Nie zwróciłeś uwagi na bicie komutatora co jest istotne w przypadku iskrzenia komutatora. Zgadza się, ale w nowym wirniku takie rzeczy nie mają miejsca, wirniki są wyważane, zwłaszcza przy silnikach tak wysokich obrotów. I to też się zgadza. Czyli pozostaje sprawdzenie na zwarcia wirnika i stojana i będzie wszystko jasne. A przyrząd do sprawdzania...
Stawiam na zwarcie stojana.
Sprawdzenie stojana w sposób domowy, czyli tak jak opisałeś, nie daje 100% pewności, że nie ma tam zwarcia zwojowego ( między dwoma, czy kilkoma drucikami uzwojenia), jednak w większości awarii, to wina wirnika.
Witaj,uzwojenia stojana najlepiej jest sprawdzić miernikiem indukcyjnośći ,bo one mają bardzo małą oporność.Przebicie do masy może się pojawiać dopiero przy nagrzanym alternatorze.Diody prostownika sprawdzić voltomierzem przy obciążeniu 7-10 amper,diody wzbudzenia 0.5 amper.Pomiar omomierzem nie jest do końca wiarygodny,nie pokarze przerwy lub zwarcia...
Wygląda na zwarty stojan.
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
Tylko znając rezystancję danego obwodu, porównując ją z bliźniaczymi urządzeniami lub przy badaniu w pracy na stanowisku pomiarowym porównując znamionowe wartości parametrów z rzeczywistymi.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Jak dla mnie to zwarty stojan do masy.P
Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Wirnik może być nawet i dobry, przy zwarciu w stojanie pole stojana silnie osłabione i stad iskrzenie. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę. Dla grzebaczy, podmiana stojana z innego takiego samego młynka i...
Może zamontowal słabej jakości szczotki i stopilo szczotkotrzymacze 😃 Albo miękkie, zabiło pyłem przestrzenie między polami komutatora i zwarło stojan.
Iskry oplatające komutator, to standardowe zwarcie stojana - wbrew "mundrym" radom co niektórych piszących tutaj. Jesli maszyna rozwijała obroty bliskie nominalnych. Przy zwarciu w w wirniku, ten kręci się dużo wolniej, na komutatorze wręcz "spawa" i głośno buczy.
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Skoro masz zwarcie w stojanie do masy to go wymień.
Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. POjezdzij z 15 minut jak będzie gorąca obudowa to zwarcie w stojanie , altek do wymiany.
Niestety na oko możesz nie znaleźć przyczyny - zwarcie wirnika - zwarcie stojana ( można w pewnych przypadkach wzrokowo ocenić) - uszkodzenie mechaniczne ( raczej na pewno nie jest to przyczyną) Jeśli masz okazje to ratuj wiertarkę bo to dobry sprzęt dla majsterkowicza- wirnik po przezwojeniu ( jakby był spalony) kosztuje około 40-50 zł
Witam. Zwarcie zwojowe uzwojeń stojana ,lub przerwa w którymś z uzwojeń.
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Witam. Podaję niezawodny sposób sprawdzania stojana silników szeregowych prądu zmiennego. Potrzebna jest duża śruba lub nakrętka by zamknąć obwód magnetyczny, źródło napięcia zmiennego ok. 24V, miernik uniwersalny. Rozmontowujemy silnik aby mieć sam stojan. W miejsce wirnika wkładamy wspomnianą śrubę lub nakrętkę w taki sposób by zmostkować nadbiegunniki...
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
świadczy że regulator napięcia jest dobry i najprościej będzie wymienić cały alternator? Dokładnie. Ja obstawiam zwarcie na stojanie. Lata swoje robią i rdzeń puchnie od korozji zwierając druty uzwojenia.
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Ale nie wiemy co uważasz za buczenie, łożyska wydają świst bądź szelest, zwarty stojan wyje, luźny pasek piszczy..... to będzie jak najbardziej wycie ....czyli zwarty stojan?
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
Stojan ma prawdopodobnie zwarcie do masy. P
Witam ! W tym agregacie nie ma diód na wirniku / tak k-woli ścisłości / . Z obcego źródła podaj na szczotki takie napięcie by w uzwojeniach wygenerowały się : - głównym -230 V; - zasilającym AVR - 90 - 110 V; - odczep pomiarowy - 16-18 V; - zasilającym prostownik - 14 V. Jeśli napięcia różnią się od wymienionych to uszkodzony - zwarcie w stojanie, jeśli...
Lub zwarcie międzyzwojowe stojana
witam. Istotą silnika pierścieniowego jest możliwość regulacji obrotów poprzez zmianę rezystancji obwodu wirnika. Można jeszcze zewrzeć wirnik, a stojan zasilać z falownika. Tylko po co stosować wtedy silnik pierścieniowy? Pozdrawiam.
Zwarcie stojana.
Witam Moim zdaniem wirnik lub stojan ma zwarcie w uzwojeniach i to by było wszystko na ten temat.Powinno być to widać po obejrzeniu albo też czuć!
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
Pewnie zwarty silnik, np stojan dostał przebicia do blach i wywaliło triak na programatorze. Mam taki programator ze swojej starej pralki. W zasadzie cała pralka na części jest.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
Witam no jak widzisz to tylko wystarczy troszeczkę poczytać z regeneracją rozrusznika nie powinno być problemu najlepiej gdybyś kupił na szrocie używany sprawny ,lub z dwóch złożył jeden.A gdzie było to zwarcie wirnik ,czy stojan regeneracja jest do zrobienia potrzeba trochę cierpliwości .
Odkąd to kondensator pracy, bo taki tam jest, a nie rozruchowy (!), pracuje tylko w jedną stronę? Wypalone są styki w programatorze odpowiedzialne za zmianę kierunku obrotów. Możliwe też zwarcie międzyzwojowe w stojanie silnika. Widzę że ,,stado ekspertów" już w natarciu. Poza tym, ten olejowy kondensator pracy jest naprawdę z ,,najwyższej półki" i...
Cześć. Bardzo często zwarcia dostaje filtr przeciwzakłóceniowy czyli kondensator podłączony równolegle z wyłącznikiem. Można go odłączyć i sprawdzić czy szlifierka działa, jeżeli dalej jest zwarcie to pozostaje wyłącznik lub zwarty stojan.
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
I nie tylko , mogą być zwarcia między-zwojowe, nie jest dokładnie przezwojony.
Tzn. nawet jeśli u mnie się grzeją jak szalone i są zwarte do masy stojana to nic to nie da? Wydawało mi się, ze maja być odizolowane i z normalnego drutu emaliowanego. Powinny być odizolowane od stojana, jednak ze względu na to, że indukuje się w nich bardzo niskie napięcie (poniżej 1 V) a stojan to nie lita stal tylko pakiet cienkich blach, nie powinien...
A silnik nie ma zwarcia w stojanie? Pomierz opory uzwojeń - opory wspólny -kierunkowe powinny być takie same i w okolicach kilkudziesięciu omów, opór między kierunkowymi - 2x większy.
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
Żeby zweryfikowac mechanikę musisz rozkręcić siłownik żeby sie dowiedzieć - może jest niesymetrycznie zjechana zebatka na śrubie i przekłądnia blokuje się w jedną stronę. Jednak wszystko wygląda na zwarcie w stojanie silniczka siłownika (nawet na zablokowanym siłowniku - która to blokada stanowi zresztą część normalnej pracy siłownika, np na dobiciu...
Po upadku mógł się uszkodzić kondensator. Jednak uszkodzeniu mógł ulec także wirnik lub stojan, który robi zwarcie. Trzeba by zmierzyć. Na odległość raczej trafnej i jednoznacznej diagnozy nie da rady postawić.
Zwarcie stojana.
Dobre. Prawdopodobne usterki: -zwarty stojan -przebicie stojana do masy -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda w mostku -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda wzbudzenia -uszkodzony regulator napięcia -zwarte uzwojenie wirnika -zwarcie do masy uzwojenia wirnika ale pocieszające jest to że szczotki masz dobre (prawdopodobnie). Dobierz sobie coś z tej listy.
Tam nie ma żadnego zwarcia stojana a pomiary można wykonać we wtyczce po odłączeniu zasilania. Jednym z objawów problemu z termikiem powinien być brak przejścia na wirniku.
Hm, może skaleczyłeś gdzieś powłokę drutu i zwoje się zwarły?
Stojan jest jeden :), ale ma 2 cewki. Prawdopodobnie sprawny.
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
Zwarty stojan.
Zwarcie w uzwojeniach stojana.
Gwizd i ładowanie 13,5v to efekt zwarcia międzyzwojowego uzwojenia stojana. Pozdr.
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
Jak sprawdzić czy silnik jest sprawny? Zmierz rezystancję pomiędzy fazami dokładnym multimetrem który zmierzy opór rzędu 1mOhm. Zmierz czy uzwojenia nie mają zwarcia do stojana.
Mostek sprawdzasz w następujący sposób. Ustawiasz na symbolu diody i przykładasz po kolei na wszystkie możliwe kombinacje. W kierunku przewodzenia powinno pokazać 600-800 a w zaporowym poza skalą (zwykle 1). Jeśli będzie wartość bliska zeru to mostek ma zwarcie.
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Stojan zazwyczaj nie siada ale pomiaru zawsze trzeba dokonac dla upewnienia sie .Musisz dokonac dwa pomiary jeden to rezystancja cewek drugi to na zwarci do masy. Lozyska wymieniaj zawsze w komplecie jedno nie zalatwia sprawy.
klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
Sprawdź jednak na odpiętym silniku i protezie kabla, jeśli centralka się obudzi - jednak silnik. Ale czy zdecydujesz się na wymianę....? Sprawdź silnik na zasilaczu 24V DC, zajrzyj do niego - może to błahostka - szczotki, ewidentne zwarcie w stojanie. Ale czy naprawiać - ciężko doradzić. jeśli to silnik i kabel (aby nie centralka) - czyli niecałe 400...
Sprawdzałeś albo wymieniałeś już coś? Masz miernik? W MZtkach często uszkadzał się mechaniczny regulator napięcia, ale nie zaszkodzi sprawdzić: -diód w prostowniku(jest ich 9)-mają przewodzić w jedną stronę -wirnika- opór pomiędzy pierścieniami powinien wynosić kilka ohmów, wirnik nie może mieć zwarcia do masy -stojan- opór pomiędzy fazami powinien...
Jeśli ze zwartą fazą rozruchową To rozbierz silnik i obróć wirnik względem stojana.
uzwojenie stojana jest innego koloru To zły znak. Prawdopodobne zwarcie międzyzwojowe.
Czyli ewidentnie zwarcie połowy stojana nie wirnika raczej na półkę na pamiątkę ustawić.
Widać że stojan jest zagrzany od temperatur na bank zwarcie jest na stojanie
przyczyną iskrzenia jest też brak połączenia uzwojenia z komutatorem na wirniku nawet na jednym wycinku komutatora,co do grzania to jeśli grzeje się wirnik to stojan ma zwarcie zwojowe,a jeżeli stojan ma zwarcie to będzie grzał się wirnik.
masz przebity mostek na diodach plusowych mostek do wymiany jesli stojan jest. ok a jesli ma zwarcie miedzyfazowe tak sie dzieje ale to wszystko wyjdzie po odkrec. i zagla. do srodka
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Panowie, ogień dookoła komutatora, to zwarcie w stojanie, przestańcie wymyślać.
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Jest jakiś luz poprzeczny. Może ta guma w której, jak piszesz, jest osadzone łożysko? Na stojanie są też takie dwa podwójne zwoje zwarte z grubego drutu. Czy obu końce są zwarte - zespawane.
szczotki w szereg z uzwojeniem i zasilanie na drugie końce uzwojenia Miałeś chyba na myśli :arrow: szczotka w szereg ze stojanem a zasilanie na drugi koniec stojana i drugą szczotkę.
To raczej nie jest przepalenie. To izolacja zwoju zwartego służącego do przesunięcia części strumienia magnetycznego stojana aby był moment rozruchowy w silniku.
Kontrolka która żarzy się podczas pracy silnika to oznaczać może przerwę w diodzie dodatniej lub ujemnej , zwarcie stojana , regulator napięcia
Uzwojenia stojana nie noszą śladów przegrzana? Bo może być tak ,że uzwojenia dostały zwarcia i się nagrzewają zbyt mocno i przez to obudowa się grzeje. Dodano po 1 Albo może podczas szlifowania za mocno docisnąłeś do powierzchni szlifowanej i to spowodowało nagrzanie się obudowy.
nie, bo jak sobie zrobi swój, to będzie miał pewny. Jeżeli się grzeje to albo nadmierny pobór prądu z alternatora, albo zwarty stojan
Przebicie uzwojeń stojana ,poprzednik zmył izolacje z przewodów ew. użył chemi aktywnej co powoduje że przy wyższej wilgotności następuje zwarcie. Stojan do wymiany.
Alternatory sprawdza się na stole pod obciążeniem, bo w Oplach Bosche potrafią mieć zwarte stojany i jest problem.
Rozrusznik słabo kręci Jest możliwy jeszcze jeden "słaby punkt" - zacisk (słupek) na stojanie, do którego przymocowany jest przewód od elektromagnesu.
Obawiam sie że prócz zwartego stojana [tak rozumiem z postów w tym temacie, wcześniejszego nie widziałem] spalony może być także wirnik; ja bym przeczyścił komutator drobniutkim papierem ściernym [200, 300]. Rowki KONIECZNIE przeczyścić ale możliwie delikatnie, a zaraz potem sprawdzić ciąglości pomiędzy wycinkami komutatora
Miałeś wylutowany mostek to mogłeś sprawdzić stojan. Objawy wskazują na zwarcie mostka lub stojana na 1 fazie.
Witam. Według mnie jak koledzy pisali brak jednej fazy (wypalony styk i dostaje szczątkowe napięcie), może też być ruchome zwarcie stojana lub wirnika.
Sprzedaj . Możesz oddzielnie odzyskać miedź i żeliwo. Zwarcie uzwojeń w jednym uzwojeniu znaczy zakłócenia pracy w drugim uzwojeniu. Bo rdzeń stojana jest wspólny.
Z twojego opisu wnioskuje że silnik ma zwarcie, stojan lub wirnik. Jeżeli silnik jest nie rozbieralny to już go na dzień dobry dyskwalifikuje dalsza naprawa. Może się to nie opłacać.
Sprawdź najpierw wartość napięć na każdej fazie, może być uszkodzenie na zasilaniu, jeżeli napięcia są równe to prawdopodobnie skrót na uzwojeniu, bardzo rzadko może tez być zwarty stojan blach /brak izolacji między blachami stojana/, co powoduje wytwarzanie się prądów wirowych. Sprawdź jeszcze pobór prądu miernikiem /cęgi/, może softstart jest uszkodzony?
Stojan bardzo rzadko ulega spaleniu, albo zwarciu zwojowemu. Pomiar omomierzem nie wykaże, jest zwarcie zwojowe, bo niewielka różnica w pomiarze nie da pewności co do sprawności/ niesprawności stojana. Najprościej byłoby założyć do kompletu nowy stojan, bądź go przewinąć.
W HM 0860C lubiły dostawać zwarcia stojany trzeba sprawdzić dokładnie wirnik,magneśnice(czerwony krążek za komutatorem) i stojan od strony łączeń, łożysko 6201LLU od strony zębatki . Nie trafiłem nigdy na uszkodzony regulator w tym modelu.
badalismy go w stanie zwarcia, jalowym Co było zwarte w stanie zwarcia, stojan? To znaczy, że wał silnika musiał być napędzany inną maszyną. Najlepiej jak byś wrzucił jakieś schematy ze skryptu.
Witam Jaką ma pojemnosć 1.3 Zobacz czy rozrusznik nie ma zwarcia na stojanie i czy nie robi sie gorący ja miałem prawie taki sam problem i okazało sie ze rozrusznik miał zwarcie na stojanie Sprawdz jeszcze wirnik i szczotki U mnie na pych tez odpalał bez problemu Pozdrawiam
Uszkodzony wirnik,czyli uzwojenie ma zwarcie międzyprzewodowe lub do blach wirnika.Proponuje po domowemu zmierzyć miernikiem ustawionym na zakres OHM,każde przejscie plytek komutatora(od plytki do plytki),i tak w kolo.Lub czy co gorsze czy niema zwarcia do blach wirnika.Wymiana lożysk,szczotek i wirnika bo tak to się robi aby można bylo na nim polegać...
Podłączyłem bez regulatora i bez kondensatora, wywaliło bezpiecznik, najprawdopodobniej gdzieś było zwarcie na stojanie bo nie ma już oporu. Dodano po 1 Kupiłem inną szlifierkę.
zwarcia zwojowe stojana sprawdzenie uzwojenia stojana sprawdzenie stojana bosch
zamówienie excel konto allegro prędkość transmisji rs232
odpowietrzenie kotłów saeco aulika
Migomat MP 0106 200A Majster Polska - brak zasilania Zmywarka Sharp: sól na naczyniach - przyczyny i rozwiązania