witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Logicznie myśląc, gdyby przyczyną było zwarcie w uzwojeniu stojana i byłby to stan trwały, to dlaczego iskrzenie nie wystąpiło przy pierwszym uruchomieniu silnika po wymianie wirnika, a dopiero po pewnym czasie (identycznie było po naprawie w serwisie). Na iskrzenie szczotek ma wpływ (zakładając,że jest dobry stojan): - nierówny komutator (bicie) -...
Przegrzane uzwojenie stojana. Wyprowadzenie przewodu ze stojana do szczotek (izolacja) wyraźnie przegrzana. Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę.
Witam. Zwarcie zwojowe uzwojeń stojana ,lub przerwa w którymś z uzwojeń.
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
Nie, jak słychać wyraźne wycie, nie pisk, to uszkodzenie stojana(zwarcie między zwojowe, lub na masę).
Witam. Podaję niezawodny sposób sprawdzania stojana silników szeregowych prądu zmiennego. Potrzebna jest duża śruba lub nakrętka by zamknąć obwód magnetyczny, źródło napięcia zmiennego ok. 24V, miernik uniwersalny. Rozmontowujemy silnik aby mieć sam stojan. W miejsce wirnika wkładamy wspomnianą śrubę lub nakrętkę w taki sposób by zmostkować nadbiegunniki...
I nie tylko , mogą być zwarcia między-zwojowe, nie jest dokładnie przezwojony.
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
Wobec tego, pewnie uszkodzenie, tylko jakie? iskrzenie na szczotkach duże? Zwarcie zwojowe w stojanie?
Silnik na krótko z pominięciem wlacznika po 3 załączeniu bezpiecznika zaczął pracować. Iskrzy i bardzo się grzeje. Tu masz przyczynę działania bezpiecznika. Zwarcie zwojowe. Wirnik do wymiany, ale bywa, ze i stojan też czasem "pada".
Stojan bardzo rzadko ulega spaleniu, albo zwarciu zwojowemu. Pomiar omomierzem nie wykaże, jest zwarcie zwojowe, bo niewielka różnica w pomiarze nie da pewności co do sprawności/ niesprawności stojana. Najprościej byłoby założyć do kompletu nowy stojan, bądź go przewinąć.
przyczyną iskrzenia jest też brak połączenia uzwojenia z komutatorem na wirniku nawet na jednym wycinku komutatora,co do grzania to jeśli grzeje się wirnik to stojan ma zwarcie zwojowe,a jeżeli stojan ma zwarcie to będzie grzał się wirnik.
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
To znaczy masz chyba zwarcie między zwojowe stojana, albo bardzo słabą wiertarkę i rozładowany akumulator. Dlaczego zmieniałeś regulator? Jak wygladają uzwojenia, czy któreś sekcje nie maja zmienionego koloru izolacji?
Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Musisz go oddać do wyspecjalizowanego zakładu.
Dodałbym jeszcze przegrzanie lub zwarcie między zwojowe wirnika lub stojana
Po rozebraniu stojana mierzyłem właśnie te oporności i i zauważyłem, że pomiędzy jedna końcówka zasilającego i rozruchowego jest zwarcie. Pozostałe mają od 4 do 6 om. A ile masz wyprowadzonych przewodów ze stojana 3, czy 4? Czy jest możliwość i stosuje się taka metodę aby stojan wygrzać i pokryć emalią ponownie? Można tak zrobić, ale jeśli masz zwarcie...
Jeśli to nie są pojedyncze iskierki, tylko mocne iskrzenie, to wskazuje na zwarcie zwojowe wirnika. Pomiary omomierzem ani stojana, ani wirnika nic nie dadzą tylko dobrze wyposażony warsztat, albo "dobre oko".
pompa w studni głębinowej IBO 1,5kW 230V Ta pompa powinna pobierać max 6,5 amper. Podczas pracy po jakimś czasie wyłącza bezpiecznik przy wyłączniku. Trzeba chwile odczekać żeby go załączyć i za chwile jest to samo. Moim zdaniem się przegrzewa. Po rozkręceniu rozłącznika stopiona była kostka tak jak na zdjęciu ale wszystko łączyło. Ewidentnie ciągnie...
...no jeżeli po załączeniu z silnika wydobywa się dym i nie wchodzi na obroty, to zapewne jest zwarcie zwojowe na stojanie albo wirniku. Rozbierz ten silnik i po wyczyszczeniu/przedmuchaniu z pyłu pooglądaj i powąchaj w którym miejscu się pali.
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
Sprawdź czy nie ma wizualnie odbarwień w uzwojeniach stojana i wirnik do sprawdzenia na zwarcia między zwojowe.
klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
Witam, przepraszam że odświeżam temat. Chciałbym się dowiedzieć czy zwarcie zwojowe w uzwojeniu stojana silnika komutatorowego może spowodować uszkodzenie uzwojeń wirnika (zwarcie lub przepalenie drutu uzwojeń http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://ise.pl/index.php?option=com_jfusi... czy te...
Witam Najbardziej prawdopodobne jest zwarcie zwojowe cewki na stojanie,najlepiej sprawdż cewki mostkiem,jeśli chodzi o komutator(gdy jest wgłębienie tu gdzie pracują szczotki)najlepiej będzie jak dasz wirnik do dobrego tokarza,aby wyrównał powierzchnię.Czy sprawdzałeś łożyska?Pozdrawiam
Witam, co do liczby uzwojeń to wystarczy po wyjęciu cewki ze stojanu przeciąć jedną z cewek i policzyć ilość zwoji, a co do wirnika proponuje sprawdzić go w polu magnetycznym.Oporność uzwojeń wirników w silnikach komutatorowych jest mała i pomiary omomierzem nie zawsze dają prawidłowy wynik na np. zwarcie pomiędzy zwojowe.
Przyczyny mogą być dwie: elektryczna (np zwarcie między zwojowe któregoś z uzwojeń), lub mechaniczna nie wyłączanie się hamulca lub przemieszczenie korpusu silnika. Jeśli korpus silnika jest wykonany z profili blaszanych przyspawanych do rdzenia stojana to najprawdopodobniej na skutek "urazu" mechanicznego spowodowanego np zderzeniem noża kosiarki z...
Przyczyną nagrzewania się silnika w tym przypadku może być: 1. Zwarcie między zwojowe; 2. Za duża pojemność kondensatora; 3. Obcieranie wirnika o stojan. Jeśli chodzi o zwarcie między zwojowe to jest prosty sposób na sprawdzenie, zimny silnik uruchamiasz na krótki czas (jedna , dwie minuty), wyłączasz, szybko rozbierasz silnik i sprawdzasz która cewka...
Według pomiarów które przeprowadziłem stojana, czyli opór i przejście to nie ma zwarcie, chyba że taki pomiar nie jest wystarczający. Tym sposobem nie sprawdzisz czy uzwojenie stojana nie ma zwarcia między zwojowego. Zasil z uzwojenia wtórnego jakiegoś transformatora jedną cewkę i zrób pomiar napięcia na drugiej, później odwrotnie. Jeżeli wyniki pomiarów...
Alternator po 15 minutach pracy osiąga 105 stopni C. Silnik jeszcze nie rozgrzany. Czy to możliwe aby stojan miał jakieś wewnętrzne między zwojowe zwarcie?
A wcześniej, kiedy były wymieniane filtry? Wygląda to na uszkodzenia spowodowane nadmiernym przegrzewaniem się silnika lub uszkodzeniem samego silnika. Być może to efekt źle dotartych szczotek. Osobiście obstawiam uszkodzenie silnika, zwarcie między zwojowe na wirniku lub stojanie.
Nie naprawiałem jeszcze żadnej bieżni, nie znam dokładnej budowy. Na Twoim miejscu poszedł bym za wskazówkami (at)krzysztofkamienski Objawy, które podałeś w #29 wskazują na uszkodzenie silnika. Jeżeli szczotki ok i wirnik czysty, to jeszcze może być zwarcie między zwojowe w stojanie. Świadczy o tym stwierdzenie, że silnik się grzeje i zwalnia pod obciążeniem....
Wymieniłem kondensator i dalej to samo ale podczas sprawdzania zauważyłem że w jedną stronę obraca się żwawiej i mocno a w drugą słabiutko i to jest ta strona w którą powinien wirować jakby nie miał siły, do tego wysoka temperatura silnika i wydobywający się smród spalonego przewodu sugerują zwarcie między zwojowe jednej z cewek stojana. Proszę o info...
Nie jest to wina bezpiecznika zapewne trzeba zmierzyć fizycznie miernikiem prąd jaki pobiera hydrofor może być uszkodzony stojan gdzie dostał zwarcia między zwojowego bądź kondensator a nie zmiana na większy bezpiecznika !!! Gdzie hydrofor na tabliczce ma podany prąd znamionowy i jego parametry.
Witam,prąd zmierzony i sprawa jasna dużo za duży ok 10a,dostałem od kolegi inny wirnik i on ma jakieś 2,8ohma i pobiera ok 4a więc ten drugi będzie dobry ,w związku z tym że wirnik musiał zostać ostro obciążony to teraz pasuje porządnie sprawdzić stojan,czy nie ma zwarcia pomiędzy zwojowego (bo przebicia nie ma)może toś z kolegów podpowie jak to zrobić...
Czym chcesz mierzyć rezystancję uzwojeń? Zwarcia zwojowego nie poznasz omomierzem czy mostkiem. Bardzo pilne!!! ?
podczas pracy silnik straszliwie iskrzy, śmierdzi i hałasuje - Zwarcie zwojowe w wirniku, a czasem też w stojanie. Żadne zabiegi nie pomogą. [quote="witkacy26"]silnik chodzi, zgodnie z przewydywaniem na początku iskrzy, ale znacznie mniej. /quote]To tylko przeczyszczenie komutatora poprawiło na chwilę połączenie ze szczotkami ,ale nie usunie usterki.
tak nie wykryje uszkodzenia stojana Wykryje, przecież przebieg pokaże że jedna z faz ma niższe napięcie, ponadto w przypadku zwarcia między zwojowego jarzmo będzie się grzało.
To jest silnik szeregowy, więc wyciągając szczotki przerwałeś obwód, więc i zwarcie nie nastąpiło. Jaką rezystancje miałeś mierząc wirnik między wycinkami? Jaką rezystancję masz na cewkach stojana? Zwarcie które masz jest dość spore bo bezpiecznik od razu wyrzuca a maszyna nie uruchamia się. Czyli zwarcie praktycznie bezrezystancyjne, prąd znalazł sobie...
Można tez prościej , podłączyć całą wiertarkę w szereg z żarówką 100 W lub 200 W i obracając wrzecionem obserwować jasność świecenia . Gwałtowne rozjaśnienie żarówki świadczyć będzie o zwarciu między zwojowym wirnika . :|
Witam. Skoro sprawdziłeś w/g mojego opisu i napięcia na cewkach były w przybliżeniu jednakowe to stojan jest dobry. Wniosek - uszkodzony wirnik. Też mam sprawdzony patent na sprawdzenie czy nie ma zwarć zwojowych, ale to osobny temat. Pozdrawiam. Marek
To ze jest pęknięta obudowa ta w której jest stojan to jedno ale możesz mieć jeszcze walnięty stojan tzn. może on mieć zwarcie czego ci nie życzę .Stojan zaczyna wypychać do środka utleniające się aluminium z obudowy i często jest tak ze stojan zostaje wypchnięty i zawadza o niego wirnik . Stojan się nagrzewa i roztapia izolacje między zwojowe co prowadzi...
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Przywarty to znaczy że może mieć zwarcia między-zwojowe i wtedy prąd płynący przez zwoje jest zbyt duży i stąd pojawia się iskrzenie na szczotkach. Wirnik zamiennik może mieć inną parametry uzwojeń (średnica drutu i ilość zwojów).
Witam Spróbuję odpowiedzieć: 1 Szczotki jeszcze (przy tej długości)mogą być 2 Uszkodzenie stojana ,to najczęściej przerwa w obwodzie (silnik nie chodzi) 3Uszk. wirnika (najczęściej) zwarcie zwojowe--"sieje iskrami'(bardzo duże iskrzenie . 4 Głośna praca.Po wyjęciu szczotek i obróceniu ręką ,słychać szum łożysk .
To co budziło moje obawy i tekst o przegrzaniu to sam szelak Szelakiem to się chyba od dobrych 50 lat nie impregnuje uzwojeń. Cała gama lakierów poliuretanowych, chemo- i termoutwardzalnych. Ogólnie nie da się z tych zdjęć nic wywnioskować - oprócz tego że silnik był przegrzany. Już pojedyncze, niewidoczne gołym okiem zwarcie między zwojowe w głębi...
Po dotarciu szczotek próbowałem włączać i wyłączać wtyczkę aby silnik tak nie rozbiegał się i aby szczotki dotarły się. Pozostaje jedynie reklamacja wirnika. To nie tak, włączasz napięcie silnik rusza, wyłączasz , a silnik nadal się kreci( w domyśle> szczotki trą, czyli dopasowują się). Jeśli takie próby trwają zbty długo, a iskrzenie nie ustaje, to...
Dorwałem cały korpus ze stojanem i wirnikiem, przełożyłem mostek i regler ładowanie 14,6v.Prawdopodobnie wirnik ma zwarcie między zwojowe 4,7 oma nowy natomiast 5.3.Zwarcia do masy brak.
albo przy zdejmowaniu (zakładaniu) łożysk uszkodziłeś mechanicznie sam komutator (zwarcia lub przerwy między działkami komutatora) lub co gorsza geometrię szczotkotrzymaczy lub faktycznie nastąpiło przebicie izolacji któregoś z uzwojeń wirnika lub stojana (nieważne czy między zwojowe czy do korpusu). Uszkodzenia stojana są raczej rzadkością, a weryfikacja...
zwarcia zwojowe sprawdzenie zwarcia stojana zwarcie zwojowe
nissan primera check engine ibiza wejście sonda x18xe
zg40c zwrotnica zg40c zwrotnica
Audi 100 C3 K/KE-Jetronic demontaż gniazda wtryskiwacza – tuleja, o-ring, uszczelnienie Kingway Euroboy – brak rozruchu po wymianie gaźnika, podłączenie wężyków, regulacja