Kiedyś zrobiłem takie urządzenie: płyta z blachy 2 mm wielkości takiej żeby zakryć jeden cylinder, pod nią wycięta takiego samego rozmiaru gumowa uszczelka i przykręcone to do bloku nad tłokiem. Na środku płyty otwór i dmuchasz sprężarką. Powietrze ucieka pierścieniami tak czy inaczej, ale w pierwszym momencie powinno mieć wystarczającą siłę by obrócić...
Trafna diagnoza z uszczelką głowicy, gdy płyn miesza się z olejem jednocześnie najbardziej "łagodna" i tania w naprawie . Gorsza droższa opcja to pęknięcie głowicy , daje podobny efekt co uszkodzona uszczelka . Tak czy siak "czapka w górę ". będzie widać czy uszczelka wypalona , planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności , wskazane .
Widać po zdjeciu pokrywy że olej jest podawany. Co do uszczelnienia to chodziło mi o sprawdzenie szczelności głowicy.
Wg mnie głowica w górę i do wymiany uszczelka pod głowicą. Warto też sprawdzić szczelność samej głowicy.
99% uszczelka do wymiany a głowica na sprawdzenie szczelności!
Parę postów wyżej niejaki 4jerry napisał jak sprawdzić zawory na szczelność na zdjętej głowicy.
wymiana pierscieni,uszczelniaczy,,sprawdz też głowicę od razu(szczelność)
Witam, mam problem z moją astrą otóż wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pierścienie na tłokach, uszczelniacze zaworów, termostat. Teraz(nie sprawdzałem wcześniej gdyż mieszał się płyn z olejem) po odpaleniu silnika gotuje wodę, wąż za termostatem jest zimny (tak jakby sie nie otwierał termostat) a jest założony nowy(cała obudowa w raz z czujnikiem),...
Głowica na szczelność była sprawdzona? Jak nie to robota od nowa.
głowicę wymieniłeś, a skąd wziąłeś? na szczelność sprawdziłeś, splanowałeś przed założeniem?
chłodnica oleju była sprawdzona pod ciśnieniem, ale właśnie nie sprawdzaliśmy głowicy na szczelność. Układ był wypłukiwany, natomiast ubywa oleju w silniku.
zacząłbym od sprawdzenia szczelności połączeń linii paliwowych, być może w wyniku niestarannego montażu gdzieś się sączy paliwo
Szukaj drugiego silnika, albo oddaj ten w dobre ręce, które go uleczą. Wymiana zaworów, po crash'u, bez wymiany prowadnic i obróbki gniazd, to druciarstwo, które w żaden sposób nie ma prawa dać pozytywnego rezultatu. Tak samo ze sprawdzeniem samej głowicy na szczelność. Zamykam - nie widzę szansy powodzenia naprawy.
dobrze sprawdzić czujnik temperatury. albo gdzieś nie szczelność przy zbiorniku z płynem Może przy przelewowym skoro płn nie ucieka Odnośnie czujnika temperatury w tym modelu ASTRY występują trzy czujniki: -jeden czujnik jest w obudowie przykręcanej do głowicy (nad skrzynia biegów) wciskany i jest zabezpieczany zawleczką -drugi czujnik jest w termostacie...
A szkoda że zawsze celnie trafiam, teraz to jak się pozbierasz po remoncie głowicy to napisz coś. Jak chodzi czy cokolwiek. Zresztą jak sciągniesz głowice to wypadało by sprawdzić naftą szczelność zaworów.
Jak sprawdzono termostat? Jak sprawdzono pompę? Jak sprawdzono chłodnicę? Po co wymieniano uszczelkę pod głowicą? Czy głowica była na tzw. szczelności? Czy to aby na 100% jest usterka skoro wentylator zbija bez problemu temperaturę?
Dolej płynu w zbiorniczek wyrównawczy do pełna i nie zakręcaj korka dodaj gazu do 2 - 2,5 tys. obr. i tak trzymaj przez jakieś 30 s. zobacz co się dzieje w zbiorniczku. Jeżeli będziesz miał mały gejzer to znaczy że puszcza gdzieś ciśnienie do układu chłodzącego (typowy objaw nieszczelności uszczelki pomiędzy cylindrami a kalałem cieczy chłodzącej. Ja...
Witam Wiem iż problem poruszany był już wiele razy lecz nie znalazłem odp. na moje pytanie Co powoduję iż zbiera się olej w na 3 tłoku ? uszczelka pod głowicą nie wygląda na przepaloną itp. W tych silnikach raczej nie blok i nie pierścienie gdyż olej zbiera podczas postoju a te motory są raczej nie do zdarcia . Jeszcze dziś sprawdzę głowicę pod względem...
Przylgnie zaworów i gniazda po ich wymianie są docierane, głowica planowana. Sprawdzenie szczelności zaworów, wykonuje się poprzez wlanie nafty na ok. 12 godzin. No... Metody za króla świeczka. Mamy XXIw, gniazda obrabiasz na gotowo, bez docierania. Szczelnośc sprawdzasz przyrządem w 2-3s. Autorze a co z cylindrami i tłokami? Ale widać że głowica puszcza.
Kolego jeżeli masz odpowietrzony układ chłodzenia i na zimnym silniku poziom płynu jest w granicach normy to po zagrzaniu auta i otwarciu termostatu odkręcając korek od zbiorniczka powinno tylko lekko syknąć i może się podnieść płyn o ok 1-2cm jeżeli wyrzuca go przez wlew od zbiorniczka to są dwa wyjścia: 1 wydmuchana uszczelka pod głowicą( jeżeli zmieniałeś...
Żadnych błędów nie ma i wszystkie czujniki sprawne, auto chyba długo stało bo od spodu jest dużo rdzy, ale przewody są całe. Po za tym wymieniana była uszczelka pod głowicą i tłok albo pierścienie zanim auto trafiło do mnie, ciśnienie i szczelność też sprawdziłem. Czy jest możliwość, że jest coś nie tak z wałem bo chyba na nim czyta czujnik.
No to wymiana uszczelniaczy planowanie i sprawdzenie szczelności wchodzi w zakres tych 300 zł. Kwestia tego czy dopłacić 400 zł i mieć cały remont głowicy zrobiony. Przebieg jest dość duży, a ja robię 12 tysięcy rocznie. W cały remont głowicy wchodzą jeszcze obrabianie zaworów i gniazd i ich docieranie. Do tego wątpliwości mam względem pompy wody, czy...
Ciśnienie sprawdzić na włączonym tak? Podjadę dziś do znajomego mechanika i zobaczę. Wtryski raczej nie ciekną bo nie czuć paliwa pod maską. Kolego rob, według tego schematu przewody zaznaczone 1, 3 to grzałka a 2, 4 sygnał, dobrze kminie? Z tym że 1 to masa grzałki? A który masa czujnika? 2 czy 4? I jeszcze jedno, jak sprawdzić szczelność wydechu od...
A płynu chłodniczego nie ubywa? Jak dla mnie to wygląda na źle wykonaną naprawę, poza tym nie wiadomo w jakim stanie głowica była/jest, chociażby czy sprawdzana była jej szczelność?
To głowica do zrzutu , na komplet zawory gniazda szlif płaszczyzny no i oczywiście szczelność,uszczelka pod głowicą i jak Ci bierze olej to od razu bym zrobił pierścienie tłokowe .Do tego musisz doliczyć olej filtr oleju i płyn chłodniczy. Pytanie czy chcesz dołożyć bo na pewno zakręci się koło 1000zł a jeśli z rozrządem to pewnie więcej . Dodano po...
Tak. Dobrze jest, żeby mechanik który robi głowicę dobrze obejrzał uszczelkę. Czasem od razu widać że dała ciała, ale niekiedy lepiej jest jak przy okazji planowania szlifierz sprawdził szczelność głwicy. Aaaa.... Poza tym jeśli to silnik isuzu to może być więcej niespodzianek. Ostatnio taki robiłem. W głowicy znajdują się tuleje z uszczelniaczami w...
zebrałem się i wkońcu zaczołem coś z tym robić, zdemontowałem głowice i sprawdziłem szczelność płaszcza wodnego i głowica na szczęście jest szczelna a po uszczelce nic nie było widać, żeby była uszkodzona ale zobaczymy co będzie po złożeniu. A jakby było to samo to mam już odłożoną chłodniczką oleju tak, że napewno dojde do tego w czym tkwi problem...
Witam wszystkich. Samochód to Opel Astra 1.7 TD Isuzu 94r.Jakieś 6 miesięcy temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą.Głowica była sprawdzana na szczelność i z planowana,było OK przez 35 tys. km. i znowu zaczęło dymić na niebiesko.Zdemontowałem głowice i okazało się że jest pęknięta.Kupiłem drugą głowice używaną z tym że gołą bez żadnego osprzętu dałem...
Co ma szczelność zaworów do "brania" oleju? Albo ten mechanik jest kretynem, albo sami kombinujecie , ucząc się na własnym silniku. Są dwa punkty, którymi silnik potrafi "ciągnąć" olej" - pierwszy to uszczelniacze zaworów i ich prowadnice, drugi to gładź cylindra i zespół tłok/pierścienie. Po co kolejny raz planować głowicę? Żeby przekroczyć pkt. minimalnej...
Po pierwsze - najprawdopodobniej wymieniona przez partacza tylko uszczelka, bez sprawdzenia płaskości czoła głowicy i kontroli szczelności płaszcza wodnego - wywalone w błoto pieniądze na taką naprawę. Dalej - odpięcie akumulatora spowoduje co najwyżej skasowanie pamięci DTC - która po to jest aby można było z niej odczytać zapamiętane usterki, w żadnym...
Witam Jestem szczęśliwym posiadaczem astry F 1.8 8v i mam problem z silnikiem nie pracuje 4 gar. Ciśnienie na tym tłoku jest 11,2 na pozostałych podobnie, jest iskra paliwo dochodzi , świece i przewody po wymianie. Uszczelka pod głowicą wymieniona wraz z zaworami, bo to rzekomo miała być przyczyna tak powiedział mechanik. EGR zaślepiony, szczelność...
Czyli ponownie mam rozebrać głowicę? Trochę to dziwne, bo wszstkie zawory były wyciągane i sprawdzane. Po naprawie głowicy szczelność zaworów była sprawdzana.
Wszystko co napisałeś było sprawdzane . Ale myślę , że przyczyna znalazła się sama . Wczoraj podczas wymiany świec na orginalne Oplowskie okazało się , że przestał palić na 4 cylindrze . Wykręcona świeca była pokryta olejem . Wytarcie jej i powrórne odpalenie samochodu wskazywało , że nie pali jednak na 4 . Samochód jest teraz sprawdzany . Mechanik...
z tego co wiem to głowica nie była sprawdzana na szczelność
Głowica sprawdzona na szczelność i już teraz wiem że do wymiany są oringi na obsadach wtryskiwaczy. Po lekkim przegrzaniu wszystkie gumowe uszczelnienia przestały pełnić swoją rolę. Na wszelki wypadek wymienię jeszcze termostat bo silnik osiągał temp. 85 st. po ok. 15km delikatnej jazdy. Podobno tego silnika nie wolno przegrzać, lepiej co 2 lata wymieniać...
Koleżanko, najprawdopodobniej padła uszczelka pod głowicą. Dalsza jazda nie wskazana - możesz zatrzeć silnik. Koszt niestety spory, jeśli chcesz zrobić porządnie. Przy takiej robocie zalecałbym od razu wymianę pierścieni. Sama regeneracja głowicy w wykwalifikowanym warsztacie (planowanie, sprawdzenie szczelności wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie prowadnic,...
Witam i proszę o pomoc! Moje autko to astra g 1,7td silnik opla x17dtl 50KW 68KM kupiłem na początku roku z uszkodzona głowicą (olej przedostawał sie do układu chłodzenia) samochód pomimo awarii jeździł normalnie przyspieszał dobrze i przede wszystkim nie dymił ,zdecydowałem sie jednak na naprawę i oddałem astrę do mechanika na naprawę. przeprowadzony...
Witam ja mam ten sam model silnika (1,7 dti isuzu) tylko 2000 r., problem niemal identyczny, tzn. płyn robi się mętny w zbiorniczku osadza się coś w stylu oleju. Ale co ciekawe nie zauważyłem zużycia oleju, co do płynu to trochę go ubywa. U mnie też poszła diagnoza uszczelka wymieniona, dodatkowo oringi na popychaczach, głowica sprawdzona na szczelność,...
Właśnie próbuję ogarnąć temat połączeń zanim oddam auto w kolejne ręce. Pękła i urwała się podstawa pompy wtryskowej, w efekcie spadł pasek. Podjąłem decyzję o zakupie i regeneracji sprawnej głowicy. Przy okazji wymienili mi kompletny rozrząd ale czy dobrze ustawili to nie wiem. Prawdopodobnie nie, skoro silnik normalnie odpala ale się wlecze zanim...
Trzeba ustalić skąd bierze się olej. Czy pierścienie nie trzymają szczelności można sprawdzić mierząc ciśnienie sprężania (nie wiem, ile powiano ono wynosić dla 1.7dtl). Jak będzie niskie, to można wpuścić kilka kropel oleju do cylindrów, jeśli ciśnienie wzrośnie to winna pierścieni, jeśli nie to ciśnienie ucieka głowicą. Jeśli to byłby mój samochód...
Kupiłem opla Astrę.Tego samego dnia zerwał się pasek rozrządu.Po założeniu nowego paska samochód chodzi na 3 cylindry-diagnoza-skrzywiony zawór.Po demontażu głowicy,potwierdziło się,skrzywiony zawór wydechowy 1 cylindra.Po wymianie i sprawdzeniu szczelności zaworów złożyłem silnik.Z rozbiegu zapomniałem zaznaczyć jak był ustawiony zapłon,i przy odpalaniu...
Skoro koniecznie chcesz jednak wyrzucić pieniądze w błoto, to nie zadawaj dziwnych pytań, tylko rozbierz ten silnik - to jedyna w 100% wiarygodna metoda weryfikacji. Nikt wirtualnie nie określi czy się uda. Pomiar luzu pierścienia w rowku tłoka, szczeliny zamka pierścienia, średnicy cylindra, szczelności głowicy i dopiero możemy rozmawiać dalej.
Omyłkowo sklasyfikowałem Twoją Aśkę jako 4 gen.Ale skoro jest to XEP niestety mamy tu podobny problem. Ten silnik bardzo lubi pić olej.A skoro silnik chodzi równo i zauważyłeś swąd przepalanego oleju, najprawdopodobniej nie trzymają Ci pierścienie. Tu najbardziej miarodajny byłby pomiar kompresji na cylindrach lub sprawdzanie szczelności(to już więcej...
Jestem posiadaczem CorsyB z silnikiem C12NZ - monowtrysk, bez przepływomierza, bez czujników: spalania stukowego i na wale korbowym. Temat "gubienia zapłonów " drążę od dwóch lat -bezskutecznie! Problem jest b. ciężki do rozwiązania! Odwiedziłem diagnostykę w ASO OPLA, prywatny zakład elektroniki samochodowej- test Techem, pomiar ciśnienia sprężania,...
glowica byla sprawdzana na szczelnosc. wszystko z nia ok. pompa tez nowa
otoz dalem na reklamacje samochod (mechanik ma zalozona dzialalnosc ale mi nie wystawil rachunku poniewaz tak bylo umowione wiec na tzw . gębe Jeżeli jest uczciwy to nie będzie się wypierał. Nie myli się tylko ten co nic nie robi. otoz mial mi zamowic druga uzywana glowice i ja wymienic ..trwalo to 3 dni co bylo dla mnie dziwne ..dzis pojechalem zobaczyc...
Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza....
Ja mam podobny problem, Astra 1.4 8v Masła na korku mam tyle, że bym kromkę posmarował :) na bagnecie tez czasem jest. I to nie koniecznie uszczelka pod głowicą itd. itp... ! Bo płynu ani kropelki mi nie wzięło od bardzo bardzo długiego czasu!! Takie masło robi się najczęściej przy zmianie temperatur (najczęściej zimą, gdy silnik zmienia temperaturę...
Witam i podłączam się do dyskusji. Mam zbliżony problem przy wersji 8V. Może mój post nic nie wniesie ale chciałbym podzielić się spostrzeżeniami. Pacjent: Opel Astra F 1600cm, 8V, 75KM, silnik C16NZ A dzieje mi się podobnie. Zarówno zimny jak i nagrzany silnik (choć na nagrzanym bardziej) szarpie i pracuje nie równo. Przy dojeżdżaniu do świateł i wrzucaniu...
O boże, dlaczego nie planowałeś głowicy? Dlaczego nie sprawdzałeś szczelności? Klient powiedział, że nie wiąże przyszłości z tym autem? Co za podejście. No to może je zawieźć do złomiarza, a Ty nie rób więcej takich rzeczy. Na pewno zatkany któryś kanał olejowy resztkami uszczelki albo innymi
Kup TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2 100ml i wykonaj test, będziesz wiedział czy uszczelka padła.
Głowice dajesz na szczelnośc i wyjdzie. A swoją droga jak mechanik się zna na naprawie to oceni jakość zaworów i gniazd itp.
raczej chodzi na wszystkie , bo auto powiedzmy że pracuje normalnie ( ale na bardzo niskich obrotach ) nie telepie go . najgorsze jest to ze się dzieje nie zawsze . muszę zobaczyć co do szczelności dolotu bo wymieniałem uszczelkę pod głowicą i wszystkie dookoła (kolektory oba). ale co potem jak się odmuli dostaje takiego pałera ze muszę porządnie na...
Sprawdzałem szczelność głowicy i jest szczelna, ale robokop łapka w górę!!! To jest bardzo ważne!!! Może jescze jakiś pomysł? Dzieki urzytkownikowi piotrek25801 który podesłał mi plik pdf ustaliłem wznios krzywek wałków rozrządu (8,5mm). Dzisiaj pomiary. Co do popychaczy hydraulicznych to czy jest taka opcja żeby pukały tylko w jednym przedziale obrotów...
Mi równiez wydaje sie ze to rozrząd... ople przeważnie mają układ bez kolizyjny wiec głowicy nie uszkodzisz, a przestawienie o 2 zęby moze przynieśc takie efekty. a tak nawiasem jeżeli robiłeś remont silnika "Dół" to i tak sciągałes głowice... a jeżeli była zdjęta to powinienes ją splanowac i sprawdzić na szczelnośc koszt 50-70 zł ale masz pewnośc ze...
Wałek nie wyjdzie!. Potrzebne są specjalne przyrządy do ściągania dźwigienek, o czym wspomniał Krick 1987 lub docisku wszystkich dźwigienek i popychaczy "na raz". Ja sobie zrobiłem specjalne dźwigienki do wyjmowania kolejnych dźwiginek zaworów ale to mój chałupniczy pomysł i wyrób. Filtr-zgoda, olej to ja osobiście polecam mobil. Ważne jakie ..W/.....
Po długiej przerwie wracam do tematu. Jakiś miesiąc temu zauważyłem, że w zbiorniku płynu chłodniczego ubywa szybko płynu. Częste dolewanie płynu i zasięgnięciu informacji u szwagra mechanika i przeprowadzenia testu szczelności układu chłodniczego, okazało się że mam walniętą uszczelkę pod głowicą, dodatkowo silnik lekko bierze olej silnikowy. W jednym...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
sprawdzić szczelność głowica sprawdzić szczelność głowica aster sprawdzić szczelność głowica nafta
sterownik dogrzewacza wkleić magnesy vestel android
mikrokomputer cobra1 schemat elektryczne szyby
Jak usunąć konto Google z telefonu Motorola? Sitko we wlewie paliwa w Oplu Vivaro - czy jest obecne?