Witam! Strzały te raczej pochodzą od cewki zapłonowej, chodź gdy pasek rozrządu przeskoczy przestawi się zapłon i też będzie taki objaw. Zaś czujnik położenia wału miał by objaw że samochod nie palił by, ale możesz zmierzyc go omomierzem i sprawdź czy nie zarósł brudem od spodu.
Myślę że nie bo iskra musi być z wyprzedzeniem więc sterownik powinien mieć sygnał przed najwcześniejszym możliwym wyprzedzeniem zapłonu.
Łatwiej będzie włożyć IV generację niż na mono przerabiać. Silnik prymitywny ale z sekwencyjnym wtryskiem więc na byle śmieciach jak Valtek pojedzie. Oczywiście że cała instalacja elektryczna silnika i sterownik do wymiany.
trzeba sprawdzić czy otwierają się zawory gazowe zacznij z tyłu na butli jest wielozawór a na nim ceweczka jak pyka przy podaniu plusa to przejdź pod maskę i ta sama procedura na zaworze gazowym i na parowniku ,ale najczęściej blokuje się z tyłu powodem jest brud w gazie.
1) weź spryskiwacz, wlej wody, odpal i psikaj po różnych kablach 2) może ci się samo lać paliwo do środka przez uszkodzony wtrysk lub reduktor. Odłącz jedno z dwóch i poobserwuj np. zdejmij wąż między mikserem a reduktorem. Co do benzyny możesz wyjąć bezpiecznik od pompy, a potem najlepiej też zdjąć węże. 3) jak ci się zepsuje w drodze to przygotuj...
odświeżam temat. miałem chwilę i sobie pogrzebałem w aucie.znalazłem dziurę w odmie(taki gumowy trójnik przy pokrywie zaworów) i to całkiem sporą.czy to może być przyczyną nierównomiernych obrotów i dużego spalania?nie wiem gdzie to kupić bo u mnie na szrotach nie mają a w sklepach tylko na zamówienie. no i jeszcze żeby było weselej jak ruszam na boki...
Lepiej kup nowy przewod to nie kosztuje majatek i bedziesz mial spokoj. Czujnik GMP znajduje sie na obudowie kola zamachowego na skrzyni biegow z 2 wtykami. Pozdrawiam.
Jest to monowtrysk , sterownik Mono Motronic. Trzeba sprawdzić czy masz ciągłość przewodu pomiędzy pinem 24 sterownika ,a modułem zapłonowym - pin środkowy. Jeżeli jest ok , to sprawdzić , czy jest + 12 i masa na cz. halla i ciągłość przewodu z pinu środkowego halla do pinu 13 sterownika silnika. Gdy te sprawdzenia będą OK , wtedy brać się za sterownik.
A moze ta szybe tzn. ten silikon czy cos jakims kwasem potraktowac zeby to troche rozpuscic i wyjac ta szybe??
bo można więcej popsuć niż naprawić. W tym przypadku jaja sobie robisz. I to mój rocznik. Zupełnie nie wiem co można zepsuc zdejmując korpus przepustnicy.
Najprościej i najtaniej będzie zmienić silnik na wspomniany G40. Masz doładowany silnik w serii i baze do modów. Turbo na monowtrysku można mieć... Można mieć i na gaźniku, pytanie czy będziesz w stanie to poprawnie ustawić i ile to będzie palić.
4 stałe zasilanie, 9 zasilanie z przekaźnika po stacyjce...>> 5,6, 25 masa
Tak ABS w golf III to monowtrysk 90KM. Centralka Bingo M powinna mieć aktuator. Jeśli niema uzupełnić brakujące elementy . Moze jakaś fotka ???
Jezeli zwarcie jest w obwodzie przekaznika podwojnego, to sprawdz jeszcze wtryskiwacz, cewki zaplonowe, elektrozawór par paliwa, sonde lamda (obwod grzejnika), pompe paliwa (wynika ze juz sprawdzales). Poodlaczaj te urzadzenia i sprawdzaj miernikiem. Jezeli nie podchodzi typowy schemat do UNO mogę podeslac Ci fragment schematu do SC, moze to w jakis...
nie wiem jak jest w 1.3, ale w 1.4 powód takiego gaśnięcia twki w puszce rezonatora powietrza (czyli ogólnie trop z wlotem powietrza do filtra jest dobry). ten mechnizm to jest taka klapka która decyduje czy pobierać powietrze z wlotu pod maską czy znad kolektora wydechowego
przekaznik to tansze rozwiazanie.jesli chcesz pewnie zaloz emulator,ale odradzam mini lambda kity.lepiej zalozyc emulator z mozliwoscia regulacji gazu za pomoca silniczka krokowego ale wtedy musisz miec sonde sprawna na 100%.w kazdym bac razie przekaznik nie powinien zaszkodzic
Może się uszkodzic zaworek nadciśnieniowy paliwa... miałem taki przypadek w Oplu 1.6... tam był chyba silnik zmieniany z 2.0 jeśli się dobrze orientuje... przewody ciśnienie powinny wytrzymac, pozdrawiam:)
wtyczkę widać na zdjęciu. o niej mówię.
Jezeli chodzi o inne instalacje 2giej gen jest jeszcze wiele innych, takich jak Bingo firmy KME, Maxi Lambda firmy Lecho, Autronic AL700. Osobiscie zajmuje sie montazem od 5lat i Jezeli chodzi staga moge go smialo polecic gdyz jest to naj mniej awaryjny sprzet. nie mialem z nim wiekszych problemow i najmniej reklamacji. (Mi tez zalezy na opini ,zeby...
Wyczyscilem mu przepustnice... ...zajrzalem do silniczka krokowego. Zgodnie z tym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56... Zamykam
Zobacz cz monowtrysk podaje paliwo jak kręcisz,jak tak to aparat i instalacja ok. Jeśli nie ma tylko iskry może być brak zasilania na cewce(przewód czarny) lub kluczowania (moduł).
całkiem normalne
Gościu nigdzie nie pisze że na zimnym mu nie pali. Ale pisze że jak kręci to nie przeskakuje iskara tylko musi ją wyzwolić. Czyli nic n e rozumiem jest czy niema iskry czy wtrysku skoro szprycuje dolot.
A nie lepiej założyć mikser 38 mm i na niego podkładkę typową od boscha.IM bliżej podany gaz tym lepiej .Nigdy w boschu nie wkładałem miksera w gumę ,ale jak dasz blisko czapki okrywającej wtrysk ,to też będzie dobrze.Srednice oczek w mikserach w gumę musi być mniejsza ,gdyż dużo powietrza to duże spalanie i gorsze zassanie gazu.W gumę możesz wsadzić...
Ciśnienie sprężania w tym przypadku nie będzie miało nic wspólnego, ciśnienia paliwa niestety nie mam jak sprawdzić, ale przyjmuje że jest w porządku bo pompa paliwa jest nowa. Auto nie chce wchodzić w ogóle na obroty. Zastanawiam się jeszcze nad wtryskiem, ale nie wiem jak go sprawdzić.
Ciśnienie systemowe to 0.95 do 1.05 i takie powinno być przez cały zakres obrotó silnika. Sama pompka powinna dać dużo więcej ciśnienia, aby ciśnienie było stałe nawet przy maksymalnie otwartej przepustnicy, czyli przy otwartym wtryskiwaczu.
Tu masz byc może podpowiedz. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... To sa moje uwagi i praktyczna naprawa. Pozdrawiam Darek.
Ciśnienie kolektora ssącego na biegu jałowym Wyreguluj zawory. , to też może być przyczyną, ale nie pojawia się w jednym momencie tylko stopniowo. pozdrawiam
Nikt cię nie wyręczy w mysleniu.I nikt nie postawi kabały. Sprawdź podkładke pod korpusem monowtrysku (czy nierozwarstwiona) Sprawdź ten gumiany wężyk-króciec na odcinku kolektor-przewód do serwa (często sie przedziurawia)
zacznij od odłączenia np. wtrysku i sprawdz czy na gazie odpali, albo odłącz cewke przy reduktorze i sprawdz czy pali na benzynie Rozrzad sprawdz jeszcze raz. jak jest iskra w odpowiednim momecie i sprezanie to ma zapalic. którys z tych warunków nie jest spełniony
Masz silnik SR20Di, czyli monowtrysk, 116 koni z katem, 121 bez katalizatora. Jak zdejmiesz filtr paliwa to zobaczysz wtryskiwacz, gołym okiem można dojrzeć czy podaje paliwo, to na początek, jeżeli nie podaje to może instalacja LPG odcina wtrysk, trzeba to sprawdzić, filtr paliwa, ciśnienie itp.
To masz przebicie wewnątrz aparatu i już. Pewnie pęknięta kopułka i przebija do blaszanej nakładki nałożonej nań.
zewrzeć na 3 sekundy pin wniazdku do masy, puścić, lampka wyświetli kod bodaj 11, zewrzeć na 3 sek. wyświetli kod, zwierać do czasu aż pokaże kod 12 co oznacza że nie ma więcej błędów.
witam inne sa fazy rozrządu mapy zapłonów stopień i ciśnienie sprezania i jeszcze coś tylko nie pamietam dokładnie co ale sprawdze i dopiszę
Witam Silnik bardzo dobry moim zdaniem. Trzeba tylko zwrócić uwagę w jakim stanie. Jeśli zadbany to jescze pojeździ, jeśli zużyty to raczej nie warto brać. Ogólnie ze starszymi silnikami VW jakiś strasznych problemów nie ma (z nowszymi nie wiem bo nie miałem nic nowszego niż 1.8 (ACC)). Silnik mało awaryjny jeśli się o niego dba, a i części nie są takie...
Wtryskiwacz to tylko elektrozawór, jak pompa wytwarza za małe ciśnienie, to może nastąpić taka sytuacja
jezeli jest to wtrysk to najpierw bym podlaczym go do kompa i sprawdzil odczyty czojników ale takie objawy ma wlasnie uszkodzona cewka zaplonowaprzynajmniej tak jest w poldku z 91r
Od czego tu zacząć? Od podania jaki tam masz silnik i jak jest zasilany w paliwo (gaźnik, monowtrysk, digifant ?)
krótko-sprawdfź masę we wtyczce moułu-czarny kabel.Masa ta często się gubi(złącze na podłużnicy ,poniżej akumulatora)
Witam. Sprawdź prze de wszystkim pompkę paliwa, czy podaje paliwo. Masz monowtrysk więc pompka paliwa zapewnę elektryczna w baku. Sprawdź kompresję.
Uszczelka pod kolektorem ssącym.Typowe w X12SZ
opisz wszystko dokładnie co się dzieje podczas jazdy czy szarpie jak wchodzi na obroty itd. może być przyczyna zapłonu ale bardziej przychylam się do podstawy pod wtryskiem. No ewentualnie wyżej wspomniane świece, przewody ale wtedy były by problemy podczas jazdy
narobiłeś sie - ale od tego jest to forum by sie czegoś dowiedzieć astra nie chodzi na czwarty cylinder zrob tak sprawdź przewód podciśnieniowy idący od kolektora ssącego aż do serwa (uwaga - nie on jest powodem złej pracy) tuż przy zaworze zwrotnym tego przewodu jest mały kruciec z gumowym ciękim wężykiem podciśnienie biegnące tym wężykiem śłuży do...
Jaki system wtrysku ? Jak wielopunkt, to brudna przepustnica, trzeba po czyszczeniu zrobić adaptację Jak monowtrysk, to sprawdzić nastawnik Ten monowtrysk mechanik wymienial mi juz 2 razy w jaki sposob mam sprawdzic nastawnik , i czy problem moze byc tez z sonda lambda
sprawdzić ciśnienie paliwa , ten monowtrysk głupieje od słabego ciśnienia. Filterek paliwa do wymiany
Zapala się kontrolka silnika następnie po 3 sekundach zaczyna mrugać, silnika nie da sie uruchomić, rozrusznik kręci. . Masz problem z immobiliserem, dziwne, sterownik silnika powinien wywalić kod "immobiliser problemy" Wpierw zobacz czy nie wyczepiona wtyczka z pętli ( na stacyjce)
Problem tkwi w tym, iż po włączeniu zapłonu pompka paliwowa się załącza, jednak monowtrysk nie puszcza paliwa, po delikatnym dolaniu paliwa w monowtrysk autko odpala ale zaraz gaśnie jak tylko skończy się wlane paliwo. Był podmieniany ECM z tymi samymi numerami jednak żadnego efektu. Czy ktoś mógłby mi napisać które piny sprawdzić i które przejścia...
Tak ta antena jest dołączona do układu poprzez rezystor R1 a z LED ami sam nie wiem jak połączysz szeregowo to mogą słabiej świecić a rownolegle to trzeba by sprawdzić obciążalność prądową układu polecamhttp://www.elenota.pl/search.php?...
Sorki że odkopuje temat, ale mam też x16szr i mam falowanie obrotów oraz kangórka pod maska podczas ruszania, dotej pory wymieniłem świece, kable,kroka, egr, filtry, sprawdzony monowtrysk, i dupa dalej szarpie, brak błedów ECU... pomogło jedyne co to wymiana komputera ale też nie na długo 5dni auto jeździło jak należy i znowu falowanie obrotów i szarpanie.......
PAULOX napisal Jaki komputer gazu ci zaproponowali ci zaproponowali? Mikser musi być mniej więcej taki jak poniżej: A ja miałem dwie chamskie rurki wbite do obudowy filtra powietrza Ten mikser bedzie dokladnie taki jak na zdjeciu a komp bedzie najprostszy i za 200 zl bo powiedzial mi ze przy tym modelu silnika nie ma sensu wkladac nie wiadomo jak drogiego...
Luzy na zaworach sprawdź
takie objawy wystepuja na benzynie. Mowisz czyszczenie silniczka krokowego - czy moge to wykonac samemu ... jestem elektronikiem ale raczej dwoch lewych rąk nie mam. I jeszcze jedno pytanie - w ktorym miejscu jest ten silniczek i jak sie dobrac do przepustnicy? - wyczyszcze to i wkrece spowrotem moze pomoze a jak nie to bede pisal ...
a fizycznie możesz sprawdzić czas wtrysku?
no i tak bywa
To monowtrysk. Sprawdz uszczelkę pod tym ustrojstwem , może brać lewe powietrze. Jak ze spalaniem?
Wymien kostkę jak nie pomoże to,tranzystor pod tablicą wskażnikow. Sprawdzi sobie ładowanie
Witam. Sprubuj postawic go pod górkę i zobacz czy obroty szaleją Pozdrawiam. Marcin.
Czujnik temperatury wody do wymiany bym proponował i sprawdzić sonde czy chodzi.
prawda że poza sondą nic nie dociera do sterownika benzyny tylko ten nieprawidłowy sygnał powoduje rozjechanie mapy w sterowniku dla beny i dlatego w tych monopunktach sondę na gazie zwiera się do masy żeby ecu złapał błęda i sondy nie czytał i nie psuł mapy dla beny czyli jak by nie patrzył gaz pieprzy jak diabli podobno faktem jest że po odłączeniu...
Skoro pali na plaka to nie ma paliwa. Kupił syn monowtrysk...dziękuję serdecznie Sprawdzimy... Czy za dwa dni nie stanie.. Oby to było to... Dodano po 3 Sprawdź ciśnienie paliwa. Jest... Syn murzyl jakoś półtora litra na minutę... Kupił syn monowtrysk...dziękuję serdecznie Sprawdzimy... Czy za dwa dni nie stanie.. Oby to było to...
tego nie pamiętam, jak sie trafi taki silnik to sprawdzę.
jak można sprawdzić immo. Ostatnio podłączałem komputer do seata i wykazał jedynie uszkodzoną sondę, która wymieniłem. Immobilizera nie pokazał. Czy wogóle komputer wykaze awarię immo. Jezeli nie to w jaki inny sposób sprawdzić czy jest on ok.
Zaczął bym od sprawdzenia Sondy Lambda.
jak go sprawdzić?
Czujnik o którym piszesz nie ma nic wspólnego z kontrolka płynu chłodzącego. Tak jak pisze slodky - sprawdź układ chłodzenia.
Sprawdź sterowanie wtrysku z ECU, tam często padało wyjście sterowania na wtrysk.
u mnie działa , właśnie sprawdziłem . pozdrawiam all .
Jedno wtrysk? Czy to jest monowtrysk ? Jaki rok pojazdu? Jeżeli jest na monowtrysku sprawdził bym sondę lambdę;)
warto sprawdzić czujniki temperatury silnika
Sprawdź sobie kolego kody błędu. koło cewki zapłonowej masz taką wsuwkę koloru żółtego,dochodzą do niej dwa żółte kable. poprzez te wsuwkę sprawdza się kody błędu i robi RESET,poprzez rzucenie masy na ta wsuwke, chwilowo
Witam Proponuję jeszcze sprawdzić przewody od czujnika i modułu w stronę komputera na przejście miernikiem.
Nie podałeś jaki masz silnik. Monowtrysk czy wielopunkt, jaki sterownik silnika? IAW16F, IAW4af IAW 59f
jeśli to cacko jest już na jednopunkcie i ma przepływomierz na filtrze powietrza, to pękła Ci guma co łączy filtr powietrza i monowtrysk.
proszę o odpowiedz na GG 4452293 Nie kolego, od tego jest forum! Posprawdzałeś czy układ dolotowy jest szczelny? Sprawdziłeś, czy przepustnica czysta? W ogóle coś sprawdziłeś?
Ciśnienie paliwa do sprawdzenia. W obudowie zespołu wtrysku jest regulator.
Sprawdzić wiązkę, impulsy na monowtrysk, zasilanie i kluczowanie i będzie wszystko jasne.
Może zacznij od sprawdzenia sondy lambda
Jaki wtrysk?? Sprecyzuj, co masz na myśli. Chodzi o monowtrysk?? Sprawdź podpięcie kabli i czy przewody paliwowe nie zamienione.
Sprawdzić przewód zasilający pompę czy idzie napięcie a monowtrysk kupic ze szrotu pelno tego zwróć uwagę na czujnik temperatury bo w tych silnikach to częsty przypadek
co do gaźnika dostać go sprawnego może być problem ja proponuje zamienić na monowtrysk jest to doćś łatwe i jak najbardziej możliwe cena mono wtrysku to około 70 zł max
Ja miałem. Przestałem się odsikiwać do zbiornika i już jest ok. Co za forum. Może byś chłopie sprawdził co mu brakuje jak nie chce odjarać?
A jak wyregulować potencjometr przepustnicy czy wartości które znalazłem w tym temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... są u mnie identyczne , co prawda nie wiem jak je sprawdzić bez cięcia kabli, a co do regulatora to go właśnie rozebrałem nie ma w nim żadnego mikrowyłącznika po prostu 2 styki na osi która w momencie max....
Nie jest potrzebne podłączanie pod tester (odłączyć akumulator na kilka minut a póxniej po odpaleniu dać się silnikowi spokojnie nagrzać i zrobić spokojna jazdę.......byle tylko ten drugi monowtrysk był taki sam....
ja tam sie nie bawię nagrzewanie po podpięciu i normalnie jeździ. Opisana procedura jest z amibexa. Nie mam instrukcji więc nie wiem jak jest w boschu. Ja bym odłączył czujnik i wtedy sprawdzał. (przejdzie na tryb awaryjny pomijając ten czujnik) poza tym sprawdź napięcie ładowania akumulatora . W miarę możliwości sprawdź błędy. i parametry jakie podaje...
szukalem na forum i nie znalazlem odpowiedzi na moj problem mianowicie passat b3 1.6 monowtrysk chodzi bez problemu na gazie po przelaczeniu na benzyne odrazu sie dusi i gasnie przy dodawaniu gazu nachwile zalapuja obroty albo odrazu sie dlawi i gasnie myslalem ze moze syf z baku zostal zaciagniety i zapchalo filtr paliwa filtr wymienilem i dalej jest...
Z reguły samochody z jednopunktowym wtryskiem paliwa na gazie nie powinny strzelać pod warunkiem sprawnego układu zapłonowego i tu zgodziłbym się z kolegami że świece SAGEM nie nadają się do pracy na gazie / wymień na NGK tylko w sklepie niech dobiorą je prawidłowo do danego modelu auta wg. katalogu / poradziłbym ci jeszcze zdjąć kopułkę i dokładnie...
witam monowtrysk pozdrawiam
Sprawdzić należy cały układ począwszy od monowtrysku przez zbiornik podciśnienia aż do kabiny do przełącznika. Często pod maską lubią pękać sztywne przewody połączone z gumowymi. Jeżeli jest wszystko ok to sprawdź czy przy przełączaniu tego pokrętła słychać charakterystyczne "psyt". Jeżeli tak to mogło spaść cięgno poryszające kurtynami kierunku nawiewu...
Sprawdź sondę lambda.
Sprawdzić omomierzem, opór. Myśle że idziesz w dobrym kierunku.
Nie znam dokładnie tego silnika, ale sprawdz moduł zapłonowy- bo jak ciepły czasem pali czasem nie lub gasnie od czasu do czasu to jest standardowy objaw, a w Oplach sypią się jak diabli. Niestety sprawdzenie chyba tylko przez podmianę.
monowtrysk i jest sonda . Jutro sprawdzę czy sonda działa
TPS ma dwie ścieżki - obie są sprawdzone? Zapłon ustawiony?
Witam proponuje sprawdzenie zaplonu tz swiec przewodów itd najprosciej sprawdzic noca czy nie swieca przewody
Prosze o pomoc.Jest taka dziwna usterka,Po zapaleniu silnika obroty to wzrastają to maleją,praca jest nierówna,Wyminiłem silnik krokowy,potencjometr przepustnicy,świece,przewody WN.,Sprawdzone czujniki,to nic niepomogło.Lecz kiedy zdejmę na 5 min wtyczkę od komputera i włoże to jest idealnie ale na dwa dni.Proszę o opinię co jest.
mozesz sprawdzić to wtaki sposób:ciepły silnik,na chwile odłacz wtyke od twoim zdaniem czujnika temp dla ecu-powinien zwiększyć obroty:idea:
Wiem przepraszam za błąd ale gaznik łatwo sprawdzić a monowtrysk to samemu juz ciężko bo dużo elementów co sie psują może paść Dodano po 5 No mam takie pytanie jak sprawdzić właśnie czy podaje za dużo czy normalnie paliwo w tym typie wtrysku?
Nie pamiętam oznaczeń silnika... Tam masz monowtrysk czy wielopunkt? Opisałeś wszystko dosyć chaotycznie, rozumiem, że na lpg chodzi bez problemu? Może problemem jest układ wtryskowy, auto jest zalewane paliwem. Zobacz jak po takim "numerze wyglądają świece (czy nie są mokre).
KAR26, niestety mam monowtrysk :-(
Tipo na monowtrysku. Auto odpala i po chwili gaśnie, obojętnie czy na wolnych obrotach czy przy wciśniętym pedale gazu. Na pewno jest to problem z paliwem. Nie posiadam schematu i nie potrafię sprawdzić czy traci sterowanie pompa paliwa czy może związane jest to z nieprawidłową pracą systemu odcinania dopływu paliwa podczas hamowania silnikiem (cut-off)....
sprawdzić monowtrysk peugeot monowtrysk seicento monowtrysk wielopunkt
zasilanie cursor włącznik lampa stać nissan qashqai zasila
power saver wskaznik wychylowy
Steyr 4065S – brak świateł roboczych, bezpiecznik F18, przekaźnik R7, masa M04, wiązka dachowa Steyr 4065S – brak reflektorów roboczych i lewe światło pozycyjne, diagnostyka oświetlenia