Nissan to to samo co Renault. Kolego, sprawdź czy pręty nie sa luźne, bo siła odśrodkowa jest znaczna. Jak Valeo, to zobacz czy koszyczek (uzwojenie na wirniku) nie jest luźne, bo to wada genetyczna wirników w tych alternatorach. Albo rusz śrubokrętem, albo ujmij wirnik w dłoń i na wyskości ucha pokręć nim, fajna grzechoteczka.
Czyli jak nie jest podlaczony do akumulatoa to nie ma? Wskazywalo by to albo na uszkodzony regulator albo ktoras z diod prostownika. Dodano po 1 Bo dziwne jest tez to azeby mial tak duzy magnetyzm szczatkowy.
Chciałbym prosic o pomoc w identyfikacji po fotografii wirnika ,modelu alternatora , jego parametrów i pojazdu w którym miał zastosowanie.Dla ścisłości podam że wirnik waży ponad 8kg. https://obrazki.elektroda.pl/1499711200_... https://obrazki.elektroda.pl/9691994600_...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
W sumie amperaż przede wszystkim zależy od uzwojeń stojana i diod. Wirnik ma drugorzędne znaczenie chociaz może dawać za słabe pole magnetyczne do osiągnięcia pełnej wydajności alternatora. Ważniejsze czy impedancja jednego i drugiego wirnika jest taka sama, bo regulator może niewłaściwie współpracować z "nowym " wirnikiem. Rozumiem że wymiary się zgadzają?
No wszystko ok, ale nie rozumiem jak wystawanie koła pasowego może zależeć od człowieka naprawiającego czy montującego alternator. Alternator montuje się w jednej pozycji i nie da się nic regulować, wirnik alternatora siedzi w łożyskach w pozycji z góry ustalonej przez konstruktora. Nawet gdyby komuś udało się jakoś źle zamontować wirnik, takiego alternatora...
Z tokarką się bawiłem we fiatach pomaga na bardzo krótko.
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Co do pierścieni i szczotek, to fakt, że są nowe, może powodować, że wirnik kręci się tak sobie? Tzn. przed naprawą chodził na prawdę luźno. Opukaj lekko obudowę wzdłuż osi. Ściągnąłeś ją śrubami i teraz jest napięta. Jak lekko pouderzasz, to łożysko się przesunie i nie będzie prężyć.
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
moje pytanie brzmi jaki powinien być alternator i czy ten alternator będzie w stanie ładować te 4 akumulatory Zacznij od pytania jak wysoki ma być wiatrak i jaka średnica śmigieł aby przy umiarkowanym wietrze napędzać prądnicę o mocy minimum 600W ? Zastanów się też nad doborem przekładni zwiększającej obroty bo śmigła obracają się wolno a wirnik alternatora...
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
uszkodzony wirnik
Wirnik padł, standard w tym typie.
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Z wyglądu są identyczne, gdy się je rozmontuje to też są identyczne NO to żeś popił ostro, kolego każdy ma inny wirnik im wyższy prąd to większy wirnik i co za tym idzie większy stojan. 120 140 ma taki sam wirnik za to inne diody. Bravo spostrzegawczości zerowej.
Jak obudowa pękła to wirnik tarł o stojan, stąd zablokowany wał silnika, smród etc. Alternator do wymiany Ps. Kabli nie da się zamienić miejscami, kabeloczka Φ5mm i 8mm
Olej opornik, jak mówi Motronic on w twoim przypadku nie gra roli. Jeśli wirnik bije na pierścieniach to masz przyczynę. Na wolnych obrotach sprężyny są w stanie docisnąć szczotki do pierścieni. Przy wyższych obrotach nie nadążają. Ktoś z głową, okiem i wyczuciem może to jeszcze naprostuje, ew podtoczy na tokarce. Jak się nie uda to wymiana wirnika.
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
W tych alternatorach łożyska rzadko kiedy padają. Sprawdź osadzenie wału na łożysku oraz osadzenie samego łożyska. W poniedziałek miałem "reklamację" na wyjący alternator w pandzie (miesiąc temu naprawa + wymiana łożysk). Jak się okazało wirnik był chu..wo wykonany, łożysko chodziło po nim jak chciało. Co do oznaczeń C3 - łożysko z powiększonym luzem...
Podłączyłem i przez chwile pokazywało napięcie 17 v a później znów 12,5 oj chyba poleciały znów wzbudzenia :) , zmierz ile amper wirnik ci pobiera ,rzadko ale zwarcie miedzyzwojowe sie zdarza. Po mojemu bez fizyczne pomocy kogoś kto to ogarnia nie da rady .Ew . cały alternator z regulatorem dopasuj, tam masz tylko plus i kontrolkę ,ciężko coś zepsuć.
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
Wymień pierścienie.Jeśli nie robiłeś takich rzeczy zleć to komuś , bo trzeba to solidnie zrobić.Zdjąć stare pierścienie i nałożyć nowe (a raczej wprasować całość) tak rzeby osiadły na tej samej wysokości i nie było bicia(centrycznie).Może być taki przypadek ,że jak wirnik stoi zwarcia nie ma a jak się kręci to siła odśrodkowa będzie powodowała zwarcie....
A toto ma wirnik z uzwojeniem jakimś? Jakoś nie widać tutaj na tych zdjęciach. Prąd do wzbudzenia powinien iść na uzwojenie wirnika przez jakiś regulator, a tu też go nie widać. Chyba, że to złącze DF. Jak się nie znajdzie nikt, kto na takich cudach się zna, to ja bym proponował w imadło zamocować, podłączyć wiertarkę, podać zasilanie na wzbudzenie...
Witam jak sam napisaleś zbudzenie DF powinno isc przez zarowke, i taki uklad jest poprwny, jesli ona swieci to cos lezy, zacznij od szczotek czy nie sa zawieszone lub po prostu wytarte, potem wirnik i cala reszta, sprawdz lozyska zeby 2x niezagladac, jesli ok to niestety regulator. Gdzies na forum widzialem schemat spr regulatora, potrzebny jest do...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Z uwagi na liczbe magnesów nie moge zrobić 12 pól magnesowych ale wydaje mi się że to nie tędy droga. idealnym rozwiązaniem byłoby dorwać identyczne koło i porobić pomiary. ale skąd wziąść ?????? MOŻESZ zrobić 12 biegunów na wirniku - masz nawet za dużo neodymów - odrzuć 4 i 12 sztuk rozmieść symetrycznie. Zbuduj wirnik z 12 biegunami N S N S N S N...
Zmierz średnicę gwintu są 14 i 16mm × 1.5mm.P
Mam małe pytanko odnośnie nowego wirnika. Chce przerobić alternator z opla na małą prądnice i muszę wykonać nowy wirnik . Czy można zrobić wirnik z aluminium , bo z tego co widzę to każdy robi ze stali ??
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
Jesli to przygasanie dzieje sie na niskich obrotach to jest normalne , po prostu alternator ma małe obroty i nie oddaje pełnej mocy bo regulator ogranicza prąd podawany na wirnik zeby sie nie przegrzał, Ja mam fiata uno i czasami kiedy stoje na swiatłach w miescie w lecie i właczy mi sie wentylator to czasem sie zdarza ze silnik wyraznie zwalnia a czasami...
Da się, dwa śrubokręty i wantujesz przednią tarczę łożyskową. Ale jak Ty go złożysz później ( bez zdjętej vacum ) to nie wiem, bo nie celniesz na frezy, dwa-na 100% przesunie sie wirnik w pompie. Poza tym vacum zasłania otwór blokady szczotek. Żadnej uszczelki tam nie ma, to ci opowiedział jakiś gigantyczny lamer, jest tylko oring, jak go zgubisz to...
Ale to nie blokuje na amen wirnika alternatora. Jedyna opcja to pole magnetyczne "przekleja" wirnik do stojana i blokuje go. Czyli jw zgubiona plastikowa tylna obudowa łożyska albo nie te łożyska. Wystarczy zdjąć pasek i sprawdzić luz promieniowy na kole alternatora.
zwracam się do was z zapytaniem,ponieważ rozebrałem alternator "Iskra" wyciągnąłem z niego wirnik przedstawiony na obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/2271979900_1... Chciałbym uzyskać następujące informacje: -Czy wirnik alternatora na łożyskach pod którym znajduje się magnes neodymowy- "ruszy" bez twornika ? -Czy uzyskałbym taki efekt -...
Witam Posiadam Taki alternator http://obrazki.elektroda.pl/7911610800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5549865500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8306738000_1... Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora...
Do czego są podłaczone szczotki w alternatorze Chce zrobić alternator wlasnej produkcji ze starego wirnika i uzwojenia od MZ , Jakie napiecie i skąd mam podać na szczotki, podłaczajac ten alternator do innego motocykla z akumulatorem. Jedna na pewno do masy a druga????????? temat przeniesiono z audio (P)
alternator wirnik naprawa wirnik alternator rozebrać wirnik alternator
lm317 kondensator wyjsciu wycie biegach komputer telwis
Kosa elektryczna Lux Tools dymi – przyczyny, diagnostyka, naprawa Koszt wymiany baterii w MBG Line HS900