W tych polonezach typową wadą były przewód łączący aparat z modułem oraz ceweczka w aparacie rzadziej moduł i tu bym szukał przyczyny.P
Koledzy a co może być w 1.6GLi lecz na boschu??ma iskrę na 1 i 3,a 2 i 4 jak zaczynam kręcić to jest i po chwili zanika?
Kupisz i oryginalny ( Bosch, Ducellier, Magneti Marelli), kupisz i zamiennik. Można też zamontować od poloneza.
Mam całe pudełko po butach modułów APE.Nowe,pochodziły z tydzień,i "lufa w krzokach"jak mawiał Gustlik. Tylko oryginał.
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
Na pewno padł Ci moduł zapłonowy tez mam poloneza i niedawno miałem to samo
Około 800om.
Witam, czy jest możliwe sprawdzenie w warunkach domowych modułu zapłonowego Abimex (polonez 1.6 GLI)?? Samochód zachowyj esię jakby chodził na "2-ch garach"
Czy ktoś mógłby podać opis wtyczki do modułu poloneza Gniazdo 2 wsuwki to wejście z cewki aparatu zapłonowego to wiem. Zostaje drugie gniazdo z trzema wsuwkami, które to masa, plus i wyjście na cewkę?? Chcę to założyć do innego auta a nie mam żadnego poldka pod ręką żeby sprawdzić.
Przebicie w cewce spowodowało uszkodzenie modułu.
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
Tak na początek-przewód pomiędzy rozdzielaczem i modułem.
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Sprawdź czy na module masz stałe zasilanie i czy masz dobre bezpieczniki pod schowkiem.P
Przed sprawdzeniem modułu sprawdź świece i przewody
Witam! Na stronie fsoautoklub.pl w dziale warto wiedziec, jest schemat elektryczny poloneza z tym modułem i tam własnie są rozpisane wyjścia. pozdrawiam bialywht
Cze. Jeżeli sprawdziłeś w.w porady to wymień ,przewód Aparat-Moduł.
Też miałem podobny problem - podkładka drugiego modułu i grało . Poobserwuj też sygnał z czujnika wału ( szczelina )
Zazwyczaj to byłą wina aparatu zapłonowego, albo naderwany zielony przewód łączący aparat z modułem albo coś przeciwciężarami regulatora odśrodkowego ( wyciągnięte sprężyny).
Takie cudo może wskazywać na brak masy pomiędzy modułem zapłonowym. Sprawdź połączenie modułu z obudową.
Cewki i moduł przeważnie padają w wyniku przebicia na kablach WN . Dbaj o kable i świece to nie będziesz miał kłopotów z modułem .
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
pewnie że moduł.
Wygląda mi to na przerwy w zapłonie. Sprawdź moduł, okablowanie, cewki
WN do wymiany, obstawiam zespół cewek lub moduł zaplonu.
Chciałbym wysterować taki moduł (Polonez lub Cienki) zewnętrznym generatorkiem powiedzmy 100Hz. Czy ktoś ma sprawdzony patent? Jaką muszę zapodać amplitudę i polaryzację, bo wiadomo w oryginale z cewki w aparacie przychodzi impuls +/-
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
częsta usterka to moduł z cewkami,tylko podmiana wchodzi w grę jeśli chcesz mieć 100%pewności
Prościej załozyć moduł od poloneza.
w zasadzie moduł jest bardzo prosty tz wejście sygnału z aparatu zapłonowego , zasilanie i wyjscie na cewke, czy mógłbym wsadzić tam któryś z modułów od poloneza ? na próbę .Chyba że jakaś sugestia jak sprawdzić oryginalny moduł mam go juz wykręconego.
Trzeba sprawdzić cały układ cewki, tj. masy napiecia przed modułem i po,
do prezes-1966 : mówisz o tym ze może być uszkodzony moduł ECM ? ten co wszytkim steruje ?? P.S. Ile może kosztować nowy ?? do raf398: a co do instalacji to masz na myśli cała instalacje czy tylko przewody które dochodzą do modułu ??
W elektryce nie ma "tak jakby".Musi być napewno.Przewód z bezpiecznika do cewki jest koloru czerwonego.Wyjmij wtyczkę z modułu i sprawdz czy na tem czerwonym przewodzie jest napięcie.Wszystko wskazuje na to,że jest zwarcie w module.Jak masz spalony lub wyciągnięty bezpiecznik ewentualnie wyciągnieta wtyczkę z modułu to iskry napewno miał nie będziesz,poniewaz...
jedno pytanie jaka jest cewka wysokiego napięcia podwójna taka jak w orginale bo jak tak trzeba sprawdzić cewki i moduł który jest pod nimi
cześć wszystkim ! pod tranzystorami są aluminiowe płytki, można je oderwać (trzeba sobie zrobić "przyrząd" ze śrubokręta i odchodzi) jest tam tyle miejsca że dwa tranzystory w TO 220 lub czymś podobnym się zmieszczą, można je przykręcić do aluminiowego spodu lub przykleić klejem stosowanym do wklejania korków w grzałkach (przewodzi ciepło) . Muszę sprawdzić...
Witam dołączam się do tematu moduł J701 jaki moduł od poloneza można zastosować ?? co kolega wyżej o tym pisał
Sprawdź zielony kabel, łączący aparat z modułem oraz cewke aparatu.
W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
No i trochę wysiłku nie zaszkodzi http://mfk126p.nazwa.pl/viewtopic.php?t=...
Mam poldka i u mnie wolne obroty "skakały" wymieniłem pół instalacji zapłonowej i okazało się że to moduł. Podobno często się psuje. Zresztą to można sprawdzić. Przy włączonym silniku musisz bardzo obciążyć alternator zapal światła halogeny itp i obserwuj obroty jak bedzie coś się działo to raczej moduł.
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Wez moduł zapłonowy z Digifanta, poloneza gaźnikowego czy innego prostego i sobie zmontuj układ i zobacz jak daje iskrę.
Sprawdź najpierw stan zielonego kabelka który idzie od modułu zapłonowego do aparatu zapłonowego.
Niech poldon najpierw sprawdzi czy wałek aparatu się obraca . Może zerwał mu się pasek rozrządu a on wymienia moduły zapłonowe .
Ty masz aparat zapłonowy na wałku rozrządu (jak na zdj. w 1 poście), czy w bloku silnika ?. Ten od passata będzie pasował tylko w tym drugim przypadku Moduł od poloneza nie będzie współpracował z czujnikiem halla, musisz gdzieś zdobyć moduł tsz (golf mk II, passat b2 i inne vw z lat 80)
Witaj. Należy sprawdzić/porównać przy pomocy oscyloskopu czasy włączenia tranzystorów mocy oraz poziomy napięc sterujących nimi . Pozdrawiam.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Sorki chciałem napisać że u mnie też nie jest podłączona ta wtyczka cewke sprawdziłem wsadzając ją do innego auta i działa jak sprawdzić moduł ? nie mam drugiego peugeota :/ a w polonezie nie ma takiego modułu
Ponoć można dostawić do tego aparatu moduł zapłonowy od poloneza i działa to poprawnie. Skoro ten i tak padł, to można spróbować.
Słuszna uwaga, czasami podczas awarii modułu potrafi rozsadzić cewkę.
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
a może by tak najpierw sprawdzić cewke zapłonową :roll:
Tak, ten polonez jest z gazem za pierwszym razem była wymieniona cewka , co do jakości połączeń to sprawdzę jak będę u teścia i doradze zakup oryginału.
Na dzień dobry sprawdź, czy jest ciągłość w obwodzie czujnika. Następnie zasilanie modułu miedzy 15, a 31 i czy nie ma przebicia między 15 i 16. Zastanawiam się, czy tam by nie podszedł moduł z poloneza lub jakiś podobny, bo i w jednym i w drugim aucie jest magnetoinducyjny aparat zapłonowy. Ale tutaj trzeba by sprawdzić metodą prób.
A sprawdź czy masz zasilanie na dwubolcowej wtyczce modułu, jak nie to przepalony bezpiecznik w skrzynce za schowkiem.
To jakiś pozer nie elektryk. Nie możesz tego modułu sprawdzić na stole? Ba, wystarczy zdemontować cewki i pomiar miernikiem dużo powie.
Czy to polonez, może moduł, niezła metoda wymieniam , aż trafie.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Witam. Pełną wiedze posiadziesz tu --> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Byc moze Twoje problemy to nie cewki a sam moduł. Darek.
Z tego co wiem to w tym modelu silnika jest cewka w aparacie. Tak jak w polonezie Caro.
Przełączniki szyb w samochodzie w pozycji spoczynkowej zwierają do masy oba bieguny silniczków, musisz rozciąć kabel pomiędzy silniczkiem a klawiszem (ten, na którym pojawia się + przy domykaniu) i tam się wpiąć z modułem. Trzeci styk przekaźnika zwiera przecięte przewody gdy moduł jest nieaktywny
ale który moduł-od poloneza z aparatem zapłonowym,czy moduł od poloneza na wtrysku?
Sprawdź jeszcze połączenie przewodów na alternatorze i na akumulatorze - te grube oczyść i dokręc nakrętki szóstki. Dokręć też masę tą w pobliżu modułu. Pozdrawiam.
Witam. Potrzebuje opis wyprowadzen modulu zaplonowego poniewaz nigdzie nie moge znajsc.Mam niby schemat poloneza ale nic mi to nie pomoze poniewaz na module nie mam podpisanych nog. Wiem ze sa dwie kostki jedna dwojka ktora idzie do czujnika a z trojka mam problem. Za pomoc dzieki. Pozdrawiam
Wito25 - prośba możesz podesłać link do takiego modułu ?
To jest na gaźniku i na 100% przerywa właśnie ten ekranowany kabelek z modułu do cewki w rozdzielaczu.
Sprawdź kabelek od aparatu do modułu i cewke w aparacie .
Do modułu poloneza potrzebne jest bezstykowy aparat zapłonowy.Jaki to motor?
przenosić odmę jest sens jeśli silnik ma już duże przedmuchy (zużycie cylindrów objawiające się spalaniem oleju przez silnik) obrotomierz w zasadzie dowolny dla silnika 4 cyl (najprościej wymienić licznik bo po prostu drugi tylko podłączasz) może być od poloneza czy fiata 125 zielony kabelek to ten który wychodzi z pinu nr 1 modułu zapłonu przepływomierz...
Pompka paliwa na początek, potem gaźnik do wyczyszczenia. To tak z najtańszych opcji. Dodatkowo słynny zielony kabelek plus moduł zapłonowy, jak poprzednie metody zawiodą.
Można się pokusić na eksperyment z dwoma cewkami 6V(Jawka ) połączonymi szeregowo,jak to będzie działać,nie wiem .Wiem tylko że w taki sposób łączono.Jaki wpływ na żywotność platynek to ma ,to zależy jaki prąd będą pobierać cewki. Dodano po 7 Co do cewki z CC.i podobnych ,należy sprawdzić jaki prąd pobiera uzwojenie pierwotne cewki .Jeżeli 3-5A oczywiście...
Witam. Czy ktoś wie, co to za układ? Nie wiem nawet pod jakim hasłem go szukać, chodzi mi o schemat i za co odpowiada. Wiem, że pracuje w Polonezie. Chciałabym podłączyć go pod napięcie 12V poza samochodem - na warsztacie - i sprawdzić jego działanie. Podobno nie działa jakaś funkcja związana z wycieraczkami - ktoś pisał o silniku wycieraczek, ale nowy...
Tu pewnie jest czujnik indukcyjny więc moduł od starego poloneza albo opla na gaźniku i cewka. Niestety nie potrafię powiedzieć czy czujnik będzie dawał odpowiedni sygnał (chodzi mi o dopasowanie napięcia) do modułu i czy to zadziała - podłączysz to będziesz wiedział.
Witam Miałem problemy z rozrusznikiem kilka razy zablokował się (zjawisko braku prądu). Kilka dni temu pojechałem do pracy, gdy po pracy wsiadłem do poloneza odmówił mi posłuszeństwa (rozrusznik kręcił ale samochód nie zapalił i na nieszczęście padł całkiem rozrusznik)- wymieniłem szczotki i tulejki rozrusznika, po wymianie rozrusznik kręci super ale...
Jeśli to Bosch to nie ma modułu.Podwójna cewka i plus po stacyjce ma być mocny, sterowanie z sterownika (sprawdzić czystość pinów)dwoma przewodami. Sprawdzić połączenie czujnik położenia wału -wiązka (lubi się nadrywać biały kabelek pod czarną osłoną wtyczki) Częściej wysiada cewka niż sterownik.Trzeba to doładnie sprawdzić.Bardzo ważna masa na lewym...
W GL118 nic nie trzeba
sprawdz modul....
na gazie i na benzynie tak samo cewka lub moduł, o ile w tym aucie jest
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
tak, sprawdzone i jest... Jest na module, jest na przełączniku awaryjnych oraz na włączniku kierunków
Sprawdź te tranzystory które zaznaczyłem http://obrazki.elektroda.pl/3650874600_1...
Trudna sprawa. :| Pomyślę, poczytam i dam znać później. Cewka ma mieć opór 0.6 do 1 oma (przy elektronicznym zapłonie), choć ona nie ma wpływu na pracę modułu. Sprawdź napięcie dochodzace do modułu (podłącz bezpośrednio z akumulatora), oraz masę (też daj na krótko) i masę samego modułu, przyczyna musi być poza układem. Choć to pewnie też już sprawdzone.
Niebieski zasilanie brązowy z modułu
Witam Nie będę dużo dodawał bo wcześniej już wszystko było owiedziane. Tak jak wcześniej Ci pisali sprawdź moduł i wszystkie połączenia z nim Pozdrawiam
Zobacz jeszcze to i sprawdź czy u ciebie też jest już ten moduł: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50...
Moduł zapłonowy oryginał czy podróbka?
Przewód łączący aparat zapłonowy z modułem.
Tak, silnik jest na module
Oczywiście moduł zapłonowy, by miał wzmocnioną końcówkę tranzystora mosfet. Sprawdziłem i nie wiem czemu, ale cewka zapłonowa od poloneza podłączona bezpośrednio pod świece robi mniejszą iskrę niż cewkę od malucha... mam 4 cewki od poloneza i wszystkie tak same robiłe małą iskre, wiec nie możliwe by były uszkodzone, czy poprostu, potrzeba ten moduł...
To jest cewka czterobiegunowa, na każdy cylinder osobno? Ja bym spróbował podpiąć jakąś zwykła (np z poloneza albo malucha) do modułu i kręcił bym rozrusznikiem i parzał jaka jest iskra, jeśli bedzie ok to znaczy że tamta cewka jest padnięta :)
a sprawdź ten przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego (czy nie jest uszkodzony)
Kolego nie zagłębiaj się, jedź na szrot i podmień moduł
Polonez jak kot Schrodingera żyje i nie żyje jednocześnie, no ale mniejsza. Wyjechałem nim w trasę i miał jakoś pół baku, dotankowałem do pełna, przejechałem około te 100 km bez problemu i po tygodniu zdechł na amen. Dodano po 11 Spróbuję jeszcze odpalić go na odłączonym komputerze i wymusić tryb awaryjny, żeby działał tylko na module zapłonowym i jakoś...
Sprawdź tak jak kolega Stanisław 1 pisze być może kopułka do wymiany skoro piszesz że nie chodzi na wszystkich cylindrach, miałem podobny problem nawet z ciepłym silnikiem jak załapał pracował na 2, 3 cylindrach i gasł, zmieniłem kopułke i jak ręka odjął załapał momentalnie. Ewentualnie jeszcze moduł zapłonowy do sprawdzenia. Pozdrawiam
okej sprawdzę a ten moduł jest w drzwiach od kierowcy??
Witam! Chciałbym zainstalowac moduł zapłonowy od poloneza w garbusie!! Czy jest to mozliwe , jezeli tak to prosze o jakies wskazówki jak tego dokonac!!!
Sprawdziłem voltomierzem i rzeczywiście przeskakują mi cyferki na wyświetlaczu jak kręce ośką aparatu. A na jednym zacisku cewki po przekręceniu zapłonu jest napięcie 10,55V a na drugiej 10,50V. Czy jest to prawidłowe, czy rzeczywiście od uszkodzonego modułu tak sie dzieje. Bo zostaje jeszcze cewka
Więc tak blokada zdjęta i dalej to samo nic nie zmieniło. Auto dalej odpala jak się mu chce. Po wymianie świec,kabli wn, kopułki, palca, zielonego kabla, podmianie cewki zapłonowej na inna i sprawdzeniu 3 modułów dalej nic. Jakies sugestie?
Schematu nie mam,ale w modułach zapłonowych POLONEZ-a najczęstszą usterką jest przepalenie diody na (+) zasilania.
polonez moduł moduł polonez moduł wycieraczek polonez
climatronic regulacja prawego światła pralka blokada polar
przedwzmacniacz gitarowy przedwzmacniacz lampowy gitarowy
Elektrozawór Aqua-Stop Samsung DW60H9970/FS – objawy, numery części, wymiana Mercedes Atego 2018 – ciągłe świecenie świateł stopu, czujnik hamulca, FR, EBS