ECU na prawym słupku pod schowkiem, przeważnie przyczyną wariujących obrotów był zły kontakt we wtyku potencjometru przepustnicy lub słaba masa w tej wtyczce, sprawdź masy wiązki na silniku
Nie reaguje na śrubkę od wolnych obrotów i nie ma się co dziwić.... To jest jednopunktowy wtrysk. Silnik sam reguluje sobie krokowcem wolne obroty. Jak podniesiesz na reduktorze, to silnik sam sobie zmniejszy do właściwych. Włącz benzyne, odłącz krokowca, przełacz na gaz i ustaw wolne obroty. Potem podłącz krokowca i sprawdź jak sie będzie zachowywał....
Mimo dobrego ciśnienia sprawdź hydropopychacze na tym cylindrze.
Tam krokowca nie ma , jest zawór wolnych obrotów sterowany minusem ze sterownika i plusem po przekazniku podwójnym.Najlepiej sprawdzić , czy po wyłączeniu kluczyka jest zasilanie na wtryskach.
Może być. Niepotrzebny jest rezystor R3 i tranzystor. Sygnał możesz podać bezpośrednio z nóżki 3. Masy łączysz razem i do GND. Zasilanie układu NE555 w tym wypadku musi wynosić 5V.
Niczym kupisz krokowca , sprawdz czujnik położenia przepustnicy , może być podtarty potencjometr w okolicach biegu jałowego.
odłącz akumulator na jakiś czas (30 min.) i podłącz spowrotem
Witam!! Tak matiz zapamiętuje ustawienia krokowca , trzeba zresetować kompa , przez wyjęcie bezpiecznika lub akumulatora , potem , programowanie wolnych obrotów , w tej chwili nie ma dostępu do książki, i nie mogę niestety nic więcej napisać, z tego co pamiętam to po resecie, przekręca się kluczyk na chyba 10sekund, po czym wyłącza, ponownie wlącza...
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Jakieś pomysły? Poczytaj troche o dzialaniu silnika krokoweg, bo to, co piszesz swiadczy o braku pojecia o temacie.
Sprawdź krokowca, zaślep zawór edgara, popsikaj wszystkie styki W-40, przeczyść świece szczotką drucianą. Musi palić.
Witam, mam podobny problem. Posiadam sterownik Fatek B1-10MJ2-D24 z wyjściami pnp, do którego mam podłączony sterownik korkowca TB6600 4A. Napisałem prosty program, który po naciśnięciu przycisku podłączonego do x0 kręci silnikiem w prawo, czeka 5 sekund i zmienia kierunek na przeciwny. Tak jednak jest tylko w kodzie programu. W rzeczywistości po naciśnięciu...
Tylko czy możliwa by była awaria sądy w ten sposób że raz działa dobrze a raz nie działa? Mam pytanie, bo widzę że jest tam jakiś komputer, za co on jest odpowiedzialny, czy ma powiązanie z sondą lub centalką od gazu? musisz jechać na kompa i sprawdzić czy coś się nie zmieniło w centralce albo wywal krokowca i wsadz register
Sprawdź porządnie krokowca !! I wszystkie cewki.Na gazie jest to samo??
hmmm mi się wydaje że jeśli 2.0 to GTI na wielopunktowym wtrysku,najpierw bym sprawdził krokowca
Ma być Przestańcie już pisać głupoty. Przy kanale obejściowym gdzie jest krokowiec, to po co ma niby być ta szczelina ? Powietrze dla wolnych idzie przez krokowiec. Jak jest krokowiec to sprawdzić napięcie wyjściowe z TPS. Tyle. A jak nie ma krokowca to podać kod silnika.
Jutro sprawdze cisnienie na garach, pojade do elektro-mechanika zeby sprawdzil krokowca, myslalem nas sonda lambda ale nie wiem czy to ma jakis zwiazek? Bede informowal na bierzaco.
Sprawdź kable i wyczyść krokowca. A które kable? I który krokowiec? Ja swojego krokowca właśnie wymyłem :)
jednopunkt ma krokowca
Dzięki sebazuber za odpowiedz.U mnie sonda śmiga ( sprawdzałem multimetrem),wyczyściłem dolot,sprawdziłem krokowca lpg.Pozostała mi więc tylko opcja zdechłego reduktora,uwalonego sterownika lpg,lub zaniku sygnału obrotów z cewki po nagrzaniu.
Sprawdź czystość krokowca, brud nań nasadzony zakłóca pracę czujnika wału noskowego.
Witam dorwałem taką kostke i mam pytanie, czy ktoś coś robił na tym układzie?? Prosze o jakiś sprawdzony schemat. Pozdrawiam.
Lambda pracuje u mnie w zakresie 0.1V-0.8V przy temp silnika ok 60-70 stopni więc z nią jest ok Szczelność wydechu ok. Rok temu miał przedmuch ale wtedy to było słychać po 2 nie miał wcale mocy wtedy . MAF ?? co to ?? Jak Sprawdzić potencjometr Klapy Spiętrzającej ? Jakie sa najlepsze sposoby na regeneracje i sprawdzenie krokowca? Pomysł z przepustnica...
Bo na benzynie chodzi na tzw. ssaniu, stąd jego ciężka praca. Po sprawdzeniu krokowca , kiedy okaże się, że dobry. Znajdź dobrego gazownika, niech ci wyreguluje gaz. Mimo,że dobrze pracuje. Może masz za ubogo i wtedy sterownikdaje więcej gazu. Możesz jeszcze to inaczej sprawdzić. Pojeżdzić trochę na samej benzynce. Pozdro
To co w takim razie sprzedają - zastosowanie ma do silników K4M wyższych wypustów? Elektroniczna przepustnica i krokowiec. Wygląda na to ze hurtownia nie wie co jeździe w aucie = musze sprawdzić u siebie czy nie mam krokowca mimo elektronicznej przepustnicy bo coś za dużo jest tam przewodów i wtyczek.
Nawet nie wiesz jak wielu pomogłeś , teraz i na przyszłość , juz wiemy , że to błąd krokowca.
Po mojemu przepustnica do czyszczenia (płetwa może się zacinać lub "łapie" linkę gazu), sprawdzenie krokowca i czujnika położenia przepustnicy (TPS). Ewentualnie sprawdzenie podstawy wtrysku czy nie ciągnie "lewego" powietrza. To na początek i bez kosztów. Jeśli nie pomoże będziemy myśleć dalej. No chyba, że Koledzy forumowicze wiedzą coś więcej i podpowiedzą...
a krokowca sprawdzales czy nie jest brudny. Ręce opadają.... Na mojego nosa przeciek powietrza,ale to temat nie na te forum,.
http://obrazki.elektroda.pl/2487453100_1... Jak czujesz, że masz gorączkę to potrzebujesz termometr, by to sprawdzić. W tym przypadku też będzie potrzebny, tylko w wersji IR czyli infrarometr. W przeciwnym wypadku to będzie czyste lamerstwo. Ale na tajemniczym forum, na które się powołujesz pewnie i na to mają sposób. Szkoda że nie...
Dzień dobry wszystkim. Mam następujący problem: Jakiś miesiąc temu mój 306 zaczął dziwnie się zachowywać - falowanie obrotów około 2000, trzymanie za wysokich obrotów, aż w końcu zaczął całkowicie gasnąć. Były również dziwne problemy z prądami: albo znikały, albo sam licznik się resetował. Po tych objawach wymieniałem: silnik krokowy (podróba, później...
Specjalistą nie jestem, (moja praktyka z LPG to niecałe 3 tygodnie) więc moje uwagi mogą nie być trafne. Po pierwsze nie zwalałbym winy na mikser. On był istotny w instalacjach I generacji, w krótkich należało zachować odpowiednią proporcję gazu do obrotów, bo nie było "dynamicznej" nastawy registra. Instalacje II generacji moim zdaniem nie są tak czułe...
Odkręć aparat zapłonowy i wysusz suszarką czujnik położenia wału. I krokowca niech wyczyści.
Przemuś zrób porządek z tym postem bo autor nie słucha co piszemy, na koniec każą mu krokowca wymienić-przeczyścić :D .
Sądzisz, że jak wyczyści krokowca, zrobi reset kompa, wymieni sondę lambada i wymoczy w rozpuszczalniku zawór Edgara dalej będzie źle?
Cześć:] Ja mam astre z silnikiem C14SE czyli 1.4i (MPI) z instalacją I generacji Falowanie obrotów może być spowodowane zabrudzeniami silniczka krokowego ja mam tak u siebie co 5 tyś. Wtedy wyciągam krokowca czyścisz i znowu chodzi jak nowy i obroty nie falują:] Jak wyciągnąć krokowca i wyczyścić masz opis w dziale technika na astra.autokacik Regulamin,...
Nie ma takiej opcji z usb to chyba max 500 mA można brać o ile się nie mylę i nie możliwości zasilać jakichkolwiek silników a już na pewno nie krokowca 2 A .
To nie tps a wychylenie obliczone krokowca.
na tym forum nie ma wrużbitów,więc napisz co to za samochód:poj,rok marka z gazem czy bez:D
1,3 cdti. Doświadczenia nie mam, dlatego wolę spytać się na forum, żeby byle mechanik nie robił mnie w bambuko. Co do mechaników, to jeden z nich powiedział mi, że to na 100% jest zawór EGR, którego koszt zakupu i robocizny to 600 zł. Cena trochę mnie poruszyła, więc zacząłem wąchać w necie o co chodzi z tym EGR-em i z tego co czytałem, to objawy związane...
Termistory są podpinane do masy. Jeśli wszystko mechanicznie działa, gaz wszędzie dochodzi, zwarć na czujniku poziomu gazu itp nie ma to ja pomysłu nie mam. Można by krokowca sprawdzić a potem wsadzić coś z polskiej galanterii LPG :D
Kolego a może zamiast termostatu masz do wymiany czujnik temperatury cieczy ten na zegary.Co do obrotów to tak jak kolega bartez844 pisze,spróbuj najpierw może wyczyścić "krokowca" i poszukaj czy nie łapie gdzieś lewego powietrza
Sprawdź bez Filtra powietrza , jak się uspokoi wymień filtr .
Coś się już porwało, także zweryfikuj zasilania, bo teraz może, tak wygląda, że sterownik może być podłączony do stałego zasilania, ale "bez kluczyka", nie wie, że jest włączany - i ma działać... W sumie, jak "krokowca" już nie masz, jest odłączony :?: to możesz spróbować bez sterownika, zasilić elektrozawory, odłączyć wtryskiwacze.
Zacznij od sprawdzenia lewego powietrza, czyszczenia przepustnicy i krokowca. Nie zapomnij o adaptacji, kalibracji. Manual na forum mazda speed.
Sprawdź krokowiec, czujnik temperatury.
Trzeba sprawdzić przewody podciśnieniowe, wyczyścić przepustnicę i krokowca
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Nie musisz kupić krokowca do GLI.
Ta już pompa wody... Ja zaczalbym od sprawdzenia temperatury wody w zbiorniczku wyrownawczym a potem c ciśnienie w układzie i po nitce do kłębka. Zaraz mu krokowca polecicie sprawdzić.
Wyczyść krokowca.
Najlepiej podłączyć pod komputer. Wiadomo będzie coś więcej. Jednak to właśnie w reduktorze widziałbym winnego. Ewentualnie na początek: 1. Sprawdzenie zasilania na elektrozaworach 2. Podmiana krokowca na register. 3. Sprawdzenie szczelności na dolocie.
Z tymi kondensatorami to faktycznie pomyslę bo sporo ostatnio się nasłuchałem i czytałem nie tylko od ciebie. Ale, elektrit, mówisz jak rozumiem, zeby lepiej przed założeniem nowego krokowca sprawdzić sterownik bo być moze przez niego ten padł?
Bo nie zaczynacie od krokowca.
Do czasu ustawienia sterownika krokowca mozna zalozyc zwykły register montowany w instalacjach gażnikowych.Jezeli cos szwankuje to sprawdzajcie najpierw podstawowe elementy:ilosc gazu(różnie to bywa) filtr gazu,regulacje na parowniku a potem sterowanie krokowcem.
Musisz zabezpieczyć tranzystory mocy diodami bo pracują w końcu z indukcyjnością. Ciekawy jestem czy przy resecie 4017 nie będzie szarpania silnika ?
Po pierwsze tam nie ma żadnego krokowca... Po drugie sprawdź błędy sterownika. X20XEV czyli Simtec 56.5. OP-Com, Opel Scanner na przykład. Inaczej ciężko będzie zdiagnozować.
Trzeba krokowca wyczyścić!Zrobiłbym taki test kol.Romoo poluzuj o dwa obroty śrubę korektora dawki(oczywiście zapamiętując pierwotne jego położenie) jak się poprawi pompa do fachowca a jak nie to zakładaj pompkę zasilającą tylko niech Cię nie zdziwi jakość hinduskich i chińskich podzespołów:D
Zdejm klemę i załóż na nowo, zobacz czy minie. No i jak robokop radzi-sprawdź napięcie na ślizgaczu potencjometru, jak masz puszczony pedał gazu ma być mniej niz 0,6V
Czyść przepustnicę i krokowca
Czujnik położenia przepustnicy sprawdziłeś? Jeśli będzie on "widział" otwarcie przepustnicy da sygnał do cofnięcia krokowca.
Jak do tego kopci sprawdź rurkę między kolektorem dolotowym a czujnikiem ciśnienia bezwzględnego.
To jak niema krokowca to co odpowiada za obroty?
Do sprawdzenia "krokowiec" /jak jest sprawny i się go odłączy to silnik gaśnie/ może on świruje. Sprawdź wtyczkę /u mnie np. nie trzymał zatrzask, wyłamany/ i przewody. czujnik położenia wałków do sprawdzenia /chyba wiesz gdzie jest? czujnik położenia wału, a przede wszystkim podłącz kompa i sprawdź błędy, bez kompa możesz tylko w trybie serwisowym...
Błędy komputera spowodowane wymianą podzespołów nie z tego samochodu . Pytam się tylko czy to jest możliwe . . Masz rację, wyczyść krokowca, to istone na tą usterkę. Musisz mieć pędzelek, płyn do czyszczenia krokowców ( kupisz na stacji paliw) i dwie kartki z gazety wyborczej abyś stołu nie pobrudził.
ta,ten nowy to z krokowcem,ponoc wielkie badziwie. te starsze sa skuteczne,bardzo przyjemnie sie na nich jezdzi :) tam nie ma krokowca.nie weszly do uzycia,bo wg. prawa w systemie silnika z lambda nie moze byc instalacji bez komputera i elektronicznie regulowanej mieszanki,czyli instalka na srube odpada,a ludzie montuja...tam samo z blosem jest,tylko...
Proponuje sprawdzić przewody. Może któryś z gumowych jest lekko przegięty i przy ruchach silnika raz się otwiera a raz zamyka. Pozdrawiam
Może być sonda ale wcześniej sprawdź szczelność dolotu. Zbyt duża ilość dzikiego powietrza powoduje, ze sonda nie jest w stanie skorygować wtrysku i w efekcie lubi wyskoczyć jej błąd. A tak poza tym to jak to bmw- krokowiec, przepływomierz.. Szsczelność sprawdź plakiem.
Jak silnik pracuje po odpięciu sondy? Na wolnych faluje, Lewy luft, przepustnica do czyszczenia, układ WN. Aha, niech ktoś "krokowca" zapoda, dawno nie było.
Witam zaraz wrzucę skany opisu wyprowadzeń viola plus ae 180 powinno być to samo co twoje , podobna kostka jest od krokowca regulacji obrotów.pozdrawiam Dodano po 33 Sory nie moge załadowac pliku moze teraz sie uda http://obrazki.elektroda.net/2_119447843... http://obrazki.elektroda.net/42_11944801... Dodano po 44 Witam zaraz wrzucę...
Będę szukał podobnego układu np 2 liczników do 4 w jednej obudowie . Choć zastanawiam się czy nie dałoby się na zmianę wykorzystywać 4 wyjść licznika na jeden kierunek i 4 na drugi żeby raz zliczał od 1 do 4 a raz od 5do 8 ...
Zaślep EGR, wyczyść krokowca i przepustnicę
No to jeszcze poproszę o wykład na temat aplikacji sterującej ezr , bo jakoś nikt nic nie chce beknąć na ten temat, choć pytałem dawno. Sam piszesz sterownie do krokowca ?
wykorzystam te informacje faktycznie po wyłączeniu wtyczki z krokowca obroty nie zmieniły się sprawdzę resztę to dam znać dzięki
Tak myślałem. Silnik krokowy za 40zł. Być może wyjmowanie wtyczki nic nie da bo i tak nie działa. Zacznij od przepustnicy tak jak napisali wyżej. Później trzeba wykręcić krokowca i sprawdzić czy nie zawisł. Kolejna rzecz to jakość przewodów zapłonowych i świec.
Ja miałem problem z falowaniem i z samoistnym dodawaniem gazu przez samochód (tyle że to escort 1,6). Naprawiłem to, ale nie jestem pewien co dokładnie było problemem, bo za jednym razem wyczyściłem przepustnicę i zawór powietrza dodatkowego (nie ma krokowca). Ale skoro Ty wymieniłeś krokowca na nowego, to ja bym jeszcze spróbował sprawdzić wyczyścić...
Tak to jest ta czarna plastikowa śruba regulująca docisk sprężyny na membrane czyli czułość. zakładam ze zawór główny To zapewne chodzi o register (śrube na wężu idącym juz po reduktorze do silnika). Przy 2 generacji masz oczywiście nie śrube a krokowca. Oczywiście jak się chce wg tego robić no chyba że sam sobie będziesz trzymał obroty pod maską i...
Instalację już wyregulowałem, termostat od powietrza wywaliłem, rurkę od ciepłego powietrza też usunąłem.Teraz zadaje sobie pytanie czemu ten krokowiec wo gule nie reagował na sygnał z kontrolera sondy. Jak założyłem register i odpaliłem auto to przy dodawaniu obrotów silniczek tylko się trząsł lekko lecz nie pracował ten słupek ani w górę ani w duł.Nie...
Prawidłowy montaż, może rozwiniesz temat Dodano po 8 1. odkręciłem starego krokowca 2. wyczysciłem gniazdo krokowca szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną 3. wyjałem krokowca z pudełka, zwilżyłem delikatnie oring, żeby gładko wskoczył 4. włożyłem krokowca i przykręciłem 2 śrubki
I krokowca. Wpierw by pasowało sprawdzić co z ciśnieniem paliwa, zresztą pisze że ma błąd bogatej mieszanki i struga wtryskiwanego paliwa też jest jakas dziwna.
wystarczy oscyloskop ale w miarę szybki miernik podłączony do sondy lambda i git. Możesz też sobie kupić na alledrogo taki diodiowy wskaźniczek AFR czyli pokazujący pracę sondy w formie linijki diodowej.
Kolego sigreg , jeżeli wiesz co to zimne luty to rozbierz centralkę i poszukaj owego zimnego lutu. Być może to jest u Ciebie przyczyną, co do szarpania, sprawdź jeszcze krokowca. Jeżeli to nic nie da, to masz dwa wyjścia: 1) jeżeli masz tyle wiadomości i trochę zacięcia możesz spróbowac przeprogramować scalak który siedzi na płytce ( mnie to przerosło),...
Sprawdź w jakim stanie są świece. I krokowiec. Kolego, przy zdupconej świecy od razu pali się check i jest błąd P030X, gdzie w x jest numer cylindra w którym są przerwy w zapłonie.
Proszę o sugestie co mogę zrobić w własnym zakresie, Wpierw wyczyść krokowca.
Krokowego czyściłes i nie pomogło? Jak już czyszczenie krokowca nie pomaga to samochód na złom...
1. Znalazłeś przyczynę braku możliwości uruchomienia silnika czy samo przeszło? 2. Warto przeczyścić przepustnicę i sprawdzić krokowiec. 3. Zlokalizować dokładnie miejsce "cykania". ;)
Witam jak wszystko szczelne to wrócił bym do tego krokowca co był wcześniej zamontowany,wcześniej go dobrze przedmuchaj i powinno być ok.
Sprawdź czy po puszczeniu gazu odbojnik przepustnicy "dobija" do krokowca wciskając mikrowyłącznik, bez tego krokowy "nie wie" że ma pilnować wolnych obrotów. Nie napisałeś czy poza wolnymi obrotami silnik chodzi OK.
ale w ECU sa zaprogramoane 800 a trzyma pomiedzy 500-600 i tak ecu czyta, a jak napisalem tera jest dziwnie, bo jak sie chce wejsc w zmiane obroto z techa to pojawia sie informacja, ze tryb jalowy nieaktywny i nie daje sie zmienic tych obrotow.. ale jak napisalem juz ma zadane 800 Dodano po 51 pdciagnalem troche linke, przez co na biegu jalowym przepustnica...
Mając taki sterownik i takiego krokowca - 8 przewodów, ale upięte w 4 pinową wtyczkę, mogę dowolnie wpiąć przewody do sterownika? nie spalę sterownika lub silnika?
Krokowiec jest od 2.0 i identycznie się zachowuje jak stary. Wymieniłem uszczelkę pod obudową przepustnicy, uszczelkę pokrywy krokowca, sprawdziłem regulator ciśnienia paliwa i rurkę, sprawdziłem EGR ( domyka). Dzisiaj obejrzę układ wspomagania hamulca. Tylko obroty wzrastaja jak się nagrzeje jakby to było zaprogramowane. Po zapaleniu ciepłego też zauważyłem,...
Witam, Mam problem ze swoją renówką, a mianowicie, podczas jazdy np. dojeżdżając do świateł wrzucam na luz, w aucie zaczynają się podnosić obroty do 4-5 tys, dodaje gwałtownie gazu ale to nie zawsze pomaga, rozpędzam się i szybko hamuje: działa ale za którymś razem. Problem pojawia się co jakiś czas, ostatnio niestety jest to coraz częściej. Mechanik...
Po założeniu nowego krokowca, trzeba zrobić miękki reset. Odłącz aku na parę minut i ponownie podłącz, wtedy sprawdź.
Sprawdziłbym na twoim miejscu tego krokowca czasem zdarza się żę przez ten element silnik faluje. Krokowiec dzisiaj wygrywa nagrodę w postaci ostrzeżenia. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
y możliwe jest aby prąd z krokowca leciał bezpośrednio na grzałkę 12V załóżmy 100W Zależy jaki dostaniesz(jak za słaby to zapomnij) ,ale bez prostownika się nie obejdzie.
Tam nie ma krokowca! Do sprawdzenia przewód między przepustnicą a karnistrem oparów paliwa. Dodano po 3 Lub do sprawdzenia elektrozawór karnistra oparów, A najlepiej to do kompa podłącz i wszystko jasne bedzie.
Tak już wiem Czujnik EGR tylko, że ta informacją podaną była w necie przy zakupie części.Nie jestem alfą i omega. Teraz już wiem że krokowca nie ma w Ford focus MK2 1.8 benzyna.
Gazu nie tankuję w tych butlach z budkami ,tylko na Orlenie ewentualnie na naszym Paliwku Czy ten problem może być spowodowany niesprawną lambdą? ..która nota bene wpływa na pracę krokowca?
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Nie ma krokowca
Powinno działać
czyszczenie krokowca wyczyścić krokowca sprawdzić dopływ sprawdzić odpływ
junkers cerapur podłączyć sterownik zużywanie toneru numer seryjny lodówki
wkrętarka przeskakuje podłączenie korektora graficznego
Volkswagen Tiguan I 5N – lokalizacja przekaźnika tylnej wycieraczki, BCM J519, bezpiecznik SC29 Końcówka mocy Sony STR – po wymianie triaka nadal pali bezpiecznik, zwarcie tranzystorów, diagnostyka