Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
Rozumiem że wspomaganie elektrohydrauliczne , w nakrętce jest bagnecik, kupisz butelkę litrową to starczy . Oświeć mnie po co chcesz zmieniać olej w pompie.
sprawdź kable przy wejściu do ściany grodziowej leżą one na podłużnicy i gniją jeśłi nie to sprawdz przy kostach pompy miałem kilka przypadków już
Nie miernikiem a testerem diagnostycznym.
Nie ma przekaźnika gruby zasilajacy idzie z skrzynki na aku. Sprzwdz żarówka przejście przez te blaszki bezpiecznika. Taki gruby nie powinien zgnić. Drugi po prawej stronie.
Witam nie ma Pan co szukać. Pompa się skończyła. Typowe błędy i usterki dla pompy o numerach 155AA. Służę pomocą przy naprawie.
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
Ciągłość przewodu od bezpiecznika(który się spalił)do pompy wspomagania
no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
Wyszukiwarka się kłania.Albo wiązka zgnita na podłużnicy albo sama pompa,a w zasadzie jej elektonika
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
Resztki pompy
Zamówiona pompa regenerowana. Dam znać jak zamontuje.
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
Czyszczenie i wymiana styków we wtyczce od pompy wspomagania
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
Pompa naprawiona czy dalej problem z rozebraniem?
U mnie nie ruszam kierownicą, a światła zachowują się jak na choince. W tym czasie słyszę jak pompa pojękuje. Wspomaganie jest, kontrolka uszkodzenia wspomagania się nie oświeca. Czy to pompa, czy też może czujnik skrętu tak paskudnie wpływa na pompę? Pozdro
Dziękuje wszystkim za pomoc wspomaganie po wymianie pompy działa.
Kolego, zielony olej do wspomagania grupy VAG jest idealny. To, że pompa się wyłącza, raczej nie tkwi w oleju, a usterka jest inna. Czy gdy pompa pracuje masz prawidłowe wspomaganie? Jeśli tak to nie wina oleju, tylko pompy.
Panowie a może zajrzeć do tradycyjnej usterki w Fabii-Wiązka do pompy wspomagania.
Pompa wymieniona wspomaganie jest jak trzeba. Sekcja zwłok starej pompy wykazała upalone dwa tranzystory. Sterownik przyda się jeszcze i ten uszkodzony moze w wolnej chwili postawię go na nogi.
Problemem okazała się uszkodzona pompa wspomagania
Witam o wreszcie ktoś chętny do współpracy :) Jeśli możesz to wsady podeślij mi na maila . Dobrze było by żebyś je jakoś opisał ,który wsad z jakiej pompy i najlepiej jakie błędy wyrzuca na stole. .Pompę możesz na stole zapytać o błędy vcds-em (inaczej vag-com hex ) Interesuje mnie ten twój interfejs ,który zrobiłeś -Jeśli możesz to podeślij mi też...
Witam. Ostatnimi czasy uszkodziła mi się pompa wspomagania od Skody Fabii. Po rozebraniu owej pompy dostałem się do jej elektroniki. I tutaj moje pytanie. Co najczęściej ulega uszkodzeniu z elementów elektronicznych. Za kazda pomoc serdecznie dziekuje.
Mam Skodę fabie 1 z 2001 roku. Po wymianie oleju pompa wspomagania kierownicy szumi, po przejechaniu kilku kilometrów hałas znika. Co to może być?
A jak przeskoczysz temat czujnika na listwie? Jeden jest pojemnościowy, drugi to hall...
Jakiej pomocy oczekujesz. Najpierw diagnoza np. Vagiem, później zakup pompy wspomagania najprawdopodobniej.
Samochód naprawiany, okazało się że przyczyną była uszkodzona pompa wspomagania. Pompa zostało zregenerowana i działa OK.
Przewód 15 to +12volt po stacyjce, a gdy jest słaby akumulator to sterownik nie pozwoli uruchomić silnika pompy.
Temat przerabiałem ostatnio w Renówce. Niby wszystko OK, żadnych wycieków, poziom oleju w normie ale wspomagania nie było. "Nówka" ze szrotu za kilka dyszek uzdrowiła sytuację. :D
Kupiłem skodę fabie II uszkodzoną z lewej strony,właśnie tam gdzie znajduję się pompa wspomagania. Po wykasowaniu błędów wspomaganie zaczęło działać,lecz pompa działa głośno,słychać w aucie;takie furkotanie . Olej jest w pompie. Może ktoś miał taki problem proszę o pomoc?
Pompa miała być zaprogramowana zgodnie ze specyfiką starej i gotowa do montażu.
(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
Witam, posiadam Skodę Octavię Y z 2016 roku, 1.6 TDI. Podczas pełnego skrętu kołami, nie wiem czy to wspomaganie, pojawia się straszny pisk, wręcz jęk. Skoda ma elektryczny układ wspomagania, więc wymiana płynu itd. nie wchodzi w grę. Czy czeka mnie wymiana całej pompy? Pozdrawiam.
Witam, mam pytanie odnośnie tego rozładowywania akumulatora, dowiedział się Pan co było przyczyną??? Bo mam dokładnie taki sam problem...
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
Ja też na początku miałem ten błąd co Ty.Teraz już go nie ma ale pojawił sie ten drugi.Sprawdź też w Vag jaki prąd pobiera pompa.Powinien wzrastać przy kręceniu kierownicą (tak samo jak obroty pompy). Czy prędkość obrotowa zadana pokrywa się z rzeczywistą? Sprawdź jak czujnik skrętu reaguje na mocne ruchy kierownicą bo od niego bym zaczął.
Jeśli silnik jest wyłączony to się tak nie dzieje, raczej pedał się nabija i sztywnieje To jest zaleta a zarazem wada wspomagania pompy hamulcowej.
Dziękuję za obszerne rady. Czujnik odłączałem od pompy (po wyjęciu lewego halogena) - rozrusznik nie kręci. Rozpiąłem bezpiecznik od pompy wspomagania (nr 3 przy akumulatorze) rozrusznik nie kręci.
Witam!! Pomoże Ci szukajka. Temat wałkowany tysiące razy! Pozdrawiam!
Wyraźnie napisałem co to za pompa.Symbol fabryczny nie ma znaczenia.Wszystkie są zamienne.
Wcale nie musi być to pompa, może być to wina zgniłej instalacji elektrycznej na lewej podłożnicy. Podłączyć komputer i zobaczyc jakie błędy zapisane są w module wspomagania. W czasie występowania usterki można by było sprawdzić w blokach pomiarowych wy widać ruch kierownicy i czy zwiększa się prąd pobierany przez pompę w czasie ruchów kierownicy.
Witam, Padła mi właśnie pompa wspomagania TRW w fabii z 2001r. Czy może orientujecie się jak można je zregenerować, ewentualnie kto to robi?. Bardzo wdzięczny byłbym gdyby ktoś dał namiary na sklep w którym można kupić taniej nową (normalna cena nowej to ok 1700 pln) :( Najlepiej byłoby w okolicach warszawy. Z góry dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam
Witam. Według mnie powinien działać lecz wg katalogu IRL przy Id-38A, Rds-0,026Ω i 2,2W/°C a STB przy prądzie Id-50A i 2W/°C, IRL będzie się bardziej grzał.
Powiem Wam tak użyłem zamienników IRL3705N o których wspomniał "Fuczek" bo też tak sobie myślałem, że będzie to najodpowiedniejszy z dostępnych zamienników w Olsztynie i tak też wstawiłem - 4*12zł efekt był taki że pompa wystartowała kierownica na liczniku zgasła, ale zakręciłem kierą najpierw w lewo potem w prawo i z pompy, a w zasadzie tranzystorów...
witam,ja potrzebuję osoby która jest w stanie naprawić pompę. przez przypadek zrobiłem zwarcie i przestało działać wspomaganie oraz ABS, wymiana bezpieczników nic nie dała - jest pewność że to pompa. czy da się to zrobić?
Witam. Diagnostyka komputerem i odczyt błędów. Sterowanie silnika pompy jest na mosfetach. Pompa przytarta i zbyt duży pobór prądu, rozłącza zabezpieczenie. Prawdopodobne że pompa wspomagania do wymiany. Ale najpierw diagnostyka.
mechanik powiedział że nie ma łączności z pompą Co z błędami pozostałych sterowników ? Podjedź na solidną diagnozę . To jest diagnoza, padnięta wiązka lub pompa.
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Diagnoza przede wszystkim.Może czujnik w maglu,może wiązka,może zalana pompa,może......
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Marko121 Miałeś rację - kupiłem na szrocie używaną TRW (nawet nie posiadała żadnych oznaczeń) zapłaciłem za nią 700 zł dogadując się, że jakby co to wymienią mi na inną. Podpiąłem trzy kostki i odrazu nawet bez oleju kontrolka wspomagania zgasła a po odpaleniu silnika pompa ruszyła. Tak, że zalałem olejem i wszystko śmiga bez podłączania do kompa. Niektórzy...
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Co do tego, że pala się tranzystory to może byc żle ustawiona pompa w vagu, jest kilka opcji zależnie od ciężaru pojazdu. Mozna to zidentyfikowac po podpięciu vaga, a dane o rodzaju pojazdu sa zakodowane na naklejce w bagażniku. Prosze podac mi te wartosci to pomoge.
(at)Radek19882020 pod warunkiem że jesteś pewien na 100% że to pompa.
Z tego co mówił mechanik to maglownica była zalana czerwonym olejem jakimś gównianym Czerwony olej o którym piszesz to za pewnę "Jasol ATF II" czyli hydrauliczny olej do hydraulicznych skrzyni biegów, stosowany gęsto często w koparkach, ładowarkach, fadromach, wywrotkach itp. do napędów(zamienniki momentów itp.) lecz ludzie też go stosują w układach...
1. Mam pytanie??? =---------------------------------------... 1. czy ktoś miał takie objawy pracy pompy wspomagania podczas postoju słychać nie ruszając kierownicą takie załączenia (jak by się grało gierką na komputerze pompa przyspiesza i zwalnia ) migają światła jest to nie cykliczne...
jeżeli komputer wywala błąd sensora wspomagania prawdopodobnie sensor jest przyczyną niedomagania układu wspomagania
No z tego co ja wiem to tam jest elektryczne i tak powinno byc sprawdz czy w chwili braku wspomagania masz napiecie na pompie od wspomagania
rozumiem ze wspomaganie hydrauliczne , jak nie ma wspomożenia to pompa pasek klinowy który ją pędzi sprawdż
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Bloki pomiarowe będziesz miał podany prąd idący na silnik pompy.
Że co nie ? Ze błąd się nie pojawi ? Pewnie masz pompę Koyo, poczytaj sobie: http://www.naprawakoyo.pl/przyczyny_awar...
ok 40 min
Jak pompa bąbluje a nie ma wycieków to raczej tylko pompa. Kawitacja i tyle
Jak się miewa olej w układzie wspomagania kierownicy? Właśnie wczoraj ratowałem VW II który nie chciał kręcić, okazało się że trzyma go pompa wspomagania.
Pewnie uszkodzona pompa mechanicznie albo wiązka. Jest pod lewą podłużnicą blisko zderzaka.
Pompę wyślij do sprawdzenia/regeneracji.
Witam. Sprawdzales wiazke kolo silnika? W moim przypadku wlasnie ona wysiadla. Tzn po podlaczeniu komputera do skody wogole jej nie widzial. Wspomaganie ogolnie szalalo i potrafilo sie wlaczyc podczas jazdy na kilka sekund.
Witam. Proszę o poradę w następującej sprawie. Padło mi wspomaganie kierownicy. (SKODA Fabia 1.4 16v 2008r. jeszcze jedynka). Pompa elektryczna. Okazało się że był spalony bezpiecznik przy akumulatorze ( wręcz wtopiony). Jeden elektromechanik powiedział żeby wymienić olej od wspomagania bo mogą tam być jakieś zanieczyszczenia i to mogło być powodem...
Witam Wszystkich ,Sorry za to ze sie wtrace w tym mijscu ale chcialbym poprosic o pomoc ;) z gory Dziekuje Wszystkim ;) Problem dotyczy , Skody Fabi 1.4mpi , a dokalnie popmy i wspomagania kierowniczego , samochod byl uszkodzony ,ale poduszki byly ok , samochod zostal naprawiony , wykasowane wszstkie bledy i i zostala podlaczona pompa wspomagania "...
fabia ma elektryczną pompę wspomagania i nadszedł ich czas. pompa jest pod lewym przednim błotnikiem wygląda jak duży plastikowo-aluminiowy pojemnik
Po pierwsze i najważniejsze. Dlaczego ubywa oleju? Zbiornik? Maglownica? Pompa? Nie lepiej naprawić i wtedy pytać jaki olej do wspomagania?
To nie wina alternatora skoro pobór 80A to skąd alternator ma wziąć moc, chyba wspomaganie się kończy.P
Witajce dobrzy ludzie. Mam problem niesamowity ze wspomaganiem w fabii . Jakie są objawy proste przygasaja wszystkie światła . doszedłem do tego że pompa wspomagania ( elektryczna) dostaje wtedy tak jakby podwójnych obrotów coś jakby dochodził do niej wiekszy prąd. Jak ją odłączyłem od czujnika przy kolumnie to przestała wariować i światła nie przygasają...
a jakie ciśnienie powinna wytwarzać dobra pompa? a jakby wlał gęstszy olej do układu ?
A ja proponuję odpiąć trzypinową wtyczkę z pompy wspomagania. :)
WItam mam problem ze skodą fabią i wspomaganiu (elektryczna pompa). Samochód jest po wypadku i ma wystrzeloną poduszkę przy okazji wspomaganie nie działa wszystkie przewody są na miejscu i całe. Jak to uruchomić.
Jak dobrze kojarzę to w Fabii I jest wspomaganie elektro-hydrauliczne, może silnik pompy "się kończy"?
W przyszłym tygodniu umówiłem się na serwis. Jak się okazuje przyczyną tych problemów nie musi (chociaż znajomy mechanik w 80% sądzi, że to pompa) być pompa. Przyczyną mogę być w tym roczniku także przewody może sygnałowe, czy zasilania. które źle wykonane lubią psuć się ("gnić"). Poczekam. Pozdrawiam. Tomasz z Bydgoszczy
Jak wszytko ok to wspomaganie wystartuje.
panowie moi mili nikt nie wie co to może być z tym wspomaganiem niby na 30stce jest +12 i świeci żaróweczka jak podepnę a wspoma nadal nie działa. ogólnie wszystkie panowie Henie mówią że pompa kaput i trza nową. czy rzeczywiście tak może być czy coś jeszcze sprawdzić.?.
Skoro wspomaganie nie działa, to nadal pompa jest nie sprawna. Olej możesz wymieniać sobie do woli, nic to nie pomoże.
prawdopodobnie pada Tobie pompa wspomagania ale najpierw upewnij sie czy niezawilgotniała wiazka elektryczna w tych rocznikach było to czesta przyczyna dziwnych zachowac urzadzen elektrycznych
Tańszych zamienników nie znajdziesz. Pompa musi współgrać z maglownicą/czujnikiem skrętu. Jeżeli uszkodzeniu uległa jej elektronika to możliwa jest regeneracja. Koszt około 500 zł.
Pompa nie działa, po nr stwierdziłem że jest to TRW 6q0423156H i widzę że są takie pompy ale z różną końcowa litera zamiast H na przykład A lub C otp. może ktoś wie o co chodzi z tymi końcówkami ? Czy da się zamontować pompę z inną końcówka ?
Szukaj lewego powietrza w dolocie. Olej pomiar ciśnienia sprężania bo nie tutaj jest problem. Na pompie wspomagania powinien być czujnik, odłączę wtyczkę od niego, powinno trochę pomóc. Dość często ten czujnik się uszkadza.
Poradziłeś sobie z tą pompą ? I ogólnie z całym tym wspomaganiem ?
Tam masz pompę elektryczną. Potrzebna diagnoza.
Jeżeli nie możesz połączyć się ze wspomaganiem, a pompa jest sprawna, to proponuję sprawdzić wiązkę przewodów nad lewą podłużnicą. Jeżeli nie dociera sygnał do sterownika w pompie, to nie ma szans na uruchomienie. Po "udrożnieniu" wiązki i skasowaniu błędów vagiem, pompa u mnie odpaliła.
Sprawdzałeś czy wszystkie węże są gorące , jeśli coś hałasuje pod maską zdejmij pasek klinowy i odpal na chwilę aby wykluczyć pompę wspomagania i alternator ,
Skoro brak komunikacji ze wspomaganiem to możliwe że: - uszkodzona pompa - uszkodzona instalacja w aucie - kiepski sprzęt diagnostyczny - ale to auto ogarnia każdy kabelek po linii K.
Pojawienie się kontrolki na desce oznacza zapisanie błędu w sterowniku pompy. Można dalej na pałę wymieniać, np. czujnik skrętu tylko po co jak można odczytać zapisane błędy i być przez to bliżej usunięcia usterki.
Hi ciekawa sprawa jak go można dezaktywować....ale to nie będzie wspomagania 100% ,bo czujnik czyta ruchy kierownicą i daje sygnał na pompę i ta zwiększa obroty...... tak myślę
Ogólnie fabie mają bardzo awaryjną elektykę, począwszy od wiązki, stacyjka, przekaźniki, pompa wspomagania. Ale zaczoł bym od wiązki.
Witam wszystkich serdecznie. Mam problem ze wspomaganie w skodzie Fabii 1.4 MPI 2000r tzn : W pompie był pęknięty zbiornik na płyn, mechanik go wymienił i tu zaczął się problem bo jak włożył pompę z powrotem to pompa już nie odpaliła a on rozłożył ręce i mówi że nie wie co z nią jest nie tak :cry: napięcie podobno do pompy dochodzi, po podpięciu do...
Witam ! Wracam do tematu wałkowanego przeze mnie kiedyś tu na tym forum. Chodzi mianowicie o pompę wspomagania (w tym momencie nie ważne czy to będzie TRW czy Koyo) a dokładnie o to czy ktoś z szanownych kolegów/koleżanek badał kiedyś jaki jest lub powinien być pobór prądu przez taką pompę. Chodzi mi o wartości w stanie tzw. spoczynku oraz dynamicznie...
Witam Forumowiczów:) Autko to skoda fabia 1.4 mpi 2001r. wspomaganie układu kierowniczego TRW z elektryczną pompa wspomagania. Problem dość standardowy, wspomaganie raz działa, raz nie, migające światła od dużego poboru prądu itp. Chciałbym tą pompę zastąpić taką normalną stosowana w VW, napędzana paskiem klinowym.czy ktoś może się orientuje czy ta...
skoda wspomaga pompa skoda fabia wspomaga skoda wspomaga kierownica
kupić układ scalony indeksowanie dysku yamaha amplituner tuner stereo
karcher odkurzacz lodówka whirlpool serwis
Przyczyny spalonej płyty głównej pieca gazowego Płyta główna Termet EcoCondens 20 - diagnostyka i naprawa