Witam Wiem,że w wielu miejscach już ktoś o tym pisał ale nigdzie nie mogę znaleźć konkretów. A pytanie wygląda tak. Trzymam w ręku 8 cewkowy stator od ogara 900 pojemność 50cm. Jak mogę go sprawdzić przy pomocy miernika (jeśli mogę). Ze statora wychodzi pięć kabelków. Pojedyńczy zielony i cztery...
Witam w pierwszym poście. Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ. Układ składa się...
Tak jestem w 100% pewny że elektryka jest 100% dobra sam sprawdzałem i nigdzie zwarcie nie występuje, kable sprawdzane odwijane z izolacji i patrzyłem dokąd idą i tak. Czerwony to + do aku Zielony to - do aku I 2 zmiennego od statora wszystko na 100% dochodzi bo miernikiem na kostce patrzyłem również...
Witam. Chciałbym aby mi wyjaśnił ktoś z szanownych użytkowników, jak działa układ zapłonowy w tym kładzie. Zasadę działania układu zap. CDI jest mi znany oczywiście, ale w tym modelu mam pewien problem, a chodzi o stator, i napięcie z cewki ładującej, której nie mogę rozpoznać na statorze. Rezystencja...
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co nie zgadzało się...
Dzień dobry potrzebuje pomocy w moim skuterze Gilera Runner 125 2t przestało działać ładowanie prawdopodobnie na wskutek złe podlaczenych biegunów aku i odpalenia na kopkę. Nie umiem jednoznacznie wytypować usterki. Z Statkraft wychodzi 7 przewodów 4 są podłączone do cewko modułu i on działa chyba prawidłowo...
Konieczne jest sprawdzenie statora miernikiem pod kątem przerwania lub zwarcia do masy przewodów - głównie zielonego i czerwonego. Zesztukowanie przewodu mogło nie przynieść oczekiwanego skutku.
Szanowni Forumowicze, Witam, postaram się krótko, zwięźle i wyczerpująco opisać problem i jego historię. ( Model silnika: Mercury 40HP Thunderbolt (402) dwusuw Rok: Lata 70-80 (daty na silniku nie ma) Problem: Brak iskry. Wstępna diagnoza: Uszkodzony moduł zapłonowy lub impulsator. ...
W motorowerze mojego kolegi nie ma ładowania. Jedynie jest zasilanie modułu i cewki WN dzięki czemu silnik normalnie pracuje. Stator wygląda jak na załączniku duża czarna cewka jest jak wyżej wspomniałem od zasilania modułu, pozostałe 6 cewek jest od ładowania. Gdy silnik pracuje na przewodzie czarnym...
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora...
Witam motocykl to KTM exc 125 z 1999 roku. Problem jest taki, że instalacja elektryczna jest pokopana (FOTO poniżej). Nie mogę wyodrębnić jednej strony z pdf (schemat znajduje się na stronie 141 Jeżeli ktoś by miał wchodzić to jest tam przedział na różne roczniki, pojemności, rynki więc proszę...
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko...
quaku23 - wyjaśnijmy sobie prostym językiem i konkretnie - Twoja piramida daje napięcie kilka V i ok. 0.5...1A prądu. Temu nikt nie zaprzecza. Pytanie tylko jak długo ta piramida będzie utrzymywała takie parametry? Miałeś dołączone do niej obciążenie w postaci żarówki lub rezystora z przyłączonymi miernikami...
Zielono-czerwony oraz biały - brak prądu (w poprzednim starym iskrowniku było tak samo.) Mierzyłeś miernikiem ustawionym na pomiar napięcie przemiennego? Świecenie żarówek mówi co innego. Uzwojenie masz połączone z masą, sprawdzając od strony statora? Jeśli tak to problemu nie powinno być z zakupem...
Uporządkujmy trochę informacje. Sprawdź tę rezystancję impulsatora i rezystancję cewki ładującej moduł zapłonowy. Potem miernik elektryczny i jeden zacisk do przewodu z impulsatora, drugi do masy. Miernik ustaw na sprawdzanie przejścia. Obróć wałem korbowym i zobacz, czy miernik zasygnalizuje w pewnym...
Witam Ostatnio miałem problem ze skuterem Zipp Steed 50 4T, w którym światła są oryginalnie zasilane z akumulatora, skuter nie miał dobrego ładowania. Co prawda z tym problemem sobie poradziłem, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Skutery z taką instalacją elektryczną różnią się statorem (jest cewka "bezmasowa"...
Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora. Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej....
Witam jestem posiadaczem chińskiego skutera 50cc o przebiegu 25000km skuter działał poprawnie do tej pory bez awaryjnie, wymieniane były tylko rolki, wariator i pasek napędowy opony i jakaś drobnica :) od 3 dni zauważyłem ze w skuterze wysiadły światła mijania oraz brak ładowania (mam wskaźnik na liczniku)...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : -...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach...
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do:...
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach...
To jak czytałeś opis, skoro tego nie zrealizowałeś? :) Jeżeli założymy, że heterodynę zestroiłeś prawidłowo i masz wzorcowo pokryty odbiór 87,5-108,0 (z zapasem przynajmniej 0,3MHz po obu stronach pasma) to pozostają ci praktycznie do wyczulenia dwa obwody: z cewką L101 - obwód antenowy (zestrajamy...
Dobra.. wydawało mi się, że się poprawiło, ale jest jeszcze gorzej. Simering od strony sprzęgła wymieniony, bo wpadł do środka, poprawiłem łączenie gaźnika z cylindrem, wymieniłem śrubkę regulacji, sprężanie ma, obniżyłem stator na coś ok. 5,5mm. Efekt jest taki, że w dalszym ciągu nie trzyma wolnych...
Sprawdź sobie najpierw cewką wyzwalającą statora (czarna, jedyna w obudowie) czy nie jest uszkodzona (czy ma przebicie), a później moduł i instalacja. Kilka lat temu miałem podobne uszkodzenia w Charcie - dodatkowo w 2 nowych statorach ww. cewki były uszkodzone. Były to jeszcze części oryginalne, polskie....
Witam wszystkich zacznę od początku, problem ze skuterem marki sym jet euro x 2t 50cc. Pewnego dnia zgasł podczas jazdy i zaginęła iskra na dobre wcześniej czasami znikała ale wracała mimo to skuter jeździł aż do dziś. Na początek sprawdziłem cewke wn podlaczajac ja do innego skutera i dział iskre...
BANANvanDYK - "zabawkę stroboskopową" zrobiłem sobie sam na podstawie tego opisu . Oczywiście można nie mieć zaufania do takiego przyrządu i sam podchodzę do niego z dystansem. Cały sekret jego poprawnej pracy polega na tym, że nie należy anteny owijać wokół kabla WN, lecz tylko zbliżyć go do niego....
E R R A T A !. Szanowni koledzy - Do materiałów "Filtr przeciwzakłóceniowy (SIMENS-a) wkradł się poważny błąd w schemacie druku powierzchniowego. Bardzo serdecznie dziękuję koledze Mateuszowi za zwrócenie mi uwagi, dzięki czemu zaraz skorygowałem, wycofując błędną grafikę, i zastąpiłem ją już nową...
Akumulatora nie mam. Jak mam sprawdzić regulator? Jak on jest tylko do masy przykręcony. Na mierniku pokazuje przejście między śruba mocująca go w ramię a przewodem.co do przełącznika to właśnie nie wiem czy jest dobry.po zasuwka włączania świateł pokazuje przejścia ale nie wiem czemu nie ma przejścia...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie...
Czy taki stator bedzie pasował być kształt ilość cewek i mocowanie sie zgadza. Dodano po 17 a co do tej elektryki i braku ładowania i świateł ,gdy wymienię stator to wróci wszystko na swoje miejsce czy możliwe ze i regulator napięcia padł . A oto ten mój Dodano po 9 a...
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+....................... na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R............................ (po...
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić...
Panowie, dziś posprawdzałem miernikiem przewodnictwo, czy gdzieś nie ma urwanych przewodów itp, sprawdziłem schemat zgodnie z tym co znalazłem w sieci. Wygląda ok. Dziś odpaliłem go tak samo, tzn. Z przewodów WN na włączonym silniku auta. Zrobiłem kilka kółek, obroty w nim trochę szalały po kilku kółkach,...
Z góry podejrzewam uszkodzony stator - przegrzane uzwojenia. Jeśli masz miernik cęgowy, zbadaj wydajność alternatora na zwarciu przy zimnym i gorącym silniku. Bez miernika cęgowego sprawdź prąd ładowania amperomierzem podłączonym w miejscu głównego bezpiecznika, przewody muszą być podłączone w sposób...
Witam. Dostałem pompę głębinową z dawnych lat czeską, 3 fazową Poprzedniemu właścicielowi zaczęła wybijać bezpiecznik, więc ją wyjął ze studni okazało się że łożysko się zatarło. Kupił łożyska 60 zł, oraz całą górę stator rotor ok 400zł.Po złożeniu wybijała cały czas więc kupił nową. Pompę rozkręciłem...
Witam.Mam problem z skuterem zipp quantum gt5. Kupiłem go nie dawno , parę dni jezdziłem i było wszystko ok. a tu nagle po zgaszeniu nie chciał już odpalić. Jak się okazało iskra znikła. Teraz tak, czujnika przy stopce nie ma, pominięty. cewka WN , przewód i świeca 100% dobra sprawdzona w innym skuterze...
Hej, Ostatnimi czasy postanowiłem zrobić CDI do wsk kupując pojedyncze rzeczy na allegro. Listę znalazłem w linku poniżej, niestety, moduł delikatnie się różnił (kolory) i podłączyłem to tak: zielony masa, żółty cewka WN, czarno-czerwony cewka CDI, niebiesko-biały impulsator biały gaszenie. Przerobiłem...
Kiedyś miałem jakiegoś CPI z brakiem iskry. Niby wszystko było dobrze, ale jakby problem występował z cewką WN, jednak na nowej cewce też iskry nie było. Na mierniku wszystko było ok, jednak konektor od cewki WN przyłożony do masy nie iskrzył. W końcu okazało się że przewód na łączeniu z tym konektorem...
Zmienił sam impulsator, czy stator również? Bez miernika elektrycznego się nie obejdzie. Z tego co widzę to światła włączają się po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Najszybciej przyczynę znajdziesz badając miernikiem napięcia w tym przełączniku i w lampach. Przy okazji sprawdzisz sobie żarówki.
Efekt strojenia z "uciekającą" stacją jest znany. Dotykając śrubokrętem aluminiowego rdzenia heterodyny zmieniasz dodatkowo częstotliwość oscylacji i gdy już złapiesz stację i odstawiasz śrubokręt zmienia się przenikalność otoczenie cewki (bo już śrubokręt nie "przedłuża" rdzenia cewki) w związku z...
... mały problem przy takim wietrze napięcie było na poziomie 29V i 1A.... ,że dla 24v powinno być nawinięte na cewkę 70 zwojów ( a u mnie jest 74)...] Skoro osiągnąłeś 29V i tylko 1A, to coś tu nie tak jest. Dobry aku - nawet naładowany do pełna, nie pozwoliłby osiągnąć takich parametrów 29V...
Witam, Nie chciałbym zanudzać, dlatego opiszę problem najzwięźlej jak się da. Posiadam skuter Gilera Runner SP50, rocznik 2008 (nowa buda). W skuterze doszło do zatarcia cylindra i musiałem sobie jakoś z tym poradzić. Po zamontowaniu nowego, przez jeden dzień (jazda do i z pracy) wszystko było dobrze....
Sprawdziłem dokładnie stojan chiński, kierunek nawinięcia cewek na nim jest odwrotny niżeli w oryginalnym, pytałem przewijacza czy ma to wpływ na działanie, stwierdził że cewki "trzech faz" nie mają znaczenia jak są nawinięte ale co do tej ceweczki "wspomagającej" nie miał zdania. Sprawdziłem i jest...
Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288 u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohm Skąd wziąłeś takie dane? W serwisówce jest podane co innego: Pierwsza uwaga. Masz cewkę zasilającą z trzema wyjściami, ale nie wiem czy jedno z wyprowadzeń nie jest połączona z masą. Dlatego...
Na początek, czy akumulator jest w pełni sprawny? Następnie miernikiem na teście diod sprawdzić czy wszystkie 6 diod na mostku w regulatorze są sprawne. Sprawdzić czy uzwojenie statora ma przebicie na masę. dodam ze (wiem ze tak nie powinienem robic) ale jak zapale motor i odepne akumulator to motocykl...
Sprawdź jakie napięcie (prąd zmienny - ustaw na mierniku) wychodzi ze statora (cewek) na żółtym przewodzie - można sprawdzić na regulatorze napięcia. Jeśli będzie podczas pracy silnika napięcie, to musisz posprawdzać, czy na odbiorniki dochodzi masa. Może odczytasz coś ze schematu typowego chińczyka.
Witam, Odkopuję stary temat ale mam dokładnie ten sam problem w podobnym pojeździe i tym samym module CDI jak i schemacie instalacji. Proszę o instrukcję co i jak mam sprawdzić bo nie mam iskry. Zmierzyłem rezystancję cewki zapłonowej i strona pierwotna (zasilająca) ma około 0,8-1,2ohma a strona wtórna...
Mam problem. 1.Przeestroiłem Radio : Unitra Eltra Jowita 2 IC Czy twoje radio ma dokładnie taką samą glowicę jak na schemacie? 3.CO robić w takim wypadku, żeby pasmo sięgło 108 Mhz <na moj gust, sięga gdzieś 102Mhz może 104 Mhz> A co nie masz czym zmierzyć? Jak nie masz to czas najwyższy...
Kondensatory KSE w obowdach zasilania i m.cz. nie są złe, przeciwnie, znacznie lepsze od kartoflaków i smolaków, choć w Pionierze ładniej (prawie tak jak szklaki ) przezentują się papierowe, ale niewrażliwe na wilgoć żywiczniaki lub olejaki. Styroflexowych KSF tam nie potrzeba: są za duże i...
Witam ! Bardzo mało na forum jest o silnikach reluktancyjnych (chyba, że słabo szukałem). Na wstępie powiem, iż chodzi o silnik reluktancyjny 500W od robota kuchennego Thermomix TM31. Temat zakładam tutaj, gdyż idea i moja problematyka bardziej odnosi się tego działu. A i problematyka dość nowatorska. Silnik...
Witam. Mój dzisiejszy post wiąże się z następującym problemem który ciągnie się ponad 2 miesiące. Otóż któregoś grudniowego słonecznego dnia wybrałem się z siostrą na mini kulig ciągałem jej sanki simerkiem. Simerek spisyswał się nienagannie zrywny silny nawet nic nie czuł że ciągnie sanki po śniegu...
Sprawdziłem następujące rzeczy: 1. zawory: ssący jest na 0.05 mm, wydechowy 0.07mm, przypominam że regulowałem miesiąc temu 0.05 i 0.06 osobiście 2. 2 cewki - obie sprawne stara i tą którą nową kupiłem 3. 2 swiece NGK cr7hsa - obie sprawne, jedna z mniejszym odstępem, druga z większym. Ta poprzednia...
Witam, odnośnie folii miedzy elektrodami to występują cieniutkie jej warstwy w statorze. A co do indukcyjności pętli: tu jest pewna zagadka, otóż miernik nic nie pokazuje. Narazie dziękuję za odpowiedź, przy wolnej chwilii na początek spróbuję połączyć sekcje w szereg i sprawdzić jak się będzie sprawować....
Napisz jakie oświetlenie masz w tym skuterze. Są takie modele które mają dwie żarówki 35/35W z przodu i w nich pojawia się problem z wydajnością alternatora, tj. w nowym jest ok, ale z czasem coś się dzieje z statorem i wtedy światła zaczynają świecić gorzej. Jak alternator nie ma wydajności na światłach,...
Nigdy w motocyklach nie ma ładowania akumulatora na obrotach biegu jałowego - za niskie napięcie generowane przez alternator. Należało włączyć światła, zwiększyć obroty silnika do 3-5 tys. i czekać aż napięcie na akumulatorze osiągnie 14.4V. Jeśli jest to możliwe, mierzyć przy tym prąd ładowania akumulatora...
Aby zmierzyć takie rezystancje musiałbyś dysponować miernikiem niskich rezystancji (miliomomierzem). Droższe mierniki uniwersalne (powyżej 500 zł) potrafią się wyzerować na samych przewodach pomiarowych do 0.1-0.2Ω, ale obarczone to jest pewnym błędem pomiaru. Przy tanich miernikach masz "na zero"...
Zwróć uwagę na następujące punkty: 1. Łączenie przewodów statora z instalacją, po prawej stronie w pobliżu "wahacza" mocowania silnika. Powinny być zasłonięte gumą. Często zmoczenie tych złącz odcina iskrę (przebicie na zasilaniu modułu). 2. Czujnik stopki bocznej, odłącz go całkowicie. Gdzieś powinieneś...
Jaki sens przystępować do próby przestrojenia radia, które wcześniej wskazuje na swoją niesprawność? Najpierw zasadą jest sprawdzenie sprawności radia, w tym przypadku wystarczy choćby potwierdzić, że szumi nam w całym paśmie ukf i nic nie zrywa przy kręceniu gałką strojenia w całym zakresie 65,5-74MHz...
Siema. Na wstępie to mój pierwszy post, gdyż wcześniej wszystko co szukałem mi wystarczało. Sprzęt jak w tytule, jak wiadomo, oryginalne moduły są drogie więc na wstępie odpuściłem sobie jego kupno i zabrałem się za przerobienie instalacji. A więc tak: Nowy iskrownik - stator od 2T - chińczyk Nowy...
Witam. Wpadła mi w ręce niedawno zdekompletowana myjka Emak PW 300 HC. Brakowało sterownika i praktycznie całej instalacji elektrycznej. Od człowieka który mi to sprezentował dowiedziałem się że niby silnik ma przebicie na obudowę i dla tego została zdekompletowana. Pomyślałem że silnik pójdzie na "szrot"...