnego z wypadaniem zapłonu. Więc pewnie coś jeszcze, jeśli nie masz aktywowanego tempomatu.
Trochę dziwnie... Czyli jak dobrze ogarniam na przewodzie który pozostał na włączniku świateł stop jest masa ? I co nam po tej masie ? Proponuję na początek pominąć ten dorabiany tempomat (z resztą sterowanie tempomatem powinno się odbywać innym niż hamulcowym włącznikiem) i podać na włącznik stopu 12V do "nóżki" na której masz już wpięty przewód na...
Wrzuciłem do Download'ów: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
bezpiecznik tempomatu radar tempomatu radaru tempomatu
schemat deutz agrotron kodowanie passat koszt naprawy końcówki technics
rower elektryczny schemat rower elektryczny schemat
Panasonic TX-L47DT60E – długie włączanie, kondensatory, eMMC, płyta TNPH1056 Chlorowodorek aniliny jako topnik – zastosowanie, bezpieczeństwo, alternatywy lutownicze