Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
Nie podłączaj silnika bezpośrednio pod 230V bo ten silnik jest sterowany przez układ z triakiem i przy podłączeniu pod 230V może się uszkodzić tachometr z tyłu silnika. Ja do sprawdzenia silnika używał autotransformatora i zawsze zaczynam od 30V i stopniowo podnoszę napięcie do max 100V.
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Tych szczotek już nie ma. Koniecznie je wymień. Przed wymianą sprawdź stan komutatora.
Sprawdź silnik na krótko.
a nie masz czasem za krótkich szczotek i iskrzy ci między szczotką a komutatorem?
Sprawdź miernikiem czy nie ma przerwy.Nie pamiętam kolorów przewodów ale tam masz parami: stojan ,komutator i cewka tacho. Poza tym do sprawdzenia moduł.
Na początek silnik - tachoprądnica do sprawdzenia.
Wg mnie to powinieneś wyjąć silnik i sprawdzić go na warsztacie "na krótko" z wyciągnięciem nie będzie łatwo ale nie jest tak strasznie pozdrawiam
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Po co było wymontowywać programator?Jeżeli szczotki za krótkie to najpierw wymienić szczotki i sprawdzić pralkę.
Usuwa wodę z pralki. Sprawdzę silnik "na krótko"
Jak dobrze podłączyłeś to silnik kaputt. Co jest bardzo prawdopodobne przy spaleniu kostki (czytaj: zalaniu silnika i kostki). Sciągnij schematy, pooglądaj, przeanalizuj, pomyśl, zrób kilka pomiarów i wszystko będzie jasne :? Podłącz silnik na krótko wg schematu celem sprawdzenia :)
Triak silnika sprawdziłeś? Elementy obwodu tacho?
Silnik zadziała tylko z falownikiem. Nie sprawdzisz go podłączając pod 230V. Uszkodzisz go a silnik nie ruszy. Sprawdza się go przez pomiar jego uzwojeń. Uszkodził Ci się moduł nim sterujący i w bardzo wielu przypadkach jest możliwa jego naprawa. Oddaj moduł w fachowe ręce a jest spora szansa na jego uratowanie.
A ten silnik to można jakoś na "krótko" sobie sprawdzić? Jeśli masz zewnętrzny falownik ... to tak. albo silnika napędowego pralki: https://www.bosch-home.pl/sklep/00145789... Ile razy trafiłeś na popsuty silnik BPM / PM? To pytanie... także odpowiedz, bo jestem ciekaw. Reasumując powyższe rozważania, uszkodzony jest moduł...
Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Witam. Silnik prania był sprawdzony na krótko ?
Silniki pomp spustowych w pralkach to silniki w większości magnetyczne. Po paru latach pracy w pralce dochodzi do jego roszczelnienia i woda wpływa do wnętrza silnika co po upływie dłuższego lub krótszego czasu skutkuje korozją osi magnesu turbinki i zatarciem takiego silnika. Reasumując powyższe, silnik najlepiej sprawdzić poza pralką wymontowując...
:arrow: gregorS Zdemontuj silnik i sprawdż go na krótko(z pominięciem instalacji pralki,było o tym na forum),jeśli będziesz z tym miał problemy,zanieś do zakładu,gdzie przezwajają silniki,tam sprawdzą,niech też sprawdzą czy prądniczka podaje napiecie.Jak silnik będzie uszkodzony,to wtedy podejmij decyzje czy go przezwajać,czy też kupić nowy.
Pomiń filtr na programatorze (połącz na krótko) sprawdż kostkę przy silniku sprawdż bezpośrednio silnik pomijając programator
Sprawdź szczotki w silniku może są za krótkie.
Jak sprawdzisz silnik, to przewody od razu i zepnij na krótko przy programatorze. Jak to nie pomoże to rozkręcaj programator.
a jak nadal będzie źle wymontuj silnik i sprawdź odpalając go na krótko
Po co? Sprawdź lub dlaczego?
silnik sprawdzony poza pralką na krótka jak równierz miernikiem ,uzwojenia sprawne na 100% moduł wygląda jak nowy bez okopcen,brak wad wizualnych
ścieżka w tym miejscu jest mniejsza w razie zwarcia lub przeciążeniu , zalecam sprawdzić ile silnik bierze amper na krótko , dokładnie sprawdź lub wymień szczotki
Możne wiedzieć jak ten silnik sprawdzić na krótko czy on działa? Postępuj tak jak w tym przyklejonym poście http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Witam! Wielokrotnie było opisywane na farum podłączenie tego typu silnika na krótko .
Warto by przy okazji sprawdzić stan szczotek węglowych w silniku bo jeśli będą już krótkie to za chwilę znów kolegę czeka praca przy pralce.
Triak mogę wymienić zobaczę czy pomoże ale najchętniaj sprawdził bym w pierwszej kolejności silnik na krótko
Sprawdź szczotki w silniku czy aby nie są za krótkie.
Czyli możliwe, że rozleciała się gdzieś wiązka elektryczna co w Samsungach też rzadkością nie jest. Sprawdź ciągłość wszystkich przewodów od wtyczki silnika.
Cześć Jestem nowym użytkownikiem elektroda.pl, nie jestem serwisantem ani nie mam wiedzy technicznej/elektrycznej. Piszę z pytaniem o wiekową pralkę Indesit WIL105PL, nie jestem zwolennikiem wymiany sprzętu, kiedy tylko coś padnie wolę naprawić. Pralka zatrzymała się i nie odprowadziła wody, w filtrze pompki były monety. Niestety wyczyszczenie nie pomogło....
Szczotki są ok. Silnik można sprawdzić na krótko poza pralką. Chrobotanie i buczenie wskazywałoby na rozsypany przekaźnik, klikanie o niczym nie świadczy.
witam sprawdz szczotki w silniku
Do sprawdzenia prądniczka tacho silnika.
Zrób pomiary każdy z każdym i rozpisz jakie oporności wychodzą, na tej podstawie się ustala który pin jest od czego. Dwa, do sterowania takiego silnika niezbędny jest moduł z triakiem który płynnie rozpędzi motor. Podłączenie go na żywca może skutkować zabiciem wirnika i remontem silnika.
Nie wiem jaki komunikat wyświetla, ale: Trzeba by na początek sprawdzić stan szczotek silnika. https://obrazki.elektroda.pl/4302005500_... Bo jeśli pralka, silnik przepracował ileś tam godzin, ma swoje lata. To pierwsze co w takiej sytuacji sprawdzić? Sprawdzić szczotki, po prostu czy już nie są za krótkie.
Wysiadł Ci silnik pompy odpływowej: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa-k... Kupujesz taki i wymieniasz: https://hurtownia-qwerty.pl/czesci-zamie... Sprawdź na krótko oryginalną pompę czy też nie potrafi wystartować bo może problem niestety będzie leżał...
Sprawdź silnik na krótko , jeśli działa , to uszkodzony moduł .
Tak, klapa przy każdym załączeniu cyklu jest blokowana. Silnik sprawdzić poprzez demontaż i ocenę wizualną ?? (przy załączeniu "na krótko" silnik obraca się)
Wpisz model w temacie... Szybciej uzyskasz odpowiedź od mających o nim wiedzę. Podaj więcej szczegółów.. Bo jeśli pralka jest niewiele i krótko używana, to do sprawdzenia są lutowania na module sterującym silnikiem, szczególnie triaka na radiatorze i zamocowanie tachoprądniczki - mogła się nieco wysunąć. Jeśli jest używana dużo, to zapewne zużyły się...
Niekoniecznie spalony silnik. Może szczotki źle się przesuwają(za ciasno chodzą)albo za krótkie(nie dotykają do komutatora). Ale tego na odległość nie można sprawdzić, jedynie zaglądając do pralki.
Sprawdziłem tą wiązkę, prąd elektryczny dochodzi do silnika
Witam . W pierwszej kolejności należy sprawdzić szczotki silnika (czy nie krótkie, lub zawieszone w szczotko trzymaczu). Następnie należy sprawdzić działanie tachoprądniczki (część zamontowana na końcu silnika z dwoma przewodami) na przejście multimetrem ustawionym na Ω. Po podłączeniu miernika ustawionego (V)przewody z wiązki odłączone, należy...
Witam. Skoro Wasze przypuszczenia są co do napięcia na silniku pompy to proszę odłączyć przewody z silnika pompy ( te z instalacji pralki ) i sprawdzić ją tzw. na krótko czyli podłączyć innym przewodem silnik pompy z gniazda 230V.
Należy też sprawdzić szczotki w silniku , ponieważ mogły się zużyć i są za krótkie.
Prawdopodobnie silnik ma upływność na masę, podłącz poza pralką na krótko raz z zerowaniem a raz bez zerowania, lub sprawdź induktorem
Szczotki już faktycznie zużyte, ale chyba nie na tyle żeby teraz silnik nie działał? https://obrazki.elektroda.pl/2843813200_... Jak mogę sprawdzić silnik na krótko? To jest model Welling UML_3905.01
wyłącz z prądu !!! sprawdż stan szczotek silnika,wymień jak za krótkie,wyczyść komutator silnika drobnym papierem ściernym
Triaka BTB15 kupisz gdziekolwiek, mostek w silniku zostaw. Pralka będzię działać prawidłowo.
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Sprawdź szczotki silnika, jeżeli krótsze niż 10mm do wymiany, jeżeli silnik sprawny sprawdź moduł
Tak wtyczka do kostki oczywiście jest tylko jest taki problem ze jest na okrągłe piny i nie wiem czy one są tam na stałe czy jak bo wogole nie chcą wyjść Ale chcesz te piny z wtyczki wyciągać? W jakim celu? Masz nowe piny aby tam wsadzić? W tych złączach piny są zaciskane na przewodzie i w zasadzie jest to operacja jednorazowa. Same piny pewno można...
Sprawdź grzałkę omomierzem na przejście i upływność.
W Twoim przypadku jeśli silnik nie podejmuje pracy w ogóle to uczepił bym się szczotek. Czasem szczotki o długości 10 mm mogą już być zbyt krótkie. Wszystko wyjaśni podłączenie silnika na "krótko" poza pralką, oczywiście przy zastosowaniu napięcia 230V silnik może pracować tylko krótką chwilę. Cewka tacho raczej powinna mieć w okolicach 150-180Ω....
Zdemontuj silnik napędowy pralki, następnie wydmuchaj go porządnie sprężonym powietrzem z pyłu węglowego powstałego ze szczotek. Przy okazji demontażu silnika sprawdź czy szczotki są jeszcze wystarczająco długie czyli minimum 20 mm a jeśli będą krótsze to pomyśl o ich wymianie. Jeśli po tym zabiegu nadal będzie występował problem to oddaj silnik do...
Witam Na wirowaniu tak samo?Pasek założyłeś?Czy słychać pracę silnika czy zupełna cisza?Nie ma pojęcia.....uzwojenia silnika wydają się ok...trzeba sprawdzić,albo podłączając silnik na krótko(z pominięciem instalacji pralki),albo zmierzyć rezystancję uzwojeń.Pozdrawiam.
Pomierz rezystancję uzwojeń silnika i podaj wyniki pomiarów na forum: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Tego silnika nie sprawdzisz na "krótko" jak w przypadku silnika szczotkowego. Pracą takiego silnika steruje falownik.
Dziękuję. Sprawdziłem miernikiem i wszystko się zgadzało jak mówiłeś. Jednak teraz jeszcze jedno pytanie związanego z tym silnikiem. Czy można zastosować tu jakiś sterownik/potencjometr do regulacji obrotów? :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Pralka Whirlpool AWG 670 Silnik sprawdziłem na krótko i kręci dobrze. Objawy: po ustawieniu na wirowanie krótko zakręci i amen. Pralka wodę wypuszcza. pozdrawiam andrew 0803
Sprawdź stan szczotek węglowych w silniku. Bywa, że gdy są już zbyt krótkie pralka może nie wykonywać programu wirowania: https://north.pl/baza-porad/szczotki-weg...
Bosch już nie oferuje górnowsadów, a silniki bezszczotkowe to już obecnie standard, tylko w najtańszych egzemplarzach i modelach pralek można jeszcze spotkać silnik szczotkowy.
napięcia nie sprawdzałem, ale to chyba w zależności od obrotów silnika (bębna). To jak to sprawdzić kręcić bęben ręką, czy silnik dać na krótko?
sprawdz szcztotki na silniku często się zawieszają albo są krótkie
Z tyłu na dole po prawej masz moduł, wyjmij i zrób zdjęcia. Silnik również do sprawdzenia na "krótko". Dostęp po odkręceniu tylnej blachy.
Sprawdź szczotki w silniku, jeżeli są krótsze niż 15mm to je wymień.
Temat zamykam. Silnik jest sprawny. Sprawdzony na krótko itd. Niestety pralka nie działa dobrze. Dziękuję za pomoc. Ciekawostka w tej pralki jest to, że z silnika wychodzi 7 pin-ów a wtyczka z drugiej strony ma 6 pinów;). Jeden skrajny nie jest obsługiwany przez sterownik. Wydaje się że winna jest elektronika lub coś innego. Założę nowy temat. Zatrzymuje...
Podpinam się pod temat. Wszystko działa, pobiera wodę, wypompowuje ale silnik nawet drgnie. Myślę że gdyby styki na programatorze by padły do na jakimkolwiek programie silnik by zaskoczył skoro pompa itp chodzą. Silnik sprawdziłem na krótko, na zewnątrz pralki i wszystkie obroty działają. Silnik sprawdzałem na kondensatorze z pralki więc jest dobrze....
Sprawdź połączenie silnik moduł , Sprawdzałeś silnik po za pralką (podłanczałeś go na krótko ? )
Raczej demontaż modułu kolegi nie ominie. Chociaż warto by było sprawdzić silnik poza pralką, ale by to zrobić trzeba posiadać autotransformator. Ewentualnie można podłączyć silnik bezpośrednio pod 230V, ale tylko na krótki moment.
Witam widzę że kolega nie uporał się z tą pralką .Mam pytanie do kolegi jeśli podłączony silnik na( krótko)do sieci ,jaki pobierał prąd nie powinien przekraczać 1.5A jeśli był większy to jest przyczyna.Moduł kontroluje prąd silnika jeśli silnik będzie miał za ciężko to prąd będzie większy i za tym nie rozpędzi go do większych obrotów.Wcześniej kolega...
Witam. Pralka próbuje wirować, ale silnik dostaje czkawki co kilka sekund szarpie i nie wchodzi na obroty. Sprawdziłem na krótko silnik działa prądniczka tacho około 180 ohm. Moduł przelutowany gdzie szukać przyczyny tej usterki? Szczotki sprawdzone.
Trzeba sprawdzić silnik, czy szczotki nie są za krótkie. Przy okazji spradzić pasek. Ale w tej pralce aby sprawdzić szczotki trzeba rozebrać silnik. Raczej jest to praca dla mechanika z doświadczeniem.
Sprawdź szczotki na silniku lub sąsiada który w tym pomoże. Jak są za krótkie to wymienić.
metodą prostrzą na łaski srubowkręt zakładasz na czubek papier scierny 400 , załanczasz pralke na wirowanie i czyscisz komutator . Po tym zabiegu praleczka hula Metoda ryzykowna , abstrakcyjna . No bo jak Silnik ma to wykonać bez demontażu silnika z pralki ? Wykopać kanał pod pralką ? Poza tym tym śrubokrętem można zniszczyć zaciski uzwojeń komutatora,...
- podczas prania pralka zachowuje sie nadwyraz dziwnie zamiast powolnych ruchów bębna pralki wykonuje krótkie serie wirowania, Witam. Sprawdź prądniczkę tacho na silniku prania. :?:
[Kenworth 18 Pompa sprawdzona było pełno syfu wyczyściłem sprawdziłem na krótko działa. Ale pralka dalej nie działa pokazuje błąd E18. A może silnik padł?
Trzeba sprawdzić czy w silniku są jeszcze szczotki? Jeżeli są krótsze niż 15 mm to należy je wymienić.
hah tylko zapomniałem dodać ze pralka jest 40 km dalej ^^ ja mam sam silnik więc na obecną chwile w pralce sprawdzić go nie mogę jak bym miał ta pralkę pod ręką nie zawracał bym wam głowy xP :) chodzi mi tylko o to żeby go podłączyć do sieci na krótko żeby sprawdzić czy działa
Nie wiem jak podłączyć na krótko silnik od pralki. ostrzałki do noży lub coś w tym stylu Co oprócz samego silnika jest potrzebne ze zdjęć dołączonych do posta? kondensator 14µF na zdjęciu w prawym dolnym rogu.
Sprawdż silnik pomijając instalacje pralki(na krótko).Możesz sprawdzić rezystancje uzwojeń(było o tym na forum).Dokładnie sprawdż kostkę (z wiązki i od silnika,to co pisali wcześniej koledzy).Czy silnik zachowuje się tak samo na praniu i wirowaniu?Mozesz to sprawdzić :zdjąć pasek i puścić płukanie a póżniej wirowanie.
Sprawdzenie silnika (od tego bym zaczął) czy tryb serwisowy z wsadem (nic nie uszkodzi jeśli będzie z wsadem), zajmie 5 do 15 minut i jest prawie darmo, ale to twoja sprawa co zrobisz. Raczej nie posiadasz urządzenia mierzącego przebicie między zwojowe (tak jak ja). Sprawdzanie pralki bez wsadu nie jest miarodajne, pralka z uszkodzonym silnikiem potrafi...
Sprawdź silnik po wymontowaniu na krótko z kondensatorem,może ma przerwę uzwojenie.Pomierz przejścia i rezystancję.
Bez multimetru będzie ciężko sprawdzić blokadę klapy. Można ją podłączyć na krótko czy działa po demontażu jej z pralki: https://youtu.be/o4oKWR9dXeU?si=M3KhVtOg...
Sprawdź szczotki w silniku, jeżeli są krótsze niż 1,5cm to je wymień.
Sprawdź pompe czy do końca ładnie wylewa wodę, sprawdź również szczotki na silniku czy, aby nie są za krótkie.
Witam, chciałbym w celu sprawdzenia, podłączyć na krótko silnik komutatorowy od pralki Polar PDP 600. Silnik ma symbol PF 02-006. Nie wiem czy mogę podłączyć zasilanie 230 V, na silniku jest napis 220/240 V, ale mam obawy. Nie posiadam autotransformatora w celu obniżenia napięcia. Może ktoś miał do czynienie z takim silnikem, to proszę o podpowiedź....
Dzień dobry, chciałbym prosić o pomoc, jak mogę sprawdzić silnik z tej pralki WMD 400 C2? Być może ktoś miał taki i orientuje się, jak podłączyć na krótko. Z jednej kostki wychodzi 5 kabli a z drugiej 3.
Z tego kodu wynikałoby na uszkodzenie obwodu grzania i w opisie jest że może losowo się zatrzymywać w połowie prania a więc do sprawdzenia grzałka na początek "te 2,5 roku dość krótko no ale"
Sprawdź uzwojenie wirówki i rozruchu wirówki silnika podłączając go na krótko i sprawdzając jego siłę i temperaturę pracy , choć najlepiej sprawdzić robiąc pomiar poboru prądu na wirówce i porównując go z danymi katalogowymi. Jeśli silnik w porządku to moduł do wymiany.
sprawdż szczotki w silniku, tak się dzieje jak są krótkie szczotki.
Trzeba sprawdzić jakiej długości szczotki ma silnik. Jeżeli krótsze niż 15mm to trzeba je wymienić.
Ok, grzałka to nie problem, sprawdzę oporność i już, a silnik to na początek szczotki i komutator, jak tam wszystko będzie ok, to jakoś da się sprawdzić silnik na krótko? W pralkach jestem mało obeznany i zamiast coś jeszcze bardziej zepsuć wolę zapytać, więc z góry przepraszam za trywialne czasem pytania.
Sprawdź czy szczotki nie są za krótkie, jeżeli tak to je wymień.
Skoro ją rozebrałeś bez problemu i umyłeś silnik pompy ze szlamu to już samo to świadczy, że silnik jest pół trupem. Podłącz go na krótko do sieci poza pralką i musi wystartować z każdym razem gdy otrzyma napięcie sieciowe a sądzę, że będzie miał z tym problem. Prosiłem byś podał E numer pralki.
Witam. Przez nieszczelny fartuch pociekła woda po kablach i zrobiła zwarcie na wtyczce silnika. Teraz przy programie wirowania załącza się pompa i po chwili pralka podaje krótki impuls na silnik (ok 1 sek) który na chwilę rozkręca bęben, zatrzymuje się i pokazuje błąd E22. Jak sprawdzić, czy silnika nie spaliło? Jeśli sprawny to co mogło paść na płytce...
szczotki Szczotek to ja bym się nie czepiał :) Proponuję podłączyć silnik "na krótko" i zobaczyć czy będzie chodził, do tego sprawdzić obwód prądniczki tachometrycznej.
Jeśli silnik bardzo się przegrzewa lub nagrzewa się nawet bez obciążenia przez krótki czas, może być kilka przyczyn. Łożyska mogą być zużyte lub luz między stojanem a wirnikiem został zmniejszony, w wyniku czego ocierają się o siebie. Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować...
silnik krótki pralka pralka krótki podłączyć silnik krótki pralka
indukcyjność łuku przewodność mosiądzu zużywanie toneru
samsung ue55ks8000 samsung rsh5zlbg
Volkswagen Golf Plus 5: Immobilizer aktywny i niedziałające przyciski na kierownicy Wymiana czujnika temperatury paliwa Hyundai i30 1.4 CRDi