Do sprawdzenia prądniczka tacho silnika.
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
Próbuję samodzielnie naprawić pralkę. Poproszę o pomoc w zlokalizowaniu "tacho". Błąd E52 mówi: Brak sygnału z tacho/ blokada silnika/uszkodzenie wiązki kablowej. Kupiłem silnik, jeszcze nie wymieniłem, chciałbym jeszcze sprawdzić tacho, ale nie wiem gdzie jest :)
Tachogenerator składa się z magnesu i cewki i kolega (at)Mariusz840 sugerował by sprawdzić oba elementy czyli wzrokowo stan magnesu a poprzez pomiary cewkę tacho. Przyczyną mogą być również zużyte szczotki węglowe silnika i to też warto sprawdzić.
Sprawdź tacho silnika pompy:)
Weź ino rozbierz tacho i sprawd czy nie jest zawalone pyłem z szczotek silnika. Pył ma zdolnosc przewodzenia.
Sprawdź tacho silnika pompy:)
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Podgrzej tacho suszarką do włosów. Magnes ok? cały? Grzałka, silnik, na upływność?
E52 brak sygnału z tacho silnika do sprawdzenia silnik,tacho,wiązka i elektronika
Silnik ma tacho. Sprawdź je.
E52 – NO TACHOMETER SIGNAL Sprawdź tacho w silniku, może magnes się wykręcił.
Jest to błąd związany z silnikiem i jego elektroniką, sprawdź dokładnie silnik-szczotki, komutator, kostkę, prądniczkę tacho, jakość połączeń od silnika do modułu, sprawdź czy nie ma zimnych lutów na module itd.
Sprawdź prądnicę tacho silnika pompy, bez sprawnej z grzania nici.
z silnikiem jest wszystko ok , a problem naprawił się w monęcie kiedy wypiołem przewody z elektrozaworów , może to przypadek ale narazie działa , sprawdzę jeszcze raz tacho i sam silnik
Do sprawdzenia tacho oraz przewody silnika.
Do sprawdzenia prądniczka tacho na silniku i triak sterowania silnikiem.
Witam E51- zwarcie triaka sterowania silnika, tyle mówi serwisówka. Sprawdź silnik- szczotki ,tacho ewentualnie wymień tego triaka
Sprawdź styki na kablach przy silniku i przy module. W razie konieczności wyczyść je i podoginaj blaszki. Napisz jaką rezystancję ma cewka Tacho w silniku
E 50 to błąd związany z silnikiem lub jego sterowaniem. Sprawdź szczotki, tacho itd.
Jeżeli zakręci silnikiem to wina leży po stronie tacho. Jeśli nawet silnik nie drgnie to sprawdził bym szczotki i triaka na module.
Udało mi się metodą prób i błędów dojść jak w trybie serwisowym uruchomić pompę wody - pompa sprawna i ładnie pracuje. Pogrzebałem jeszcze raz w alarmach i okazuje się że oprócz alarmu EA6 jest także aktywny alarm E52. Infa z netu są takie: + problem z TACHO silnika + Obrotomierz silnika nie przesyła danych do sterownika + brak sygnału z tacho silnika...
Przekaźnik/przekaźniki na sterowaniu + tacho na silniku + kalibracja. I powinno grzać i suszyć. Jeśli grzałka okay oczywiście...
Skoro tacho w porządku to kolej na sprawdzenie szczotek silnika .
Szczotki nadające się do dalszej pracy w silniku muszą mieć przynajmniej 15 mm i oczywiście ta część, która wystaje z prowadnicy a nie cała szczotka. Masz multimetr w domu? Sprawdziłeś cewkę tachogeneratora silnika?: https://youtu.be/S8NfyMwd1h4 Stan magnesu też ma kluczowe znaczenie.
Przerywa tacho po nagrzaniu się silnika.
Od razy wskakuje na duże obroty i po 2-3 sekundach wyłącza Szkoda, że od razu o tym nie pisałeś. Co prawda nie pasuja błędy, ale do sprawdzenia tacho silnika, wiązka i obwód sterujący na pcb z triakiem na czele czy nie jest przebity.
Sam naprawiłem. Poprawiłem te luty, i ruszyła. Jakby ktoś dla potomnych jeszcze napisł co ma cewka tacho do grzania to ktoś by skorzystał. Dorwałem inną taką samą zmywarkę na części z podobnym uszkodzeniem i tam tacho ma oporność identyczną. Posiadam silnik ze sprawnym tacho do tej zmywarki oraz naprawiony przezemnie sprawdzony w zmywarce moduł. Dzięki...
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
Z tego co pamiętam to z takiego silnika tacho wydłubałem i pasowało do silnika pompy zmywarki Electrolux:) http://allegro.pl/silnik-pralki-amica-co... Ale musiałbyś do sprzedającego zadzwonić i poprosić o zewnętrzną średnicę:) Sprawdziłem:)To był taki silnik:)
czołem! sprawdz tacho na silniku ,szczególnie magnes. pozdrawiam TFX
Sprawdziłem płyta i pozycjoner ok sprawdziłem jeszcze tacho w silniku jest uszkodzone gdzie w Warszawie mogę je zakupić ponoć ciężko je dostać.
Sprawdź prądniczkę tachometru- może jest rozkręcona- części takich jak magnes na gwincie i koronka poszukaj pod pralka- radzę bez uzywania odkurzacza, a potem poskładaj do kupy , magnes wkręć na Loctite- tylko nie klej sekundowy, ale preparat przeciwdziałajacy odkręcaniu śrub, włoż cewkę i zamknij od zewnatrz koronką. Powinno zakończyć sprawę. To tacho...
Witam, dziś 4 letnia pralka odmówiła posłuszeństwa. Dwa dni temu pralka przestała obracać bębnem a wykonywała wszystkie inne czynności. Sprawdziłem wtedy silnik, kabelki do szczotek i szczotki, było OK. Po podpięciu zasilania pralka ruszyła. Dziś padła ponownie ale silnik już kompletnie nie daje się uruchomić. Jedyne co mogłem zrobić bez znajomości...
E52 Brak sygnału z tacho silnika
Do sprawdzenia i ew. wymiany szczotki silnika (jeśli węgla jest mniej niż 1,5cm) oraz tacho i elektronika (triak etc)
Po wyczyszczeniu czujnika położenia bębna na jakiś czas był spokój. Dziś powrócił problem z pralką. Błąd E52 . Objawy to właściwie za każdym razem gdy uruchamiam program to po 2-3 sek. wyrzuca pauzę czyli błąd. Rzadko zakręci silnik z szarpnięciem i piskiem. Z tego co wyczytałem błąd często związany z tacho. Sprawdzałem oporność tacho i wychodzi mi...
Sprawdzić magnes prądnicy tacho, czy jest przejście na cewce,a następnie czy napięcie z prądnicy dochodzi do modułu.
Zobacz czy tacho się nie odkręcił, poluzował.To cewka na silniku w tylnej części ok sprawdzę dzieki pralka nie przecieka
I tu jest mały problem, gdyż w tej pompo-grzałce tachogenerator jest niewymienny (chyba, że się mylę) Numer części pompy - 140002106015 https://north.pl/karta/140002106015-pomp... Nigdy cewka tacho do zmywarek Elektroluxa nie była oferowana jako część zamienna (chyba, że coś mi umknęło). Kiedyś coś tam czytałem o adaptacji...
Silnik powinni sprawdzić w warsztacie zajmującym się naprawami silników elektrycznych. Gdyby z tacho coś było nie tak, to pralka by z miejsca przerwała realizację programu, bo by wyszła niezgodność otwarcia triaka względem sygnału zwrotnego z tachometru. Poza tym w różnych silnikach cewki mają różne rezystancje, ale te 170 ohm możemy przyjąć, że jest...
E51 Brak sygnału z tacho silnika
Pralka od razu wchodzi na wirowanie? jeśli tak to moduł nie dostaje informacji z tacho znajdującego się na silniku. Sprawdź wtyczkę na silniku i analogicznie na module pralki.
Czołgista, dzieki za schematy. Sprawdziłem błędy i wyskoczyło id0. Miernik do łapki i sprawdzam opór na tacho- nie ma przejścia. Drugi silnik miał więc go założyłem. Włączyłem zmywarke na 30 min i grzeje. Skończyła cykl, puściłem jeszcze raz i nie grzeje. znowu pomiar tacho i zonk - brak przejśćia a tacho ciepłe. zostawiłem ją tak na godz, i jak ostygło...
Sprawdź, czy silnik pompy ma tacho i jeśli ma to sprawdź oporność cewki tacho (coś powyżej 200Ω) i jeśli ma przerwę wymień a jeśli nie to się nie jeszcze ciesz, bo przerwa może sie pojawiać podczas pracy i wtedy jest też do wymiany. Po tym wstępnym rozpoznaniu rzuć okiem na płytę sterującą , rejon przekaźnika grzałki i luty. Podejrzane popraw....
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
Witam, Pralka po pewnym czasie pracy (najczęściej pod koniec cyklu prania) wchodzi na bardzo wysokie obroty i zatrzymuje się. Po kilku minutach przestoju objaw znów się powtarza. Czasem po zmianie programu startuje normalnie ale zwykle musi odpocząć jeden dzień żeby na początku wystartować normalnie. Przy tym czasem jest wskazanie błędu E52, ale nie...
sprawdz szczotki silnika i tacho
Dziękuje za podpowiedzi . Sprawdziłem elementy na płycie głównej i nie jestem pewien triaka BTB 16/ 700 BW (rezystancja na zewnętrznych wyprowadzeniach 56 Ω) Co do silnika ,szczotek i tacho ,to dopiero przede mną .Jaka powinna być rezystancja uzwojenia tacho?.
Moduł kosztuje w granicach 180 -300 zł zależy od typu. Sprawdź jeszcze szczotki silnika i prądniczkę tacho. Napisałeś,że moduł ma kilka osmolonych części - sprawdż jakie czy nie mają widocznych pęknięć. Pozdrawiam
Co do tej chwili sprawdziłeś napisz. A na początek proponuję sprawdzić drożność odpływu łącznie z działaniem pompy spustowej, tacho silnika poprzez pomiar rezystancji uzwojenia cewki, stanu magnesu i wytwarzania napięcia, silnik t.j. szczotki , ciągłość uzwojenia stojana, wirnika oraz upływność do masy. Pisz o wynikach , o konkretnych pomiarach.
Witam, Dziękuję za podpowiedzi. Silnik pomierzony i "odpalony" na krótko i działa. Jednak, w obwodzie zabezpieczenia termicznego jest przerwa, obejrzałem go dokładnie i okazało się, że woda która dostała się do środka spowodowała zaśniedzenie (praktycznie przegnicie) jednego z przewodów idących do kostki zabezpieczenia wewnątrz silnika i w rezultacie...
Należy zacząć od sprawdzenia cewki tacho, o tym mówi błąd e52. Myślałem o tym, ale wtedy silnik powinien szarpnąć i dopiero wywalić jakiś błąd, a tu zero reakcji...
Mam oryginalną prądniczkę do tej pompy myjącej (silnik ACC )
Jak w temacie raz kręci, raz nie -szczotki OK -hydrostat sprawny -komora hydrostatu czysta -tacho OK -programator wykonuje cały cykl nie zawsze załączając silnik (jak jej coś odbije to kręci a nieraz ani drgnie) Na pusto kręciła i wirowała (nie zawsze ) co któraś próba udało się załączyć silnik Poradźcie co jeszcze sprawdzić, bo mi brak pomysłów.
Gdyby było zwarcie triaka to silnik chyba w ogóle by się nie kręcił, a tacho w silniku jest OK.
Odczytałem kody błędów: i62, iF0. O ile iF0 wskazuje (zgodnie z DTR) na problem z czujnikiem poziomu wody to po i 62 można wnioskować kłopoty z grzałką. Grzałkę sprawdziłem - około 25 Ω. Płyta sterowania PB100, silnik pompy BLDC. Test urządzeń rozpoczyna od 4 do 10 i słychać, że coś pracuje. Program krótki 30 min przeszedł cały bez problemu z wyjątkiem...
Sprawdź stan szczotek węglowych na początek, ale jeśli silnik iskrzy to raczej będzie uszkodzony a już z pewnością jest problem z tachogeneratorem bo pralka zrywa. Silnik raczej będzie do wymiany a nie wiadomo czy moduł nie oberwał. Po zdjęciu paska zakręć bębnem i wrzuć z tego film bo przy okazji warto sprawdzić stan łożysk bębna.
W "głowie" czyli w regulatorze silnika. O tacho nie wspomne bo zapewne Kolega RychoT sprawdzil to na samym poczatku :) Nieciekawa sprawa, doraźnie moze pomóc odtłuszczenie paska i kół czymś alkoholopodobnym i naciągnięcie paska, chociaz szanse sa marne bo chyba tam nie ma mozliwosci regulacji na silniku... Pozdroowki
Myślę że to E52 (brak sygnału z tacho silnika) Możliwa usterka to: silnik, tacho,wiązka, elektronika
Witam serdecznie. Po ponad dwóch latach temat powrócił, objawy prawie identyczne jak poprzednio. Z tą różnicą, że po uruchomieniu jakiegokolwiek programu słychać pyknięcie przekaźników, a silnik ani drgnie i zapala się pauza. Sprawdziłem płytkę tym razem wszystko ok., a w trybie serwisowym błąd 52 . Sprawdziłem kable ok. po czym wyjąłem silnik i szczotki...
Miałem podobny problem w podobnym electroluxie. Ja poradziłem sobie z tym problemem przez przypadek, bo też już nie wiedziałem co robić. Wszystko sprawdziłem i było OK. Otóż wyjąłem moduł (to taka płytka elektroniczna znajdująca się w białej obudowie z tworzywa podwieszona u góry pralki pod k=górną pokrywą po prawej stronie) Gdy go rozebrałem okazało...
Dzień dobry, wszystkim forumowiczom. Dzisiaj chciałbym zamknąć temat gdyż udało mi się rozwiązać mój problem. Ale po kolei, tak jak pisałem wcześniej, wyciągnąłem płytę główna i wymieniłem triaka, jak i wszystkie przekaźniki, koszt znikomy tak jak i nakład pracy. Sprawdziłem również szczotki które praktycznie nie wskazywały zużycia 29,4mm. Sprawdziłem...
Triak albo przekaźniki silnika na module. Słychać, czy klikają? Coś tam klika. M.in. rygluje drzwi. Potem też coś klika. Na wirowaniu też takie objawy? Tak. Rygiel zaskakuje, startuje czas...i tyle. :) Grzałkę też sprawdź, czy nie ma przerwy. Grzałka ma 25 lub 35 ohm .... w tej chwili nie pamiętam już, która wartość dokładnieale stawiam, że to ok 25...
Ewidentne uszkodzenie cewki tacho. Mieści się ona z tyłu ośki na silniku. wyjmij cewkę i sprawdź czy nie odkręcił się magnes będący pod cewką. Jeśli będzie cały i na miejscu to proponuję szukać silnika gdyż cewki taho są praktycznie nie do kupienia. Proponuję jeszcze sprawdzić czy nie wypiął się jakiś kabelek z programatora przez co pralka nie liczy...
Witam Mam mały problem z pralką electroluc ewt 811, a mianowicie: po ustawieniu programu startuje normalnie pobiera wodę, nagrzeje później wyleje, pobierze znowu i w którymś momencie akurat nie wiem w którym zatrzymuje się i stoi miga w tedy kontrolka »| pięciokrotnie. Zastanawiam się w czym jest problem. Silnik, grzałka, pompa, blokada, tnc, tacho,...
To są błędy (F52 i F54) prądnicy tacho silnika, lubią mieć przerwę i akurat jak odpaliłeś test to przerwy nie było, a za chwilę była i stad brak wirowania. Sprawdź połączenia przewodów do cewki i przelutuj jeśli jest to możliwe, bo jak zatopione w tworzywie to cewka do wymiany.
Dzięki TONI_2003 za filmik i kecajk49, tak jak napisałeś, wszedłem w tryb serwisowy i wyświetla się błąd E52, czyli problem z silnikiem, tacho lub modułem. Silnik z tacho mam na 100% sprawdzone, zabrałem się ponownie za moduł, poprawiłem jeszcze raz wszystkie luty, ale nadal to nie pomogło. Zauważyłem, że na początku, gdy zaczyna się cykl prania, to...
Witam.Mam problem z pralką electrolux EWF10040W. Dokładnie chodzi o to że pralka po wybraniu jakiegos programu np wirowania - obraca bębnem 2-3 razy i silnik wyłącza się . Jeżeli włączę program prania to naleje się woda ale gdy zaczyna prać to znowu obraca się bęben tylko 2-3 razy i koniec prania , jakby silnik wyłączał się Bęben nie jest przeciążony...
Witam, Mam pralkę ELECTROLUX1066f .. no i problme z nią - zacina mi się podczas prania. Jak do tej pory wykonałem: - wymieniłem pompę wody (na bank była uszkodzona) - sprawdziłem błędy w trybie serwisowym - świeciły mi się diody 2,4 i 7 - na forum znalazłem, że jest to błąd E52 - problem z silnikiem, błąd sygnału z tacho (przeczytałem, żeby dobrze wysuszyć...
Tacho silnika powinno mieć rezystancję 220 Ohm
tacho sprawdzone ma odpowiedni opór ,nie pamiętam dokładnie ale coś około 80 ohm mierzone na stykach kostki czyli przewody dobre wtyczki od sterownika i od silnika sprawdzone mają normalne czyste styki nie uszkodzone.
Sprawdziłem zgodnie ze wskazówkami błędy i pokazało mi E40 i E41 (E41 Uszkodzona blokada/wiązka kablowa | Wymienić blokadę/kable | 0 S) Jednakże wczoraj niestety powtórzyła się wadliwa praca pralki (opisana w postach powyżej, w skrócie czas upływa a bęben nie pracował) i wyrzuciło mi błą E52 oraz napis ELE (E52 - Brak sygnału z tacho/blokada silnika/uszkodzenie...
Witam serdecznie odświeżę temat i proszę o radę. Mam pralkę Elektrolux 1062TDW. Po uruchomieniu jakiegokolwiek programu słychać było pyknięcie przekaźników i zapalała się pauza - silnik nie ruszał. Po wejściu w tryb serwisowy pięć mignięć czerwona dwa zielona dioda czyli błąd 52 . Wyjąłem silnik pomiar uzwojeń ok, szczotki ok. cewka tacho rezystancja...
Zerknąłem na silnik, to chyba nie jest cewka tacho tylko raczej rozłączniki na bimetalu
Temat był w archiwum, ale sam miałem niedawno podobny problem, więc chciałbym się podzielić rozwiązaniem, które sprawdziło się u mnie. Pralka jak w temacie, EWF 1030, z 17 letnim przebiegiem. Objawy: W dowolnym momencie na dowolnym programie pralka przestawała kręcić będnem. Zegar odliczał czas do zera, a bęben stał. Czasem, również w losowo wybranej...
Jeśli cewka tacho siedzi sztywno w korpusie silnika, to znaczy, że masz już poprawioną wersję (wątpię, ale wyjdzie w praniu). Natomiast schematy różnią się znacznie. Wersję do EW1043s masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... I pin 10 wcale nie idzie na pompę spustową, tylko do hydrostatu (sprawdź hydrostat). Jeżeli coś...
Jaka może być przyczyna pralka nie może wejść na obroty podczas wirowania -wodę wypuściła, szczotki sprawdzone, uzwojenie silnika wydaje się że nieprzegrzane, magnes i cewka w tacho też co może być jeszcze uszkodzone
https://obrazki.elektroda.pl/7243091700_... Proszę Kolegów o radę, czy da się uratować ten sprzęt? Pierwsze objawy były takie że silnik pompy myjącej buczał w trakcie mycia i nie było ciśnienia wody na śmigła. Po rozebraniu zauważyłem, że wirnik kręci się, ale powoli Wymieniłem kondensator silnika. Podłączyłem i efekt taki sam, czyli...
Jak w tytule zmywarka nie grzeje, sprawdzony czujnik zmętnienia i temperatury, pomiar niecałe 5kΩ i spada po podgrzewaniu. Silnik jest elektroniczny, brak tacho, nie ma żadnego termika w układzie. Zmywarka ma 4 lata. Przekaźniki wyglądają ładnie, ale nie były wlutowywane. Proszę o jakieś sugestie, co by mogło być problemem z grzaniem. Nadmienię...
Właśnie, właśnie. Chcę sprawdzić grzałkę. Bęben się nie kręci na żadnym zakresie pracy. Na koniec wirowanie, ale bez wirowania tylko wypuszcza wodę. Chyba znalazłem. Po zdjęciu tylnej osłony pralki zacząłem się rozglądać po instalacji elektrycznej. Doszedłem do silnika i wszystko wydawało się w porządku, ale włożyłem rękę za silnik i zdziwienie. Jeden...
Witam Przewody; 2-jedna cewka stojan 2-druga cewka stojana 2-szczotki 2-czerwone tacho -prądniczka 1-prawdopodobnie PE. Podłączenie tak jak podają koledzy,czyli szeregowo uzwojenie ze stojanem.
Trzeba sprawdzić prądniczkę tachometryczną na silniku , okablowanie silnika i jak nie będzie usterki to moduł do sprawdzenia.
Tachogenerator można spróbować naprawić o ile nie jest uszkodzona sama cewka. Przekaźniki silnika można wymienić. Na samym początku jedno i drugie warto sprawdzić.
Witam! Opis: Po nabraniu wody pralka zatrzymuje się, nie grzeje wody. Po nastawieniu tylko na wirowanie odpompowuje wodę i nie wiruje. Uszkodzenie Po przeczytaniu postów sprawdziłem silnik, były zużyte szczotki, wymieniłem, sprawdziłem omomierzem tacho jest 170Ω, martwi mnie tylko małe napięcie wytwarzane przez prądniczkę ok. 20mV. Posprawdzałem...
Witam. Mam problem ze zmywarką Electrolux ESL8320RA PNC:91143630609 Zmywarka ma 3 lata, jest to nowa seria z modułem z tyłu na dole. Nie grzeje wody, w trybie testowym nie pokazuje żadnych błędów, program testowy przechodzi też bez błędów ale na zimno. Podmieniłem czujnik temperatury na nowy, grzałka jest sprawna i nie ma masy ( mam sprawdzony miernik...
Witam.Tak jak pisałem silnik wydaje się ok szczotki długie,tacho sprawdzone około 140 omów,uzwojenia przemierzone nie wykazują przebicia ani zwarcia.Pisałem o wymianie triaka i oporu 100 omowego,komutator silnika czysty poler.Problem w tym że nie dochodzi prąd do modułu co w/g mnie wskazuje problem z programatorem.Przesyłam fotkę modułu.Wymieniłem opór...
E52 to brak sygnału z tacho silnika. Powodem mogą być szczotki które się już skończyły bądź uszkodzenie tacho.
Witam. Proponuję sprawdzić magnes tachoprądnicy na wirniku silnika i sprawdzić rezystancje cewki tachoprądnicy. Co do klapy to nie znam modelu i nie wiem co się tam mogło podziać. Pozdrawiam.
Elektrolux PerfectCare 600 Przerywanie i niekończenie programów: - raz za razem nie kończy programu, przerywa i ma problem z wirowaniem. Wyświetla takie coś: --⁰ naprzemiennie z obrotami (1000) lub czasem do zakończenia programu. Najczęściej pod koniec prania gdy ma płukać i wirować. Tacho na silniku? Czy może pomiar prądu obciążenia szwankuje?
Witam Mam problem niskiego ciśnienia wody na ramionach zmywarki ESF68070WR w związku z czym nie domywane są naczynia. Po uruchomieniu zmywarki z otwartymi drzwiami w dolnym ramieniu obraca się tylko talerz na nim zamontowany (samo ramię się nie kręci), górne ramię czasem się obraca, ale słabo leci woda. Objawy są raczej przez cały cykl zmywania. Rozebrałem...
Nadal twierdzę, że to praktycznie to samo. Falownik mierząc U,V i f płynące przez silnik oblicza jego prędkość, Jak nie może odczytać to wywala błąd, A czy to wina silnika płytki czy tacho to inna sprawa.[/code]
Niestety trzeba to sprawdzić organoleptycznie. Po prostu wybebeszaj pompę z pralki. Połóż pralkę sobie na tył i uzyskasz dobry dostęp do pompy i nie kombinuj i nie kładź na boki bo uszkodzisz sprzęt. Jeżeli turbinka silnika pompy będzie miała spore luzy to nie zastanawiaj się nad wymianą. Podaj jeszcze numer PNC pralki. Jeżeli wymiana pompy by nie przyniosła...
Przekaźnik raczej OK bo po wylutowaniu i sprawdzeniu działa. No to co teraz ... pewnie grzałka? Sprawdziłem grzałkę - ma ok 25Ω więc powinna być ok. Niestety cewka tachoprądnicy silnika jest martwa - przerwa w obwodzie. Ile powinna mieć Ohm?
Witam, Przepraszam za tak późną odpowiedź - dopiero wczoraj miałem możliwość zajrzenia ponownie do sprzętu - oraz dziękuję za poradę. Rezystancja cewki wynosi 14Ω (przewody biały i niebieski). Rezystancja cewki tachoprądnicy wynosi 222Ω (przewody biało-niebieski i czarno-niebieski). Dodam, ze nowy silnik - stanowiący zapas - posiada dokładnie...
Dzień dobry, pralka nie osiąga wysokich obrotów podczas wirowania. Generowany jest błąd EF5 odczytany w trybie serwisowym, brak innych błędów. Programy prania są realizowane, przebiegają normalnie, łącznie z płukaniem i wypompowywaniem wody. Bęben się kręci przy praniu, jak i przy funkcji wirowania, tylko nie wchodzi na wysokie obroty podczas wirowania,...
Witam. Rzeczywiście wygląda to na usterke tachoprądnicy i trzeba sprawdzic czy nie jest obluzowana na mocowaniu i jakośc styków na wtyczce silnika.
Może byc triak, ale sprawdz czy magnesik w tacho nie wykręcił sie.
Dziękuję Loker, po wymianie diody tranzystora i opornik moduł wreszcie ruszył. Powodem spustoszenia był zły kontakt na kostce silnika.
Temat wałkowany dziesiątki razy. Błąd e52 tacho, przekaźniki na module i zdjęcie masy z silnika i ew. grzałki.
silnik tacho sprawdzi tacho silnik sprawdzi tacho whirlpool sprawdzi tacho
gaznik zalewa silnik sterujacy samsung prąd bramki tyrystora
instrukcja obsługi akumulatora instrukcja obsługi akumulatora
Samsung BN44-00339A Power Supply Board Issues and Fixes Zamiennik potencjometru posuwu drutu 47 KA