Możesz sprawdzić jakie daje napięcie, wbijasz zmienny zakres 200 i mierzysz.
Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
Czy można sprawdzić cewkę zapłonowa miernikiem elektrycznym w Skodzie Fabii. W jaki sposób można wywołać na niej iskrę gdy nie jest podłączoną do samochodu? Wiem, że można po prostu podmienić cewki na samochodzie, ale interesuje mnie czy można zrobić to bez auta jakimś domowym sposobem?
Witam miernikiem dokładnie nie sprawdzisz cewki, można sprawdzić obwód a to nie wszystko, bo cewka pracuje przy wysokich napięciach,pozdr.
Sprostowanie do wcześniejszej informacji. Oznaczenie wyjść cewek A-pie rwszy ,B-drugi , C-trzeci ,D-czwarty .Pary to A-D i B-C. Wartość rezystancji to 4 do 6 kΩ w temperaturze 20°C Za błędną informacje -przepraszam.
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Mam koledzy taki jedno pytanie, posiadam Suzuki Vitare 2.0 v6 . Ostatnio zaczela mi cos przerywać(cos jakby jeden cylinder przerywał) podczas przyspiesznia tez szarpie, nie dzieje sie to zawsze ale czesto. Świece są nowe więc podejrzewam cewke. I oto moje pytanie jak sie sprawdza cewke ? W vitarze występuje 6 cewek - przy kazdej swiecy jedna. Szukając...
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Witam, Zastanawiam się co może być upalone moduł zapłonu czy cewka . Samochód po prostu zgasł i już nie odpala, brak iskry zapłonowej na świecy. Podejrzewam ze to moduł zapłonu jak to sprawdzić ? Jak sprawdzić poprawnie cewkę ? Sprawdziłem miernikiem cewkę zapłonowa od wtyczek do gniazda wysokiego napięcia wynik 11 W. Ale nie wiem jak sprawdzić moduł...
W aparacie zapłonowym jest indukcyjny czujnik położenia, można sprawdzić miernikiem cewkę, czy nie ma przerwy,nie pamiętam ile dokładnie powinien mieć, ale zazwyczaj 500-1000Ω Należy oczywiście sprawdzić zasilanie cewki zapłonowej i modułu (żarówką, nie miernikiem !)
Miernik?
Podłącz go do zasilania cewki zapłonowej. Sprawdź miernikiem na którym masz + po zapłonie. Zgodnie z przepisami powinny one gasnąć automatycznie po załączeniu świateł mijania. Chyba ten biały do plusa świateł mijania podłączasz. Lub zasilasz je przez przekaźnik.
Dzisiaj odpalił bez problemu po zgaszeniu dalej ten sam problem. Cewkę zapłonową zmierzę, impulsator też. Jakie powinny być prawidłowe wartości na mierniku? czy poprostu mam sprawdzić czy jest opór czy go nie ma.?
No to cewka ma zwarcie. Powinno być coś ok 20Ω Najlepiej poszukaj drugiej, przewijać się nie opłaci. Pozdrawiam :)
Witam :) Czy w warunkach domowych (miernik uniwersalny) można jakość sprawdzić cewkę zapłonową? Pozdr. miszaa
Dziękuję za szybką odpowiedź, Wiesz może jak można go w prosty sposób zdiagnozować, np. przy pomocy miernika ? Ew. czy może być to cewka zapłonowa i jak również ją sprawdzić ?
Witam.Jeżeli masz problem z iską w mf 70 jest to chyba największy problem spotykany w tych ciagniczkach . Żeby odpalał iskra musi być mocna . iskra musi przeskoczyć jak zakręcisz ręką za koło wętylatora . sprawdz najpierw platynki i przetrzej papierem i ustaw przerwę robi się to przy zdjętym kole wętylatora może nie być przerwy na platynkach wal letko...
tak cewka dziwnie tyka nie wiem czy to normalne czy nie. Zmierze miernikiem opór na tej cewce zobacze co wyjdzie pozdrawiam i dzieki
Miernikiem sprawdzisz tylko ciągłość uzwojeń wtórnych cewki 1-4 i cewki 2-3.
Pompa włącza się po kluczyku, ok, czyli sterownik dostaje zasilanie i "wstaje", teraz sprawdź czy pracuje również przy kręceniu rozrusznikiem, świadczy to o tym że sterownik czyta obroty wału korbowego. Jeśli działa to: Nie ma iskry, sprawdź żarówką, a nie miernikiem czy cewka (kaseta) zapłonowa ma zasilanie 12V po włączeniu stacyjki
Teraz należało by sprawdzić jeszcze przewód gaszący jest to górny pin kostki 2 pinowej na nim gdy pojawia się masa moduł się wyłącza jeśli na tym przewodzie jest masa cały czas ,skuter nie odpali ,należy wtedy wyjąć ten przewód z kostki i spróbować uruchomić skuter sprawdź dokładnie napięcie jakie dochodzi do modułu z iskrownika. Miernikiem możesz sprawdzić...
Takie pomiary są niewiele warte. Może z wyjątkiem ostatniego, który wskazuje, że może być dobrze, ale nie musi.. sprawdź kontrolką zasilanie na moduł zapłonowy. Jak dobrze pamiętam, to dwa skrajne przewody. Kontrolką diodową ( albo diodą LED z odpowiednim rezystorem ) sprawdź sygnał na moduł. Sprawdź kontrolką, czy masz na włączonym zapłonie plusa...
Nie no kolega "stefanscorpio" widzę ma pojecie ale nie bardzo chce pomoc... czujnik położenia walu da się sprawdzić miernikiem : http://obrazki.elektroda.pl/9179794200_1...
A czemu tylko gruntownie ?? Nie wiesz jak ustawić miernik, żeby sprawdzić cewkę zapłonową i piszesz takie posty? Wskazówka od obr głupieje jakby masy brakowało. Iskra jest ale traci ją na dwie sekundy Sprawdź dlaczego.
A co w tym skomplikowanego prąd płynie przez rezystor do cewki. Masz dwa przewody pierwszy bezpośrednio do cewki drugi przez rezystor też do cewki. A co do sprawdzenia rezystorów to miernik w rękę i do roboty.
Witam. Chodzi o silnik C16NZ 1.6 B/G. Problem dotyczy iskry, Właściwie jej brak. Postaram się opisać problem. Już podczas jazdy autko zaczęło mi przerywać, ale dojechał do domu. A dzisiaj już nie odpalił. Sprawdzam, a tu brak iskry. Na podmianę mam tylko cewkę zapłonową, ale nic to nie dało. Mam w domu tylko zwykły miernik, sprawdziłem cewkę i jest...
W aparacie cewkę, w aparacie. I cewki zapłonowej nie sprawdza sie miernikiem, jasne? Nich juz ktoś ten temat zamknie.
https://obrazki.elektroda.pl/5085557800_... Sprawdź miernikiem czy masz przejście do masy z pinu 65 sterownika (wyjście 4 wtryskiwacza)
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
Dzień dobry! Mam problem ze staruszkiem - Dacią. Problem tkwi w tym, że nie podaje iskry na świecę. Poniżej podaje rzeczy które sprawdziłem: -prąd jest podawany na cewkę zapłonową, -kabel cewka->aparat zapłonowy sprawdzany (inne auto na nim odpaliło), -kable aparat zapłonowy->świeca sprawdzone miernikiem (jeśli przewodzą prąd to chyba działają?), -świece...
I dalej nic z komarka nawet nie pierdnie. Świecę zalewa, czyli paliwo na pewno dochodzi. Iskra ładna ma kolor fioletowy. Będę miał dzisiaj inny gaźnik, ale nie wiem czy sprawny. Jest możliwość sprawdzenia cewki zwykłym miernikiem, jeżeli tak to jak? Bo tylko jeszcze cewka zapłonowa, jest stara.
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do: * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć...
Nową cewka zapłonowa otrzymałem. Pada pytanie czy te napięcie na cewce zmierzę miernikiem cyfrowym?
To co trzymasz w ręce to oprawka bezpiecznika, raczej bez związku z brakiem iskry. Moduł cdi potrzebuje do działania: zasilania (+12V, jest, sprawdziłeś), masy, impulsów z cewki wyzwalającej (żółty-szary i żółty-niebieski, sprawdź miernikiem, cewka wyzwalająca zwykle ma ok 1kΩ) i połaczenia z cewką wysokiego napięcia (kabel biało-fioletowy, trzeba...
Uporządkujmy trochę informacje. Sprawdź tę rezystancję impulsatora i rezystancję cewki ładującej moduł zapłonowy. Potem miernik elektryczny i jeden zacisk do przewodu z impulsatora, drugi do masy. Miernik ustaw na sprawdzanie przejścia. Obróć wałem korbowym i zobacz, czy miernik zasygnalizuje w pewnym momencie przejście. Następnie miernik elektryczny,...
Zakupiłem dziś moduł ,i cewkę zapłonową, otóż problem leżał na kostce od modułu dokładnie pin od masy z pinem w module nie zgrywał sie widocznie ,gdy go odpaliłem na podłączonym module i przekręcałem cały moduł z kostką żeby sprawdzić czy jakiegos przebicia nie ma,to aż strzeliło z masy w kostce i skuter zgasł,te kostki to jakaś tandeta, słabo dopracowane...
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
Dzięki za odpowiedz nie zwróciłem uwagi na opis na złączu i cewce. Cewkę opisałem po swojemu nie wg opisu na niej. Podłącze jak napisałeś + po zapłonie sprawdzę miernikiem ale jak poznam który to przewód w instalacji auta ECU cewka 1-39 ECU i cewka 2-38 ECU ? Idzie to jakoś ogarnąć miernikiem, kontrolką ?
Z tego co pamiętam cewka wtórnego w F126p była jedna i były dwa przewody. Inicjacja zapłonu zachodziła w jednym cylindrze, który był w maksymalnym górnym położeniu co oznaczało, że dolny jest w maksymalnym dolnym. W tym ze sprężoną mieszanką dochodziło do zapłonu a w tym dolnym były przewietrzane resztki z poprzedniego cyklu. To cylindry pełniły funkcje...
Cewka ładująca CDI to takie małe pudełko z kabelkami ??? a cewka zapłonowa to z kablem do świecy jak rozumiem. Jak sprawdzić te urządzenia domowym sposobem lub jakimi miernikiem.
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Tak zabezpieczone ze bocznik wygrzany, rezystory wypalone. Efekt niczym petarda pod ekranem zdetonowana. Razu pewnego zachciało się pewnemu fachurze zmierzyć napięcie na cewce zapłonowej Metexem. Miernik zmierzył, ale tylko raz :D Także na takie cuda nie ma rady. Też miałem taką UMkę 112 - styki przełącznika zakresów wypalone do tego stopnia, że przy...
Akurat nie bardzo wiem jak oraz nie mam do sprawdzenia odpowiednich przyrządów? Bo sam miernik napewno nie wystarczy?
Jak tam jest cewka pojedyńcza i rozdzielacz a raczej tak jest w C20NE to może być upalony przewód zapłonowy w środku, trzeba sprawdzić miernikiem lub wymienić.
Sprawdzałem miernikiem na wszystkich kombinacjach i zakresach omomierza - bez reakcji. Jedynie na `diodzie` pokazał coś pomiędzy dwoma pinami. Podpiąłem się komputerem pod auto i żadnych kodów błędów nie ma. Zaryzykować zakup cewki?
jakbys mi w myslach czytal... opcje mam taka ze nie dziala mi 2 i 3 cylinder bo nie dostaje iskry, kable sprawdzilem i z cewki nie wychodzi WN. Ale najciekawsze jest to ze 2 razy odpalil mi normalnie ale po krotkiej przejazdzce znowu iskra zanikla... stad chce sie upewnic ze to cewka a nie np komputer wariuje... :?:
Sprawdź czy jest +12V na cewce zapłonowej, tylko żarówką min 21W a nie miernikiem
Sprawdziłem silnik krokowy działa i napięcie jest. cewka zapłonowa podmieniona i dalej to samo. Sprawdzę ten katalizator jak kolega twierdzi. Jak podłączyć miernik aby sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu i położenia wału. Dodam ,że przy startowaniu bez naciskania pedału gazu silnik zagada i od razu gaśnie.
Sprawdziłem to co napisał,,tzok"jest 0,2V.Nie bardzo wiem co można z nim dalej zrobić.To co mogłem sprawdzić to sprawdziłem.Dalej pomysłów brak.Jeszcze te wtryski i pompa.Może to będzie to.Z drugiej strony juz to było sprawdzane.Co prawda wtryski takim domowym sposobem a mianowicie cewki wtrysków po mierzone miernikiem,osłuchane stetoskopem,rozpylanie...
Zrób tak: 1. Włącz zapłon i sprawdź, czy na kabelku przy cewce jest napięcie. (odkręć kabelek i sprawdź żąrówką) Powinna się jasno świecić. 2. Przykręć kabelek z (+) do cewki. 3. Odkręć od aparatu zapłonowego kabelek idący do cewki, końcówkę przewodu WN cewki zbliż do masy a przewodem masowym dotykaj masy. Powinna być iskra. 3. Jeśli jest iskra, to...
Do czego jest podłączona wtyczka z 3 żółtymi przewodami - prostownika a on do akumulatora ? To może być tego typu zapłon : http://obrazki.elektroda.pl/1403002400_1... Cewkę zapłonową masz sprawną ? pomierz ja miernikiem czy ma przejścia na wtórnym i pierwotnym , sprawdź ja na krótko na 2 kablach i akumulatorze czy jest iskra na świecy...
Witam Sprawa wyglada tak Na powietrzu iskra jest dosc słaba Ale motorek zapalic nie chce Paliwo dostaje na bank i kompresja jest Wiec jak sprawdzic czy padł moduł impulsator cewka zapłonowa czy cewka ładująca kondensatory chociaz impulsator to mozna wykluczyc bo iskra jest choć pewnie ma za mała energie Posiadam miernik uniwersalny Czy da sie jakos...
Przecież EL nie ma żadnego aparatu. To co próbowałeś mierzyć (a właściwie to tylko usiłowałeś zepsuć miernik) to cewka zapłonowa. Nie obraź się, ale twierdzę że nie dasz rady tego opanować, bo nie znasz nawet podstawowych podzespołów w samochodzie. A tam już jest moduł zapłonowy zamiast przerywacza i wykonanie podstawowych pomiarów wymaga wiedzy i sprzętu....
Witam wszystkich. Problem tkwi w kosiarce, którą mój ojciec pożyczył swemu wspaniałemu koledze który po godzinie odwiózł mu ją twierdząc że mu zgasła i.... no właśnie-jest trupem. Oczywiście jako że jajko podobno mądrzejsze od kury, miałem się nią zająć i tak też robię. Sęk w tym że to mnie zadziwia bo na wyjściu przewodu W.N. nie ma iskry. Sprawdzałem...
mam problem z moim chinolem bo od zimy odpalał po pół godzinach kopania, więc rozkręciłem docisnąłem zawory i chodził cud miód, ale ostatnio się zatrzymał, a jak dodawałem gazu to zgasł i do tego czasu już nie odpalił. I tu się pojawia moja prośba o pomoc bo jak docisnąłem zawór to nic nie dało, a gdy sprawdziłem ilość VOLT w cewce zapłonowej(strach...
Witam Mam problem w quadzie opisany powyżej, zostały już podmienione takie części jak: -cewka zapłonowa -moduł zapłonowy -przewody,fajka -własna instalacja taka aby tylko była tylko iskra. Cewka sprawdzona miernikiem opory są w porządku czyli cewka od ładowania ma wartość coś ok 300 a impulsator 141, więc jest ok, masa jest wszędzie, problem leży dokładnie...
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Ten pręcik jest urwany i kiwa się? Jeżeli tak to najlepiej umocować go za pomocą jakiegoś kleju na bazie żywicy. Kapnij trochę tego kleju na dno otworka, lepiej nie próbuj tego lutować cyną bo będą problemy. Na początek sprawdź miernikiem czy jest przejście pomiędzy tym drucikiem a rdzeniem cewki, jeżeli nie ma to cewka do wyrzucenia.
Witam mam problem z maluszkiem może ktoś miał podobnie i zna problem .... a więc jechałem sobie przed wczoraj maluchem zrobiłem jakieś 50km i w momencie silnik zgasł na postoju zmieniłem na nowe świece i nic czasami przy próbie odpalenie kichnie sobie i tyle .... zmierzyłem cewke zapłonowa pokazuje mi na kablach 650om na wtyczce 0.7 zmieniłem kable...
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Wypnij wtyczkę z cewki, ma trzy wejścia. Przygotuj sobie żaróweczkę 12V/2 lub 4 W (taką jak z kierunkowskazu bocznego) i podłącz do pinu środkowego i jednego skrajnego, zobacz czy miga jak kręcisz rozrusznikiem, następnie to samo tylko do drugiego skrajnego. Jak miga na obu to masz uszkodzoną cewkę, jak nie miga to jeden kanał zapłonowy w sterowniku...
W aparacie zapłonowym jest cewka nawinięta na okrągłym karkasie, jest dojście miernikiem,można sprawdzić omomierzem,opornośc powinna wynosić 1,4kilooma do 2 kilo.w kadetach to normalne uszkodzenie,po prostu ze starości nie ma dobrego kontaktu na styku lub w ogóle jest przerwa. Można samemu przewinąć cewkę ,ale trzeba zmierzyć średnicę drutu i nawinąć...
Masz sprawdzić ciągłość przewodu miernik wystarczy prawda?
Sąsiad sprawdził miernikiem napięcie do cewki zapłonowej dochodzi ja włączałem zapłon, natomiast z cewki już nie wychodzi ( włączałem zapłon a sąsiad kablem dotykał do masy i nie iskrzyło.) Przepiołem cewkę do sprawnego auta i zapalił a od niego włożyłem cewkę do swojego i nic. Już mi rece opadają. Dodam że od miesiąca mam z tym problemy: a to szarpie...
Witam! Posiadam stary traktorek-kosiarkę z silnikiem brigss-a 11hp o nr 28c707. W poprzednim sezonie podczas koszenia silnik zgasł i już go nie odpaliłem, nie było w ogóle iskry, sprawdziłem wtedy miernikiem i wyszło mi że prawdopodobnie padła cewka zapłonowa. Zamówiłem więc nową cewkę ale niestety po założeniu do silnika dalej nie ma iskry. Przeczytałem...
Czyli masz cewkę poczwórną. Dokładniej dwie cewki w jednej obudowie. Zawsze brak iskry na tych samych cylindrach? Jeśli możesz to wyjaśnij w jaki sposób sprawdzić napięcie. To jakiś ponury żart? Nie wiesz jak sprawdzić napięcie w instalacji samochodu? Miernikiem!
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Witam,problem dotyczy chevroleta aveo 1.2benzyna(a12xrr) auto przestało palić na jeden cylinder, po zdjęciu cewki okazało się że rozsypał się łącznik miedzy cewka a świecą -kawałek jakiegoś trzpienia włożonego w sprężynę. w środku wygląda jakby był z włókna szklanego a z wierzchu pokryty drucikiem miedzianym ,czy można to zastąpić jakimś kawałkiem np...
Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Dodano po 3 Według mnie kręci tak jak przed wymianą rozrządu. Muszę skąd miernik do kompresji załatwić i sprawdzić. Opłaca się naprawiać jak nie będzie kompresji na którymś tłoku?
Witam :) Okazało się ,że to jednak cewka zapłonowa :) Wydatek rzędu 80 zł ale się opłaciło.Zanim zamówiłem sprawdziłem oporność- na uzwojeniu pierwotnym miernik pokazał oile dobrze pamiętam 7 omów ,a na wtórnym nie pokazał nic ... Sprawdziłem czy do cewki dochodzi prąd i dochodził więc wniosek wysunął się sam :) Maszyna pali od kopa :) Dziękuję za pomoc...
Jestem od niedawna w posiadaniu książki "Budowa, naprawa eksploatacja samochodu Polonez" , jest tam informacja że silnik z wtryskiem jednopunktowym to Mono Motronic, na cewce zapłonowej brak nazwy producenta (w książce jest wzmianka o producencie DELCO REMY), nie posiadam miernika analogowego aby sprawdzić że cewka wysyła impulsy, lecz jeśli te impulsy...
Miedzy końcówkami a masą. To jest osobna cewka w metalowej obudowie czy cewka wewnątrz koła magnesowego? Cewka wewnątrz magneta.Dodam że dzisiaj mechanik od starych motocykli sprawdził coś w iskrowniku,zawiozłem cały do niego.Mianowice przejście,miernik połączył z dolutowanym kablem do cewki zapłonowej,drugi koniec do obudowy przerywacza czy też kowadełka...
Witam. Mam problem dotyczący skutera, a mianowicie nie mam w nim iskry. Sprawdzałem już wyłączenie zapłonu na stacyjce, impulsator, stopki bocznej nie posiada, to wszystko jest sprawne na 100%. Posiadam taką cewkę i nie jestem w 100% pewny czy ona jest sprawna. http://obrazki.elektroda.pl/9835000800_1... . A mianowicie, gdy miernikiem...
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
Witam serdecznie mam dylemat związany z sprawdzeniem cewki zapłonowej od samochodu. Mianowicie cewka ma oporność pierwotnego uzwojenia rzędu 2-4omów (dokładność miernika) Oporność wtórnego uzwojenia jest kilka kiloomów. pomiędzy wyjście a masę podłączam świecę samochodową. natomiast pierwotne uzwojenie podłączam do akumulatora (oczywiście nie na stałe...
Jeszcze trzeba sprawdzić uzwojenie wysokiego napięcia. Jedną sondę miernika do złącza 1 (masa) a drugą w miejsce gdzie się wkłada kabel wysokiego napięcia. Powinno pokazać coś w okolicach kilkudzieciu omów (może ciut więcej). Generalnie cewki zapłonowe w Jawkach są nie do zdarcia. Jeśli jest problem z iskrą, to może być uszkodzona świeca, fajka, kabel...
Z którego miejsca wyszedł ci ten pomiar przy cewce zapłonowej czy z cewki układu pierwotnego(miernikiem tego nie pomierzysz).
Witam!!! Ja zawsze odcinam sterowanie zintegrowanych cewek zapłonowych impulsem wychodzącym bezpośrednio z komputera, tego sygnału też nie da się zastąpić i komputer tego nie wykrywa a samochód nie odpali na bank. Moim zdaniem jest to najskuteczniejsze zabezpieczenie przed kradzieżą. Jedynym mankamentem jest to, że najlepiej użyć do tego przekaźników...
Ok.Spokojnie.O jakich parametrach ma być ta cewka,jeśli można?? Już wiem jak może to być cewka :) http://img502.imageshack.us/img502/9747/... Zastanawiam się gdzie podłączyć plus,a gdzie minus z nowej cewki?Chodzi mi o te dwa druciki z oczkami na końcu zamocowane w module na drugim zdjęciu powyżej. Jak to sprawdzić??Próbowałem miernikiem...
"Owinięta" cewka to zapłonowa, "odkryta" do ładowania akumulatora. Do ściągnięcia koła zamachowego najlepiej używać ściągacza. Poprzez otwory w tym kole sprawdź wizualnie stan cewki tj. czy uzwojenie jest przegrzane a miernikiem sprawdź jego oporność. Brak ładowania wynika zazwyczaj z uszkodzenia regulatora, bądź pojedynczej diody. Sprawdź jakie napięcie...
Ten od cewki zapłonowej do fajki. Miernik masz? Umiesz mierzyć? Jeżeli tak, to znajdź schemat i zamieść go.
Łoo Jezu... Podłączasz do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej i już.
Hm.. Na cewce zapłonowej jest 14 V i taki sygnał trafia do sterownika. Miernik nie pokazuje żadnych wahań napięcia. Oscyloskopu nie mam więc nie sprawdzę ale nie zmieniałem punktu skąd są brane obroty - cały czas jest to cewka zapłonowa więc zakładam że jest ok bo do tej pory wszystko działało. Jedyne co mi do głowy przychodzi to może zużyte przewody...
Mam taki problem, a mianowicie z WSK 175 nie ma iskry , instalka zrobiona na krótko czyli kabel czerwony z aparatu zapłonowego dany bezpośrednio na cewkę zapłonową, doradzcie mi co mam sprawdzić aby wykryc brak iskry w moim motorku ,cewkę już zmieniałem więc to chyba nie cewka, na deklu aparatu mam napisane :(światła 12V , ładowanie 6V moc 50W), może...
Witam kolegów po dłuższej nieobecności Otóż mój syn ma problem z iskrą w yamaha dt 125 rocznik 97 . silnik do końca normalnie pracował i w pewnym momencie w czasie jazdy zgasł , teraz jest tylko taka słaba iskierka a właściwie to można odczuć tylko dosłownie palcem przeskok wysokiego napięcia . ale nie jest to napięcie powalające człowieka na ziemię...
Jak wyżej ja, a później koledzy pisaliśmy, żebyś sprawdził oporność wymienionych wyżej elementów, oczywiście na bez używania rozrusznika, na "nieruchomym" silniku, czyli czarny przewód miernika podłączony pod COM przykładasz do masy np. metalowej części silnika, i przewodów wychodzących z silnika do modułu odpowiednio od zasilania zapłonu (powinien...
Witam! Mam problem z moim Seatem (Ibiza 1.2, 1993rok, system porsche, benzyna). Zaczęło się to dziać już trochę czasu temu. Czasem kiedy jechałem i musiałem się zatrzymać po wciśnięciu sprzęgła i zdjęcia nogi z gazu silnik gasł. Jeszcze wtedy nie był to zbyt duży problem, bo po próbie odpalenia palił na styk i można było jechać dalej. Niedawno kiedy...
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Hej, mam quada atv z silnikiem 125cm3 i tak jak w temacie problem z iskrą. Dotychczas wymieniłem cewkę, moduł, instalacje, stator (2 cewki). Po tym wszystkim moduł nadal nie dostaje napięcia od cewki zapłonowej, mierzyłem miernikiem przewód czarno-czerwony - 330kΩ oraz napięcie, które wynosiło 1-0V, to samo z przewodem biało-niebieskim - 130Ω...
Świece nówki NGK. Co do halla ponoć każde auto z hallem pokazuje ten błąd oczywiście w czasie postoju bo przecież koło nie pracuje. Przewody sprawdzone miernikiem. Sprawdzona cewka, działa daje iskry. Dziś dowiem się czegoś nowego od mojego elektromechanika.
Witam Zwracam się z prośbą o udostępnienie schematu elektrycznego tgb Blade 550, pokrewnych modeli tgb, bądź samego pinoutu modułu zapłonowego jeśli takowy ktoś posiada. Moduł 2+4+6pin. Quad nie ma iskry, cewka sprawna( sprawdzona i podmieniona), impulsator sprawdzony sprawny ( w momencie zbliżenia magnesu słychać krótki dźwięk piszczki miernika), napięcie...
Nie można domniemywać. Jak się nie dowiesz, czy to błąd czujnika, czy błąd związany z wykryciem spalania stukowego i brakiem dalszej możliwości prawidłowej pracy sterownika wtrysku, to będziesz wymieniać i czyścić te czujniki do oporu, a nic to nie pomoże. Rzetelna diagnostyka, z podglądem parametrów zapłonu w czasie jazdy. Jak można taką diagnostykę...
Sory ale sam jestem bardzo ciekawy jak Zmierzysz przebicie między zwojowe np. na ostatniej warstwie jeśli utraciło klasę izolacji, zakładam że w zakładzie nie posiadasz ustrojstwa do pomiaru indukcyjności czy miernika klasy izolacji a rzecz ma się w czasie różnie jak dla usterki którą podałem.Wielkie dzięki za podpowiedz.
Ale powiedzmy że robię otwór w kopułce na 4mm śrubkę to wtedy ta śrubka musi się jakoś łączyć w środku w kopułce z przewodem zasilającym palec,tak? Tak. wtedy stara cewka a raczej jej uzwojenie wtórne będzie też zasilane dodatkowo ciekawe czy to nie spowoduje jakichś problemów. Nie powinno być zasilane, jeśli będzie odłączone (sprawdź miernikiem, czy...
Witam. Wymieniłem wyżej wymienione przewody na nowe gdyż na starych na gazie nie szło jeździć. Szarpało, dławiło tak do 2 tys obr/min bez różnicy czy na zimnym czy ciepłym. Świece wymienione około 5 miesięcy temu i około 5 tys km na nich zrobiłem. Cewka zapłonowa pomierzona miernikiem i oporności w dopuszczalnym zakresie. I teraz moje pytanie czy cewka...
Samochód był odpalony, nigdy nie było z nim problemów, na odpalonym silniku znajomy zdjął jeden przewód wysokiego napiecia iskra prawdopodobnie strzelała do świecy z około 1-3 cm po chwili auto zgasło i już od kilku dni nie pali - brak iskry. Czy uszkodził się aparat zapłonowy czy komputer - od czego zacząć znajomy nie jest specjalistą ale cewkę palec,...
Dziękuję za instrukcję, ale niestety nie umiem po rosyjsku. W zasadzie jedynie co jeszcze muszę wiedzieć, to pod co podłączyć ten trzeci kabel (PR). Zasilanie cewki zapłonowej?
Witam Jestem posiadaczem auta jak w temacie, dwa dni temu auto zgasło podczas jazdy i nie daje się uruchomić. Podejrzewam iż jest to czujnik Halla, cewkę zapłonową zintegrowaną z modułem raczej odrzucam, ponieważ była wymieniona kilka miesięcy temu. W celu sprawdzenia Halla zrobiłem następujące czynności: Podpiąłem miernik do kostki wychodzącej z aparatu...
sprawdzić cewkę zapłonową panda sprawdzić cewkę zapłonową skuter przerobić cewkę zapłonową
windows wybudzeniu internet zawiesza multiswitch naprawa
pralka samsung ecobubble pralka samsung
Błąd 03800500-2F42 w Canon iPF750 - problem z głowicą drukującą Błąd 1112 w Peugeot 607 2.2 benzyna - co oznacza?