Witaj! Zrób tak jak pisałem.Wystarczy twój przyrząd do stwierdzenia połączenia uzwojenia z masą.Końcówki złączone razem trzeba rozłączyć by stwierdzić jaka cewka ma połączenie z masą. Po rozłączeniu cewek dotykaj przyrządem do końcówek cewek i tam gdzie będzie pokazywać zwarcie z masą to te uzwojenie...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal...
Witam, miałem problem z ładowaniem akumulatora w Fordzie Escorcie 1.6D rocznik 85. Po wielu "badaniach" regulatora, szczotek etc. podłączyłem na wirnik stałe napięcie, ale dalej napięcie na akumulatorze nie przekraczało na wolnych obrotach 12,5V. Wywnioskowałem, że albo poszły diody albo uzwojenie...
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
Pewnie rozwalone łożyska . Reszta jak Kolega Sebek napisał . Sprawdzić opór między uzwojeniem i obudową po odłączeniu mostka od masy (obudowy). Można żarówką ze źródłem zasilania.
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co nie zgadzało się...
Diód mocy (takich jak w alternatorze) nie sprawdzi dokładnie testerem z miernika, tester nie wymusi odpowiedniego prądu. Takie diody trzeba sprawdzać z prądem w kierunku przewodzenia rzędu 5-10A i dlatego do tego celu najlepiej nadaje się akumulator samochodowy i żarówka 55-100W jako obciążenie. Śmiem...
Może regler walnięty, może diody. DO sprawdzenia diód potrzeba odlutowac uzwojenia. Diód jest 9: 3 pomocnicze i 6 głównych. Z objawów co piszesz to raczje diody główne kaputt.
Jaki powinien być opór na ślizgaczach wirnika? Ktoś wie, mierzył? Mam 120 omów. coś mi się wydaje za dużo... Alternator z e46 valeo 14V 90/150A TG15C012
Witam ! Ale o szczotkach na alternatorze nic nie piszesz, sprawdź czy są dobre, bo widziałem też w astrze złamaną szczotkę. Jeżeli posiadasz miernik to możesz również sprawdzić uzwojenia alternatora sprawdzając na komutatorze.
W 13 poście pisałem, że wychodzi za mały opór drutu i żebyś to sprawdził. Uzwojenia alternatora 24V poznać po tym, że jest cieńszy drut i wirnik ma opór 16 - 18 om. Jeżeli stojan ma też gruby drut to cały alternator jest 12V Wirniki się nie palą tylko ulegają uszkodzeniu z winy użytkownika.
Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty 250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia nie mogłem...
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci...
No to bylem przy maszynie, a do tego udało mi się dopaść akcesoryjną prądnice. Oto co mamy u pacjenta: Na zdjęciach widoczny jest regulator (oryginał, jaki był założony fabrycznie) i moduł zapłonowy, z którego wychodzą 3 wtyczki, jedna pojedyncza i dwie wielopinowe, jak widać...
Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne...
Witam! nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Ale po kolei, w warunkach domowych sprawdziłbym połączenia przewodami z alternatorem. Możesz jechać do mechaniora i on to sprawdzi, jeśli będzie wyglądało ok. to po prostu wyciągnie alternator, sprawdzi uzwojenie wirnika, komutator, szczotki, uzwojenie...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt neutralny uzwojenia...
Skuter posiada typowe rozwiązanie alternatora trójfazowego z magnesami trwałymi. Regulator w cenie 390 zł to norma. Regulator bez wątpienia uszkodzony, skoro daje takie napięcie, a nie ma wejścia "sense". Posiada ślady przypalenia? Uzwojenie alternatora w takim przypadku również należy gruntownie...
Jeżeli chcesz się zająć samemu to po kolei: - Wymontować alternator, ew zdjąć koło pasowe. - zdemontować plastikową osłonę Uzwojenie stojana połączone jest z mostkiem prostowniczym metodą zgrzewania, trzeba więc delikatnie porozcinać odczepy. można zdjąć mostek prostowniczy. W mostku masz 9 diod,...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem...
Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić się lampka akumulatora na desce rozdzielczej, przełożyłem regulator napięcia z innej 700 i było to samo. Sprawdziłem uzwojenie na wirniku było w normie- 3,4Kom, sprawdziłem 3 fazy- nie ma przerwy opór w granicach...
Zakładam temat ponownie gdyż "viper555" zamknął poprzedni temat pisząc iż "Mostek do wymiany /zwarta główna dioda/.P" ZAZNACZAM kompletny mostek wymieniłem dzisiaj na nowy i uszkodzenie nie zniknęło. -->Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić...
Kolego nie czyść uzwojeń alternatora, bo je uszkodzisz. Możesz je przedmuchać powietrzem ze sprężarki lub usunąć pył pędzlem. Sprawdź łożyska, czy się nie zacinają. Możesz ostrożnie usunąć korozję ze statora. Wymontuj szczotki i sprawdź ich długość. Sprawdź stan pierścieni współpracujących ze szczotkami,...
Akumolator sprawny ładowany cała noc. po odpaleniu pokazywało na wolnych obrotach ok 0,5 A a na wysokich dochodziło do 3A . Przy jakim napięciu na akumulatorze? Przy w pełni naładowanym akumulatorze prąd ładowania nie będzie duży, ale napięcie wysokie. Przydałoby się odtworzyć część schematu...
Jeśli sprawdzisz połączenie masowe silnika z akumulatorem oraz zacisku B+ alternatora z + akumulatora i okaże się o.k. to problem nadal tkwi w alternatorze. Wymontuj go i sprawdź uzwojenie (rezystancję) względem obudowy.
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz,...
Nie wiem czy dobrze rozumiem. Mam zmierzyć amperomierzem ile wychodzi prądu z alternatora? Czy regulator nie powinien od razu reagować na brak obciążenia prądowego i zwiększać napięcie? 1. Jak sprawdzić czy alternator jest obecnie sprawny (zakładam, że nowe diody jeszcze się nie spaliły od tego obciążenia...
Mam dwie lutownicę :) Pistoletową i kolbę. Miernik też mam (Brymen a nie marketowy) żeby sprawdzić uzwojenia i ewentualne przebicia na obudowę. Opis podłączenia uzwojenia też mam więc wiem między, którymi kablami sprawdzać rezystancje. Nie traktujcie mnie z góry z powodu niskiego "poziomu" na elektrodzie...
Dostałem oryginalny alternator w częściach, który wyjeli po przywiezieniu z zachodu, poskładałem gada, sprawdziłem uzwojenia prostownik połączenia z regulatorem, włożyłem i dalej nic. Brak ładowania napięcie 12V, teraz oprócz P1246 -Alternator(usterka), wywala mi jeszcze dodatkowo P1632 - Alternator...
Co sprawdzałeś po rozebraniu alternatora? Sprawdziłeś uzwojenia, diody ? Potrzebny będzie jakiś schemat, żeby sprawdzić te ,,4 przewody". Daj zarobić komuś kto się na tym zna, zanim więcej bałaganu nie narobisz.
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż...
[quote="2703"]Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. Na kupowanie różnych regulatorów i dobieranie właściwego doświadczalnie nie stać mnie. Co masz na myśli pisząc te słowa ? Nie słyszałem, za kilkoma wyjątkami, o dobieraniu regulatora. Regulator ma seryjnie określone...
Nikt wróżką nie jest. alternator rozebrać ,obejrzeć wewnątrz,sprawdzic stan pierścieni i szczotek.Sprawdzić uzwojenie, oraz diody pod obciążeniem.
Diody mierzyłem multimetrem (odkręcona płytka od uzwojeń) przejście w jedną stronę na 590ohm. Szczotki i komutator są jak nowe. Żeby sprawdzić ten alternator ma on złącze 3 pinowe i B+. wystarczy podać przez kontrolkę +12V? Czy jeśli podam mu mu napięcie to powinienem czuć jakiś opór na wirniku?
A sprawdziłeś uzwojenie na zwarcie
Sprawdź uzwojenie stojana czy nie ma przebicia do masy, miałem podobny przypadek w nissanie jak korozja spowodowała spuchnięcie miejscami stojana.
Jak umiejętnie otworzysz i masz doświadczenie w naprawie tego typu hybryd, to próbuj... Możesz kupić jakiś zamiennik, uniwersalny lub samemu zrobić. Schematy są na forum. Jednak nadal uważałbym z nowym regulatorem. Sprawdź uzwojenia, bo regulatory będą ci się palić, jak suche siano.
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz...
Żarówka świeciła ,bez żarówki też sprawdzane. Pytanie czy mogę tak sprawdzić z podłączonym regulatorem lub czy regulator ma wpływ na wzbudzenie prądnicy ? Regulator nie ma wpływu na wzbudzenie. Po podaniu bezpośrednio 12V na pierścienie (szczotki) między fazami (żółte kable) musi być napięcie oczywiście...
Szczotka powiedzmy minusowa na osobnym konektorze ,nie jest przymasowana do śruby mocującej szczotkotrzymacz do alternatora.Takie jest rozwiązanie w alternatorze 6-cio diodowym . Dodano po 9 Przewody regulatora napięcia mogą mieć inne kolory (takie kolory ma regulator ELMOT).Jednak by nie było...
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można...
Witajcie. Pacjent alternator Elmot A124 w ciągniku C-330. Mianowicie od początku. Przestała działać kontrolka ładowania jak i ładowanie poszło się wietrzyć... Żarówka sprawdzona i działa, po odpięciu kontrolki od alternatora i podłączeniu jej do obudowy świeci więc tu problemu nie było. Po wyjęciu...
Jak alternator się grzeje to albo przez zwarciowy prąd na jego wyjściu (można spalić auto) albo może mieć zwarcie w środku na diodach lub uzwojeniach i pozostaje jeszcze regulator napięcia. Amatorsko można pomiędzy przewodem prądowym włożyć bezpiecznik samochodowy np 25A jak go spali to masz zwarcie...
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również...
Witam, korzystając z danych dostępnych na stronie zbudowałem regulator ładowania z drugiego schematu na stronie, oparty o tranzystor TIP142. Jedyny element jaki zmieniłem względem schematu to dioda prostownicza 1N5408 na BY399 (podanego nie było na stanie i sprzedawca dobrał to jako zamiennik). Mój...
Witam Jak w temacie potrzebuję przezwoić uszkodzony (uzwojenia z mechanicznie uszkodzoną izolacją) zmasowany iskrownik na pełen alternator, czyli kompletne 6 cewek do ładowania aku 12v. Dobierając się do cewek policzyłem zwoje jest po 80 i narysowałem schemat w jaki sposób były one pierwotnie nawinięte...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania...
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia...
Kolego Adam, to takie typowe dzisiaj, ktoś czegoś nie widział, nie ma pojęcia, pisze głupoty, mistrzu jesteś wielki, chylę czoła, tyle, że ja nie twierdziłem, że widziałem alternator man-a, chociaż tutaj kolega się myli, bo alternator man-a widziałem, uruchamiałem nawet linie montażową, z której wychodziły...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego)...
Witam, wczoraj dopadła mnie mała awaria, a więc fiat brava 1.6 16v 97r. wracam sobie do domku z pracy, dojechałem do skrzyżowania i zapaliła sie kontrolka od ładowania(miałem 5km do domu to się nie zatrzymywałem) ruszam ze skrzyżowania i patrze że powyżej 3000rpm kontrolka gaśnie, po dojechaniu do domu...
WITAM. Jakiś czas temu piszczał mi pasek alternatora przy zapalaniu.Ostatnio przy jeździe podczas deszczu wjechałem w duża kałużę i zaczeło piszczeć i od tego czasu piszczało coraz częściej samo.Wczoraj wracając do domu zaczeło coś śmierdzieć jakby spalona guma paska.Wymieniłem pasek ale i tak po rozruchu...
W starszych samochodach wzbudzenie przechodziło przez kontrolkę ładowania. W nowszych zarówno kontrolką jak i wzbudzeniem alternatora steruje elektronika (te cienkie przewody). Czasem okazuje się, że chociaż na stole alternator ładuje, to w samochodzie już niestety nie. Zwłaszcza dotyczy to chińskich...
Witam Problem dotyczy auta Mitsubishi Galant 1.8TD z 92 roku Od tygodnia walczę z brakiem ładowania w aucie. Akumulator jest nowy, ma z 4 miesiące. Alternator jest po wymianie regulatora napięcia. Sprawdzone ma diody niskoprądowe, działają tak jak powinny. Wirnik i uzwojenie też ok, według service...
Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy). W takim razie lampka kontrolna ma niewiele wspólnego ze wzbudzeniem i chyba zachowuje się poprawnie skoro napięcie na instalacji nie przekracza 12,7 V. Trochę trudno radzić na odległość skoro...
Witam. W opisywanym aucie nie ma ładowania. Jak silnik pracował to na aku było 12.5V. Po wyjęciu alternatora i rozebraniu go na części pierwsze zauważyłem że jedna szczotka się skończyła. Mam zamiar kupić cały regulator nowy, typ HUCO 130512 . Ale nie w tym rzecz. Sprawdzałem diody w tym altku, ale...
Witam. Samochód po roku 2000 silnik 2.4. Alternator bosch 75A. ładowanie dochodzi do 14.7 na wolnych obrotach. Kontrolka ładowania świeci cały czas. Po wyjęciu alternatora i obejrzeniu wszystko wygląda dobrze. Uzwojenie stojana nie ma żadnych przebarwień świadczących o spaleniu. Uzwojenie wirnika to...
Czyli jeden koniec uzwojenia U i Z daje na kondensator a drugi na gniazdko ? Nie wiem czy tak. Bo nie wiem czy oznaczenie U-U to jest jedno uzwojenie, a Z-Z drugie uzwojenie. Wydaję mi się, że robocze uzwojenie powinno być nawinięte grubszym drutem, niż uzwojenie pomocnicze, lub powinno mieć więcej...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki...
czasami nie działa prędkościomierz A co ma prędkościomierz wspólnego z alternatorem? Do alternatora dochodzi 4 przewody, jeden od wzbudzenie, jeden od ładowania oraz plus i minus Wyprowadzenie oznaczone jako "W" to nie wzbudzenie tylko wyjście do obrotomierza. Zasilenie wzbudzenia w pierwszej fazie...
Witam, regenerowałem właśnie alternator od volvo S60, nowe łożyska i nowe pierścienie ślizgowe. Pierścienie dokupiłem - jakiś zamiennik (wyglądał identycznie). Mają one z jednej strony specjalną wypustkę, chyba żeby odwrotnie nie podłączyć, niestety przed założeniem nie sprawdziłem jaka jest ich biegunowość....
Witaj! Sprawdź szczotki i połączenie./Wirnik posiada uzwojenie zakończone pierścieniem.Jeden koniec uzwojenia jest na masie a drygi dostaje napięcie z regulatora./ Alternator to nie prądnica samowzbudna. Alternator posiada trzy cewki połączone diodami,które prostują napięcie zmienne na stałe. Wirnik...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem...
Witam ! Co prawda nie jestem specjalistą od elektryki samochodowej, ale zastanawiam się nad podanym sposobie sprawdzenia regulatora napięcia. Jeżeli dobrze zrozumiałem, to proponowaną żarówkę należy włączyć w miejsce obwodu wzbudzenia. Wydaje mi się, że obwód ten jest załączony, gdy napięcie jest...
Dla mnie jest uszkodzony regulator napięcia, który cały czas podaje napięcie poprzez szczotki na wirnik-uzwojenie wzbudzenia a wartość prądu o którym piszesz dokładnie temu odpowiada. Tak, ale w kolejnym alternatorze? Kupiłem calkowicie nowy i sprawdzony alternator. W czasie regeneracji zostal nawet...
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też...
Witam. Mam problem z alternatorem w niedawno kupionym samochodzie Kia Sportage 2.0TDi z 2000r a mianowicie: samochodem jezdziłem przez ok tydzień-ok 400 km. W samochodzie były uszkodzone świece żarowe co zmuszało do dlugiego kręcenia rozrusznikiem przy rozruchu jednak akumulatora nie trzeba bylo doladowywać. Wymieniłem...
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych...
Witam. Mam zafirę a po lifcie z 2001 roku 1,8 benzyna pełne wyposażenie z automatyczną skrzynią biegów. Alternator 100a .Miałem uszkodzony sterownik silnika, nie podawał sygnału czujnika temperatury na sterowniki przez co sterownik wchodził w tryb awaryjny i wentylatory na maksa. Szukałem przerwy w instalacji,...
ma się rozumieć że diody sprawdzałeś po rozlutowaniu stojana :D tak jak kolega wcześniej napisał sprawdź uzwojenie wirnika gdyż często urywają się w miejscach gdzie są zagniatane najlepiej sprawdzić to poprzez ich delikatne podważenie
Witam. Można odświeżyć trochę ten temat?? Chciałbym sprawdzić alternator z mojego mundka 1.8TD 96 mk1, bo nie ładuje. Alternator dokladnie taki jak na zdjęciu (tzn. bez tego oleju- jest suchy, pierścienie w dobrym stanie, szczotki też). Alternator jest wyjęty ciągłość uzwojeń sprawdzona, regulator...
Wyczyściłem wszystkie przewody (jeden z regulatora napięcia był podpalony - łączył się on z wyjściem z alternatora), sprawdziłem wyjścia z alternatora na każdym uzwojeniu po około 6 v więc chyba wszystko jest ok z alternatorem. Akumulator podładowałem napięcie około 12,6-12,8 V. Bez żarówek oświetleniowych...
Witam serdecznie: Natomiast alternator jest wyposażony w regulator 70 A Wiesław Witam. Nie ma czegoś takiego jak regulator 70A :), amperaż alternatora definiuje stojan i uzwojenie wirnika, regulator tylko reguleje napięcie. Jak masz numery jakieś na alternatorze to podaj, zobaczymy ile ma...
Cześć! Żeby stwierdzić jaki jest powód uszkodzenia alternatora to trzeba go rozebrać i po sprawdzeniu i ustaleniu uszkodzonych części można wydać opinię. Należy sprawdzić diody ,stan uzwojenia /czy nie jest spalone-zwarte/ wirnik czy nie ma przerwy, sprawdzić regulator. Sprawdzić łożyska. W samochodzie...
Co do pomiarów rezystancji to nie wierzyłbym wskazaniom "wksaźnika" - bo nie miernika - którego akurat miałem pod ręką. Pomierzę je przy najbliższej okazji miernikiem. Z racji płynnej i przeprowadzonej w dobrym zakresie regulacji prądu płynącego przez wirnik domyślam się, że uzwojenie wirnika, szczotki...
To ja się podepnę, alternator posiadam z mazdy 626, bodajże 75A. Zacząłem od sprawdzenia jak połączone jest uzwojenie, było w gwieździe, oraz z pojedyńczymi uzwojeniami równolegle. rozłączyłem wszystko zachowując kolejności (A,B,C uzwojeń) i połączyłem szeregowo, i w trójkąt. Muszę jeszcze zakupić jakiś...
No przede wszystkim po przetoczeniu należy wyeliminować prawdopodobieństwo bicia z samego faktu toczenia, jeśli wirnik prawidłowo był zamocowany w uchwycie i na nakiełku. Przetoczenie eliminuje jakiekolwiek bicie. Osobna sprawa to grubość miedzianej warstwy ślizgowej po przetoczeniu. Może się okazać,...
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory...
Zaniosłem już alternator do serwisu. Sprawdzono go tam. Wyszło, że ładuje poprawnie, a więc nie ma możliwości byśmy mieli do czynienia z przebiciem uzwojenia. Możliwe, że miałem trochę za bardzo napięty pasek. Tak czy inaczej temat uważam za zamknięty
A więc jest lepiej niż założyłem. Skoro już oglądałeś i rozbierałeś to mogłeś sprawdzić połączenia T. Także możesz podać oznaczenia regulatora napięcia. Chyba mamy do czynienia z regulatorem RC1? Być może jego elektronicznym odpowiednikiem. Trochę nie rozumiem twego opisu funkcjonowania z kontrolką,...
Czy masz miernik by sprawdzić przejście w Ω.Jeżeli nie to zrób prowizoryczną kontrolkę z żarówki przykładowo 24V/4W.Jeden koniec kontrolki podłącz do zacisku B+,drugi koniec do zacisku 54 na zacisk DF daj masę .Zobacz czy kontrolka się zapali.Jeżeli nie może być uszkodzony wirnik ,krótkie szczotki...
Do sprawdzenie prądnicy musisz miec uchwyt do jej zamocowania, coś do napędu i akumulator do wzbudzenia. Chyba że sprawdzisz tylko uzwojenie omomierzem i styk na szczotkach. Z alternatorem podobnie tyle ze bywają samowzbudne........, Pozdr.J.
Dokładnie tak jak napisał imiela. Samowzbudzanie się alternatora wynika z istnienia magnetyzmu szczątkowego rdzenia wirnika. Swoją droga możnaby alternatorowi trochę pomóc przyklejając do wirnika małe magnesy neodymowe, ale tu pojawia się problem ich doboru - bo jeśli chcemy zachować regulator napięcia...
Skorodowane połączenia lub uskodzony wirnik alternatora. Ewentualne diody pomocnicze i regulator. Tak jak pisałem regulator wymieniałem jakiś miesiąc temu bo cały czas było ładowanie 13,50 na pusto i 13,00 na światłach. A jak mogę sprawdzić wirnik? a jeśli chodzi o diody to trzeba je odlutować...
Sprawdź podłączenie przewodów od alternatora do akumulatora, w razie konieczności oczyścić styki z korozji. Dokonaj oględzin alternatora, czy uzwojenia nie są uszkodzone. Sprawdź w razie konieczności wszystkie diody na tzw. przebicie, ale każdą osobno. Jeśli masz możliwość podmień regulator. Jak wyżej...
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili....
Witam serdecznie, od niedawna posiadamy stół do sprawdzania alternatorów/rozruszników jak i samych regulatorów po obciążeniem. Model MS004 COM, Jest to firma zagraniczna i ciężko z nimi się dogaduje odnośnie podpowiedzi jak daną rzecz sprawdzić. W prostszych alternatorach, czy regulatorach nie mam...
Nadal pozostanie podwyższona rezystancja szeregowo w obwodzie akumulatora, co będzie się przekładało na większa pulsację napięcia w instalacji. Bardziej słuszną drogą wydaje się być naprawa okablowania (bo to ono zwykle jest winne) Zgodzę się, jednak jeśli będzie poprawione okablowanie, napięcie będzie...
Witam . Chciałem zapytać jakie diody i ile sztuk jest potrzebnych do alternatora w skodzie Fabi MAGNETON 70A. Alternator nie ładuje akumulatora a elektryk powiedział że diody są do wymiany. Sprawdził to czy tak sobie strzelił? Równie dobrze może to być wadliwy regulator, przerwa w którymś uzwojeniu,...
Teraz nie demontowałem alternatora, bo nie wiem w czym leży problem. Poprzednio alternator był rozebrany na czynniki pierwsze. na zdjęciach wyżej widać moduł z diodami rozebrałem go tak aby żadna dioda nie była połączona z inną. Sprawdziłem diody czy nie mają przebicia i wszystkie były dobre. Regulator...
Sprawdź tor prądowy obwodu wzbudzenia alternatora - czyli po kolei od zasilania, regulatora prądu wzbudzenia, uzwojenie wzbudzenia, szczotki na wirniku magneśnicy, diody wzbudzenia (sprawdź połączenia lutowane ). Tyle tylko że to wszystko trzeba robić na wymontowanym i rozebranym alternatorze. I niech...
Takie regularne uszkadzanie regulatorów może wskazywać na głębszą usterkę. Zamiast wymieniać regulatory, radzę zdemontować alternator i sprawdzić w nim diody i stan poszczególnych uzwojeń. Dodatkowo radzę sprawdzić stan okablowania alternatora oraz jego masę.
kolego w tych alternatorach uszkadzają sie wirniki tzn. jest wada mocowania uzwojenia wirnika z biegiem czasu tworzy sie tam luz i zaczyna się ruszać urywając przewody od pierścienia Dodano po 2 a w tych modelach lampka świeci nawet jak niema szczotek lub jest przerwa na wirniku [taki układ]
No cóż częściowo takie rozwiązania wcześniej przewidywałem, ale częściowo postarałem się wyeliminować: To nie spóźniony rozruch alternatora tylko włączają się świece żarowe. Jeżeli temperatura zewnętrzna jest za wysoka do włączania świec szukać usterki w obwodzie grzania /czujnik, sterownik itp/...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się...
Tzn. mierzyłem napięcie na aku przy zapalonym silniku i na obrotach i napięcie takie samo jak na wyłączonym silniku. Dlatego stwierdziłem że to alternator. Sprawdziłem szczotki są w dobrym stanie, tylko martwi mnie jeszcze jedna sprawa. Otóż kontrolka ładowania w ogóle się nie zapala. Ani po przekręceniu...
Alternator trzeba dokładnie sprawdzić. Podejrzewam uszkodzone uzwojenie wirnika-rotora, które jest zasilane z akumulatora. Podłącz je przez żarówkę jak radzono wyżej. Sprawdzenie to wykonań po odłączeniu czujnika temperatury, a później drogą eliminacji odłącz alternator i w ten sposób ustalisz "sprawcę".
Kolego, nie słuchaj głupot o kablu kontrolki. Na tym forum tak się porobiło, że byle łajza bez wiedzy pisze pierdoły. Nie ma tam kabla kontrolki, przewody są trzy, na jednym jest plus zasilania i idzie z bepziecznika, to jeden skrajny. Środkowy i drugi skrajny idą do PCM, idzie tam sygnał protokątny...
Witam znajomy dał mi do sprawdzenia co rozładowuje mu akumulator. Wiec sprawdziłem "ucieka" 3 ampery i praktycznie po nocy nie zapali. Okazało się, że bierze przez alternator (po odłączeniu prądowego przewodu spada do 0.02 A) Wiec przyczyna leży w alternatorze (było wymieniane w nim: regulator napięcia,...
Witam Robię sobie obrotomierz do Passata B3 1.9TD. Sygnał biorę z wyjścia W alternatora. W czasie doświadczeń wyszło mi, że na jeden obrót alternatora jest 6 impulsów na wyjściu W. Podejrzewam, że wynika to z liczby cewek w alternatorze, w moim przypadku było by to 18 cewek, uzwojeń, czy jak to się...
Jeśli chodzi o alternator z Focusa, to zostały wymienione łożyska oraz mostek i szczotki (uzwojenie było sprawne) - zrobił mi to znajomy mechanik (ja nie miałbym warunków na wymianę łożysk). Dodatkowo trzeba było jeszcze rozruszać i nasmarować tuleje łapy (te nacięte), bo po nawet lżejszym przykręceniu...
Musisz zmierzyć jakie alternator generuje napięcie. Czy sprawdziłeś, może masz w instalacji "złodzieja prądu" i akumulator rozładowuje. Alternator może mieć zwarcie w uzwojeniach, lub któraś z diod. Zdemontuj pasek napędowy i sprawdź, czy łożyska nie uległy uszkodzeniu. Staszek jak sprawdzę,że łożyska...
Witam, posiadam sporo uszkodzonych alternatorów do wyżej wymienionego auta. Wszystkie alternatory to delco remy i posiadają takie regulatory jak na obrazku. Chciałbym poskładać choć jeden dobry z tych kilkunastu sztuk. Dlatego też chciałbym prosić o skontrolowanie mojego pomysłu (sposobu sprawdzania)...
Stawiam na przebicie w uzwojeniu stojana do masy. Jeśli alternator jest nisko zabudowany taki objaw może się pojawić po 10 latach użytkowania i jest narażony na wodę. W zimie dochodzi jeszcze sól. Jedyną rzeczą żeby się przed tym ustrzec to upapranie w/w uzwojenia w silikonie lub smarze oleju, będzie...
Wiem, widziałem, ale same mostki też da się kupić. Dlatego chciałem sprawdzić regulator. Trochę też z ciekawości. Pod względem ekonomicznym i czasowym lepszym rozwiązaniem jest zakup używanego alternatora, zwłaszcza, że nie podoba mi się uzwojenie stojana współpracujące z uszkodzoną diodą.
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w...
Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych o...<br/><br/> Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych obrotach przygasa ale nie gasnie do końca <br/> Uszkodzone <br/>uszkodzone...
witam cie aku raczej nie ma tu wplywu ,brak ladowania spowodowal wyladowanie aku ,bo caly uklad elektryczny w czasie jazdy pobiera ok. 15 amp pradu,wiec jesli jechales bez ladowania i to przez pare godzin to i tak miales szczescie ze dotarles do celu .Co proponuje ci zrobic ,jesli jest taka mozliwosc...
Jak oddasz stary do regneracji to i taniej i pewniej bedzie, ponieważ te alternatory potrafi rozsadzać rdza od środka. Lubia także padać uzwojenia a tego sam nie sprawdzisz.
Aleksander_01 dzwoniłem do firny regenerującej alternatory i tam mi podali kwotę 350zł za naprawę uzwojenia Strumien swiadomosc... samochód masz uszkodzoną maskę, lampę i błotnik nic więcej. Instalacja el jest cała nipper wczoraj tak zrobiłem wziałem jeden z kabli rozruchowych i jeden koniec przypialem...
Witam mam alternator z mercedesa w169 2,0CDI A6401540202 - Przestał ładować wymieniłem w nim szczotki , okazało się jeszcze ze w miejscu podłączenia komutatora z uzwojeniem wirnika nie było przejścia , poprawiłem lut teraz wirnik ma ok 4om Diody wyglądają dobrze . Rozpędzam alternator...
Witam,potrzebny jest miernik do sprawdzenia półprzewodników i induktor do sprawdzenia stanu izolacji uzwojeń.Zasada działania alternatora jest chyba znana ,ale na wszelki wypadek zobacz sobie: (z induktorem uważaj na półprzewodniki) POWODZENIA.
Witam! Problem polega na tym, że W pewnym momencie na konsoli zapaliła się kontrolka ładowania. Zgasilem silnik i uruchomiłem go ponownie, znów to samo; kontrolka się pali a po zwiększeniu obrotów ma przebłyski typu raz mocniej a raz słabiej się pali. Następnie stwierdziłem, że alternator się...
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli...
Cel - napęd e-roweru, pożądany duży moment przy możliwie niskich prędkościach obrotowych (ideał to obroty max rzędu 500-600 obr). Zasilanie z akumulatorów żelowych za pośrednictwem pseudofalownika jak tutaj Schemat zmieniony o tyle, że na wejście cd4017 wchodzi sygnał z zegara regulowany potencjometrem...
...więc krąg podejrzeń się zawęził do samego alternatora jeśli świeci kontrolka...proponuje abyś wykręcił szczotki, przeważnie w są razem z regulatorem jako jeden element i sprawdził rezystancję wirnika na pierścieniach , jeśli będzie w granicach 4..7 Ω to wirnik masz sprawny, dobrze jest też sprawdzić...
Te elementy sie grzeją. Dlatego są na radiatorze. Ale tu przydało by sie jeszcze przemierzyć uzwojenia, czy nie są "trachnięte". Akumulatora też nie sprawdza się na oko. W każdym sklepie z akumulatorami mają urządzenie do sprawdzania. Podjedź, poproś by i ten twój sprawdzili. Można jeszcze sprawdzić,...
Więc jaki objaw da takie zwarcie między zwojowe? Altek nie wydoli prądowo czy nie osiągnie nominalnego napiecia?. W sumie to chyba jedno i drugie, jak nie wydoli prądowo, to przysiadzie i napięcie. Przy jakich obrotach powien 20...30A? Jeszcze jedna wskazówka- obrotomierz działa prawdłowo. Sygnał...
Sprawdź czy uzwojenie nie ma przejścia do masy, co do oporności uzwojenia to musisz znać oporność sprawnego wirnika i wtedy można będzie porównać.
Nie wiem dokładnie jak tam jest, ale czasem nie jest to konstrukcja taka jak w skuterach? Jeden przewód to bylby odczep do świateł, koniec uzwojenia do ładowania (ale kondensatora?). Jednym słowem sprawdź czy to jest uzwojenie "masowe" z odczepem czy "bezmasowe". Schematy różnych regulatorów znajdziesz...
To tylko pozostało sprawdzić wirnik. Pierwsze pomiar oporności , i czy ma połączenie z pierścieniami ślizgowymi i drugi pomiar czy nie ma przebicia na masę. Natomiast mądra książka podaje:zwarcie diody uzwojenia twornika lub zwarcie do masy tegoż uzwojenia.
Plusa na uzwojeniu stojana przy niepracującym silniku nie powinno być, bo ,,plusowe" diody są spolaryzowane zaporowo i oddzielają uzwojenie od plusa instalacji: sprawdź diody w mostku i upewnij się czy nic nie dotyka do ,,podkowy". Możliwe że zrobiłeś zwarcie lutując uzwojenie do mostka diodowego. Nic...
Urwana szczotka mogła spowodować zwarcie pomiędzy pierścieniami ślizgowymi, co w konsekwencji mogło doprowadzić do uszkodzenia regulatora elektronicznego. Pozostałe elementy alternatora możesz sprawdzić w łatwy sposób, aby je wykluczyć. Sprawdź również stan samych pierścieni wirnika, oraz oporność uzwojenia...
Peugeot 206 1.4 hdi 2003, padł alternator. Podejrzewałem zwarcie między uzwojeniami, był bardzo gorący(dymił). Wymieniłem alternator na sprawny, lecz nadal się grzeje Na postoju, przy wyłączonych odbiornikach( klima, światła, itp), po kilku minutach alternator parzy. Sprawdzony sterownik świec żarowych...
12,8V napięcia ma naładowany akumulator, różnica 0,1V nie spowoduje że się rozładuje :), tym bardziej że to jak wspomniałem przy obciążeniu świateł, wolnego (I) nawiewu i oczywiście grajka. Możliwe że wprowadzam w błąd bo mierzone było kilka chwil po złożeniu i odpaleniu a przed tym auto stało ponad...
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie...
Można to sprawdzić po demontażu alternatora i sprawdzeniu faz, diod itd. Z zewnątrz, i to nie miarodajnie - tylko po objawach. Co prawda, są dostępne śruby końców uzwojeń, ale że są razem fazy połączone - łatwa diagnoza odpada. A regulator zawsze można podmienić - jak to nie on, to będzie czekał na...
Coś dziwnie zeznajesz... Zaczynam miec wątpliwości czy aby na pewno dobrze sprawdziłeś diody i uzwojenia. W zasadzie powinieneś mieć odłączony prostownik od uzwojeń aby zrobic rzetelne pomiary. Jednak wtedy od razu by wyszło że są dwie dodatkowe diody. Podejrzewam, że sa to Transile zabezpieczające diody...
Witam, Kilka dni temu zauważyłem że w mojej Corsie przy krótszych 'podjazdach' całkowicie rozładowuje się akumulator. Sprawdziłem i napięcie na wolnym obrotach przy zimnym silniku nie przekraczało 12,6V. Po dodaniu gazu napięcie wzrastało do 13,8V. Pomyślałem że uszkodzony jest regulator, więc go...
Ok sprawę schematu teraz już jakoś rozumiem. Dzięki. Dla nabyci praktyki liczę sobie bieguny i pręty wg twojego podanego wyżej wzorca. Ogólnie wychodzi mi jako tako aż wpadłem na pomysł że może tak wrzucić 16 biegunów w 36 żłobków. I teraz gdybyś mógł sprawdzić czy dobrze to liczę proszę: 36-żłobków,...
Przede wszystkim sprawdź stan techniczny alternatora - pierścienie ślizgowe, czy nie ma uszkodzeń uzwojeń, mostka. Popraw okablowanie. Najlepiej poprowadź nowe akumulator - alternator i porządną masę. Potem zastosuj regulator elektroniczny dla konkretnego typu alternatora. I lepiej załóż dziwięciodiodowy...
Witam ! Może jeszcze ja dołożę coś od siebie odpowiadając na drugie pytanie kolegi. Nie ma uniwersalnych mostków ale wiele modeli nawet różnych marek pojazdów używa podobnego wyposażenia elektrycznego silnika. Na przykład :pompa paliwa,rozrusznik,alternator,czujniki,za... etc. Dlatego warto udać...
Jaki mostek zastosować. Odpowiedni cenowo i jakościowo. Sprawdzone w montażu i eksploatacji.
mam podstawową wiedzę na temat elektryki Nie wydaje mi się: dodam że uzwojenia sprawdzone 0,5 ohm na stojanie i około 5 ohm na wirniku Co to za sprawdzenie? Żadne. Podstawowe pytanie: -co to za alternator? teraz zauważyłem że jak się wkręci na wysokie obroty około (2800) to się wzbudzi i wtedy...
Wirnik można również sprawdzić w prosty sposób, zasilając go napięciem z akumulatora. Po podaniu napięcia na pierścienie powinien przyciągać do siebie stalowe przedmioty. Jednocześnie przy odłączaniu jednego z przewodów zasilających powinien powstać łuk elektryczny jak przy każdej cewce zasilanej...
Może nie będzie tak źle,sprawdź jak wspomniałem czy zwora elektromagnesu prawidłowo założona na widełki ,i czy automat do góry nogami nie założyłeś.Na jednej grubej śrubie ,powinna być pod nakrętką blaszka ,do której jest przylutowane uzwojenie elektromagnesu (jeden koniec uzwojenia). Do tej śruby musi...
Niestety ale sprawdzałem i na gnieździe bezpiecznikowym mam prawidłowe napięcie na odejściu, chociaż fakt masz rację że podejrzane, że tak spada napięcie a a nie przepala bezpiecznika. Próbowałem nawet zastępczo chwilowo podać na zaciski szczotkotrzymacza (nr 18)przewód podłączony od rozrusznika do...
Jeśli masz tak podłaczone jak domalowałem - czyli niebieski kabelek idzie do kontrolki ładowania, to powinno wszystko działać jak należy. Możesz jeszcze zdjąć niebieski kabel i na chwilę podłączyć żarówkę 4 W tak jak na fotce poniżej. Przy normalnej pracy powinna zgasnąć. No i sprawdź...
Mam jedno pytanie. Znalazłem stojan alternatora najprawdopodobniej z Fiata 125p. Stojan ma cztery kabelki , trzy koloru brązowego i jeden czerwony. Jak sprawdzić czy stojan jest sprawny ? Ile powinna wynosić prawidłowa rezystancja i pomiędzy którymi kabelkami ?
Po pierwsze, silnik generuje dokładnie tyle mocy (czyli momentu obrotowego po przeliczeniu) ile jest od niego odbierane. Gdyby generował więcej, to by się obracał szybciej, gdyby mniej to by zwolnił. Ale o to dba gaźnik, czy sterownik układu wtryskowego w nowszych pojazdach. Po drugie, moment obrotowy...
... wiec aby to działało jako silnik należy zdemątować diody i zasilić stojan napięciem trujfazowym a wirnik zasilic napięciem stałym(wzbudzenie). No tak ale skoro z prądnicy synchronicznej robimy silnik synchroniczny to wirnika raczej nie zasilamy ale zwieramy. Jak silnik ma być synchroniczny...
To, że alternator "delikatnie świszcze" to tak ma być. Jeśli masz obawy, to zdejmij pasek klinowy, pokręć kołem alternatora i posłuchaj, czy wtedy nie ma dziwnych dźwięków i oporów/zacięć (łożyska). Co do rozrusznika to pomijając wyczyszczenie końcówek przewodu akumulator-rozrusznik należałoby sprawdzić...
Zbyszek-be2. A gdzie to alternator 9-cio diodowy ma zacisk 67? Przestańcie mącić. Nie wiemy jak postępuje działanie osoby zainteresowanej. Z kontrolką to w oryginale nieco inaczej ale prawdopodobnie rozwiązanie Albercik 321 może działać. Kolego Albercik 321. Na twoim miejscu sprawdziłbym tą teorię....
To będzie trudniej, bo w instalacji w aucie/motorze napięcie ładowania musi być cały czas równe 14-14,5V. Zapewnia to odpowiednia konstrukcja alternatora (przy wolnych obrotach też ładowanie) i skomplikowany regulator napięcia. Dawniej przekaźnik i drut oporny, obecnie układ elektroniczny, który w zależności...
Skoro już stwierdziłeś,że był uszkodzony prostownik wzbudzenia,to z całą pewnością jest również uszkodzony regulator.Jeśli diody mocy są dobre,to ja bym sprawdził maszynę w ten sposób,że do uzw.wzbudzenia doprowadziłbym/na szczotki/nap.stałe 12V.Pobór prądu ok 4A.Następnie podłączam miernik,najlepiej...
Dzisiaj nastąpił ciąg dalszy walki z alternatorem. Rozkręciłem go żeby sprawdzić po raz kolejny diody, lecz tym razem pod obciążeniem. Jedno uzwojenie było przegrzane do tego stopnia że druty były luźne i bez izolacji. No ale skoro wcześniej tak się nagrzał to mocno mnie to nie zdziwiło. Diody w prostowniku...