W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Ale to nie blokuje na amen wirnika alternatora. Jedyna opcja to pole magnetyczne "przekleja" wirnik do stojana i blokuje go. Czyli jw zgubiona plastikowa tylna obudowa łożyska albo nie te łożyska. Wystarczy zdjąć pasek i sprawdzić luz promieniowy na kole alternatora.
shegipl - wczoraj zsunąłem pasek - rolkę wymieniałem ze 3 miesiące temu więc cicho, alternator i łożysko alternatora dość cicho bez luzów, koło klimy nieco głośniej z delikatnym luzem - wszystko w "akceptowalnym" zakresie bez przycięć. Aktualnie z zaparkowanego pojazdu nie sączy się płyn a stan w zbiorniczku jest na stałym poziomie. Zastanawiam się...
Jest to alternator taki jak stosowany był we Wołdze. 6 diodowy z dedykowanym regulatorem i przekaźnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4617524100_... . Jeżeli masz trochę pojęcia to trzeba by alternator pozebrać , zweryfikować i sprawdzić podzespoły, wirnik stojan łożyska prostownik. Jeżeli ok to można podłożyć zastępczy regulator np...
Samochód mały przebieg a z podkręceniem ( nie wiem jak na 100% sprawdzić ) ma 500tyś ? Temu zużyty alternator? Zdemontowałem alternator pokręciłem i sprzęgło się zablokowało, prawdopodobnie elementy ze środka sprzęgła rysowały obudowę i wióry aluminium. Czy bez klucza jest możliwość zdjąć koło? Nawet Al nie podpowiedziała że to, a z zewnątrz wszystko...
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Żeby sie nie okazało że sami to zakładali Też mi się tak wydaje bo Skoro jedna firma naprawiała sam alternator , a inna wkładała i Pasek na oko szedł ok po rolkach itd. nie spadał i nie piszczał przez ok 3-4 tys. km do momentu awarii - gołym okiem ciężko to zauważyć, bo założyliśmy na chwilę stary , poprzedni pasek i szedł równo po rolce symetrycznie...
Zmierz średnicę gwintu są 14 i 16mm × 1.5mm.P
Jaki alternator Bosch czy Delco. Jak Bosch słabe diody.P
Czyli kolega ma słabszy silnik i alternator nie 100A. Powodzenia we wnerwiającym składaniu alternatora. Lubi też obrobić gniazdo na łożysko- warto sprawdzić i założyć na kleju do łożysk. Silnik 2,0 d4d 126KM, a alternator teoretycznie ma 100A choć bezpiecznik ładowania ma 140A. Łożysko od strony mostka siedziało dosyć twardo w obudowie. Nie wiem jak...
W sumie amperaż przede wszystkim zależy od uzwojeń stojana i diod. Wirnik ma drugorzędne znaczenie chociaz może dawać za słabe pole magnetyczne do osiągnięcia pełnej wydajności alternatora. Ważniejsze czy impedancja jednego i drugiego wirnika jest taka sama, bo regulator może niewłaściwie współpracować z "nowym " wirnikiem. Rozumiem że wymiary się zgadzają?
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
Witam mam alternator z mercedesa w169 2,0CDI A6401540202 - Przestał ładować wymieniłem w nim szczotki , okazało się jeszcze ze w miejscu podłączenia komutatora z uzwojeniem wirnika nie było przejścia , poprawiłem lut teraz wirnik ma ok 4om Diody wyglądają dobrze . Rozpędzam alternator na stole i nie zaczyna ładować czy ten alternator sam się wzbudzi...
Mi wydaje się że po prostu poszedł regulator napięcia (to chyba najczęstsza przyczyna braku ładowania akumulatora w samochodzie). Można to sprawdzić w bardzo prosty sposób. Domniemam że jeśli wymieniłeś szczotki masz też jakiś multimetr itd? http://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g6... Tu jest fajny filmik pokazujący jak sprawdzić regulator. Jeśli pod...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Możesz ręcznie obracać wirnikiem ale napewno nic nie zobaczysz po za kręcącym się wirnikiem. Nie widziałem żeby ktoś rozpędził wirnik alternatora do obrotów przy których zaczyna ładować:D
Dziękuję, zrobię tak jak zasugerowali koledzy andrzej i grala na PW false Jeśli wzbudzenie podłączysz bezpośrednio do akumulatora to po pierwsze może zabraknąć energii do kręcenia a po drugie przy zagapieniu się możesz pożegnać wirnik na zawsze. Ja pisałem trochę inaczej.
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
Witam Właśnie skończyłem składać alternator BOSCHa 120A. Chciałbym go teraz sprawdzić czy działa OK. Ma on dwa zaciski: D+ oraz B+ z czego B+ to zacisk prądowy. Zastanawiam się nad kilkoma rzeczami: Wiadomo alternator trzeba sztywno zamocować. Trzeba przekazać moment obrotowy (zasymulować obroty silnika), myślałem tutaj, żeby wykorzystać do tego celu...
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
powiedzmy że wiem jak sprawdzić wirnik powinien mieć około 4 omy. Ale jak sprawdzić diody? ile powinny mieć?
Jeśli masz nowy regulator to powinieneś sprawdzić czy wirnik alternatora dostaje napięcie wzbudzenia często się zdarza, że szczotki są wysłużone i alternator nie może się wzbudzić, między jedną a drugą szczotką musi występować bardzo mały opór. Natomiast jeśli wszystko jest ok i nadal niema ładowania to prawdopodobnie przepalona jest któraś z dziewięciu...
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
Dzisiaj nawiedziłem 3 sklepy w Bielsku i robili duże oczy. . Szukać w składnicach rolniczych i sprawdzić wirnik bo następny pójdzie spać.P
Wirnik można również sprawdzić w prosty sposób, zasilając go napięciem z akumulatora. Po podaniu napięcia na pierścienie powinien przyciągać do siebie stalowe przedmioty. Jednocześnie przy odłączaniu jednego z przewodów zasilających powinien powstać łuk elektryczny jak przy każdej cewce zasilanej prądem stałym.Jest to bardzo prymitywny sposób ale pozwalający...
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Co do klucza w środek to jest różnie, bo raz idzie gwiazdka 6 kątów a raz 12. Ale to nic nie da, wpustowym to możesz tylko zakręcać, jak chcesz rozkręcić to musisz rozpołowić alternator i wirnik chwycić w imadło.
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
Witam właśnie tak mam teraz zrobione. Regulator się nie grzeje ale kontrolka po odpaleniu silnika nie gaśnie i akumulator szybko sie rozładowuje. Dobrz jak by ktoś naipsał jak sprawdzić regulator czy jest dobry lub jak znaleźć przyczynę braku ładowania. Jutro sprawdzę szczotki na alternatorze może są już wytarte i posprawdzam wirnik i alternator czy...
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Dokładnie tak jak napisałeś. Uzwojenie ma przebicie do masy - sprawdzałem miernikiem. Nawet po odkurzeniu stojanu widać gołym okiem jak obcierał wirnik o uzwojenie. Ty pomogłeś. Tylko dlaczego dopiero teraz wirnik zaczął obcierać o stojan? Otarcia nie są świeże bo pokryły się brudnym nalotem Alternator rozebrałem uzwojenie wyszło z małym oporem. Tylko...
Podobno da sie sprawdzić. Ja osobiscie nigdy nie próbowałem. Zawsze gdy nie byłem pewny lub szczotki nie były juz zbyt wspaniałe to poprostu wymieniałem na nowy i po problemie czy jest dobry czy nie, oczywiscie uprzednio sprawdzajac cały alternator a nie rozrusznik jak to napisałeś ( oczywiscie uznaję to za pomyłkę ) :) Oczywiście sprawdziłeś też stojan...
Myślę że kolega powinien sprawdzić najpierw czy wirnik alternatora nie ma zwarcia, oraz sprawdzić diody wzbudzenia w alternatorze. Jeśli chodzi o wirnik to po prostu na zacisk "DF (67)" podać + przez amperomierz. Prąd zmierzony powinien nie przekraczać jakichś 3A o ile dobrze pamiętam. Dla sprawdzania diod wzbudzenia trzeba już rozebrać alternator i...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Witam. Z alternatorami miałem w życiu mało do czynienia ale ostatnio musiałem mieć..w mojej vectrze c 2005.r 1.9cdti padł alternator 105A. Po wymontowaniu i sprawdzeniu okazało się że uszkodzona jest dioda prądowa. Znalazłem na alledrogo sprawny używany za 100zł, postanowiłem go sprawdzić przed zamontowaniem. Na B+ plus z akumulatora, masa na obudowę...
Witam W twoim traktorze jest alternator .Zacisk B+ to zasilanie stałe z rozrusznika lub akumulatora.Zacisk R podłączona kontrolka ładowania i wejście regulatora napięcia ,zacisk M nie N jest to wzbudzenie na wirnik .Gdy alternator pracuje na zacisku R powinno być takie samo napięcie co na zacisku B+,czyli 12-14-14.5 V .Sprawdź sobie jeszcze zacisk R...
Uderzając w śrubę (ściągacz) od czoła, wirnik ustąpił.
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli +.Sprawdź na zapalonym silniku jakie jest napięcie...
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
Ruchy obrotowe takiego zestawu spowodują, że nastąpi zsumowanie obrotów, czyli wirnik 1000 obr/min w prawo, stojan 1000 obr/min w lewo, czyli w sumie 2000 obrotów. Zatrzymanie stojana i nadanie wirnikowi poprzez jakąś przekładnię 2000 obr/min da dokładnie ten sam efekt jeżeli chodzi o produkcję energii, a niesamowicie uprości mechanikę, okablowanie,...
Po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka ładowania ? Jeżeli się nie zapala należy sprawdzić kontrolkę, jeżeli będzie sprawna to szukać przerwy na kablu od rozrusznika D+ do kontrolki. Jeżeli kontrolka się zapala po przekręceniu kluczyka to należy zdemontować alternator i sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie...
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
Witam .Te alternatory jeżeli dobrze pamiętam miały wyprowadzenie szczotek (jednej i drugiej).Były stosowane w ciężarówkach TATRA.To wyprowadzenie które oznaczyłeś znakiem zapytania ,jest z pewnością wyprowadzeniem drugiej szczotki. Łatwo to sprawdzić masując ten zacisk i sprawdzając czy wirnik pobiera prąd(będzie lekko iskrzyć na tym zacisku ,po przyłożeniu...
Zupełnie nie wiem co ma zwarta dioda do problemów z rozruchem. Zresztą w tych pojazdach nie obserwowało się awarii prostownika. Jeżeli nasunąłeś trop alternatora to pasowało by sprawdzić czy nie jest pęknięty i wirnik blokuje o stojan. Ale taki alternator mocno skowyczy podczas pracy.
A regulator napięcia wymieniłeś ? To na 1 miejscu :) Jeżeli kontrolka nie świeci to sprawdz wirnik, szczotki niby masz nowe, ale na kontrolke ładowania podlączony jest + zasilania a minus, gdy alternator nie pracuje, przechodzi z tego co pamiętam przez regulator i wirnik do masy. Sprawdz czy przewód prądowy jest OK, mase ewentualnie. Kontrolke możesz...
Witam piszę w samochodach ponieważ nie udało mi się znaleźć konkretnie odnośnika do motocykli. Mój problem polega na ładowaniu, a właściwie jego braku w motocyklu etz 250, nie jest to konkretnie ten motocykl, ale złożony gokart z silnikiem i okrojoną instalacją z motocykla etz 250. W załącznikach dodaje od razu instalację do tego motocykla: 1. tak zwaną...
jak widać nie zawsze ;) to jak sprawdzić ten wirnik Bo studentom rozwarcie z czymś zupełnie innym się kojarzy ;)
Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
a przy kablach nic nie mieszałeś.może zamieniłeś w z d+.jak nie to może trzeba sprawdzić wirnik czy nie ma zwarcia lub przebicia międzyzwojowego.
Witam Problem dotyczy auta Mitsubishi Galant 1.8TD z 92 roku Od tygodnia walczę z brakiem ładowania w aucie. Akumulator jest nowy, ma z 4 miesiące. Alternator jest po wymianie regulatora napięcia. Sprawdzone ma diody niskoprądowe, działają tak jak powinny. Wirnik i uzwojenie też ok, według service manuala. Teraz pytanie, jak sprawdzić w aucie czy jest...
Cześć! Żeby stwierdzić jaki jest powód uszkodzenia alternatora to trzeba go rozebrać i po sprawdzeniu i ustaleniu uszkodzonych części można wydać opinię. Należy sprawdzić diody ,stan uzwojenia /czy nie jest spalone-zwarte/ wirnik czy nie ma przerwy, sprawdzić regulator. Sprawdzić łożyska. W samochodzie przewody, masę, klemy. Alternator można uszkodzić...
Witam ponownie ! Zamontowałem zewnętrzny regulator napięcia dla 7Amp wirników z wyjściami IASF - taki jak na zdjeciu powyżej 234165. Podłączyłem wg posta: http://www.naxja.org/forum/showthread.ph... tzn. F - idzie na wirnik A - idzie na + po włączeniu stacyjki S - z obwodu akcesoria - napięcie w nim jest po włączeniu...
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem polega na tym ze nie wiem jak go podłączyć aby wzbudzić...
Witam sprawdz diody miernikiem potem wirnik następnie stojan czy nie ma zwarcia do masy tam lezy często przyczyna Powodzenia
A jak wirnik i pierścienie ślizgowe? Żeby go spradzić uruchom silnik i zmierz napięcie na zacisku alternatora i na klemach. Jak pójdzie powyżej 13-14,4V to jest ładowanie ,następnie sprawdzaj to samo pod obciążeniem. Pisał ,żę MM
Co do pomiarów rezystancji to nie wierzyłbym wskazaniom "wksaźnika" - bo nie miernika - którego akurat miałem pod ręką. Pomierzę je przy najbliższej okazji miernikiem. Z racji płynnej i przeprowadzonej w dobrym zakresie regulacji prądu płynącego przez wirnik domyślam się, że uzwojenie wirnika, szczotki i rolki są ok. Żeby sprawdzić uzwojenie stojana...
Witam Posiadam Taki alternator http://obrazki.elektroda.pl/7911610800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5549865500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8306738000_1... Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora...
Witam wszystkich a zwłaszcza kolegę FORESTX co prawda nie powinienem zabierać zawiele głosu ,bo w tych wszystkich sinusach jestem za cieńki. Mimo to może coś gdzieś dopomoge a i sam coś się dowiem mądrego .Co do kąbinacji kolegi, Nasunęła mi się myśl aby zamiast zwiększać obroty alternatora regulować wzbudzenie alternatora zwiekszając czestotliwość...
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
To że wirnik musi nieć obroty to wiem innej opcji nie ma . Nie mam zamiaru budować stołu dla paru altków , dlatego myśle jak by je sprawdzić najmniejszym kosztem :-) . Napęd zrobie prowizorke wykorzystując silnik 3 fazowy 3000 obr/min, gdzieś za tym alternator połączony paskiem z silnikiem , akumulator , kontrolke wzbudzenia i heja. W niektórych altkach...
Witam . Brak tego połączenia nie pozwoli na ładowanie , bo nie ma napięcia na wirniku alternatora.
OK, znalazłem diody od wzbudzenia. Faktycznie były uszkodzone. Ale to nie rozwiązuje problemu. Skoro podaje stałe napięcie 12V przez cały czas na wirnik którym obracam to stojan powinien mi indukować napięcie raczej wyższe niż 1.5V prawda?
Jutro postaram się sprawdzić jak dorwę miernik. Aczkolwiek poprzedni właściciel alternatora wspominał, że było to samo przed wyjęciem z dawcy - 13,9 i świecące ładowanie. Obwód zegary-altek jest na bank sprawny, cała wiązka jest nowa, żarówka podmieniania, zegary igła. Po za tym wcześniej zamontowany był alternator z Zafiry i po za dźwiękami które z...
Rozumiem o co i Ci chodzi choć metoda sprawdzania co najmniej dziwna, po pierwsze miernikiem (na zapalonym silniku, przy zapalonych swiatłach) zmierz na wolnych obrotach , oraz dodając gazu np. do 3 tysięcy.( powinno byc około-w zależności od stanu alternatora) 14.00 v ładowania. Jeśli jest 13.00 to mało a jeszcze mniej to lipa. Jeśli przy przegazowaniu...
Rozebrałem, mam osobno wirnik i teraz co to znaczy sprawdzić przejście na wirniku? Przepraszam za swoją ciemnotę, ale niestety osoba z moją wiedzą w tej dziedzinie wymaga łopatologicznych objaśnień. Jednakże intuicja podpowiedziała mi że: przejście na wirniku to będzie między tymi dwoma pierścieniami. Nie rozumiem dlaczego miałem to sprawdzić prostownikiem,...
Co innego tu będzie - doprowadzenie prądu tylko jedną szczotką jest winne. jaką jedną szczotkę? są dwie wszystko jak powinno być nie w tym rzecz aczkolwiek odnośnie tego co pisał Leszek Augustyniak to faktycznie może być problem w wirniku ale teraz tak jeszcze go przemierzyłem i widzę że mam opór 8ohm podczas gdy na dwóch innych alternatorach mam po...
A kontrolka ładowania się pali ??? Jak nie to masz uszkodzony albo regulator napięcia (ten stabilizator :) ) lub mogły się skończyć szczotki ale wtedy nie ma kontrolki. Mógło paść ci wszystko opisz co się dzieje z kontrolką ładowania. Prostownik Stojan ma przebicie do masy lub sie spalił Wirnik brak przejścia itp .. przez neta niewiele ci pomoge musiał...
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
Po pierwsze zmierzyć jakie jest ładowanie i ewentualnie jeśli bedzie potrzeba to sprawdzac alternator. Wcześniej sprawdził bym wszystkie połaczenia alternatora a zwłaszcza główny plusowy i czy jest dobra masa. Co do alternatora to jeśli wszystkie diody są sprawne a stojan i wirnik nie maja przebicia do masy i miedzyzwojowego i nie maja przerwy w obwodzie,...
Witam serdecznie, od niedawna posiadamy stół do sprawdzania alternatorów/rozruszników jak i samych regulatorów po obciążeniem. Model MS004 COM, Jest to firma zagraniczna i ciężko z nimi się dogaduje odnośnie podpowiedzi jak daną rzecz sprawdzić. W prostszych alternatorach, czy regulatorach nie mam problemu Typu D+, czy COM, gorzej z regulatorami Typu...
Czy masz miernik by sprawdzić przejście w Ω.Jeżeli nie to zrób prowizoryczną kontrolkę z żarówki przykładowo 24V/4W.Jeden koniec kontrolki podłącz do zacisku B+,drugi koniec do zacisku 54 na zacisk DF daj masę .Zobacz czy kontrolka się zapali.Jeżeli nie może być uszkodzony wirnik ,krótkie szczotki itp.Zacisk MO był wyjściem środka gwiazdy(uzwojenia...
W alternatorach Denso np. 63321734 jest montowana kostka L911L5 P firmy ST. Jest to nic innego jak L9911P lecz w innej obudowie niedostępnej w detalu. Z terminala alternatora wychodzą dwa przewody L i DFM. L biegnie do BSI i w cale nie do pinu ze schematu jaki jest powszechnie dostępny w internecie (przewód koloru jasno siwego). Pracą alternatora steruje...
Witam, potrzebuję wymienić łożyska wirnika alternatora Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI. Problem jest taki, że nie znam wymiarów ich, chciałbym najpierw kupić te łożyska i dopiero alternator demontować. Czy zna ktoś wielkość tych łożysk? Pozdrawiam, Robert.
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
Odkręcasz śrubę m6, wyciągasz szczypcami krzywkę i w wirniku alternatora zobaczysz nacięty gwint, wkręcasz śrubę z długim gwintem i w ten sposób ściągasz wirnik ze stożka czopa wału. Okno wylotowe czyste, bez śladu nagaru, który by blokował wylot spalin
diody sprawdzałem żarówką -ok. stojan i wirnik induktorem -ok .Sugerując się wypowiedzią Jana 12345 wymieniłem mostek -jeśli chodzi o kontrolkę to narazie nie żarzy aleładowanie pod obciążeniem wcale nie wzrosło (miernik 100% sprawny ibardzo dokładny).Czy któryś z panów mógłby sprawdzić to na innym fiacie. Z góry dziękuje
Weź żarówkę 5W/12V i silniczek od samochodziku zdalnie sterowanego. Sprawdź, czy silniczek od zabawki wygeneruje Ci tyle prądu, żeby zaświecić żarówkę 5W/12V. Jeśli uda się, przyłącz ten silniczek do wirnika alternatora i podłącz wzbudzenie.
Witam. Mam problem z alternatorem w samochodzie Mitsubishi Galant 2.0 1989 rok. Alternator przestał ładować i zaczął wyć. Kontrolka ładowania się nie świeci w ogóle. Wymieniłem wbudowany regulator napięcia, bo myślałem, że załatwi to sprawę. Niestety nie załatwiło :( Łożyska również wymieniłem. Alternator nadal nie ładuje i nadal nie ma kontrolki ładowania....
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
Też borykam się z odpaleniem altka. Wkrótce będę próbował na falowniku (prosta płytka opracowana przez użytkownika elektrody) w różnych wariantach, tzn. na końcówkę mocy sterowaną IR2130 chcę podać sygnał z 555 lub z generatora softwarowego przez UCY74175 - tu nie będzie zachowane U/f, a w kolejnym podejściu już bezpośrednio na IR2130 dać sinusa z zależnością...
To wygląda na uszkodzony wirnik alternatora. Pierścienie wirnika są wybite (nie centryczne) i szczotki podskakują. Może uda się przetoczyć pierścienie u tokarza. Ewentualnie może być luźny przewód lub słabe połączenie do pierścienia wirnika, ale to mniej prawdopodobne. Wszelkie luźne przewody muszą być doklejone najlepiej specjalnym lakierem albo klejem.
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Witam Rok temu miałem przyjemność :cry: naprawiać alternator od sc900 a wcześniej od cc700. Klęska okazało się że alternatory zużywają się w taki sposób, że szczotki zintegrowane z regulatorem napięcia po około 90 tyś. km w pierścieniach po których się poruszają robią sobie rowek. Same też się zużywają oczywiście. W skutek tego regulator nie pracuje...
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
silnik nie kręci się do takiej wartości i wirnik alternatora też nie jest 1 do 1 z prędkością obr. silnika chociażby przez uślizg paska ale zakładam warunki idealne czyli przełożenie 1 do 1. Nie, zmierz sobie średnicę koła pasowego wału korbowego silnika i koła pasowego alternatora, przekładnia wyjdzie Ci 1:2 lub nawet 1:3 Po za tym szczegółem to dobrze...
Nissan to to samo co Renault. Kolego, sprawdź czy pręty nie sa luźne, bo siła odśrodkowa jest znaczna. Jak Valeo, to zobacz czy koszyczek (uzwojenie na wirniku) nie jest luźne, bo to wada genetyczna wirników w tych alternatorach. Albo rusz śrubokrętem, albo ujmij wirnik w dłoń i na wyskości ucha pokręć nim, fajna grzechoteczka.
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Do sprawdzenia na pewno regulator jak i całe okablowanie. Jak i reszta alternatora, czyli wirnik.
A łożysko nie wygniotło sobie ścieżki na czopie wirnika alternatora? Swoją drogą nakrętka powinna tam być solidnie dokręcona, najlepiej przy wyjętym alternatorze.
wirnik alternator alternator wirnik sprawdzić wirnik wiertarka
zmywarka pracuje dłużej wskaźnik paliwo cordoba agregat lodówki kondensator
zegar astronomiczny zegar astronomiczny
Setra 500 – przednie drzwi nie otwierają się po naciśnięciu przycisku, brak reakcji DCU Renault Scénic III 1.2 – brak przełączania ogrzewania na klimatyzację, usterka HVAC