Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
Przede wszystkim kontrolka ładowania powinna swiecic po właczeniu zapłonu .. jesli sie tak NIE dzieje to moze byc urwany przewód cienki niebieski moga byc wytarte szczotki i komutator moze byc uszkodzony wirnik albo regulator . Natomiast jesli lampka ładowania po właczeniu zapłonu swieci i po odpaleniu silnika gasnie (zadnego podswietlania żarzenia...
sprawdź pierścienie na wirniku ,jak mają rowki to wywal wirnik. Do wirnika musi być dopasowany regulator. Szukaj właściwego regulatora do modelu alternatora. pozdrawiam.
Witam wszystkich na forum. To mój pierwszy znak zaistnienia wśród Was dlatego postaram się pomóc najlepiej jak potrafię. Mój poprzednik świetnie doradził aby zdjąć pasek klinowy. Umożliwi to ewentualne wyeliminowanie jako przyczyny chałasu alternatora. Jeżeli po zdjęciu paska chałas zniknie to znaczy że coś w alternatorze. Z mojego doświadczenia wiem...
Po pierwsze. Nie wolno odlaczac alternatora od obciazenia podczas jego pracy. Taki wystepek prawi ezawsze konczy sie usterka regulatora, oraz mozka prostowniczego. Skoro elektryk stwierdzil na stole, ze wszystko jest ok, a powiedzial ze cos w aucie, to niech sprawdzi dokladnie mase ukladu elektrycznego. Jak rozumiem z kontrolka wszystko ok? W alternatorach...
Witam! nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Ale po kolei, w warunkach domowych sprawdziłbym połączenia przewodami z alternatorem. Możesz jechać do mechaniora i on to sprawdzi, jeśli będzie wyglądało ok. to po prostu wyciągnie alternator, sprawdzi uzwojenie wirnika, komutator, szczotki, uzwojenie stojanu, dalej zespół diodowy i regulator...
Sprzęgło nie puszcza? Mam nadzieję, że sprawdziłeś dokładnie wirnik.
Okazało się, że to nie łożysko się wyrobiło, lecz oś wirnika. Wirnik obraca się nie na łożysku, tylko na wyrobieniu. Czyżby napinacz za bardzo naciągał pasek? Kolego (at)andrend czy można inaczej zamocować alternator? Jak załatwię inny alternator, to sprawdzę na listwie, czy koła pasowe są w osi. Dziwne, że klimatyzacja ani napinacz się nie wyrabia,...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Sprawdź tor prądowy obwodu wzbudzenia alternatora - czyli po kolei od zasilania, regulatora prądu wzbudzenia, uzwojenie wzbudzenia, szczotki na wirniku magneśnicy, diody wzbudzenia (sprawdź połączenia lutowane ). Tyle tylko że to wszystko trzeba robić na wymontowanym i rozebranym alternatorze. I niech moc będzie z Tobą !!!!! :-) Pozdrawiam
Witam Właśnie skończyłem składać alternator BOSCHa 120A. Chciałbym go teraz sprawdzić czy działa OK. Ma on dwa zaciski: D+ oraz B+ z czego B+ to zacisk prądowy. Zastanawiam się nad kilkoma rzeczami: Wiadomo alternator trzeba sztywno zamocować. Trzeba przekazać moment obrotowy (zasymulować obroty silnika), myślałem tutaj, żeby wykorzystać do tego celu...
Po pierwsze zmierzyć jakie jest ładowanie i ewentualnie jeśli bedzie potrzeba to sprawdzac alternator. Wcześniej sprawdził bym wszystkie połaczenia alternatora a zwłaszcza główny plusowy i czy jest dobra masa. Co do alternatora to jeśli wszystkie diody są sprawne a stojan i wirnik nie maja przebicia do masy i miedzyzwojowego i nie maja przerwy w obwodzie,...
Czyli diody wylutować i sprawdzić zakresem na test diody? Nie wiem jeszcze jaki dzisiaj do tego nie będę się zabierał tylko jutro;) Czyli tak do plusa akumulatora podłączyć B+ i do tego jeszcze kabel od kontrolki z wpiętą żarówką w szereg a minus akumulatora do masy na alternatorze. Aaa i do akumulatora jakiś odbiornik żeby go obciążyć i wtedy patrzeć...
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
Witam. Niewiem czy dobry dział bo nie znalazłem nic ogólnie o motoryzacji. Moje pytanie brzmi jak sprawdzić w mz alternator (wyjęty)? Bo mam problem z ładowaniem tzn pali ciągle regulator (instalacja elektryczna nowa oprócz prostownika i alternatora) i już niewiem co robić 😞 Napiszcie co mam sprawdzić (i jak.. Oporność itp). Jeden kabel od wirnika...
na przewód kontrolki jest podane to samo napięcie co na wzbudzenie wirnika alternatora (+) podczas pracy z drugiej strony jest też plus kontrolka nie świeci. Na postoju diody pomocnicze (na penno są)nie podają napięcia i zamyka się obwód do masy przez wirnik- kontrolka świeci Jeśli więc alternator ładuje (czego nie jestem pewny) to cienki przewód jest...
Jeżeli wszystko podłączyłeś dobrze to masz alternator uszkodzony. Zasada sprawdzenia jest prosta- jak alternator jest sprawny to podłączasz w następujący sposób / oczywiście wszystkie przewody odłączone z głównym zasilaniem włącznie/. Podłączasz kontrolkę do zacisku L -kontrolka nie świeci, podłączasz zasilanie na IG -kontrolka się zapala ale brak oporu...
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo,...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
Tzn. mierzyłem napięcie na aku przy zapalonym silniku i na obrotach i napięcie takie samo jak na wyłączonym silniku. Dlatego stwierdziłem że to alternator. Sprawdziłem szczotki są w dobrym stanie, tylko martwi mnie jeszcze jedna sprawa. Otóż kontrolka ładowania w ogóle się nie zapala. Ani po przekręceniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Orientujecie...
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
Podłączałem oscyloskop do ( pod obciążonym alternatorem) B+ sygnał prawidłowy na D+ również, tętnienie 480 mV. Jutro sprawdzę jeszcze prąd wirnika.
Panowie, mam problem z ładowaniem w Uralu M67-36. Szczotki sprawdzone, połączenia przewodów wyczyszczone. Stator sprawdziłem, przejście jest. Test wirnika na zwarcie komutatora do masy oraz przejście pomiędzy szczotką górną i dolną. Po złożeniu podłączyłem "-" na obudowę alternatora, "+" do zacisku III alternatora oraz żarówkę do masy i zacisku "~"...
Witam serdecznie, od niedawna posiadamy stół do sprawdzania alternatorów/rozruszników jak i samych regulatorów po obciążeniem. Model MS004 COM, Jest to firma zagraniczna i ciężko z nimi się dogaduje odnośnie podpowiedzi jak daną rzecz sprawdzić. W prostszych alternatorach, czy regulatorach nie mam problemu Typu D+, czy COM, gorzej z regulatorami Typu...
Sprawdź pasek.Zobacz czy na zgaszonym silniku pokręcisz ręką wirnik alternatora.
A skąd wiadomo że oporność sprawdził dobrze.P
Witam. Mam 3 pytania. 1. Jak sprawdzić czy wirnik od rozrusznika i stojan oraz wirnik od alternatora są na 12 lub 24 v? 2. Jak przewinąć stojan i wirnik od alternatora i wirnik od rozrusznika z 12 na 24 v i z 24 na 12 v? 3. Po czym poznać, że wirnik od rozrusznika oraz wirnik i stojan od alternatora są na 12 i 24 v?
Witam wina lezy po stronie wirnika jest skrzywiony lub nie wywazony sprawdź czy oś wirnika ne jest skrzywiona prawdopodobnie czeka cie wymiana wirnika pozdrawiam
W transitach częściej siadają mostki prostownicze niż regulatory regulator łatwo sprawdzić bez demontażu potrzebny tylko amperomierz .podłączamy jedną końcowkę amperomierza do plusa na akumulatorze a drugą do wyjścia z alternatora do ktorego jest podłączona kontrolka ładowania amperomierz powinnien wskazac ok.3A(silnik nie pracuje).jeżeli natężenie...
Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić się lampka akumulatora na desce rozdzielczej, przełożyłem regulator napięcia z innej 700 i było to samo. Sprawdziłem uzwojenie na wirniku było w normie- 3,4Kom, sprawdziłem 3 fazy- nie ma przerwy opór w granicach 0,5oma (nie ma całkowitego zwarcia- wartości...
Cześć. Co prawda chodzi o mój motocykl, ale myślę ze nie ma to różnicy. W motocyklu mam alternator, który nagle przestał ładować. Dochodzą do niego dwa przewody. Na jednym od strony mostka jest cały czas napięcie 12V, na drugim pojawia się napięcie 12V po włączeniu zapłonu stacyjką. Po odpaleniu napięcie nie zwiększa się, poza tym ze na pracującym silniku...
Witam Problem dotyczy auta Mitsubishi Galant 1.8TD z 92 roku Od tygodnia walczę z brakiem ładowania w aucie. Akumulator jest nowy, ma z 4 miesiące. Alternator jest po wymianie regulatora napięcia. Sprawdzone ma diody niskoprądowe, działają tak jak powinny. Wirnik i uzwojenie też ok, według service manuala. Teraz pytanie, jak sprawdzić w aucie czy jest...
To tylko pozostało sprawdzić wirnik. Pierwsze pomiar oporności , i czy ma połączenie z pierścieniami ślizgowymi i drugi pomiar czy nie ma przebicia na masę. Natomiast mądra książka podaje:zwarcie diody uzwojenia twornika lub zwarcie do masy tegoż uzwojenia.
Witam mam problem z ładowaniem mam aż 18.35v a kontrolka aku się nie świeciła, bateria była gorąca. Zauważyłem to dopiero gdy podniosłem maskę bo czułem kwas w kabinie i sprawdziłem napięcie. Nie było jeżdżone wcale prawie. Zwoje są ok bo sprawdzone, wirnik też ok przebicia nie ma. Diody na oko są ok regulator na oko też jest ok. Po odłączeniu alternatora...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Sprawdź czy średnica jest taka sama! Poza tym jako alternator, od czego?
Witam,potrzebuje tych informacji bo męczę się z takim alternatorem w którym były popalone diody wymieniłem je i nic ,chciałem sprawdzić regulator ale nie wiem jak(nawet założyłem temat z zapytaniem jak sprawdzić ten regulator,ale nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi)więc kupiłem nowy ,poskładałem i ładowanie było ale bardzo wysokie 14-18v,a potem...
Sprawdź czy wirnik lekko się obraca, oraz czy na sprzęgięłku alternator jest ustawiony współosiowo z elementem napędzającym( wałkiem).
Jezeli cyną nic niezwarłeś to nie,a jak pierścienie na wirniku całe,sprawdź miernikiem czy wirnik ma przejście.
Podstawowe czynności sprawdzające alternator: - kontrolka ładowania zapali się, jak zmasujesz przewód przy alternatorze? - jaki poziom napięcia przed i po odpaleniu silnika? - do sprawdzania elektryki używa się miernika i innych NARZĘDZI, a nie patry na iskierki! - regulator napięcia sprawdzony? - wirnik alternatora sprawdzony?
Witam Posiadam Taki alternator Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora ponieważ jak tak podłączyłem i napędziłem wiertarką wirnik to kontrolka nie gaśnie a napięcie na akumulatorze nie wzrasta. Dodano po 39 Sprawdziłem diody poprzez zasilanie i żarówke...
->Mototronic: proponuje podłączyć odwrotnie pierścienie w SG15L... albo w innym alternatrze z dodatkowymi magnesami stałymi na wirmiku i sprawdzić wydajność alternatora :-)
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem polega na tym ze nie wiem jak go podłączyć aby wzbudzić...
Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, To mało ważne ważniejsze czy sprżęgło na nim działą. Po drugie daj numery jednego i drugiego alternatora to ci sprawdzę. Dodano po 19 Czy powiedzmy jak będzie taki sam Jak będzie taki sam to będzie. Ale mierz dokładnie średnice.
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika , ciągłością jego uzwojenia . Testem przebicia...
Najpierw sprawdź elektrycznie czy ten alternator jest z plusem na masę. Sprawdź opór wirnika na pierścieniach ślizgowych. Napisami na odlewach nie ma się co sugerować. Bez rozbierania alternatora można go przerobić na 9 diodowy. Potrzebny tylko mostek lub 3 diody. Z tyłu mamy łby śrub M4 są w plastikowych kwadratowych izolatorach i do nich trzega dolutować...
Czyli ten "zen wywalić a kupić "ina" ? Jak rozumiem to jednak może być wina tego koła pasowego. Tak jak myślałem Dodano po 2 Przy odpalonym silniku to kolo pasowe nie obraca w ogóle wirnikiem alternatora. Alternator sztywny na osi brak luzu i bica Dodano po 6 Koło ma przepuszczać w jedną stronę. Dlaczego nie ładuje trzeba zrobić weryfikację Przewody...
Sprawdź wirnik a w szczególności pierścienie czy nie są wytarte do tekstolitu.
Witam Ja proponuję sprawdzić rezystencje uzwojenia wirnika na pierścieniach slizgowych, radzę poprawić lutowania często tam jest przerwa i to powoduje przerywanie w ładowaniu
Nr 67 to wejście na szczotki najprościej podłącz 12V na szczotki i daj dobre obroty to może zaświeci kontrolka. Tak sprawdzisz tylko stojan wirnik i diody główne pozostaje jeszcze regulator i diody wzbudzenia
Kolego nie patrz na rezystancję tylko na prąd jaki pobiera wirnik.Nawiasem to rezystancja dla tego typu wirnika wynosi 2,7 ohma a prąd pobierany przez wirnik w granicach 4,4 ampera. Oczywiście dopuszczalne są odchyłki około 0,1 amp. Wygląd zewnętrzny o niczym nie świadczy,mam takie ładne a prąd pobierany ponad 6 amper. 5.5 amperowy regulator tego nie...
Witam viper555 !!!! Czy mógłbyś rozwinąć ten temat ,co to jest TACHO , gdzie ten przewód idzie ,dlaczego regulator cały czas podaje napięcie na wirnik ,czy ten zacisk S ma jakiś na to wpływ,nie mam możliwości sprawdzenia sprawnego regulatora ani auta.
Zbyszek-be2. A gdzie to alternator 9-cio diodowy ma zacisk 67? Przestańcie mącić. Nie wiemy jak postępuje działanie osoby zainteresowanej. Z kontrolką to w oryginale nieco inaczej ale prawdopodobnie rozwiązanie Albercik 321 może działać. Kolego Albercik 321. Na twoim miejscu sprawdziłbym tą teorię. Po co w 9-cio diodowym alternatorze zacisk 67, skoro...
Podaj jaki typ i producenta , w większości daje się wymienić pojedynczo lub całym zestawem Dodano po 8 Co do uzwojenia wirnika prędzej sprawdzi stojan szybciej ulega uszkodzeniu .Sprawdzi stojan i wirnik pod 230v. A diody sprawdzi używając żarówki reflektorowej i akumulatora jest to chyba najprostszy sposób.
Nie działa wzbudzenie Wirnik, szczotki, regulator w pierwszej kolejności do sprawdzenia.
Mistrzu, jeżeli nie masz ładowania to duża szansa że po robocie też miał nie będziesz jak czegoś nie sprawdzisz. Te wirniki w altkach łady miały pewną paskudną przypadłość, ale widać to już gołym okiem, i każdy kto robi w elektryce samochodowej powie "rzeczywiście, było tak".
a przy kablach nic nie mieszałeś.może zamieniłeś w z d+.jak nie to może trzeba sprawdzić wirnik czy nie ma zwarcia lub przebicia międzyzwojowego.
Oczywiście z opla TD z 93r Przócz tego że na B+ kompletnie nie ma objawów ładowania, nie słychać specyficznego świstu jaki wydawał będąd pod obciążeniem (wiem że ten świst to raczej świadczy o usterce, jednak działał tak od nowości- przez 2 lata). Wszystko wydaje się być ok. Diody sprawdzone, wirnik w granicach 3-4Ω. Jak na mój gust świadczy o...
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Dzisiaj nawiedziłem 3 sklepy w Bielsku i robili duże oczy. . Szukać w składnicach rolniczych i sprawdzić wirnik bo następny pójdzie spać.P
Weź żarówkę 5W/12V i silniczek od samochodziku zdalnie sterowanego. Sprawdź, czy silniczek od zabawki wygeneruje Ci tyle prądu, żeby zaświecić żarówkę 5W/12V. Jeśli uda się, przyłącz ten silniczek do wirnika alternatora i podłącz wzbudzenie.
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
Skoro to diody wzbudzenia to sprawdź wirnik czy nie ma zwarcia pomiędzy pierścieniami a obudową. A w ogóle to w jakim stanie są te pierścienie?
Mi wydaje się że po prostu poszedł regulator napięcia (to chyba najczęstsza przyczyna braku ładowania akumulatora w samochodzie). Można to sprawdzić w bardzo prosty sposób. Domniemam że jeśli wymieniłeś szczotki masz też jakiś multimetr itd? Tu jest fajny filmik pokazujący jak sprawdzić regulator. Jeśli pod szczotki podłączysz żarówkę 12V i na regulator...
Zazwyczaj jest tak, że niesprawna wolnobieżka alternatora uszkadza napinacz jeśli w porę się nie zareaguje. Do sprawdzenia wolnobiegu zdejmij pasek zablokuj wirnik alternatora sróbokrętem ( ostrożnie!). Kółko powinno kręcić się w jedną stronę z lekkim oporem, w drugą wcale. Jeśli koło napinacza jest nieosiowe z innymi kołami pasowymi, koniecznie wymienić...
Poproszę żeby sprawdził jutro wirnik. Mam nadzieje że to alternator...
ok, sprawdzę prąd wirnika. jak rozumiem wystarczy podłączyć 12V z akumulatora na pierścienie i zmierzyć prąd. Mam nadzieję że nie będzie więcej niż 5A bo taki mam zakres na mierniku. Można to zrobić na wyjętym wirniku czy musi być w alternatorze (bez oczywiście regulatora)? Nie wiem czy łatwo dojdę do pierścieni w zamontowanym w samochodzie alternatorze....
Witam Mam problem z dobrze znanym alternatorem który pochodzi z żuka obecnie jeździ w ciągniku Zazwyczaj ładował 14,1V ale ostatnio mnie podkusiło sprawdziłem i było 14,7 Napięcie nie wzrasta powyżej wraz ze zmiana obrotów Wirnik nie ma przebicia Szczotki jak nowe pierścienie też Regulator [126p] podmieniłem i dalej to samo Akumulatory roczne nie chciałbym...
Ja bym się przyjrzał czy ci zasilanie na alternator dochodzi, mam tych alternatorów fure i żaden nie miał diod uwalonych. Zawsze wirnik albo regulator, lub instalacja auta, czasami nie działa prędkościomierz.
PIonowa pozycja nie wpływa na łożyska szczotki ani regulator. Wirnik alternatora nie ma luzu wzdłużnego który by zmienił miejsce styku szczotek. Załóż budżetowe łożyska, jak to określił ładnie mychaj , przejedź 10000km i sprawdź luzy jeszcze raz, a zdziwisz się :)
Pierścień do 50 zł za oryginał, zwykle 20, 25 zł, szczotki parę, paręnaście zł, robota to zależy gdzie. Sprawdź tą oporność wirnika, gdybyś się miał sam za to zabrać, żeby nie było potem, że wymienione i nie ładuje.
Witam jeżeli chodzi o mostki to dokładniej sprawdzisz każdą z osobna miernikiem na teście diody ,bez rozłączania sprawdzisz też ale tylko czy któraś nie ma zwarcia , przerwy nie sprawdzisz , wirnik sprawdzisz omomierzem powinno być kilka ohm , jeżeli już wszystko posprawdzasz to złóż wszystko do kupy zrób sobie jakieś obciążenie np. z kilku połączonych...
Nie bardzo wiem jak zakwalifikować to uszkodzenia, ale zdaje mi się że masz: Przerwę w obwodzie wzbudzenia (wirnik). Uszkodzenie diod wzbudzenia. Jeżeli przy alternatorze (na śrubie) nie masz takiego samego wskazania jak przy rozruszniku (gruby przewód) sprawdź przewody.
Więc tak uściślając temat to jest stara maszyna rolnicza do nasion z bodajże 1965 roku. Jest tu założony silnik z VW. Zacznijmy od prądnicy. Przy podłączeniu żarówki między DF a D+ nic nie ma. Przy podłączeniu żarówki między masą a zmostkowanym DF i D+ nic nie ma. Jak pasek został zdjęty i podłączyłem + z akumulatora na zmostkowane DF i D+ prądnica...
kolego na regulatorze opisane jest tak- 31-masa D+(15) napięcie ze stacyjki DF-do uzw.wirnika alternatora
Witam. W nawiązaniu do Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny punkt odniesienia regulatora odłączyć od masy i na powrót z nią...
A wiązka na podłużnicy sprawdzona? 3 razy rozpruwałem, przewody - jakby wyszły z fabryki, szarpałem-ciągnąłem i nic. Najpierw na poziomej części podłużnicy, potem jak lecą w kierunku podszybia. Widziałem przewody z fabii, które były spuchnięte, kolor izolacji odbarwiony, - nie mam tego. Prawdopodobnie ten problem dotyczy wcześniejszych roczników, -...
Witam wszystkich bardzo serdecznie mam problem z alternatorem DELCO REMY – a mianowicie przestał mi ładować i co więcej nie świeci się nawet kontrolka na desce przed i po włączeniu zapłonu. Żarówka kontrolna jest dobra bo zaświeciła się jak podłączyłem cienki przewód D(+) do masy. Wymieniłem jak na razie mostek 3 diodowy (wzbudny) , gdyż na jednej...
Dla mnie jest uszkodzony regulator napięcia, który cały czas podaje napięcie poprzez szczotki na wirnik-uzwojenie wzbudzenia a wartość prądu o którym piszesz dokładnie temu odpowiada. Tak, ale w kolejnym alternatorze? Kupiłem calkowicie nowy i sprawdzony alternator. W czasie regeneracji zostal nawet pomalowany, żeby udawac nowy. Serwis gwarantuje,...
Witam. Samochód to seat toledo 95r 2.0 a usterką jest brak ładowania. Alternator jest z wewnętrznym chłodzeniem 90A. Początkowo myślałem że jest to wina szczotek lub regulatora napięcia, po wymianie, usterka nie zniknęła. Sprawdziłem przejscia na wirniku i stojanie omomierzem i wygląda że jest ok, więc wyczyściłem styki i delikatnie komutator a także...
Wracając do tematu. Ponieważ nie miałem czasu walczyć dłużej z zepsutym alternatorem kupiłem używany za 110 zł. Nowy działa w aucie. Co ciekawe działa również bez wpiętej wtyczki (L i DF). Po odpaleniu silnika, bez wpiętej wtyczki, pojawia się na aku stabilne 14,4 V. Jest tak jak napisał andrzej20001. Stary rozebrałem jeszcze raz i sprawdziłem czy nie...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem!...
Mierniki maja opcje sprawdzania diód. Sprawdzaj poszczególne odlutowane wejścia na przejście + do płytki dodatniej i ujemnej, następnie zamień kable i tak samo. W ten sposób sprawdź wszystkie 3 wejscia. Sprawdzć też przewodność w obu kierunkach małych diód. Uzwojeniach stojana połączone są w gwiazdę, więc i oporność pomiędzy nimi powinna być jednakowa....
Sprawdź jeszcze napięcie paska klinowego, na osi alternatora siedzi jeszcze wiatrak dlatego zwiększenie przełożenia jest ryzykowne bez dokładnego wyważenia tego wirnika. Prawidłowe napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13.8V
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i 3...
Kupiłem sobie szczotki i łudziłem się nadzieją, że będzie działał. Rezystancja na stojanie wynosi 0.7 ohm. Wirnik jak pisałem 4 ohm. Przypatrzyłem sie głębiej alternatorowi i dostrzegłem 3 diody (przypuszczam wzbudzenia). I teraz moje jest takie pytanie czy stojan i wirnik jest dobry. Postaram się rozlutować i dokładnie sprawdzić wszystkie diody prostownicze....
witam, podobny pomysł chodził mi po głowie, jednak go nie zrealizowałem z braku czasu. Regulacja napięcia stojana mogłaby być uzyskana poprzez sterowanie PWM - powszechnie stosowane w sterowaniu silników DC. Trzeba by założyć przetwornik AC i na podstawie tego co ten przetwornik wskaże, odpowiednio sterować szerokością impulsów (są mikrokontrolery za...
No i problem niestety dalej występuje. Chyba będę musiał wymienić cały alternator. Tylko, że nie wiedzieć czemu na szrocie zawołali ma za takowy 150 zł! Chyba drogo, nie? Wygląda to tak: *Na włączonym samochodzie, bez świateł, na jałowym biegu - ładowanie lekko ponad 13V, kontrolka lekko się tli. Jak dodam gazu (wyższe obroty) kontrolka gaśnie a ładowanie...
Alternator trzeba dokładnie sprawdzić. Podejrzewam uszkodzone uzwojenie wirnika-rotora, które jest zasilane z akumulatora. Podłącz je przez żarówkę jak radzono wyżej. Sprawdzenie to wykonań po odłączeniu czujnika temperatury, a później drogą eliminacji odłącz alternator i w ten sposób ustalisz "sprawcę".
Dokładnie tak jak napisał imiela. Samowzbudzanie się alternatora wynika z istnienia magnetyzmu szczątkowego rdzenia wirnika. Swoją droga możnaby alternatorowi trochę pomóc przyklejając do wirnika małe magnesy neodymowe, ale tu pojawia się problem ich doboru - bo jeśli chcemy zachować regulator napięcia to może się okazać że przy bardzo wysokich obrotach...
szpryca SID 802, BSI, altek Mitsubishi, po wymianie na nowy, starego nie opłacało się robic, za dużo uszkodzone. -nie pali się lampka ładowania jak silnik stoi, zapali się na moment podczas rozruchu -cały czas jest pobór prądu ( 4A), sprawdziłem-pobiera altek poprzez zacisk B+ ( pewnie z B+ idzie na regulator, D+ to zezwolenie włączenia prądu na wirnik)...
Nissan to to samo co Renault. Kolego, sprawdź czy pręty nie sa luźne, bo siła odśrodkowa jest znaczna. Jak Valeo, to zobacz czy koszyczek (uzwojenie na wirniku) nie jest luźne, bo to wada genetyczna wirników w tych alternatorach. Albo rusz śrubokrętem, albo ujmij wirnik w dłoń i na wyskości ucha pokręć nim, fajna grzechoteczka.
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
kolego elektron, zwykłą próbówką to raczej można się oszukać, tu trzeba drastyczniejszej metody...śrubokręcik....i MAŁE zwarcie;) Następna do sprawdzenia jest masa na silniku, choć pewnie będzie bo rozrusznik kręci... Następnie kontrola lampki ładowania, przewód zdejmujemy z regulatora ma zgasnąć, dotykamy do masy i ma świecić pełnym światłem, następnie...
Najlepiej sprawdzić przy jakim napięciu regulator odłącza napięcie na wirnik. W tym celu najlepiej podłączyć żarówkę 12V np.21W między szczotki regulatora i podać mu zasilanie,(najlepiej z regulowanego zasilacza) między masę a zacisk D+. Gdy płynnie będziemy zwiększać napięcie zasilania będzie można zaobserwować przy jakim napięciu odcina on prąd na...
Aaaaa. To masz wirnik do roboty, po prostu trzeba zdjąć pierścienie ślizgowe i zrobić co trzeba. Będzie ci też potrzebne trochę rurki izolacyjnej ( może być nawet termokurczka) i tubka Superglue. Ale co dokładnie masz na myśli? jeśli pierścienie ślizgowe były by zużyte to szczotki by mogły nie kontaktować w wyniku czego było by mniejsze pole elektromagnetyczne...