wartość napięciowa EGR ,to max 1.24V - wszystko powyżej ,to już uchylony EGR ,ale wtedy miałbyś wygenerowany DTC. Przepustnicę zostaw w spokoju, bo to nie ona. Komplet rozrządu do wymiany,i koniecznie przeczyść smoka w misce olejowej(dobra rada).
Duży przebieg tego wozu? Na moje ucho, to albo serwo hamulca straciło szczelność, albo przewód między pompą podciśnienia a serwem. Ale raczej stawiałbym na serwo. Schyl się pod kierownicę i nasłuchuj w okolicach popychacza łączącego pedał hamulca z tłokiem serwa.
Jak najbardziej sprawdź wszystkie przewody od Serwa hamulca czy ci się gdzieś nie wypiął przewód lub nie został przeciętny/naderwany?
Skoro nie widać wycieku na zewnątrz, to pompa puszcza do serwa.
Jeśli podczas pracy silnika - jazdy, pedał hamulca będzie "twardy", to albo serwo zamarzło, albo pompa próżniowa niesprawna (nie wytwarza podciśnienia). Wciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli pedał wyczuwalnie "wpadnie", to wspomaganie hamulca (serwo) sprawne.
"Wyczaruj" dłuższy wężyk, podjedź drugim autem i podłącz "na krzyż", a przekonasz się, czy pompa, czy serwo.
Jeździć nie powinieneś puki nie zdiagnozujesz miejsca wycieku. Lekka nieszczelność może doprowadzić przy ostrym hamowaniu do rozerwania przewodów itp... Od czego zacząć sprawdzanie. No zapewne trzeba obejrzeć cały układ hamulcowy. serwo czy nie jest mokre wszystkie przewody, pompę, zaciski.
Pytanie czy serwo od hamulca jest sprawne i nie puszcza bokiem, nie słychać czasem syczenie w obszarze pedałów? Przydało by się załatwić wakuometr i sprawdzić ile pompa daje, z podpiętym całym układem powinno być koło -0,8 minimum to -0,6.
Jednak wystarczy podłączyć podciśnienie pod serwo i pedał hamulca sam się wciska od razu aż do podłogi i problem zaczyna się od początku Wskazuje to na uszkodzone sterowanie serwa.. Może jest zablokowany zawór w serwie.
Zrobiłem w Pandzie hamulce. Panda z roku 93, silnik fire 1,0. Mechanicznie jak Uno. Zamontowana nowa pompa, nowe cylinderki, nowe zaciski, klocki, szczęki. Wszystkie części fabrycznie nowe, oryginalne zaciski Fiat, szczęki Fiat, klocki Fiat a cylinderki Metelli. Przed remontem wszystko działało prawidłowo ale pompa puszczała płyn do serwa i jesienią...
Czyli musi mieć dokładnie te same numery? Czy może być jakieś inne ATE? Pozdrawiam
Padło serwo hamulca .
Musisz sprawdzić szczelność przewodu który dochodzi z silnika do serwa a zwłaszcza jego szczelniość to jest najważniejsze:):)
Sam sobie odpowiedziałeś, czasami nawet po wielu godzinach przy wyciągani przedodu z serwa jest podciśnienie.
Witam. Gdyby była to przekładnia główna, dzwięki pojawiałyby się na każdym biegu!!! Początkowo jest ciszej bo olej jest gęstszy(zimny). Wyjęcie skrzyni może sprawić trochę kłopotu, zwłaszcza jak jest ABS i problemy ze śrubą wspornika(łapy) skrzyni pod zespołem serwa hamulca(pompy ABS). Demontaż skrzyni-mi największy problem sprawiło zdemontowanie kół...
Właśnie w Audi powinno to być nieregulowane ,chyba że serwo to marna podróbka.
Czy działa Ci serwo (wspomaganie), a jeśli nie i pedał hamulca jest "twardy", to będzie słabszy efekt hamowania. Naciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli odczujesz opadnięcie pedału, to będzie znaczyć, iż serwo działa. Czy nagle hamulce osłabły, może masz zapieczone cylinderki (szczególnie) w przednich kołach - sprawdź.
Dokładnie to nie wiem gdzie jest w Palio... idź za wiązką od złącza diagnostycznego. Jak teraz patrzę to Palio raczej nie miały ABSu, a złącze diagnostyczne ECU jest w okolicy serwa hamulca, więc ECU też gdzieś tam jest, być może na podszybiu lub nawet w kabinie pod deską. Złącze jest tu: http://obrazki.elektroda.pl/3196315700_1...
musisz rówierz sprawdzić wydajność vacumpompy , może być że przy zapotrzebowaniu na podciśnienie brakuje go , to trochę żle brzmi ale wiesz o co chodzi
Masz wyjście na hamulec może ono ci się przyda, nie wiem do czego chcesz to wykorzystywać, ale kiedy serwo będzie pracowało, to hamulec jest zluzowany, czyli przekaźnik miałbyś załączony.
Na falowanie obrotów ma jeszcze wpływ serwo hamulca. Sprawdź serwo hamulca czyli odłącz przewód podciśnienia i zaślep przewód.
Problem z serwem lub zaworem zwrotnym do serwa Jak jest takie "pierdzenie" to ucieka podciśnienie z serwa
Jeżeli podnosi obroty ,to raczej przewód do serwa ,a nie same serwo. jednak raczej serwo bo zmiana obrotów jest po naciśnięciu pedału hamulca czyli wtedy gdy serwo działa . Gdyby to był uszkodzony przewód podciśnieniowy to nieszczelność jest stała i naciskanie hamulca nic nie zmienia .
Serwo jak pada to znaczy, że jest dziurawe i powinno coś syczeć, można je sprawdzić pompą podciśnienia - ręczną pompa i zobaczyć czy podcisnienie spadnie i wtedy bedzie wiadomo. Usterki serwa zdarzają się, ale rzadko, prędzej przewody się uszkadzają, złączki.
Witam. Czy ktoś zna jaki rozmiar przewodu co wychodzi z krótca pompy vacum leci do trójnika i łączy serwo hamulca. 1.9 TDI axr pompa Luk https://allegro.pl/oferta/przewod-podcis...
Problem rozwiązany!!! Okazało się że przy wymianie serwa hamulca został poruszony czujnik hamulca i komputer widział cały czas wciśnięty pedał, po ustawieniu na swoim miejscu czujnika problem się stracił.
Syczy ze serwa.
Kolego może się mylę (jeżdżę dieslami), ale z tego co pamiętam serwo-wspomaganie hamulców łączy się zwykle z czwartym cylindrem i ja tam bym szukał ewentualnej usterki. Twierdzisz, że iskra i ciśnienie ok. - więc pytam, czy masz sprawny hamulec nożny tj. czy działa Ci poprawnie, czy musisz mocno naciskać na pedał aby się zatrzymać. Sprawdź przewód-rurkę...
Jest to element odpowiadający za wspomaganie hamulca tzw. serwo hamulcowe.
Lepiej ją zostaw, bo może pęknąć mocowanie. Po prostu wykręć i wkręć w nowe serwo.
Jak działa hamulec zdejmij przewód od serwa i zobacz jak ssie powietrze, a później to samo jak hamulce przestana działać czy tak samo ssie. Tam jest też zawór zwrotny na wejściu serwa.
Serwo ma zaworek który nie jest szczelny.Jak wypompujesz z niego powietrze to po zgaszeniu silnika cofa się ono powoli z powrotem do serwa.
Więc sprawdź to co napisałem wcześniej z odłączeniem serwa. Jeśli to serwo to hamulce powinny odpuścić odrazu.
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
Uszkodzone serwo.
Sprawdź serwo hamulców. Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok. Do sprawdzenia przewody elastyczne ew. pompa hamulcowa.
Oczywiście, można zmierzyć podciśnienie w układzie wakuometrem
Bardziej myślalem o tym że może być uszkodzone serwo hamulca. Może być wina nieszczelnosci samego serwa lub węża na podciśnieniu który do niego dochodzi. Ogólnie takie gaśnięcie auta przy wciśniętym hamulcu może właśnie świadczyć o problemach w układach sterowanych podciśnieniowy (sparciałe węże, nieszczelności itd).
Podnieś auto zdejmij koła zobacz gubść klocków hamulcowych, czy tarcze nie maja za dużych kołnierzy na krawędziach, co do ściągania to objaw nierównomiernej siły hamowania (zakładam ze masz "zbieraniny" opon) jeśli to co wymieniłem jest OK będziesz musiał sprawdzić przewody. Wsiądź do auta puść ręczny wciśnij hamulec i zapal auto jeśli pedał hamulca...
Zauważyłem ostatnio, że z okolic pedału hamulca, a dokładniej z serwa hamulca słychać świst powietrza (takie krótkie pssss) w momencie gdy puszczam pedał. Nie przypominam sobie, żeby wcześniej dochodził stamtąd taki dzwięk. Co to może być? Czy ktoś może mi wyjaśnić jak działa serwo hamulca. Wiem, że powietrze jest doprowadzane z kolektora do serwa,...
Zobacz to: https://www.youtube.com/watch?v=gCkw-eTT... podobny problem. Równie dobrze może być sama pompa ,serwo, przelotka gumowa itd.
na mój gust pękniety któryś wężyk od podciśnień, najprawdopodobniej ten między gaźnikiem a serwo hamulca, albo uszkodzone serwo hamulca.
Objawy wskazują na nieszczelność zasilania serwa hamulca. Dokładnie sprawdź wąż podciśnienia idący do serwa. Możliwe jest też uszkodzenie samego serwa ale to już ogromna rzadkość.
Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego, czyli brak próżni w kolektorze. Nie ma takiej fizycznej możliwości w standardowym silniku.
Nowa tylko z całym przewodem vaccum do serwa hamulca. Trzeba na szrot się wybrać, będzie pasował od innych 2.0 Ford, Volvo czy Fiat.
Napisałem sprawdż PLAKIEM ----jeżeli zwiększy obroty to ma nieszczelność i omija przepustnicę --jak hamulce --może uszkodzone serwo
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
Może problem z podciśnieniem serwa.
Jak coś to vaccum a nie wspomagania, najpierw trzeba coś posprawdzać a nie od razu wymieniać bo może to być równie dobrze uszkodzone serwo. A czy to czasem nie jedno i to samo? W samochodach z silnikami wysokoprężnymi do wytworzenia podciśnienia dla celów wspomagania potrzebna jest pompa. A i po polsku lepiej brzmi. Natomiast co do meritum, gdyby było...
tam gdzie idzie przewód do serwa hamulca
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
Wężyki ciśnieniowe i podciśnieniowe raczej są w porządku, ale jeszcze sprawdzę, ten, co zamówiłem, to zmienię w sobotę. Jak byłem się teraz przejechać na jazdę próbną z nowym serwo, to hamulce są super. Tylko mnie martwi, żeby zaraz kolejne serwo się nie popsuło, bo nagle je jakiś olej zaleje i pęknie coś w nim.
A wężyk od pompy do serwa nie przepuszcza? Sprawdź wspomaganie. Wciśnij hamulec dwa razy a za trzecim wciśnij i trzymaj, odpal silnik i daj znać czy pedał się cofnie. Jak pompa sprawdzona i wężyk szczelny to pewnie membrana..
Sprawdź przewód podciśnieniowy do serwa hamulca i samo serwo.
Witam. Serwo może działać, ale nie skutecznie. Może istnieje jakaś mała nieszczelność w samym serwie, bądź w układzie podciśnieniowym. Znam przypadek,że wymiana ,,sprawnego''serwa znacznie poprawiła wspomaganie. Wystarczyło wtedy lekko trącić pedał hamulca, a samochód prawie stawał dęba. Jeszcze jedna sprawa, musisz sprawdzić poprawność działania zacisków...
Oczywiście, że ich wina. Szczególnie tego od serwa (hamulce).
raczej na 90% serwo
Tak jest
Do serwa idzie przewód sprawdź czy nie jest pekniety lub załamany .
Ta pompa do spalania ma dużo i nie dużo jest potrzebna do wytworzenia podciśnienia dla serwa hamulca czy też działania zaworu egr
A tymczasem witajcie samochody z elektrycznym serwo hamulca zasadniczego. A moze byś tak przestał bajki wypisywać i zajął się czymś pożytecznym? Elektryczne serwo hamulca dla potrzeb systemów ABS wynaleziono dobre 50 lat temu, choćby popularny system TEVES II, spotykany jeszcze na początku lat '90. W pełni elektrohydrauliczny system hamulcowy? Proszę...
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
Witam ,od jakiegoś czasu dręcze się z moim Toledo 1, 2000r 1.9 TDI Zaczynając od niedziałającego turbo kończąc na braku hamulców Pierwszy objaw to podczas gwałtownego wyjeżdżania z posesji nagle turbo załapało notlauf i hamulce przestały działać objaw powtórzył się że 3 razy ,po wyłączeniu i włączeniu motoru wszystko było ok Padło więc na turbo Wymieniłem...
Najlepiej najpierw dowiedzieć się co to za błędy. Może serwo, może pompa vacum, a może zupełnie coś innego.
czyli należy zainstalować serwo pod pedał sprzęgła np: od seicento i podłączyć pod ten sam przewód co fabryczne serwo hamulca? ktoś poleci od czego serwo założyć ?
Nieszczelnosc w ukladzie dolotowym. Sugeruje przewod podcisniena do serwa hamulca. Posprawdzaj tez inne wezyki podcisnienia przy kolektorze
Witam sprawdzałeś poprawnośc podłączenia przewodów podciśnieniowych,a jak zachowóje się serwo hamulca bo to dosyć potrzebuje podciśnienia
Zadna elektronika,serwo hamulca się kończy
witam. a sprawdzał kolega wartość podciśnienia-szczelność układu? zaworek zwrotny serwa hamulca? pozdrawiam
Witam. Mam dwa auta z tym silnikiem. W obu był ten sam problem. Jeśli ktoś nie może znaleźć przyczyny, to sugeruję sprawdzenie jednej rzeczy. Na wyjściu pompy wakum jest plastikowy trójnik. Wychodzą z niego dwa wężyki, jeden do serwa hamulca, a drugi do podciśnienia regulacji turbiny. Wymontować go i wyczyścić, przemyć i przedmuchać powietrzem. W obu...
noi przy postoju naciskajac chamulecpare razy jak go przestane naciskac to gubi wolne obroty gasnie i wraca do normalnych gdzie szukac usterki. Serwo hamulca lub przewód podciśnienia do tego serwa i zawór w tym przewodzie .
alternator może wpływać na obciążenie silnika i przez to na obroty. Sprawdź też serwo hamulca.
Czyli olej poszedł na serwo hamulca - nie może być tam oleju -> wysokie ciśnienie oleju.
Zacząć od diagnostyki(kompresja i komputer) i ciśnienia paliwa. W tym silniku zacznij od podciśnień czyli wężyki te cieniutkie i serwo. Hamulce dobre są ?
Pytanie, czy nie ma charakterystycznego syczenia pedała, może podciśnienie na serwo ucieka.
Popatrz na rurkę idącą do serwa (hamulca) od silnika.
Proszę sprawdzić szczelność przewodu doprowadzającego ciśnienie do serwa hamulca - kiedyś miałem podobny problem i okazało się, że ten przewód był nieszczelny i pod wpływem drgań silnika przepuszczał. Czy po naciśnięciu hamulca zmieniają się odroty?
Rośnie, czy serwo opróżniasz.
Czasem przewód z serwa potrafi się tak uszkodzić że po nagrzaniu silnika, uszkodzony wąż lekko się zapada i odcina podciśnienie z pompy do serwa i traci się hamulec po jednym dwu naciśnięciach hamulca. Miałem to kilka razy w Passacie B5 czy A4 B6
Serwo szczelne a przewód do waku pompy musi być drożny i również szczelny (tam panuje podciśnienie wytwarzane przez waku pompę i dzieki temu masz wspomaganie hamulca, pedał nie jest twardy).
Nieszczelność podciśnienia lub samo serwo.
- Odczytałem czasy wtrysku w programie do LPG - i wyszły rzędu 30ms - Zasymulowałem ciśnienie MAP 30kPa przy pomocy potencjometru. Czasy wtrysku były krótsze i silnik chodził równo ale gasł po kilku, kilkunastu sekundach. Wniosek: Albo MAP przekłamuje, albo jest słabe podciśnienie w układzie, przez co silnik myśli, że jest mocno obciążony i daje długi...
Jeżeli pedał wpadł w podłogę to można podejrzewać nieszczelność i wyciek płynu (tu z reguły jest miękki pedał hamulca), albo uszkodzenie sprężyny powrotu lub może serwa, ale trzeba dokładnie sprawdzić.
Do sprawdzenia serwo hamulca, prawdopodobnie puszcza "lewe" powietrze do kolektora ssącego. Ostrzegam Kolegę, proszę na przyszłość przemyśleć swoje rady!
Witam. Co do kontrolki ładowania. Jest coś na rzeczy z samym regulatorem. Podczas pomiarów ładowanie jest a kontrolka świeci. Robiłem to już ze 3 razy. Regulator choć wygląda na sprawny - jest do wymiany. Tłumaczył mi to elektryk. Nie chcę w błąd wprowadzać ale tam chodzi o jakiś sygnał z komputera na licznik. Co do sztywniejącego pedału hamulca podczas...
Przyczyną może być uszkodzone serwo hamulca i podczas hamowania podaje powietrze do kolektora.
A serwo masz na pewno sprawne?Po odpaleniu wchodzi dobrze pedał?
jeśli syczy spod pedału hamulca to serwo
odpialem rurke od krokowca powietrzna Którą rurkę, nie kojarzę tam nic takiego. Rurkę do serwa hamulca?
Rozeznanie typu hamulca jest dość kluczową sprawą. Można próbować.
Jak świece, kopułkę, i cewkę masz dobrą to prawdopodobnie masz nieszczelność, łapie gdzieś lewe powietrze, najczęściej na tych zielonych zatyczkach od serwa hamulca, lub gdzieś indziej jakiś skruszały, przetarty przewód
Sterownik podmień ale wątpie żeby pomogło na kolektorze ssącym masz węża który i dzie do serwa hamulca zobacz czy nie dziurawy,a wspomaganie hamulca jest,bo może być samo serwo nieszczelne powodzenia
Daj zdjęcie które to wężyki. Ogólnie z tyłu kolektora ssącego powinieneś mieć 3 węże. 1. Do serwa hamulca 2. Do pokrywy zaworów (mała odma) 3. Do zaworu par paliwa (zawór przy filtrze powietrza) Zdarzały się wariacje gdzie przed przepustnicą był wpięty dodatkowy przewód łączący się z tym idącym do serwa hamulca. https://obrazki.elektroda.pl/9395841600_...
A co tu ustalać. Gaźnik do regulacji, bo zalewa. Chcesz władować się w koszty - grzeb. Ewentualnie zainteresuj się, czy w trakcie jazdy też masz pedał hamulca twardy - jeśli tak, to albo przewód serwa, albo samo serwo do wymiany.
Jakie ciśnienie panuje w układzie podczas wbicia pedału hamulca? Jaka pewność, że serwo i pompy zostały wymienione na sprawne? A co z cylinderkami hamulcowymi nie są przypadkiem zapieczone? To one mogą stawiać ten opór na pedale. Przy sprawnej pompie i reszcie to prędzej nie odpuści jakby miał nie zacisnąć.
Na początek proponuje pomiar podciśnienia na przewodzie serwa.
Kolego najpierw odczytaj pamięć usterek abs. Możliwe ze pompa się zacina i cały czas otwiera zaworki (płyn wraca do zbiornika, a nie płynie do zacisku). Ale raczej sadzę że coś z serwem się dzieje popatrz dokładnie na przewody podciśnienia do serw itp.
Do sprawdzenia urządzenia wspomagania hamulca czyli serwo, przewody, pompa.
A może masz problem z lewym powietrzem. Weź najpierw sprawdź czy rano masz twardy pedał jeśli tak to puszcza coś koło serwa (oczywiście zakładam że masz sprawne hamulce ) . potem poszukaj tych wszystkich rurek dochodzących do kolektora ssącego i sprawdź czy da się je zassać oczywiście odłączasz od strony kolektora.
Mam taki taki problem, nie mogę znaleźć przyczyny blokowania przednich kół, tarcz hamulcowych. Przy mocnym naciśnięciu pedału hamulca przednie koła zostają przyblokowane (zaciski i prowadzenia czyste i nasmarowane), najciekawsze jest to, że jak wyjmę przewód podciśnienia z serwa hamulce puszczają. Miałem ten przypadek już 4 m-ce temu wymieniłem serwo...
sprawdzi serwo hamulca passat serwo hamulca serwo hamulca peugeot
instrumenty elektroniczne stacji pogodowej czujnik potencjometr brzęczy
ricoh blade kopie crunch gpx1000
Kombiwar 15l z grzałką oporową – Zelmer, MPM, alternatywy mini-piekarnik, air-fryer Słabsze świecenie diody LED pod szafkami – przyczyny i rozwiązania