Tylko znając rezystancję danego obwodu, porównując ją z bliźniaczymi urządzeniami lub przy badaniu w pracy na stanowisku pomiarowym porównując znamionowe wartości parametrów z rzeczywistymi.
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Wirnik może być nawet i dobry, przy zwarciu w stojanie pole stojana silnie osłabione i stad iskrzenie. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę. Dla grzebaczy, podmiana stojana z innego takiego samego młynka i...
Stawiam na zwarcie stojana.
Wygląda na zwarty stojan.
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
Jak dla mnie to zwarty stojan do masy.P
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
Może zamontowal słabej jakości szczotki i stopilo szczotkotrzymacze 😃 Albo miękkie, zabiło pyłem przestrzenie między polami komutatora i zwarło stojan.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Iskry oplatające komutator, to standardowe zwarcie stojana - wbrew "mundrym" radom co niektórych piszących tutaj. Jesli maszyna rozwijała obroty bliskie nominalnych. Przy zwarciu w w wirniku, ten kręci się dużo wolniej, na komutatorze wręcz "spawa" i głośno buczy.
Niestety na oko możesz nie znaleźć przyczyny - zwarcie wirnika - zwarcie stojana ( można w pewnych przypadkach wzrokowo ocenić) - uszkodzenie mechaniczne ( raczej na pewno nie jest to przyczyną) Jeśli masz okazje to ratuj wiertarkę bo to dobry sprzęt dla majsterkowicza- wirnik po przezwojeniu ( jakby był spalony) kosztuje około 40-50 zł
Sprawdź czy nie ma zwarcia do masy stojana na każdym kablu z niego wychodzącym!
Jak sprawdzić czy silnik jest sprawny? Zmierz rezystancję pomiędzy fazami dokładnym multimetrem który zmierzy opór rzędu 1mOhm. Zmierz czy uzwojenia nie mają zwarcia do stojana.
Sprawdź czy nie ma wizualnie odbarwień w uzwojeniach stojana i wirnik do sprawdzenia na zwarcia między zwojowe.
Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. POjezdzij z 15 minut jak będzie gorąca obudowa to zwarcie w stojanie , altek do wymiany.
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Skoro masz zwarcie w stojanie do masy to go wymień.
Nie zwróciłeś uwagi na bicie komutatora co jest istotne w przypadku iskrzenia komutatora. Zgadza się, ale w nowym wirniku takie rzeczy nie mają miejsca, wirniki są wyważane, zwłaszcza przy silnikach tak wysokich obrotów. I to też się zgadza. Czyli pozostaje sprawdzenie na zwarcia wirnika i stojana i będzie wszystko jasne. A przyrząd do sprawdzania...
Witam. Zwarcie zwojowe uzwojeń stojana ,lub przerwa w którymś z uzwojeń.
Ale nie wiemy co uważasz za buczenie, łożyska wydają świst bądź szelest, zwarty stojan wyje, luźny pasek piszczy..... to będzie jak najbardziej wycie ....czyli zwarty stojan?
Sprawdź tylko, czy nie ma zwarcia pomiędzy wyprowadzeniem stojana a obudową alternatora. Z drugiej strony jestem zakoczony, że masz tam Boscha.
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
A do czego to potrzebujesz. Nie spotkałem stojana ze zwarciem międzyzwojowym który by nie był spalony przeciesz to widać gołym okiem, i słychać wycie alternatora.P
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
świadczy że regulator napięcia jest dobry i najprościej będzie wymienić cały alternator? Dokładnie. Ja obstawiam zwarcie na stojanie. Lata swoje robią i rdzeń puchnie od korozji zwierając druty uzwojenia.
na początek sprawdź czy wirnik (jeden z końców) nie ma zwarcia do masi i czy jest ciągłość uzwojenia, to samo zrób w przypadku stojana, sprawdź ciągłość pomiędzy uzwojeniami i zwarcie do masy. Później pomyślimy dalej....
Miernik nie da tu jednoznacznej odpowiedzi, wykryje przerwę w uzwojeniu wirnika, ale nie wykryje zwarcia. Więcej można się dowiedzieć z wyglądu komutatora. Co do przyrządów, to sprawdzenie zwarciownicą będzie najlepsze.
Takim możesz sprawdzić czy kondensator nie ma zwarcia, tylko przed pomiarem zwierasz końcówki kondensatora, żeby go rozładować. Jakbyś miał amperomierz prądu zmiennego, to można zmierzyć metodą techniczną, ale nie masz. Tak czy inaczej jest to kondensator przeciwzakłóceniowy i grzania się nie rozwiąże. Mierzyłeś te obie połówki stojana?
Zwarcie stojana.
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
Lub zwarcie międzyzwojowe stojana
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
Stojan bardzo rzadko ulega spaleniu, albo zwarciu zwojowemu. Pomiar omomierzem nie wykaże, jest zwarcie zwojowe, bo niewielka różnica w pomiarze nie da pewności co do sprawności/ niesprawności stojana. Najprościej byłoby założyć do kompletu nowy stojan, bądź go przewinąć.
Witam! Przed przezwojeniem stojana radzę sprawdzić wirnik na zwarcia. Jest to najczęstszy przypadek uszkodzenia. Zwarcie w wirniku powoduje większy przepływ prądu i w konsekwencji uszkodzenie stojana (silnik szeregowy). Wirnik można szybko sprawdzić za pomocą "brzęczyka" - w specjalistycznym zakładzie przezwajania silników. Jest to czynność prosta i...
Cześć. Bardzo często zwarcia dostaje filtr przeciwzakłóceniowy czyli kondensator podłączony równolegle z wyłącznikiem. Można go odłączyć i sprawdzić czy szlifierka działa, jeżeli dalej jest zwarcie to pozostaje wyłącznik lub zwarty stojan.
Witam. Podaję niezawodny sposób sprawdzania stojana silników szeregowych prądu zmiennego. Potrzebna jest duża śruba lub nakrętka by zamknąć obwód magnetyczny, źródło napięcia zmiennego ok. 24V, miernik uniwersalny. Rozmontowujemy silnik aby mieć sam stojan. W miejsce wirnika wkładamy wspomnianą śrubę lub nakrętkę w taki sposób by zmostkować nadbiegunniki...
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
Według pomiarów które przeprowadziłem stojana, czyli opór i przejście to nie ma zwarcie, chyba że taki pomiar nie jest wystarczający. Tym sposobem nie sprawdzisz czy uzwojenie stojana nie ma zwarcia między zwojowego. Zasil z uzwojenia wtórnego jakiegoś transformatora jedną cewkę i zrób pomiar napięcia na drugiej, później odwrotnie. Jeżeli wyniki pomiarów...
Witam. Jeżeli nie świeieci ci się kontrolka ładowania po przekręceniu stacyjki to masz na pewno albo zużyte szczotki w alternatorze lub uszkodzony regulator napięcia. Jeżeli jest to alternator w silniku Isuzu jak się domyślam bo sam taki posiadam tylko że 1,7TD sprawdź dokładnie alternator gdyż po dłuższej eksploatacji dostają zwarcia uzwojenia stojana.
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
Witam ! W tym agregacie nie ma diód na wirniku / tak k-woli ścisłości / . Z obcego źródła podaj na szczotki takie napięcie by w uzwojeniach wygenerowały się : - głównym -230 V; - zasilającym AVR - 90 - 110 V; - odczep pomiarowy - 16-18 V; - zasilającym prostownik - 14 V. Jeśli napięcia różnią się od wymienionych to uszkodzony - zwarcie w stojanie, jeśli...
witam. Istotą silnika pierścieniowego jest możliwość regulacji obrotów poprzez zmianę rezystancji obwodu wirnika. Można jeszcze zewrzeć wirnik, a stojan zasilać z falownika. Tylko po co stosować wtedy silnik pierścieniowy? Pozdrawiam.
Tam nie ma żadnego zwarcia stojana a pomiary można wykonać we wtyczce po odłączeniu zasilania. Jednym z objawów problemu z termikiem powinien być brak przejścia na wirniku.
Zwarcie stojana.
Sprawdź czy wirnik lekko sie kręci jeśli nie to zatarte łożyska, jeśli tak to zobacz czy nie ma lużow czy wirnik nie ociera o nabiegunniki. Z tego co wiem to w kosiarkach kondensator nie ma odłącznika jest liczony na pracę ciągłą. Sprawdź jeszcze czystość wirnika czy nie ma zanieczyszczeń powodojących zwarcia międzyklatkowe. Sprawdź co grzeje się bardziej...
Stojan ma prawdopodobnie zwarcie do masy. P
A silnik nie ma zwarcia w stojanie? Pomierz opory uzwojeń - opory wspólny -kierunkowe powinny być takie same i w okolicach kilkudziesięciu omów, opór między kierunkowymi - 2x większy.
Witam Kabelki jak widać na zdjęciu masz bardzo anemiczne, przerabiane silniki z CD potrafią wziąć bardzo dużo prądu. Drugi powód jaki mi się nasuwa to zwarcie międzyzwojowe w silniku. Po pierwsze sprawdź czy nie masz zwarcia do stojana, to jest łatwie do zaobserwowania omomierzem. Po drugie pokręć szybko ośką silnika, jeśli da się bez problemu to pewnie...
Zwarty stojan.
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Sorry, Żona właśnie wróciła z koncetru Budki Suflera. Musiałem wysłuchać relacji. Teraz chodzi po domu i śpiewa. Podejrzenia w kierunku zwarcia stojana (jakkolwiek słuszne) chyba nie sprawdzą się w tym przypadku. Nawet stojan dotykający uzwojeniami od przodu. Wcześniejsze altki też wyły. I to były oryginalne motocrafty (psia ich Mać). I w innym aucie...
Witam Mam avensis d4d 2,0 l 2004 r. Zaczął ciężko odpalać na ciepłym silniku ale na zimnym wydawało się normalnie. Zaczęło się to po wymianie kompletnego sprzęgła i rozrządu.Już wyjeżdżając od mechanika to zauważyłem,więc atakowałem go ,że coś źle zrobił ale twierdził ,że jest wszystko zrobił dobrze. Szukałem więc przyczyny w paliwie ale to też nie...
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Witam Moim zdaniem wirnik lub stojan ma zwarcie w uzwojeniach i to by było wszystko na ten temat.Powinno być to widać po obejrzeniu albo też czuć!
Hm, może skaleczyłeś gdzieś powłokę drutu i zwoje się zwarły?
Wyraźnie widać, że spalona cewka stojana i tym samym zwarcia międzyzwojowe. Powoduje to wzrost prądu i tym samym zwiększenie iskrzenia na komutatorze. Powyższe uszkodzenie powoduje też spadek mocy narzędzia. Stojan do przezwojenia.
Dobre. Prawdopodobne usterki: -zwarty stojan -przebicie stojana do masy -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda w mostku -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda wzbudzenia -uszkodzony regulator napięcia -zwarte uzwojenie wirnika -zwarcie do masy uzwojenia wirnika ale pocieszające jest to że szczotki masz dobre (prawdopodobnie). Dobierz sobie coś z tej listy.
Witam no jak widzisz to tylko wystarczy troszeczkę poczytać z regeneracją rozrusznika nie powinno być problemu najlepiej gdybyś kupił na szrocie używany sprawny ,lub z dwóch złożył jeden.A gdzie było to zwarcie wirnik ,czy stojan regeneracja jest do zrobienia potrzeba trochę cierpliwości .
Sprawdzenie stojana w sposób domowy, czyli tak jak opisałeś, nie daje 100% pewności, że nie ma tam zwarcia zwojowego ( między dwoma, czy kilkoma drucikami uzwojenia), jednak w większości awarii, to wina wirnika.
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Pewnie zwarty silnik, np stojan dostał przebicia do blach i wywaliło triak na programatorze. Mam taki programator ze swojej starej pralki. W zasadzie cała pralka na części jest.
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
Odkąd to kondensator pracy, bo taki tam jest, a nie rozruchowy (!), pracuje tylko w jedną stronę? Wypalone są styki w programatorze odpowiedzialne za zmianę kierunku obrotów. Możliwe też zwarcie międzyzwojowe w stojanie silnika. Widzę że ,,stado ekspertów" już w natarciu. Poza tym, ten olejowy kondensator pracy jest naprawdę z ,,najwyższej półki" i...
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Kontrolka która żarzy się podczas pracy silnika to oznaczać może przerwę w diodzie dodatniej lub ujemnej , zwarcie stojana , regulator napięcia
nie, bo jak sobie zrobi swój, to będzie miał pewny. Jeżeli się grzeje to albo nadmierny pobór prądu z alternatora, albo zwarty stojan
Alternatory sprawdza się na stole pod obciążeniem, bo w Oplach Bosche potrafią mieć zwarte stojany i jest problem.
Obawiam sie że prócz zwartego stojana [tak rozumiem z postów w tym temacie, wcześniejszego nie widziałem] spalony może być także wirnik; ja bym przeczyścił komutator drobniutkim papierem ściernym [200, 300]. Rowki KONIECZNIE przeczyścić ale możliwie delikatnie, a zaraz potem sprawdzić ciąglości pomiędzy wycinkami komutatora
Żeby zweryfikowac mechanikę musisz rozkręcić siłownik żeby sie dowiedzieć - może jest niesymetrycznie zjechana zebatka na śrubie i przekłądnia blokuje się w jedną stronę. Jednak wszystko wygląda na zwarcie w stojanie silniczka siłownika (nawet na zablokowanym siłowniku - która to blokada stanowi zresztą część normalnej pracy siłownika, np na dobiciu...
Witam. Według mnie jak koledzy pisali brak jednej fazy (wypalony styk i dostaje szczątkowe napięcie), może też być ruchome zwarcie stojana lub wirnika.
W HM 0860C lubiły dostawać zwarcia stojany trzeba sprawdzić dokładnie wirnik,magneśnice(czerwony krążek za komutatorem) i stojan od strony łączeń, łożysko 6201LLU od strony zębatki . Nie trafiłem nigdy na uszkodzony regulator w tym modelu.
Podczas pracy występuje zbyt duże iskrzenie na szczotkach ? Prawidłowo powinno być od 4 do 5 dużych iskier. Sprawdź miejsca lutowań na komutatorze wirnika czy nie ma widocznych oznak przegrzania oraz czy w cewkach stojana nie ma zwarcia.
Czyli ewidentnie zwarcie połowy stojana nie wirnika raczej na półkę na pamiątkę ustawić.
Gwizd i ładowanie 13,5v to efekt zwarcia międzyzwojowego uzwojenia stojana. Pozdr.
Z twojego opisu wnioskuje że silnik ma zwarcie, stojan lub wirnik. Jeżeli silnik jest nie rozbieralny to już go na dzień dobry dyskwalifikuje dalsza naprawa. Może się to nie opłacać.
Zwarcie w uzwojeniach stojana.
Przebicie uzwojeń stojana ,poprzednik zmył izolacje z przewodów ew. użył chemi aktywnej co powoduje że przy wyższej wilgotności następuje zwarcie. Stojan do wymiany.
Panowie, ogień dookoła komutatora, to zwarcie w stojanie, przestańcie wymyślać.
Sprawdzałeś albo wymieniałeś już coś? Masz miernik? W MZtkach często uszkadzał się mechaniczny regulator napięcia, ale nie zaszkodzi sprawdzić: -diód w prostowniku(jest ich 9)-mają przewodzić w jedną stronę -wirnika- opór pomiędzy pierścieniami powinien wynosić kilka ohmów, wirnik nie może mieć zwarcia do masy -stojan- opór pomiędzy fazami powinien...
Sprawdź jednak na odpiętym silniku i protezie kabla, jeśli centralka się obudzi - jednak silnik. Ale czy zdecydujesz się na wymianę....? Sprawdź silnik na zasilaczu 24V DC, zajrzyj do niego - może to błahostka - szczotki, ewidentne zwarcie w stojanie. Ale czy naprawiać - ciężko doradzić. jeśli to silnik i kabel (aby nie centralka) - czyli niecałe 400...
badalismy go w stanie zwarcia, jalowym Co było zwarte w stanie zwarcia, stojan? To znaczy, że wał silnika musiał być napędzany inną maszyną. Najlepiej jak byś wrzucił jakieś schematy ze skryptu.
Sprawdź najpierw wartość napięć na każdej fazie, może być uszkodzenie na zasilaniu, jeżeli napięcia są równe to prawdopodobnie skrót na uzwojeniu, bardzo rzadko może tez być zwarty stojan blach /brak izolacji między blachami stojana/, co powoduje wytwarzanie się prądów wirowych. Sprawdź jeszcze pobór prądu miernikiem /cęgi/, może softstart jest uszkodzony?
witam! cewki stojana,mają po 11,4 ohm każda.kurcze nie widzę nigdzie zwarcia,a grzeją sie niemiłosiernie.
Widać że stojan jest zagrzany od temperatur na bank zwarcie jest na stojanie
Witam Jaką ma pojemnosć 1.3 Zobacz czy rozrusznik nie ma zwarcia na stojanie i czy nie robi sie gorący ja miałem prawie taki sam problem i okazało sie ze rozrusznik miał zwarcie na stojanie Sprawdz jeszcze wirnik i szczotki U mnie na pych tez odpalał bez problemu Pozdrawiam
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
Solidne sprawdzenie polegać powinno na sprawdzeniu przede wszystkim: ewentualnego "przebicia do masy" -zwarcia do masy uzwojenia stojana lub wirnika informacja o ilości przewodów niepełna: sa wersje z trzema wyprowadzeniami ze stojana-jedno ze środka, wewnętrzne połączenie cewek Podłączyć w celu sprawdzenia należy: zmostkować wyjście z dowolnej szczotki...
Szukam i szukam imię mogę namierzyć tej usterki... Z uzwojenia stojana przebić nie ma gdy nie ma wirnika nie ma zwarcia, na innym wirniku że starszego modelu rozrusznika sytuacja taka sama... Co sprawdzić? Gdzie szukać usterki?
Podłączyłem bez regulatora i bez kondensatora, wywaliło bezpiecznik, najprawdopodobniej gdzieś było zwarcie na stojanie bo nie ma już oporu. Dodano po 1 Kupiłem inną szlifierkę.
Miałeś wylutowany mostek to mogłeś sprawdzić stojan. Objawy wskazują na zwarcie mostka lub stojana na 1 fazie.
Zwarcie w stojanie może być pomiędzy sąsiednimi fazami i w obrębie tej samej fazy pomiędzy kilkoma sąsiednimi zwojami. Aby zmierzyć to pierwsze, trzeba by rozlutować wspólny punkt uzwojeń. Pomiar na zwarcie między zwojowe jest trudne bez przyrządu. Jest też metoda techniczna. Można również zasilić wirnik przez transformator zmiennym prądem np 3A i mierzyć...
Tam jest chyba zwarcie na stojanie. Pierwsze zdjęcie.
przyczyną iskrzenia jest też brak połączenia uzwojenia z komutatorem na wirniku nawet na jednym wycinku komutatora,co do grzania to jeśli grzeje się wirnik to stojan ma zwarcie zwojowe,a jeżeli stojan ma zwarcie to będzie grzał się wirnik.
Posiadam pilarkę tarczową stołową KINZO 48P3320 z silnikiem komutatorowym 1500 W. Ostatnio zauważyłem dość duże iskrzenie na szczotkach. Iskrzenie nie ustało pomimo, że komutator jest gładki, czysty a szczotki w dobrym stanie. Mam pytanie. Czy to iskrzenie może być w związku z tym że nadpaliło mi się nieco "zadymiło" uzwojenie spowalniające na skutek...
zwarcia zwojowe stojana sprawdzenie uzwojenia stojana sprawdzenie stojana bosch
zafira odpalanie wiena mostek jumper przekaźnik świec
hulajnogi elektryczne problemy suszarka elektrolux
Przekaźnik bistabilny Set-Reset – Zamel PBM, Finder, Omron, układ SR, zastosowania, schematy Termet G17-20 – brak zapłonu nagrzewnicy, diagnostyka membrany, iskrownika, termopary