Na początek sprawdź czujnik halla
Witam po podłączeniu komputera po Golf III 1.6 benzyna+ gaz wyskoczył mi błąd czujnika Halla, czyli brak sygnału ciągły, kod błędu 00515. Gdzie go znaleść i jak go sprawdzić?
Ale przy hallu czy przy wtyczce do halla?
Zgadzam się z Zodiakiem, zacząłbym od sprawdzenia czujnika Halla.
Czujnik Halla sprawdzony, jest dobry.
Ociz Znasz sposób aby sprawdzić jedno i drugie ? Pozdrawiam
Czy podobne objawy może powodować także uszkodzony czujnik Halla?
Po pierwsze "czujnik efektu hali" to ma byc tzw. czujnik Halla Po drugie "wal krzywkowy" to prawdopodobnie walek rozrzadu.
A jak zgaśnie to odpala wtedy czy trzeba czekać aż ostygnie? Jeżeli tak to sprawdź czujnik halla. Napisz więcej szczegółów.
Przychylam się do czujnika Halla. Zobacz post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... tam też opisałem metodę sprawdzenia Halla.
Z boku aparatu zapłonowego jest wtyczka 3 pinowa i to jest czujnik halla. sprawdzi go idzie zwierając plus do przewodu sygnałowego (chyba środkowy). Wtedy powinna pokazywać się iskra. Jak dalej nic to znaczy że to nie czujnik halla.
Pompa (i jej przekaźnik) to raczej nie jest bo silnik gaśnie w czasie jazdy. Albo jak ktoś tu sugeruje -cewka zapłonowa lub wg. mnie może to być czujnik halla w aparacie zapłonowym. czujnik halla można łatwo sprawdzić (ale potrzebny jest klucz do odkręcenia aparatu i woltomierz).
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Akurat rozrząd jest do sprawdzenia w tym silniku dosłownie w 5 min: Ściągasz górną osłonę, na kole pasowym jest znak, na kole rozrządu również, w aparacie zapłonowym też jest kreska widoczna po zdjęciu osłonki kurzowej czujnika halla
Witam, wczoraj umylem w swoim vw golfie III silnik. Zaraz po umyciu był odpalony i wszystko grało. A dzisjaj juz nie odpalił:(. Kręciłem go tak długo, że rozładowałem akumulator i nic. Dodam, że kopułka rozdzielacza i palec są wysuszone, iska na świecach jest, filtr powietrza jest suchy, paliwo też jest, a mimo to nie chce dać znaku życia. Co jeszcze...
Przede wszystkim jak kolega słusznie napisał sprawdź czy jest iskra a jeżeli jej nie ma to przychodzą mi tylko 2 usterki na myśl jak kolega wyżej stwierdził uszkodzony czujnik halla albo czujnik położenia wału
Od wczoraj nie mogę odpalić auta. Trochę poczytałem i mam pytanie czy przyczyną może być zepsuty czujnik halla???
Kolego mi też ten błąd wyskakuje przy 1,8AAM, pytałem znajomego serwisanta i powiedział mi żeby się nie przejmować bo to już taki urok VW, więc na ten bład jużnie zwracam uwagi, gdyby czujnik halla był uszkodzony to ten silnik teoretycznie nie miałby prawa zapalić...
Witam, komputer sprawdza mi w czwartek. I jesli ktoś ma doświadczenie bo jedyne co nie jest sprawdzone w aucie to czujniki bo są dwa od spalania stukowego ze wzgledu na trudny dostęp i czujnik halla znajdujący się pod palcem rozdzielacza. Jak zachowuje się auto gdy uszkodzony jest czujnik Halla ?
przy zwarciu przewodu sygnałowego (zielonego) czujnika Halla z masą iskra jest. Jeżeli jest jak napisałeś wyżej to moduł musi byc dobry.
Do sprawdzenia czujnik Halla i moduł zapłonowy.
Witam sonda do wymiany.Komputer myśli że jest zimny i zalewa silnik.Sprawdź napięcie na sondzie.miałem ten sam problem w Seat Cordoba 1.6+LPG Może też być czujnik temperatury lub czujnik halla na początek sprawdź sonde.
To czujnik wału jest nie potrzebny do opalania na gazie? Sprawdź co brakuje / iskry czy paliwa / , gdy nie chce odpalić.
Sprawdź czujnik HALLA, czujnik temp chłodziwa myślę że te dwie rzeczy mają dużo do opisu usterki pozdrawiam
Tylko hall, moduł i cewka. Moduł jest montowany na podszybiu po stronie kierowcy, sprawdź bo może go tam jeszcze masz i z oryginalnej wiązki może coś zostało. Opis wyprowadzeń modułu: 1. cewka zapłonowa 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla
a nie trzeba wyregulować po wymianie czujnika halla?
Sprawdź zasilania cewki, czy są na cewce impulsy, sprawdź zasilanie i impulsy na czujniku halla.
ECU otwiera wstryskiwacz mając miedzy innymi sygnał z czujnika halla. Sprawdz czy jest iskra.
Nagłe gasniecia bez szarpania itp. Jeśli tak to problem w czujniku halla lub w wtrysku lub ich zasilań. Kostka stacyjki?
tam chyba halla juz niema w tym silniku przynajmniej tak mi się wydaje
Wymień halla i po kłopocie.
A sprawdzałeś napięcie na K, próbowałeś mostkować K z L, czujnik Halla dobry?
Raczej gaźnik do sprawdzenia.
Stawiam na zasilanie paliwem a dlaczego mówisz że ciężko sprawdzić ciśnienie pompy przy wtrysku to zrobisz zwykły zegar i wszystko jak ciśnienie dobre to trzeba sprawdzić wtryskiwacz zasilanie 12v i sterowanie
Przy trwale uszkodzonym czujniku halla nie odpali.
Witam ponownie Wymiana czujnika halla pomogła, auto zapala jak nowe. Zamykam temat, pozdrawam i dziękuję za rady.
A ktoś może mi podać jak podłączyć na kopułce kabelki bo u mnie nie ma żadnego oznakowania co do 1 cylindra, a że wymieniałem czujnik halla to zapomniał zaznaczyć kolejność . Motor to 1,6 8v AEE golf 3
Sprawdzić jeszcze czy w tym silniku nie ma dodatkowego czujnika wału, w golfie 2.0 GTI jest, skoro zasilania sterownika są, czujnik halla działa ja bym sprawdzał co się z czujnikiem halla dzieje sprawdzaj jego zasilanie na zapiętej wtyczce, i impulsy podczas kręcenia upewnij się że to nie wina czujnika.
ja bym sprawdzil czujnik halla. u mnie prze niego silnik pracowal nierowno
Jaka przyczyna, że Golf 3 nie ma iskry, cewka zapłonowa wymienieniona i czujnik hala też jest dobry, a iskry brak, proszę o pomoc!
Sprawdzałem bezpieczniki wszystkie są wporządku , doczujnika halla dochodzi prąd na zapłonie ale jak zaczynam nim kręcić(odpalać auto) to volty do 0 spadają tak samo na cewce , moge sprawdzić czujnik halla w inny sposób ?
zasilanie (+) czujnika halla?
połączyłem środkowy pin wychodzący z czujnika halla i nie ma iskry ;/ cos jakby buczy jak łącze... To buczenie oznacza że jest sygnał z aparatu. Wymień cewkę z modułem.
Dokładnie tak.
ciag dalszy problemu...zmieniłem sonde lambda....i chyba nic nie dało:( golfim dziwnie sam sobie rusza pedałem od gazu i wtedy występują te wszystkie rzeczy typu:falowanie na obrotach,gaśnięcie,szrpanie podczas delikatnej jazdy.jesli pedał gazu nie skacze to auto jezdzi normalnie.przypomne że zmieniłem czujnik Halla,silniczek krokowy i sonde lambda;/
Jak sprawdzić czujnik halla w tym silniku bez oscyloskopu. . Saly, czasami mnie zaskakujesz niemiło.
No ale powiedzcie mi czy czujnik hamma sam sobie jestem w stanie naprawic Najwyraźniej nie. Zamykam - nie raczyłeś nawet sprawdzić co to ten "czujnik Halla".
Brak iskry. Cewka sprawdzona, prąd na niej obecny. Czujnik halla na 100 :) ile cenisz?
Tylko jak najlepiej to sprawdzić i gdzie znajduje się ten czujnik halla? Dodam, że wymieniłem już cały aparat zapłonowy, jest nowiutki, ale i tak nadal gaśnie.
Witam Problemy z paleniem silnika gdy jest zimy(zalewa go), jak zdiagnozowac komputer? BOSCH 0261200764 032906026A Czy moze to byc czujnikiem halla? Pozdrawiam
A czy jest możliwe sprawdzenia czujnika halla? Czy to może być jakaś przyczyna?
Masz zasilanie cewki? Pin 1 i pin 3 12V po stacyjce ? Środkowy to klucz minus. Rezystancje cewki też można sprawdzić. W necie tego pełno iż te cewki były też w golfie III. I czy zasilanie jest przy czujniku halla. Tak samo. Dodano po 44 Wypnij wtyczkę od instalacji na skrzyni obejrzyj styki czy nie za oksydowane. Możesz Kolego jaśniej?
Wskazania sondy lambda sprawdzone?
Po podłączniu przyrządu do czujnika i kostki komputera diody pulsowaly Takim przyrządem to można tak średnio sprawdzić sygnał z czujnika. Najlepiej podłącz oscyloskop...
Po co chcesz zmieniać aparat zapłonowy ? Ma luz poprzeczny na ośce ? Jeżeli cewka jest sprawna i nie jest to jej wina, że nie ma iskry, to winny jest czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym. Jak on padnie, to nie ma iskry na świecach. Najprościej jest to sprawdzić diodą. Czujnik ma 3 piny "-", sygnałowy i "+" ( czasami oznaczone - 0 + ) Podpinasz...
Przyjrzyj się impulsatorowi (czujnik halla).
podejrzewam czujnik Halla w aparacie zapłonowym .Sposób sprawdzenia znajdziesz w tematach poprzednich bo sprawa była wałkowana parokrotnie.
Sprawdź przekaźnik pompy i gniazdo.
Sprawdzić zasilanie na czujnika Halla, module zapłonowym i cewce. Sprawdzić czy z Halla wychodzi sygnał podczas kręcenia rozrusznikiem, czy dociera sygnał do modułu zapłonowego i czy z niego wychodzi na cewkę.
czyli kostka stacyjki raczej odpada mechanik wymienił ci jakiś czujnik (halla czy temp?) do sprawdzenia sonda lambda
Pewnie się aparat zaczął kręcić w drugą stronę, sprawdź to
Witam!Ja też mam Golfa i wbrew powszechnym opinią stwierdzam ze auto jest nieprzewidywalne. W twoim przypadku radze zacząć od kabli. Zadne VW. Kup BERU- wsród niektórych panuje przekonanie ze częsci beru sa lepsze niż oryginał VW. Kosztują około 120zł. Sprawa 2. Radzej sprawdzić wartości czujnika TPSu. Sprawa 3. Sprawdzić opór na czujniku temperatury....
czujnik hala g40 vw golf III 1,6 jednopunkt gdzie sie znajduje ten czujnik na vagu odczytam taki błąd gdzie sie znajduje ten czujnik hala
ktoś to musi sprawdzić, bo jak się zacznie wymieniać to nie będzie końca
Panowie potrzebuję pinout do ALZ 1.6 8v 2001r sterownik Siemens- SIMOS. Czy czujnik g28 to czujnik w efektem Halla, czy zwykły indukcyjny??
a jak sprawdzić czujnik halla? da się jakoś, czy trzeba w ciemno kupić nowy??
sprawdź anpięcie ładowania - może być tak, że masz większe ładowanie a co za tym idzie zwiększone są wszystkie napięcia w aucie. Jeśli masz taką możliwość to sprawdź jakie jest napięcie na hallu w innych golfach lub vw z takim samym silnikiem jak u ciebie
Sprawdź czy w odpowiednim miejscu jest zapłon np. stroboskopem
Witam . Mam problem z czujnikiem halla w moim golfie 3 1.6 AEE , którym jeżdżę codziennie do pracy. Mianowicie w tym roku przepalił mi się już trzeci czujnik. Na podstawie doświadczeń zawsze worze z sobą zapasowy cały aparat zapłonowy, gdzie w przypadku awarii 10 min. i wymieniony. Jadę dalej. Nie wiem co jest grane. W listopadzie zeszłego roku padł...
Witam Mój problem polega na czasami wariujących obrotach podczas zrzucania z biegu w czasie jazdy. Chciałbym sprawdzić poprawność działania czujników temperatury i sondy lambda. Wentylator się włącza więc czujnik w chłodnicy chyba jest dobry. Kolejny czujnik to ten niebieski z przodu przy czarnym sterującym wskaźnikiem na liczniku. Jakie powinny być...
Ok, czyli się nie da przerobić. Jutro sprawdzę to co kolega wyżej napisał. Jeśli iskry to czujnik jak pompa cewka. Ach..
Macie może jakieś pomysły? Ja mam. Jak nie pali,weź drugą osobę. Jedna kręci,druga sprawdza probówką 12v zasianie na np cewce zapłonowej.Na zapłonie, i też jak będzie kręcił, probówka ma świecić,jak nie ,kostka stacyjki do wymiany. Tak się to robi. Poradzisz sobie? Jasne, sprawdzę to, dzięki :D
przy diagnozie na wyłączonym silniku zawsze pokaże błąd czujnika halla sprawdziłeś w końcu ten czujnik temperatury czy nie? Jak ktoś podpinał golfera pod tester to chyba przeglądał jakieś parametry bieżące czy tylko byki skasował i właściciela na kase?
Witam Mam problem z w/w autem... otóż dzisiaj jeździłem nim sobie normalnie, żadnych objawów dziwnych typu spadek mocy czy nierówna praca, zaparkowałem auto, wracam po godzinie i klops - nie pali. Kręci, paliwo dostaje, a nie odpala. Wszystkie wtyczki są prawidłowo podłączone, kable WN wydają się być OK, jednak nie przeskakuje iskra z kabla idącego...
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
wymień czujnik Halla w aparacie zapłonowym i po problemie
sprawdź tą iskrę zaraz za cewką,może usterka jest dalej.
Witam, mam problem z autem VW Golf III 2.0 16 V ABF auto zaczęło nierówno pracować i się dusić ( tak jak by się kończyło paliwo ) wszedłem na obroty ...unormowało się więc zgasiłem Golfa i od tamtej pory nie odpala . Wymieniłem na nowe : cewkę,palec,czujnik wału korbowego , czujnik halla i uwaga 4 x ECU ! Cały czas mam brak iskry . VAG pokazuje cały...
Czujnik Halla być może się kończy.
Mogę się mylić, ale wydaję mi się że w tych golfach błąd czujnika halla występował zawsze przy odczycie kodów błędu jeżeli silnik był wyłączony. A co do drugiego błędu - oznacza on uszkodzenie sterownika silnika. Sprawdź czy nie zjada go rdza. Z uszkodzonym sterownikiem autko nie powinno w ogóle odpalać.
Jak nie chce odpalić to sprawdź czy masz iskrę i czy dochodzi paliwo . Gdy podpinałem do komputera wyskoczył mi że ''halla'' jest disconected Błąd halla wyskoczy jest to normalne w golfie III Jak już podpinasz pod vaga to sprawdź w blokach pomiarowych temperature cieczy chłodzącej możliwe że czujnik temperatury Ci szwankuje.
no Panowie stacyjka sprawdzona i chodzi jak nowa wiec to nie przyczyna... jutro bedzie wymieniany czujnik halla czy jest mozliwosc ze wlasnie to jest przyczyna ?? A i zapomnialem dodac ze samochod dzisiejszego dnia odpala normalnie...
Witam sprawdz czujnik halla temat często poruszany zdejmij wtyczke z aparatu zaplonowego i masz trzy piny zwieraj impulsowo minusowy i sygnalowy przy zdjętym przewodzie wys napiecia z kopułki obserwuj czy jest iskra Powodzenia
Jeśli nie będzie impulsów z czujnika halla to sterownik nie otrzyma informacji że ma załączyć przekaźnik pompy paliwa. Iskry w tedy też nie będzie. Więc twoje problemy są po stronie zapłonu lub zasilania . Także do sprawdzenia na początek jak nie chce odpalić napięcie na cewce i na czujniku halla . Mam jeszcze pytanie czy masz tam fabryczny alarm i...
sprawdź zasilanie czujnika Halla i jego wyjście,podczas kręcenia musisz mieć zmiane stanów-wysoki,niski,wysoki itd.
Witam mam problem z Golfem III 93r, podczas jazdy gaśnie, podłączyłem się Vagiem i pokazuje błąd czujnika Halla (brak sygnału), był zmieniony na używany czujnik Halla ale nie mam pewności czy był sprawny i objawy były takie same, sprawdziłem połączenia ze sterownikiem i wszystko jest ok. Zauważyłem następujący objaw, gdy po wyciągnięciu aparatu zapłonowego...
witam! widzę, że temat poruszano nie raz, ale ja mimo tego nie znalazłem odpowiedzi... jestem posiadaczem auta jak w temacie i pewnego dnia auto mi zgasło, gdy stałem na światłach. okazało się, że nie ma iskry. cewka jest dobra, czujnik halla również, cały aparat zapłonowy z kopułką oraz kable także są ok. co może być powodem tego, że nadal nie ma iskry?...
dołącze do tematu bo mam podobny problem golf III 2.0 8V 95rok dziwny temat bo sprawdziłem wszystkie czujniki / parametry książkowe / auto na gazie pracuje super a na benzynie dusi się i po szybkim dodaniu gazu nie wkręca tylko zaczyna strzelać - ciekawe co , na gazie nie strzela tylko na benzynie czujniki , ciśnienie paliwa jak w książce , instalacja...
Już chyba znalazłem problem, wymieniłem czujnik halla czy może hallotron w obudowie aparatu zapłonowego ,jak na razie jest w porządku ;)
Witam. Potwierdzam, uszkodzony czujnik Halla tak właśnie może się zachowywać. Miałem podobny przypadek w oplu Astrze, nigdy niewiadomo było kiedy zgaśnie ani kiedy po prostu nie odpali. Sprawdzić można to też w szybki sposób stroboskopem ale zakładam że nie każdy go posiada. Pozdrawiam.
Mam problem - brak mocy (golf MK4, sinik AKL, 1.6, 8V). VAG pokazuje błąd czujnika halla (na chodzącym motorze). Najpierw zabarałem się za sprawdzane samych połaczeń wg książki "VW Golf IV i Bora - uzytkowanie i naprawa". Jest w niej (str 125) opisany sposów sprawdzenia kabelków łączacych czujnik z jedn.sterującą. Wszytko jest ok' oprócz napięcia pomiędzy...
Jak błąd czujnika halla występuje na pracującym silniku to trzeba sprawdzić czy wychodzą impulsy z niego (diodą led z rezystorem 1k wpiętą pomiędzy + a o wtyczki aparatu, jak również sprawdzić jego ustawienie (kreska na obudowie ma się pokrywać ze środkiem palca, wał korbowy w GMP)
Ile mają przewody wysokiego i świece? Jeżeli na benzynie jest dobrze a na gazie przerywa to trzeba zacząć od sprawdzenia przewodów WN i świec. Gaz jest bardzo wrażliwy na ich stan.
Muszę sprawdzić jeszcze czujnik Halla i dobrze by było podmienić sterownik silnika bo może również lecieć w pręta ze składem mieszanki. Sonde mam 3 przewodową
Zasilanie halla sprawdziłem jest ok.Jeśli chodzi o zasilanie modułu to cały problem w tym że silnik nie odpala teraz i niema iskry.
sprawdziłem moduł ma mase na pinie-1 a na pinie piątym jest zasilanie ok 13V.
Nie ma obrotomierza ale gaśnie przy różnych prędkościach obrotowych i w 95% w czasie jazdy.Pomaga restart ze stacyjki ale kilka razy sie zdażyło że sam zaskoczył po jakiejś chwili jak szybciej się jechało i jak zgaśnie to zapalają sie kontrolki. Masa sparawdzona przekaźnik od pompy jest nowy i elektryka też raczej ok-zresztą z tym nigdy nic nie wiadomo....
Fabrycznie nowa płytka z czujnikiem Halla kosztuje ok. 80 zł w sklepie BOSCHA (fimowym).
Kochani!!!!!!!!!!!!!!!!! Na te wszystkie problemy moje opisane no i podobne innych jest tylko jedno lekarstwo ----- CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU -----czujnik Halla Pozdrawiam
Sprawdź połączenie rozkręcanej kostki wiązek w okolicy głowicy silnika i zmierz na cewce napięcie plusa kiedy silnik pracuje i nie chce pracować. Pozdrawiam.
sprawdzić czujnik halla astra sprawdzić czujnik halla passat czujnik halla scania
studzienki kanalizacyjne tl074 lm324 chińskie motorowery
Jak podłączyć fotokomórki Slim 3 Eco do centralki Alto 100? Kompatybilność zasilaczy APS-253 i APS-254 w telewizorach Sony