jaki wpływ na jakość zgrzewu ma powierzchnia styku elektrody oraz odległość między nimi ,jakie minimalne natężenie płynącego prądu powinno być przy zgrzewaniu ogniw 18650 za pomocą różnego rodzaju blaszek stykowych z miedzianymi włącznie. Zgrzewanie ogniw 18650, szczególnie przy użyciu różnych rodzajów blaszek stykowych, takich jak stalowe, niklowane...
Na próbę nawiń na rdzeniu trafa 2 do 3 zwoji i połącz szeregowo z uzwojeniem zasilającym diodę od +26V. Kierunek uzwojenia dobierzesz doświadczalnie- zamienisz końcówki miejscami. W przypadku braku zmian sprawdź jeszcze impuls SSC.
Wygląda że przetwornica jest niewydolna. Pozostało sprawdzenie kierunku uzwojenia rozmagnesowującego i jego diody. Pozdrawiam
To jest stojan z poprzedniego tematu Z którego, bo w Twoich tematach nie ma nic takiego? Co do kierunku uzwojenia, to dalej obstaję przy swoim. W którą stronę by nie kręcić to i tak zawsze kierunek wyjdzie właściwy. :D Reszta to już tylko kwestia samych połączeń wiertarki. Oczywiście pomijam tu jakość wykonania, bo ta akurat jest tragiczna. Nie znając...
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Omg mógłbyś dać trochę wyraźniejsze zdjęcie ?Ułatwi to sprawę ;) I niebaradzo rozumiem stwierdzienia "w którą stronę jest uzwojenie nawijane",bo można tylko dookoła :P Ale chyba razumiem co masz na myśli,nie ma to większego znaczenia (zakładając że wiem co masz na myśli,bo w przeciwnym razie to niewiem czy zadziała :) )
Tak, ten przewód do którego były dołączone druty to powinien być wyłącznik termiczny i powinien mieć przejście do czarnego wyprowadzenia. Pozostałe dwa wyprowadzenia (czerwony i biały) plus dwa nowo powstałe od uzwojeń, to uzwojenie robocze (grubszy drut uzwojenia) i pomocnicze (cieńszy drut uzwojenia).
Jest to odbiornik "refleksowy", z natury rzeczy aby uzyskać dużą czułość pracuje na granicy wzbudzenia. Ważny jest kierunek podłączenia cewki L2, oraz jej odległość od cewki L1. Jeżeli gwiżdże zwiększyć odległość pomiędzy cewkami, a nawet odwinąć jeden lub dwa zwoje z cewki L2. Doczytałem, że cewki są nawinięte na wspólnym karkasie, to błąd, bo niema...
Nawinięcie części uzwojenia w odwrotnym kierunku na uzwojeniu pierwotnym spowoduje że transformator będzie sie zachowywał tak jakbyś mu odwinął z pierwotnego uzwojenia dwukrotą ilaść zwojów, wtedy pierwotne uzwojenie będzie na mniejsze napięcie niż poprzednio i może wystąpić grzanie transformatora. Mogłeś też żle połączć naprawiane uzwojenie i powstał...
Odwrócić kierunek uzwojenia rozruchowego.
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
uzwojenie pierwotne zrobiło wrzery , zwarcie do rdzenia na 3/4 mm w dwóch miejscach .Czy można to przeszlifować w tych miejsach i to wystarczy czy trzeba później pomalować farbą izolacyjna lub zostawić tak jak jest bez szlifowania . Można prosić jaśniej? Chcesz powiedzieć, że masz zamiar szlifować uzwojenie pierwotne??? A tak w ogóle - masz transformator...
Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Witam . Zrobiłbym to tak - skleił rurkę z papieru ( o średnicy wewnętrznej takiej jak pręt ferrytowy ) na niej nawinął bym 90 zw. Skleił drugą rurkę - tak żeby mogła się przesuwać po uzwojeniu 90 zw . na niej 7 zw . Dlatego tak że może się okazać że lepiej będzie działało w trochę innym miejscu . Tak było zresztą to rozwiązane w dawnych odbiornikach...
Mostek Graetza w przypadku przekażnika zasilanego prądem stałym jest nie potrzebny, bo przekażnik reaguje tak samo, nie zależnie od kierunku prądu w uzwojeniu. Co innego gdy zasilany jest sygnalizator mający zaciski "+" i "-".
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
Oryginalne cewki są zalewane żywicą, więc nie można odwinąć i określić kierunku nawijania. Stare uzwojenia trzeba zniszczyć. Ja frezowałem.
Witam. Wpisz w wyszukiwarkę : "Układ Dahlandera 2 uzwojenia, 2 kierunki, 2 prędkości". Pozdrawiam Janek.
Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
Zgodnie z pierwotnym
Silnik ten ma 1400 obr/ min.Musi mieć dwie pary biegunów w każdej fazie. Zakładając że ma 24 żłobki w stojanie to na każdą fazę ma ich 8 żłobków. Dwie pary biegunów w 8 żłobkach to na jedną parę biegunów przypada 4 żłobki, a na jeden biegun przypada 2 żłobki. Każdy biegun ma swój kierunek uzwojenia (od nas lub do nas) i 4 bieguny są tak nawinięte, że...
Przełącznik obowiązkowo należy wykorzystać 3 - pozycyjny - Lewo - Stop - Prawo . Przy użyciu 2 - pozycyjnego istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika, ponieważ on ma inercję obiegu i momentalną przemiana kierunku obiegu wywołuje katastroficzne zwiększenia prądu przez uzwojenia . Zmieniać kierunek obiegu można tylko po pełnym zatrzymaniu silnika,...
Jedno uzwojenie wtórne? Dodano po 1 TEZ10 - wersja z jednym uzwojeniem wtórnym. Ew. sprawdź kierunek zwojów w uzwojeniu wtórnym. Całość rysowałem w oparciu o to: https://www.tme.eu/pl/Document/4c0bfef1b...
Witam.Są to schematy pokazujące jak zmienić obroty silnika.Czyli zamiana miejscami przewodów uzwojenia pracy zmienia kierunek obrotów silnika. Capacitor Cr to kondensator konieczny do wytworzenia rozruchu i działania uzwojenia pomocniczego. Primary to uzwojenie pracy .
Co do kierunku nawijania - dalej tak jak do odczepu - nadal w tym samym kierunku - gdybyś zmienił kierunek to przyjmując że uda Ci się go nawinąć idealnie to napięcie na takim uzwojeniu powinno wynieść 0V (początek i koniec uzwojenia) Co do użycia cieńszego drutu (mniejszy przekrój) to ilość zwojów się nie zmieni, ale prąd jaki będziesz mógł wykorzystać...
Nawiń uzwojenie pierwotne w jednym kierunku bez dzielenia środka. Tak przypuszczałem, że masz uzwojenie niepoprawnie nawinięte. Jak już skończysz nawijać te 10 zwojów to na sam koniec odizoluj kawałek żyłki po środku uzwojenia i przylutuj tam kawałek linki miedzianej.
Dla tej mocy transformatora, ilość zwojów na volt powinien mieścić się około 3-4 zw/volt. Ważny i to bardzo jest kierunek dodatkowego uzwojenia a także odpowiednie podłączenie nowego uzwojenia do istniejącego, aby nowe było pod względem kierunku kontynuacją zwojową istniejącego. Zakładając, że mamy 3,5 zw/V to pierwotne ma 3,5x220=770 zwojów. Aby wykonać...
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Typowe transformatory są zwojowane w taki sposób, że na 1V napięcia przypada 2,5 zwoja. W Twoim przypadku dobrze byłoby dowinąć 3 zwoje na uzwojenie wtórne, które raczej jest na zewnątrz, zwracając uwagę na kierunek nawijania zwojów. Musisz zachować taki sam kierunek zwojowania jaki jest na uzwojeniu, które przedłużasz. Grubość drutu powinna być dobrana...
Z krótkiej analizy wynika, że czarny jest połączony z jednym brązowym a czerwony z drugim brązowym. Czarny i biały to jedno uzwojenie a czerwony i biały, to drugie. Z tego wniosek, że uzwojenia są połączone w środku i wyprowadzone przewodem białym. Podsumowując - do brązowych podpinamy kondensator a napięcie do biały i czerwony i silnik kręci się w...
Cześć, zastanawiam się, czy kierunek prądu na uzwojeniu wtórnym przedstawiony na tym obrazku jest poprawny? https://obrazki.elektroda.pl/2358247600_... Czy według reguły Lenza prąd na drugim uzwojeniu nie powinien być w drugą stronę? Przez co generowałby strumień przeciwny do tego generowanego przez 1?
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Jeżeli to nie jest trafo toroidalne to bezpiecznik T 2A powinien być odpowiedni. Natomiast jeśli chodzi o podłączenie pierwotnego uzwojenia to kierunek (czarnych) przewodów nie ma znaczenia. Inna sprawa to uzwojenie wtórne. Zasilanie wynika z opisu jest 2x30V. Multimetr jak piszesz posiadasz. Należy złączyć po jednym kabelku z uzwojenia i pomierzyć...
Odpowiem Ci tak :silnik komutatorowy bo o taki Pytasz który jest przewidziany dla częstej zmiany kierunku wirowania posiada odpowiednio zaprojektowane uzwojenie oraz ułożenie szczotek względem stojana. Iskrzenie które zauważyłeś jest tego przykładem iż silnik ten nie był konstruowany na inny kierunek wirowania. Po dłuższej pracy ulegnie uszkodzeniu...
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
Podłącz całość w szereg. Jeśli kierunek obrotów bedziesz miał niewłaściwy to zamień miejscami podłaczenie szczotek względem uzwojenia stojana. Powodzenia !
obrócić silnik i będziesz miał po problemie. może prościej będzie obrócić sam wirnik a właściwie to tylko stojan
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Niebieski cienki i żółty to uzwojenia rozruchowe ,więc ono nie zmieni ilości obrotów,jedynie kierunek.
6800µF zamiast 2200µF na pewno poprawi sytuację. Czy zmiana przewodów pomogła - czas się skrócił? Oprócz wszystkich dotychczasowych rad jest jeszcze jedna możliwość - trochę partyzancka - dowiń na trafie (zakładam że to toroid - i wtedy to jest łatwe) 5-6 zwojów tą linką 2,5 mm² (w tym samym kierunku co oryginalne uzwojenie). Takie podwyższenie...
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
Pierwsze załączenie spowodowane jest prądem bazy od strony rezystora M22/1W. Tranzystor zaczyna przewodzić i rozpoczyna się przepływ prądu kolektora w uzwojeniu pierwotnym. W tym samym czasie w uzwojeniu wtórnym (po stronie w. n.) indukuje się napięcie o kierunku wynikającym z zaznaczoneych początków uzwojeń. Zatem w fazie rozpoczynania przewodzenia...
Dwa transformatory takie, jak na rysunku w #1, można połączyć na 4 różne sposoby (zarówno dla uzwojeń pierwotnych, jak i dla wtórnych można wybrać połączenie szeregowe albo równoległe, tylko nie należy pomylić kierunków: powiedzmy, że uzwojenie ma końcówki A i B, wtedy poprawne połączenie szeregowe to np. B1 z A2, a równoległe A1 z A2 i B1 z B2 - można...
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
kierunek nawinąć uzwoić sprawdzić uzwoić wirnik sprawdzić uzwoić stojan
transformator junkers zapis tablica eeprom wymiana przyłącz
schemat voltcraft voltcraft schemat
ACEMAGIC S1 – oprogramowanie do wyświetlacza LCD, S1 Control Program, sterowanie LED, Linux Nissan Murano 2006 automat – rozrusznik kręci, silnik nie odpala rano