Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Stator tutaj służy wyłącznie do ładowania, nie ma wpływu na brak iskry. Jedynie impulsator ma wpływ, ale jego da się wymienić, mimo że występuje jako jedna część ze statorem. Uszkodzony stator mógł spalić regulator napięcia. Należy sprawdzić miernikiem czy nie ma spalonych diod i tyrystorów.
Wymieniłem REGULATOR NAPIĘCIA w junaku 901f na Nowy i nie mam pszednich światełamiałem taki Regulator napięcia a nowy wygląda tak https://obrazki.elektroda.pl/3525804900_... a Nowy reg... Krótka odpowiedź W Twoim Junaku 901F (rocznik 2017) reflektor zasilany jest z osobnej cewki statora prądem przemiennym (AC) , a nie z akumulatora. Stary...
Statory wyglądają w zasadzie tak samo, wyprowadzone przewody tak samo — żółty i biały. Chyba tylko w koreańskich statory są rozróżnione poprzez użycie kolorów żółty i różowy. Różnica polega na podłączeniu uzwojenia. Stator na światła ze silnika ma koniec połączony z masą, do żółtego widać że są przyłączone dwa druty uzwojenia, a do białego koniec....
Witam Wiem,że w wielu miejscach już ktoś o tym pisał ale nigdzie nie mogę znaleźć konkretów. A pytanie wygląda tak. Trzymam w ręku 8 cewkowy stator od ogara 900 pojemność 50cm. Jak mogę go sprawdzić przy pomocy miernika (jeśli mogę). Ze statora wychodzi pięć kabelków. Pojedyńczy zielony i cztery do kostki : dwa żółte , czrno-czerwony i niebiesko-biały....
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej miernikiem cęgowym). Druga to podłączenie ok. 100W...
Dzień dobry potrzebuje pomocy w moim skuterze Gilera Runner 125 2t przestało działać ładowanie prawdopodobnie na wskutek złe podlaczenych biegunów aku i odpalenia na kopkę. Nie umiem jednoznacznie wytypować usterki. Z Statkraft wychodzi 7 przewodów 4 są podłączone do cewko modułu i on działa chyba prawidłowo ponieważ skuter normalnie odpala. Natomiast...
Konieczne jest sprawdzenie statora miernikiem pod kątem przerwania lub zwarcia do masy przewodów - głównie zielonego i czerwonego. Zesztukowanie przewodu mogło nie przynieść oczekiwanego skutku.
Witam. Dostałem pompę głębinową z dawnych lat czeską, 3 fazową Poprzedniemu właścicielowi zaczęła wybijać bezpiecznik, więc ją wyjął ze studni okazało się że łożysko się zatarło. Kupił łożyska 60 zł, oraz całą górę stator rotor ok 400zł.Po złożeniu wybijała cały czas więc kupił nową. Pompę rozkręciłem i zmierzyłem miernikiem uniwersalnym. Z pompy wychodzi...
Sprawdź sobie najpierw cewką wyzwalającą statora (czarna, jedyna w obudowie) czy nie jest uszkodzona (czy ma przebicie), a później moduł i instalacja. Kilka lat temu miałem podobne uszkodzenia w Charcie - dodatkowo w 2 nowych statorach ww. cewki były uszkodzone. Były to jeszcze części oryginalne, polskie. W końcu do sklepu poszedłem z miernikiem i wybrałem...
Sprawdź jakie napięcie (prąd zmienny - ustaw na mierniku) wychodzi ze statora (cewek) na żółtym przewodzie - można sprawdzić na regulatorze napięcia. Jeśli będzie podczas pracy silnika napięcie, to musisz posprawdzać, czy na odbiorniki dochodzi masa. Może odczytasz coś ze schematu typowego chińczyka.
Wygląda na to, że nie poszukałeś nawet na elektrodzie [url=] http://obrazki.elektroda.pl/5081679400_1... Zielony to masa, układ dwufazowy, biały i żółty na regulator. Wygląda, że stojan jest ok. Prawdopodobnie kłopot z regulatorem. Jakim miernikiem to mierzysz, bo wyniki masz mało powtarzalne.
Wiatam!! Mam problem z motorem marki zipp neken 50!! Padły w nim wszystkie prądy, ale motor odpala i jeździ normalnie!! Caly ptoblem ze nie ma świateł, kierunków, stopu ani nie działa obrotomierz!! Myślałem że wina leży po stronie regulatora napiecia, ale po wymianie na nowy nic nie pomogło!!! Sprawdziłem też miernikiem stator i wychodzi na to ze też...
nic się nie stanie z miernikiem
Witam ponownie po krótkiej przerwie. Z dumą oświadczam, że udało mi się naprawić skuter. Co prawda poczyniłem pewne kroki w celu dopasowania statora i magneta od chińczyka, ale w międzyczasie udało mi się kupić prawie okazyjnie oryginalny stator. Jaka była moja radość kiedy paczka przyszła, szybko poszedłem zamontować i...kicha. Skuter odpalił na dwa...
Wyciągam nowy stator z opakowania ,biorę miernik ,mierze i tak po prostu jest. Nie widziałem tak dokładnych (prawdziwych) chińskich schematów na których cewki były tak rozrysowane.
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora podłączyć zwykły moduł CDI, byle nie posiadał on...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Alternator jest trójfazowy z wirnikiem z magnesem trwałym, natomiast regulator jest trójfazowy stratny i nie ma o co się tu dalej kłócić. Do badania rezystancji alternatora potrzebny jest profesjonalny miernik do badań bardzo małych rezystancji. Zwykłym miernikiem nie zbadasz dokładnie statora, ponieważ miernik pokaże Ci minimalną rezystancję 0.7 Ω....
Zmienił sam impulsator, czy stator również? Bez miernika elektrycznego się nie obejdzie. Z tego co widzę to światła włączają się po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Najszybciej przyczynę znajdziesz badając miernikiem napięcia w tym przełączniku i w lampach. Przy okazji sprawdzisz sobie żarówki.
Nie ma sensu budować takiego urządzenia. Po pierwsze, sprawdza się czy uzwojenie nie ma przebicia do masy (miernik rezystancji izolacji). Po drugie zwiera się uzwojenia (w gwiazdę lub trójkąt zgodnie z układem statora) i mierzy się prąd (mierniki cęgowy). W praktyce nie ma lepszej metody jak demontaż statora i wizualne obejrzenie pod kątem przegrzania...
Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora. Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej. Przewodu zielonego od statora nie potrzebujesz,...
Super instrukcja , bradzo przydatna . Myłem silnik w swojej Vespie i najprawdopodobnie dostała się woda na stator i padła cewka ta zalana plastikiem , napiecie na wtyczcie do modułu CDI mam jakieś 30V , kilka razy pojawiło sie prawie 90V i wtedy była iskra , ale po chwil znów zanik , wyciagłem cały stojan z cewkami i ta zalana plastikiem nie ma żadnej...
W pierwszym momencie gdy zobaczyłem stator pomyślałem czy ktoś nie założył statora od TGB. Detale wyglądają jak stator bez przeróbek. Na pewno taki (4-cewkowy) stosowano w tym modelu? Na internecie jest tylko jedno zdjęcie: https://obrazki.elektroda.pl/4368668100_... Masz chyba kiepski miernik albo przewody pomiarowe, bo pokazuje bardzo...
Więc zakładając, że są światła z akumulatora to musi być stator z uzwojeniem bezmasowym oraz regulator napięcia do niego dostosowany (mierząc miernikiem - wewnątrz mostek Graetza). Ładowania nie odczujesz na obrotach biegu jałowego, pojawią dopiero przy zwiększeniu obrotów odpowiadających podczas normalnej jeździe. W miejscu głównego bezpiecznika podłącz...
Musisz oszacować. Masz miernik. Spróbuj go wpiąć na pomiar prądu ale też mądrze! Na czas rozruchu miernik należy ominąć (zrobić zworę na jego sondach), bo raczej nie zniesie takiego poboru. Możesz też wstawić w szereg z akumulatorem większej mocy opornik małej wartości i mierzyć spadek napięcia na nim. A reszt to już podstawowe wzory prawa oma...
Jedna sonda do L 304 i znawu wszystkie wyprowadzenia piszczą, między sobą też piszczą. :crazyeyes: Musi piszczeć (L304 i L305). Odłącz przewody od statora agregatu (#95).
Witam, po zimowaniu motocykl nie pali, po odpaleniu z kabli od auta pracuje normalnie, po odłączeniu p. masowego napięcie spada do 7.65 z delikatnym plusem. To, że akumulator trup to dosyć logiczne, motocykl od dłuższego czasu miał problemy z dłuższym postojem i po 2 tygodniach odpoczynku latem, zmuszał mnie do odpalania na pych. Bardziej interesuje...
Sprawdzałem magnesem jest w porządku majster. a to o czym mówisz z tymi żaróweczami To sprawdzałem to miernikiem i na 3 fazach do regulatora szło dane 50 voltów zmiennego prądu oczywiście
Test diody oczywiście przy odpiętym regulatorze. Dokonanie takiego pomiaru na przewodach w instalacji doprowadziłoby do uszkodzenia miernika (przepływ prądu od + akumulatora, poprzez miernik, uzwojenie statora, do masy). Ładowanie na obrotach biegu jałowego w motorowerach praktycznie nie występuje (za niskie napięcie z alternatora), dlatego ładowanie...
Opornosc statora to jakies 168 ohm a stator dokladnie nie wiem jak zmierzyc sprawdzalem na innych moto to na kazdym przewodzie byl opór a na statorze id zetki jest tylko na jednym i to słaba Dodano po 6 Dzis bylem w sklepie aby sie dowiedziec i sprawdzalem miernikiem inny stator od zetki i to samo opór tylko na jednym przewodzie teraz pytanie czy musi...
Nie pasuje mi jedna rzecz. Powinna tam być cewka bezmasowa i z pomiarów nie powinno wynikać że jest wyprowadzony środek uzwojenia. Czarny przewód to tylko połączenie masy statora (dla zapłonu CDI). Przemierz regulator napięcia miernikiem na teście diod.
Tak jestem w 100% pewny że elektryka jest 100% dobra sam sprawdzałem i nigdzie zwarcie nie występuje, kable sprawdzane odwijane z izolacji i patrzyłem dokąd idą i tak. Czerwony to + do aku Zielony to - do aku I 2 zmiennego od statora wszystko na 100% dochodzi bo miernikiem na kostce patrzyłem również i są te same wartości co bezpośrednio pod aku czy...
Witam jestem posiadaczem chińskiego skutera 50cc o przebiegu 25000km skuter działał poprawnie do tej pory bez awaryjnie, wymieniane były tylko rolki, wariator i pasek napędowy opony i jakaś drobnica :) od 3 dni zauważyłem ze w skuterze wysiadły światła mijania oraz brak ładowania (mam wskaźnik na liczniku) czytałem sporo tematów na tym forum i wymieniłem...
Witam, nie chcę zakładać nowego tematu posiadan problem z KMX125. Brak w nim iskry. Motocykl jest zrobiony na full crossa czyli ładowania aku itp nie ma. Zmieniłem już stator bo poprzedni nie miał oporności na cewkach przy mierzeniu miernikiem. Ale obstawiam że coś źle podłączam. Czy jest ktoś kto by pomógł i rozrysował schemat dla samego układu zapłonowego?
Witam posiadam skuter 125 4t chińczyk phantom explorer mam problem z ładowaniem akumulatora ładowania nie ma w ogóle, wymieniony był regulator napięcia, stator 6 cewek, koło magnesowe. Z statora wychodzą 4 kable 2 do zapłonu i 2 do ładowania biały i żółty a do regulatora wchodzą 3 żółte, czerwony, czarny, zielony. Na odpietym akumulatorze i odpalonym...
Układy CDI ( u Pana) i inne montowane w różnorakich pojazdach, opartych na ruchu magnesów stałych ( i innych elementów ustalających punkt zapłonu ), które nie potrzebują accu. Muszą być mierzone oscyloskopem lub określane w teorii matematycznie. Pomiar w takim układzie zap. przy pomocy miernika "uniwersalnego" (aktualnie mylone z miernikiem cyfrowym)...
tak , mam grzałki połączone z aku na prądzie stałym , myślałem żeby dać bezpośrednio z prądnicy w grzałki ale mam trzy fazy i wtedy musiałbym chyba dać trzy grzałki a nie wiem czy wtedy bym nie zdusił prądnicy tymi grzałkami . Na pewno to muszę dołożyć jeszcze jeden sterownik bo ten jeden jest za "mało elastyczny" gdy powieje sztorm - kilka razy w roku...
AD 1. Jest kilka rozwiązań układowych takich regulatorów, są regulatory z wejściem "sense" w których tak jak wyżej napisałem, do pracy układu ogranicznika napięcia potrzebne są dwa przewody. Są też takie które obwody ograniczania napięcia (AC) mają oddzielnie od układu regulacji napięcia ładowania (DC), wówczas wystarczy że będzie podłączony tylko jeden...
Artykuł w internecie i kilka zdjęć! Tego to jeszcze nie było! Ciężko w obliczu czegoś takiego dalej być sceptycznym. Mierniki poka zują zasilanie elektromagnesów statora na poziomie około 1,8 V i 150 mA, zaś na wyjściu generatora mamy 9,144 V i 192 mA, to znaczy 1,8 x 0,15 x 2 = 540 W na wejściu i 9,144 x 1,192 = 1,755 W na wyjściu. Co? Po pierwsze...
Z góry podejrzewam uszkodzony stator - przegrzane uzwojenia. Jeśli masz miernik cęgowy, zbadaj wydajność alternatora na zwarciu przy zimnym i gorącym silniku. Bez miernika cęgowego sprawdź prąd ładowania amperomierzem podłączonym w miejscu głównego bezpiecznika, przewody muszą być podłączone w sposób trwały, tzn. nie mogą zostać rozpięte podczas pracy...
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co nie zgadzało się z wartościami z książki serwisowej, kupiłem więc używany...
Temat niby jak wszystkie a jednak trochę inny :) a dokładnie: tydzień temu "zaginęła" mi iskra no to miernik w łapę i szukamy. Brak napięcia ze statora. To zamawiamy stator. Założyłem stator na obwodzie do cdi "kopie" ucieszony sprawdzam czy jest iskra a tu nie... No to myślę moduł ale myślę spróbuję podpiąć cewkę wn bezpośrednio do statora a tu uj...
To tak, podczas pomiaru zauważyłem, że na płytce jest widoczne oznaczenie nóżki na czujniku jako 1, co jednoznacznie określa (według mnie) nóżkę zasilającą, tak więc nastąpiła zmiana co do kolejności pinów. Widać ją na poniższym zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/7156332700_... Dla ujednolicenia, bo nie wiem czy zostało to jednoznacznie...
Badanie rezystancji impulsatora - zielony przewód wychodzący z silnika oraz mierzony przy module do masy pokazał 0,6 M ohma i rośnie, według schematu o którym wspominałem powinno być 100-124 ohma. Zółte przewody od statora każdy z każdym 1,3 ohma. Brak przejścia do masy. Nie wiem czy ten impulsator to nie jest jakiś błąd pomiaru (nie wiem czy miernik...
Mowa pewnie o statorze w silniku spalinowym, więc napięcie na "cewce" uzależnione jest od obrotów silnika i obciążenia. Jakbyś podłączył jedną diodę prostowniczą do przewodu cewki i na jego końcu kondensator połączony z "masą" to miernik na kondensatorze wyświetli więcej niż te 13V. Bardzo , bardzo upraszczając to wina miernika że nie pokazuje maksymalnego...
Prędzej chyba stator dostaje zwarcia do masy. Na zwarcia międzyzwojowe też miernik cęgowy się przydaje, mierząc prądy faz na zwarciu. Odradzam mierzenia prądu ładowania zwykłym miernikiem. Po pierwsze płynący prąd może przekroczyć zakres miernika. Po drugie trzeba mieć przewody prądowe do miernika (nie napięciowe ze zestawu). Po trzecie miernik wprowadza...
Witam. Chciałbym aby mi wyjaśnił ktoś z szanownych użytkowników, jak działa układ zapłonowy w tym kładzie. Zasadę działania układu zap. CDI jest mi znany oczywiście, ale w tym modelu mam pewien problem, a chodzi o stator, i napięcie z cewki ładującej, której nie mogę rozpoznać na statorze. Rezystencja tej cewki wynosi około 0,5 do 1Ω (w zależności...
Szanowni Forumowicze, Witam, postaram się krótko, zwięźle i wyczerpująco opisać problem i jego historię. ( Model silnika: Mercury 40HP Thunderbolt (402) dwusuw Rok: Lata 70-80 (daty na silniku nie ma) Problem: Brak iskry. Wstępna diagnoza: Uszkodzony moduł zapłonowy lub impulsator. Opis zdarzenia Pod domem silnik odpalał i normalnie wkręcał się na obroty....
o dziękuję w końcu jakieś porządne informacje czyli rozumiem ze przy podłączonym regulatorze oczywiście pracującym silniku dotykając się za żółty przewód i masę miernikiem powinienem mieć jakieś napięcie?
Jaki zapłon? Leonelli, Ducati czy Kokusan? Zacząłbym od odłączenia gaszenia od modułu, w zależności od rodzaju zapłonu inaczej jest rozwiązane. Bardzo możliwe że zalało stacyjkę, wyłącznik zapłonu lub instalację i powstające przebicie odcina iskrę. W przeciwnym wypadku mogło wystąpić uszkodzenie cewki zasilającej na statorze (zwarcie międzyzwojowe),...
Układ zapłonu jest oddzielnym podzespołem, ma swoją cewkę zasilającą i wyzwalającą, nie są one połączone (za wyjątkiem masy) z układem zasilania świateł i ładowania akumulatora. Sprawdź miernikiem na zakresie ACV jakie masz napięcie na żółtych przewodach wychodzących ze statora (względem siebie oraz masy), pomiar zrób z podłączonym jak i odłączonym...
Zielono-czerwony oraz biały - brak prądu (w poprzednim starym iskrowniku było tak samo.) Mierzyłeś miernikiem ustawionym na pomiar napięcie przemiennego? Świecenie żarówek mówi co innego. Uzwojenie masz połączone z masą, sprawdzając od strony statora? Jeśli tak to problemu nie powinno być z zakupem niewłaściwego statora. Sprawdź czy zgadza się pinout...
Witam w pierwszym poście. Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ. Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia,...
Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga sprawdzać kolejne przewody we wtyczce; -Czerwono-czarny...
Uporządkujmy trochę informacje. Sprawdź tę rezystancję impulsatora i rezystancję cewki ładującej moduł zapłonowy. Potem miernik elektryczny i jeden zacisk do przewodu z impulsatora, drugi do masy. Miernik ustaw na sprawdzanie przejścia. Obróć wałem korbowym i zobacz, czy miernik zasygnalizuje w pewnym momencie przejście. Następnie miernik elektryczny,...
Dobra.. wydawało mi się, że się poprawiło, ale jest jeszcze gorzej. Simering od strony sprzęgła wymieniony, bo wpadł do środka, poprawiłem łączenie gaźnika z cylindrem, wymieniłem śrubkę regulacji, sprężanie ma, obniżyłem stator na coś ok. 5,5mm. Efekt jest taki, że w dalszym ciągu nie trzyma wolnych obrotów a po przełączeniu na światła automatycznie...
Nie, na kablu czarno-czerwonym który idzie do modułu jest stale 12V. A impulsator daje około 0.01V. Zmieniłem cewkę i nadal nie ma iskry. Mierzyłem miernikiem kabelek który idzie z modułu do cewki kręcąc statorem daje około 1,5V to chyba jest za mało? ??
Nigdzie nie ma rocznika, typowa maszynka młodszego brata do ujeżdżania po łąkach. Nie przeżył spawania i się zapalił, z chińskich przewodów, a bardziej żyłek, został placek. Chcę młodemu to odbudować. Wsród przewodów, które wychodzą z głębi silnika niestety nie widzę tych od cewki zapłonowej, a tylko tego by mi brakowało. ta 6pinowa kostka to raczej...
Na początek, czy akumulator jest w pełni sprawny? Następnie miernikiem na teście diod sprawdzić czy wszystkie 6 diod na mostku w regulatorze są sprawne. Sprawdzić czy uzwojenie statora ma przebicie na masę. dodam ze (wiem ze tak nie powinienem robic) ale jak zapale motor i odepne akumulator to motocykl nie zgasnie czyli prąd wytważa prosze o odpowiedz...
na tych trzech przewodach ,brak napięcia ,a powinno tam być napięcie zmienne od 50 do 60 V Jak mierzysz napięcie? Prawidłowy pomiar to podłączenie miernika między fazami ( tak jak mierzyłeś rezystancje) nie do masy. Jeżeli nie masz napięcia miedzy nimi to trzeba wymienić stator (alternator)
Akumulatora nie mam. Jak mam sprawdzić regulator? Jak on jest tylko do masy przykręcony. Na mierniku pokazuje przejście między śruba mocująca go w ramię a przewodem.co do przełącznika to właśnie nie wiem czy jest dobry.po zasuwka włączania świateł pokazuje przejścia ale nie wiem czemu nie ma przejścia niebieskim kablem na przełączanie świateł. Dodano...
Siema. otoz mam problem z podlączeniem regulatora napięcia : http://obrazki.elektroda.pl/6639785700_1... ponieważ nie wiem jak podłączyc kable które wychodzą od statora. kable: czerwony- prowadzi do akumulatora pod (+) czarny - masa biały i żółto-czerwony - wychodzą od statora na 2 kablach które wychodzą od prądnicy jest duże napiecie...
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: http://www.kitfox.eu/technical/ignition/ http://obrazki.elektroda.pl/7531622400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1980270900_1... Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω....
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Witam. Nabyłem szlifierkę jak w temacie bez przewodu zasilającego. Dołączyłem przewód, podłączyłem do prądu i wywaliło bezpiecznik 16A. Szlifierkę rozłożyłem. Wizualnie wygląda na sprawną (komutator czysty i równy, szczotki też, stator i wirnik nie wyglądają na spalone). Zacząłem sprawdzać miernikiem opór na klatkach komutatora - wszędzie w granicach...
Kolego nie jestem lewy w tym i znam się trochę na mechanice ale bez konkretnych wartości pomiarowych jakie są w instrukcji skutera przeważnie,której nie mam ,w sieci też nie ma, nie jestem w stanie określić czy są prawidłowe, nie jestem wróżką a w sieci różnie piszą. Jeśli jesteś taki dobry i znasz wartości to powiedz czy są prawidłowe bo może modul...
Hej, mam quada atv z silnikiem 125cm3 i tak jak w temacie problem z iskrą. Dotychczas wymieniłem cewkę, moduł, instalacje, stator (2 cewki). Po tym wszystkim moduł nadal nie dostaje napięcia od cewki zapłonowej, mierzyłem miernikiem przewód czarno-czerwony - 330kΩ oraz napięcie, które wynosiło 1-0V, to samo z przewodem biało-niebieskim - 130Ω...
Witam, mam problem, ponieważ mój quad 125 stracił iskrę podczas jazdy. Po diagnozie stwierdziłem że podczas kręcenia rozrusznikiem nie pojawia się napięcie z cewki, która zasila moduł CDI. Mierzyłem też ciągłość obwodu i miernik pokazuje przerwę. Impulsator jest w porządku, daje napięcie zmienne 1V. Czytałem różne tematy na różnych forach o podobnym...
Szukasz problemu tam gdzie nie ma. Piszesz że stator wizualnie dobry. Przebicia do masy też nie ma. Gdybyś zmierzył napięcie międzyfazowo na zakresie AC miernika to wyszłoby tak jak kol. wyżej napisał. Jeszcze jedno. W niemal każdym motocyklu przy 1000 RPM praktycznie nie ma ładowania. Najlepiej mierzyć przy ok. 5000 RPM, są to obroty od których alternator...
Dzień dobry mam problem z Yamaha Aerox Mam taki nietypowy problem jak sprawdzałem ostatnio akumulator miał 11,80v jak odpaliłem skuter zmalało do 11,64v wiecie z czym może być problem. Jeszcze mam p... 1. Krótka odpowiedź Opis objawów – napięcie akumulatora spada po uruchomieniu silnika, kierunkowskazy gasną po krótkiej jeździe, klakson i światło STOP...
Witam, odnośnie folii miedzy elektrodami to występują cieniutkie jej warstwy w statorze. A co do indukcyjności pętli: tu jest pewna zagadka, otóż miernik nic nie pokazuje. Narazie dziękuję za odpowiedź, przy wolnej chwilii na początek spróbuję połączyć sekcje w szereg i sprawdzić jak się będzie sprawować. Jeżeli nie będzie żadnych rezultatów, spróbuję...
Sprawdziłem dokładnie stojan chiński, kierunek nawinięcia cewek na nim jest odwrotny niżeli w oryginalnym, pytałem przewijacza czy ma to wpływ na działanie, stwierdził że cewki "trzech faz" nie mają znaczenia jak są nawinięte ale co do tej ceweczki "wspomagającej" nie miał zdania. Sprawdziłem i jest szansa obrócić go tj. stojan aby kierunek nawinięcia...
1nF czy 10nF to nie ma kompletnie znaczenia, bo każda z tych pojemności przy 100MHz stanowi praktycznie "zwarcie". Więc nie powinno mieć to w ogóle znaczenia na działanie (chyba, że tam jakiś foliowy wstawiłeś zamiast ceramika). Gdzie ty tą swoją "antenę" przykładasz? Który to ten obwód rezonansowy? Bądź precyzyjny w tym co opisujesz, bo za dużo domyślania...
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do: * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć...
Witam wszystkich zacznę od początku, problem ze skuterem marki sym jet euro x 2t 50cc. Pewnego dnia zgasł podczas jazdy i zaginęła iskra na dobre wcześniej czasami znikała ale wracała mimo to skuter jeździł aż do dziś. Na początek sprawdziłem cewke wn podlaczajac ja do innego skutera i dział iskre podaje a więc przesuwałem się dalej zmierzyłem napięcia...
Tak jest tam modul CDI moze i podobny dotego chińskiego wtyk napewno jest inny i nie wiadomo ja z wyprzedzeniem zapłonu. https://obrazki.elektroda.pl/3167294900_... Mierzyłem multimtrem z pamięcią najwyższego napięcia. Czyli miernik wpiety w obwod, kopniecie kilka razy i odczyt wartości. W serwisowce widze ze jest jakas przystawka....
Przy kostce napięcia nie sprawdzałem bo nie mam jak tam dojść miernikiem, rozbiorę tą kostkę i pozakładam same nasuwki wtedy może uda mi się coś pomierzyć. Instalacji oryginalnej juz nie ma, polutowałem taką na krótko z tego schematu który jest w załączniku, tylko nawet bez stacyjki, masę pociągnąłem z (-) do silnika przy rozruszniku i z (-) na ramę...
To jakie będą napięcia jest mniej istotne od tego czy są równe! Pomiary trzeba wykonywać dwoma, a najlepiej trzema miernikami równocześnie. Chodzi o to aby porównać napięcia przy tych samych RPM, co jest bardzo trudne do osiągnięcia bo obroty z reguły trudno utrzymać w ryzach podczas pomiaru.
Jeszcze o stronie : http://www.elektrownie.tanio.net/silnik-... Kompletni ignoranci , w opisie silnika Kohei Minato jest taki oto lapsus : -"Następnie przechodzimy do urządzenia składającego się z silnika napędzającego generator prądu. To, co widzimy, robi ogromne wrażenie. Mierniki pokazują zasilanie elektromagnesów statora na poziomie...
Panowie, dziś posprawdzałem miernikiem przewodnictwo, czy gdzieś nie ma urwanych przewodów itp, sprawdziłem schemat zgodnie z tym co znalazłem w sieci. Wygląda ok. Dziś odpaliłem go tak samo, tzn. Z przewodów WN na włączonym silniku auta. Zrobiłem kilka kółek, obroty w nim trochę szalały po kilku kółkach, ustawiłem gaźnik.. Zrobiłem kilka kółek i zgasł...
Na mierniku prąd stały. H4 u mnie świeci pięknie w porównaniu do oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? edit: nawet jeśli nie będzie to działać tak jak powinno na elektroniku, chciałbym mimo to ogarnąć podłączenie regulatora, poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać i tylko...
_jta_ 01 Lip 2005 18:54 Re: Magnetyczny silnik No to cytat z tego, co podałeś: http://www.magnesy.tanio.net/silnik_magn... "Następnie przechodzimy do urządzenia składającego się z silnika napędzającego generator prądu. To, co widzimy, robi ogromne wrażenie. Mierniki pokazują zasilanie elektromagnesów statora na poziomie około 1,8 V i 150 mA,...
Odłączam akumulator i mierze . Kiedyś było ponad 14 V . Teraz jak zdejmę klemy z aku to tylne światło słabo świeci wcześniej tak się nie działo . Jak zdejmowałem klemy to ładowanie było ok i światło świeciło normalnie . Zaniepokoiło mnie to ze aku pada i trzeba go naładować gdzie zawsze trzymał z 1,5 roku , no to miernik i mierze a tu 3,5 jak pogazuje...
Mój błąd w nazewnictwie lub niedostateczna wiedza. Patrzyłem przebicie na 'pikaczu'. Robiłem to tak, że minus miałem przytkany do ramy a plusem dotykałem po kolei 4 końcówki wychodzące z alternatora. Nic nie piszczało wszędzie 1. Miernik ustawiłem na pomiar rezystancji i zrobiłem to samo. Też nic nie wykryło wszędzie 1. Zauwazylem taką rzecz kiedy mam...
wystarczy przeczytac strone z pierwszego linku - tam jest wszystko opisane i wyjasnione lacznie z wzorami... mi juz nawet nie chodzi o to czy sa lepsze o 50%, 100 czy 300% - chce jedynie sprawdzic zasade. Ta firma buduje taki wlasnie silnik - http://www.steorn.com/ dodatkowy link wiecej info: http://www.paranormalne.pl/lofiversion/i...
Witam, Odkopuję stary temat ale mam dokładnie ten sam problem w podobnym pojeździe i tym samym module CDI jak i schemacie instalacji. Proszę o instrukcję co i jak mam sprawdzić bo nie mam iskry. Zmierzyłem rezystancję cewki zapłonowej i strona pierwotna (zasilająca) ma około 0,8-1,2ohma a strona wtórna 4k ohma. Wartości napięcia zasilającego nie jestem...
Witam. Chciałbym prosić o małe wsparcie. A mianowicie, zrobiłem prądnicę amerykankę i zapewne popełniłem parę błędów. Więc tak po kolei. Prądnica na piaście od żuka, tależe 40 cm średnicy o grubości 11 mm. Magnesy 24 szt. wymiary boki 25/50/12,5 mm. (Przyklejone tymi pierwszymi dwoma wymiarami) Cewki 9 x 250 zwójów, drut 1,3 mm. Grubość statora 23 mm....
Zwróć uwagę na następujące punkty: 1. Łączenie przewodów statora z instalacją, po prawej stronie w pobliżu "wahacza" mocowania silnika. Powinny być zasłonięte gumą. Często zmoczenie tych złącz odcina iskrę (przebicie na zasilaniu modułu). 2. Czujnik stopki bocznej, odłącz go całkowicie. Gdzieś powinieneś mieć przy podłodze kostkę na 3 przewody. Nie...
Witam, mam problem z Yamaha, popaliło mi wszystkie żarówki i teraz już wcale nie ma napięcia w gniazdach żarówek, do tego napięcie na akumulatorze skacze do 30V. Wymieniłem regulator ale to nic nie pomogło. Sprawdziłemn miernikiem i jestbprzecie z żółto-czerwonego na masę i z białego na masę. Czy to będzie uszkodzony stator? Zdj statora poniżej https://obrazki.elektroda.pl/5058863900_...
Na wstępie wszystkich witam. Mam problem z motocyklem Kawasaki er6, otóż pod koniec sezonu straciłem ładowanie, okazało się, iż spaliło 3 cewki uzwojenia. Oddałem stator do regeneracji po czym złożyłem wszystko i zacząłem szukać przyczyny. Bardzo dziwne wydaje mi się ładowanie, które na wolnych obrotach wynosi około 14,2-14,5V czyli tak jak deklaruje...
Witam, Podłączyłem akumulator (od UPS'a 12V 5Ah) do instalacji i pomierzyłem spadki napięć, które zamieściłem w załączniku. Akumulator przed włączeniem świateł pokazywał 12,53 V. Pomiary wykonywałem z odłączonym regulatorem napięcia oraz z odłączonym kondensatorem. Miernik miałem podłączony na zaciskach akumulatora. Sprawdziłem jeszcze przejście do...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
Drodzy forumowicze, Kupiłem chiński silnik do motoroweru o poj. 125cc, zamontowany, wszystko ładnie działa, pierdzi, jeździ, zrywa asfalt. Problemem jest natomiast kwestia ładowania aku - a raczej jego brak. W pierwszej kolejności wymieniłem regulator, ale to nie rozwiązało w żaden sposób problemu. Gdy sprawdzam miernikiem napięcie przy zapalonym silniku...
Zapewne chodzi Ci o zapłon HPI w oparciu o taki stator: Zgadza się: https://obrazki.elektroda.pl/9839814600_... Co do zapłonu z chińskiego Crossa, to musisz zwrócić uwagę czy impulsator i koło magnesowe było przystosowane pod zapłon stałokątowy, czy zmiennokątowy (z advancerem), Koło jak i stator "pochodzą" z 139FMB czyli kopii Super...
Tak robiłem pod solidnym obciążeniem ale jutro postaram się wyjąć i obejrzeć stator. Zwarcie było w pierwszym jak i drugim przypadku ponieważ przepalił mi się bezpiecznik główny. Na drugim reglu przejeździłem prawie rok więc nie sądzę żebym go źle podpiął. Drugi regiel musiał spalić się gdzieś wewnątrz ponieważ rezystancja między + a - jest taka jak...
Napisz jakie oświetlenie masz w tym skuterze. Są takie modele które mają dwie żarówki 35/35W z przodu i w nich pojawia się problem z wydajnością alternatora, tj. w nowym jest ok, ale z czasem coś się dzieje z statorem i wtedy światła zaczynają świecić gorzej. Jak alternator nie ma wydajności na światłach, to ładowanie jest słabe. Żeby to dobrze zmierzyć,...
Witam Ostatnio miałem problem ze skuterem Zipp Steed 50 4T, w którym światła są oryginalnie zasilane z akumulatora, skuter nie miał dobrego ładowania. Co prawda z tym problemem sobie poradziłem, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Skutery z taką instalacją elektryczną różnią się statorem (jest cewka "bezmasowa" gdy przy zwykłych jest "masowa" z odczepem),...
sprawdzi stator miernikiem sprawdzić stator sprawdzić stator miernik
seicento przerywa transformator brązowy niebieski centralny zamek sterowanie toyota yaris
Epson Stylus SX100 - Ucinanie zdjęć podczas skanowania Fazowość magazynu energii: jednofazowe vs trójfazowe