Nie zwróciłeś uwagi na bicie komutatora co jest istotne w przypadku iskrzenia komutatora. Zgadza się, ale w nowym wirniku takie rzeczy nie mają miejsca, wirniki są wyważane, zwłaszcza przy silnikach tak wysokich obrotów. I to też się zgadza. Czyli pozostaje sprawdzenie na zwarcia wirnika i stojana i będzie wszystko jasne. A przyrząd do sprawdzania...
Stawiam na zwarcie stojana.
Sprawdzenie stojana w sposób domowy, czyli tak jak opisałeś, nie daje 100% pewności, że nie ma tam zwarcia zwojowego ( między dwoma, czy kilkoma drucikami uzwojenia), jednak w większości awarii, to wina wirnika.
Witaj,uzwojenia stojana najlepiej jest sprawdzić miernikiem indukcyjnośći ,bo one mają bardzo małą oporność.Przebicie do masy może się pojawiać dopiero przy nagrzanym alternatorze.Diody prostownika sprawdzić voltomierzem przy obciążeniu 7-10 amper,diody wzbudzenia 0.5 amper.Pomiar omomierzem nie jest do końca wiarygodny,nie pokarze przerwy lub zwarcia...
Wygląda na zwarty stojan.
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
Tylko znając rezystancję danego obwodu, porównując ją z bliźniaczymi urządzeniami lub przy badaniu w pracy na stanowisku pomiarowym porównując znamionowe wartości parametrów z rzeczywistymi.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Jak dla mnie to zwarty stojan do masy.P
Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Wirnik może być nawet i dobry, przy zwarciu w stojanie pole stojana silnie osłabione i stad iskrzenie. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę. Dla grzebaczy, podmiana stojana z innego takiego samego młynka i...
Może zamontowal słabej jakości szczotki i stopilo szczotkotrzymacze 😃 Albo miękkie, zabiło pyłem przestrzenie między polami komutatora i zwarło stojan.
Iskry oplatające komutator, to standardowe zwarcie stojana - wbrew "mundrym" radom co niektórych piszących tutaj. Jesli maszyna rozwijała obroty bliskie nominalnych. Przy zwarciu w w wirniku, ten kręci się dużo wolniej, na komutatorze wręcz "spawa" i głośno buczy.
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Skoro masz zwarcie w stojanie do masy to go wymień.
Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. POjezdzij z 15 minut jak będzie gorąca obudowa to zwarcie w stojanie , altek do wymiany.
Niestety na oko możesz nie znaleźć przyczyny - zwarcie wirnika - zwarcie stojana ( można w pewnych przypadkach wzrokowo ocenić) - uszkodzenie mechaniczne ( raczej na pewno nie jest to przyczyną) Jeśli masz okazje to ratuj wiertarkę bo to dobry sprzęt dla majsterkowicza- wirnik po przezwojeniu ( jakby był spalony) kosztuje około 40-50 zł
Witam. Zwarcie zwojowe uzwojeń stojana ,lub przerwa w którymś z uzwojeń.
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Witam. Podaję niezawodny sposób sprawdzania stojana silników szeregowych prądu zmiennego. Potrzebna jest duża śruba lub nakrętka by zamknąć obwód magnetyczny, źródło napięcia zmiennego ok. 24V, miernik uniwersalny. Rozmontowujemy silnik aby mieć sam stojan. W miejsce wirnika wkładamy wspomnianą śrubę lub nakrętkę w taki sposób by zmostkować nadbiegunniki...
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
świadczy że regulator napięcia jest dobry i najprościej będzie wymienić cały alternator? Dokładnie. Ja obstawiam zwarcie na stojanie. Lata swoje robią i rdzeń puchnie od korozji zwierając druty uzwojenia.
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
Ale nie wiemy co uważasz za buczenie, łożyska wydają świst bądź szelest, zwarty stojan wyje, luźny pasek piszczy..... to będzie jak najbardziej wycie ....czyli zwarty stojan?
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
Stojan ma prawdopodobnie zwarcie do masy. P
Witam ! W tym agregacie nie ma diód na wirniku / tak k-woli ścisłości / . Z obcego źródła podaj na szczotki takie napięcie by w uzwojeniach wygenerowały się : - głównym -230 V; - zasilającym AVR - 90 - 110 V; - odczep pomiarowy - 16-18 V; - zasilającym prostownik - 14 V. Jeśli napięcia różnią się od wymienionych to uszkodzony - zwarcie w stojanie, jeśli...
Lub zwarcie międzyzwojowe stojana
witam. Istotą silnika pierścieniowego jest możliwość regulacji obrotów poprzez zmianę rezystancji obwodu wirnika. Można jeszcze zewrzeć wirnik, a stojan zasilać z falownika. Tylko po co stosować wtedy silnik pierścieniowy? Pozdrawiam.
Zwarcie stojana.
Witam Moim zdaniem wirnik lub stojan ma zwarcie w uzwojeniach i to by było wszystko na ten temat.Powinno być to widać po obejrzeniu albo też czuć!
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
Pewnie zwarty silnik, np stojan dostał przebicia do blach i wywaliło triak na programatorze. Mam taki programator ze swojej starej pralki. W zasadzie cała pralka na części jest.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Witam no jak widzisz to tylko wystarczy troszeczkę poczytać z regeneracją rozrusznika nie powinno być problemu najlepiej gdybyś kupił na szrocie używany sprawny ,lub z dwóch złożył jeden.A gdzie było to zwarcie wirnik ,czy stojan regeneracja jest do zrobienia potrzeba trochę cierpliwości .
Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
Odkąd to kondensator pracy, bo taki tam jest, a nie rozruchowy (!), pracuje tylko w jedną stronę? Wypalone są styki w programatorze odpowiedzialne za zmianę kierunku obrotów. Możliwe też zwarcie międzyzwojowe w stojanie silnika. Widzę że ,,stado ekspertów" już w natarciu. Poza tym, ten olejowy kondensator pracy jest naprawdę z ,,najwyższej półki" i...
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
Cześć. Bardzo często zwarcia dostaje filtr przeciwzakłóceniowy czyli kondensator podłączony równolegle z wyłącznikiem. Można go odłączyć i sprawdzić czy szlifierka działa, jeżeli dalej jest zwarcie to pozostaje wyłącznik lub zwarty stojan.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
I nie tylko , mogą być zwarcia między-zwojowe, nie jest dokładnie przezwojony.
Tzn. nawet jeśli u mnie się grzeją jak szalone i są zwarte do masy stojana to nic to nie da? Wydawało mi się, ze maja być odizolowane i z normalnego drutu emaliowanego. Powinny być odizolowane od stojana, jednak ze względu na to, że indukuje się w nich bardzo niskie napięcie (poniżej 1 V) a stojan to nie lita stal tylko pakiet cienkich blach, nie powinien...
Żeby zweryfikowac mechanikę musisz rozkręcić siłownik żeby sie dowiedzieć - może jest niesymetrycznie zjechana zebatka na śrubie i przekłądnia blokuje się w jedną stronę. Jednak wszystko wygląda na zwarcie w stojanie silniczka siłownika (nawet na zablokowanym siłowniku - która to blokada stanowi zresztą część normalnej pracy siłownika, np na dobiciu...
Po upadku mógł się uszkodzić kondensator. Jednak uszkodzeniu mógł ulec także wirnik lub stojan, który robi zwarcie. Trzeba by zmierzyć. Na odległość raczej trafnej i jednoznacznej diagnozy nie da rady postawić.
zwarcia zwojowe stojana sprawdzenie stojana bosch sprawdzenie stojana celma
bezpiecznik tranzystorowy wieża paski router password
Lokalizacja i użycie pliku customize.yaml w Home Assistant Jak rozebrać odkurzacz Philips serii 8000 - instrukcja krok po kroku