Musisz udać sie do blacharza żeby pomieżył ci wszystkie wymiaryauta czy coś sie nie przesuneło podczas wypadku.Często jest tak że po wypadku coś źle wyciągną i potem są takie problemy że coś drży albo źle sie autko prowadzi lub jak w twoim przypadku wypina sie półośka.Obejrz jeszcze dokładnie półoske może jast krzywa lub wykruszył sie rowek w którym...
Czy czasem to nie jest półoś z blokadą? Ona zawsze ciężej wychodziła, trzeba było dobrze ją podnieść w środku i wysuwać, możesz sprawdzić, czy czasem nie blokuje blokada mostu mechanizmu.
Jak chcesz szybko to wymień skrzynie na pewną. Te łożyska z oryginalu to będzie koszt ok. 300 zł za sztukę. Plus rozbiórka skrzyni. Ale najpierw wyjmij półoś i sprawdź dokładnie.
ociz jak mogłeś zmienić półoś bez sprawdzenia czy jest taka sama. Da się wymienić bez rozpinania ale jest ciężko
na podniesionym tego łożyska nie sprawdzisz, musi być obciążony. jak bedziesz wymieniał sprawdź pochwę i półoś, czy się nie obróciło, bo to zazwyczaj wtedy tak "cyka".
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Półosie z przegubami można sprawdzić samemu. jak chwyci się za półoś nie powinno byc zbyt dużego luzu szarpiąc za półoś w każdą stronę. Można też rozebrać przeguby zwłaszcza wewnętrzne i obejrzeć czy nie są zbytnio wyrobione.
Czyli nie ma możliwości zmiany na półoś z rozbieralnym przegubem? Musisz sprawdzić czy w twoim modelu występują też półosie ze ściąganymi przegubami jeśli tak to wtedy zostaje zakup dwóch sztuk (prawej i lewej) i wymiana ich z tymi nierozbieralnymi półosiami. Warunek jest tylko taki że występują 2 rodzaje w tej Twojej Thalii Z drugiej strony kupisz...
Kolego, na górze masz katalogi. Jest też katalog (nie chodzi tu o samą firmę a o przejrzystość) www.glo.it Wejdź, sprawdź sam z łaski swojej. Masz wszystko zwymiarowane, ilość zębów na wielowypuście też jest. Po co odkrywać coś, co już jest odkryte.
Półoski taki własnie maja miec luz. Sprawdź luzy na stabilizatorze i na drązkach reakcyjnych. Jak pamietam I30 miały problemy ze stukiem. Był na to recall, gdzie poprostu przyklejalismy odbojniki do kielicha. Czyli odbój w dół, posmaruj np "tiger seal" i dopchnij do góry.
W toyocie tak ma być.
Sprawdzenie czy przegub napędowy jest zużyty, najlepiej wykonać na kanale. Ale można też pobieżnie "pod blokiem" = stawiasz auto na równej powierzchni, wybierak skrzyni "na luz" i łapiąc dłonią za półoś próbuj nią obrócić lewo-prawo. Najpierw półoś z jednej strony, potem z drugiej strony. Jeżeli da się wyczuć "stukanie", "luzy" to przeguby wskazują...
Od strony krótkiej półosi (element 725) nie ma tulei, jest ona z "żeliwa". A wiec co jest grane? Grane jest to że należy sprawdzić jak duży luz osiowy jest na koszu satelit. (Bieżnia łożyska nie może mieć "raka" ani grafitowego koloru od pracy wałków). Aby to sprawdzić należy przykręcić element 752, następnie odkręcić pokrywę 758 i sprawdzić czy występuje...
Lewa półoś nie jest podwieszona na łożysku.Prawa tak.Półoś nie rozpina się na łożysku.
Nic podobnego,zakładaj i jeździj. Mniemam że jest to konstrukcja rurowa. Grubsza półoś jest modyfikacją poprzedniej.Zastosowanie rury zwiększyło sztywność ,a zmniejszyło wagę.
Nie. podnieś jedno wrzuć 1 i zobacz czy jesteś wstanie obrócić bez oporu jeżeli przegub i silnik cały to przegub powinien ci nie pozwolić później podnieś drugą stronę a tą opuść jeżeli przegub jest rozwalony to dasz radę kręcić kołem to trochę bezpieczniejsze niż metoda kolegi na odpalonym silniku. Dodano po 3 Ps. Jak wyskoczył przegub ze skrzyni to...
Zależy jaki jest tam luz. Zawsze jest do 1mm. https://obrazki.elektroda.pl/1222469100_...
Jeśli chcesz sprawdzić czy ma luzy podnieś wymagane koło i złap za opone za brzegi i poruszaj na boki bez skręcenia i potem w pionie jeśli w któraś ma luz to masz odpowiednio Lozysko Wachacz lub sworzen Polos to na kardanie może mieć luzy lub w osadzeniu i to tyle. Ewentualnie mogła źle docisną poloś w piascie ale to chyba dobiłeś na sicher 👏😀.
Zobacz dźwięki jak jedziesz na luzie . Jak dalej hałasuje to łożysko. Półoś hałasuje jak jest naprężona czyli pod obciążeniem. warto też sprawdzić opony czy nie są zząbkowane.
Zdjąć osłonę gumową i wszystko zobaczysz.
Z drugiej strony niż zdjęcie zrobione szukaj.
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
To lewa strona, półośka jest krótka i nie ma podpory. I co sądzicie półośka jest zwichrowana czy może to wina przegubu wewnętrznego. Ciężko mi sprawdzić półoś jakimś liniałem bo na środku ma ona gumowy tłumik drgań a na razie chciałbym uniknąć demontażu.
Miałem kiedyś podobny przypadek w Alhambrze, wyskoczyła mi półoś jak wymieniłem sprężynę, gdy mi pękła. Potem okazało się, że jednak auto miało jakąś nieciekawą historię - skończyło się na tym, że półoś była za krótka, bo nie była od tego modelu lub była do automatu (już nie pamiętam) a ja miałem manual. Sprawdź, jaka powinna być długość i czy przy...
Półosie od HSP - HSP 06022 86-87mm z tym że mają półosie średnicę 3,2mm. Wejdź na Ali może znajdziesz wzmocnione 4mm. Jeszcze możesz upchać do wnętrza kielicha dyfra jakieś kulki lub pakuły. https://pl.aliexpress.com/af/hsp-Dogbone... Popytaj sprzedawców o wzmocnione.
To tzw przegub wewnętrzny ,Odzywa się ( stuki ) przy jeździe na wprost ( zewnętrzny słychać na skręconych kołach ) .W budowie ma także wieloklin ,kolki, jabłko , ale luz raczej powstaje na jabłku-kulki a nie na wieloklinie .
Tak, jeśli mówimy o uszczelniaczu w skrzyni biegów.
Osobiście i od zawsze dokręcam śruby poszczególnych elementów siłą ogólną jaką dany element należy dokręcić bez podziału na samochody poszczególnych producentów. Zatem bez różnicy czy dokręcam sprzęgło w VW, Polonezie czy Renault ale sprzęgło a dokładniej dwumasę w następujący sposób. Oczywiście kolejność dokręcania śrub ma znaczenie i zakładam że wiesz...
Nie tylko zwolnicę ,ale i pochwę z prawej strony musisz zdjąć. Przy okazji wymień simering bo jak ruszysz półoś to olej może pójść na szczęki bęben i głupiego robota. Sprawdź stan półosi. A, i z jakiego łożyska mógłbym wyciągnąć tą kulkę (bodajże 5/16 jest potrzebna)? Powinieneś dostać bez problemu w sklepie z częściami.
Nie dowiesz się co to , dopóki nie rozbierzesz tylnego dyferencjału. Proponuję przed rozbiórką zaopatrzyć się w drugi sprawny dyferencjał żeby nie uziemiać sobie samochodu na kilka dni.
Coś źle robisz.Przykręcane to jest na klucz imbus 6?Jeżeli tak to normalnie ręką.
Nie sądzę, byś musiał kończyć 2500. To nie musi być lusterko. Oczywiście im gładsze tym lepiej ale bez przesady. Sposób bardzo dobry i prosty. Nie wiem w czym problem?
Wychodzi.Nic nie trzeba odbezpieczać.
w najnowszych sejach 1100 (po 2001 chyba) też montowali już skrzynie z wyciąganymi przegubami, nie z tymi przeciekającymi gumami, więc z takiego seja możesz sobie kupić półośki które powinny pasować do Twojej skrzyni
Podczas wymiany lewego amortyzatora niepotrzebnie za mocno pociągnąłem za zwrotnicę Po prostu nie wybiłeś półosi z piasty i to wszystko. Tylko ciekawi mnie jak mogła guma spaść z łożyska skoro mocno to tam opasane . W skrzynie jest 3,5 litra oleju tranself także skontroluj stan.
Przepraszam, że nie odpisałem ale byłem nieobecny. Sprawdzę półoś i szklanki mech.. Odpiszę najszybciej jak będę mógł.Dziękuję za podpowiedzi.
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Są różne do różnych silników.
Tu pytaj: http://szayowozy.net
Finał tej zabawy...
Skoro wyciągali amortyzator przegub wewnętrzny mógł się za daleko wysunąć. I mogła rozleciec się sprezyna w przegubie. Należało by to sprawdzić. Półoś z prawej strony.
Sprawdź półoś bo może być delikatnie krzywa.
Z tego co pamiętam nie trzeba dużo unosić jej. Robiłem to z 6 lat temu. Jeśli odkręcisz mu tył z poduch zawsze podniesiesz kilka do kilkunastu cm. a to już jest dużo więc powinien wyjść.
Wahacze są takie same. Półosie CHYBA inne. Trzeba by też łożyska porównać w necie. Tarcze kotwiczne też są inne, ze względu na samo-regulatory. Lata temu takie rzeczy człowiek robił... Przód to wiadomo, wszystko jest inne, od zwrotnicy zaczynając.
Klucze, no nasadki [url=https://allegro.pl/oferta/klucze-na... Moment dokręcania z tego co widzę piszą 190Nm tył 220Nm przód ale warto to zweryfikować
Widać półoś i tam nie widzę tego korka wlewu.
Więc szukaj tam. Albo półoś jakiś bubel albo montaż nie poszedł.
Wyjąć, wymienić pierścień i wcisnąć.
Jedna uwaga, skoro wymieniasz też amory to po co tyle kręcenia, odkręcić amortyzator z kielicha, odkręcić śrubę zabezpieczającą i wybić amortyzator ze zwrotnicy, reszty nie trzeba ruszać.
Obroty silnika dzielisz przez przełożenie przekładni głównej i jeszcze raz przez przełożenie biegu i masz.
Nie ściągasz flanszy, tylko z tyłu za łożyskiem jest pierścień, który wygląda jakby był wytoczony i nierozłączny od półosi. Tak nie jest. Po podgrzaniu go (czasami udaje się że to wystarczy) można go zsunąć i wów czas zbić łożysko. Jeśli podgrzanie nie przyniesie żądanego efektu, tenże pierścień należy rozciąć. W zestawie naprawczym ten pierścień zabezpieczający...
Spotkało mnie coś takiego i długo nikt sobie z tym nie radził. Półoś prawa, to dzielona w połowie, miała pękniętą sprężynę. Powodowało to skracanie półosi i wpadanie w wibracje napędu. Jak u Ciebie - od czasu do czasu ułożyła się tak, że było idealnie.
A na temat czego tu się wypowiadać? Skoro jest zbyt duży luz mechanizmu, to albo od razu szukaj skrzyni, albo rozbieraj starą jeśli czujesz się na siłach. Zbyt duży luz to często albo obcięte koło talerzowe, albo pęknięty/wytarty sworzeń satelitów.
Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
Odkrecic srube poloski odkrecic sworzen od wachacza ( co latwiej pojdzie albo kulowy,gdzie potrzebny bedzie sciagacz, lub odkrecic od wachacza.) Odciagnac Mc.persona sciagnac z poloski Wyjac poloske ze skrzyni biegow Zdjac oslone gumowa Zdjac pierscien zabezpieczejacy segera Zdjac caly przegob ..to sprawa bardzo brudnej roboty... nast. wsadzic nowa...
w każdym renault możesz szukać, nie tylko laguna.
Ta śruba to czasem nie ma nakrętki z drugiej strony?? Zgrzanej do profilu/ramy? Może ta "nakrętka" lata razem ze śrubą, a tak to można kręcić...
Gwint prawy tam jest. Oklep ja trochę może pomoże. I odrdzewiaczem potraktuj. No i oczywiście jak wyżej większej rury użyj ;) Pozdrawiam ;)
Dowiedziałem się że przegub zewnętrzny jest nie rozbieralny Bzdura. Albo masz homokinetyczny, ktory zdejmuje sie z polosi, albo masz tripod, ktory trzeba zozpiac (zdjac kielich) i przeciagnac oslone przez tripod przy pomocy stozka. Oczywiscie, mozesz zdjac oslone od strony skrzyni i ja wymienic przy okazji. Bedzie latwiej, jesli masz tripod od strony...
Dobry klucz (bit spline 8) i dobre śruby i nie powinno być problemów.
jeżeli dobrze cię zrozumiałem, to zwężeniem do skrzyni, ale najpierw przypasuj, powinien się lekko wsunąc w piastę przy skrzyni. Z drugiej strony przyłóż blachę od gumy osłonowej powinna bez luzu wsunąć się na przegub
W rozecie masz centralny otwór od strony półosi długi klucz HEX (imbus) nie pamiętam albo 5 mm albo 6mm i wykręcasz śrubę. Po tym zabiegu rozeta półosi powinna wyjść. Tylko uważaj bo wyleje się trochę oleju ze skrzyni. Albo trzeba go upuścić albo podnieść tak by auto było przychylone przy demontażu.
Podnieś na lewarku tak żeby jedno koło stało na ziemi.Wrzuć bieg i niech ktoś pokręci kołem.Ty w tym czasie popatrz czy półoś obraca się razem z przegubem wewnętrznym ,ew czy obraca się koło a półoś stoi .W sprawnym samochodzie kołem nie pokręcisz. Jeśli jest dobrze to podnieś drugą stronę i zrób to samo.
Sam przegub jeżeli półoś jest dobra.
To i wypadało by sprawdzić półoś prawą jak i frez na wałku,poduszka pod silnikiem cała?
Tylko te które wymagają tego przy wyważaniu. Pozdrawiam.
--;-sytuacja wygląda tak kupiłem buggy ze zespawanymi półośkami postanowiłem wymienić żeby to pracowało jak należy pół osie złożyłem dobrze pojeździłem chwilę Lecz od początku z jednej strony półoś nie dosięgała do do przegubu i próbowałem wiele próbowałem przesuwać skrzynię teraz silnik delikatnie ale nic to nie dało niżej wysyłam fotografię konstrukcji...
Nie pamiętam , ale u ciebie chyba siedzi skrzynia AJ0 ( gdyby była DP0 to ilości oleju sa podobne). Do skrzyni automatycznej owszem wchodzi 7 litrów ale do pustej. Konstrukcja skrzyni jest taka że NIGDY :!: nie zlejesz całego oleju ze skrzyni bez jej rozkręcenia i rozcięcia konwertera . Po zlaniu oleju przez korek w skrzyni zostaje jeszcze około 4 litry...
ja bym to na początek umył benzyną ekstrakcyjną (taką w spreju) a potem zobaczył z czego się leje bo tak jak napisałeś to masz podejrzenia co do trzech miejsc wycieku, obstawiałbym uszczelniacz półosi ze skrzyni biegów bo to przypadłość "francuzów", ale zacząłbym od umycia całości
Przegub miałem niedawno wymieniany I podczas tej wymiany mechanior dał ciała i nie sprawdził czy półoś zatrzasnęła się w przegubie, efekt jest taki, że raz się półoś wsunie w przegub a innym razem np. przy skręcie wysunie i nie ma napędu. Wymontować przegub, wymienić pierścień zabezpieczający na półosi i podczas montażu sprawdzić dokładnie czy półoś...
Zależy w jakim samochodzie. W przednionapędowym konieczne jest odkręcenie/wyjęcie półosi napędowych, a z tym wiązały się różne rozwiązania: 1. Przeguby wewnętrzne przykręcane do półosi wystających ze skrzyni (na stałe) — olej się nie wyleje 2. Przeguby wewnętrzne włożone w skrzynię biegów — olej wylewa się przy wyjęciu. 3. Półosie symetryczne, o równej...
ciężko cokolwiek stwierdzić jeżeli auto będzie na kobyłkach półosie bedą pod dużym kątem przegub przestawi się w inne miejsce na bieżni poziomej poza tym brak obciążenia. przeguby wewnętrzne pracują praktycznie w jednym położeniu i właśnie tam sie wybijają. Co do częstotliwości awarii przegubów wewnetrznych to posiadałem honde accord i w niej leciały...
naprawa silnika zajęła by mi z tydzień czasu Co tak długo? Jak się dobrze ugadam ze szlifierzem to zrobię w jeden dzień.
Auto po wypadku/ przemieszczanie silnika ze skrzynią w poduszkach/ przemieszczenie kolumny McPhersona.
Może występuje w mocniejszych wersjach silnikowych.Od dołu zaglądałeś? Kiedyś, przy okazji rozmowy z rasowymi mechanikami [ spece od tuningu] padło stwierdzenie > złe przykręcenie poduszek może przenosić drgania. Niestety syn wyjechał do Angli, aja z nimi nie mam kontaktu. Warto też zerknąć na układ zawieszenia wydechu.
Osłona termiczna długiej półosi napedowej.
Wystarczy dopchnąć i dolać oleju i będzie ok.
Jezeli chodzi o wyciek to ten który zauważyl diagnosta to jest ewidentnie olej silnikowy, z uszczelniacza półosi nic nie wycieka. Czy to zabezpieczenie da sie dokupic osobno czy tylko w zestawie z przegubem?
Niestety nie poradziłem sobie z tym. Nie mam czasu i siły walczyć z tym gównem , dlatego przy zmianie kół, dodatkowo jadę na wyważanie kół na samochodzie. Spróbuj sprawdzić półosie oraz piasty w następujący sposób: - podlewaruj jedno przednie koło, radzę zacząć od prawej strony gdzie jest dzielona półoś, następnie podłóż pod wahacz odpowiedniej wysokości...
Mogę koledze podesłac adres do pobrania książki naprawczej-instrukcji do tego modelu Peugeota po polsku! Pozdrawiam!
Wał kołnierzowy. Wszelkie łożyska dobierasz po kodzie skrzyni albo po numerze ze zdemontowanego. https://images92.fotosik.pl/556/6034cc29...
Silnik podwieszasz na belce leżącej na pasie przednim, silnik łapiesz za oczko nad pompą wtryskową(ważne). Półoś lewa, amortyzator, więcej nie trzeba. Wychodzi bez najmniejszego problemu. Prawej półosi nigdy nie wyciągam. Powodzenia.
Sprawdź, czy belka poduszki skrzyni nie jest przesunięta, bo z tego, co pamiętam, ma regulację (fasolki w otworach). Jak jest przesunięta maksymalnie w jedną stronę, to taki będzie efekt. Dodano po 14 A czy przypadkiem maluch z tym dużym rozstawem śrubek w kole miał tej samej długości półosie? To dobre pytanie. Ale w PRL obstawiam, że nic nie zmienili....
Podejrzewam wadliwą konstrukcję przegubu , lub tylko niewystarczająco głęboki rowek na pierścień . Sprawdź czy półoś nie jest lekko regularnie pokancerowana w odległości kilku cm od wielowypustu
W Lagunach częstą usterką było wyskoczenie pierścienia zabezpieczającego mechanizm różnicowy, powodowało to usterkę jaką opisujesz. Zdemontuj lewą półoś (od strony kierowcy) i sprawdź czy z mechanizmu różnicowego nie wypadło zabezpieczenie razem z podkładką. Jeśli masz szczęście i zabezpieczenie ocaleje zamontuj z powrotem i jazda. Masz już zbyt duży...
Podejrzany: przegub.
Nie. Różna średnica kamieni, inaczej rozwiązane zabezpieczanie flansz/przegubów. W długości też się chyba różnią.
sprawdź czy nie wypięła się półoś oraz poduszka silnika
A nie jest tam czasami prawa polos podparta przy bloku silnika ? Tam tez jest lozysko i potrafi narobic jaj.
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Jakie są objawy krzywych (zgiętych) półosi napędowych? Próbuję zdiagnozować przyczynę lekkiego podskakiwania samochodu podczas przyspieszania. Co dziwne, usterka nie występuje zawsze lecz losowo. Na bardzo równiuteńkiej prostej mam identyczne wrażenie, jak guz w oponie. Co zrobione? Nowe markowe opony Test amortyzatorów w SKP Test sprężyn w SKP Luzów...
Sprawdź czy półoś na mechanizmie różnicowym nie ma luzu. Miałem przypadek że łożyska w różnicowym się wytarły i półoś zaraz za wielowpustem ma luz. Yaris I 2005 1.4 D4D. A co do łożysk w Toyocie to już nie jeden przypadek słyszałem że padają w skrzyniach, a szczególnie w Avensis T27.
2000 to w miarę max momentu obrotowego, więc cały układ napędowy i zasilania paliwem do sprawdzenia. Półosie, przeguby do sprawdzenia na początek - na nowym turbo może mieć więcej mocy i teraz to wychodzi. Drugi to do sprawdzenia wtryski i parametry na komputerze - może wtryski już nie nadążają albo turbo przeładowuje i upuszcza bokiem. Półosie i przeguby...
Kolega sprawdzi przełożenie mostu- kręcąc od strony wału policzyć ile obrotów na obrót półosi. Wygląda że komputer zgłupiał przez obroty do ABS.
może lepiej sprawdź lewą półoś ,zacznij od najprostszych rzeczy
Silnik wejdzie i się spisuje rewelacyjnie. Półosie dopasujesz, z Clio (te same zawieszenia z przodu).
tak w formie zatrzasku potrafi parszywie siedzieć więc dwie breszki napierasz i odskoczy
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Troszkę sprawdzania będzie- po opisanych objawach poszły łożyska z przodu. Po roczniku może być to wersja 4 napędowa to jeszcze do sprawdzenia półosie i przeguby.
Sprawdź półoś z przegubami,Miałem taki przypadek z [url=http://www.oponeo.pl/opony-do/renau... wymieniłem zwrotnice a okazało się że przegub od strony piasty ciężko się zginał i to powodowało ściąganie.
półoś półoś podpora półoś półoś stuka
pralka candy zapchana zegary renault master swiadectwo kwalifikacji
samoczynne włączanie wycieraczek mikrokomputer cobra1
Samsung UE32D5000 NAND Flash – firmware, dump, programowanie, wsady BN41-01661B Nissan Qashqai J11 Active Grille Shutter – schemat podłączenia żaluzji chłodnicy LIN, IPDM, pinout