Uderzając w śrubę (ściągacz) od czoła, wirnik ustąpił.
Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, To mało ważne ważniejsze czy sprżęgło na nim działą. Po drugie daj numery jednego i drugiego alternatora to ci sprawdzę. Dodano po 19 Czy powiedzmy jak będzie taki sam Jak będzie taki sam to będzie. Ale mierz dokładnie średnice.
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
czy można samemu sprawdzić wirnik?
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Zmierz średnicę gwintu są 14 i 16mm × 1.5mm.P
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Do sprawdzenia na pewno regulator jak i całe okablowanie. Jak i reszta alternatora, czyli wirnik.
No tak tylko jak to sprawdzic tym miernikiem,stojan lub komutator.Jestem poczatkujacy tu wie mam problem
Weź żarówkę 5W/12V i silniczek od samochodziku zdalnie sterowanego. Sprawdź, czy silniczek od zabawki wygeneruje Ci tyle prądu, żeby zaświecić żarówkę 5W/12V. Jeśli uda się, przyłącz ten silniczek do wirnika alternatora i podłącz wzbudzenie.
Sprawdź wirnik alternatora.
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
A skąd wiadomo że oporność sprawdził dobrze.P
Rozbierz i sprawdź prostownikiem przejście na wirniku.
A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Kontrolka nie będzie świecić gdy (między innymi): - nie ma zasilania ze stacyjki - jest przepalona - nie ma ciągłości kabli - jest uwalony regulator (tu uwaga, przy uszkodzonym regulatorze kontrolka może świecić, zależne jest to od rodzaju uszkodzenia) - są uszkodzone (zuzyte)...
Ale to nie blokuje na amen wirnika alternatora. Jedyna opcja to pole magnetyczne "przekleja" wirnik do stojana i blokuje go. Czyli jw zgubiona plastikowa tylna obudowa łożyska albo nie te łożyska. Wystarczy zdjąć pasek i sprawdzić luz promieniowy na kole alternatora.
Podstawowe czynności sprawdzające alternator: - kontrolka ładowania zapali się, jak zmasujesz przewód przy alternatorze? - jaki poziom napięcia przed i po odpaleniu silnika? - do sprawdzania elektryki używa się miernika i innych NARZĘDZI, a nie patry na iskierki! - regulator napięcia sprawdzony? - wirnik alternatora sprawdzony?
Nissan to to samo co Renault. Kolego, sprawdź czy pręty nie sa luźne, bo siła odśrodkowa jest znaczna. Jak Valeo, to zobacz czy koszyczek (uzwojenie na wirniku) nie jest luźne, bo to wada genetyczna wirników w tych alternatorach. Albo rusz śrubokrętem, albo ujmij wirnik w dłoń i na wyskości ucha pokręć nim, fajna grzechoteczka.
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Koło pasowe alternatora Zen Brazylia. Do kosza kup orginalny ina. Sprawdź jeszcze wirnik alternatora bo często pada i oczywiście szczotki. Wirnik ar3002 szczotki svx7
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Krótko-bez wzgledu na to co pokaże miernik,wymienić diody wzbudzenia . Sprawdzić wirnik-odpowiedź parę tematów niżej dotycząca poloneza,te same wirniki.
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
ma się rozumieć że diody sprawdzałeś po rozlutowaniu stojana :D tak jak kolega wcześniej napisał sprawdź uzwojenie wirnika gdyż często urywają się w miejscach gdzie są zagniatane najlepiej sprawdzić to poprzez ich delikatne podważenie
O ile to klasyczny układ to sprawdź żarówkę od kontrolki ładowania,musi mieć ok.4W przez nią płynie wstępny prąd magnesujący wirnik,dalej zostają szczotki i regulator.
Sprawdź, czy możesz pokręcić wirnikiem alternatora w jedną stronę (na zgaszonym silniku oczywiście)
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Kolego oprócz ww. wskazówek - sprawdź wirnik alternatora, jak również stan pierścieni ślizgowych oraz długości szczotek. Przy okazji, że alternator jest rozebrany można go przedmuchać sprężonym powietrzem, aby pozbyć się kurzu i pyłu po zużytych szczotkach, który może być powodem usterki np. zwarcia.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Witam, potrzebuję wymienić łożyska wirnika alternatora Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI. Problem jest taki, że nie znam wymiarów ich, chciałbym najpierw kupić te łożyska i dopiero alternator demontować. Czy zna ktoś wielkość tych łożysk? Pozdrawiam, Robert.
No wszystko ok, ale nie rozumiem jak wystawanie koła pasowego może zależeć od człowieka naprawiającego czy montującego alternator. Alternator montuje się w jednej pozycji i nie da się nic regulować, wirnik alternatora siedzi w łożyskach w pozycji z góry ustalonej przez konstruktora. Nawet gdyby komuś udało się jakoś źle zamontować wirnik, takiego alternatora...
Sprawdź opór wirnika. Alternatory 60A mają opór ok. 4Ω a 90A ma już ok. 2Ω przez co zwiększa się prąd wzbudzania i regulator może go nie wytrzymać.
Tak, ale chyba warto sprawdzić przy okazji uzwojenia i wirnik
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Ściągnij pasek osprzętu. Zobacz jak będzie bez niego - czy też będzie klekotał. Sprawdź sprzęgło na alternatorze czy czasem się nie zablokowało i nie kręci w 2 strony zamiast tylko w jedną kręci wirnikiem. Można też śrubować odłączyć wtyczkę na alternatorze choć demontaż paska to chwilą roboty.
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Ja bym sprawdził pierścienie slizgowe wirnika alternatora jeśli są miejscami zjechane do końca może to powodować taki efekt mrugania
Sprawdź czy zapłon nie jest za wczesny.
Witam . Brak tego połączenia nie pozwoli na ładowanie , bo nie ma napięcia na wirniku alternatora.
Obejrzyj dobrze ślizgi szczotek na wirniku i sprawdź masę i przewód prądowy (grube przewody). Pozdrawiam.
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
Witam Ja sprawdził bym łożyska wirnika alternatora i szczotki . Zdejmij pasek klinowy i poruszaj wirnikiem powinien kręcić się bez oporów i z delikatnym szumem . pozdrawiam arik .
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Więc wymień; stojan (to coś przypominające koronę), wirnik (to co się kręci w środku), szczotki wraz z regulatorem napięcia (szczotki nie wyglądają jak szczotki tylko jak dwa czarne dzyndzelki i smyrają po wirniku) i diody (takie okrągłe z kabelkiem), powinno pomóc. :wink:
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
Witam. Jeżeli masa alternatora=masa silnika, to uszkodzony jest regulator albo wirnik. Sprawdź najpierw masę alternatora. Pozdrawiam.
Chodzi mi o te pierścienie po których ślizgają się szczotki gdy się przetrą na wylot tzn.do izolatora to altek raz ładuje a raz nie gdy się przetrą na całym obwodzie to ładowanie kaput.Wyjmij szczotki i sprawdź dokładnie owe pierścienie obracając wirnikiem.
Odkręcasz śrubę m6, wyciągasz szczypcami krzywkę i w wirniku alternatora zobaczysz nacięty gwint, wkręcasz śrubę z długim gwintem i w ten sposób ściągasz wirnik ze stożka czopa wału. Okno wylotowe czyste, bez śladu nagaru, który by blokował wylot spalin
Na osi wirnika alternatora masz pierścienie ślizgowe połączone z jego uzwojeniem, sprawdź ciągłość obwodu wirnika żarówką podłączoną do akumulatora
Jaki masz pobór prądu i na jakie napięcie założyłeś regulator. Sprawdziłeś alternator? Jak wirnik i jego pobór prądu? Co z diodami pomocniczymi. Jaki masz alternator bo było tego trochę.
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
Podejrzewam że nie wymieniłeś pierścieni na wirniku.
Witam. Mam 3 pytania. 1. Jak sprawdzić czy wirnik od rozrusznika i stojan oraz wirnik od alternatora są na 12 lub 24 v? 2. Jak przewinąć stojan i wirnik od alternatora i wirnik od rozrusznika z 12 na 24 v i z 24 na 12 v? 3. Po czym poznać, że wirnik od rozrusznika oraz wirnik i stojan od alternatora są na 12 i 24 v?
To wygląda na uszkodzony wirnik alternatora. Pierścienie wirnika są wybite (nie centryczne) i szczotki podskakują. Może uda się przetoczyć pierścienie u tokarza. Ewentualnie może być luźny przewód lub słabe połączenie do pierścienia wirnika, ale to mniej prawdopodobne. Wszelkie luźne przewody muszą być doklejone najlepiej specjalnym lakierem albo klejem.
Jeśli masz nowy regulator to powinieneś sprawdzić czy wirnik alternatora dostaje napięcie wzbudzenia często się zdarza, że szczotki są wysłużone i alternator nie może się wzbudzić, między jedną a drugą szczotką musi występować bardzo mały opór. Natomiast jeśli wszystko jest ok i nadal niema ładowania to prawdopodobnie przepalona jest któraś z dziewięciu...
Sprawdź pasek.Zobacz czy na zgaszonym silniku pokręcisz ręką wirnik alternatora.
Zmierz rezystancję między pierścieniami ślizgowymi wirnika oraz pomiędzy pierścieniami a korpusem wirnika.
Zobacz czy nie skończyły ci się szczotki bądź komutator na wirniku alternatora. Elementy te muszą mieć ze sobą dobry kontakt. Sprawdź również czy uzwojenie wirnika jest uszkodzone.
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
Możesz ręcznie obracać wirnikiem ale napewno nic nie zobaczysz po za kręcącym się wirnikiem. Nie widziałem żeby ktoś rozpędził wirnik alternatora do obrotów przy których zaczyna ładować:D
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Sprawdź czy średnica jest taka sama! Poza tym jako alternator, od czego?
Witam, Mieszkam w byłym młynie wodnym, Obecny ciek jest wątły, spiętrzenie troche ponad 3 metry i przeplyw stały minum 100 litrow na minute. Woda wcieka do przestrzeni, gdzie kiedys znajdowało sie nadsiębierne koło młyńskie przy pomocy rury o przekroju 200mm. Obmyślilem następującą koncepcję: 1. Wirnik: śruba od motorówki aluminium koszt okolo 250 zl...
Warstwa lakieru po wyschnięciu to pewnie to ok 100 mikronów na stronę To już zależy przede wszystkim od tego, kto i w jaki sposób nakładał tę powłokę. Może być mniej, a może być zdecydowanie więcej - na przykład tam, gdzie zrobi się zaciek. Sprawdź dokładnie przy składaniu, czy wirnik może operować bez jakichkolwiek oporów. Cała reszta "dotrze się"...
Zazwyczaj jest tak, że niesprawna wolnobieżka alternatora uszkadza napinacz jeśli w porę się nie zareaguje. Do sprawdzenia wolnobiegu zdejmij pasek zablokuj wirnik alternatora sróbokrętem ( ostrożnie!). Kółko powinno kręcić się w jedną stronę z lekkim oporem, w drugą wcale. Jeśli koło napinacza jest nieosiowe z innymi kołami pasowymi, koniecznie wymienić...
No to Valeo 120A, więc potrzebujesz nowego wirnika nr części AR3002 + łożyska 6303 oraz 6202, a także nowe szczotki svx7.
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
silnik nie kręci się do takiej wartości i wirnik alternatora też nie jest 1 do 1 z prędkością obr. silnika chociażby przez uślizg paska ale zakładam warunki idealne czyli przełożenie 1 do 1. Nie, zmierz sobie średnicę koła pasowego wału korbowego silnika i koła pasowego alternatora, przekładnia wyjdzie Ci 1:2 lub nawet 1:3 Po za tym szczegółem to dobrze...
Sprzęgło nie puszcza? Mam nadzieję, że sprawdziłeś dokładnie wirnik.
Dla mnie to wygląda na alternator, a dokładnie na sprzęgiełko alternatora. Przy dodaniu gazu następuje uślizg sprzęgła i wirnik albo staje albo zwalnia obroty. Sprawdzisz tylko przez podmianę.
1. wymontować 2. wymienić 3. zamontować narzędzia, klucz 8,10,13,17,19, ściągacz do łożysk, lutownica, materiały lakier nitro, cyna ,sznurek np. dratwa wymień a masz spokój na 200,000 km , brak problemów z pulsowaniem świateł albo kontrolki ładowania wiem co piszę męczę się z tym prawie na codziń
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
"w tych alternatorach padają tylko mostki natomiast przy dużym przebiegu brak szczotek i pierścieni ślizgowych." a nie spotkał się kolega z uszkodzonym wirnikiem?
Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ?? Pozdro co do alternatora nie piszesz jaki to typ posądzam że z elektronicznym regulatorem dołączam schemat podłączenia do 3 modeli(reg. mechaniczny,reg.elektroniczny na...
...Kolejny powód sygnału "W" podawanego na regulator napięcia to ograniczenie prądu wzbudzenia alternatora w przypadku gdy stoi by wirnik nie zjarał się w wyniku przepływu sporego prądu. Wirnik stoi - brak impulsów W do reg. nap. - regulator podaje mały prąd na wirnik do momentu wykrycia jego obrotów. ... Czegos tu nie rozumiem. Obwod mocy wzbudzenia...
Pokaż mi wirnik alternatora który pobiera 5A. Naprawiam to 35 lat. Regulator jest softstart,selfstart itd.
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
Nie. W 2 kl. TE wypadało by już znać zasadę działania silnika elektrycznego prądu stałego. Hasło "komutacja".
Jeżeli dobrze rozumiem, alternator w dalszym ciągu niesprawny. Nie naprawiałeś na gorąco? Diod takich chyba w handlu nie ma. Może jakieś specjalistyczne hurtownie. Popatrz w necie, na allegro. Kiedyś można było kupić na targu od ruskich. Ewentualnie z rozbiórki gdzieś w warsztacie. Pytasz o podmianę regulatora. To może się udać, kiedyś takie rzeczy...
Chciałbym prosic o pomoc w identyfikacji po fotografii wirnika ,modelu alternatora , jego parametrów i pojazdu w którym miał zastosowanie.Dla ścisłości podam że wirnik waży ponad 8kg. https://obrazki.elektroda.pl/1499711200_... https://obrazki.elektroda.pl/9691994600_...
Witam, Chciałbym zasięgnąć rady. Rozebrałem alternator samochodowy żeby wymienić łożyska. Podczas ściągania łożyska wypał mi wirnik na jakieś rupiecie które miałem koło stołu i przypuszczam ze w związku z tym na uzwojeniu wirnika powstało małe zadraśniecie (na jednym lub dwóch drutach) No i mam dylemat czy ten wirnik będzie dalej się nadawał do użytkowania. Pomyślałem...
Alternator dawał około 30 A (przy tych 13 A na akumulator) ,ale włączone były światła czyli też 12-15 A na same światła. Alternator 70 A. Czyli pracował na połowie mocy. A jak ma się "moc" alternatora w funkcji obrotów jego wirnika? Da te deklarowane 70A na biegu jałowym silnika? Może dla tej prędkości obrotowej wirnika alternatora był to właśnie max...
Popieram tzok. Zdjąłbym pasek i sprawdził ręką czy alternator lekko się obraca. A może to WD było psiknięte na wirnik alternatora? Tak robią "fachowcy".
Do sprawdzenia regulator napięcia, diody prostownicze, pierścień wirnika czyli alternator na stół
Jest to alternator taki jak stosowany był we Wołdze. 6 diodowy z dedykowanym regulatorem i przekaźnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4617524100_... . Jeżeli masz trochę pojęcia to trzeba by alternator pozebrać , zweryfikować i sprawdzić podzespoły, wirnik stojan łożyska prostownik. Jeżeli ok to można podłożyć zastępczy regulator np...
Tak więc tylko dla potwierdzenia proszę o opinie. Podłączyłem wg. Schematu plus z akumulatora do b+ masę z akumulatora do masy alternatora, żarówkę wspiąłem między b+ a d+, miernik do klem akumulatora. Kręciłem wirnikiem alternatora za pomocą wiertarki i z tego co się orientuję żarówka powinna gasnąć a prąd na mierniki powinien rosnąć. Niestety wartość...
Sprawdziłem pobór prądu wirnika z akumulatora i jest na poziomie 5.3A Czy ta wartość już deklasuje ten wirnik?
wirnik alternator sprawdzić wirnik wiertarka rozebrać wirnik alternator
ripple current junkers cerapur podłączyć sterownik onkyo podłączyć bluetooth
Genesis Mangan 200 - Pad nie wykrywa ruchu Blokada sygnału płomienia w kotłach i piecach gazowych: przyczyny i diagnostyka