Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Posprawdzać zasilana i masy alternatora i sprawdzić go na stole a napewno się wyjaśni przyczyna. Dodano po 3 Posprawdzać masy i zasilania alternatora w aucie a alternator sprawdzić na stole i napewno się wszystko wyjaśni.
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
według mnie alternator do sprawdzenia na stole
Można. Trzeba podać tylko zasilanie na jeden z pinów i puścić alt na obroty, np wiertarką. Ja tak robię.
Da się na stole sprawdzić, trzeba tylko mieć odpowiedni tester do tych regulatorów. Weź alternator pod pachę, udaj się do zakładu który naprawia alternatory i niech go przetestują. Jeżeli na testach okaże się sprawny (w co wątpię) to montujesz do samochodu. Jeżeli dobrze pamiętam to powinno być tam 12 V i w pozostałych dwóch około 7 V.
nie sprawdzisz na stole przy jakim napięciu dokładnie odcina napięcie wzbudzenia ale sprawdzisz czy działa , podpinasz napięcie z zasilacza laboratoryjnego , w miejsce wyjścia podpinasz żarówkę i podnosisz napięcie , przy ok 14 V powinien wyłączyć , po obnizeniu ponizej progu przy którym zgasła powinna się ponownie włączyć , zazwyczaj jest to ok 0,2V...
Witam. Wczoraj wymieniłem alternator w Mondeo MK3, stary posprawdzałem, chcę go zregenerować kupiłem elementy które są do wymiany, po złożeniu warto by było go przetestować. Niestety tu jest drobny problem, mianowicie wtyk 3 pin. https://obrazki.elektroda.pl/4196865700_... Jak to podłączyć na "stole", żeby zadziałało i można było zmierzyć...
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
Wymień przekaźnik. Sprawdź połączenie pinów pod czarną pokrywką przewodów po lewej stronie. Przewody na bananie i wtyk X1551 na przegrodzie sprawdzony. Napięcia przy alternatorze prawidłowe. Alternator sprawdzony na stole testowym w firmie zajmującej się naprawami.
Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić wymontowany i podłączony pod regulowane źródło zasilania i obciążenie....
Witam, Jeśli wymontowywanie altka z Twojego samochodu to naprawdę "przygoda" to wymień regulator i będziesz miał 100% pewność że wkładasz sprawny alternator, jeśli wszystko inne w nim jest ok. Ciężko sprawdzić taki regulator domowym sposobem. Możesz spróbować zawieść go do warsztatu gdzie mają tester regulatorów napięcia żeby sprawdzili Ci sam regulator,...
Bieżnie i szczotki do wymiany, później sprawdzić na stole i będziesz pewny.
Jakieś pomysły sprawdzić alternator "na stole" i ew. czy ma zasilanie na śrubie prądowej
Temat jeszcze nadal do sprawdzenia.
Jak sprawdzic alternator z bmw na stole chodzi mi o alternatory sterowane z komputera silnika czy jest sposob sprawdzenia ich na stole??dziekuje z a pomoc
W starszych samochodach wzbudzenie przechodziło przez kontrolkę ładowania. W nowszych zarówno kontrolką jak i wzbudzeniem alternatora steruje elektronika (te cienkie przewody). Czasem okazuje się, że chociaż na stole alternator ładuje, to w samochodzie już niestety nie. Zwłaszcza dotyczy to chińskich zamienników. Żeby dobrze sprawdzić alternator na...
Jeden to stały prąd, drugi kontrolka, trzeci idzie z mostka diodowego. Jak chcesz to spojrzę w katalog, bo nie kojarzę dokładnie co gdzie. A - z mostka chyba S - 30 I - kontrolka, ale musiałbym to na stole podpiać i sprawdzić :)
Witam mam alternator z mercedesa w169 2,0CDI A6401540202 - Przestał ładować wymieniłem w nim szczotki , okazało się jeszcze ze w miejscu podłączenia komutatora z uzwojeniem wirnika nie było przejścia , poprawiłem lut teraz wirnik ma ok 4om Diody wyglądają dobrze . Rozpędzam alternator na stole i nie zaczyna ładować czy ten alternator sam się wzbudzi...
witam ponwnie gdzie mozna kupic przystawki czy tez tak zwane emulatorydoalternator bmw chcial bym taki zakupic.pozdrawiam
Witam wszystkich. Mam problem z ładowaniem akumulatora Vito 639 111cdi 2006r i szukam podpowiedzi co jeszcze można sprawdzić. Akumulator jest nowy a alternator sprawdzony na stole probierczym ,nowy regulator napięcia i łożyska, sprawny. Zaciski kabli alternatora do głównej skrzynki bezpieczników wymienione (zacisk F1) z powodu korozji. Myślałem że to...
Czyli rozumiem, że bez tego ustrojstwa do wzbudzenia nic się nie da sprawdzić... Bo jak w schemacie żarówka była podpięta, ale nie świeciła. ?
Dziś postaram się sprawdzić te rzeczy. Mam jeszcze pytanie jak sprawdzić alternator na stole bo go wyciągnąłem ponownie. Tzn. Do jakich pinów podłączyć jakie kable żeby zobaczyć czy ładuje??
Witaj, na moje oko to zacząłbym od wymiany akumulatora. Skoro przygasa przy przyspieszaniu i wzmaga się przy włączeniu innego odbiornika jakim jest podgrzewanie szyby. Jeśli to nie pomoże to sprawdziłbym alternator, ale nie w samochodzie ale u kogoś na stole. Daj znać jak się uporasz.
Mogę wnioskować że uszkodzony jest jednak alternator 1. przecież to tylko 3 pomiary, aby to stwierdzić 2. alternator można sprawdzić na stole 3. czy poiformowałes o problemie osobę/ firmę k która go regenerowała czemu na zegarach jest ledwo 9v Gdzieś jest upływność
Akumulator sprawny. Alternator sprawdzony na stole probierczym. Wygląda, że problem tkwi w instalacji elektrycznej samochodu, ponieważ po odłączeniu przewodu wzbudzenia D+ kontrolka ładowania nadal świeci na włączonym zapłonie przed odpaleniem silnika. Jak jest sterowane wygaszanie kontrolki? Jest jakiś przekaźnik? Przy odłączonym D+ kontrolka nie powinna...
Dziękuję za zainteresowanie tematem i za porady. Ale trzeba będzie wyciągnąć alternator i podłączyć na stole. I sprawdzić, jak zachowuje się pod różnym obciążeniem. Bo przecież alternator jest bezpośrednio połączony z akumulatorem poprzez rozrusznik. Między nimi nie ma żadnych przekaźników ani bezpieczników. Więc chyba zacznę od tego. Plus sprawdzenie...
W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
Alternator do wyjęcia i do sprawdzenia na stole.
Regulator typu F00M wzbudza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na fazie uzwojenia alternatora. Regulator nie potrzebuje napięcia z kontrolki ładowania. W regulatorze jest tranzystor który wysterowuje kontrolkę. Nie chce mi się analizować tego co stwierdziłeś, za późno jest. Można za to sprawdzić cały alternator na stole, podłączając...
Problem może leżeć po stronie regulatora, ale nie koniecznie należałoby sprawdzić sam alternator na "stole" a instalacje w aucie pod kątem ciągłości,,spadków napiecia.Z Twoich pomiarów wynika ze napięcie spada poniżej napięcia sprawnego akumulatora. Nie należy podłączać wtyczki alternatora podczas pracy silnika. Dodano po 34 Problem może leżeć po stronie...
Witam, Jak można sprawdzić na stole , co dokładnie zepsuło się w alternatorze? Wygląda na to ,że nie ma ładowania, po odpaleniu silnika jest cały czas 11,9 -12 V gdy włączam światła i dodaje gazu to samo. Proszę o pomoc
Witam W Audi A6 C5 1.8T 2000r po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka ładowania. Alternator był sprawdzony na stole probierczym oraz był wzbudzany na samochodzie poprzez żarówkę 5W. Napięcie wzbudzenia jest niskie i wynosi 1.5V. Na chwilę obecną udało mi się sprawdzić ciągłość przewodu między czarną wtyczką 8 pinową znajdującą się w podszybiu za...
Sam startuje. Nic wiecej nie zdziałasz,podjedz z alternatorem na warsztat gdzie go sprawdzą ''na stole''
Chodzi mi o to że jeszcze nie widziałem takiego alternatora gdzie padło coś innego niż elektronika. Ciekawy jestem jak oni sprawdzą go na stole, on pełni funkcję alternatora lub silnika, trzeba mieć do niego odpowiednie stanowisko. Zresztą, pażyjom, uwidim.
Zmierz spadek napięcia pomiędzy alternatorem a SŁUPKAMI akumulatora. Zarówno masę jak i przewód plusowy. Na próbę zamień też akumulator bo tu może być przyczyna. Sam alternator sprawdziłbym na stole, pod obciążeniem, może być uszkodzony wirnik. W jakim stanie masz pierścienie ślizgowe?
Na początek oddaj alternator do sprawdzenia na stole, pewnie wymaga regeneracji.
trudno coś napisać nie dotykając ale ja jeszcze bym sprawdził sam alternator na stole czy ładuje i czy ma sprawny regulator i czy nie robi chwilowych wzrostów napięcia do wartości powyżej normy (to tylko sugestia)
Odczytać błędy w modułu kontroli nadwozia BCM. To że kontrolka gaśnie, w tym aucie o niczym nie świadczy. Bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie regulatora. Połączenie miedzy akumulatorem a alternatorem, sprawdzone? Sprawdzanie połączeń miedzy BCM a alternatorem, można by sprawdzić, ale ten alternator można sprawdzić tylko na stole probierczym, poza...
M-C-S : czy jesteś pewien że D+ to plus po zapłonie????? Dodano po 2 Jeszcze podpowiedz skąd zwykły użytkownik Mondeo ma ma mieć i umieć sprawdzić alternator na stole probierczym?
Witam. Panowie sorki ,że wracam do tematu. Otóż mam podobny przypadek pacjent to yaris 2 1,0 b,ładowanie 14,4wolt ,kontrolka się pali alternator sprawdzony na stole jest ok,zaś na pinie nr 4 kostki c9 cały czas jest minus nawet po zdjęciu kostki. Gdzie szukać przyczyny,ma ktoś jaki pomysł
Witam.Mam pytanie odnośnie regulatora napięcia: jeżeli ma on wyjście na komputer czy jest jakiś sposób bym go sprawdził "na stole" ??
Alternator do sprawdzenia na stole.
To że alternator został sprawdzony na stole to OK. Ale czy sprawdziłeś napięcie zasilania alternatora i ładowania w samochodzie w kilku punktach jak: masa (obudowa) alternatora a zacisk na alternatorze (+30)= ???, masa silnika a zacisk alternatora+30=????,masa ramy a zacisk alternatora +30 = ?????, klema akumulatora ujemna (-) a klema dodatnia (+) =???....
W Oplach najczęściej niekontaktuje... masa.Obudowa alternatora nie ma dobrego połączenia z masą silnika "dzięki" amortyzującym tulejkom metalowo-gumowym. Najprościej to sprawdzić przed demontażem, jeśli już wymontowany alternator to można go sprawdzić na stole czy ładuje. Pozdrawiam Wojtek
W dowolnym warsztacie nie sprawdzi się tego regulatora. Tak jak pisze kolega. W Focusach (i nie tylko zresztą bo w nowszych Fiestach, Mondeo, Transitach) regulator napięcia dostaje dodatkowo sygnał ze sterownika silnika (regulator zakończony jest kostką 3 pinową). Do sprawdzenia tego alternatora lub samego regulatora potrzebny jest specjalny tester....
Najlepiej sprawdzić wszystko na stole probierczym u elektromechanika ale proponuje zamontować alternator.
Witam. Czy ktoś podpowie mi jak podpiąć alternator AHGA50, aby go sprawdzić na stole, przy pomocy wiertarki i miernika. W kostce są 4 piny i na obudowie jedna śruba na przewód. Z góry dziękuję za pomoc.
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
mam identyczny problem z tym ładowaniem. LED sieci alternator nie ładuje sprawdzony na stole probierczym. Panowie proszę o pomoc. Demontaż ponowny nic nie zmieni. altern. A2661540902
wyjmij alternator i sprawdź na stole - nic innego mi nie przychodzi do głowy , może to nie załatwi sprawy ale zawsze coś się dowiesz
Tu z alternatorem nie jest taka prosta podpowiedz to trzeba wymontować sprawdzić na stole probierczym i wszystko wyjdzie
Demontaż i montaż alternatora w 307 , sprawdzenie na stole oraz wymiana regulatora napięcie kosztuje drożej. Spróbuj sam to zdemontować , sprawdzić na stole i zamontować , sam lub ze szwagrem . Oprócz bicepsów i narzędzi potrzebna jeszcze wiedza , a ona kosztuje.
Ludzie, jak możecie mieć problemy z tym alternatorem Delphi? Przecież to tak prosto i przejrzyście zrobiony alternator, na stole dysponując zasilaczem go sprawdzisz.
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny.
Alternator z Nissan Murano A3TJ1791 firmy Mitsubishi. W aucie robił figle, na niskich obrotach nie ładował albo ładował na poziomie 12,7-12,6V, przy wysokich obrotach pod kreskę czasami zaskakiwał i ładował 14,3-14,4V. Szczotki były ok, wyrównałem pierścienie, bo jeden był wyżłobiony około 1mm. Przed zamontowaniem chciałem sprawdzić gdyż demontaż i...
Trzeba sprawdzić alternator znajduje się w silniku (lewa strona wału pod pompa, trzy żółte przewody ) Regulatora nie da jednoznacznie się sprawdzić na stole, ale gdy alternator jest sprawny to pozostaje tylko regulator.
Auto jak w temacie a problem polega na tym,że kontrolka ładowania świeci po wyjęciu kluczyka a po przekręceniu stacyjki gaśnie.Ładowanie słabe ,alternator sprawdzony na stole pod obciążeniem i jest ok.Co może byc przyczyną takiego stanu.
Witam forumowiczów, mam problem z toyota hilux 2008r a dokładniej z ładowaniem . Wcześniejszy alternator się spalił po wymianie na nowy ładuje ale świeci się kontrolka ładowania, założyłem inny uzywany i dalej to samo sprawdziłem na stole u elektryka i tam kontrolka gaśnie czyli alternator odpada. Co może być przyczyną czy może podczas spalenia alternatora...
Witam posiadam iveco Daily 2017 r Alternator sprawdzony na stole ładuje. Podczas pracy samochodu daj 13v czy jest jeszcze jakiś czujnik który jest odpowiedzialny za ładowanie Samochodu wyczytałem coś o czujniki naładowania akumulatora czy może on znajdować się w moim samochodzie
co mogę sprawdzić mam alternator na stole , czy mogę zrobić jakieś pomiary zeby stwierdzić co jest uszkodzone? Mierzyłem tranzystor w regulatorze i wygląda na dobry ale co dalej to nie mam pojęcia . Nie chciałbym kupować czegoś pochopnie bo to niepotrzebne wydatki. Nawiasem mówiąc schemat tego by sie przydał bo dalej nie rozumiem jak to ma działać.
witam.potrzebuję podpowiedzi od fachowców z branży.mianowicie sprawdziłem alternator na stole i ładuje 14.3V ale bździ kontrolka od wzbudzenia.pierwsza myśl uszkodzona któraś z diód wzbudzenia.sprawdzam je przez żarówkę 45W i jest ok.diody plusowe i minusowe też sprawdzone tylko tu mała wątpliwość.przy wpiętym regulatorze diody minusowe przy polaryzacji...
Alternator zostal sprawdzony na stole i dziala jak nalezy wiec pozostaje cos na samochodzie , tak zwart zostal plus ktory dochodzi do alternatora . Wlasnie patrzylem na rozpiske bezpiecznikow ale nic nie pisze o alternatorze , sprobuje sparwdzic żarowke w liczniku ale watpie..
Chyba elektrit ma rację Jak zwykle. Masz to, co opisałem. Można go łatwo sprawdzić na stole, bez zamontowywania.
a w jaki sposób sprawdzić regulator na stole?
Kolego, napisałem przecież, że wymieniony został! Tak czytałem to w pierwszym poście. Skoro jesteś pewien, że regulator jest sprawny w całym zakresie temperatury w jakiej pracuje (alternator się rozgrzewa podczas pracy) to pozostaje wymienić mostek prostowniczy, ponieważ zdarza się, że diody wzbudzenia pod wpływem podwyższonej temperatury zaczynają...
VW Passat B4 1994r 1.9TDI - brak ładowania, alternator Bosch 120. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania świeci i gaśnie po zapaleniu silnika i lekkim zwiększeniu obrotów silnika. Brak ładowania, wymontowałem alternator - szczotki OK. Jak sprawdzić na stole czy uszkodzony jest regulator czy diody w mostku?
Jest szansa że wzbudzi się na obrotach, co do wzbudzenia na stole nie ma możliwości. Bynajmniej ja nie słyszałem, no chyba że kolega ambitny i zbuduje takie urządzonko z Borta z tego 3c.
Ciągłość przewodu sprawdzałem na pewno jest dobry i przejść do masy też nie ma alternator na stole działa prawidłowo tak stwierdził gość od regeneracji byłem u elektryka pogrzebał trochę sprawdził czy napięcia dochodzą. Stwierdził że tylko serwis może to naprawić ewentualnie wymiana alternatora, ale po co wymieniać skoro ten na stole działa prawidłowo
Witam mam problem z kontrolką ładowanie gdy odpalę auto kontrolka gaśnie jest ok ale jak załączę np halogeny czy inne odbiorniki to kontrolka świeci się albo miga gaśnie dopiero gdy zwiększę obroty silnika alternator sprawdzony na stole jest ok przewody do niego też sprawdziłem proszę o pomoc
Wtyk do kompa wyczyszczony,alternator wyjęty i sprawdzony na stole ok.Dodam,że lekko pulsują światła.Co jeszcze?
zacznij od sprawdzenie regulatora napięcia, ale jak już będziesz miał na stole alternator - warto zrobić mały remont ( szczotki i inne)
No właśnie, gdy się nie wzbudzi. Ale magnetyzm szczątkowy wirnika może spowodować wzbudzenie alternatora i wyindukowanie na tyle dużego napięcia, które może przebić diody. Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić na stole. Wtedy będzie pewność, że on nie jest przyczyną. Masz możliwość zmierzenia cęgami prądu pobieranego z alternatora podczas falowania?
Może i lichy. Jutro mam mu zawieść alternator i on go rozkręci i sprawdzi na stole. A powiedzcie mi jeśli np. to kontrolka to czemu jest problem z ładowaniem (aku szybko pada).
Sprawdzi uzwojenie gwiazdy 3 fazowe czy nie ma zwarć do stojanu potem diody prostownicze nie obejdzie się bez wyciągnięcia alternatora oraz jego rozebrania na stole , przy okazji sprawdzi wirnik czy też zwarcia nie ma do masy.
Witam, Wczoraj trafił do mnie w/w samochód w którym przegrzany był przewód łączeniowy alternator z akumulatorem (stopiona również była puszka w której jest on połączony z przewodem akumulatora), przewód wymieniłem łączenie również. Po uruchomieniu silnika mija dosłownie pięć minut i przewodu nie da się dotknąć. Alternator został sprawdzony na stole...
Alternator trzeba wymontować i sprawdzić na stole, ciężko powiedzieć co padło. Dmuchawa nie ma nic wspólnego.
W poprzednim poście pisałem żeby sprawdzić na stole do badania alternatorów. To trwa około 5 minut, a tak to ciągle nie wiemy czy alternator jest sprawny. Jaka jest gwarancja, że zamontowany alternator jest sprawny? Takie szukanie, gdybanie.
Mam problem ze zbyt niskim poziomem ładowania akumulatora w moim samochodzie, aktualnie na poziomie 13,2 V. Alternator z regulatorem sprawdzony na stole probierczym jest ok !!! Wynika z tego że sterowanie alternatora ze sterownika jest niewłaściwe. Czy ten problem jest do naprawienia ?
Mam problem z tym altkiem - czy ktoś moze jednak wie co jest pod tym 4 pinem na alternatoprze??? Czy kontr.ład. jest sterowana przekażnikiem bo świeci nawet bez alternatora -bo chce sprawdzić go na stole i nie wiem jak podać wzbudzenie??? Pozdro ŁukaszK
Ja osobiście zacząłbym od diód , ale oczywiście mogę się mylić Nic łatwiejszego zdemontuj alternator i daj do sprawdzenia na stole probierczym Koszt ok 30 zł i masz pewność
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
Wymontuj alternator niech sprawdzą go na stole,dadzą obciążenie ,sprawdzą diody, ale oprócz tego sprawdz ten pobór. Pozdrawiam
Tam alternator nie siedzi na gumowych tulejach? Sprawdź połączenie masowe alternatora.
Wymieniłeś alternator na drugi ale go nie sprawdziłeś na stole. Jak wcześniej kolega wspomniał masa alternatora, czy w tym alternatorze w uchwytach były gumowe poduszki? Jeżeli nie masa to : -przerwa lub zwarcie diody wzbudzenia -zwarcie diody( diod) masowych -przerwa lub zwarcie z masą uzwojenia wzbudzenia. W twoim przypadku obstawiam diody wzbudzenia.
ale chyba altek potrzebował ok.3000 obr/min żeby przejść w fazę ładowania Przecież altek się wzbudza widać po pomiarach tylko nie ma z czego robić prądu bo pasek ślizga. Bardzo możliwe, alternator został sprawdzony na stole pobierczym i ładuje. Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
A może jakiś schemacik lub choćby kawałek z rejonu alternatora. O ile pamiętam(!) japońce lubili wkładać diody wzbudzenia do regulatora napięcia, ale to nie ten przypadek. Trzeba sprawdzić sam regulator "na stole" zasilaczem regulowanym. Trzeba sprawdzić diody i uzwojenia (może pracuje na dwóch fazach??? A regulator prawdopodobnie podejdzie od malucha...
Zawieź alternator do fachowca. Sprawdzi Ci na stole jak z nim jest i będziesz wiedzieć .
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
Może wprowadzę ferment ale czy sprawdzone zostały świece żarowe? Pewnie grzeją, ale pytanie czy są rozłączane po nagrzaniu silnika/czasie i nie stanowią dodatkowego poboru. Oczywiście w pierwszej kolejności - Jakie jest napięcie ładowania bez i pod obciążeniem (np.światła mijania)? - czy nie ma strat na przewodzie B+ do akumulatora dalej sprawdzenie...
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
Więc najlepiej sprawdzić sam regulator na stole,wystarczy zasilacz regulowany i zarowka.
W przypadku sprawdzenia na diagnostyce że na stole probierczym alternator ładował należy wykluczyć uszkodzenie lub też zimny lut na pierścieniach doprowadzających poprzez szczotki napięcie wzbudzenia na uzwojenie wirnika.Jednakże z przypadkiem zimnego lutu na jednym z pierścieni też się spotkałem.Kilkakrotnie zdarzało mi się wymieniać stacyjki do ciągników...
Witam, Nie mogę odszukać schematu podłączenia alternatora Bosch 70A z wtyczką dwupinową do instalacji pojazdu. Chciałbym go sprawdzić na stole- jeśli ktoś pamięta wyprowadzenia zacisków lub ma schemat regulatora albo alternatora i podpowie będę wdzięczny za pomoc.
Sprawdzany był na stole u dobrego znanego elektryka i wszystko było w porządku Alternatora nie da się sprawdzić na stole, no chyba że chodzi o stanowisko do testowania. Wiesz co, albo ten elektryka był taki owaki albo jedź tym autem do babki do Orli co uroki odczynia, bo tu najwyraźniej jakieś cuda się dzieją.
Witam. Problem jak w temacie. Samochód stał ok. dwa tygodnie, po odpaleniu zapaliła się kontrolka ładowania, zmierzyłem ładowanie na śrubie alternatora bez obciążenia i wynik 13,7 do 13,76v.postanowiłem wymienić regulator. Regulator firmy Bosch tak jak orginał dobrany po numerach oryginału. Po założeniu i odpaleniu samochodu całkowity brak ładowania...
Alternatory zostały tylko sprawdzone na stole w firmie regenerującej i stwierdzono że padnięte,brak ładowania. Zostały do weryfikacji i ewentualnej naprawy. W pojeździe zaświecała się kontrolka akumulatora i po sprawdzeniu multimetrem na wyjściu alternatora i przy akumulatorach-brak ładowania,napięcie równe akumulatorom. Czy pech trudno to ocenić,dwa...
Witam. Astra H z 2008r, 1,7 CDTI, 100 KM. Słabe ładowanie akumulatora, ok. 13,5 V, mierzone na alternatorze, na akumulatorze ok 13,35 V. Alternator wygląda w środku jakby był po regeneracji, szczotki jak nowe, diody sprawdziłem, czysty w środku. Jak sprawdzałem alternator na stole, to ładuje i osiąga 14,5 V, a po zamontowaniu do samochodu zaledwie 13,5...
Byłem w zakładzie. Dali mi inny alternator 90A o trochę lepszych parametrach, które zweryfikowali na stole probierczym i jest już dobrze. Zasugerowali, żebym sprawdził ile pobiera pompa paliwa, bo może za dużo.
alternator stole sprawdzić alternator stole volvo sprawdzi alternator
wzmacniacz stk4241v whirlpool piekarnik panel spuścić paliwo diesel
hisense rq758n4saf1 denon sc7000
Przekręcenie pokrętła pralki o 2 stopnie - co to oznacza? Lumatron - firma oświetleniowa i marka RTV