Odciąć flexem i ponownie naciąć gwint. Plus nowe koło. I zaspawać . Ogólnie brak czesci do tego szajsu
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Alternator Lucas.Uzwojenie stojana jest skojazone w trójkąt.
Dwie ważne sprawy: kabel z 15 regulatora napięcia ma iść do styku 15 stacyjki, być może przez bezpiecznik, którego nie widać, ale ma na nim być 12V po włączeniu kluczyka. Druga: kabel z 67 regulatora na szczotkę alternatora, zacisk też 67 na zdjęciach z regulatora wychodzi niebieski, a na 67 alternatora jest żółty Regulator, jego obudowa oczywiście...
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Alternator użyty jako silnik? Mała szansa na sukces ... Moc nominalna alternatora dotyczy jego "standardowych" warunków, tzn, gdy obroty są ok. 6000/min - wtedy warunki chłodzenia umożliwiają obciążenie prądem kilkadziesiąt Amper. Aby z alternatora zrobić silnik, są 2 możliwości: 1 - silnik asynchroniczny, wówczas uzwojenia stojana są zasilane z kondensatorem...
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Moi Drodzy Poszukuję schematu agregatu prądotwórczego Kraft&Dele ST1300 KD110. Takiego jak ten: https://obrazki.elektroda.pl/8837165200_... Jest to agregat bez AVR. Agregat pracował zaledwie kilka razy i to pod małym obciążeniem i ni stąd ni zowąd przestał dawać prąd. Po otwarciu tylnej pokrywy alternatora nie widać żadnych oznak przegrzania....
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
Nie rozumiem o jakie "pierścionki" chodzi Pierścienie ślizgowe. Doprowadzony do wirnika prąd stały powoduje że uzwojenie/a wirnika wytwarzają pole magnetyczne w jednym kierunku a kierunek ten zmienia się wraz z położeniem kątowym wirnika względem uzwojeń stojana. Komutator jest tak jakby "prostownikiem elektromechanicznym" i mimo obrotu wirnika, kierunek...
Witam ponownie,mam jeszcze jedno pytanie . W jakim celu ze środka gwiazdy uzwojenia stojana alternatora są wyprowadzone dwie diody plusowa i minusowa oprócz sześciu normalnych z trzech uzwojeń.
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
Dokonałem pomiaru uzwojenia wirnika, wynosi 3,7Ω, bez przebicia na masę. Pomiar trzech uzwojeń stojana 0,5Ω dla każdego z uzwojeń, bez przebicia na masę, odlutowałem końce uzwojeń stojana od mostka, sprawdziłem mostek pomiar wyniósł 479 na zwarcie diodowe czyli jest sprawny. Regulator napięcia nowy. Interesuje mnie prawidłowa wartość trzech...
Usterka zdiagnozowana i naprawiona. Okazał się 'zimny' (może lepiej zaśniedziały) lut na jednej z końcówek uzwojenia stojana w alternatorze. Gdyby nie problemy z wyjęciem alternatora (silnik 1.8 16V, ale pewnie podobnie jak w 2.0), to cała reszta to "pikuś". Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
[url=https://obrazki.elektroda.pl/66_123... schemat nijak się niema do tego alternatora przewód wychodzi od jednego uzwojenia stojana bez prostownika ,a tu śrubka wychodzi od regulatora przydał by się schemat tego regulatora ewentualnie jeśli by ktoś miał to cudo i oscyloskop coby zmierzyć to wyjście.
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
Alternator potrafi wyć gdy nawet jeden zwój w uzwojeniu stojana jest zwarty , jest to trudne do wykrycia . W takim wypadku nieobciążony alternator dość silnie się nagrzewa a nawet potrafi się spalić po kilku godzinach jazdy.
Uzwojenia wirnika i stojana są inne. Nic z tego.
Witaj! Piszesz,że uzwojenie ma połączenie z masą /stojanem/. W alternatorze masz trzy uzwojenia,które zasilają diody a na plusami zasilasz akumulator. Żeby sprawdzić,które uzwojenie ma połączenie z masą to zacznij od odłączenia zestawu djód. Uzwojenia jednym końcem są połączone razem i te połączenie rozlutuj. Sprawdź poszczególne uzwojenia. Jeśli które...
rozkręciłem alternator , jednak usterka tkwiła w nim przegrzane są uzwojenia stojana temat zamykam dziękuję wszystkim
Witam! Od pewnego czasu nurtuje mnie taki problem ,większość alternatorów uzwojenie stojana ma skojarzone w gwiazdę. Mozliwe jest przełączenie cewek w trójkąt.I tu moje pytanie,czy cokolwiek to da i czy ktoś próbował dokonać takiej przeróbki a jeśli tak to z jakim skutkiem.Ogólną teorię maszyn elektrycznych pracujących w w/w układach znam ale interesuje...
Witam. Z tego co wiem to alternator od poloneza jest trójfazową prągnicą synchroniczną prądu przemiennego z prostownikiem. Uzwojenia stojana są połaczone w gwiazde jak juz koledzy wczesniej pisali Po wyjęciu prostownika mogło by to pracować jako slinik synchroniczny trójfazowy, o ile dobrze pamietam mozliwa była by tez praca asynchroniczna po zwarciu...
Jeśli z masą okaże się że jest ok - to z tego co opowiadasz może być regulatora napięcia wina. A skoro tak napiecie skacze to może być też zwarcie jednej fazy uzwojenia stojana do masy--- objaw może taki właśnie być. Ale stwierdzić można będzie po dokładnych pomiarach podzespołów alternatora - czyli -- uzwojenie stojana na przebicie do masy, wszystkie...
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek do 12,9 V. Przemierzyłem wszystkie podzespoły i...
Ja mam wypróbowany sposób odpinam +B i 12V na wzbudzenie, momentalnie przebija uzwojenie na skrajnych zwojach do stojana a 3 sek później kłeby dymu. Ale zawsze można czegoś się tu naumieć.
Ten prostokąt wokół wirnika, uzwojenia stojana i diód zaznacza nam urządzenie alternator jako część na schemacie (tak jakby obudowa) i jest połączona z masą. Spójrz przecież logiczne jest, że tak nie może być nawet na postoju miałbyś zwarcie z plusem, a po włączeniu nawet napięcie wytworzone byłoby zwierane
Schemat ma wyjaśnienia w książce, ogólnie nie jest to napisane zbyt przejrzystym językiem. Element nr 26 to według książki "tablica wskaźników", czyli po prostu zegary w kabinie. Tu jest przedstawiony mały jej fragment, w środku jest kontrolka ładowania (ma wrysowany piktogram akumulatora) z diodą, a równolegle do tego jakiś rezystor. Zasilane jest...
Ktoś wcześniej jeszcze pisał o zastosowaniu stojana z alternatora Bisa do "zwykłego" malucha aby zwiększyć jego moc, to oczywiście nic nie da bo są to identyczne stojany, a większy wydatek prądowy w Bisie podyktowany jest większym prądem wzbudzenia wirnika (proszę sobie zmierzyć oporność uzwojenia wirnika w maluchu i w Bisie). A o jakiś różnicach w...
Czy ten alternator jest 6 diodowy? Wyjście W jest podłączone do uzwojenia stojana przed diodami i jest na nim napięcie przemienne w czasie pracy i po nim regulator rozpoznaje kiedy ma zacząć pracować. Można spróbować zrobić wyjście W z zasilacza. Trzeba do uzwojenia wtórnego transformatora, tam gdzie jest niskie napięcie przemienne 12V podłączyć szeregowo...
Władysław C : robiłem kiedyś z kolegą przeróbkę alternatora z PF125p, który miał pracować jako awaryjna prądnica napędzana ręczną korbą. Przy obrotach ok 200/min.(3-5 obr./s) dawał 12V. Niestety nie pamiętam szczegółów uzwojenia stojana, ale na pewno było trójfazowe. Istotne były dwie zmiany – nietypowy wirnik z magnesami stałymi i uzwojeniem...
Tak prądnica, bo nic w niej w środku nie ma więcej, żadnych diod itd...a regulator jest bardzo podobny, dwie cewki, pod spodem rezystor drutowy itd., zero diod prostowniczych. A że szeregowa...tak mi się wydaje, bo wynika to z budowy wewnętrznej i tego schematu, który napisałem, wyjście alternatora (uzw. stojana) to 30 i idzie przez stycznik do aku,...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Z żywicą jestem za pan Brat. przemyślę to rano, po obejrzeniu dokładnym jednego ze stojanów, które mam luzem. To jest mysl. Dzięki Nic to nie da , jeżeli ładowanie jest w porządku problem dotyczy sposobu uzwojenia stojana spotkałem takie przypadki.P
MD-2 W ostateczności !!! możesz spróbować kilkoma drutami. Muszą one być dokładnie tej samej długości. Poszukaj może jaszcze jakiejś pętli kineskopowej, tam jest drut 0.5-0,6mm lub agregat lodówki, 0,6-0,7mm. Uzwojenia 1 nigdy nie widziałem w alternatorach ... a naprawiałem je kilka lat.. Tylko jak takie uzwojenie faliste nawiajac ( raczej tylko szablon...
Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i 3 wzbudzające były dobre. Przy okazji zmierzyłem uzwojenia stojana i wirnika. Wszystko OK. Założyłem z powrotem diody i i przylutowałem uzwojenia Następnie założyłem nowy regulator i alternator jak nowy. Więc jak ktoś zewrze przewód...
czy sa takie ktore maja wspolny punkt łaczenia uzwojeń w gwiazdę najlepiej dostepny,np po rozlozeniu alternatora? Wlasnie dobralem sie do stojana alternatora Delco Remy 100A 12v i okazuje sie , ze uzwojenia polaczone sa w trojkat -tego wlasciwie nie jestem pewien ale nigdzie nie ma srodka gwiazdy . Mial ktos moze podobny problem?
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne).
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Chodziło mi o to jak nawinac uzwojenia w stojanie. Jest tam 3 uzwojenia nawiniete w trzech warstwach przesunietych wzajemnie Konkretnie chodzi o to jaki jest kierunek nawijania tych uzwojen Nawijam 1 zwój w 1 warstwie w kierunku np w prawo i nie wiem jak nawinąc kolejne uzwojenie (a nie warstwę). Czy ono ma być w kierunku przeciwnym od poprzedniego...
Nie wiem co oznacza ten skrót , z Angielskiego może to być Central Iluminations Generator (C.I.G.) co może po maszemu oznaczać centralny lub automatyczny włącznik świateł.Dzięki za informację. Problem został rozwiązany , przyczyną grzania się alternatora było niewielkie zwarcie uzwojenia stojana do masy. Wiem podałem, że stojan w stosunku do masy nieskończoność...
Wklej schemat instalacji. Jak masz serwisówkę to wklej opis (może być po angielsku) układu zapłonowego. Bez tego można sobie gdybać. Tym bardziej że: Ivan111, czytaj uważniej. NIE DOPASUJESZ od innego modelu. Wyżej pisałem, ze na jednym rdzeniu nawinięte są dwa obwody, jeden to trójfazowy obwód alternatora a drugi to obwód cewek zasilających układ zapłonowy...
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Z drugiej strony wytłumacz to rolnikowi. Nie przesadzajcie. Przypomnijcie sobie FSO1500 z silnikiem 115C - alternator pod kolektorem, opasany "portkami" i jeszcze przeważnie cieknący olej spod dekla - jakoś to działało, czasem tylko uzwojenia stojana się paliły. W ciągnikach, w których jest fabrycznie zamontowany, jest pod osłoną, nie ma ani potrzeby,...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Witam! Oj "Elektrit" widać że nie jesteś w temacie. Alternator w astrze 1,4 ośmiozaworowej jest po prawej stronie za silnikiem, i jak nie ma w nadkolu osłony to koło prawe zwłaszcza przy skręcie w prawo jak "Karcher" wtłacza wodę spod kół (na mokrej nawierzchni) prosto na alternator. Ta awaria nie następuje po jednym zamoczeniu urządzenia tylko jest...
Witam. Instalacja 12V. Pomóżcie bo zwariuję. Kupiłem moto niedawno i było ok. Po ok. 260km padło ładowanie. Było tak że kontrolka na początku gasła na niskich obrotach potem na coraz większych. Teraz gaśnie przy 3,5 tyś obr a ładowanie wzrasta o ok 0,3-0,4VPrzecztyałem chyba wszystkie porady na forum i co zrobiłem. Zmieniłem regulator mechaniczny na...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Witam. Niedawno spotkała mnie przykrość ze strony alternatora. Postanowił zakończyć swój żywot przepalając diodę prostowniczą w mostku i dalszą drogę powrotną do domu (100km) pracować na zwarciu smażąc uzwojenia stojana tak abym nawet nie miał co myśleć o jego regeneracji. Zajechałem do domu podłączyłem kompa - kodów błędów brak ale ... wartość napięcia...
Chyba sknociłeś. Bo co ma regulator do żarzącej się kontrolki to nie wie nikt poza tobą. Poza tym: Zwarcie uzwojenia stojana z masą - zlikwidować widać jaki z ciebie praktyk. Przy zwartym do masy uzwojeniu alernator się nie wzbudzi. A pytanie o typ alternatora nie było bezzasadne, bo praktyk będzie już wiedział po typie co jest uszkodzone. Poza tym...
Możliwości jest kilka: -uszkodzone diody od wzbudzenia (trzy małe) -uszkodzone główne diody prostujące -urwany drut uzwojenia wirnika od jednego z pierścieni ślizgowych -urwany(e) drut(y) od uzwojeń stojana idące do głównego prostownika -i to co się zdarzyło u mnie - rozlutowane połaczenie uzwojeń głównych na stojanie tzw. gwiazda Przy tym ostatnim...
Witam. W opisywanym aucie nie ma ładowania. Jak silnik pracował to na aku było 12.5V. Po wyjęciu alternatora i rozebraniu go na części pierwsze zauważyłem że jedna szczotka się skończyła. Mam zamiar kupić cały regulator nowy, typ HUCO 130512 . Ale nie w tym rzecz. Sprawdzałem diody w tym altku, ale nie rozlutowałem stojana od nich. wyszło że wszystkie...
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
No przede wszystkim po przetoczeniu należy wyeliminować prawdopodobieństwo bicia z samego faktu toczenia, jeśli wirnik prawidłowo był zamocowany w uchwycie i na nakiełku. Przetoczenie eliminuje jakiekolwiek bicie. Osobna sprawa to grubość miedzianej warstwy ślizgowej po przetoczeniu. Może się okazać, że jest ona bliska 0 mm. Ja np. nie przetaczałbym...
Porobiłem pomiary na mostku przy odłączonych uzwojeniach stojana. 1. Mostek przewodzi w dobrą strone. tzn. od "blachy ujemnej do dodatniej" w drugą strone nie. http://obrazki.elektroda.pl/1368042800_1... -------------------------------- 2.Teraz badałem 3 dolne diody ujemne . Od blachy dolnej ("minusowej") mostka, do każdej z diod osobno,...
No dokładnie macie rację , uzwojenie stojana poszło w niepamięć , przynajmniej tak powiedział mechanik , pokazywał je no część przewodów była po prostu przebarwiona na ciemnoszary kolor . :( Ciekawe ile za takie uzwojenie teraz i czy w ogóle idzie to dostać osobno ? Niech mi teraz ktoś powie czy takie przegrzanie uzwojenia to normalna rzecz wynikająca...
Izolacyjne podkładki teflonowe to teraz rzadkość. Dostępne są silikonowe. Mają tylko jedną wadę. Są bardzo delikatne i trzeba uważać aby ich nie uszkodzić przy montażu. Są pewnie w każdym sklepie z elektroniką i na aledrogo. Zastanów sie nad tym co piszesz: Tyrystory nie grzeją się aż tak mocno. .... Radiator grzeje się od razu, więc chyba pasta przewodzi...
ok dzieki wlasciwie to znalazlem ale tyle tam jest kropek i lini porysowanych ze sam niewiem. Ale opis krok po kroku z anoda i katoda jest wypas :) to w zupelnosci wystarczy :) Co do mostka za 15 zl, no coz mozna ale nie widze potrzeby. Diody jakies sie znajda a i miejsce na ich wlutowanie tez jest dobrze dostepne :) Ok dzieki. Ale tak sobie mysle jezeli...
Do czego musi być podłączone to uzwojenie?
Sygnał prostokątny, jak nie masz wyjścia obrotomierza to z odczepu uzwojenia stojana alternatora, w niektórych gotowy styk,, W,, oocja druga to zastosowanie generatora sygnału i podanie go na styk 5
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
Uzwojenie stojana alternatora Kamaza niespotykane w innych pojazdach a regulator z funkcją ładowania lato/zima.
Jak w prosty sposób zweryfikować uzwojenie stojana alternatora Denso 104210-5710. Interesuje mnie sposób połączenia uzwojeń wewnątrz stojana (prawdopodobnie "podwójna gwiazda"). Na załączonym zdjęciu widok tego stojana. Mostek diodowy zwarty a pasuje upewnić się co do sprawności stojana.
Wymieniłbym wszystkie trzy diody wzbudzenia i zmierzył uzwojenia stojana, zakładając, że przyczyna tkwi w alternatorze (nierównowaga mostka), a nie w instalacji do tablicy.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Te 6 końcówek to początek i koniec każdej z trzech faz uzwojenia stojana
Jak przełożysz wirnik z 90-siątki do 115-stki to nie osiągniesz maksymalnej mocy , ma cieńsze uzwojenie wzbudzenia , jak zrobisz to odwrotnie możesz uszkodzić uzwojenie stojana - większy prąd wzbudzenia niż nominalny . :|
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Gdzie jest czujnik od obrotomierza, Uzwojenie stojana alternatora podaje impulsy do obrotomierza. sprawdź przewody przy alternatorze.
To jest regenerowany alternator, widać po uzwojeniu stojana
Wyprowadź sobie kabelek z jednego z końców uzwojenia stojana alternatora, tylko weź pod uwagę, że diesle mają przeważnie większe przełożenie między wałem a alternatorem, więc obrotomierz będzie przekłamywał
Regulator zostaw w spokoju, problemem jest uzwojenie (stojan) alternatora, sprawdź to przez włączenie wszystkich odbiorników i organoleptycznie czy alternator robi się gorący. Jeśli tak stojan do wymiany. A jeśli nie robiłes takiego altenatora oddaj do regenracji/wymien na inny.
Obierania wirnika raczej nie wchodzi w grę, jedynie coś będzie nie tak z diodami.Raczej wygląda to na uszkodzenie diody głównej, gdyż gdyby była uszkodzona dioda wzbudzenia (przerwa), to by napięcie na zacisku D+ byłoby niższe około 10 V w porównaniu do zacisku B+.Diody pojedynczo są nie wymienne, jedynie do sprawdzenia cały mostek po rozumowaniu go...
Alternator ma uzwojenia na stojanie i na wirniku. Zasada działania jest ta sama. Tyle że u Ciebie są niepotrzebne szczotki, którymi odbierasz i tak prąd zmienny a nie stały bo nie ma komutatora. Strasznie skomplikowałeś to wszystko. A nie masz w domu starego induktora od telefonu? Tam jest taki fajny wirnik... miał byś prawie gotowca. To do szkoły podstawowej...
Z tego co widzę, przewody szary i niebieski to cewka zasilająca CDI (bezmasowa). Przewód żółty to uzwojenie alternatora do świateł i ładowania, początek uzwojenia musi być połączony z masą. Cewki zasilające CDI też nieciekawie wyglądają. Nie wiem czy opłaca się przewijać uzwojenie świateł, jak za jakiś czas stator padnie z objawem braku iskry.
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
Ja tam nikomu nie zabraniam niech sobie każdy lutuje jak chce. Ale dla mnie ta lutownica w kształcie siekiery, to produkt hardkorowy jak na uzwojenia alternatora. :D
Masz na myśli rdzeń ? Jeśli uzwojenie nie ruszone, to raczej nie będzie to miało żadnego wpływu, ale warto spradzić co było przyczyną tego przytarcia.
Może być uszkodzony regulator napięcia ładowania, jeżeli masz możliwość to podmień go i sprawdź. Inne możliwe uszkodzenia to diody, uzwojenie stojana, uzwojenie wirnika alternatora. Z regulatorem napięcia jest najmniej roboty więc proponuję zacząć od niego.
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też może mieć przebicie. Ale raczej mostek.
Lampka w tym układzie jest wyłączana przez specjalny przekaźnik wysterowany ze środka uzwojenia stojana, w tym alternatorze styk N. Możesz ppszukać przekaźnika kontrolki ładowania od bizona, stara czy czegoś takiego albo zamontować wskaźnik napięcia. Jeśli prąd wirnika jest problemem bo np maszyna musi stać z wlączonym zapłonem to zamontuj 3 dodatkowe...
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Uzwojenie stojanów wydaje się być identyczne Moc alternatora STATYCZNIE zależy od wielkości rdzenia stojana . Dynamicznie natomiast od obrotów.
Pomyśl. Średnica drutu nawojowego przy poborze z alternatora około 70A musiała by być przynajmniej taka jak dotychczas a nawet większa gdyż uzwojenie alternatora zawsze nie jest obciążone takim prądem i uzależnione jest od ilości odbiorników aktualnie włączonych w samochodzie i właśnie regulator napięcia stoi na straży dopasowania pracy alternatora...
6303 2RS C3 i 6202 2RS C3. I od razu kup odpwiedni ściągacz, taki jest najlepszy na łozysko od strony pierścieni: http://alejka.pl/jonnesway-sciagacz-dwur... Aby alternator rozpołowić należy obciąć zgrzane doprowadzenia uzwojenia stojana do prostownika, nie ucinaj za krótko. Śruby mocujące regulator mogą być zapaćkane silikonem,...
Najczęstsza przyczyna w tych alternatorach to zwarcie uzwojenia stojana do masy -z starości.P
Spróbowałem prześledzić rysunek i odpowiem, że nie. Mianowicie wychodzi mi, że po dojściu do początku uzwojenia wracasz. W ten sposób SEM będzie się znosiła i efekt pracy zerowy. Nawijamy wszystko w tym samym kierunku. Ilość zwojów zależy od konstrukcji i raczej nie obędzie się bez odwijania. Problem w tym, że w jednych stojanach uzwojenie jest nawijane...
To są same uzwojenia, na wale trzeba byłoby zamocować magnesy, \które wzbudziłyby prąd w tym stojanie. Średnica stojana nie jest mała - magnesy powinny się przesuwać możliwie blisko uzwojeń...
MA być budżetowo czy profesjonalnie? Jak profesjonalnie to szukaj pod hasłem hamulec wiroprądowy. Jak budżetowo to dowolny alternator samochodowy. Do stojana podłączasz zespół rezystorów do obciążenia; regulując natężeniem prądu wzbudzenia uzyskujesz zmienne obciążenie na wale.
pomiar uzwojenia stojana alternatora uzwojenia stojana stojana alternatora
silnik wiertarki magnes kluczyk passat zaprogramować układy polaryzacji tranzystora
Demontaż immobilizera w Oplu Zafira 2.0 DTI - skutki i rozwiązania Ogrzewanie przedniej szyby nie działa przy kontrolce "śnieżynki" w Fordzie Mondeo