Proponuje sprawdzic sobie miernikiem alternator (diody).
A jak można sprawdzic wydajność alternatora. Mam uniwersalny miernik jak go podłączyc
Witam . Mam taki problem podjełem sie małej regeneracji alternatora Pochodzi on z z auta Rover 416 i jest to altek magnati mareli Po wymianie łożysk pierscieni regulatora i szczotek zaniosłem alternator do eletryka na stół po podłączeniu do stołu stwerdził ze alternator ma zwarcie. Gdy podpinał przewód pod D+ i B+ swieciła mu sie kontrolka . Powiedział...
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Diody sprawdzic najlepiej miernikiem na zakresie omowym:)
Może diody przebite? Sprawdź spadki napięcia miernikiem.
Mase akumulator-silnik sprawdzic tez miernikiem ??
Wskazuje 1,5 Ohm bo dochodzi do tego R przewodow miernika. Przebicie mozna sprawdzic zarowka jak i miernikiem. Obie metody sa miarodajne.
skoro alternator jest dobry to wszystko ok bo regulator jest w alternatorze (miernik v)
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
oplaca sie bawic jesli wiesz co robisz. ktos rowniez moglby powiedziec, ze nie oplaca sie bawic z calym autem. Skoro nic nie dala wymiana regulatora, pewnie walnela ktoras z diod a to latwo sprawdzic miernikiem po rozebraniu alternatora... No ale dobrze, ze twoj akumulator ma czym oddychac, wiec problem przestal istniec :) .
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
Nie, nie trzeba. 13,4V to bardzo mało. Zmierz na odpalonym silniku dotykając przewodami miernika obudowy alternatora i nakrętki M8 gdzie jest podpięty gruby czarny przewód.
Sprawdź czy masz ładowanie przy odpalonym silniku (miernikiem) A diode możesz sprawdzic dopiero po rozebraniu alternatora
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Jak sprawdzic diody w alternatorze w 126p. Chodzi mi o to czy to prawda ze żeby to sprawdzic trzba właczyc silnik, miernik ustawić na AC prad zmienny i czerwona koncówke przyłożyc do B+ a czarny do masy a miernik nie powinien przekroczyc 0.5V bo w przeciwnym wypadku uszkodzone beda diody. Czy to prawda. Mi pokazuje 30V!!
zasilacz do regulatorów a ręka do kręcenia kółkiem
Sprawdzić lądowanie miernikiem prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany lub akumulator warto by było jeszcze sprawdzić okablowanie alternator akumulator
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
No tak tylko jak to sprawdzic tym miernikiem,stojan lub komutator.Jestem poczatkujacy tu wie mam problem
żeby sprawdizć czy to regóator napięcia ściagnij kable z alternatora wepnij sie miernikiem i zapal auto jesli bedziesz miał odczyt na mierniku t znaczy ze alternator git a wina leży po stronie leguratora krótko mówiąc wepnij sie w alternator bezpośrednio
I tak alternator masz uszkodzony. Ma byc ok 14,2V min. A spadek masz na zlaczu po prawej stronie podszybia. Lub na pironaboju w bagazniku. A da się jakoś sprawdzic miernikiem pironabuj? I gdzie kolo podszybia?
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Do czego ci schemat, potrzebujesz miernik i powinienes sprawdzic połaczenia kablowe tzn mase, plus itp zwłaszcza na płycie micro. Jezeli to jest ok a bład nadal sie pojawia to wymien regulator napiecia Alternatory w Carrier Transicold sa produkcji polskiej wiec nie bedzie problemów z zamiennikiem za góra 50 zł
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Chwila, wygląda, że masz jeszcze 6 diodowy alternator, sprawdź miernikiem czy na zakresie diody masz przejście (wskazanie ok 550) między śrubą B+ a pojedynczą wsuwką alternatora (w jedną stronę, w drugą między wsuwką a masą)
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
myślę, że w baterii miernika ;)
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
Sprawdzalem na mierniku plus i minus i plus i silnik i pokazywalo to samo Dodano po 42 Jak sprawdzic moc na alternatorze?
Masa,masa i jeszcze raz masa.Alternator w oplach starszawych jest na tzw simmerblokach,i tym samym jest odizolowany od korpusu silnika.Masowanie zapewnia przewód pomiędzy śruba naprężacza i głowicą.Zapal silnik,jedna końcówkę miernika przyłóż do korpusu alternatora,a drugą do jakiejkolwiek metalowej części silnika.Jeżeli miernik pokaże ponad 0,4V to...
Witam Proponuje ci zaczac od regulatora napiecia.Prawdopodobnie to bedzie glowna przyczyna twoich klopotow.Sprobuj tez sprawdzic miernikiem prad na akumulatorze podczas normalnej pracy i pod obciazeniem. Pozdrawiam
wiec tak schemat mam. ostatnio mi padło ładowanie całkowicie, wic nie wiem co jest grane. jest taka opcja ze mogło sie uszkodzic: 1. alternator- tyylko jak go sprawdzic 2. Stojan alternatora- tez nie weim jak go sprawdzic 3. prostownik- to dam rade sprawdzic miernikiem wg mnie diody sa ok 4. regulator napiecia- jego nie mam jak w domu sprawdzic, aktualknie...
Tak dokładnie do tej wsuwki, gdy do kontrolki zamiast plusa ze stacyjki podłącze mase, kontrolka się świeci. Sprawdzałem miernikiem alternator ładuje nawet bez podłączonej kontrolki. Prąd jest mozna powiedzieć że na każdym wyjściu, na śrubie cieńszej na dole i na wsuwce na dole tez jest prąd.
Czy diody na wzbudzeniu są uszkodzone? Zamiast sprawdzić te diody zadajesz takie pytania? do tego nawet nie potrzebny miernik.
Alternator na stół,miernik w dłoń i do roboty.
Witam Dziekuje wszystkim za udzial w rozmowie:) Ponizej przesylam dokladnijsze dane wzmacniacza. Tplewa czyli rozumiem ze jak mam wlaczone swiatla, ogrzewanie, wycieraczki i do tego wzmacniacz na normalnym poziomie glosnosci to nie mam czym sie martwic? Jeszcze jedno pytanie czy istnieje jakas opcja jak sprawdzic czy wszystko dziala poprawnie i czy...
Zacząłbym od wymiany baterii w mierniku
plus na rozrusznik minus na masę, żarówka jest sprawna, jak na krótko zmasuję to świeci ;/ kable przewodzą sprawdzane miernikiem.
Mierzyłes to napięcie bezpośrednio na alternatorze?? Plus i masa miernika z alternatora
Witam mam problem z .... (?) własnie?: albo z alternatorem albo z akumulatorem albo z przewodami, nie wiem..... Problem wyglada tak: Kilka dni jezdzilem autkiem i za kazdym razem jak dluzej stalo to ledwo krecil rozrusznik. Aku byl padniety. naladowalem go do pelna i okazalo sie ze znowu prad zniknal po 5 godzinach.zaczalem sprawdzac alternator, w ktorym...
Jakieś pomysły? poszukaj miernikiem miejsca spadku
Zwróć jeszcze uwagę na jakie napięcie jest alternator (napisane jest na obudowie). Bo nie masz bebechów tylko gołe uzwojenia, nie masz regulatora, czyli na wyjściu będziesz miał napięcie wyższe niż nominalne. Podłączając żarówkę, może się spalić. Czyli najpierw pomiary miernikiem.
diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać zbyt dużej zarówki.oczywiście jak jest rozmontowany...
Bateria w mierniku nowa?
Procedura zajmuje pół godz. Chyba że źre np. alternator
moze byc wiele takich rzeczy np radio czy alternator miernik i sprawdzac oczywiscie amperomierzem albo np odpiac radio i sprubowac sciagnac kleme z akumulatora jesli przy sciaganiu "iskrzy" to nie radio jesli nie to jest juz przyczyna w podobny sposób mozna sprawdzic reszte
Witam. Kolego to że rozjaśniają się światła nie znaczy że alternator odpowiednio ładuje a tylko że podaje jakieśnapięcie, masz przyczynę nie sprawny alternator weź mierniki zmierz napięcie i samsię przekonasz. Pozdrawiam
Jak koło ślizga to ma ponad 150'C szybko rdzewieje. Tylko pomiar na śrubie prądowej alternatora +miernika i obudowie alternatora -miernika, da jakiekolwiek rozpoznanie . Obroty silnika ok 2000obr/min. nie mniej. Na wolnych jest mało wydajny ten alternator.
W tej chwili brak czasu i ine zajęcia. Ale wiem, że napięcie jest, bo woltomierz pokazuje wzrost wraz z obrotami. Amperomierz też się wychyla. Została tylko ta cholerna lampka. Muszę jeszcze raz obskoczyć to z miernikiem.
lepiej podpiąć żarówkę chyba, że się ma garść bezpieczników do miernika
Dobrze. To zrobię tak, jak Ty piszesz. Przy samym alternatorze wezmę miernik i tam dotknę do B, i do masy alternatora. Zobaczę, ile pokaże na mierniku. Później zobaczę te bezpieczniki od alternatora. One są pod maską, nie wiesz może? Bo mam ten samochód dopiero 4 dzień i się jeszcze nie zaznajomiłem. Z tego schematu, co wywnioskowałem, to jest 102 A...
a czy mozna zmierzyc taki regulator napieciowy alternatora takim zwyklym miernikiem ?? ( to wazne )
Nie akumulator, tylko miernik lub alternator. Sprawdź innym miernikiem lub w innym samochodzie. Jeżeli faktycznie masz tam 15V to szkoda akumulatora.
High Voltage - to tak ostrzegawczo
Ile Ω (jaka opornosc) powinno byc miedzy jednym grubym a drugim grubym i miedzy masa (minusem) a cienkim przewodem kontrolki. Chce to sprawdzic (miernikiem) zanim pojde i osmiesze sie u elektryka. Domyslam sie, ze dwie sruby pod gumowymi dekielkami sa rownoznaczne z przewodami idacymi do akumulatora ?
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
wynosi ok 14,2...14,5 V A jak masz na nim np. 13V to.........?
Na razie zaczynasz panikować. Do sprawdzenia czy alternator ładuje wystarczy miernik z Biedronki. Alternator jest cały czas podłączony przynajmniej grubym wyjściem prądowym jest na tej linii bezpiecznik na akumulatorze. Ale skoro wyładowało ci akumulator raczej spokojnie to wg mnie albo nie ładuje (lub bardzo słabo) lub faktycznie alternator/regulator...
Witam. Może układ zapłonowy w Matizie zakłóca działanie miernika.
Po pierwsze czy kontrolka świeci wogóle. Wlasnie nie, jak miernikiem sprawdzic czy jest ładowanie? + i- do akumulatora ? Dodano po 4 Juz nie wiem czy ona powi na swiecic po włożeniu kluczyka czy po odpaleniu, według schematu jest dobrze podlaczona Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/2733801800_... Regulatora prawie nie widać na...
Akumlator możesz sprawdzic podczas pracującego silnika miernikiem prądu - (ustaw na prąd stały), podłączając do klem akumlatora zgodnie z biegunami pradu +/- jeśli alternator dobrze ładuje to wskazania ładowania akumlatora powinne wachać się od 13.9 V-14.4 V.
ale co mam sprawdzic miernikiem? jaki jest symbol diody?czy na jaki prad jest? tylko ciekawe jak, bo chyba sie nie da.... a co do diod to na 100% jedna jest uwalona, na zrobiee tego mam czas od 17 do 6 rano, wiec nie wchodzi w gre rozkrecanie, sprawdzanie i dopiero szukanie w sklepach diod, bo wszystko jest juz pozamykane... jak ktos sie tym zajmuje,...
witam ! mam może banalne pytanie , ale jestem laikiem w sprawach prądowych . Jakiśczas temu wymieniałem szczotkotrzymacz w alternatorze Valeo VW golf 2 1.3 gaźnik + LPG jak sprawdzić czy prąd który teraz podaje alternator jest wystarczający i jaki powinien być na wyjściu bo wydaje mi sie , że po tej wymianie coś nie tak jest z samochodem obroty , praca...
Ani nie regulator, ani nie pierscienie, ani nie szczotki - nic z tych rzeczy. Dzisiaj zaczela mi sie usterka znow pojawiac - wzialem miernik i zaczalem sprawdzac sobie napiecie na aku podczas gdy mi swiatla migaly - zmierzylem miernikiem napiecie na klemach - bylo 12.7V i "skakalo" miedzy 12.7 a 13.9. Pozniej probowalem sie jakos "wpiac pod alternator"...
Witam Troche sie rozpisalem jesli nie chce ci sie tego czytac to w zasadzie chodzi tylko o to co w temacie :P (ładowanie oczywiscie za pomocą alternatora ) Mam opla omege z 1990 r. Jest problem z akumulatorem albo z jego ładowaniem ... Dzisiaj - pierwszy raz tego dnia odpalilem bez problemu , chociaz mialem wrazenie ze rozrusznik nie zakrecil pełną...
Przepraszam, a jak się sprawdza kondensatory? Miernik ustawiasz na pomiar pojemności, podpinasz kondensator do miernika i odczytujesz wskazanie.... Zazwyczaj pojemnośc kondensatora ulokowanego na alt zawiera się w przedziale pojemności od 2,2uF to 5uF....
Witam serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem samochodu Nissan patrol i problem z ładowaniem sprawa wygląda tak, że akumulator jest naładowany sprawdzony w sklepie i sprawdzony miernikiem, alternator poszedł do naprawy jest naprawiony ma ładowanie, a dalej jest problem, więc szukam dalej i jak się okazało jest strata na kablu ładowania 3.02V. Czy...
Chodzi mi o miedzyzwojowe.
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Rozumiem że sprawdzałeś alternator miernikiem? Jeżeli alternator nie ładuje to należy oddać go do regeneracji. Koszt to około 150 zł w zależności co poszło. Sprawdź przewody jeszcze od alternatora i napięcie na samym alternatorze oraz czy pasek na miejscu
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
Sprawdź miernikiem na alternatorze i potem na aku.
Obrotomierz wykorzystujący sygnał z alternatora to nic innego jak miernik napięcia. Tutaj uwaga. Musi być alternator z odpowiednim wyprowadzeniem a nie wiemy, czy kolega pytający taki posiada. Kolega kkknc ma rację. Z tym , że pisałem o przedmiocie jako elemecie przystosowanym do oceny prędkości obrotowej. Czyli w gruncie rzeczy mierzy scalkowane ilmulsy,...
-naładuj na max.akumulator -odpal na nim auto i nic nie włączając z obiorników -pomierz napięcia na alternatorze i akumulatorze -jak masz taki spadek alternator-akumulator poszukaj gdzie używajac miernika (na alternatorze mierz tak aby masa i plus były dotykane miernikiem bezpośrednio z niego czyli obudowa i śruba plus)
kurde sprawdzałem miernikiem i alternator daje mi 14v i co teraz ?? chyba jednak będzie potrzebny ten stabilizator.
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
no tez mi sie tak wydawalo ze to nie to bo przewodzi i mozna bylo sprawdzic miernikiem. jest to mowisz dobrze z reguly widoczne golym okiem? jak cos to moge machnoc kilka innych fotek. kolo alternatora chyba widzialem taka wtyczke co miala dwa kable. ona nie byal z niczym polaczona. wydawalo mi sie to troche podejrzane
Zmierz innym miernikiem.
Witam serdecznie. Problem w tym,że starego sterownika nie podłącze do samochodu ponieważ są w nim spalone 2 układy(takie mocowane do radiatora) oraz 2 rezystory. No ale troszkę z innej beczki... Znajomy mechanik zaproponował abym go pociągał i zobaczyć czy odpali więc go pociągaliśmy i nic. podczas ciągania kontrolka akumulatora gasła więc postanowiłem...
da się sprawdzić miernikiem ale alternator na stół trzeba wygrzebać z auta
wystarczy miernik napiecia "multimetr" zasilacz regulowany plynnie w zakresie 10-16v pare zarówek o roznych mocach na 12v, akumlator i mocna wiertarke co by sobie zakrecic alternatorem i sprawdzic pod obciazeniem czasami w ciezkich przypadkach uzywam oscyloskopu do obserwacji ksztaltu przebiegu pradu oddawanego przez alternator
Nie sprawdzałem, ale chyba jak pracował silnik to przykładałem miernik do kabla od alternatora i wskazywało takie samo napięcie 11,8 jak w aku, ale niepamiętam dokładnie czy to robiłem. Tzn jak mam podłączony akumulator to przy wyłączonym silniku alternator powinien mieć jakieś napięcie? Mogę to sprawdzić chociażby miernikiem...
To się dzieje na stałej rezystancji, więc jeżeli wzrasta U to co się dzieje z I? No chyba że w celu, aby się przekonac czy alternator nie jest przeciążony, ale do tego nie trzeba miernika.
W jaki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze w alternatorze za pomocą miernika?
Laguny mają podgrzewacze i one pobieraja znaczne ilosci pradu, tskze pomierz miernikiem co i jak zobacz tez czy alternator jest gorący.
Witam, jak można sprawdzić miernikiem czy alternator poprawnie ładuje akumulator? Napiszcie co gdzie podłączyć, nawet na zwykłym mierniku jak ustawić. Bo szukałem tu tematów o tym, ale było tylko podłącz i sprawdz napięcie, a mi chodzi co, gdzie i jak podłączyć. Teksty w stylu "lepiej jedz do elektryka" sobie darujcie bo mnie nie stać na "fachowców"...
Ja mam do sprawdzania tych alternatorów specjalny miernik.Bez tego miernika nie da rady sprawdzić alternatora.
witam nie wiemy czy jest to alt 6 czy 9 diod wg szczotkotrzymacz 9 diod ale to połaczenie z masa wygl na 6diod wg ozn na tylnej tarczy a124.... 9 a 12....6 lub sprawdzic miernikiem zacisk 61 czy to srodek gwiazdy czy wyjcie diod wzbudz lepszy jest ukł 9 diod i nawet warto zamont płytk diod wzbudz 14 zł i reg elektr rna przykr na tylna scianke
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
Najlepszym miernikiem jest żarówka.
Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) ...bo obudowa alternatora jest utleniona, a tlenek glinu jest izolatorem i miernik nie ma dobrego styku z masą.
najlepeij miernikiem
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
alternatory pobieraja regulator sie psuje podłacz miernik i odłacz kostke z alternatora mialem ok 5 przypadków potrafia nawet peknac obudowy
Ale sprawdziłeś miernikiem wartość ładowania alternatora?
sprawdzic akumulator miernikiem sprawdzic opornik miernikiem sprawdzic uziemienie miernikiem
fatek winproladder sterownik dogrzewacza gniazdo ładowania tomtom
EAWCBT-P Security Concerns and Issues Sterowanie centralnym zamkiem w Nissan Micra K12 - lokalizacja i diagnostyka