https://obrazki.elektroda.pl/7845357100_... Temat uważam za wyczerpany.
E51 to uszkodzenie triaka silnika. Sprawdź/wymień triak na module, sprawdź silnik.
Sprawdź szczotki silnika i jego kostkę -jakość połączeń, jeżeli to jest ok. sprawdź triak silnika i przelutuj przekaźniki silnika na płycie.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
Był dzisiaj serwisant i zaleca wymianę całego programatora za ok 700 PLN z robotą i dojazdem Chociaż szczotki silnika sprawdził i grzałkę :? Zanim zaczniesz grzebać w module (moim zdaniem niepotrzebnie) "przedzwoń" wspomniany triak jakimś miernikiem :!:
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Jaki stan szczotek? Nie za krótkie? Może już nie dociskają dobrze do komutatora bo je doprowadzenia (linka)trzymają. Połącz uzwojenia równolegle i podłącz pod akumulator 12V. Jak będzie kręcił to sprawny i szukasz dalej. Samo przejście na mierniku to za mało.
Przecież kol. honorarac napisał żeby sprawdzić triak sterujący silnikiem.
Warto probować naprawić - pierwsze na liście do sprawdzenia przekaźniki oraz triak od silnika.
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
To sprawdzone ? Mostek prostowniczy i triak silnika był sprawdzony przed podłączeniem modułu czy tylko ścieżka połączona? Przekaźnik sprawdzony ? Przejścia silnika od strony kostki przy module też ?
Mostek prostowniczy i triak silnika był sprawdzony przed podłączeniem modułu czy tylko ścieżka połączona?
który to jest ten triak ( jak oznaczony w module lub na schemacie ? ) i w jaki sposób sprawdzić czy jest dobry . Jeszcze silnika nie sprawdziłeś a już chcesz dobierac się do triaka?Sprawdz silnik a póżniej wiązkę przewodów dochodząca do niego.
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
zalecany kontakt z serwisem A serwis wymieni kompletny moduł pobierając ok. 1000zl :-( Najprawdopodobniej uszkodzony triak sterujący silnikiem zwrotnicy wody. Wyjmij moduł, sprawdź triaki i przewody połączeniowe do zwrotnicy oraz samą zwrotnicę.
Błąd F01 . Sprawdź silnik , kostkę silnika , szczotki , okablowanie z modułem , triak silnika na module .
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
Triak silnika na module do wymiany i do sprawdzenia tachoprądnica.
Sprawdź/wymień triak sterujący obrotami silnika.
To nie kondensator tylko warystor. Do sprawdzenia wszystkie elementy w jego obwodzie, łącznie z Triakiem silnika.
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Sprawdź czy nie dostał zwarcia triak sterujący silnikiem programatora (schemat na str. 8, silnik oznaczony jako TIM)
(at)Pan.Kropa Na krótki okres czasu. Nie na dłuższy bo silniki ulegają rozbieganiu. Łączysz szeregowo szczotki z uzwojeniem stojanu. Jeśli zobaczysz duży snop iskier połączony z jękiem martwych dusz z piekła to szybko wyłącz zasilanie. Prawdopodobnie uzwojenie rotoru ma przebicie. Zobacz też jak pracuje wtedy silnik. Jeśli silnik tylko głośno pracuje...
Do sprawdzenia kostka silnika, stan szczotek, silnik i jego okablowanie z modułem , triak silnika w module pralki.
Jeżeli zawór był wymieniony to znaczy że co się stało z poprzednim(uszkodził się mechanicznie czy elektrycznie?), przyczyn należy szukać nadal na płycie programatora,posprawdzaj jeszcze raz wszystkie połączenia i ścieżki,co do silnika jeżeli by był uszkodzony to by nie kręcił na rewersach(wolne obroty).Można jeszcze sprawdzić triak który steruje silnikiem...
Wymień mostek prostowniczy i triak silnika To nic nie da. Należy sprawdzić czy jest dokładnie 5 V na wyjściu zasilacza.
Zacznij od sprawdzenia silnika (szczotki ,zabezpieczenie , uzwojenie , prądniczka) następnie czy jest zasilanie sterownika i czy zostaje wysterowany triak sterujący silnikiem ściągnij sobie schemat i sprawdź łączenie programatora
Daj spokój LNK i diodom jak są sprawne. Po prostu wytrzyj je z pyłu szczotkowego. E51 Silnik triak (obwód zasilania) Obwód Sprawdź silnik, szczotki i jak nic nie wzbudzi Twych podejrzeń wymień triac sterujący pracą silnika (ten na radiatorze z blachy)
Szczotki były tylko do połowy wytarte i jeszcze mogły długo służyć. W takim razie sprawdź triak silnika na module.
Bez problemu.
Moduł sterujący silnikiem, zawsze warto przejrzeć, bo uszkodzenie triaka, często widać gołym okiem, a zwykle do poprawienia są lutowania większych i grzejących się elementów. Warto też sprawdzić kondensatory elektrolityczne w zasilaniu.. ja wymieniam profilaktycznie, na dobrej jakości, bo to tylko kilka złotówek. Możliwe że nieco wysunęła się tachoprądnica...
Witam Opis z serwisówki oznacza błąd F01 F01: Triak silnika - spięcie - Sprawdzić ewentualną nieszczelność - woda może dostawać się do łącznika J9 powodując spięcie styków - Sprawdzić skrzynię zaciskową silnika (ewentualny problem wynikający z agresywnego działania pozostałości środków chemicznych na styki, co może powodować spięcie) - Wymienić płytę
BTB24-800BW Co jest między triakiem a silnikiem? Chyba nic... Bezpośrednio z A2 triaków idzie na silnik. Jak już będziesz "rozbierał" centralę, to sprawdź i ewentualnie wymień przekaźnik. Jedne jego styki zasilają lampę, ale drugie podają napięcie na A1 triaków. Zmierz też pojemność kondensatora, albo od razu wymień. Będziesz miał z głowy na przyszłość...
Ponieważ na tym forum są już inne posty dotyczące maszyn, które używają tej samej głównej płytki, co ta, pomyślałem, że opiszę tę naprawę, którą zrobiłem wczoraj, na wypadek, gdyby inni uznali ją za przydatną. Miałem problem na mojej pralce AEG L62642VI. Wyświetlacz pokazał E51. Wygląda na to, że ta maszyna używa płytki PCB Electrolux EWM 2100 (chociaż...
trzeba dokładnie sprawdzić całą instalację bo coś robi zwarcie skoro wymieniony nowy moduł i nie działa. 1.grzałka , czujnik NTC, hydrostat i triak silnika.
F01: Triak silnika - spięcie - Sprawdzić ewentualną nieszczelność - woda może dostawać się do łącznika J9 powodując spięcie styków - Sprawdzić skrzynię zaciskową silnika (ewentualny problem wynikający z agresywnego działania pozostałości środków chemicznych) F02: Blokada silnika, obrotościomierza - Spięcie/Otwarta - Sprawdzić, czy silnik nie jest zablokowany...
A co z przekaźnikami? Jak sprawdziłeś silnik?
Prawdopodobnie coś jest nie tak ze stykami programatora - wszak mechaniczny. http://obrazki.elektroda.pl/3880829300_1... Tacho raczej nie ma nic tu do gadania. Zobacz, czy ten schemat http://obrazki.elektroda.pl/7954524200_1... podpasuje do wspomnianego wyżej sterownika silnika.
Sprawdź zimne luty zwłaszcza przy triaku .
Kupić nowy czy dać do przewijania :?: Na początek, potraktuj komutator pumeksem ... czyli dotarcie komutatora silnika. Jak to zrobić, poczytaj archiwum działu AGD. Jeżeli nie pomoże, to będziemy myśleć... :D Witam, a co z komutatorem? Radze to zrobic przed zakupem nowego silnika! Mozesz oszczedzic kilka PLN. Zobacz Prywatne Wiadomosci
Tachoprądniczka przerywa, uszkodzone okablowanie silnika, przekaźniki na module, termik silnika itd.
Ja bym sprawdził triak silnika .Błąd E-22 mówi również o zwarciu triaka sterującego pracą silnika głównego.
Sprawdź triak silnika na module.
Sprawdź triak silnika, zobacz czy nie ma na nim zimnych lutów (wydaje mi się że środkowa noga wisi w powietrzu)
Może z prądniczką wszystko O.K. tylko triak sterujący pracą silnika ma zwarcie. Tylko kto to sprawdzi ?! Eh ....
Zakładam że silnik pomierzyłeś z poziomu złącza J9 i wszystko jest w porządku. Elektronika zapamiętała sobie: F01 razy 4; F02 razy 8 ; F08 razy 1. Przemierz przelotki od przekaźników do ULN2003 , na 12 pinie ULN sprawdź obecność impulsów wyzwalających triak silnika, ewentualnie podstaw ULN i triaka Q1. Przy elektronice były wykonywane jakieś manewry...
Na wirowaniu ten sam problem? Sprawdź grzałkę, niektóre modele miele że spaloną grzalką nr startowały silnika. Do sprawdzenia moduł, przekaźniki i triak sterujący. Sam silnik oczywiście po pomiarach i uzwojenia są sprawne?
Sprawdź triak silnika na płycie.
Zacząłbym od sprawdzenia triaka. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Kod F01 - sprawdź kostkę silnika czy nie ma wilgoci powodującej zwarcie, łącznik J9 na płycie modułu i ewentualnie triak sterujący silnikiem.
Przyczyną niestety może być również uszkodzenie sekcji tachogeneratora na module sterującym. https://obrazki.elektroda.pl/6926021100_... (at)daniel40 zatem lepiej to sprawdź i sam triak silnika i jego sterowanie (popraw ewentualne zimne luty) :D
W silniku sprawdź szczotki i triak, który w nim jest zamontowany.
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
Przed wymianą triaka obowiązkowo silnik do przeglądu, bo po zamontowaniu nowego triaka mogą być fajewerki Sprawdź też przekaźniki od sterowania.
do dnia dzisiejszego nie potrafię zrozumieć zasady działania silnika od pralek (skąd te różne prędkości) Prędkościami silnika steruje triak, pomierz wszystko w silniku (uzwojenia), zobacz szczotki. Tu masz link jak sprawdzić silnik poza pralką http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... ja nie dysponuję autotransformatorem poradziłem sobie zwykłym...
Pierwsze sprawdź triak silnika - na pewno ma zwarcie. Wymień i powinno fungać.
To błąd E51-sprawdź triak silnika a najlepiej wysusz suszarką ten silnik w całości.Pozdrawiam. jak mam sprawdzić triak? bo suszenie silnika nic nie pomaga:( czy to może być wina wytartych szczotek?
O! Sprawdzę aczkolwiek często jest mowa że to silnik/triak silnika.
Jeden i drugi dobry.
Koniecznie sprawdź triak silnika(na module) - może być zwarty.
Nie mieszajmy autorowi triakami. Na 90% silnik pompki do wymiany, można jeszcze sprawdzić czy jest duży luz wirnika. A koszt silnika pompy to ok 30-40 zł i myślę że nie są to duże koszta.
Traki właśnie włączają kondensator do silnika ,czy silnik nie chodził tylko w jedną stonę ,czy wcale.wymień profilaktycznie oba .Triaki BT10-12lub BTA10-.12.
Witam Triak wstawiłeś mocniejszy. Sprawdź miernikiem styki na silniku omomierzem . 1-4 ,3-4 ,1-3 jaka wartość :?: .
Witam. W firmie mamy oryginalne austriackie regulatory nawijarek (silnik 500W) na triakach. Układ jest następujący: silnik w gwiazdę , jedna faza bezpośrednio a dwie przez regulatory napięcia na triakach sterowane podwójnym potencjometrem. Silnik jest przystosowany do pracy "zatrzymanej" - tzn. cały czas pod napięciem (nawet jak się zatrzyma - uwarunkowane...
Sprawdź luty na cewkach przekaźników i na bramce triaka.
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Nie podłączaj silnika bezpośrednio pod 230V bo ten silnik jest sterowany przez układ z triakiem i przy podłączeniu pod 230V może się uszkodzić tachometr z tyłu silnika. Ja do sprawdzenia silnika używał autotransformatora i zawsze zaczynam od 30V i stopniowo podnoszę napięcie do max 100V.
Sprawdź triak silnika, przekaźniki zmiany obrotów. Jak masz możliwość podaj prąd pobierany podczas kręcenia (rewersów) silnika gdy zbiornik ma wodę.
Dziękują za wyczerpującą odpowiedź. Odkurzacz użytkowałem, po czym grzecznie go wyłączyłem i kiedy przyszła pora na ponowne sprzątanie, po prostu nie wstał. Nie reaguje na włącznik. Czy już może być jakaś sugestia? Dokładnie tak, żadnego doświadczenia w serwisowaniu.
Trzeba sprawdzić silnik poza pralką bo może uszkodzić procesor.
co jeszcze sprawdzić? Mój poprzednik napisał coś w sterowaniu silnikiem. Idź tym tropem, sprawdź/wymień triaka silnika i elementy od procesora do elektrody sterującej triaka.
Do sprawdzenia triak zasilający silnik.
Musisz sprawdzić czy presostat daje sygnał "pusta" do modułu. Jeśli tak to jeszcze do sprawdzenia triak silnika i przekaźniki kierunku obrotów.
Moduł chwilami "nie widzi" pompy. Wtedy pojawia się f07. Musisz sprawdzić wszystkie złącza od pompy jak i samą pompę - możliwe, że przerywa w niej termik silnika. Sprawdź na module triak pompy i jego sterowanie.
A jak zrobisz zworę na triaku sterującym silnikiem to zaczyna kręcić ? prądniczka sprawdzona rewersy i przełączanie jest z programatora zasilanie sterownika jest ? możesz sprawdzić czy wychodzi jakieś sterowanie z sterownika jeśli wychodzi a silnik nie działa to można szukać uszkodzenia w programatorze (przerwa na przełączaniu rewersów)
Sprawdzić, wymienić triak silnika BTB16-800BW lub BTB16-600BW. Jeśli triak okażę się dobry, sprawny, zrób zdjęcie modułu (wyraźne zdjęcie) i będziemy zastanawiać się dalej.
Witam, sprawdź przebicie silnika do masy, przy okazji można sprawdzić grzałkę. Odłącz tacho silnika, pomierz napięcie, jakie wytwarza, od razu zobaczysz, czy przy odpiętym tacho będzie się inaczej zachowywać, czy tak samo. Triak silnika wygląda na zdjęciu, jakby miał jakiś nalot, to może świadczyć o jego uszkodzeniu.
Urządzenie pomimo wyłączenia pilotem (pozostaje podłączone przewodem sieciowym) nadal bardzo wolno obraca silnikiem. Czy po właczeniu pilotem silnik pracuje prawidłowo szybko, czyli tak jak było wcześniej? Urządzenie trzeba otworzyć. Sprawdzić opory ruchu "szmaty na wałkach" oraz szukać ew. kondensatora silnika. Może ten kondensator stracił pojemność....
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
A może sprawdź triak (jest przy silniku) multimetrem?
Triak silnika sprawdziłeś? Elementy obwodu tacho?
Witam BTB15 to 15A BTB16 to 16A ale sprawdź w pdf czy maja taki sam prąd bramki ale powinno zadziałać.
Witam , mam prpblem z w/w pralką .Po włączeniu do sieci od razu wchodzi na wirowanie , nie reaguje na nic triac silnika sprawdzony pod kątem zwarcia ???
Zanieś programator do elektronika aby sprawdził czy triak silnika nie jest uszkodzony.
Błąd E51 czyli uszkodzony triak silnika napędowego pralki: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
Błąd F27 Do sprawdzenia: - czy pasek nie spadł - Uszkodzony moduł. Do sprawdzenia przez elektronika triak silnika i przekaźniki. Również pod kątem zimnych lutów
Wpisz model w temacie... Szybciej uzyskasz odpowiedź od mających o nim wiedzę. Podaj więcej szczegółów.. Bo jeśli pralka jest niewiele i krótko używana, to do sprawdzenia są lutowania na module sterującym silnikiem, szczególnie triaka na radiatorze i zamocowanie tachoprądniczki - mogła się nieco wysunąć. Jeśli jest używana dużo, to zapewne zużyły się...
prądnica tach występuje w tym silniku do sprawdzenia oraz triak silnika na module zawsze jest wpinany na radiatorze
Jest to błąd związany z silnikiem , do sprawdzenia obwód silnika, cewka tacho, wiązka elektryczna, moduł ( zimne luty, triak)
Witam. Za mało napisałeś aby wskazać miejsce uszkodzenia. Sprawdź czy pasek silnika, jest napięty (przy luźnym może być taki objaw). Sprawdź silnik: - jaka długość szczotek, - jaka powierzchnia komutatora - czy nie ma wypalonych wycinków komutatora (zmieniony kolor na siny) - pomierz oporność wirnika (mierzy się na komutatorze po przeciwnych stronach...
Silnik załączany jest przekażnikiem. Więc do sprawdzenia przekażnik i jeżeli nie ma prądu na wejściu przekażnika to szukanie dalej wgłąb jeśli jest a nie ma na wyjściu to sterowanie przekaźnikiem do sprawdzenia czy pojawia się napięcie załączania jakie ma być pisze na przekażniku 9 lub 12V. Sterowany triakiem to triak do sprawdzenia. Zaznacz miejsce...
Może zwarcie w silniku, np. wirnik jeżeli sam nie rusza tylko po "popchnięciu". Zakładając że moduł sprawny trzeba sprawdzić prąd silnika.
Witam błąd E33 / E34 – problemy z temperaturą i czujnikiem NTC To jest usterka czujnika poziomu wody, a nie grzania i NTC. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Triak silnika na module do sprawdzenia.
Sprawdź triak sterujący silnikiem, czy nie jest zwarty.
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
Zmierz omomierzem komutator wirnika , czy są równe oporności na poszczególnych wycinkach komutatora . Najlepiej jakbyś miał na podstawienie drugi silnik , ale jak znam życie to pewnie nie... Możesz jeszcze wymienić dla sprawdzenia triak silnika na module . Szczotki sprawdzone. . Jaka długość ?
sprawdzi triak miernikiem sprawdzi triak zwarcie sprawdzi triak miernik
rejestrator pobór energia zniekształcenia niskich tonach telefon alcatel instrukcja
mikrokomputer cobra1 sterowanie roletami supła
Obliczanie uzwojenia silnika 3-fazowego 700 obr/min, 36 żłobków Ciągłe obracanie się capstana w magnetofonie - przyczyny i rozwiązania