Niby nic. Ale jesteś kulturalny więc Ci odpowiem. Patrzyłeś na ten 4 cylinder? Musiałeś, w końcu głowica zwalona. Co tam widziałeś? Nic nie widziałem i nie czułem. Palcem objechałem cylinder dookoła gładziutki jak pupcia niemowlaka. Żadnego progu, tys, nawet nagaru. Normalny cylinder. Przed włożeniem tłoka namotałem na patyk dość grubą ilość waty,...
witam, jak masz wyjeta głowice to nafta , kol gimak ma racje od razu widac gdzie i który zawór, podcisnieniem mozna tylko poco? , powodzenia
Na remontowanych głowicach sparzyłem się tylko raz od tamtej pory sprawdzam każdą głowicę przed montażem a konkretnie szczelność zaworów zalewając je naftą , jeśli są przecieki to reklamuję.
Mój chciał odpalić no ale nie udało się poza tym natychmiast było słychać cykanie do kolektora ssącego .Po zdjęciu głowic i sprawdzeniu szczelności(zastosowałem naftę) okazało się ,że gniazda zaworowe są tak z....ane ,że tylko do poprawki.Wracając do tematu, ja w dalszym ciągu obstawiam pompe wtryskową a tak bardziej konkretnie to regulator skoro faluje.
Raczej głowica do naprawy. Można spróbować wymienić same zawory. Zdemontować stare z cylindra o niskim ciśnieniu, sprawdzić dokładnie przylgnie.dotrzeć pastą nowe, założyć nowe uszczelnienia i sprężyny. Sprawdzić szczelność (np. naftą), jak będzie trzymać założyć głowicę. Jeżeli silnik ma duży przebieg wymień wszystkie uszczelniacze za jedną robotą....
Jak sprawdzić szczelność tych zaworów, a dodam że wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Na zdemontowanej głowicy, trzeba wlać do gniazd zaworów nafty. Jeśli nie przecieka, to zwory w porządku.
zdemontuj głowicę i wyjmij zawory (pojedynczo żeby ich nie pomieszać ) wyczyść drucianką tarczową grzybki zaworów i trzonki zaworów , gniazda w głowicy tylko postaraj się nie narobić rys , bez nadgorliwości całych kolektorów już nie , popatrzyć na zęby na zaworach w miejscu przylegania do gniazda całą głowicę zrób próbę na naftę żeby sprawdzić szczelność
Samochód ma około 220 tys, jak mogła pęknąć głowica jak była niedawno robiona i sprawdzana na szczelność? Jak dokładnie postąpić z tą naftą? Nalać na noc do cylindrów i rano zmienić olej?
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Witam .Nie ma czegoś takiego jak " sprawdzenie pierścieni na wale korbowym" bo ich ta nie ma. Można sprawdzić szczelność pierścieni na tłokach, sprawdzając przyrządem z manometrem lub wlewając na tłok naftę ( mniej precyzyjna metoda ale prosta). Jeśli masz zdjętą głowicę to można tak sprawdzić szczelność.Skoro masz w tej dziedzinie minimalne rozeznanie...
Około rok temu poszła sprężyna od zaworu i po zdjęciu głowicy zalaliśmy tłoki naftą , aby sprawdzić szczelność , i tak został na 2 doby. Oczywiście nafty prawie nie ubyło. A silnik po tym zabiegu pracował z wyrażnie większą mocą, ciszej i spalał około 2l gazu mniej. Ale tylko około 15 tyś . I teraz sastanawiam się jak by to zrobić przez otwory świec....
Prawidłowo zregenerowana głowica jest sprawdzana na szczelność. Przylgnie zaworów i gniazda po ich wymianie są docierane, głowica planowana. Sprawdzenie szczelności zaworów, wykonuje się poprzez wlanie nafty na ok. 12 godzin na grzybki zaworów (zwykle przed oddaniem głowicy do regeneracji). Według mnie, głowica jest jedyną częścią która jest dobra -...
A szkoda że zawsze celnie trafiam, teraz to jak się pozbierasz po remoncie głowicy to napisz coś. Jak chodzi czy cokolwiek. Zresztą jak sciągniesz głowice to wypadało by sprawdzić naftą szczelność zaworów.
Głowica po planowaniu, miałem składać ale przypomniał mi się test na szczelności zaworów przy użyciu nafty, jeden zawór przepuszcza od razu, reszta trzyma od godziny. Ktoś mi powie który kanał olejowy w bloku jest kanałem zasilającym głowicy?
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
jak dasz głowice do regeneracji to cie obedrą ze skóry możesz sam sprawdzić szczelność zaworów naftą,ropą, gorzej z planowaniem głowicy bo to trzeba zrobić chyba że sam jakoś sprawdzisz równość .Pamiętaj o wyciśnięciu oleju z popychaczy .A pasek (książkowo trzeba go wymienić po każdym ściągnięciu chociaż może być prawie nowy) ale jak go ostatnio wymieniałeś...
Witam, mam opla astre h z silnikiem 1.6 benzyna+gaz (Z16XER). Problem polega na tym że miesza się płyn chłodniczy z olejem silnikowym. Kompresja w cylindrach wynosi po 6 bar więc jest to zdecydowanie mało (znalazłem informacje że ten silnik powinien mieć ok. 14bar), moje przypuszczenia padły na uszczelkę pod głowicą. Moje pytanie tyczy się tego czy...
Jak w temacie mam problem z odpaleniem silnika w quadzie silnik jest po kapitalnym remoncie nowa głowica zawory wszystko dotarte szczelność sprawdzona naftą nowy cylinder tlok pierścienie gaźnik rozrząd ustawiony na znaki nie reaguje strzela w gazior po przestawieniu o ząbek czyli koło cofam o ząbek w lewo silnik gada próbuje odpalić łapie ale ciężko...
Witam. Tak dla jasności - jaki był stan przylgni zaworowej ? jak wypaliło zawór to i przylgnię mogło. czy po wymianie dotarłeś nowy zawór ? Czy dobrze przylega i zachowuje szczelność można sprawdzić w prosty sposób. Przy zdemontowanej głowicy ( niestety ) - wlej trochę nafty od strony wydechu - jak cieknie przez zawór to jasne - nieszczelny. Poza tym...
Jak już wcześniej pisałem silnik przeszedł generalny remont, głowice osobiście regenerowałem, wymieniłem prowadnice, przefrezowałem gniazda, i dotarłem nowe zawory, przeprowadziłem próbę szczelności wlewając naftę w głowicę i ani troche się nie zwilżyły zawory - więc stąd wiem że to nie jest wina głowicy, a poza tym silnik ma indentyczne ciśnienie na...
Z tego co doczytałem to masz założone nowe głowice i przed montażem nie sprawdzałeś ich na szczelność zaworów. Wydawało by sie ,że to normalna procedura ale są różni ich producenci i wykonanie. Szkoda , że nie przelałeś zaworów naftą bo wiedział byś czy gniazda zaworowe są szczelne ale komu by to przyszło do głowy przecież kupujesz nowe!
dariusz, głowicę i szczelność zaworów sprawdza się bardzo prosto, zapinasz zawory odwracasz głowicę do góry nogami, poziomujesz i zalewasz benzyną, albo ropą, naftą, i zostawiasz na 15 minut jeśli płyn nie przeciekł do kanałów, znaczy szczelne. jeśli gniazda są dobrze dotarte to nawet bez sprężyn powinny utrzymać płyn i nie tylko przez 15 minut ale...
Wszystko ok tylko jeżeli zlecam firmie zrobienie kompleksowe głowicy to wymagało by to zrobić od a do z a nie teraz ją ponoszę ze swojej kieszeni koszty bo nie sprawdzili szczelności. Teraz mam nauczkę na przyszłość że po powrocie głowicy z naprawy na całą noc leci pod naftę. Jeżeli nic nie zleci jest ok
6i8 totalnie kapie reszta jest w miare szczelna Jak wykonałeś próbę szczelności? Coś mi się wydaje że olejem, skoro 6 i 8 tylko kapało. Poprawnie taką próbę wykonuje się zalewając komory spalania w odwróconej głowicy, na kilka godzin naftą. Po tym czasie nafta powinna dalej tam być.
Przebieg 313000 km. Ciśnienia mechanik nie podał. Powiedział tylko że wystarczy zmienić pierścienie i zregenerować głowice ( planowanie, gniazda, zawory ) i będzie chodził od strzału. Koszt takiej naprawy ok 1500 do 1800 zł w jego zakłdzie. Zdecydowałem się sam wykonać naprawę. Czy po zdjęciu głowicy jak naleje na tłoki trochę nafty czy to mi trochę...
Frezowanie a docieranie to 2 różne sprawy. Frezowanie a szczelność to dwie różne sprawy. Benzyna a nafta to dwie różne sprawy. Wcale się nie dziwię, że mu mina zrzedła. Jak usłyszał takie wywody to co miał powiedzieć. Ta głowica w tym zacnym teście to chociaż złożona była? Ludzie mają dziwną przypadłość. Jeśli czegoś nie rozumieją, uwielbiają zwalać...
Witam, Przy okazji remontu silnika, chciałem dotrzeć zawory. Po dotarciu zaworów sprawdziłem szczelność naftą wlewając ją w kanały ssące/wydechowe. Po około 30min pojawia się lekkie zapocenie. Po zostawieniu wszystkiego na jakieś 12h widać lekkie wycieki, przepuszczanie zaworów. Jednak poziom nafty zmniejsza się niezauważalnie. Czy takie zawory są dobrze...
Witajcie Głowica już na stole.Zrobiłem teścik szczelności zaworków {zalałem naftą } okazało się że po dziesięciu minutach na 2cyl. jest pusto, poszło wydechem.Mam jeszcze problemik dlaczego mam czarne świece ,przepustnica wygląda jak bym miał diesel >masło< . Może to być wina zaworu egr bo przy rozkręcaniu zauważyłem stopiony przewód plastykowy...
mozzilla już tłumaczę- przy pomiarze kompresji może wyjść wszystko ok,co juz wiele razy przechodziłem i to mnie myliło,bo miałem po 14b na każdym cylindrze. jest to możliwe,bo miernik sprawdza sprężanie,a chwilowe jest w stanie takie zrobić,przy czym nagar lub małe wypalenie na powierzchni stożka zaworu(miejsca styku z głowicą) powoduje nieszczelność...
Szanowny Moderatorze Nie jestem laik. Dla mnie odp.To zobacz to... tamto...sprawdź to... krzywki, tłoki,powierzchnie-lustro.nalej nafty na odwrócona głowice do cylindrów i sprawdź szczelność itp. Widzę że elektroda robi się forum dla Ludzi nieznających podstaw fizyki,chemii,matematyki- z całym SZACUNKIEM dla CIEKAWSKICH i MAJSTERKOWICZÓW ps. Kto Pyta...
Po docieraniu zawsze trzeba sprawdzić szczelność. Tak samo, jak przed. Oczywiście musisz wszystko dobrze wyczyścić z pozostałości pasty, zapiąć zawór. I nalej w głowicę lub w dolot i wylot trochę nafty, ropy, benzyny. Ja leję w kanały, bo widać od razu, czy wokół zaworów się poci. Ale dotarty i tak powinien być szczelniejszy niż przed. Jednak powinieneś...
Witam! Szanowny przyjacielu. Na wstępie proponował bym,żeby to zrobił fachowiec ponieważ zdjęcie głowicy będzie się wiązało z odkręceniem kolektora wydechowego gdzie urywają się szpilki.Dalej do odkręcenia głowicy potrzebne odpowiednie klucze a przy dokręceniu klucz dynamometryczny. Dalej przy wymianie zaworu potrzebny frez by przefrezować gniazdo....
Zawory mogły się tylko lekko wygiąć i szczelność mamy z głowy. Wystarczyło zalać kanały ssące i dolotowe np. naftą i już wiadomo. Ale jak masz głowicę założoną, to może masz możliwość pożyczyć od kogoś manometr lub w ostateczności go po prostu kup. Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Jak miałeś ściągniętą głowicę to i pewnie nasadę z wałkiem rozrządu...
Rozebrałem głowicę, wymyłem, zakupiłem wszystkie zawory. Teraz mam pytanie. Doszlifowałem te nowe zawory pastą firmy Teroson i czy muszę spinać na zawory spręzyny by sprawdzić szczelność? Czy mogę sprawdzić bez sprężyn? Bo gdy zalałem naftą to przecieki były różne.
Po 1 ,500 zł za "zrobienie głowicy"? Przeciągnął papierem ściernym ,rozpiętym na desce? Po 2, sprawdzono szczelność zaworów na zdjętej głowicy? Po 3 ,Spec od szlifu głowicy nie sprawdził stanu zaworów, prowadnic i gniazd? Po 4, powyżej masz podany sposób sprawdzenia podparcia zaworów,skuteczny też przy hydropopychaczach. Po5, jak sprawdzono stan pierścieni...
Na benzynie nie wiem jak wygląda spalanie, bo żeby to sprawdzić to by trzeba było chyba zatankować zbiornik do pełna. Jeśli chodzi o rozrząd to ustawiony jest moim skromnym zdaniem ok, na znaki tak jak w książce jest napisane a tak w ogóle to jeździłem wcześniej na tym słabszym silniku. Później poszła uszczelka pod głowicą i zmieniłem silnik na ten...
Dla potomnych rozwiązanie: przestawiony rozrząd. Komputer analizując sygnały od obu czujników (obrotu wała korbowego i obrotu wałka rozrządu) dochodził do wniosku że któryś z nich przesyła bzdury, w związku z czym nie pozwalał na uruchomienie silnika. Po części dzięki temu w głowicy nie zastano spustoszenia. Urwało się jedynie koło pasowe na klinie...
Z opisywanego tu tematu wnioskuję, że może być problem z domykaniem się zaworów na pierwszym cylindrze. Pytanie mam do metody podawania sprężonego powietrza do cylindra. Czy potrzeba jakąś końcówkę wkręcać w świecę? Czy też jest jakiś inny sposób by podać tam ciśnienie. Skoro cisnienie 0 to prze jaja, nawet nikt nie stracił 10min i nie sprawdził szczelności...
Kolego, to przynajmniej oczyść zawory z nagaru i gniazda na ile jest to możliwe. Ja praktykuję w ten sposób, że obracam wałem silnika i zawór, który się uniesie/otworzy dokładnie czyszczę oraz gniazdo zaworu. Ponadto możesz zrobić próbę na szczelność zaworów np. ustawić silnik tak, aby głowica była w poz. poziomej. Przy zamkniętych zaworach nalać nieco...
Zamień wtryskiwacze z cylindrów 2 i 5 tak, żeby np. ten z 2 powędrował na cylinder nr. 1 a ten z 5 na powiedzmy numer 4 (łatwiejszy dostęp) , przeprogramuj kody wtryskiwaczy w DMCI (musisz zapisać kody tych, które zamieniasz na kartce przy wyjmowaniu) i sprawdź, czy niskie ciśnienia sprężania zmieniły lokalizację cylindrów czyli czy błąd przeszedł na...
No tak, ale szczelności prowadnic zaworowych bez narzędzi nie sprawdzi, sprawdzenie szczelności głowicy to jakieś 200zł, potem sprawdzenie całego dołu, na cylindry można wlać nafty i mierzyć czas. Ale panewki juz trzeba pomierzyć mikrometrem i porównać z fabrycznymi wymiarami. Nie trzyma prawdopodobnie dół. Skoro juz mu kontrolka świecu na wolnych,...
Szczelność głowicy sprawdzałem. Nie przepuszcza benzyny/nafty ani przez komorę spalania, ani lejąc od strony gaźnika i wydechu. Czy jeszcze można coś zrobić, aby ją sprawdzić ? Uszkodzony filtr to znaczy ? Luzy zaworowe oczywiście poustawiane, po 0.10. Tutaj wrzucam zdjęcie cylindra i tłoka dla pewności (być może winowajca). To stary cylinder 80, ale...
Jeżeli głowica jest szczelna ( robiłeś test z naftą ) zawór nie jest wypalony a i są dobrze wyregulowane to na pewno nie jest wina głowicy, to że strzela w wydech, sam wchodzi na obroty to wina gaźnika lub nieszczelnego dolotu, a to że pod głowica jest benzyna oznacza że tego paliwa dostaje aż za nadto być może paliwo wydobywa się z gaźnika nadmiarem...
Witam dziś zdemontowaliśmy głowicę zrobiliśmy próbę z naftą wszystkie tłoki ustawione na jednej wysokości zalaliśmy naftę i po 1h 44 minutach ubytek był ledwo zauważalny. Denka tłoków czyste bez osadu - były czyszczone przy wymianie UPG. Jedyne co dało się zauważyć to zaciek z oleju na prowadnicach 2 zaworów ssących w cylindrach 2 i 3. Za chwilę przeprowadzę...
Witam Problem jak w temacie. W silniku zerwał się pasek. Po remoncie głowicy cylindry zostały zalane benzyną w celu zgrubnej kontroli szczelności pierścieni tłokowych. Przed awarią silnik pracował równo, miał moc, oleju dolewało się może litr na 10 tys., nie kopcił. Teraz na drugim cylindrze, na którym nie było kolizji - wszystkie zawory z tego cylindra...
Po pomiarach 1-12,5, 2-13, 3-13 ,4-3 ,5-12,5 (bary) na cylindrze 4 bardzo kiepsko, silnik chodził nie tak jak powinien zły dźwięk i zła moc ale to pewnie też przez źle wyregulowany mechaniczny wtrysk. Zdjęta głowica w celu sprawdzenia czemu no i tu zaczynają się schody bo nic nie widać typowych uszkodzeń zawory sprawne głowica sprawna uszczelka nie...
Witam! Postanowiłem założyć ten temat gdyż sprawa dotyczy dość popularnego silnika a mimo to w sieci ciągle niewiele informacji na jego temat. Pacjent VW Polo 1.2 6V AWY. Sprowadziłem go z pracującymi 2 cylindrami. Po oględzinach kompresja na 3 cyl - 3 bar. Tak więc głowica została zdjęta i ukazał się pięknie wypalony zawór wydechowy. Głowica została...
Witam i podłączam się do dyskusji. Mam zbliżony problem przy wersji 8V. Może mój post nic nie wniesie ale chciałbym podzielić się spostrzeżeniami. Pacjent: Opel Astra F 1600cm, 8V, 75KM, silnik C16NZ A dzieje mi się podobnie. Zarówno zimny jak i nagrzany silnik (choć na nagrzanym bardziej) szarpie i pracuje nie równo. Przy dojeżdżaniu do świateł i wrzucaniu...
Moja chęć samodzielnej naprawy instalacji lpg wynikła z tego, że kupiłem auto tzw. okazyjnie, a potem szybko musiałem wydać prawie tyle samo, na jego naprawę (m.in miałem pękniętą głowicę). Trudno zatem przełknąć jeszcze konieczność wydania ok. 2 tys. zł. na tzw wymianę przodu instalacji, instalacja miała przecież zapewniać tańszą eksploatację, a nie...
Witam Wszystkich. Wiem, że ten temat już był poruszany wiele razy, ale jednak nie mogę dać sobie rady. Padła mi uszczelka pod głowicą (z wydechu wylewał się litrami płyn chłodniczy), więc na szybkiego zdemontowałem głowicę i oddałem do planowania (do tego kupiłem nowa uszczelkę, śruby, pasek, napinacz itd). Wszystko złożyłem bez żadnych problemów. Jednak...
sprawdzić szczelność głowica sprawdzić szczelność głowica astra szczelność głowica
vestel 17ips72 makro excel zapis pliku wyświetlacz sterownika pieca defro
keysight 34465a suszarka electrolux
Renault Kangoo II – brak dźwięku lewego przedniego głośnika, diagnostyka i naprawa Unitra Diora ARA-1230 – opis wtyczek, pinout, różnice ARA-1230RF-A, Polonez, ISO, DIN