1. Uszkodzenie pompy wtryskowej Bosch VP44 Jest to częsty problem w silnikach z pompą VP44, zwłaszcza przy wyższych przebiegach. Z czasem pompa może tracić swoje właściwości, co skutkuje niestabilnym ciśnieniem paliwa, a w efekcie – przerywaniem pracy silnika. Może to wyjaśniać, dlaczego po kilku kilometrach, gdy silnik się rozgrzeje, pojawia się problem...
No to co według was mam robić? Jednak się myliłem, zaworki działają. Testowałem na akumulatorze a po podpięciu do samochodu też wszystko działa. Jedyny błąd to P2288 czyli zbyt wysokie ciśnienie. Prawie cały układ paliwa nowy, brak opiłków w układzie. Przy kręceniu mam 410 bar w rampie, ciśnienie się trzyma i sie nie rusza. Zasilanie do wtrysków jest....
błąd p0251 jest z ciśnienia paliwa jeśli wtryski są dobre to znaczy ze z pompącoś nie tak minimalne ciśnienie paliwa przy próbie przelewowej wtryskiwaczy to 1050 bar jezeli jest ponizej to bardzo zle moze byc zawór ciśnienia na pompie taki brązowy nie jest dostępny jako częśc zamienna jezeli macie dostep do IDS lub WDS komputery fordowskie to zrobcie...
Zawór upustowy ciśnienia paliwa :)
A chociażby w zaworze regulacyjnym, czy samym czujniku ciśnienia.
Witam, Posiadam mondeo mk3 z 2003r niestety coś szarpie silnikiem na niskich obrotach, czuć drgania karoserii.Po podłączeniu komputera cisnienie na szynie cr waha sie 200-300 bar na biegu jałowym po dodaniu gazu cisnienie rośnie ale już nie skacze i auto normalnie pracuje.Kupiłem zawór regulacyjny pompy i mam pytanie czy wystarczy poprostu go wymienic...
Witam, mam pytanie jak najprościej sprawdzić szczelność układu paliwa. pisałem wcześniej o problemie z odpaleniem forda, po dłuższym postoju odpala za pierwszym razem chwilę silnik pochodzi i gaśnie. kolejne próba odpalenia trzeba długo kręcić i pompować ręcznie pompką.
Spróbuj odpalić bez tłumika lub bez katalizatora oczywiście nie za głośno. Zawór ciśnienia paliwa jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego(gumowy wężyk}.Sprawdż inne wężyki czy są podłączone.
To sterowniki odpadają ,synchro też, zasilania też. To w takim razie trzeba ustalić dlaczego jest niskie ciśnienie podczas rozruchu może ? Teraz cęgi i sondy na zawór SCV. I dokładna kontrola czujnika ciśnienia paliwa.
To jest zawór niskiego ciśnienia, który wylącza paliwo na pompie
Lecisz po wiązce ECU. Brak zasilania na zawór ciśnienia paliwa i jest on stałe otwarty. A wiązki w mk4 to stały problem.
W delphi ma być 230 bar na wolnych i te 1520 to też dobrze (powyżej 1600 bar otwiera się zawór bezpieczeństwa w głowicy pompy). Ciśnienie ok, ja bym sprawdził sterowanie geometrią turbiny.
Odepnij wtyczkę od pompy i podłącz pompę pod 12V tak żeby zaczęła pracować, wtedy odpalaj auto i zobaczysz co sie dzieje ciśnienie paliwa jest repulowane na listwie wiec tym sie nie przejmój a tak wogóle to mierzyłeś ciśnienie na listwie może masz zawór uszkodzony i nie masz ciśnienia dlatego nie odpala.
Jeśli masz pompę w zbiorniku to na kostce zasilającej powinieneś mieć cztery przewody, to te dwa grubsze będą zasilać pompkę, jeśli masz tylko dwa, wtedy leć po przewodach paliwowych, pompa może być gdzieś po drodze, są i takie i takie. Aby zrobić test przelewowy, musisz pościągać przelewy z wtrysków(takie cienkie elastyczne wężyki) załozyć w ich miejsce...
Mam też Mondeo MK3 TDCi. Po dłuższym postoju, zaraz po rozruchu, jest dużo białego dymu z niespalonego paliwa i telepie przez 2 sekundy silnikiem, później jest już idealnie, żadnych wad, żadnego dymienia. Nie ubywa oleju, nie ma przedmuchów do płynu chłodzącego. Podstawiany komplet wtryskiwaczy bez rezultatu. Nie dzieje się to za każdym razem. Mniej...
No to potrzebny jest dobry tester, trzeba sprawdzić ciśnienie na listwie. Nie ma co się szarpać na ślepo. Skoro chce załapać, ale potem przestaje, to jest wskazanie na nieprawidłowe ciśnienie paliwa. Więc na ślepo jeszcze można spróbować podmienić zawór IMV. Załóż może zawór ze starej pompy. Ten pisk to może być też zawór IMV w pompie...
Witam Walczę z tym samym problemem (mondeo mk4 2.0 tdci) czyli ten sam silnik i pompa. Zakładam że wtyczka od abs to dodatkowa usterka nie mająca wpływu na problem. Pytanie do Kol. zasilaczwarsztatowy wymieniałeś zawór VCV czy PCV - bo są dwa i często na ten droższy mówi się "wysokiego ciśnienia" a steruje on ciśnieniem po stronie niskiej. Pytam dlatego...
Z pamięci to powiem, że na zawór regulacji ciśnienia przychodzi +12V stałe, a regulacja odbywa się poprzez masę kluczowaną PWM. Czujnik w bezpośredni sposób nie reguluje ciśnienia. On sprawdza, czy jest zgodne z tym, co żąda sterownik, na podstawie obrotów, obciążenia, ciśnienia doładowania, temperatur i szeregu innych czynników. W przypadku zaworu...
Problem rozwiązany. Okazało się , że był spalony jeden z bezpieczników w komorze silnika. F115/7,5/10A zawór PCV, zawór VCV, czujnik obecności wody w paliwie, zawór odpowietrzający, zawór wirowy, zmienny zawór ssący, zawór EGR, zawór sterujący olejem IVVT (układ sterowania silnikiem) czujnik T.MAF, zmienne opóźnienie rozrządu zaworów wydechowych, aktywny...
Na próbę trzeba podłożyć zawór ciśnienia paliwa, ale często w tych wersjach padały pompy/sterowniki, i często pojawiał się P0148. Może też ta pompka w zbiorniku zawieszać się i nie dawać dobrego ciśnienia. Zakładam, że filtr paliwa wymieniony ? i nie zaczęło to się przypadkiem po jego wymianie ? A jak odpali to chodzi wszystko prawidłowo ?
Witam ! Tak jak w temacie mam problem z Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCI. Ciężko odpala na rozgrzanym silniku. Komputerowa diagnoza wykazała błąd P0087 (zawór regulacji ciśnienia paliwa), ciśnienie na rampie podczas rozruchu na ciepłym to od 1,5 do 2,5 bara , więc według mnie trochę mało. Filtr paliwa wymieniony, stary mocno zabrudzony. Sprawdzona oporność...
Awięc mam z nim taki problem Auto strciło moc (stało sie to nagle) pali o litr mniej niż wcześniej. Sprawdziłem ciśnienie paliwa w kolektorze jest 2-2.5atm. po zatkaniu powrotu paliwa jest powyżej 5 atm. i wydaje mi sie że silnik pracuje dobrze.jecze jedno mnie niepokoi silnik bardzo wolno spada z obrotów po przegazówce. Sprawdzałem jest taki zawór...
Witam, mam do Was pytanie dotyczące odpowietrzania układu w mondeo TDCI z pompą Delphi (CR) i ewentualnej usterki tej pompy. Jakiś czas temu pojawiła mi się sprężynka - auto wchodziło w tryb awaryjny przy większym obciążeniu silnika. Po ponownym odpaleniu wszystko było ok. O ile objaw jest właściwy dla padniętych wtrysków mam podejrzenie usterki pompy....
Wyjąłem wczoraj pompę (oczywiście tę przy baku). Na wyjściu pompy jest jakby trójnik - połowa paliwa wędruje do układu zasilania a polowa swobodnie wraca do baku. Nie jest więc możliwe aby prz otwartym układzie wytworzyło się ciśnienie. Sądzę że zadaniem tej pompy w tym modelu jest tylko swobodne doprowadzenie paliwa do pompy wtryskowej co oczywiście...
Ciśnienie utrzymuje pompa Nieprawda, regulator jest w listwie wtryskowej Regulator jak sama nazwa wskazuje u utrzymuje ciśnienia na żądanym poziomie podczas pracy silnika jest podciśnieniem sterowany.Po zgaszeniu silnika zawór zwrotnym jest w pompie.
a jakie moga byc inne przyczyny? Inne? Tu masz oryginalny opis błędu P0251 wg IDS-a: Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza. Przyczyną tego kodu DTC może być: -wystąpił błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej -brak paliwa w zbiorniku -ograniczenie przepływu pomiędzy pompą paliwa i zbiornikiem paliwa -niedrożny filtr paliwa...
z czoła pompy powinieneś miez wkręcony zawór turbo ,,booster" taki ala grzybek z blasana sołona, jest on połączony zwężykiem z kolektorem dolotowym, ciśnienie w kolektorze poprzez ów wężyk wpada do boostera odkształaca membrany i powoduje przesunięcia sie tłoczka w nim i wtedy pompa zapodaje większą dawkę w funkcji ciśn doładowania, bardzo często membrany...
Niekoniecznie, błąd na niskie cisnienie paliwa, pojawia sie w momencie gdy zawór regulujacy cisnienie w szynie paliwowej wysterowany jest na maxa a pomimo to żadane cisnienie przez sterownik silnika pcm w szynie paliwowej nie jest osiagane. najlepszym sposobem sprawdzenia tej usterki jest odczytanie kodów usterek w momenicie wystapienia usterki.
Witam serdecznie, liczę na konkretną rade i pomoc w temacie. FORD MONDEO MK2 '99 1,8TD Po wymianie filtra paliwa odpalane, wszystko OK. Kilka dni później próba odpalenia cisza rozrusznik nie kręci - kontrolka IMMO miga...;/ 1 etap -rozrusznik przywrócony, kręci jest ok. 2 etap -zawór na pompie usunięty założony zwykły na 12V podane napicie rezultat:...
Witam trafiło do mnie mondeo 1,8 tdci 2009r 125km . Auto martwe zupełny trup . Podobno zapalił jak zwykle po czym zgasł i już nie odpalił. Zapala na plaku ale jak przestaje psikać to gaśnie . Nie podaje paliwa na wtryski sadze ,że problem leży w samej pompie albo zaworach pompy. I tu prośba mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić te zawory w pompie...
wtryski miały nadane nowe kody , mam je wpisane w karcie gwarancyjnej. Wtryski na biegu jałowym maja dawki równo oscylują miedzy -0,25mg do +0,25 mg tak każdy. zawór egr na biegu jałowym raz ma 0,6mm otwrcia raz 3,2 mm otwarcie może to czujnik w zaworze egr? I wyskoczył i błąd podczas jazdy z kompem na kolnach p0910 ale nie wiem czy ma coś wspólnego...
Od jakiegoś czasu ok. 1 msc. pojawia się okresowo - dziwny dźwięk - okresowe buczenie/bzyczenie dochodzący z okolic zbiornika paliwa (słychać go wyraźnie w okolicy klapki wlewu paliwa). Słychać na załączonym filmiku. 959427 Samochód nie traci mocy i jedzie bez zmian. Samochód Ford Mondeo Fusion Titanium Ecoboost 2,0 250 kM (USA) benzyna z automatyczną...
Jeżeli dół ma niezły, a dopiero powyżej 2800 obrotów słabnie - sprawdziłbym gruchę łopatek kierownicy i same łopatki (czy układ nie jest przytarty). Na wolnych obrotach zdejmujesz wężyk z króćca gruchy - sztanga ma płynnie i bez zacięć powędrować w drugie skrajne położenie (tak w ciągu pół sekundy), a po założeniu wrócić z powrotem na miejsce. Druga...
Witam, mam problem z Mondeo Mk3 2.0TDCI. Mianowicie podczas jazdy zaczęła migać kontrolka świec i auto na wyższych obrotach gasło. Powiedzmy, że w miarę dało się jechać na biegu nie wyższym niż 3. Dojechałam do celu z wielkim trudem. Autko stalo jakieś niecałe 2h na mrozie odpaliło od strzała i po przejechaniu dosłownie 5metrow zdechło. Odpaliło na...
Witam, auto jak w temacie 2.0 tdci zgasło i nie zapala. Brak ciśnienia na listwie układ wtryskowy siemensa generacja 3. Chciałem zapytać po co jest ten zaworek/ wentylek(1 na foto) na przewodzie którym pompa zaciąga paliwo, do odpowietrzenia ? Zawory na pompie regulacyjny i wydatku (2-3) mają jakieś oporności mieć ? Jeśli tak to jakie ? https://obrazki.elektroda.pl/7242442500_...
Proponuję pomiar ciśnień w cylindrach, mój teść walczył 3 lata z tym autem i wymienił w silniku wszystko co mogło być odpowiedzialne za kiepskie odpalanie: akumulator, rozrusznik, świece, wtryski po regeneracji, wywalony podgrzewacz paliwa, nowa ręczna pompka, pompa wtryskowa po regeneracji, dołożony dodatkowy zawór zwrotny na wężyku zasilającym. W...
odczyty te same, zmieniają się razem, było to pierwsze co sprawdzałem, czujniki wydają się pracować prawidłowo. Na wolnych obrotach maf pokazuje 8g/s, co też wydaje się prawidłową wartością. Natomiast właśnie zauważyłem ciekawą rzecz na wykresie. Ciśnienie na szynie zadane jest niemal w linii prostej, natomiast na listwie nagle pojawia się skok w górę...
Na którym cylindrze jest lipa to pokazuje próba przelewowa. Przy spalaniu stukowym komp pokaże na którym cylindrze to występuje - tu nie. Trzeba sczytać błędy, ale myślę że przyszła pora na pompę - niestety... Jeżeli kody błędów będą to sugerowały, jest jeszcze cień szansy, że to albo czujnik ciśnienia na szynie padł, albo (bardziej prawdopodobne) zawór...
Nareperowane. Najpierw zrobiono próbę przelewową (u mnie była tragedia :()Wymieniłam 4 zawory sterująco-przepływowe Delphi, koszt jednego ok 275 zł sztuka trzeba wymienić wszystkie 4. Jak ktoś jest sprytny sam sobie wymieni. Jeżeli nie przybywało oleju w silniku końcówki trysków nie "lały" to można wymienić same zawory. W "googlach" można znaleźć jak...
http://img85.imageshack.us/img85/5024/lu... 1. pompa łopatkowa niskiego ciśnienia 2. Pompa wysokiego ciśnienia 3. Dystrybutor główny 4. elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku 5. siłownik przestawiający kont wtrysku 6. Pierścień Krzywki 7. czujnik położenia dźwigni 8. elektrozawór stop Pompa napędzana jest od wału rozrządu silnika( lub...
Płynu chłodniczego nie ubywa. Zaworu EGR tam nie ma. Jedynie co jest, to zawór krokowy. Czujnik ciśnienia paliwa pozmieniałem drugi a nawet jeździłem bez tego czujnika. Wężyk był zaślepiony. Dzięki wszystkim za pomoc. Zawór krokowy wyczyściłem. Myślałem, że może zawór krokowy ale nie ma falowania obrotów. Dziwi mnie to trochę, że jest po 16 atmosfer...
Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
Jak w Temacie: Problem dotyczy forda mondeo mk3 2003r. 2.0TDCI 130km z manualną skrzynią, ponieważ auto po wrzuceniu 1 biegu i próbie ruszenie za każdym razem gaśnie przy różnych prędkościach obrotowych silnika 1500, 2500, 3500 i powolnym puszczaniu pedału sprzęgła, natomiast do tyłu jedzie. Sprawdzone zostało: Zawór ciśnienia paliwa na pompie CR, czujnik...
Witam wszystkich forumowiczów :) Mam pytanie odnośnie forda mondeo mk3 2.0 tddi 2001 r problem polega na tym ,że podczas wymiany filtra paliwa został uszkodzony przewód powrotny - mechanik szybko temu zaradził mówiąc ,że wystarczy spiąć to na krótko , bo nie ma tam żadnego ciśnienia. Zakupił więc nowy zawór (Trójnik ) regulujący zalał filtr paliwem...
podmiena czujnikow - nie ma sensu Trzeba zrobić wszystko ręcznie: 1 Pomiar ciśnienia paliwa 2 Katalizator 3 EGR 4 czyszczenie i adaptacja przepustnicy 5 FSA 720- zapłon 6 Czujnik wału korbowego-synchronizacja 7przeciek powietrza 8..... Ford IDS diagnostyka Kolego bsv 2001 nie czytasz dokładnie co napisałem/ ad 1 : Pomiar ciśnienia paliwa - pisałem...
Czytałem gdzię, że jeżeli byłby uszkodzony zawór ciśnienia to silnik nie miał by dobrych osiągów, a u mnie jest wszystko O.K. Nie, zawór regulacyjny utrzymuje paliwo w dopuszczalnym przedziale i silnik pracuje prawidłowo, jeżeli ciśnienie przekracza dopuszczalna odchyłkę bo pompa już nie wydaje lub sam zawór jest uszkodzony - silnik jest wyłączany...
przeprowadź badanie ciśnienia paliwa w trybie rzeczywistym, bo te błędy to sugerują Spróbuj zrobić - jak sugeruje kolega - test ciśnienia na listwie PODCZAS JAZDY - przy ok. 2000 obrotów jest największa dawka wtrysku (i ciśnienie na listwie) i wtedy najczęściej ciśnienie odbiega od zadanego. U mnie w 2,0 tdci w takiej sytuacji (błędy P01211 i P0251)...
To jakie są te gazy odpowiednio dla TD a V6? V6 otwiera drugi dolot dopiero przy 3500rpm więc nie wiem jak to policzyć. Kolego odwiedz racingforum , zobacz wykresy z hamowni poczytaj co i jak i za ile zastanów się jak byś chciał żeby ci autko jeździło z turbiną. Mocny dół, góra , drag. A to tylko początek, na dzień dobry większe wtryski , pompa paliwa,...
Zaworki padają dlatego że wykonują w tej generacji dodatkową funkcje. Upuszczają ciśnienie (np gdy zdejmiemy gwałtownie nogę z pedału przyspieszenia). Ponieważ brakuje w tej aplikacji na listwie zaworu upustowego. Można to usłyszeć kiedy wyłączamy silnik, takie charakterystyczne grzechotanie. Dlatego sam producent informuje że w tym przypadku ich życie...
Witam Posiadam Forda Escorta 1.8 TD intercooler MK7 z 96roku, kupiłem go jakiś miesiąc temu i myślałem, że on po prostu ma być taki słaby:) Po przejechaniu się starszym Fordem Mondeo z tym samym silnikiem upewniłem się w tym, że z moim samochodem jest coś nie tak. Sprawdzałem turbinę, daje ciśnienie, pali idealnie czy ciepły czy zimny, chodzi równiutko,...
Witam Mam problem z Fordem Mondeo 2.0 TDCi 85kW 2003r. Problem jest z gasnącym silnikiem w czasie jazdy i nierównej pracy silnika na biegu jałowym na postoju. Silnik gaśnie mi gdy np jade 90 km\h i przystepuję do wyprzedzania (oczywiscie pedał w podłogę) i co?.... nagle zapala się lampka od świec żarowych i trace moc(pedał gazu nie reaguje wogole) i...
sprawdzić zawór ciśnienia paliwa volvo sprawdzić zawór ciśnienia powietrza regulacji ciśnienia paliwa mondeo
citroen kontrolka kierownica sygnał prędkości astra wymiana stacyjki kluczykiem renault
odczyt licznika energi panele bifacjalne
Termostat w transformatorach napędów bram garażowych: lokalizacja i typy zabezpieczeń Cztery przewody w akumulatorze wiertarki - funkcje i zastosowanie