Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Wirnik może być nawet i dobry, przy zwarciu w stojanie pole stojana silnie osłabione i stad iskrzenie. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę. Dla grzebaczy, podmiana stojana z innego takiego samego młynka i...
Witam. Zwarcie zwojowe uzwojeń stojana ,lub przerwa w którymś z uzwojeń.
Stojan bardzo rzadko ulega spaleniu, albo zwarciu zwojowemu. Pomiar omomierzem nie wykaże, jest zwarcie zwojowe, bo niewielka różnica w pomiarze nie da pewności co do sprawności/ niesprawności stojana. Najprościej byłoby założyć do kompletu nowy stojan, bądź go przewinąć.
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
Przyjrzyj się wyładowaniu. Jeśli powstaje "ciągnąca" się przez cały obwód komutatora, iskra lub iskry, pomiędzy szczotkami, to na 100% wirnik ma zwarcie zwojowe.. A właśnie że g... prawda . Przy zwarciu między zwojowym stojana również będzie śliczny łuk. Przy zwarciu wirnika, silnik nie osiąga nominalnych obrotów ( też iskrzy). Przyczyn iskrzenia szczotek...
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Sprawdź czy nie ma wizualnie odbarwień w uzwojeniach stojana i wirnik do sprawdzenia na zwarcia między zwojowe.
Nie, jak słychać wyraźne wycie, nie pisk, to uszkodzenie stojana(zwarcie między zwojowe, lub na masę).
Witam. Podaję niezawodny sposób sprawdzania stojana silników szeregowych prądu zmiennego. Potrzebna jest duża śruba lub nakrętka by zamknąć obwód magnetyczny, źródło napięcia zmiennego ok. 24V, miernik uniwersalny. Rozmontowujemy silnik aby mieć sam stojan. W miejsce wirnika wkładamy wspomnianą śrubę lub nakrętkę w taki sposób by zmostkować nadbiegunniki...
I nie tylko , mogą być zwarcia między-zwojowe, nie jest dokładnie przezwojony.
Według pomiarów które przeprowadziłem stojana, czyli opór i przejście to nie ma zwarcie, chyba że taki pomiar nie jest wystarczający. Tym sposobem nie sprawdzisz czy uzwojenie stojana nie ma zwarcia między zwojowego. Zasil z uzwojenia wtórnego jakiegoś transformatora jedną cewkę i zrób pomiar napięcia na drugiej, później odwrotnie. Jeżeli wyniki pomiarów...
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
Wobec tego, pewnie uszkodzenie, tylko jakie? iskrzenie na szczotkach duże? Zwarcie zwojowe w stojanie?
Można tez prościej , podłączyć całą wiertarkę w szereg z żarówką 100 W lub 200 W i obracając wrzecionem obserwować jasność świecenia . Gwałtowne rozjaśnienie żarówki świadczyć będzie o zwarciu między zwojowym wirnika . :|
Sprawdzenie stojana w sposób domowy, czyli tak jak opisałeś, nie daje 100% pewności, że nie ma tam zwarcia zwojowego ( między dwoma, czy kilkoma drucikami uzwojenia), jednak w większości awarii, to wina wirnika.
To znaczy masz chyba zwarcie między zwojowe stojana, albo bardzo słabą wiertarkę i rozładowany akumulator. Dlaczego zmieniałeś regulator? Jak wygladają uzwojenia, czy któreś sekcje nie maja zmienionego koloru izolacji?
Czym chcesz mierzyć rezystancję uzwojeń? Zwarcia zwojowego nie poznasz omomierzem czy mostkiem. Bardzo pilne!!! ?
tak nie wykryje uszkodzenia stojana Wykryje, przecież przebieg pokaże że jedna z faz ma niższe napięcie, ponadto w przypadku zwarcia między zwojowego jarzmo będzie się grzało.
Dodałbym jeszcze przegrzanie lub zwarcie między zwojowe wirnika lub stojana
Logicznie myśląc, gdyby przyczyną było zwarcie w uzwojeniu stojana i byłby to stan trwały, to dlaczego iskrzenie nie wystąpiło przy pierwszym uruchomieniu silnika po wymianie wirnika, a dopiero po pewnym czasie (identycznie było po naprawie w serwisie). Na iskrzenie szczotek ma wpływ (zakładając,że jest dobry stojan): - nierówny komutator (bicie) -...
Po rozebraniu stojana mierzyłem właśnie te oporności i i zauważyłem, że pomiędzy jedna końcówka zasilającego i rozruchowego jest zwarcie. Pozostałe mają od 4 do 6 om. A ile masz wyprowadzonych przewodów ze stojana 3, czy 4? Czy jest możliwość i stosuje się taka metodę aby stojan wygrzać i pokryć emalią ponownie? Można tak zrobić, ale jeśli masz zwarcie...
Witam,prąd zmierzony i sprawa jasna dużo za duży ok 10a,dostałem od kolegi inny wirnik i on ma jakieś 2,8ohma i pobiera ok 4a więc ten drugi będzie dobry ,w związku z tym że wirnik musiał zostać ostro obciążony to teraz pasuje porządnie sprawdzić stojan,czy nie ma zwarcia pomiędzy zwojowego (bo przebicia nie ma)może toś z kolegów podpowie jak to zrobić...
...no jeżeli po załączeniu z silnika wydobywa się dym i nie wchodzi na obroty, to zapewne jest zwarcie zwojowe na stojanie albo wirniku. Rozbierz ten silnik i po wyczyszczeniu/przedmuchaniu z pyłu pooglądaj i powąchaj w którym miejscu się pali.
Niestety prawdopodobnie wirnik jest uszkodzony. Dokładniej tam gdzie wartości pomiarów się różnią zapewne doszło do zwarcia między zwojowego. Przygasanie światła w piwnicy jest normalne, zblokowany uszkodzony wirnik powoduje przeciążenie stojana, jego silne nagrzewanie się a więc i wzrasta pobór prądu. Co do szczotki to brak tej blaszki nie ma tutaj...
Przywarty to znaczy że może mieć zwarcia między-zwojowe i wtedy prąd płynący przez zwoje jest zbyt duży i stąd pojawia się iskrzenie na szczotkach. Wirnik zamiennik może mieć inną parametry uzwojeń (średnica drutu i ilość zwojów).
Tutaj nie musi nic ocierać wystarczy, że wirnik jest przesunięty względem stojana rzędu 2 do 3 mm i już następuje grzanie się wirnika. Po naprawie bardzo często to się zdarza. No myślę, że takie usterki jak zwarcia, do obudowy i zwojowe to przez uzwajacza zostały sprawdzone.
Jeśli to nie są pojedyncze iskierki, tylko mocne iskrzenie, to wskazuje na zwarcie zwojowe wirnika. Pomiary omomierzem ani stojana, ani wirnika nic nie dadzą tylko dobrze wyposażony warsztat, albo "dobre oko".
albo przy zdejmowaniu (zakładaniu) łożysk uszkodziłeś mechanicznie sam komutator (zwarcia lub przerwy między działkami komutatora) lub co gorsza geometrię szczotkotrzymaczy lub faktycznie nastąpiło przebicie izolacji któregoś z uzwojeń wirnika lub stojana (nieważne czy między zwojowe czy do korpusu). Uszkodzenia stojana są raczej rzadkością, a weryfikacja...
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
Szynal , jeżeli jeszcze tu zagląda, to chciałbym Mu przekazać, że do szlifierek Bosch są dwa rodzaje wirników. Starego i nowego typu. Te dwa typy różnią się komutacją na wirnikach. Zależy ona, jak względem szczotek ustawiony jest stojan. Jeżeli szczotki znajdują się pomiędzy cewkami stojana, jest to nowy typ. Jeżeli natomiast szczotki są na wprost...
To jest silnik szeregowy, więc wyciągając szczotki przerwałeś obwód, więc i zwarcie nie nastąpiło. Jaką rezystancje miałeś mierząc wirnik między wycinkami? Jaką rezystancję masz na cewkach stojana? Zwarcie które masz jest dość spore bo bezpiecznik od razu wyrzuca a maszyna nie uruchamia się. Czyli zwarcie praktycznie bezrezystancyjne, prąd znalazł sobie...
Witam Najbardziej prawdopodobne jest zwarcie zwojowe cewki na stojanie,najlepiej sprawdż cewki mostkiem,jeśli chodzi o komutator(gdy jest wgłębienie tu gdzie pracują szczotki)najlepiej będzie jak dasz wirnik do dobrego tokarza,aby wyrównał powierzchnię.Czy sprawdzałeś łożyska?Pozdrawiam
Witam, co do liczby uzwojeń to wystarczy po wyjęciu cewki ze stojanu przeciąć jedną z cewek i policzyć ilość zwoji, a co do wirnika proponuje sprawdzić go w polu magnetycznym.Oporność uzwojeń wirników w silnikach komutatorowych jest mała i pomiary omomierzem nie zawsze dają prawidłowy wynik na np. zwarcie pomiędzy zwojowe.
Do wykrywania zwarć zwojowych np. wirników silników komutatorowych istotnie stosowano dawniej tzw metodę "na brzęczyk". Wykorzystywano do tego celu rdzeń otwarty z cewką zasilaną napięciem zmiennym. Po przyłożeniu rdzenia do wirnika , następuje zamknięcie obwodu magnetycznego. Jeżeli uzwojenie wirnika posiada zwarcie zwojowe, to powstaje strumień rozproszenia...
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Nie naprawiałem jeszcze żadnej bieżni, nie znam dokładnej budowy. Na Twoim miejscu poszedł bym za wskazówkami (at)krzysztofkamienski Objawy, które podałeś w #29 wskazują na uszkodzenie silnika. Jeżeli szczotki ok i wirnik czysty, to jeszcze może być zwarcie między zwojowe w stojanie. Świadczy o tym stwierdzenie, że silnik się grzeje i zwalnia pod obciążeniem....
Kolega robokop ma rację że samo odłączenie zwartego uzwojenia od napięcia nic nie daje - zwój zwarty powoduje powstanie drugiego strumienia magnetycznego przesuniętego w fazie a co za tym idzie nawet bez rozpędzenia za pomocą sznurka powinien ruszyć z miejsca - dlatego usunięcie uszkodzonego uzwojenia jest konieczne. Jeśli uzwojenie główne nie ma zwarć...
Przyczyną nagrzewania się silnika w tym przypadku może być: 1. Zwarcie między zwojowe; 2. Za duża pojemność kondensatora; 3. Obcieranie wirnika o stojan. Jeśli chodzi o zwarcie między zwojowe to jest prosty sposób na sprawdzenie, zimny silnik uruchamiasz na krótki czas (jedna , dwie minuty), wyłączasz, szybko rozbierasz silnik i sprawdzasz która cewka...
A wcześniej, kiedy były wymieniane filtry? Wygląda to na uszkodzenia spowodowane nadmiernym przegrzewaniem się silnika lub uszkodzeniem samego silnika. Być może to efekt źle dotartych szczotek. Osobiście obstawiam uszkodzenie silnika, zwarcie między zwojowe na wirniku lub stojanie.
Witam kolegę. Pyta kolega-,,jakie wartości powinien mieć"?? Co chodzi o izolację(uzwojenie-rdzeń>20Mom). Pozostałe-(zwarcia między zwojowe)-brak. Co do przyrządu-musi kolega pofatygować się do warsztatu przezwajania silników(pokażą,wytłumaczą) Jest to rdzeń typu ,,C" odpowiednio ukształtowany,gdzie obwód magnetyczny zamyka korpus wirnika. Zależnie od...
Nie jest to wina bezpiecznika zapewne trzeba zmierzyć fizycznie miernikiem prąd jaki pobiera hydrofor może być uszkodzony stojan gdzie dostał zwarcia między zwojowego bądź kondensator a nie zmiana na większy bezpiecznika !!! Gdzie hydrofor na tabliczce ma podany prąd znamionowy i jego parametry.
Wymieniłem kondensator i dalej to samo ale podczas sprawdzania zauważyłem że w jedną stronę obraca się żwawiej i mocno a w drugą słabiutko i to jest ta strona w którą powinien wirować jakby nie miał siły, do tego wysoka temperatura silnika i wydobywający się smród spalonego przewodu sugerują zwarcie między zwojowe jednej z cewek stojana. Proszę o info...
Patrząc na zdjęcia,nie widać uszkodzenia uzwojenia ani tym bardziej zwarcia między zwojowego.Dlaczego? Uzwojenie jest wykonane tak grubym drutem/podejrzewam,że fi 1,7mm/,że krótkotrwałe zwarcie dwóch leżących obok siebie przewodów szybciej spowoduje przepalenie bezpiecznika niż zagrzanie tych dwóch drutów do takiej temperatury aby spowodować zmianę...
pompa w studni głębinowej IBO 1,5kW 230V Ta pompa powinna pobierać max 6,5 amper. Podczas pracy po jakimś czasie wyłącza bezpiecznik przy wyłączniku. Trzeba chwile odczekać żeby go załączyć i za chwile jest to samo. Moim zdaniem się przegrzewa. Po rozkręceniu rozłącznika stopiona była kostka tak jak na zdjęciu ale wszystko łączyło. Ewidentnie ciągnie...
Alternator po 15 minutach pracy osiąga 105 stopni C. Silnik jeszcze nie rozgrzany. Czy to możliwe aby stojan miał jakieś wewnętrzne między zwojowe zwarcie?
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
podczas pracy silnik straszliwie iskrzy, śmierdzi i hałasuje - Zwarcie zwojowe w wirniku, a czasem też w stojanie. Żadne zabiegi nie pomogą. [quote="witkacy26"]silnik chodzi, zgodnie z przewydywaniem na początku iskrzy, ale znacznie mniej. /quote]To tylko przeczyszczenie komutatora poprawiło na chwilę połączenie ze szczotkami ,ale nie usunie usterki.
Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Musisz go oddać do wyspecjalizowanego zakładu.
To ze jest pęknięta obudowa ta w której jest stojan to jedno ale możesz mieć jeszcze walnięty stojan tzn. może on mieć zwarcie czego ci nie życzę .Stojan zaczyna wypychać do środka utleniające się aluminium z obudowy i często jest tak ze stojan zostaje wypchnięty i zawadza o niego wirnik . Stojan się nagrzewa i roztapia izolacje między zwojowe co prowadzi...
Czy silnik posiada magnesy ,czy uzwojenie stojana magnes trwały i czy iskrzy jak podasz wyższe napięcie ponad 60V jak opisujesz. W całkowicie ciemnym garażu, po odczekaniu chwili, aż wzrok przyzwyczai się do ciemności :-) iskrzenie jest ledwo zauważalne. Ciekawostka - po odwróceniu zasilania jedna ze szczotek iskrzy wyraźnie. Jak ten silnik DC jest...
Dokonałem pomiaru rezystancji na sąsiednich lamelkach komutatora i wyniki się różnia, miernik nie jest jakiś super dokładny, ale różnica jest spora, rezystancja wyniosła między 2,3÷3,2 http://obrazki.elektroda.pl/6555549800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3460451300_1... http://obrazki.elektroda.pl/1168535100_1...
Witam Spróbuję odpowiedzieć: 1 Szczotki jeszcze (przy tej długości)mogą być 2 Uszkodzenie stojana ,to najczęściej przerwa w obwodzie (silnik nie chodzi) 3Uszk. wirnika (najczęściej) zwarcie zwojowe--"sieje iskrami'(bardzo duże iskrzenie . 4 Głośna praca.Po wyjęciu szczotek i obróceniu ręką ,słychać szum łożysk .
Dorwałem cały korpus ze stojanem i wirnikiem, przełożyłem mostek i regler ładowanie 14,6v.Prawdopodobnie wirnik ma zwarcie między zwojowe 4,7 oma nowy natomiast 5.3.Zwarcia do masy brak.
To co budziło moje obawy i tekst o przegrzaniu to sam szelak Szelakiem to się chyba od dobrych 50 lat nie impregnuje uzwojeń. Cała gama lakierów poliuretanowych, chemo- i termoutwardzalnych. Ogólnie nie da się z tych zdjęć nic wywnioskować - oprócz tego że silnik był przegrzany. Już pojedyncze, niewidoczne gołym okiem zwarcie między zwojowe w głębi...
Witam, mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ładowanie...... :D i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają już jestem po pierwszych oględzinach alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie to padło sam alternator działa, wychodzą z niego 3...
Może być tak -słabo skręcony silnik(pole magnetyczne przyciąga do rdzenia) -pokrywy są blaszane lub plastykowe i odkształcają się -jedna przewód faza jest wzięta z przeciwnej strony tabliczki silnika(czasem tabliczka jest okrągła i trudno ustalić które jest UVW a XYZ ) -zwarcie między zwojowe (w zwartym zwoju przeciwne pole i przyciąga)(zmierzyć opór...
Po dotarciu szczotek próbowałem włączać i wyłączać wtyczkę aby silnik tak nie rozbiegał się i aby szczotki dotarły się. Pozostaje jedynie reklamacja wirnika. To nie tak, włączasz napięcie silnik rusza, wyłączasz , a silnik nadal się kreci( w domyśle> szczotki trą, czyli dopasowują się). Jeśli takie próby trwają zbty długo, a iskrzenie nie ustaje, to...
Witam,Czytaj powoli,podpinamy zewnętrzny regulator (elektroniczny),aby wykluczyć nieprawidłowe działanie właściwego.Alternator ten jest kojarzony w gwiazdę,,uzwojenie falowe,14 zwoji na jeden zezwój.DrutΦ1.8 lub 2×1,2.Mostek 3-fazowy zewnętrzny mile zalecany, przy dalszych testach.Uzwojenie można obciążyć przed mostkiem(po wypięciu mostka),Wtedy...
Zaufam waszej fachowej opinii i przychylę się do stwierdzenia, że to zwarcie zwojowe. Jutro jednak bedę mial dostępny sprawny kondensator, także zamienię go i upewnię się na 100% z własnej ciekawości. Mam jeszcze pytanie odnośnie efektu który pojawiał się w tym konkretnym przypadku - ruszenie silnika przy zmianie położenia wirnika. Interesuje mnie to...
Przyczyny mogą być dwie: elektryczna (np zwarcie między zwojowe któregoś z uzwojeń), lub mechaniczna nie wyłączanie się hamulca lub przemieszczenie korpusu silnika. Jeśli korpus silnika jest wykonany z profili blaszanych przyspawanych do rdzenia stojana to najprawdopodobniej na skutek "urazu" mechanicznego spowodowanego np zderzeniem noża kosiarki z...
Witam. Ponieważ dawno nie miałem w rękach tego silnika więc nie pamiętam jak ma wyprowadzone uzwojenie wzbudzenia. Jeżeli wykonanie jest zrobione tak,że zmiana kierunku obrotów silnika odbywa się przez przełączenie uzwojeń wzbudzenia raz na jedną raz na drugą połówkę to może być zwarcie zwojowe na nabiegunniku danego uzwojenia.Małe wzbudzenie lub jego...
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Czujnik nie ma nic do tego, niemożliwe jest takie wyprzedznie zapłonu w tym systemie, aby cofało tłoka. Robotę się zaczyna od stwierdzenia czy nie stawia oporów mechanicznych wał silnika, miałem takie przypadki w brawach, gdzie wału rozgrzanego silnika nie mogłem obrócić kluczem nasadzonym na centralną nakrętkę koła pasowego. Jeżeli chodzi o rozrusznik,...
Jak w temacie, włączenie szlifierki powoduje zadziałania zabezpieczenia 16A, pomimo, że sama szlifierka ma podany max prąd 10A. W celu sprawdzenia przyczyny pominąłem kabel, włącznik oraz kondensator przeciwzakłóceniowy i podałem napięcie zasilające bezpośrednio na uzwojenia, skutek taki sam. Następnie sprawdziłem stan wirnika - ciągłość uzwojeń, stan...
Pomiar oporności uzwojeń, jeśli ma coś dać musi mieć odniesienie/porównanie do oporności nowego silnika. Zwarcie zwojowe wykrywa się elektromagnesem, ale znów nie kupuj, bo wydasz niepotrzebnie pieniądze, tylko jeśli już masz wątpliwość, co do uzwojeń stojana, to idź do zakładu który przezwaja (przewija) silniki i tam otrzymasz fachową poradę. Jeśli...
Panowie kondensatora nigdy nie było, pytanie czy jest mozliwość dołożenia kondensatora Jak nie było, to nie ma sensu dokładanie, to nic nie pomoże. czy też silnik ma jakieś zwarcie między zwojowe. Jesli tak, to by się szybko grzał. Być może, masz wybite łożyska i wirnik "klei" się do stojana, albo skrzywiłeś wał uderzając nożem w beton, czy pniak.
Silnik 1800 wat, 2800 obr/min. przezwojony odkupiony przeze mnie za cenę chyba niższą jak cena zawartej w nim miedzi. Stojan silnika ponoć sprawdzony jak to określił sprzedający na takim czymś buczącym. Pewnie chodziło o zwarciwnicę jak poszedł się wykłócać do przezwajacza. Gość już nie praktykuje bo chciałem z nim pogadać co tam namodził. Wg tego co...
Witam czy pompka jest podłączona do jakiegokolwiek sterownika elektroniczego. Jeśli tak to załączanie i wyłączanie jest normalnym procesem sterownika. 1) Sprawdzić układ sterowania i zabezpiecznia , termiczengo, prądowego, styki zasilania 2) Sprawdzić induktorem stan izolacji zwojenia silnika elektryczego pompki 3) Sprawdzić oporności uzwojenia 4) Jeśli...
Nie wiem po co rozbierałeś cały stojan prądnicy??? Wystarczyło sprawdzić te dwie cewki nawinięte cieniutkim drutem i zaizolowane z zewnątrz. Sprawdź w jakim stanie jest wirnik. Czy nie bije, ociera o stojan i jak silne są magnesy. W poście #7 z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... zmierzyłem jeszcze raz ten opór...
Ale ręką przy starcie można go zatrzymać bez problemu. A jak się już obraca, to jest trochę mocniejszy?Weź pod uwagę , że jest to silnik małej mocy. Zakręcę go w prawo to pracuje wirnik w prawo, zakręcę w lewo to pracuje w lewo. Bo kierunek obrotów nadaje mu uzwojenie rozruchowe. No wyłącznik odśrodkowy działa. Rozłącza zaraz po wejściu silnika na...
Przyznam, że aż tak zniszczonego komutatora dawno nie widziałem... Najczęstszą przyczyną uszkodzenia wirników jest zwarcie zwojowe, a wzrost prądu powoduje wygrzanie/wytopienie wycinków komutatora wklejonych na wirniku. Wg mnie, tylko kupno nowego wirnika daje gwarancję, że to urządzenie będzie pracować właściwie, o ile uzwojenie stojana nie uległo...
Raczej daj sobie z tym spokój. Najczęstszą przyczyną uszkodzenia wirników jest zwarcie zwojowe. Wzrost prądu mógł spowodować "wygrzanie", czyli wytopienie wycinków komutatora wklejonych na wirniku. Jedynie kupno nowego wirnika daje gwarancję, że ta maszyna będzie pracować. Pod jednym jeszcze warunkiem:ze uzwojenie stojana nie uległo uszkodzeniu gdy...
zwarcia zwojowe sprawdzenie zwarcia stojana zwarcie zwojowe silniku
listwa trzask monter elektronik dorobienie kluczyka peugeot
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
Głośnik Tonsil GD 18-13/2 w radio Diora Kaprys 6275 – oryginalny model i zamienniki Electrical energy examples: lightning, LED bulbs, electric cars, lithium-ion batteries, supercapacitors