Witam. Niech kolega sprawdzi go na stole pobierczym lub u kogoś w ciągniku pod obciążeniem i będzie wiadomo czy ładuje dobrze. Jeśli będzie sprawny no to przyczyną jest instalacja ciągnika. Może kabel prądowy jest uszkodzony lub skorodowany i przez to powstają takie spadki napięcia. Można spróbować dać inny kabel od alternatora do akumulatora i wtedy...
Da się na stole sprawdzić, trzeba tylko mieć odpowiedni tester do tych regulatorów. Weź alternator pod pachę, udaj się do zakładu który naprawia alternatory i niech go przetestują. Jeżeli na testach okaże się sprawny (w co wątpię) to montujesz do samochodu. Jeżeli dobrze pamiętam to powinno być tam 12 V i w pozostałych dwóch około 7 V.
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
witam i jestem można powiedzieć w ciemnej d..:) mam 2 alternatory pewno oba sprawne i nie działają nie da się ich normalnie sprawdzi na stole metodą z razówka itp bo one są sterowane najprawdopodobniej z ECU samochodu, ten drugi co teraz przyszedł podjechałem do faceta a by go sprawdził puki na gwarancji rozruchowej i gość mówi ze tu nie ma regulatora...
Zawieź alternator do fachowca. Sprawdzi Ci na stole jak z nim jest i będziesz wiedzieć .
Panowie z pomocą Vipera555 wiem już więcej, albo i wszystko. Sprawdzona wtyczka i napięcia są ok, podana masa na wtyk od kontrolki powoduje jej zaświecenie więc kontrolka ok. Ładowania brak, świecenia kontrolki po wpięciu w alternator brak, więc jedyne logiczne wytłumaczenie to jednak niesprawny alternator - nie wiem jak ten elektryk to sprawdzał ale...
Powinien łapać od około 900 obr/min. Obrotów silnika czy alternatora? Zobacz średnice kół pasowych silnika i alternatora - to nie jest 1:1
Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić wymontowany i podłączony pod regulowane źródło zasilania i obciążenie....
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Można. Trzeba podać tylko zasilanie na jeden z pinów i puścić alt na obroty, np wiertarką. Ja tak robię.
Posprawdzać zasilana i masy alternatora i sprawdzić go na stole a napewno się wyjaśni przyczyna. Dodano po 3 Posprawdzać masy i zasilania alternatora w aucie a alternator sprawdzić na stole i napewno się wszystko wyjaśni.
Mam stary alternator na stole to jak go sprawdzić?
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
nie sprawdzisz na stole przy jakim napięciu dokładnie odcina napięcie wzbudzenia ale sprawdzisz czy działa , podpinasz napięcie z zasilacza laboratoryjnego , w miejsce wyjścia podpinasz żarówkę i podnosisz napięcie , przy ok 14 V powinien wyłączyć , po obnizeniu ponizej progu przy którym zgasła powinna się ponownie włączyć , zazwyczaj jest to ok 0,2V...
według mnie alternator do sprawdzenia na stole
Czyli rozumiem, że bez tego ustrojstwa do wzbudzenia nic się nie da sprawdzić... Bo jak w schemacie żarówka była podpięta, ale nie świeciła. ?
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Zależy jakie były , mi gryzły sie . Warto sprawdzic. Na stole działa w aucie już czasem srednio
Czyli ok sprawność można przyjąć ok 50% , to samo wychodziło mi na stole do alternatorów mierząc wydatek alternatora i moc na falowniku.
Witam. Wczoraj wymieniłem alternator w Mondeo MK3, stary posprawdzałem, chcę go zregenerować kupiłem elementy które są do wymiany, po złożeniu warto by było go przetestować. Niestety tu jest drobny problem, mianowicie wtyk 3 pin. https://obrazki.elektroda.pl/4196865700_... Jak to podłączyć na "stole", żeby zadziałało i można było zmierzyć...
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Jak sprawdzic alternator z bmw na stole chodzi mi o alternatory sterowane z komputera silnika czy jest sposob sprawdzenia ich na stole??dziekuje z a pomoc
Jeden to stały prąd, drugi kontrolka, trzeci idzie z mostka diodowego. Jak chcesz to spojrzę w katalog, bo nie kojarzę dokładnie co gdzie. A - z mostka chyba S - 30 I - kontrolka, ale musiałbym to na stole podpiać i sprawdzić :)
Bieżnie i szczotki do wymiany, później sprawdzić na stole i będziesz pewny.
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
W starszych samochodach wzbudzenie przechodziło przez kontrolkę ładowania. W nowszych zarówno kontrolką jak i wzbudzeniem alternatora steruje elektronika (te cienkie przewody). Czasem okazuje się, że chociaż na stole alternator ładuje, to w samochodzie już niestety nie. Zwłaszcza dotyczy to chińskich zamienników. Żeby dobrze sprawdzić alternator na...
Witam mam alternator z mercedesa w169 2,0CDI A6401540202 - Przestał ładować wymieniłem w nim szczotki , okazało się jeszcze ze w miejscu podłączenia komutatora z uzwojeniem wirnika nie było przejścia , poprawiłem lut teraz wirnik ma ok 4om Diody wyglądają dobrze . Rozpędzam alternator na stole i nie zaczyna ładować czy ten alternator sam się wzbudzi...
Witam, Jeśli wymontowywanie altka z Twojego samochodu to naprawdę "przygoda" to wymień regulator i będziesz miał 100% pewność że wkładasz sprawny alternator, jeśli wszystko inne w nim jest ok. Ciężko sprawdzić taki regulator domowym sposobem. Możesz spróbować zawieść go do warsztatu gdzie mają tester regulatorów napięcia żeby sprawdzili Ci sam regulator,...
Mogę wnioskować że uszkodzony jest jednak alternator 1. przecież to tylko 3 pomiary, aby to stwierdzić 2. alternator można sprawdzić na stole 3. czy poiformowałes o problemie osobę/ firmę k która go regenerowała czemu na zegarach jest ledwo 9v Gdzieś jest upływność
Też to rozważałem, nawet wpadł mi w ręce fajny schemat, tyle że na tranzystorach MOS IRFB4110. Tylko po przeczytaniu setek artykułów na ten temat odszedłem od tego pomysłu na rzecz PWM, ponieważ wszędzie każdy zgodnie twierdzi, że realna moc jaką można wytracić w jednym tranzystorze to 15-20W, więc tych tranzystorów musiałoby być bardzo dużo. Chyba,...
Witaj, na moje oko to zacząłbym od wymiany akumulatora. Skoro przygasa przy przyspieszaniu i wzmaga się przy włączeniu innego odbiornika jakim jest podgrzewanie szyby. Jeśli to nie pomoże to sprawdziłbym alternator, ale nie w samochodzie ale u kogoś na stole. Daj znać jak się uporasz.
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
Jakieś pomysły sprawdzić alternator "na stole" i ew. czy ma zasilanie na śrubie prądowej
Właśnie niewiem jaki typ regulatora mam teraz,wtyczka 2pinowa,alternator na stole działa 13.8V wiertarką . Na aucie nie ładuje, napięcie mierzone bezpośrednio na alternatorze,kable sprawdzone,przejście jest. Komputer widzi kiedy wypinam wtyczkę alternatora i wywala błąd terminala 61 ,lampka aku gasnie na desce po wypięciu wtyczki. Brak błędów na szynie...
Tak to wygląda, jakby "coś" go włączało i wyłączało. Czy jeżeli, podłącze alternator, na stole, bez podania sygnalu z ECU powinien poprawnie pracowac? Wówczas będę miał pewność gdzie leży problem.
Dziękuję za zainteresowanie tematem i za porady. Ale trzeba będzie wyciągnąć alternator i podłączyć na stole. I sprawdzić, jak zachowuje się pod różnym obciążeniem. Bo przecież alternator jest bezpośrednio połączony z akumulatorem poprzez rozrusznik. Między nimi nie ma żadnych przekaźników ani bezpieczników. Więc chyba zacznę od tego. Plus sprawdzenie...
Problem może leżeć po stronie regulatora, ale nie koniecznie należałoby sprawdzić sam alternator na "stole" a instalacje w aucie pod kątem ciągłości,,spadków napiecia.Z Twoich pomiarów wynika ze napięcie spada poniżej napięcia sprawnego akumulatora. Nie należy podłączać wtyczki alternatora podczas pracy silnika. Dodano po 34 Problem może leżeć po stronie...
Dziś postaram się sprawdzić te rzeczy. Mam jeszcze pytanie jak sprawdzić alternator na stole bo go wyciągnąłem ponownie. Tzn. Do jakich pinów podłączyć jakie kable żeby zobaczyć czy ładuje??
Jest szansa że wzbudzi się na obrotach, co do wzbudzenia na stole nie ma możliwości. Bynajmniej ja nie słyszałem, no chyba że kolega ambitny i zbuduje takie urządzonko z Borta z tego 3c.
witam ponwnie gdzie mozna kupic przystawki czy tez tak zwane emulatorydoalternator bmw chcial bym taki zakupic.pozdrawiam
Czy po podaniu napięcia na styk wskazany śrubokrętem na pewno na wirnik zostanie podane pełne napięcie /na pewno w alternatorze bo na stole nie/, bo wydaje mi się że nie powinno się zmienić natomiast po odłączeniu kontrolki regulator nadal będzie podawał napięcie na wirnik oczywiście napięciem wyjściowym dlatego jak piszesz wyjście z fazy reguluje włączaniem...
Raczej ciężko bedzie potrzebny silnik sporej mocy do napędu. Sprawdziłeś prostownik pod kątem połączeń itp?
Alternator na stole ładuje wzorowo
Regulator typu F00M wzbudza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na fazie uzwojenia alternatora. Regulator nie potrzebuje napięcia z kontrolki ładowania. W regulatorze jest tranzystor który wysterowuje kontrolkę. Nie chce mi się analizować tego co stwierdziłeś, za późno jest. Można za to sprawdzić cały alternator na stole, podłączając...
Witam! Mam problem z xp 2.0 hdi sprawdzałem alternator na stole i ładował po włożeniu go do samochodu ładowanie było ale po odpaleniu ponownym już nie. nie wiem jakie mogą być przyczyny tej usterki!?[/b]
Witam,powiem krótko,robimy wszystko ,aby było jak przed usterką.Jak mi nie daje alternator (na stole),to go nie zakładam.Może przetoczono wirnik?.itd. Dodano po 47 Witam,powiem krótko,robimy wszystko ,aby było jak przed usterką.Jak mi nie daje alternator (na stole),to go nie zakładam.Może przetoczono wirnik?.itd.
BAZINSKI, teraz mu poradź jak ten alternator podpiąć na stole.
Tylko chodzi o to, że kiedy sprawdzam alternator na stole to jest w porządku.
Akumulator sprawny. Alternator sprawdzony na stole probierczym. Wygląda, że problem tkwi w instalacji elektrycznej samochodu, ponieważ po odłączeniu przewodu wzbudzenia D+ kontrolka ładowania nadal świeci na włączonym zapłonie przed odpaleniem silnika. Jak jest sterowane wygaszanie kontrolki? Jest jakiś przekaźnik? Przy odłączonym D+ kontrolka nie powinna...
Witam, Jak można sprawdzić na stole , co dokładnie zepsuło się w alternatorze? Wygląda na to ,że nie ma ładowania, po odpaleniu silnika jest cały czas 11,9 -12 V gdy włączam światła i dodaje gazu to samo. Proszę o pomoc
Da się, po zdemontowaniu alternatora na stole probierczym...... Żeby wymienić sam regulator to i tak trzeba zdemontować cały alternator....
A jak jest z kwestią ciągłej pracy bo akurat ta podana jednostopniowa chyba się świeciła od temp bo taki kolor, bo smarowane ciśnieniowo pompy można włączyć rano i wieczorem wyłączyć Moje projekty póki co czekają bo na stole leży alternator od uno turbo :D
Wiertarka jest do wiercenia Chyba naprawdę nie wiesz ile czasu potrzeba żeby zamontować i wymontować alternator w stilo. Chciałbym mieć najpierw pewność że alternator działa na stole. Ale ok, rano go przykręcę i jak nie będzie działał to się odezwę.
Witam W Audi A6 C5 1.8T 2000r po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka ładowania. Alternator był sprawdzony na stole probierczym oraz był wzbudzany na samochodzie poprzez żarówkę 5W. Napięcie wzbudzenia jest niskie i wynosi 1.5V. Na chwilę obecną udało mi się sprawdzić ciągłość przewodu między czarną wtyczką 8 pinową znajdującą się w podszybiu za...
Ludzie, jak możecie mieć problemy z tym alternatorem Delphi? Przecież to tak prosto i przejrzyście zrobiony alternator, na stole dysponując zasilaczem go sprawdzisz.
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny.
trudno coś napisać nie dotykając ale ja jeszcze bym sprawdził sam alternator na stole czy ładuje i czy ma sprawny regulator i czy nie robi chwilowych wzrostów napięcia do wartości powyżej normy (to tylko sugestia)
Witam, proszę o inf. czy ktoś się spotkał z takim tematem: Scania Euro6 nowy alternator i nowe baterie, prąd ładowania 29,4V, po wyjęciu alternatora na stole 28,4V, co to może być? Jedyne błędy to zapchany filtr cząstek stałych, ale nie można go wypalić bo jest za wysokie napięcie ładowania?
Witam forumowiczów, mam problem z toyota hilux 2008r a dokładniej z ładowaniem . Wcześniejszy alternator się spalił po wymianie na nowy ładuje ale świeci się kontrolka ładowania, założyłem inny uzywany i dalej to samo sprawdziłem na stole u elektryka i tam kontrolka gaśnie czyli alternator odpada. Co może być przyczyną czy może podczas spalenia alternatora...
Mam taki problem z ładowaniem. Pacjent Opel Frontera 2.8 TDI , alternator na stole wyjęty ładuje 14,5V czyli super, po włożeniu do auta na klemach akumulatora mam ładownie max 13V - co się dzieje? Gdzie jest problem ?
Jak będziesz miał alternator na stole to sprawdz prostownik diodowy czy wszysttkie diody są sprawne .
Ciągłość przewodu sprawdzałem na pewno jest dobry i przejść do masy też nie ma alternator na stole działa prawidłowo tak stwierdził gość od regeneracji byłem u elektryka pogrzebał trochę sprawdził czy napięcia dochodzą. Stwierdził że tylko serwis może to naprawić ewentualnie wymiana alternatora, ale po co wymieniać skoro ten na stole działa prawidłowo
Alternator zaczyna ładować, wiec należy założyć, że wzbudzenie jest poprawne. Pamiętaj, ze alternator to nie tylko regulator napięcia ze szczotkami. Proponuje wyciągnąć go z pojazdu i sprawdzić go dokładnie "na stole". Uszkodzony może być zarówno mostek prostowniczy, jak i uzwojenie alternatora.
Chodzi mi o to że jeszcze nie widziałem takiego alternatora gdzie padło coś innego niż elektronika. Ciekawy jestem jak oni sprawdzą go na stole, on pełni funkcję alternatora lub silnika, trzeba mieć do niego odpowiednie stanowisko. Zresztą, pażyjom, uwidim.
Robiłem w takiej alternator, musiałem na chwilę wyjechać z hali, kontrolka sobie normalnie gasła po odpaleniu, a alternator grzecznie leżał na stole
Jeżeli jeden z nich będzie wyraźnie zimniejszy to prawdopodobnie nie ładuje. Taaa a na stole jak się okaże sprawny to co wtedy ? W autobusie trzeba wykonać kalibrację ładowania alternatorów u cb są dwa w innych mogą być i trzy od tego trzeba zacząć, sam nie skalibrujesz bo raz nie masz czym dwa to odpowiednia procedura do wykonania.
M-C-S : czy jesteś pewien że D+ to plus po zapłonie????? Dodano po 2 Jeszcze podpowiedz skąd zwykły użytkownik Mondeo ma ma mieć i umieć sprawdzić alternator na stole probierczym?
Witam Dzięki za podpowiedz strzał w dziesiątke na to wygląda ładowanie się odnalazło i jest ok jestem w szoku napewno na to bym nie wpadł dzięki . Tylko miałbym pytanie regulator napięcia Boscha jest na pięć pinów na piątym pinie jest stałe napięcie jak podłączyć wzbudzenie do niego po prostu chciałbym alternator podłączyć tak jak na stole probierczym...
problem pojawił się po wymianie regulatora alternator był badany na stole u fachowca i wg niego wszystko jest ok.
Najlepiej jak byś podrzucił regulator od innego alternatora , ponieważ regulator jest dosyć często narażony na uszkodzenia . A tak napawdę nie ma jak go zbadać na stole po wyjęciu z alternatora .
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
Sam startuje. Nic wiecej nie zdziałasz,podjedz z alternatorem na warsztat gdzie go sprawdzą ''na stole''
Oczywiście,że brak tego styku ma wpływ na ładowanie. podłącz sobie alternator na stole na sucho i zobacz czy będzie kontrolka.
Najlepiej sprawdzić wszystko na stole probierczym u elektromechanika ale proponuje zamontować alternator.
Wystarczy, takiego używałem. Obecnie mi się nawet nie chce sprawdzać tylko wymieniam w ciemno regulator i robię test całego alternatora na stole. Tam zawsze pada regulator i nic innego, no przesadziłem czasami pierścienie ślizgowe.
Witam.Jak w temacie.Alternator sprawdzony na stole, jest dobry zaś w kostce c9 na pinie4 cały czas jest minus , pin ten jest od kontrolki. Nawet po odpięciu lewej kostki od licznika kontrolka świeci oczywiście plusy na 1i2 pinach są.Może ktoś ma jakiś schemat lub jakiś pomysł.
Alternator do wyjęcia i do sprawdzenia na stole.
Aleksander_01 pomiar alternatora na stole przy podaniu czerwonego pinu na + alternatora czarny na masę = nic, odwrotne połączenie daje 380mV Strumien swiadomosc.. pomiar diod jutro bo na dworze już ciemno i nic nie zrobię
Czy podłączając alternator na próbę muszę wstawiać w obwód wzbudzenia żarówkę (kontrolkę)? Chcę tylko wybrać najlepszy alternator z trzech a silnik mam na stole.
Witam zwracam się prośbą o poradę odnośnie alternatora w BMW e32 3.0 , Mianowicie usterka wygląda następująco , zaczęła się świecić na stałe kontrolka ładowania brak wzbudzenia alternatora , alternator sprawdzany na stole u elektryka od alternatorów na stole prawidłowo ładuje lekko ponad 14v ładnie się odrazu wzbudza i wszystko gra .W Samochodzie czasem...
Witam nie chcę zakładać nowego tematu ale mam pytanie czy ktoś wie jaki sygnał wychodzi z tego PCM? Chciałbym zbudować symulator do odpalenia tego alternatora na stole może ktoś podrzuci coś na ten temat.
Witam. Odkopię stary temat, ale mam pytanie kolego czy tym analizerem Lin da się sterować alternatorem chodzi mi o to żeby dało się odczytać ramki ze sprawnego auta i zasterować sygnał alternatora na stole w celem testu ladowania?.
panowie niema co bić piany zgadzam się z kolegą jurekk55 za dużo tu jest kombinacji prawdopodonie ktoś inny wyjmuje alternator ktoś inny sprawdza na stole , Zreszta włąściciel dostał odpowiedż z zakładu gdzie był regenerowany alternator ale naprawa będzie droszsza o 100zł , ma tu zastosowanie słynne powiedzenie ,stać na konie stać na bat,
Zmierz spadek napięcia pomiędzy alternatorem a SŁUPKAMI akumulatora. Zarówno masę jak i przewód plusowy. Na próbę zamień też akumulator bo tu może być przyczyna. Sam alternator sprawdziłbym na stole, pod obciążeniem, może być uszkodzony wirnik. W jakim stanie masz pierścienie ślizgowe?
zacznij od sprawdzenie regulatora napięcia, ale jak już będziesz miał na stole alternator - warto zrobić mały remont ( szczotki i inne)
alternator to typ DAC czyli z czarnym deklem pomijając fakt że balonika3 najwiecej wnosi w tym temaciem ale zawsze znajdzie się ktos kto chce "pomóc". w poniedziałek sprawdze ten alternator na "stole", ale teraz szukam szybkiego rozwiazania problemu jesli takie istnieje, najbardziej dziwi mnie to, że kontrolka prawidłowo reaguje, a ładowania niema....
Na początek oddaj alternator do sprawdzenia na stole, pewnie wymaga regeneracji.
Demontaż i montaż alternatora w 307 , sprawdzenie na stole oraz wymiana regulatora napięcie kosztuje drożej. Spróbuj sam to zdemontować , sprawdzić na stole i zamontować , sam lub ze szwagrem . Oprócz bicepsów i narzędzi potrzebna jeszcze wiedza , a ona kosztuje.
Kolego, napisałem przecież, że wymieniony został! Tak czytałem to w pierwszym poście. Skoro jesteś pewien, że regulator jest sprawny w całym zakresie temperatury w jakiej pracuje (alternator się rozgrzewa podczas pracy) to pozostaje wymienić mostek prostowniczy, ponieważ zdarza się, że diody wzbudzenia pod wpływem podwyższonej temperatury zaczynają...
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Zwykły startuje na stole z kontrolki . Po odłaczeniu jej ciągle działa. F L po odłączeniu jej przestaje ładować tyle z praktyki.
Witam , mam taki sam problem z tym alternatorem na pin 3 zasilanie po stacyjce jest puszczone przez opornik 2,2 k ohma i dlatego próbówka nie swieci a na multimetrze jest 24v. Jak podam 24v na ten pin alternator ładuje ale na desce (zegarach) nie pokazuje napiecia akumulatorów i jest błąd MID 140 PID158 FMI4. Sprawdziłem regulatory dostępne do tego...
Ja radzę wymontować alternator i przetestować na stole probierczym.Test wszystko pokaże o sprawności alternatora.
Ja w tej sytuacji sprawdziłbym połączenia masowe: alternator-silnik, silnik-karoseria, karoseria-akumulator (-) oraz alternator(+)-akumulator(+). Podejrzewam, że nie będzie większych zastrzeżeń odnośnie ich oporności. Nie wiem jak to wygląda w tej Astrze. W kilku współczesnych samochodach, w których to z ciekawości sprawdzałem mając podobny problem,...
Wydaje mi się że diagnostykę alternatora należało by przeprowadzić dwutorowo, tzn. najpierw za pomocą PP2000, następnie jeżeli problem się nie wyjaśni to demontaż z pojazdu i diagnostyka alternatora na stole probierczym .
Witam Chciałem naprawić alternator, i napotkałem problem. Podczas sprawdzania alternatora na stole zauważyłem że alternator wytwarza ogromne pole elektromagnetyczne. (Alternator był sprawdzany za pomocą wiertarki z kluczem do osi alternatora, miernikiem uniwersalnym i akumulatorem). Pole jest tak silne że przyciąga klucz co jest w wiertarce. Oczywiście...
Regulator ze szczotkami są nowe, więc to chyba nie to. Alternator był sprawdzany na stole?
Witam.Mam pytanie odnośnie regulatora napięcia: jeżeli ma on wyjście na komputer czy jest jakiś sposób bym go sprawdził "na stole" ??
alternator stole sprawdzić alternator stole volvo sprawdzi alternator
lampa ustawiać zapłon regulowac laser analogowe webasto
projekt układów elektronicznych projekt układów elektronicznych
Wymiana diody LED kontrolki immobilizera w Nissan Primera P12 2005 Wpływ mat wygłuszających z folią aluminiową na TPMS