Alternator Lucas.Uzwojenie stojana jest skojazone w trójkąt.
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Czy ten alternator jest 6 diodowy? Wyjście W jest podłączone do uzwojenia stojana przed diodami i jest na nim napięcie przemienne w czasie pracy i po nim regulator rozpoznaje kiedy ma zacząć pracować. Można spróbować zrobić wyjście W z zasilacza. Trzeba do uzwojenia wtórnego transformatora, tam gdzie jest niskie napięcie przemienne 12V podłączyć szeregowo...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Mam małą sprawę a chodzi mi oto czy ma ktoś jakiś przyrząd do sprawdzania stojana w alternatorze? Widziałem kiedyś u elektryka samochodowego tylko już nie pracuje w moim miescie i nie mam skąd to podejrzeć.
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie czy cewka nie ma zwarć w środku i pracuje z pełną mocą....
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Witam serdecznie ! Mam taką sprawę, chodzi mi oszybkie i pewne sprawdzenie prądnicy i alternatora wyjętą z pojazdu.
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Szukałem na forum ale nie nie pasuje dokładnie nic do mojedo przypadku. Więc opiszę może mój przypadek. Od paru dni zauważyłem że rozładowuje się akumulator mimo że lampka kontrolna ładowania akumulatora się nie swieci,. Akumulator wymieniony na nowy. Mimo to nie ma ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika...
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy.
Witam Jak sprawdzić czy alternator ładuje.... ? Prosze o dokładną instrukcje
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
https://obrazki.elektroda.pl/5567570800_... sachema instalacji alternatora jak sprawdzić żarówkę bez wyjmowania z deski rozdzielczej. Gdy odepniemy przewód o regulatora napięcia w miejscu D i złączymy go z masą powinna zaświecić. jeżeni nie prawdopodobnie jest przepalona
Witam wszystkim chciałbym zapytać jak sprawdzać alternator, piszcie jeżeli coś jest nie tak w moim. Diody są ok, wylutowałem wszystkie i sprawdziłem je przez żarówkę. powiedzcie czy tak powinno być jak na rysunkach??
Mam pewien pomysł, mianowicie chcę zbudować urządzenie (stół) do testowania alternatora. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie. Jestem początkujący jak widać, a ten temat nie daje mi spokoju. Mocowania i wszystko od strony mechanicznej mam już zaplanowane. Jakie urządzenia pomiarowe zastosować?? ( podobne urządzenie kosztuje bagatela 12000 PLN )
siemka mam maly problemik. jak mozna szybko i sparwnie domowym sposobem sprawdzic regulator napiecia i diody ???:|
Witam Posiadam Taki alternator http://obrazki.elektroda.pl/7911610800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5549865500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8306738000_1... Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora...
jak sprawdzzić alternator poloneza z regulatorem przywoizlem go z ze zlomu podłączałem przewód 30 do żarówki i do obudowy alternatora i nic rozpędzałem alternator silnikiem od pralki czy ma jakięs znaczenie w która strone się kręci z góry dziękuje za pomoc
Tak, taka jest konstrukcja alternatora i ładowania. Ładowanie jest uzależnione od napięcia na światłach, w takim dużym skrócie myślowym można powiedzieć że napięcie ładowania jest niemal równe napięciu na oświetleniu. Nie jest to jednak w pełni właściwa interpretacja tego zjawiska, musiałbym się sporo rozpisać aby wytłumaczyć to zachowanie we wszystkich...
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
http://obrazki.elektroda.net/67_12570688... Może Ci pomoże.P
regulator wymień,załóż elektroniczny. Nie baw się w regulacje tego starego zbuka,Twój oldtimer niewiele straci na oryginalności. No,może się nie bedzie mieścił w pierwszej klasie :)
Blazej nie słyszałem zeby w pojazdach mechanicznych były prądnice pradu przemiennego - takimi sa wprawdzie alternatory ale stosuje się w nich mostek prostowniczy i na wyjściu daja napięcie stałe Blad sa :) W SHL M17 Gazela jest alternator Haldex(chyba tak sie to pisalo). Potem polskie wkladali i z alternatora wychodzi 12 V zmiennego (pierwszy polski...
Najczęściej w takim przypadku na skutek nadmiernego wzrostu napięcia "leci" prostownik, alternator bez obciążenia potrafi podnieść napięcie w instalacji nawet do 50V :!: Kiedyś naprawiałem opla kadetta w którym pan "miecio" sprawdzał napięcie ładowania metodą: odpiąć akumulator i sprawdzić czy silnik zgaśnie. Silnik oczywiście zgasł, ale nie dlatego...
A może jakiś schemacik lub choćby kawałek z rejonu alternatora. O ile pamiętam(!) japońce lubili wkładać diody wzbudzenia do regulatora napięcia, ale to nie ten przypadek. Trzeba sprawdzić sam regulator "na stole" zasilaczem regulowanym. Trzeba sprawdzić diody i uzwojenia (może pracuje na dwóch fazach??? A regulator prawdopodobnie podejdzie od malucha...
To niech ten elektryk weźmie ten uszkodzony alternator i rozkręca śrubkę po śrubce. Jak już będzie miał rozebrany w drobny mak, to bierze w rękę miernik, żarówkę z kabelkiem i wio. Sprawdza uzwojenia (na zwarcie do masy, na przerwę i zwarcie między wojnę). Potem żarówkę z kabelkiem i sprawdza mostek. Dioda po diodzie w jedną stronę przewodzą, w drugą...
wymontowałem regulator i zakręciłem wiertarką, na diodach wzbudzenia i ładowaniu wykazało ok. 16v.. . Nie ma co się doktoryzować,musi Kolega sprawdzić dlaczego uzwojenie wzbudzenia masuje i od tego należy zacząć.Jak się to wyjaśni,można podłączyć sprawny regulator,akumulator i wówczas sprawdzać jakie napięcie występuje.
Witam ! Ale o szczotkach na alternatorze nic nie piszesz, sprawdź czy są dobre, bo widziałem też w astrze złamaną szczotkę. Jeżeli posiadasz miernik to możesz również sprawdzić uzwojenia alternatora sprawdzając na komutatorze.
Obrotomierz Rieju pobiera sygnał z uzwojenia alternatora (światła) lub z uzwojenia zasilania CDI. Musiałbym sprawdzić w schematach. Natomiast YBR ma zapłon DC-CDI. Można się podłączyć do wyjścia na cewkę WN, ale będzie to działało tylko z obrotomierzem starego typu. Dodano po 7 Obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Trzeba by spróbować podłączyć...
Sprawdź czy uzwojenia alternatora mają przejście do masy. Motocykl stary, dokładna kontrola wszystkich połączeń elektrycznych wokół regulatora. Regulator 4 piny? Musi być dobrze przykręcony do masy, sprawdź kostkę w regulatorze i złącze alternatora z silnika (3 piny, żółte, albo białe kable)
proponuje zacząć od zdemontowania alternatora. potem pomierzyć tak jak koledzy piszą wyżej wirnik uzwojenia stojana. Przy takiej kolejności może kolega pozna budowę i jednocześnie bedzie wiedział oczym mówimy. W alternatorze uzwojenie wirnika nawijane jest cylindrycznie i niejest trudno sprawdzić te uzwojenie. Wyjściie na dwa pierścienie ślizgowe. Jeśli...
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
Derbi z silnikiem Piaggio? Zapłon fabrycznie miałeś Ducati Energia czy Langfang Kokusan? Elektryk zamienił zapłon od rieju One mają silnik AM6 - stator pomimo pewnych różnic w wykonaniu elektrycznie pasuje, ale koło magnesowe fizycznie nie pasuje. Możliwe scenariusze: 1. Zapłon daje zbyt słabą iskrę przy obciążeniu alternatora. Należałoby sprawdzić...
teraz też patrzę, że nie działa mi obrotomierz...a działał... W starszych silnikach diesla obrotomierz był brany z alternatora - odczep z uzwojenia alternatora. Jeśli nie działa ci obrotomierz to możliwe, że jest też problem z samym alternatorem czyli ładowaniem. Warto to sprawdzić. nie wiem czy ma to jakiś związek ale auto długo stało - około rok......
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Urwana szczotka mogła spowodować zwarcie pomiędzy pierścieniami ślizgowymi, co w konsekwencji mogło doprowadzić do uszkodzenia regulatora elektronicznego. Pozostałe elementy alternatora możesz sprawdzić w łatwy sposób, aby je wykluczyć. Sprawdź również stan samych pierścieni wirnika, oraz oporność uzwojenia wzbudzenia.
Witam Dość często zdarza mi się naprawiać uszkodzone alternatory samochodowe. O ile sprawdzenie uzwojenia twornika i wirnika oraz zestawu prostowniczego nie jest problemem, to jeśli chodzi o regulator napięcia sprawa się komplikuje. Z powodu braku stołu probierczego, pewność że regulator jest sprawny mam dopiero wtedy gdy zamontuję alternator do samochodu...
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
Witam wszystkich na forum Moje zapytanie jest odnośnie regulatora w zeszłym roku podczas koszenia nieraz zapalała się kontrolka ładowania ale na wyższych obrotach gasła a w tym roku pierwsze koszenie i cały czas świeci czytając różne forum nie bardzo znalazłem pokrewne tematy. Ale moim pierwszym sprawdzeniem było podłączenie miernika pod akumulator...
Da sie sprawdzić alternator za pomocą multimetru przy odłączonych wszystkich przewodach od niego. Nie do końca. Multimetr nie wykryje, czy izlocja uzwojenia w stojanie jest w porządku czy też nie. Wyciąganie alternatora z malucha tylko na pozór jest wredne, ale jeśli się odkręci nakrętkę wentylatora przez wlot powietrza z tyłu silnika to i wyjęcie...
A jak są połączone w instalacji samochodu? Ja mam wrażenie (ale to trzeba sprawdzić), że D+ alternatora powinno być połączone z B+, a do regulatora napięcia podłącza się DF - jakoś tak się podłączało prądnicę, więc jeśli regulator ma działać tak samo, to i alternator powinien być tak podłączony, zresztą oznaczenia do tego pasują, D+ i DF to pewnie końce...
To, że alternator prawidłowo ładuje nie oznacza, że jest w pełni sprawny. Często pada jedna z diód prostownika (zwiera się) i prąd ucieka do masy. Normalnie podczas pracy silnika niby wszystko jest w porządku, w końcu nadal pozostałe dwa uzwojenia alternatora pracują prawidłowo, tylko są bardziej obciążone. Polecam sposób sprawdzenia zaproponowany przez...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne)....
juz znalazlem przyczne (tzn. jakies 3 tyg temu). Jedynym uszkodzeniem alternatora bylo przjscie uzwojenia stojanu do obudowy - okolo 20 ohm. Czyli prawdopodobnie alternator wytwarzal napiecie i je oddawal odrazu do masy. Zostal wymieniony stojan i jest ok. Za wymiane dalem 100zl, reszta elementow byla dobrych. pozdrawiam i dziekuje za zainteresowanie...
No, to jesteśmy w domu. Prawie... Bo dziwaczny ten regulator. Jasne jest zasilanie regulatora po stacyjce, wyjście na kontrolkę ładowania, wyjście prądowe alternatora, ale te trzy przewody idące do alternatora z regulator... Rozumiem szczotki izolowane lub uzwojenie magnetowodu. Ale ten trzeci? Środek gwiazdy? Dodatkowa masa? Niestety, z tym alternatorem...
Witam,Co do zanikającego ładowania na wyższych obrotach,winowajcą może być regulator napięcia Dodano po 6 Proszę poczytać temat na elektrodzie DUŻE ŁADOWANIE W BIZONIE-ROZWIĄZANE.
Żeby sprawdzić diody trzeba uzwojenie odłączyć. Z podłączonym można wykryć jedynie zwarcie diod bo przerwy np jednej diody się nie da. PRZEZ DIODY WZBUDZENIA NIE JEST NIC PROSTOWANE (PRĄD ORAZ NAPIĘCIE DO AKUMULATORA), TO SA ODCZEPY TRZECH UZWOJEŃ, KTÓRE ZASILAJĄ REGULATOR NAPIĘCIA. Jest prostowanie przemiennie napięcie z uzwojenia na drugi plus do...
Jeżeli pali się kontrolka to prawdopodobnie nie ma ładowania przyczyn może być wiele zwarcie do masy uzwojenia stojanu można sprawdzić przapuszczając prąd do żarówki 100W /220V między masą alternatora a uzwojeniem ma nie być przepływu prądu jak jest to uzwojenie do wymiany wylutować mostek prostowniczy i sprawdzić poszczególne diody a potem wymienić...
Szczotka powiedzmy minusowa na osobnym konektorze ,nie jest przymasowana do śruby mocującej szczotkotrzymacz do alternatora.Takie jest rozwiązanie w alternatorze 6-cio diodowym . Dodano po 9 Przewody regulatora napięcia mogą mieć inne kolory (takie kolory ma regulator ELMOT).Jednak by nie było pomyłki ,przewody mają różne końcówki konektorowe. Zasilanie...
Ona chyba jest tu niezbędna w obwodzie wzbudzenia alternatora Witaj kol. tak ona tam musi być Myślałem nad podłączeniem żarówki zamiast uzwojenia wzbudzenia OK wypadało by dać tam żarówe co najmniej 21W a i jeszcze regulator steruje masą jak pisałeś więc obudowa regulatora do masy
Witam. Usterki szukałbym na dojściu paliwa, filtry, potem na wysokim ciśnieniu, pompa, wtryskiwacze. Trzeba najpierw sprawdzić czy nie zapowietrzona pompa wtryskowa . Co do alternatora - wygada na polski 9 diodowy i tak jakby do niego podłączono regulator od starszego typu na 6 diod. Jest wolny pin od diod wzbudzenia, gdzie zwykle podłączony jest regulator...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek...
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli +.Sprawdź na zapalonym silniku jakie jest napięcie...
Sprawdziłem dopiero dziś ...... Oporność każdego uzwojenia jest taka sama i wynosi 1 Ohm(każe z każdym), oporność względem masy motocykla wynosi 2Ohmy, i to mnie zastanawia....... Teoretycznie jest przebicie każdego uzwojenia na zewnątrz stad te dwa ohmy ale wartości dla każdego uzwojenia względem masy są identyczne, nie wiem bo wydaje mi się że wzgledem...
Napisze za Jarka, właśnie wzięliśmy stojan od poloneza, wcisnęliśmy do obudowy alternatora Fiata wszystko złożyliśmy do kupy i działa. Uzwojenia są inaczej wyprowadzane ale to nie był akurat problem. Przy demontażu uszkodziły się też diody od wzbudzenia ale i z tym się uporaliśmy (daliśmy nowe diody) Pozdrawiam
wirnik i stojan mogą mieć zwarcie do masy lub nawet uzwojenia zwierają sie do siebie co jest częste przy zbyt dużym obciążeniu alternatora (np zapalaniem na kable z uruchomionym silnikiem) lub przepalonym mostku prostowniczym to też warto sprawdzić poprzez zmierzenie uzwojeń co elektryk powinien zrobić
Płyta z tym nitowanym wyjściem oczkowym jest plusowa. Widać że się tam grzało i to prawdopodobnie była usterka tego alternatora. Tam gdzie trzy śruby wciskane to jest płyta minusowa. Odlutuj trzy końce uzwojenia od mostka i dopiero sprawdzaj diody. Najlepiej żarówką 20-40 W ,omomierz i test diody na mierniku to tak sobie pokazują . Ten "element" na...
uzwojenia alternatora sprawdzi uzwojenia alternatora uzwojenia stojana alternatora
błędy wtryskiwaczy jumper siłowniki siemens zwarcia zwojowe
schemat radia zosia buderus logamax gb072
Lokalizacja bezpiecznika gniazd 12V w MAN TGE 2021 2.0 Diesel Czy akumulator żelowy może syczeć podczas ładowania?