Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
Sprawdź cewkę prądniczki tacho bo te rezystory same od siebie raczej nie padają tylko właśnie od uszkodzonej cewki. Na forum był ktoś kto miał dużo tych cewek i sprzedawał na allegro ale musiałbyś poszukać. W wolnej chwili zmierzę jak opór ma mieć cewka i podam bo nie pamiętam, a mam taki silnik w piwnicy.
Sprawdź czy na module tam gdzie wchodzą przewody od prądniczki tacho nie ma przypadkiem zwarcia. W niektórych modelach jest tam kondensator SMD i on dostaje zwarcie.
W zależności od wersji pompy. Korpus pompy cały metalowy- ok 220 om, częściowo z tworzywa- ok 240 om.
Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
Do sprawdzenia prądniczka tacho silnika.
Natomiast zmieniło się to , że teraz jeszcze w dodatku nie otwiera drzwiczek, a przed naprawą zawsze otwierał i to w każdej pozycji ? Otworzy drzwi po zakończonym cyklu, programie. Niepotrzebnie bawiłeś się tak z silnikiem, bo miałeś tam sprawdzić tylko rezystancję prądniczki tacho i czy generuje ona napięcie przy obracaniu wałkiem silnika. W tym momencie...
będzie działać poprawnie bez dodatkowych rezystorów
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
Witam . Jeżeli tacho-prądniczka sprawna to sprawdź ciągłość przewodów od niej do modułu,gdyż mogą być złamane.
Tak jak kolega podpowiada, do sprawdzenia prądniczka tacho, ewentualnie moduł jeśli prądniczka dobra :)
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Do sprawdzenia prądniczka tacho.
Tu masz schemat płytki: https://obrazki.elektroda.pl/9091976500_... Sprawdź wartości elementów i napięć oraz czy jest sygnał z prądniczki tacho. Na Twoim zdjęciu tranzystor Q2 wygląda podejrzanie - lekko spękana obudowa. Raczej nie on tu jest winny, ale mimo to sprawdź go. Kilka punktów lutowniczych na płytce też warto poprawić.
Zacznij od sprawdzenia prądniczki tacho.
Na początek do sprawdzenia prądniczka tacho, magnes i połączenia.
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
Witam. Sprawdź oporność prądniczki, blaszkę lekko odginasz i prądniczka jest na wierzchu. Podejrzewam, że jest uszkodzona. Amortyzatorom i paskowi dałbym na razie spokój...
Do sprawdzenia prądniczka tacho na silniku i okablowanie z prądniczki do programatora
Do sprawdzenia prądniczka tacho na silniku i triak sterowania silnikiem.
Według mnie trzeba pierwsze sprawdzić prądniczka tacho za pomocą miernika - to proste, cewka z tyłu silnika musi mieć przejście jak się obraca silnikiem.
Poluzowany magnes w prądniczce tacho.
A sprawdziłeś prądniczkę tacho :?:
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Wymień prądniczkę tacho w silniku. Pewnie po jakimś czasie przerywa.
sprawdź prądniczkę tacho >>>>pewnie wypadła http://obrazki.elektroda.net/82_11592974...
A prądniczkę tacho sprawdzałeś?
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Do sprawdzenia magnes w prądniczce tacho.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Prawdopodobna przerwa na układzie tacho moduł nie zbiera informacji o pracy silnika i stąd ten zryw. Do sprawdzenia prądniczka tacho - kable, wtyczka na silniku, wtyczka na module i sam moduł.
Sprawdź, czy jest sprawna prądniczka tacho.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Mam identyczny problem jak w tym [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Jakie wartości powinna mieć? wstępne sprawdzenie - oporność 179ohm przy kręceniu ręcznym silnikiem napięcie dochodzi do ok 60 mV. Jak dokładnie ją sprawdzić?
Objawy pompki kfalifikują ją do wymiany, można wymienić sam silnik. A jeśli chodzi o obroty bębna to do sprawdzenia prądniczka tacho na silniku i moduł pod względem zimnych lutów i połączeń z instalacją w pralce. Pozdrawiam
Sprawdź rezystancję prądniczki tacho (z tyłu silnika), oraz ciągłość jej połączeń - także na module. Jeśli nie wiesz o czym piszę - wezwij serwis.
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
Do sprawdzenia na początek prądniczka tacho silnika.
Do sprawdzenia silnik, prądniczka tacho, kostka na silniku oraz okablowanie do samego modułu.Pozdrawiam.
Pralka chce wystartować z dużymi obrotami, a pisk faktycznie może być związany z poślizgiem paska, nawet tego nie zauważysz. Tak na początek myślę, że do sprawdzenia prądniczka tacho i połączenia z nią związane. Może zimny lut w tym torze na module. Ps. Napraw i sprzedaj :D
Pomiar rezystancji przeprowadzony na wtyczce gdzie wchodzi do sterownika. Prądniczka tacho daje zmienne napięcie przy ręcznym kręceniu bębnem, wiec wydaje mi się że jest sprawna. Postaram się sprawdzić na płytce sterownika obwód prądniczki tacho, tylko nie mam pojęcia czy ten sygnał jest formowany dla mikrokontrolera na sygnał logiczny czy analogowy
Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
Na początek: zmierzyć długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka.
sprawdź połączenia wiązki prądniczki tacho od modułu do silnika, ewentualnie uszkodzony(poluzowany) magnes prądniczki. no chyba że mechanicznie "rozpada" się krzyżak bębna
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
Możesz sprawdzić go w ten sposób. Podłączasz na "krótko" bez modułu i nnnych pierdół i bez paska napędowego. Patrzysz jak się zachowuje. Jezeli idzie ok to coś z modułem, jeżeli nie to trzeba się przyjżeć szczotką ja jeżeli mają 1,5cm to już je wymieniam. Do sprawdzenia dokładnego prądniczka tacho pozdrawiam w ostateczności uszkodzony wirnik
Witam. Może należy dokręcić magnes w prądniczce tacho OK?.Pozdrawiam.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Witam. Szczotka (4) w szereg ze stojanem (2) a zasilanie na drugi koniec stojana (3) i drugą szczotkę (5), prądniczkę tacho (6,7) zostaw wolną.
Sprawdź czy się magnes z prądniczki tacho nie wykręcił.
F- 01 Triak silnika - zwarcie Do sprawdzenia: Złącze J9, Kostka silnika, Moduł,Prądniczka tacho
Jak nie to skorzystam z Twojej rady i kupię nową pralkę - No to kolega pojechał sobie po bandzie- gdzie ja radziłem żeby kupić nową pralkę, no gdzie? ale mam pojęcie o działaniu i projektowaniu urządzeń analogowo-cyfrowych. Więc kolega powinien wiedzieć że podstawowym czynnikiem wpływającym na prawidłowe działanie każdej elektroniki są właściwe napięcia...
A prądniczka tacho i jej obwód - sprawdzone ?
Do sprzedania cewka, prądniczka tacho. Obie części pochodzą z demontażu z silnika pralki. Cześć może pasować do silnika w pralce a także do pompy myjącej w niektórych typach zmywarki. Przed zakupem BARDZO PROSZĘ zweryfikować uszkodzony element bo zwrotów nie przyjmuję. Dla ułatwienia podaję rozmiary i rezystancję; - z białymi kabelkami 40 Ohm, Średnica...
miałem ten sam problem, popsuła się pralka Bosch classixx 6 ładowanej od góry. Gdzieś doszło do wycieku i nadpaliła się kostka przy silniku. W wyniku zwarcia spaliły sie dwa rezystory. Moduł naprawił mi Pan Arkadiusz tel. 730335460, dosłownie za grosze. Ma on swoją stronę na allegro. Jak najbardziej polecam tego Pana, jest to bardzo dobry specjalista...
Do sprawdzenia szczotki, kostka, połączenia i prądniczka tacho.
TAK. Wyjmowałem wszystko!!!! To akurat dobrze - więc wszystko podpiąłeś prawidłowo? Sprawdź rezystancję prądniczki tacho - znajduje się ona "na tylnym łożysku silnika" (co ja mówię :D , żeby uprościć ) i wychodzą z niej 2 kabelki do wtyczki silnika.
Kolego zabezpieczenie przed samorozbiegiem wykonane jako elektroniczne jest dosyć skomplikowane ,najprościej by było zastosować rozwiązanie prądniczki tacho i układu elektronicznego.Porównaj jak to jest rozwiązane w pralkach automatycznych. Najłatwiej by było zastosować obciążenie mechaniczne tego silnika co by zapobiegało jego rozbieganiu się.
Czy udało się naprawić ta zmywarkę? Mam to samo, nie grzeje wody. Grzałka ma oporność 26Ω, a prądniczka tacho 225Ω. Zastanawiam się jak sprawdzić ten 4 pinowy czujnik temperatury?
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
w tym przypadku no którym piszesz prawdopodobnie może być zalana cewka prądniczki tacho.Sugeruję,byś sprawdził omomierzem czy jest przejście do masy. przebicie do masy, przerwa na cewce skryn
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Witam. Pralka próbuje wirować, ale silnik dostaje czkawki co kilka sekund szarpie i nie wchodzi na obroty. Sprawdziłem na krótko silnik działa prądniczka tacho około 180 ohm. Moduł przelutowany gdzie szukać przyczyny tej usterki? Szczotki sprawdzone.
Witajcie. Zmywarka przestała grzać wodę. Sprawdzony przekaźnik w module sterującym. Był dobry ale przy okazji go wymieniłem. Sprawdzony czujnik NTC - sprawny. Sprawdzona prądniczka tacho - sprawna Sprawdzona grzałka - sprawna. Według serwisówki jest jeszcze na drodze zasilania grzałki element "(PR) - LEVEL PRESSURE SWITCH". Jak on wygląda fizycznie...
Miernik pokazuje mi 178 ohmów i mam wrażenie, że to "cokolwiek" za dużo. A dlaczego masz takie wrażenie, że cewka tacho ma opór " cokolwiek za duży"? Sprawdziłeś wartość napięcia indukowanego przez prądnicę? W jaki sposób? PS. Wartoś oporu cewki tacho OK., może być... :D
Zwarty triak sterujący silnikiem, lub do sprawdzenia tacho-prądniczka, oraz jej połączenia.
Testował ktos z tym kondesatorkiem ? u mnie bez efektu :cry: Bo to jakiś "dyrdymał" jest, zupełnie przypadkowy i bez sensu., wynaleziony przez nieodpowiedzialnego użytkownika. Ale pomysł na kondensator może coś wskórać, ponieaważ prawdopodobnie imulsy zostaną spłaszczone. Zera i jedynki chcesz spłaszczać?... :D Analogowy sygnał z prądniczki tachometrycznej...
bęben obróci się raz w jedną raz w drugą stronę tak jakby chciał wejśc w większe obroty.Trwa to wszystko ok 5-10 sekund. . Sprawdź magnes prądniczki tacho, może być pęknięty lub poluzowany, dobrze obejrzyj kostkę silnika (jakość połączeń)sprawdź silnik i grzałkę na upływność do masy (przebicie) i silnik sprawdź poza instalacją pralki.
czyli winą jest Triak silnika - zwarcie Do sprawdzenia: Złącze J9, Kostka silnika, Moduł,Prądniczka tacho
Witam zanim go oddasz do jak to powiedziałeś magika podłącz go na bezpośrednio do sieci za pomocą triaka i zobaczysz jak pracuje na pełnych jeśli jest spalony to będziesz to słyszał sprawdź też czy prądniczka tacho daje jakieś napięcie odniesienia
Poszukuję pilnie części do pralki gorenje model WA 801 nr art.605198, chodzi mi o prądnicę tachometryczną umieszczony na tylnej osi silnika komutatorowego, ta część w serwisie nie występuje osobno, tylko razem z silnikiem, gdyby ktoś miał np.spalony lub uszkodzony silnik i mógł mi tą część sprzedać to byłbym bardzo wdzięczny. Ewentualnie poradził jaką...
Rurka od hydrostatu drożna? Może utkwiło coś w rurce spustowej tuż pod bębnem. Nie raz wyciągałem stamtąd dziwne rzeczy. Wariant drugi - prądniczka tacho do sprawdzenia
podobno prądniczka tacho też ok Mimo to do sprawdzenia.
Należy sprawdzić czy nie wykręcił się wirnik z prądniczki tacho zamocowanej na ośce silnika napędowego,jeżeli nie to trzeba sprawdzić na module triak od silnika czy nie ma zwarcia.
Tak jak piekarok mówi. Jeśli ktoś ma te objawy, to cewka/tacho od pralki rozwiązuje problem. Dziwne, że na stronie Electroluxa cena jest dużo wyższa. Na stronie sklepu north jest wyższa niż na konkurencyjnej, ale za to mają filmiki instruktażowe i i tak wychodzi 10x taniej. Dzięki za pomoc!
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
Kolego jeśli w tym modelu jest prądniczka tacho na pompie to sprawdź jej oporność oraz magnes czy nie jest obluzowany.
Witam, przegrzane uzwojenie wirnika, wymień najlepiej cały silnik niekoniecznie nowy, moźe być od innej pralki byle mocowanie pasowało i był na 6 konektorów, porównaj rozkład wyprowadzeń i ewentualnie poprzekładaj męskie konek. w kostce silnika tak źeby pasowały, najwaźniejsze są wyprowadzenia prądniczki tacho reszta jest mniej ważna, w razie omyłki...
Cytuję (op.cit kod 7) : -silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho...Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) Wyciągnięta kostka silnika; Sprawdź jeszcze szczotki na silniku! Ps.a czy na pewno kontrolka miga 7 razy???
jaka oporność ma prądniczka tacho?,albo jakie napięcie ma dawać?
Grzałkę sprawdziłem 27 Ω czujnik 14Ω nie wiem ile powinna mieć prądniczka tacho ale poszukam dziękuje za odpowiedz sprawdzę resztę dalej jak mi sugerujesz pozdrawiam .Jest jakiś problem z zdjęciem programatora?
Czy można jakoś go naciągnąć? - nie. jak rusza szarpnie Powinna ruszyć delikatnie bez szarpnięć. I to jest problem, a nie pasek. Do sprawdzenia silnik (zwłaszcza prądniczka tacho), ew. moduł w obwodzie sterowania silnikiem.
Do sprawdzenia jest kilka elementów np: grzałka, NTC, prądniczka tacho, szczotki..... ale najprawdopodobniej uszkodzony masz programator(moduł)
Kolego ten silnik uruchomisz ale miej na uwadze fakt iż on pracuje z elektronicznym regulatorem obrotów pobierającym dane z prądniczki tacho. Łącząc go bez użycia regulatora możesz sobie zrobić krzywdę bo silnik będzie się rozbiegał co w konsekwencji go zniszczy a tobie narobi kłopotu. Silnik ten będzie tak chodził ale musi być obciążony by nie dopuścić...
Witam. Sprawdź dokładnie silnik tzn. szczotki, oraz prądniczkę tacho tj. cewkę prądniczki oraz magnes czy się nie wykręcił z osi silnika.
Silnik w ogóle się nie kręci ani przy praniu ani przy wirowaniu. Tzn. wydaje mi się, że tak leciutko szrpnie bębnem w momencie gdy powinien się zacząć kręcić. Jak zlokalizować przyczynę? Silnik chyba OK - po zwariu triaka na RMA-130 - są pełne obroty. Triaka miałem akurat takiego - wymieniłem i dalej nic. Czy to RMA-130 (nie mam drugiego aby zamienić...
dwa czerwone biegnące do łożyska to przewody od prądniczki tacho zostaw je nie podpiete,230V daj na 3 i 5 przewód a 4 i 6 zmostkuj.Podając napiecie na 3 i 5 przewód podłącz w szereg żarówkę (zmniejszysz w ten sposób obroty).Prościej jest pomierzyć rezystancję zarówno pradniczki tacho(dwa czerwone )jak stojana(siwy i brązowy) oraz szczotki (biały i niebieski)
Witam. Kupię cewkę prądniczki tacho do pompy myjącej zmywarki Electrolux ESL 66020. PNC: 911936230/03. Pozdrawiam.
Wygląda na błąd prądniczki tacho. Jak zachowuje się przed wyświetleniem błędu?
Czy można coś jeszcze sprawdzić w tej pralce. Nie podoba mi się rezystencja tej prądniczki tacho 55 Ω, czy ktoś wie jaka powinna być jej dokładna wartość?Z góry dziękuję za pomoc.
Zapewne chodzi o to, że gość chce sprawdzić działanie modułu poza pralką. dokladnie o to chodzi, tyle tylko ze mam sam modul i trzeba reszte wykombinowac. zalozenie: - brak grzalki, silnika - brak pomiaru temp itp. wyciagam taki modul z pralki, podlaczam go do urzadzenia i testuje ... problem polega na tym jak "wmowic" sterownikowi ilosc obrotow silnika...
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
Pozycjometr sprawdzony-działa.Prądniczka tacho przy kręceniu bębnem 3-5V~ To zostaje do wymiany silnik. Tam może być zamontowana chińszczyzna, więc na pi razy oko silnik będzie OK, jednak elektronika to wychwyci. Na F06 w "WH" już parę takich chińczyków wymieniłem... :) Tego się nie da jednoznacznie określić. A elektronika zawsze była OK i nie ma się...
Witam. Przepraszam brak polskiej czcionki. Do "waceko12" wprowadzasz w blÄd. Czerwone przewody to prÄdniczka tacho - to ona generuje napiecie. Zrob tak : zasilanie 230V na bialy i braz (zacisk 2 i 5 ) mostek na zacisk 3 i 4 - slabo widac kolor. Chcac zmienic obroty to : mostek na zacisk 2 i 4 zasilanie 230V na zacisk 3 i 5. Zacisk 2 i 3 - to uzwojenie...
error EU (brak zbalansowania wsadu prania.Wszystko wyglada OK.Przy wirowaniu zaraz taki komunikat.Brak mi koncepcji.Jaka moze byc tego przyczyna. czyli nierównomierne rozłożenie prania w bębnie... Sprawdzić prądniczkę tacho na silniku czy sztywno zamocowane i nie pęknięte elementy, połączenia z prądniczki do kostki i z kostki do modułu. Jak wszystko...
Blokada jest.Silnik sprawdziłem. Szczotki dobre, prądniczka tacho ma przejście, pozostała tylko wiązka.Napiszę po sprawdzeniu. Dodano po 4 Wiązki sprawdziłem wszystkie i okazały się dobre. Po wymontowaniu programatora okazało się, że jest na nim przepalony tranzystor TR2. Nie wiem od czego on jest. Ale po wymianie napiszę czy się udało.
tacho prądniczka prądniczka tacho sprawdzić prądniczka
wspomaga pompa skoda ustawienie regulatora pokojowego termet speakon speakon
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
Jak rozłożyć parownicę Philips 7000 Series? Jak zrobić kryształ detekcyjny z galeny?