Przed wymianą czujnika możesz sprawdzić wiązkę pomiędzy nim a sterownikiem. Sam czujnik najlepiej sprawdzić oscyloskopem (ale można również miernikiem lub diodą led)
Czujnik możesz sprawdzić na oscyloskopie./indukcyjny/
Ja bym sprawdził czujniki oscyloskopem i dodatkowo sprawdził ustawienie rozrządu .
Pin1 czujnika powinien dochodzić do pinu68 ECU. Sprawność tego czujnika do sprawdzenia tylko oscyloskopem. A silnik masz raczej ADY.
W tym przypadku lepszy będzie oscyloskop do sprawdzenia czujnika.
Jasniej-kontrolka LED do pinu 3 i podczas krecenia silnikiem powinna mrugac,dokladniej to juz trza oscyloskop
Sprawdź czujnik oscyloskopem i w razie potrzeby wymień, jeżeli czujnik generuje prawidłowy sygnał to przetrzep wiązkę.
Sprawdzić oscyloskopem sygnał czujnika i zobaczyć czy jest w fazie z czujnikiem G40. Jak nie masz czym to szukaj innego czujnika.
To zależy, jak masz czujnik hallotronowy to masz zasilanie 5V lub około 12V. Jak masz czujnik indukcyjny to może być jakieś napięcie wstępne. Generalnie zależy od producenta sterownika silnika. Wstępnie można sprawdzić miernikiem, kontrolką Led a najlepiej oscyloskopem. Sposób sprawdzenia zależy od rodzaju czujnika. Przy indukcyjnych masz podaną oporność.
Miałem ten sam problem w VWJetta 1,8 89rok Po wymianie całego aparatu wszystko OK. Załatw używke na podmiane i wszystko będzie jasne a sygnał sprawdzisz oscyloskopem
muliimetr uniwersalnu może byc taki za 50 zł, ale jak masz kase to kup taki za 700-1400 tylko po co?, mierzysz nim oporność i napięcie zmienne generowane przez czujnik oscyloskop byłby najlepszy ale najtańszy ok 1000 i dokładnie pokaze ci jak wygląda sygnał ale po co? 1 pomiar oporności 2 pomiar napiecia wystarczy
Lampa stroboskopowa - sprawdź czy rzeczywiście zanika iska przy danych obrotach. Oscyloskop - sprawdź sygnał z czujnika położenia WK.
Tak to są dane dla czujnika temp chłodziwa żeby sprawdzić czujnik wałka rozrządu trzeba posiadać oscyloskop.
Trzeba sprawdzić czujnik wału jak auto zgaśnie - oscyloskop lub podłączyć pod komputer i patrzeć czy pokazuje obroty silnika. Objawy wskazują na czujnik wału.
Oscyloskop i wymuszenie spalania stukowego.
wez oscyloskop i sprawdz impulsy od kazdego czujnika.
tego czujnika nie sprawdzisz na oporność tylko na impulsy oscyloskopem
Rozrząd ,łańcuch do wymiany. Dokładnie jak kolega wyżej napisał. Sterownik silnika w tym modelu nie generuje błędu synchronizacji wałka z wałem rozrządu. Dlatego przy wyciągniętym łańcuchu rozrządu pojawia się błąd czujnika położenia wału bądź też czasem wałka rozrządu. Oczywiście można sprawdzić czujniki oscyloskopem dla pewności. Jeżeli wszystko...
Cały czas. Oscyloskopem sprawdzisz ten czujnik.
Sprawdź synchronizacje czujnika wału i wałka oscyloskopem, rozciągnięty łańcuch to bardzo prawdopodobna opcja. W mikrach 1.2 było to nagminne, brak błędów, brak rozruchu...
Jest to błąd elektryczny nie mechaniczny więc koronka odpada, sprawdzenie czujnika, później wiązki pod kątem zwarć do masy, można jeszcze sprawdzić sygnał oscyloskopem po naprawie
Daj opisy błędów. Ta pamięć nie ma nic do tych błędów - to jest eeprom. Mapy itp masz w pamięci flash. Rozrząd jest poprawnie ustawiony? Sygnały z czujnika wałka i wału sprawdzane na oscyloskopie? Wiązka sprawdzona do obu czujników - sygnał do sterownika i zasilania?
Tylko oscyloskop.
Nope. Czujnik sprawdzony oscyloskopem. Dodatkowo jak go odepnę to brakuje już tego pojedynczego impulsu na wtrysku
To jest czujnik aktywny który wymaga zasilania. Sam w sobie posiada układ elektroniczny. NIe da się go sprawdzić jak ci się wydaje. Zasilanie raz, a dwa sygnał oscyloskopem tylko po zamontowaniu. Pocieszyłem cię?
Dopadł mnie ten sam problem w silniku BMP. Sprawdzony rozrząd, podmieniony czujnik. Czujnik sprawdzony oscyloskopem, podłożony inny sterownik. Bez zmian. Ktoś ma jakiś pomysł?
Witam, problem leży w czujniku prędkości pojazdu. Podczas hamowania silnikiem (dojeżdżanie do świateł) i późniejszym wysprzęgleniu sterownik nie ma informacji o prędkości pojazdu, która jest mu w tym momencie potrzebna do regulacji biegu jałowego. W rezultacie silnik moze zgasnąć. Czujnik prawdopodobnie znajduje się w zegarach - musisz posprawdzać wszystkie...
Czujnik położenia wału korbowego, podmienić, ewentualnie sprawdzić przebiegi na oscyloskopie z tego czujnika.
Bo tam nie ma nic "dochodzić" , można sprawdzić czujnik wałka oscyloskopem , a omomierzem na przejście , bo tam jest cewka nawinięta na magnesie - nic więcej.
Błąd dotyczy czujnika wałka więc tam szukaj. Czujnik można sprawdzić oscyloskopem.
Mi się trafił taki przypadek, proponuje sprawdzenie działania czujników oscyloskopem :) bardzo pomaga i rozwiązuje wiele wątpliwości.
Najlepiej to sprawdzić czujnik wałka oscyloskopem i sprawdzić jego synchronizacje z czujnikiem wału.
Impulsy można sprawdzić oscyloskopem.
Sprawdź czujniki wału i wałka za pomocą oscyloskopu, tym że nie ma błędów i obroty widzi się nie sugeruj.
W czujniku indukcyjny nie sprawdza się napięcia zasilania. Pewnie jeszcze mierzone na odpiętej kostce. Taki czujnik sprawdzisz najlepiej oscyloskopem lub w ostateczności diodą świecącą. Więcej da pomiar oporności czujnika najlepiej zmierzyć wszystko na złączu sterownika, sprawdzasz przy okazji wiązkę, niż napięcia na kostce. :)
Jeżeli wiązka pomierzona to srawdź czy w ECU nie masz wody i sygnał z czujnika oscyloskopem
No to na początek masz do sprawdzenia ten czujnik i sondę lambda. Można sprawdzić miernikiem (czujnik) / oscyloskopem (sondę) lub na diagnostyce komputerowej (podgląd wartości mierzonych).
Możesz ten czujnik sprawdzić oscyloskopem jak nie masz oscyloskopu to pozostaje podmiana czujnika
Wejdź w test i sprawdź błędy. Jeśli ponownie 41 i 44 - sprawdź zasilanie czujnika poziomu, zobacz oscyloskopem sygnały na płytce sterowania.
Niech mechanior sprawdzi te czujniki oscyloskopem zanim wymieni
Sprawdziłem sygnały z czujników oscyloskopem są sprawne pozostaje wymienić licznik w serwisie.
Sprawdzić można oscyloskopem jak się go ma, wystarczy omomierzem p o rozłączeniu wtyczek czujnik powinien mieć około 1050 omów. Wykonaj ten krok zabaczymy, co dalej-potem.
Głowy nie dam uciąć czy był uderzony czy nie ale śladów żadnych takiego zdarzenia nie ma. Czy sprawdzenie czujnika oscyloskopem da 100% pewności, że jest sprawny? Dziwi mnie to, że akurat po zmianie wtyczek padł drugi, może to jakieś zwarcie w instalacji?
Czyli pozostaje skrzynia. Wałek się namagnesował i daje więcej impulsów niż by wynikało z ilości krawędzi na wałku podającym impulsy??? Raczej wałek/koło magnetyczne popękało. Ale to łatwe do zbadania wystarczy zapiać oscyloskop i sprawdzić czasy impulsów.
Najlepiej było by sprawdzić czujnik na oscyloskopie czy płynnie wzrasta sygnał.
Witam. Pacjent Opel Astra J 2011 rok, silnik 1.6 benzyna A16XER. Czy ktoś z Państwa jest w posiadaniu graficznego przedstawienia przebiegu sygnału czujników położenia wałków rozrządu (ssącego i wydechowego) oraz czujnika położenia wału korbowego? Zapala się check engine i pojawiają się błędy: P0011 i P0014, a także auto odpala za drugim razem. Rozrząd...
czujnik sprawdź na skrzyni oscyloskopem ... bez serwisówki to ciężko będzie
czujnik należy sprawdzić oscyloskopem !!!
niepokoi mnie jadna sprawa Zasilanie na czujniku wałka,12v,5v i masa , te 5 volt to sygnał, który powinien pojawiać się przy pracy silnika ale jest to sygnał prostokątny (na oscyloskopie), czyli przy mierniku powinno pokazać mniej.
Tak, masa jest z silnika. Czujnik można sprawdzić oscyloskopem i .... małym młotkiem ;) Sterownik w kabinie.
Sprawdź oscyloskopem jak się tak boisz.
Najpierw sprawdź jakie są błędy. Później sprawdź sygnał z czujnika oscyloskopem.
A sprawdził sygnał z czujnika oscyloskopem?
Lewe powietrze w dolocie (na co by wskazywało ciśnienie 0,43) albo zła "regulacja" gazu. A czujniki to realnie sprawdzisz tylko oscyloskopem. Inny pomiar jest mało wiarygodny.
Rozrusznik kręci. Akumulator jest słaby, ale na innym samochodzie odpala. Mnie bardziej zastanawia napięcie 12 V na czujniku. Wszędzie, gdzie sprawdzałem, powinno być 5 V. Nie mam oscyloskopu, żeby sprawdzić, czy czujnik faktycznie działa.
1) Zasilacz karty, czujnika pod obciążeniem "faluje" - sprawdzić oscyloskopem 2) wartość zadana, lub wyjście czujnika oscyluje - j/w sprawdzić oscyloskopem
Samo sprawdzenie rezystancji to nie wszystko. Chociaż pozwala wstępnie wyeliminować niektóre uszkodzenia. Do prawidłowego sprawdzenia czujnika potrzebowałbyś oscyloskopu. Chodzi o sprawdzenie sygnału jaki generuje czujnik. Sprawdź przy okazji w jakim stanie jest pierścień polaryzacyjny w "podejrzanym" kole.
Z tym błędem to nigdy na strzała palić nie będzie. Skoro czujnik wymieniony a błąd dalej jest to do sprawdzenia instalacja. Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem czy sygnał dociera do sterownika przy odpalaniu auta.
Sprawdź czujnik wału oscyloskopem,albo przynajmniej diodą led.Rozumiem,że gdy nie odpala brakuje iskry. Rozrusznik także może zakłócać sygnał czujnika.
" camshaft position sensor circuit open " Masz napisane co go boli. Do sprawdzenia instalacja pomiędzy czujnikiem a sterownikiem silnika oraz zasilanie czujnika. Najlepiej to oscyloskop i sprawdzić co jest na wejściu sterownika gdzie podpięty jest sygnał z czujnika.
Sprawdź oscyloskopem czujnik będziesz miał pewność. Przebieg prostokątny. Chyba, że masz źle ustawiony rozrząd.
to jest czujnik halla sprawdza się tylko oscyloskopem
Sprawdziłem oscyloskopem czujniki drgań wszystkie są sprawne, płyta główna jest czysta, bez zimnych lutów. Nadal nie działa...
To może mechanik podepnie do czujnika oscyloskop i sprawdzi czy generuje sygnał prędkości . Może czujnik nie generuje impulsów , dlatego nie ma na zegarach żadnych informacji o prędkości . To może być równie dobrze uszkodzenie zegara , jak instalacji To że jest tam zasilanie nie oznacza że również sygnał prędkości .
w takim razie jak podejrzenie pada na czujnik to zleć mechanikowi żeby sprawdzić oscyloskopem sygnał czujnika bezpośrednio na wejściu do komputera podczas tej nierównej pracy, np oscyloskopem, przy okazji inne czujniki nie ma ich wiele, myślę że da Ci to obraz już dość klarowny co jest grane ale jak wyjdzie ze wszystkie sygnały czujników są prawidłowe...
Mało prawdopodobne żeby koło sygnałowe samo się przestawiło, to metalowy pierścień wciśnięty na wał. Czy czujnik na pewno dobrze dobrany , używka , zamiennik czy oryginał ?Nowe zamienniki zachowują się jak uszkodzone. Jaka usterka , nr. błędu ? Sygnał z czujnika sprawdzony oscyloskopem ? Błąd czujnika położenia wału, czujniki 3 różne więc stwierdził...
Jakie elektrozawór trzeba go sprawdziłeś i jak sprawdziłeś. To samo czujniki jak sprawdziłeś bo oscyloskopu to raczej nie masz żeby to sprawdzić. Samochód nie pokazuje błędów. Jasne, bo na desce nie wyświetla się żadna kontrolka. Ale żadnym skanerem nawet tego nie sprawdziłeś, nic więc, co chcesz dalej robić. Coś tam na pałę wymieniać na przykład serwo...
Dziękuję za odzew. Mam oscyloskop. Poćwiczę trochę i dam znać jakie rezultaty:)
Zaraz spróbuje twojego patentu z podpiłowaniem czujnika . sprawdzę jeszcze oscyloskopem ponieważ zauważyłem coś dziwnego z sygnałem z koła fonicznego ale w pierwszej kolejności muszę dokończyć Renówkę . Wrzucę później screeny z oscyloskop
Pomierz zasilanie tego G250 i wypadałoby sprawdzić oscyloskopem sygnał.Powypadkowe pompy generują taki błąd
Czujnik oscyloskopem sprawdzić, sygnał na samym sterowniku badaj. Jak pokażą się załamania to prześwietlaj wiązkę, na ciągłość i na zwarcia, jeśli będzie OK to wymieniaj czujnik. Zostaw w spokoju koło foniczne.
Witam. Ile może kosztować oscyloskop, którym można sprawdzić czujniki w aucie? Pytam się zarówno o sam oscyloskop, jak i przystawkę do laptopa (ma RS232).
To sprawdź Jeszcze raz to co napisałem rozrząd czy na pewno na znakach. Dolot powietrza od filtra do przepustnicy zawor par paliwa i jego przewód, czasem podczas roboty się wypinal z tyłu. Czujnik wałka ale to tylko oscyloskop.
Dokładnie tam się znajduje - (tylko to nie ja "postawiłem" tą zieloną strzałkę, a program, który automatycznie to robi po najechaniu na nazwę w wykazie poniżej). Czujnik położenia wałka rozrządu, jest identyczny co do budowy (mechanicznej i elektrycznej), różnica jest tylko (jak widać - podłączenie proste i kontowe). http://obrazki.elektroda.net/28_12854974...
Witam Miałem identycznie i też w Multipli. Objazd po dwóch fachowcach - diagnoza identyczna czyli czujnik (u mnie prawy tył) - do sklepu 150,00 zł i już drugi rok spokój. Po uruchomieniu silnika centralka ABS sprawdza czy są czujniki natomiast już podczas jazdy wykonuje test i w momencie niepoprawnych odczytów wywala kontrolkę. Tego typu czujnik można...
można zrobić diagnoze komputerową ABS zmierzyć oporność sprawdzić sygnał na oscyloskopie.
Musisz być pewny że czujniki wału /wałka "nadają" poprawne. Zapnij oscyloskop jak masz. Cewka też do kontroli ,puść w test wszystkie gary i sprawdź jakość iskry.
te czujniki trzeba sprawdzić na oscyloskopie jakie mają przebiegi a nie na rezystancję pozdro
G40 sprawdzisz podłączając na jego wyjście diodę LED z rezystorem lub oscyloskop. Błąd oznacza że czujnik nie żyję lub przerwany jest przewód od niego. Skoro zasilanie dochodzi to zobacz co jest na tym 3 przewodzie i podłącz tam oscyloskop lub diodę. Jeżeli zasilanie jest ok, sygnał nie wychodzi to G40 do wymiany.
Jest tylko jedna opcja. Elektromechanik . Nie ściemniam, stwierdzam to na podstawie tego wpisu : Podłączyłem do komputera i pokazuje błąd czujnika rozrządu, a wszystkie czujniki są nowe założone. Za pomoc z góry dzięki. Ale żeby nie było,trzeba sprawdzić zasilanie czujnika,masę, i sygnał wyjściowy oscyloskopem. Często wiązka też ulega uszkodzeniu.
Witam Miałem podobny przypadek (w innym aucie) - zjeździł sporo warsztatów i dopiero pomiar oscyloskopem sygnału na czujniku conieco mi rozjaśnił. sprawdź i powiedz, czy ma zakłócenia (szpilki lub nieprawidłowy przebieg). pozdrawiam
Czujnik zabrudzony, niewłaściwa szczelina, złe łożysko. Wypnij czujnik i sprawdź sygnał z czujnika oscyloskopem, nawet takim z karty dźwiękowej, lub miernikiem przy dobrym pokręceniu kołem powinna być sinusoida 50 100 mV AC.
Czujnik starego typu sam wytwarza napięcie AC i potrzebny jest oscyloskop. A miernik ustaw na prąd przemienny nie DC to coś tam ci pokaże. Nowsze czujniki aktywne(potrzebują zasilania ze sterownika) przesyłają sygnał cyfrowy o "niewielkiej amplitudzie" na jednym z przewodów. Może być on na plusie albo na masie. W obu przypadkach sterownik wysyła jakieś...
Witam. Pierw sprawdź czy jest napięcie zasilania na czujniku +12V i Masa i na czerwonym powinno być impulsy względem masy lub 12V miernik na napięcie i powoli kręcić wiatraczkiem. Oczywiście oscyloskop byłby lepszy albo miernik częstotliwości.
No to masz trzy wyjścia - Założyć inną miskę i zrobić w oryginale - Kupić czujnik i podłaczyć włożyć go w fiolke z olejem :-) - Masz oscyloskop albo generator fali prostokąntej z regulacją częstotliwości i wypełnienia. Jak masz oscyloskop lub miernik z funkcją "duty cycle" to obserwować przebieg oryginalnego czujnika i pomierzyć częstotliwość i wypełnienie...
G28, czyli czujnik prędkości obrotowej silnika. Ten czujnik trzeba sprawdzić oscyloskopem, żeby była pewność, że jest ok.
Chodzi o czujnik poziomu zawieszenia WABCO 441 050 011 0 Wiem,że czujnik działa na zasadzie indukcji. Jest możliwość spradzenie go oscyloskopem???. Proszę podpowiedzieć w jaki sposób
Możesz do sprawdzić oscyloskopem. To czujnik wykorzystujacy piezoceramik.
Witam, auto z 2004r/2,8/hdi nie pali po uszczelnianiu silnika, planowana głowica, wymienione panewki, simeringi. Generuje błąd P1320 czyli brak zgodności rozrządu, rozrząd ustawiony zgodnie z autodatą, kołek w obudowę sprzęgła, wałek rozrządu na znak u góry. Błąd się kasuje i po chwili kręcenia wyskakuje z powrotem, po potraktowaniu plakiem wyskakuje...
Panowie zamiast brać oscyloskop w rękę żeby sprawdzić czy czujniki na pewno działają - to weźcie sobie na chwilę Bascoma - napiszcie 2-3 linijki kodu i od razu sprawdzicie, że wam DS'y działają. Bascom ma gotowe i dobre procedury - więc sprawdzenie za jego pomocą czujników to pikuś nawet dla kogoś kto nigdy dotąd nie używał Bascoma. Jednak dla ludzi,...
wiec powinien on mieć czujnik o rezystancji 300-500 ohmów. Tym niemniej potwierdziłbym jego sprawność przez pomiar sygnału oscyloskopem podczas kręcenia silnikiem. Albo co najmniej miernikiem na zakresie AC kilka Volt
Witam Proponuje sprawdzić czujnik najlepiej oscyloskopem. Sygnał powinien być w postaci przebiegu prostokątnego. W celu zlokalizowania styku sygnałowego wystarczy wypiąć złącze z czujnika i sprawdzić miernikiem, czy jest on zasilany (włącz wtedy zapłon). Pozostały styk będzie sygnałowy.
Najlepiej sprawdzić sygnał z czujnika wałka względem czujnika wału na oscyloskopie. Możesz też sprawdzić rozrząd - wyciągnięty łańcuch.
Intake. To chodzi o czujnik obrotów walka ssącego, można go tylko sprawdzić oscyloskopem. A co do sondy i pomiaru oporności to sprawdź na jedno imiennych kablach które idą do Sondy. Będą dwa jednego koloru i powinno być z tego co sie nie mylę niespełna 20 Ohm
Jeśli usterka występuje raz na 50-100 km to praktycznie nie da się sprawdzić. Takie czujniki sprawdza się oscyloskopem, ale najpewniej w czasie sprawdzania wszystko będzie ok.
Czujnik położenia wałka rozrządu został uszkodzony. Dziękuję za odpowiedz. Czy jest możliwość wstawienia jakiegoś zdjęcia poglądowego, niestety jestem laikiem w tych sprawach. Chciałem też zapytać czy wymiana jest łatwa czy raczej samemu się za to nie zabierać. Jesteś pewien że to wina czujnika ?Sprawdziłeś oscyloskopem ? Na jakiej podstawie chcesz...
W trzecim poście masz link do tego. Jest nawet zdjęcie. Sygnał możesz sprawdzić oscyloskopem.
Oscyloskopem byś sprawdził czy czujniki sprawne. Czy jest zasilanie do czujników?
Któryś z modułów może robić zwarcie albo być uszkodzony. Musisz sprawdzić oscyloskopem jak "nadaje" CAN napędu. Albo od biedy sprawdzić miernikiem. No i zająć się tym błędem czujnika.
Kontrolka świec żarowych informuje o występowaniu usterki wpływającej na prace silnika- jak to napisał sigwa18. Najlepiej jak zrobisz diagnoze bo tak to można gdybać i sie narobić sprawdzając wszystko. Czujnika halla nie sprawdzisz zwykłym miernikiem -trzeba oscyloskop i masz przebieg napięcia. Inaczej go popsujesz-nie wolno mierzyć rezystancji
sprawdzić enkoder oscyloskop sprawdzić tętnić oscyloskop oscyloskop czujnik halla
wsady toshiba 32l2333d uszkodzić mikrofon multiroom dekoder
zawieszanie komputera zawieszanie komputera
Scania R450: Brak komunikacji tachografu z deską rozdzielczą Kontrolka świec żarowych i rezerwy paliwa w VW T5 podczas jazdy