szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
czy ktoś sprawdził ładowanie na wypiętej wtyczki alternatora ?
W takim razie musisz rozkręcić alternator i sprawdzić stan cewek. Prawdopodobnie trzeba będzie wymienić regulator.
Obejrzyj dobrze ślizgi szczotek na wirniku i sprawdź masę i przewód prądowy (grube przewody). Pozdrawiam.
Sprawdzić to trzeba nie tylko koło pasowe ale cały napęd osprzętu razem z kołem alternatora.
Na desce rozdzielczej lekko żarzą mi się dwie kontrolki ładowania i pasów sprawdź masy .
Jeśli ma ADR to wyłącz i włącz główny wyłącznik prądu powinno pomóc
Odłącz wtyczkę alternatora sprawdź różnice. Nie słyszałem aby ten model miał oszczędzanie energii.
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Było sprawdzone wszystko przed wymianą, napisałem to trochę skrótowo, że od razu po sprawdzeniu napięcia. Fakt wyszedł taki, że alternator nie ładował, po wymianie na nowy błąd pozostał. I o to pytam.
Wymienione zostały diody, sprawdzony alternator, auto latało jak złoto. Trochę. Teraz sytuacja się powtarza, strach jechać.
Witam straciłem ładowanie w renault 19 rozebrałem alternator i znalazłem wyrwana szczotke. po wymianie alternatora dalej brakuje ładowania sprawdzałem 2 alternatory i nic niemam juz pomysłów jaka jest przyczyna? prosze o pomoc
Uniwersalnym nie sprawdzisz. Alternator ma pewnie z 90A a miernik max 10A.
no właśnie też tak sądzę że tak się dzieje, gdzieś traci prąd może przez masę (-) teraz ładuje akumulator bo trochę stracił prądu i zabiorę się do sprawdzenia siły ładowania, jaką siłą ładuje mi alternator akumulator.
Witam mam pytanie Renault Trafić 2009 zapaliła się kontrolka stop akumulator, raz się pali po jakimś czasie gaśnie.Dodam że pierwszy raz miałam taki przypadek 2 lata temu zapaliła się 2 razy i później już nie,to samo w ubiegłym roku. Po odpaleniu auta dzisiaj kontrolka się pali Sprawdzone miernikiem ładowanie na odpalonym silniku 11.40. Czy to alternator...
Właśnie rozmawiałam z mechanikiem, powiedział, że może to być wina alternatora przez zw wysokie ładowanie przepustnica gubi nastawy. Odstawiam do sprawdzenia alternator liczę, że pomoże.
Przecież na fotce widać wyraźnie skorodowane połączenia masowe alternatora. Dobrze wyczyść to połączenie na regulatorze i alternatorze, sprawdź ile wynosi ładowanie na wyjściu (na śrubie 8 alternatora w stosunku do masy na alternatorze). Niestety to już zabytek i ma choroby geriatryczne.
Jeśli aku trup to ładowanie też z początku niskie będzie. Do autora tematu - sprawdź aku pod obciążeniem.
Witam mam problem z ładowaniem w Renault Master 2.3 od razu po odpaleniu wywala błąd od ładowania i gdy chodzi sobie na wolnych obrotach faktycznie nie jest ładowany lecz po dodaniu gazu zaczyna się ładować ale błąd dalej nie znika. Został sprawdzony alternator, akumulator(wymieniliśmy na nowe) oraz została sprawdzona cała wiązka.
Według DDT to auto jest składanką. Sprawdź ładowanie na alternatorze i akumulatorze, podładuj, wykasuj błędy i sprawdź, które pojawią się ponownie. Tyle możesz zrobić sam, resztę zostaw fachowcowi.
Witam problem polega na tym ze ładowanie rosie do 30v na wolnych obrotach alternatory sprawdzone w czym może być problem ??
Napraw ładowanie, alternator.
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Sprawa jest prosta ,jak podajesz mase kontrolka jest a po włozeniu wtyku w regulator nie ma to jest uwalony alternator. A co to trzeba sprawdzić.
Sprawdź ładowanie i aku.
Dziękuje za poradę, ale Ja nie twierdzę, że firma naprawiła nieprawidłowo alternator, tylko że naprawiła nieprawidłowo , poprzez niezachowanie konkretnych wymiarów ustalających położenie wirnika względem obudowy. Przed wysłaniem takiej wiadomości proponuję poświęcić chwilę na zastanowienie się nad jej treścią. Przykro mi, ale to jest wypowiedź wewnętrznie...
Wiem tylko do żarówki idzie tylko jeden kabel Więc szukaj tego drugiego, bo musi być tak jak napisał Zaz13. Jesli tam jest rzeczywiście tylko jeden przewód, to może tablica jest tak skonstruowana, że zasilanie kontrolek jest przez wspólną szynę w tablicy, ale to tylko domysły, bo nie znam tego ciągnika. To już musisz sam sprawdzić. Do żarówki ma dochodzić...
Można na próbę to sterowanie odpiąć... Do sprawdzenia tez spadki napięcia między alternatorem akumulatorem, po kablu plusowym i po masie.
Po przekręceniu zapłonu powinna świecić kontrolka od aku., po odpaleniu powinna zgasnąć. Przyczyn może być wiele: -rozładowany aku., -uszkodzony regulator, skorodowane lub luźne przewodu przy alternatorze, -przepalone uzwojenie na alternatorze, -szczotki nie przylegają do pierścienia, -przerwa między alternatorem a lampką kontrolną. Ogólnie alternator...
Dobrze jakbyś sprawdził naciąg paska klinowego
Po sprawdzeniu okazało się, że alternator posiadał nietypowe uszkodzenie, przebicie, dlatego raz ładował po czym przestawał by za chwile ponownie ładować. Alternator wymieniony na powietrzny Bosch 150 A i wszystko wróciło do normy. Dziękuję wszystkim za pomoc
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Potrzebuję informacji na temat charakterystyki ładowania alumulatora w samochodzie. Z powodu pewnych zakłóceń pracy silnika na biegu jałowym jednym z podejrzanych jest alternator z regulatorem. Podejrzewam go o nadmierne ładowanie na biegu jałowym silnika. Dzisiaj sprawdziłem napięcie na akumulatorze. Wynosi 14,75V w całym zakresie pracy silnika(powinno...
No dobrze, a jakies konkrety? Bo niestety to nie działa. Jakiś shcemat np? Czy po podaniu samego + powienien juz łądować?
Myślę ze sprawa jest prosta, ważne ze alternator ładuje. :D
A więc sprawdź ładowanie. Być może alternator do roboty, albo jakiś inny spadek w instalacji. Np. przez słabą jakość połączeń.
Jeżeli niema to po numerze i kolorze kabla trzeba prześledzić wiązkę od alternatora do półki bezpieczników. Do sprawdzenia bezpiecznik na desce , miernikiem sprawdź zasilanie czy jest i ile obecnie wskazuje volt.
A jak właśnie sprawdzić ten alternator ?
Do sprawdzenia szczotki alternatora.
Padł alternator i nie ładuje lub zachwilke padnie sprawdź jeszcze masy na silnik
Ponowię prośbę o pomoc. Alternator po wizycie u fachowca, sprawdzony, ładowanie było dobre, ale aby być go pewnym wymienione szczotki i wirnik. Akumulatory podmienione na pewne z innego samochodu. Ładowanie na postoju 28,7 V, ale czasie jazdy (po około 15-20 min.) pokazują się piki do nawet 30,9 V. I wtedy elektronika zaczyna wariować. Przewody masowe...
Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę". I tak - miernik...
witam szanownych kolegów problem jak w temacie zkupiłem rok temu nowy akumulator wszystko było ok do czasu kiedy nadszedł czas zimy pozostawiajac renie na na noc pod chmurką rano ma bardzo mało siły by odpalic silnik (słabo kreci) pojechałem do mechanika sprawdził mi alternator szczotki ok ładowanie normalne jakie macie sugestje czego szukac
Plusa na uzwojeniu stojana przy niepracującym silniku nie powinno być, bo ,,plusowe" diody są spolaryzowane zaporowo i oddzielają uzwojenie od plusa instalacji: sprawdź diody w mostku i upewnij się czy nic nie dotyka do ,,podkowy". Możliwe że zrobiłeś zwarcie lutując uzwojenie do mostka diodowego. Nic nie dzieje się bez przyczyny.
Jak jest sterowany cyfrowo to proszę o sprawdzenie błędów testerem.
Jakieś bezpieczniki sprawdziłeś? Masy dobrze połączone? Jak sprawdziłeś alternator? Jaki silnik? Pisownię popraw bo w koszu zaraz się znajdzie temat.
sprawdź najpierw naciąg paska
Jakie jest napięcie na alternatorze po włączeniu silnika? Podwyższenie napięcia na akumulatorze dopiero po włączeniu świateł świadczy o złym stanie instalacji elektrycznej, dlatego trzeba sprawdzić przewód łączący alternator z akumulatorem. Wg producenta Varta 12.5 V na klemach akumulatora oznacza iż akumulator posiada około 50 % energii i konieczne...
Da się to jakoś sprawdzić w domowych warunkach? Temat zamykam.
Pozostaje sprawdzić regulator napiecia alternator.
Każdy to wie, jednak to one najczęściej padają i na to może sobie dyletant pozwolić (wymiana) A do wspomnianych innych rzeczy, niestety, trzeba już coś wiedzieć. I nikt nie będzie tego naprawiał przez internet. Może kolega będzie doradzał sprawdzenie wirnika, pierścieni, stojanu, diod, regulatora, i łożysk- szajba rzadko się psuje - nawet trzeba umieć...
Wesprzyjcie mnie i mechanika wiedzą..... :cry: A jak to to my mamy wspierać mechanika? Może trzeba go wymienić? Niech sprawdzi bezpieczniki na pod maską a szczególnie na aku. Do tego alternator do sprawdzenia jak i jakaś diagnostyka by się przydała.
Wogole nie podpinasz kontrolki do niego. Tak będzie ładował, tak najlepiej voltomierz.
I ja ma problem z Renówką tyle że 160.94 TZ W czasie jazdy nagle zgasł cały panel sterowania. Nie pali się żadna dioda przy joystikach i traktor stanął. Silnik pracuje, przyciski blokad działają ale jazdy nie ma (panel zgasł). Po wstępnych oględzinach okazało się że ładowanie skoczyło na 18,5 V w alternatorze wypaliła się kostka, Alternator naprawiony...
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Czyli alternator dostaje wzbudzenie w momencie odpalania na zaciskach plus i minus. Auto odpali, wzbudzenie z zacisków znika, alternator ładuje i i na zacisku B+ pojawia się około 14V? Natomiast zacisk W jest to wyjście na obrotomierz. Dobrze rozumuję?
daras984 Problem w trym że nie da się otworzyć tego dekla z aku (ani nie mogę dolać destylowanej ani sprawdzić areometrem który posiadam) Sołtys_Elbląga napisałem ze coś pobiera prąd 200mA a daras984 mówi ze taki prąd nie rozładuję aku. A i wcześniej zapomniałem wspomnieć że alternator dobrze ładuję/
Witam , mam taki sam problem z tym alternatorem na pin 3 zasilanie po stacyjce jest puszczone przez opornik 2,2 k ohma i dlatego próbówka nie swieci a na multimetrze jest 24v. Jak podam 24v na ten pin alternator ładuje ale na desce (zegarach) nie pokazuje napiecia akumulatorów i jest błąd MID 140 PID158 FMI4. Sprawdziłem regulatory dostępne do tego...
Jest pewny sposób na diagnostykę, wyjąć mostek i sprawdzić. Teraz pomyśl, alternator wali napięciem zmiennym, jak myslisz, jest to możliwe w chwili, gdy zapięty jest akumulator? I ostatnie-sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie, bo tam będzie problem.
Ładowanie masz za niskie. Próba z włączonymi światłami i innymi odbiornikami, pewnie będzie poniżej 13V. Więc do sprawdzenia instalacja i alternator.
Witam. Moi drodzi - temat dotyczy ładowania w Espace 4 3.5 V6. Jest masa tematów poruszanych "w internetach" na temat ładowania w tym silniku. Silnik jest produkcji Nissana i jesli się nie mylę to oznaczenie VQ35DE. Po uruchomieniu zimnego silnika ładowanie wynosi około 14.5 V. Po nagrzaniu go ładowanie spada do 13.5V. Po uruchomieniu xenonów jest dodatkowy...
kabelek od kontrolki zewrzyj do masy i ma się zapalić jak nie to wina leży przed alternatorem
Popraw masy
W drugiej brak błędów, tzn były trzy, ale po skasowaniu nie wróciły( df098, df226, df056) Gaśnie W pierwszej tylko bezpieczniki sprawdziłem. Jutro komp i pomiar prądu z alternatora. W mégane df619 i df053
Jutro spróbuję podpompowac Akumulator mam do wymiany jutro kupie Dodano po 10 O i jeszcze jedno naładowałem akumulator to z bieda odpalił pochodził z 20 minut zgasiłem Chciałem znowu odpalić i się nie dało więc podłączyłem do ladowania miernikiem sprawdziłem prąd ładowania akumulatora było 13.8 v więc alternator chyba ok
W końcu dorwałem trochę czasu rozebrałem licznik tam niestety sama elektronika lampka to dioda ledowa sterowana tranzystorami . Sprawdziłem miernikiem kabelek dochodzący do licznika ale nie było połączenia do alternatora, zacząłem przeglądać instalacje. Po wykręceniu lampy przedniej od kierowcy poniżej skrzynki z bezpiecznikami znalazłem złącze gdzie...
Sprawdź kable dochodzące od alternatora do ECU.
Skoro obroty spadają przy włączeniu świateł znaczy że alternator ma bardzo duże obciążenie...Być może masz jakieś zwarcie w reflektorach???Sprawdź ładowanie bez i pod obciążeniem.
Sprawdź ładowanie czyli napięcie przy alternatorze powinno być 14-14,4V także pod obciążeniem czy występuje znaczny spadek. Może być zaśniedziała klema przegrzany przewód, słaby styk do masy albo luźny pasek. Dlatego sprawdź przy alternatorze i przy akumulatorze. Przewody jak sprawdzić jest filmik na YT. https://youtu.be/pZHEcUhCeE4
Witam, problem z Clio II po lifcie 2002 rok 1.2 16v. Brak ładowania akumulatora, wymieniony drugi alternator ze sprawnego samochodu. Po Pomiarach wartość pokazuje 12.4V przy odpalonym silniku (przy zwiększaniu obrotów nic się nie zmienia) i przy zgaszonym silniku tak samo. Moje pytanie w tym przypadku brzmi, czy może być inna usterka niż alternator,...
Dobra mr. JamalBIG pomierzyłeś ładowanie, sam naprawisz, wyciągniesz alternator?
Sprawdź połączenie masy alternatora z masą silnika i połączenie masy silnika z nadwoziem.
Mam pytanie jeśli alternator nie ładuje na niskich obrotach (zaraz po odpaleniu) a po dodaniu na chwile gazu do dechy wszystko wraca do normy i ładuje nawet na niskich obrotach to czego to może być wina? dodam jeszcze że po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu od razu problem znów się pojawia. Pasek klinowy jest na pewno dobrze napięty wszystkie...
Jak ci moglo stopic kółko pasowei ktore? Zobacz czy nie powinno być wolnobiezne. Kółko napinacza paska osprzętu. Po stopieniu nie mogłem obrócić elementem metalowym(łożyskiem) więc wada fabryczna lub dostało wody. Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Zatem trzeba go rozbierać by to sprawdzić. Czy pomiar ładowania...
świece żarowe były zmieniane (grzeją ok), pasek rozrządu także, filter paliwa, akumulator, czujnik śledzenia obrotów wału wyczyszczony, alternator sprawdzony pod względem ładowania,
Będziesz musiał wyjąć jednak cały alternator.
Potrzebny pomysł na błąd pojawiający się po naprawie alternatora. Ładowanie jest wzorcowe, pulsacja w normie a jednak sterowniki nie widzą ładowania i co jakieś kilka minut wywala błąd ładowania alternatora i zerwanie łączności CAN. Proszę o pomoc w tej kwestii. Czy może zamiennik regulatora jest niekompatybilny? Sprawdzone połączenia, masy, itd. itd.
Mam espace jak bedę miał chwilkę to sprawdzę jak jest z kontrolką oleju, choć koledze zacisnęło wał na wolnych obrotach w 2,2dci kontrolki żadnej nie widział, jak się okazało pompę oleju miał totalny szrot, wiem że kontrolka ładowania działa tylko przez chwilkę a potem już nie, sprawdzone w boju jak padł alternator gównoleo, zamieniony na zwykły bosch...
Metodą prób i błędów udało się podłączyć prawidłowo alternator tak aby było ładowanie. Wszystko wychodziło prawdiłowo z pinów, wadliwy okazał się NOWY regulator napięcia. Po wymianie na inny alternator ładuje ok.
Ok ale mówimy o dwóch cienkich przewodach wychodzących ze szczotek oznaczonych jak podałem zdjęcie L i +. po odłączeniu kostki mam sprawdzić czy dochodzi do niej napięcie tak?
Sprawdź przewód który idzie od alternatora przez rozrusznik do akumulatora, możliwe że to on nie łączy.
Cześć Drodzy Forumowicze, Mam następujący problem. Pacjent Clio IV 1.2 TCE 120 KM, wersja GT. Auto wyrzuciło błąd ładowania akumulatora. Na początku zauważyłem bardzo brudną klemę - oczyściłem i założyłem ponownie - bez rezultatu. Zająłem się więc alternatorem. Ładowanie było, ale prewencyjnie wymieniłem już 3 sztuki oryginalne dokładnie takie jakie...
Sprawdź napięcie ładowania, powinno być 14.4-14.6V. Jesli jest inaczej to kierunek elektryk i ogledziny regulatora ładowania w alternatorze. Koszty wzroną gdy akumulator będzie uszkodzony.
sprawdź, czy jest napięcie wzbudzenia, jak nie to prawdopodobnie regulator nie żyje. Mało prawdopodobne by uszkodzxił się sam alternator...ew szczotki lub diody Pozdrawiam...
Cześć. Sprawa dotyczy Renault Kangoo 1,6 16v z 2010 roku z przebiegiem ok 250kkm. Od momentu kupna auta mam taki problem że po odpaleniu silnika (nie ważne ciepły czy zimny) przez około 8-10 sekund nie ma ładowania, jest tyle co na akumulatorze (12,5V). Postanowiłem zregenerować alternator bo w starym Kangoo przy tym przebiegu szczotki i łożyska były...
Przecwiczylem to juz u siebie (R19 Chamade E6J) 100% zużyte szczotki w alternatorze, u mnie kontrolka zaczynała świecić "już" przy 140 km/h. Ze względu na kiepski dostęp radzę odkręcić cały alternator i przy okazji sprawdzić łożyska. Pozdrawiam
sam już nie wiem, a może to coś zupełnie nie mającego związku z moim działaniem. Dzisiaj sprawdziłem że kontrolka stop i komunikat zapalają się gdy napięcie ładowania osiągnie około 14,6V (po uruchomieniu silnika wzrasta od około 13V do 14,7V). Na wtyczce wzbudzenia alternatora jest 10V, nie wiem czy tak ma być czy nie.
Ponieważ toczy się tu dyskusja dotycząca sprawdzania diod pozwolicie że podłączę się do tematu. Zrobiłem dziś alternator do Renault Clio 1.8 D firmy Valeo i bardzo zaciekawiły mnie diody mocy w tym altku. Prąd zwrotny przy zimnych diodach z napięciem 27V przyłożonym na ok. 3 sek.. wynosił 0,76A. Wydaje mi się że to trochę dużo zważywszy że dioda mocy...
Miałem dokładnie taki sam przypadek kilka lat temu również w Premium DXi i również z ADR. Nie mogę sobie przypomnieć co trzeba było zrobić aby alternator znów ładował.
Miałem taki przypadek na tym samym silniku. Właściciel zamontował najtańszy z możliwych regulator alternatora, niby ładowanie było ale z przerwami. A co jeszcze oprócz niesprawnej sondy pokazywał komputer? Proponuję reset sterownika i sprawdzenie silnika na benzynie.
Witam szanowne grono. Zacznę szczegółowo od początku moich problemów. Pacjent: Laguna 2 Grandtour 1,6 16v 107km, 2001r. Około miesiąc temu zaczęły się problemy z alternatorem. Na zimnym silniku po odpaleniu ładowanie wynosiło 14,4v, jednakże gdy tylko stawałem gdzieś na chwilę (przykładowo do sklepu) i ponownie odpalałem na ciepłym silniku, alternator...
Witam. Mam problemik z Magnumką prezesa-silnik Volvo 480 dxi. Wymieniliśmy w niej akumulatory ponieważ jeden z nich miał upalony słupek i nieszczelną obudowę. Na komputerze wyświetla się symbol akumulatora-na starych bateriach też się wyświetlał. Sprawdziliśmy mu ładowanie-po starcie nie osiąga pełnej mocy. Zaraz po uruchomieniu jest 26 V,po dodaniu...
Kontrolka ładowania gaśnie, jeżeli uzyskuje ten sam potencjał dodatni od akumukatora i z drugiej strony - od diod wzbudzenia. . Nie w Volvo.Alternator 6-diodowy (Valeo ,rodzina alternatorów A13N).To samo co w Renault.
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
Rozpocznij od sprawdzenia napiecia akumulatora bez i zwłączonymi światłami na nie pracujacym silniku nie powinno być niższe niż 12,4 i 11,5V(to ak jest w miare naładowany). Potem zapal silnik i spr. napiecie jeżeli poniżej 13V i po 5 min pracy nie podniesie się o 0,5V to prawdopodobnie masz coś z akum. Jeżeli nap 14V i pali się kontr. to sprawdź napiecie...
Cześć.Zapodaje linka na forum Renault Laguna Klub Polska.Może znajdziesz tam odp. Sam jestem właścicielem "lali" i to forum dużo mi pomogło.Pozdrawiam:) http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?...
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
Witaj! Skoro mechanik stwierdził,że ładuje to niech sprawdzi jeszcze napięcie zwykłym multimetrem na alternatorze i na akumulatorze. Częsta usterka to kabel alternator - akumulator. Na alternatorze 14v a na klemie 12v Ja w takich przepadkach podpinam amperomierz i widzę czy następuje spadek. Następnie proponował bym sprawdzenie i wyczyszczenie gniazd...
Znalazłem już winnego tego zamieszania... Okazało się, że akumulator w stanie spoczynku wykazywał napięcie rzędu 10V... Scenic odpalił po kilkunastominutowym ładowaniu po przewodach z innego auta. Po czym sprawdziłem alternator - sprawny. Akumulator możliwe, że fabryczny a na pewno co najmniej kilkuletni...
Nic nie kupuj tylko zrób pomiary na docelowym sprzęcie audio. Do 500W RMS nie potrzeba innego alternatora. Akumulator nie pomoże na spadki na włączonym silniku, a przy wyłączonym to i tak ci moc spadnie sporo. Miałem taki problem w Fabii o jaki ci chodzi - gdzie alternator 75A nie wyrabiał (na 2 wzmacniaczach było jakieś 1400W -1600W RMS). Jeżeli masz...
sprawdzić alternator renault alternator ładowanie renault master sprawdzić ładować alternator renault
lexmark reset 25pt4423 dławik magneto naprawa
identyfikacja elementu falownik elektronix
Wymiana tarczek przedniego napędu MF 6180 bez rozpoławiania Enkodery kół w Xiaomi Mijia G1 (MJSTG1) - funkcje i problemy