Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Zmierz średnicę gwintu są 14 i 16mm × 1.5mm.P
W sumie amperaż przede wszystkim zależy od uzwojeń stojana i diod. Wirnik ma drugorzędne znaczenie chociaz może dawać za słabe pole magnetyczne do osiągnięcia pełnej wydajności alternatora. Ważniejsze czy impedancja jednego i drugiego wirnika jest taka sama, bo regulator może niewłaściwie współpracować z "nowym " wirnikiem. Rozumiem że wymiary się zgadzają?
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
Uderzając w śrubę (ściągacz) od czoła, wirnik ustąpił.
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
No wszystko ok, ale nie rozumiem jak wystawanie koła pasowego może zależeć od człowieka naprawiającego czy montującego alternator. Alternator montuje się w jednej pozycji i nie da się nic regulować, wirnik alternatora siedzi w łożyskach w pozycji z góry ustalonej przez konstruktora. Nawet gdyby komuś udało się jakoś źle zamontować wirnik, takiego alternatora...
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
Witam, potrzebuję wymienić łożyska wirnika alternatora Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI. Problem jest taki, że nie znam wymiarów ich, chciałbym najpierw kupić te łożyska i dopiero alternator demontować. Czy zna ktoś wielkość tych łożysk? Pozdrawiam, Robert.
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
Witam . Brak tego połączenia nie pozwoli na ładowanie , bo nie ma napięcia na wirniku alternatora.
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
Weź żarówkę 5W/12V i silniczek od samochodziku zdalnie sterowanego. Sprawdź, czy silniczek od zabawki wygeneruje Ci tyle prądu, żeby zaświecić żarówkę 5W/12V. Jeśli uda się, przyłącz ten silniczek do wirnika alternatora i podłącz wzbudzenie.
Odkręcasz śrubę m6, wyciągasz szczypcami krzywkę i w wirniku alternatora zobaczysz nacięty gwint, wkręcasz śrubę z długim gwintem i w ten sposób ściągasz wirnik ze stożka czopa wału. Okno wylotowe czyste, bez śladu nagaru, który by blokował wylot spalin
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
To wygląda na uszkodzony wirnik alternatora. Pierścienie wirnika są wybite (nie centryczne) i szczotki podskakują. Może uda się przetoczyć pierścienie u tokarza. Ewentualnie może być luźny przewód lub słabe połączenie do pierścienia wirnika, ale to mniej prawdopodobne. Wszelkie luźne przewody muszą być doklejone najlepiej specjalnym lakierem albo klejem.
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Witam, Mieszkam w byłym młynie wodnym, Obecny ciek jest wątły, spiętrzenie troche ponad 3 metry i przeplyw stały minum 100 litrow na minute. Woda wcieka do przestrzeni, gdzie kiedys znajdowało sie nadsiębierne koło młyńskie przy pomocy rury o przekroju 200mm. Obmyślilem następującą koncepcję: 1. Wirnik: śruba od motorówki aluminium koszt okolo 250 zl...
Do sprawdzenia na pewno regulator jak i całe okablowanie. Jak i reszta alternatora, czyli wirnik.
Nissan to to samo co Renault. Kolego, sprawdź czy pręty nie sa luźne, bo siła odśrodkowa jest znaczna. Jak Valeo, to zobacz czy koszyczek (uzwojenie na wirniku) nie jest luźne, bo to wada genetyczna wirników w tych alternatorach. Albo rusz śrubokrętem, albo ujmij wirnik w dłoń i na wyskości ucha pokręć nim, fajna grzechoteczka.
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
silnik nie kręci się do takiej wartości i wirnik alternatora też nie jest 1 do 1 z prędkością obr. silnika chociażby przez uślizg paska ale zakładam warunki idealne czyli przełożenie 1 do 1. Nie, zmierz sobie średnicę koła pasowego wału korbowego silnika i koła pasowego alternatora, przekładnia wyjdzie Ci 1:2 lub nawet 1:3 Po za tym szczegółem to dobrze...
Pokaż mi wirnik alternatora który pobiera 5A. Naprawiam to 35 lat. Regulator jest softstart,selfstart itd.
1. wymontować 2. wymienić 3. zamontować narzędzia, klucz 8,10,13,17,19, ściągacz do łożysk, lutownica, materiały lakier nitro, cyna ,sznurek np. dratwa wymień a masz spokój na 200,000 km , brak problemów z pulsowaniem świateł albo kontrolki ładowania wiem co piszę męczę się z tym prawie na codziń
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Kontrolka nie będzie świecić gdy (między innymi): - nie ma zasilania ze stacyjki - jest przepalona - nie ma ciągłości kabli - jest uwalony regulator (tu uwaga, przy uszkodzonym regulatorze kontrolka może świecić, zależne jest to od rodzaju uszkodzenia) - są uszkodzone (zuzyte)...
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Witam, Chciałbym zasięgnąć rady. Rozebrałem alternator samochodowy żeby wymienić łożyska. Podczas ściągania łożyska wypał mi wirnik na jakieś rupiecie które miałem koło stołu i przypuszczam ze w związku z tym na uzwojeniu wirnika powstało małe zadraśniecie (na jednym lub dwóch drutach) No i mam dylemat czy ten wirnik będzie dalej się nadawał do użytkowania. Pomyślałem...
Rezystancja wirnika alternatora o który pytasz ma 3,27 Oma. (+/- 0,16)
Chciałbym prosic o pomoc w identyfikacji po fotografii wirnika ,modelu alternatora , jego parametrów i pojazdu w którym miał zastosowanie.Dla ścisłości podam że wirnik waży ponad 8kg. https://obrazki.elektroda.pl/1499711200_... https://obrazki.elektroda.pl/9691994600_...
Nie. W 2 kl. TE wypadało by już znać zasadę działania silnika elektrycznego prądu stałego. Hasło "komutacja".
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
jeśli mogę coś dodać to alternatory z tymi regulatorami ładnie startują nawet jeśli obwód kontrolki jest przerwany(przynajmniej ja tak zaobserwowałem) z magnetyzmu szczątkowego wirnika.Oczywiście dużą rolę odgrywają obroty.Podejrzewam że bez kontrolki ze świeżo wypiaskowanym wirnikiem taki alternator już by nie ruszył :D
Może nie błedem ale generalnie luz zaworowy ustawia sie w OT tłoka przed suwem pracy-gdy zawory są zamkniete.W tym tez celu producenci znakuja na wirniku alternatora lub nadajniku impulsatora wlasnie znak T. W praktyce jesli mamy wgląd na połozenie krzywek wałka rozrzadu to lepiej jest ustawiać w miejscu gdzie krzywka wałka jest po przeciwnej stronie...
Dokładnie, ale jest też prostsza metoda: przyświeć sobie latarką, tak, aby widzieć kręcący się wirnik/wentylator alternatora i niech Ci druga osoba wyłączy silnik, powinien po zatrzymaniu paska zrobić jeszcze parę obrotów
Ale to nie blokuje na amen wirnika alternatora. Jedyna opcja to pole magnetyczne "przekleja" wirnik do stojana i blokuje go. Czyli jw zgubiona plastikowa tylna obudowa łożyska albo nie te łożyska. Wystarczy zdjąć pasek i sprawdzić luz promieniowy na kole alternatora.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Bardziej nazwał bym to kolektorem.. a diody są podłączone do uzwojeń stojana...
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
jeżeli uszkodzeniu ulega tylko łożysko to należy je wymienić i zadbać o to aby pasek nie był za mocno napięty.
Witam wszystkich użytkowników i czytelników forum. Chciałbym zatrzymać się na chwile przy wątku kłów wirnika alternatora. Myślałem nad takim rozwiązaniem : http://obrazki.elektroda.pl/7788507500_1... Dodano po 9 W ten sposób można by było zbudować wirnik podobny do wirnika alternatora dobieranie rozmiarów magnesów było by kłopotliwe,...
Alternator ładuje więc nie jest problem wirnika
Cześć :) możecie mi doradzić jak zdjąć wirnik alternatora ? Opcja z wkręceniem śruby w jego środek i kręcenia aż wyskoczy odpada... próbowałem dzisiaj i za chiny ludowe nie da rady :( tak trzyma . Pozdrawiam :P
Nie ma żadnej śruby tam gdzie włożyłeś torxa to oś wirnika.
No tak tylko jak to sprawdzic tym miernikiem,stojan lub komutator.Jestem poczatkujacy tu wie mam problem
Jeżeli podejrzewasz alternator to zdejmij pasek klinowy i zapal silnik.
Robisz tak-ujmujesz alternator w obie dłonie w ten sposób, żebyś kciukami przytrzymał za stojan w tedy uderzasz. Górna część to ta z kołem pasowym i ona ma się wysunąć z tylko wirnikiem.
ten regulator po firmie może pochodzić dzień, 2, 2 miesiące lub do końca szczotek Również mam takie zdanie nt. tych regulatorów. Może to jego wina, może wirnika, nieważne, alternator znów do wyjęcia Ps. sprzęt grający nie ubije alternatora, nie ma takiej mozliwości
Zdjąć pasek wielorowkowy a potem wkładając np. śrubokręt blokujemy łopatki wirnika alternatora i sprawdzamy czy kółko się kręci. Jesli nie, to do wymiany !!!
chodzi Ci o zmianę kierunku wirowania?
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
ok, dzieki za odpowiedz
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
Hej, robię małe odświeżenie alternatora. Oczyściłem go i polakierowałem lakierem elektroizolacyjnym (Izolak) stojan (wewnątrz) i wirnik. Zabezpieczyłem to lakierem gdyż stojan przed oczyszczeniem miał ślady korozji, nie chciałbym aby ponownie zardzewiał. Nie znalazłem nigdzie informacji czy może mieć to jakiś wpływ na funkcjonowanie alternatora. Co...
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Zasadniczo każdy wirnik alternatora lub prądnicy posiada tzw. magnetyzm szczątkowy, który powoduje samowzbudzenie - po cóż, więc komplikować sobie życie magnesami
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Pierścienie po zamontowaniu (na wirniku) trzeba przetoczyć.
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
moje pytanie brzmi jaki powinien być alternator i czy ten alternator będzie w stanie ładować te 4 akumulatory Zacznij od pytania jak wysoki ma być wiatrak i jaka średnica śmigieł aby przy umiarkowanym wietrze napędzać prądnicę o mocy minimum 600W ? Zastanów się też nad doborem przekładni zwiększającej obroty bo śmigła obracają się wolno a wirnik alternatora...
Viper, wymienisz samo bez pokrywy, trzeba wiedzieć jak je później zabezpieczyć aby wirnika nie cofneło.
Jeśli chodzi o napięcie z jadnej fazy uzwojenia jest to napięcie o częstotliwości zależnej od obrotów wirnika alternatora.
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=http://www.valeo.com/en/press-relea... odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest...
Regulatory sa wieczne. Za to uzwojenia wirnika nie
uszkodzony wirnik
Z tego co widze benzyna silnik. PO prostu jak zapaliasz auto to wirnik alternatora powinien się kręcić.
Jak Valeo to wirnik.
Wirnik o stojan
Witam z ta zaroweczka to chyba zart Ona jest tylko wskaznikiem ladowania. Wirnik alternatora nie jest przez nia zasilany.
Jeśli koło jest sprawne to przyczyna jest wirnik alternatora oznaczenie ar3002.
A łożysko nie wygniotło sobie ścieżki na czopie wirnika alternatora? Swoją drogą nakrętka powinna tam być solidnie dokręcona, najlepiej przy wyjętym alternatorze.
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
Jeszcze raz sprawdzic dokladnie alternator rowniez z pomiarem poboru pradu wirnika ew. podmianka sprawnego
Chciałeś wymienić pierścienie ślizgowe? Czy chciałeś dostać się do uzwojenia lub wymienić oś wirnika?
Z dymamo jest wszystko w porządku. Faktycznie drut jest na szpulce w której obraca się magnes i nic by się nie wyindukowało gdyby nie było pakietu blaszek, który obejmuje tę szpulkę z uzwojeniem. Kształt blaszek i ich ułożenie powoduje, że wraz z obrotem wirnika i zmienia się kierunek strumienia opływającego cewkę. Dynamo w środku wygląda trochę jak...
A nie nagrzewa się za bardzo ten alternator? Dźwięk tak jakby wentylator na wirniku alternatora tarł o obudowę.
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
Romek, przecież to zwykły fiatowski alternator, różni sie tylko stojanem i wirnikiem. Oryginalnie ma prąd 26A, ale przewiniesz go na około 35A
czy można samemu sprawdzić wirnik?
(at)loprpol Tak, tak i błoto przeszło na wewnętrzną część nadkoli ? Wirnik alternatora to wygląda gorzej niż alternator co przeleżał kilka lat w trawie. Wiadomo zakup "okazja", tylko poprzednik wjechał w kałuże. Oj naiwny, naiwny. Mam dwóch kolesi co mieszkają koło mnie i mają oryginalne Jeepy, Willysy, nawet wojskowego Hummera, jażdżą na jakieś tam...
Witam, w jaki sposób można nawet orientacyjnie ocenić stan pierścieni ślizgowych wirnika alternatora? Posiadam kilka starych polskich alternatorów o różnym stopniu zużycia i potrzebuję nawet orientacyjnie określić ich żywotność bo szkoda składać alternator na wirniku który pochodzi 2 miesiące.
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
Regulatorów tego typu jest z 8 rodzaji .Optycznie jest to samo ,elektronika już inna. Dobierz coś pod ten silnik po jego kodzie i załóż. Jeśli są dobre ślizgi wirnika powinno pomóc.
Ściągnij pasek osprzętu. Zobacz jak będzie bez niego - czy też będzie klekotał. Sprawdź sprzęgło na alternatorze czy czasem się nie zablokowało i nie kręci w 2 strony zamiast tylko w jedną kręci wirnikiem. Można też śrubować odłączyć wtyczkę na alternatorze choć demontaż paska to chwilą roboty.
Sprawdź, czy możesz pokręcić wirnikiem alternatora w jedną stronę (na zgaszonym silniku oczywiście)
alternator od mitsubishi eclipse 1G, a wymiary sa identyczne wszytko jest takie same tylko stojan i mostek prostowniczy inny bo ma 4 wyjscia ze ze stojana na mostek a w tym 65A 3 wyjscia ze stojana
Być może koło pasowe alternatora produkcji Zen Brazylia jest uszkodzone. Puszcza w nim sprzęgło i wirnik alternatora nie kręci się odpowiednio.
rozebrać wirnik alternator naprawa wirnik alternator wymiana wirnik alternator
odblokować eberspacher pomiar prądu przez opornik warsztat pomysły
radio internetowe radio internetowe
PCB LED W36-12D-V3.1 - Specyfikacja i Zastosowanie Schemat podłączenia stacyjki Scania - szczegóły i porady