Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Z tym masowaniem przewodu wn to nie najlepszy pomysł, iskry nie będzie to nie zapali ale paliwo dostanie i się zaleje, dla katalizatora to szkodliwe. Najlepiej uruchomić sam rozrusznik bez kluczyka w stacyjce.
Ja tez tak kiedyś sprawdzałem baterie. Pomiar prądu zwarcia multimetrem jest bardzo niezdrowy dla baterii, zwłaszcza dla akumulatorów, gdyz rezystancja obciażenia jest bardzo niska, duze prądy niszczą ogniwo, pomiar może dać przypadkowe wyniki z powodu zmiennej rezystancji styków. Znacznie lepiej jest mierzyć im napięcie nie w zwarciu, ale przy dużym...
Witam, Akurat mialem przy sobie tylko taki podstawowy miernik i nic wiecej, wiec nie bylem w stanie sprawdzic Co to za miernik którym nie można sprawdzić bezpiecznika? Pozdrawiam.
no wlasnie :( wiec jak moge sprawdzic czy akumulator jest ladowany oprocz takiej przykrej praktyki ? Na pewnych obrotach do kabli od akumulatora powinien zaczac naplywac prad czy jakos tak? jak to sprawdzic zwyklym miernikiem bez omomierza (robi zwarcie przy sprawdzaniu amperow :( )? A po co tu omomierz? Zmierz napiecie na aku a poznie przy zapalanym...
Czy mógłbyś podesłać jakiś schemat swojej propozycji? Pozdrawiam Tutaj obrazek numer pięć: https://www.digikey.com/en/articles/prot... Diody Zenera mają duży rozrzur produkcyjny napięcia Zenera i może się zdarzyć że uszkodzisz wewnętrzną diodę zabezpieczającą. Zobacz jak wygląda wewnetrzna struktura pinu ATMEGA (bo...
http://obrazki.elektroda.net/48_12664469... Układ znacznie ułatwia i przyspiesza testowanie dużej ilości ogniw litowo-jonowych, gdzie głównym zadaniem jest wyznaczenie ich pojemności, oprócz tego jednocześnie wykreśla charakterystykę rozładowania. Trzy niezależne kanały rozładowania, zasada działania typowa - rozładowanie stałym prądem (550mA)...
Mase akumulator-silnik sprawdzic tez miernikiem ??
z tego co wyczytałem w googlach to nie powinno być niższe niż 12,5V a na odpalonym silniku 14,2V. Ale pytanie moje jest takie jak to zmierzyć? czerwony przewód miernika do plusa na akumulatorze a czarny do minusa? i na mierniku ustawić 20V?
jesli bateria ma pasc tzn jej elektronika to tylko kiedy dlugo pracuje a mowisz ze pracowales 5 godzin wiec najlepiej sprawdz jej napiecie! moze byc tez uklad ladowania.. ale to poznije powiem jak to sprawdzic najpierw miernik w łapki jak masz i zmierz napięcie baterii
na akumulatorzr pisze tylko napięcie 12V do 18V No i co więcej potrzebujesz? Dobrać odpowiedni wtyk i tyle. Poza tym pamiętaj że mamy DVB-S2 i zwyczajnie miernik będzie nadawał się do lamusa.
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
a ladowanie jest?sprawdzic miernikiem na akumulatorze jakie napiecie ladowania,kontrolka czasami nie pokazuje
Wykonałeś pomiar napięcia ładowania jak jest dobrze i jak są włączone te światła? Czy i jaki pobiera prąd z akumulatora pokaże miernik cęgowy prądu DC.
ok dzieki sprobuje tak a gdzie podpiąć kable od miernika ??? bo cpp ma trzy przewody :) a przy okazji to mam jeszcze jedno pytanie czy tym miernikiem moge sprawdzic pojemnosc akumulatora lub baterii i amperaż np. w akumulatorze lub baterii?
Do uszkodzonego akumulatora żadne tabelki nie będą pasować ;) Zasadnicze pytanie które powinieneś sobie zadać, to: co chcesz osiągnąć przy pomocy testera? W jakim celu miałby Ci służyć?
Zapewne tak, tylko po co Ci aż 6A do akumulatora 12Ah?
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
Co polecam zrobić? Wziasc miernik sprawdzić napięcie na akumulatorze Wziasc miernik i sprawdzić pobór prądu nie powinien przekraczać ok 35mA Wygląda na to że coś pobiera "kradnie" prąd i rozladowywuje akumulator
Miałem na myśli np. XL4015, LM2596. Nie jest potrzebny żaden przekaźnik, co najwyżej ładować przez diodę. Dla napięcia ładowania 13,6-13,8V nie ma szansy na przeładowanie akumulatora.
Napięcie na krokodylkach mam 11.2V a dla ładowania aku musi być chyba Ok 14V 11,2V jak rozumiem bez akumulatora? Miernik mierzy wartość średnią, a akumulator ładuje się do szczytowej. Więc z napięciem jest OK. Inny problem z samym układem, bo napięcia na wyjściu bez akumulatora w ogóle być nie powinno, przekaźnik działa w układzie zabezpieczenia przed...
Jeżeli masz gwarancję i walkę w nosie otwieraj akumulator, miernik do ręki i szukaj uszkodzonego pewnie ogniwa.
Przekaźnika nie kupuj. Może być dobry. Pisałem, że najbardziej podejrzany jest regulator napięcia. Zamieść schemat, to cię nakieruję jak go sprawdzić. Napięcia mierzymy na klemach akumulatora. Miernik jest obowiązkowy. bez niego będziesz jak ślepiec. To tylko ok 20 zł, a przyda się w wielu winnych sytuacjach. Sprawdź styki w obrębie układy ładowania....
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Witam Proponuje ci zaczac od regulatora napiecia.Prawdopodobnie to bedzie glowna przyczyna twoich klopotow.Sprobuj tez sprawdzic miernikiem prad na akumulatorze podczas normalnej pracy i pod obciazeniem. Pozdrawiam
Może trochę sprecyzuję... W zasadzie nie da się bezpośrednio zmierzyć poziomu naładowania tym przyrządem. Miemniej pomiar napięcia i jego wartość pozwoli na teoretyczne stwierdzenie, czy akumulator jest naładowany. Sposób kokonania pomiaru: 1. czerwony przewód pomiarowy podłącz do gniazda V, mA 2. Czarny przewód do gniazda COM 3. Ustaw pokrętło w położenie...
Może być problem z ładowaniem lub z połączeniami. Sprawdź akumulator zwykłym miernikiem. Piszesz że się nie znasz na tym to może oddaj samochód do fachowca?
Jak (między czym) mierzyłeś to napięcie "na skrzynce bezpiecznikowej"? Odłącz całkowicie zasilanie panelu wentylacji/klimatyzacji oraz wypnij wtyki ISO z radia. zrobię mostek tego czarnego grubego kabla od bezp. blaszkowego przy akumulatorze do wtyku od strony kokpitu (ciężko będzie się tutaj wpiąć, bo ani lutownicą się nie wejdzie ani cęgami zaciskowymi...
Weź miernik i zmierz różnicę napięć między kablem czerwonym a plusem ładowarki. Na zdjęciu wyraźnie jest widoczny napis CHARGER, więc pisanie że to zasilacz, to wprowadzanie w błąd. Miernik w garść, kable masowe/ujemne połączone razem (ładowarka i akumulator). Miernik włączasz między kable plusowe - na pomiarze napięcia nie powinien pokazać więcej jak...
Trudno powiedzieć na pewno trzeba się liczyć z min. 50zł. To, że radio przez chwilę zagrało nie musi oznaczać, że radio jest trup nie do naprawienia, ale nie znaczy też że ustasterka jest mała bo np. ostatnio dostałem JVC, w którym trzeba było niby zrobić wygnite ścieżki pod złączem (wyłączało się samoistnie) a w radiu znalazłem ze 20 usterek. Możesz...
Ustaw multimetr na największy zakres prądu stałego i podłącz akumulator przez tenże miernik (+ akumulatora - 1 przewód miernika - 2 przewód miernika - + klemy), pozamykaj cały samochód i zobacz jaki prąd pobiera. :idea: Jeżeli poniżej 0.2A to jest ok. Jeśli nie to wypinaj kolejno bezpieczniki i zobacz kiedy prąd się zmniejszy i usterka (prawie) znaleziona....
Zobacz czy to jest to co Cię interesuje, myślę ze tak. https://pl.aliexpress.com/item/100500242...
Dwa duże zaciski śrubowe to bocznik do pomiaru prądu, ten opisany jako BAT - podłączasz do "-" akumulatora, do drugiego podłączasz "-" odbiornika. Jest jeszcze jeden mały zacisk śrubowy/wsuwka który podłączasz do "+" akumulatora (razem z "+" odbiornika). https://obrazki.elektroda.pl/7421222500_...
Zmierzyłeś ładowarkę i akumulator miernikiem? Dlaczego zakładasz że ładowarka jest uszkodzona?
Jest to obojętne, którą klemę ściągniesz. W przypadku miernika cyfrowego nie ma większego znaczenia podłączenie (byle szeregowo :)) Co do analoga to pamiętaj o poprawnym wpięciu bo inaczej będzie chciał wychylać się w drugą stronę. W analogu jeśli odepniesz "+" to z miernika "+" do akumulatora. Drugi koniec miernika do odpiętej klemy w instalacji. Jeżeli...
Na akumulatorze miernikiem.
A może by tak miernik na klemy akumulatora obserwój miernik i niech ktoś włączy stacyjkę na rozruch do ilu spada napięcie , następnie ta sama czynność z tym że miernik podłączony do rozrusznika , porównaj odczyty bo jak piszesz aku i rozrusznik nowe, problem może być w tzw oczkach zakutych na głównych przewodach trafił mi się taki numer
Nie wiem co mogło być tego przyczyną,może to ja poruszylem jakimiś kablami i coś się odczepiło nie mam zielonego pojęcia Może. Na początek sprawdź napięcie na akumulatorze miernikiem lub żarówką. Zobacz czy nie spalił się bezpiecznik, sprawdź napięcie za bezpiecznikiem.
Jeśli już, to z termoparą sobie możesz nie poradzić. Jako czujnik użyj KTY84-130. Jeśli nie potrzebujesz dużej dokładności, to nawet bez wzmaczniacza operacyjnego da się zrobić. Oczywiście masz akumulator 12V.
witam. moze byc to wina akumulatora jak rowniez samego rozrusznika. zeby cos o tym powiedziec trzeba sprawdzic jedno i drugie. ciezko jest to jednak zrobic bez jakiegokolwiek miernika. sprawdz na akumulatorze napiecie po naladowanu pozostaw go na noc i sprawdz rano to chociaz dowiesz sie czy troche trzyma. mozna jeszcze sprawdzic prad jaki bierze rozrusznik...
Tak jak standardowo podpina się woltomierz i amperomierz. Woltomierz równolegle a amperomierz w szereg. To pierwsze zdjęcie to jest co? Schemat, który był dołączony do tego miernika?
Tym miernikiem mierzy się napięcie każdej celi osobno w akumulatorze bodajże pod obciążeniem nawiniętym płaskownikiem, akurat nie widziałem nigdy tego "ruska". W tych czasach się raczej nie przydaje i nie jest za wiele warte.
Dla akumulatora miernik za max 100 zł wystarczy , celować w nowsze chińskie modele które mają realne True RMS i napięcie mierzą bardzo dokładnie. Mając zbędną kasę na wydanie lepiej kupić tester rezystancji wewnętrznej (impedancji) akumulatora lub miernik cęgowy do pomiaru prądu. No więc, do akumulatora na 100% wystarczy miernik z elektrodowego sklepiku...
Witam kolego sprawdz akumulatory( bocznikiem)miernik do badania aku. czy wystarzająco trzymają i oczywiście ładowanie ma być 28,5V pozdrawiam Sądzisz, że przy tak padniętych bateriach aż gasną kontrolki silnik by odpalał? :)
Wyższe napięcie to efekt podłączenia akumulatora. Zmierzone miernikiem 12,7 było napięcie tętniące, po podłączeniu akumulatora który w tym momencie zachował się jak kondensator spowodowało filtrację napięcia czyli jego wzrost o √2. Przy czym nie osiągnęło ono wartości równo 12,7V * 1,41 = 17,9V gdyż obciążenie akumulatorem i pobór prądu spowodował,...
Najpierw poszukaj na elektrodzie ( p.14 regulaminu, a dokładnie jego druga część ) i google a potem pytaj. Pierwsze trzy wyniki ( nawet nie trzeba się zagłębiać ): http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... http://www.elportal.pl/pdf/k07/24_08a.pd...
ściągnij sobie to http://hades.t15.ds.pwr.wroc.pl/~jagi/vd... (źródło vwgolf.pl) masz tam schematy podłączenia dodatkowych zegarów VDO miedzy innymi jest tam taki amperomierz.
Napięcie mierzysz z podłączonym akumulatorem czy bez? W prostych ładowarkach bez podłączonego akumulatora miernik pokaże napięcie skuteczne, które jest niższe od szczytowego napięcia ładowania akumulatora.
AccuBattery nie ma jej na iOS. A iOS nie pokazuje sam stopnia zużycia akumulatora?
[url=https://sklep.avt.pl/avt3169.html]T... pojemności ogniw AA/AAA, AVT3169 [url=https://sklep.avt.pl/avt2848.html]M... pojemności akumulatorów NiCd i NiMH [url=https://sklep.avt.pl/avt771.html]Mi... pojemności akumulatorów NiMH i NiCd,
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
Zdejmij klemę plusową z akumulatora i podłącz miernik na zakresie amperomierza między klemę + akumulatora a przewód zdjęty z z plusowego trzonka akumulatora i sprawdż jaki pobór występuje w trakcie postoju samochodu.
Czyli żeby się nie zepsuła to ile muszę trzymać pod ładowaniem 940mAh/300... ok. 3 godz. ale chyba napięcie ładowarki powinno być przynajmniej 4V. Najlepiej sprawdzic miernikiem. Akumulatorek ma na oznaczeniu 3.7 ale ładuje się zapewne do 4,2...
świece iskrzą przy pomocy przewodu i plusu z akumulatora, czy wykrecic wszystkie i sprawdzic? sprawdzałem miernikiem to znikomy prad był, tylko czy tam cały czas powinien byc?czy tylko jak jest uruchomione podgrzewanie to jest??
Normalne jest klikanie po dotknięciu sondą akumulatora. Podłącz miernik, zamknij samochód i czekaj. Jeśli po 30 minutach faktycznie będzie pobór to jest problem. Poza tym jeśli ów przekaźnik był by cały czas włączony na pewno był by ciepły.
Zostaw go jakiś czas w gniazdku, być może akumulator jest roładowany
https://obrazki.elektroda.pl/9182877800_... Miernik impedancji wewnętrznej baterii/akumulatorów/zasilaczy Wstęp (pomysł budowy) Wiele lat temu nabywając swój pierwszy cyfrowy aparat fotograficzny miałem ciekawy problem z jego zasilaniem. Aparat był zasilany z dwóch baterii (paluszków) R6 (AA) i na dołączonych w pudełku działał myślę,...
No tak, ale to nie jest z tego co pamiętam zwykły paluszek tylko bateria 6F22 9 wolt. Taki akumulatorek trudno będzie mi dostać. Dzięki za odpowiedzi.
Jesli byłyby takie usterki to czy na mierniku miałbym takie wskazania?Facet-elektryk po zobaczeniu pomiaru mówił że altek dobrze fafa.Myslałem że te dodatkowe przewody pomogą-troche pomogły ale jeszcze kontrolka żarzy.Moze jeszcze coś miernikiem sprawdzic?
1. Czy ty na pewno podłączasz sprawny akumulator? 2 Sprawdź baterię w mierniku. Tanie mierniki potrafią znacznie zawyżyć napięcie przy słabej baterii, miałem kiedyś taki przypadek że tyle samo pokazywał miernik na akumulatorze 12V (bez włączonego silnika)
Coś pokręciłeś. Pisałem o amperogodzinach, ty piszesz o amperach. Robienie zwarcia amperomierzem to słaba metoda pomiarowa. Wyłoży się już na baterii akumulatorów 12V, którą wszyscy nazywają akumulatorem... Miernik pięknie zapłonie. Pojemność jest nadrukowana na akumulatorze, a w przypadku ogniw alkalicznych jest w danych katalogowych. Nikły prąd zwarcia...
Amperomierz mierzy prawidłowo prąd DC a nie odkształcony prąd ładowania akumulatora.
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
ustawiony jest na prąd zmienny V. Pomiary w samochodzie należy wykonywać multimetrem ustawionym na DC (napięcie lub prąd stały) z uwzględnieniem zakresu pomiarowego wartości prądu [A] lub napięcia [V]. Inaczej podłączasz multimetr gdy mierzysz napięcie [DCV] w instalacji (miernik włączony równolegle) a inaczej realizujesz pomiar prądu [DCA] pobieranego...
Sprawdź akumulator miernikiem czy w ogóle on żyje
Wymienić baterię(akumulator).
Witam Kolegów elektryków. Mam do was koledzy prośbę. Posiadam miernik SONEL MPI 520 na dzień dzisiejszy używam akumulatorków wyciąganych i ładowanych w zewnętrznej ładowarce. Z katalogów wynika że można ładować zasilaczem 12 V 2,5A lecz oryginalne aku ma 4,8 V i styki jak na obrazku które informują miernik że są wsadzone akumulatory ( oryginalne za...
ładowanie czyli przy włączonym samochodzie tak? Nie wiem czy znajdę żarówke, inny sposób? :)
Pod żadnym pozorem ich nie otwieraj!!! Naruszenie akumulatora li-ion grozi wybuchem lub pożarem.
7:40 - 14.75 V czyli spadlo teraz a caly czas sie laduje od 21.00 Tzn jak chodzil silnik to akumulator mial na komputerze pokladowym pokazywalo 13.6 V a miernikiem 14 V w czasie ladowania Kupilem auto dosc nie dawno moze faktycznie ten akumulator jest od produkcji samochodu. Nie wiem jak rozkodowac ta date produkcji a pod obciazeniem to mowisz jak to...
Jaki akumulator, samochodowy czy inny? Ogólna zasada: Mierzysz napięcie na akumulatorze i wyciągasz wnioski. W przypadku zwarcia jest bardzo niskie w stosunku do minimalnego w sprawnym akumulatorze. Ustawić miernik na ciągłość przewodu i sprawdzić pomiędzy + a -? W najlepszym razie wyciągniesz fałszywe wnioski. W najgorszym uszkodzisz miernik :cry:
Kiedyś mi się zdarzyło podłączyć przez pomyłkę amperomierz (zakres 20A) do akumulatora. Miernik to "przeżył", przewody nie - końcówki, które trzymałem w palcach, zaświeciły...
Jesli masz miernik to sprawdz napiecie na zaciskach prostownika oczywiscie odlaczonym od akumulatora. Jesli nie masz miernika to obecnosc napiecia mozesz sprawdzic podlaczajac zaciski prostownika do zapasowej zarowki samochodowej. Ale jezeli amperomierz wskazuje 0 to prawdopodobnie brak na jego eyjsciu napiecia. Sprawdz bezpiecznik na zadilaniu w prostowniku....
Jaki to typ UPS? Jakie jest napięcie akumulatorów? Jakim miernikiem mierzysz to napięcie? Czy podłączyłeś, np. żarówkę i porównałeś jej jasność świecenia z drugą, zasilaną z sieci?
Witam. Miernik podłączasz tak: Czarny przewód podłączasz do miernika we wtyk oznaczony "COM". Czerwony przewód podłączasz do miernika we wtyk oznaczony "20A". Nastawnik miernika ustawiasz w pozycji dolnej na żółtym polu przy cyferce 20. Teraz nie próbuj mierzyć napięcia akumulatora bo spalisz miernik. Tak ustawiony miernik odłóż na bok ;) i odłącz minusową...
to regulator tez mozna sprawdzic miernikiem Troszeczkę cię poniosło chyba....
Wystarczy włączyć zasilacz, odpiąć minus akumulatora i dołożyć miernik do przewodu (+) i (-). No i można dokładnie ustawić 13,7V.
Odpal samochód, nie wyjmuj akumulatora i weź miernik i sprawdź napięcie przy akumulatorze a potem minus miernika daj na obudowę alternatora a plus na główną śrubę plusową przy alternatorze i porównaj czy napięcia są podobne, wyeliminujesz tym problem z masą/przewodem +. Ten prąd to jak mierzyłeś? Na wyjętym akumulatorze?
Obawiam sie, ze o rozkladzie gestosci pradu w takim przewodniku (karoseria) mozemy sobie tylko pogdybac, bo wyglada na to, ze nie mamy o tym pojecia. Moze znajdzie sie ktos kto ten temat przyblizy. Mozna sprobowac sprawdzic miernikiem rezystancje karoserii na odcinku bagaznik - akumulator, to bedzie jakis dowod w sprawie. (troche spozniona propozycja)
Tylko że w tym drugim przypadku wystarczyło dosłownie musnąć (nie podłączać) prostownikiem i aku "wstawało". Chodziło mi bardziej o pokazanie jak dziwne mogą być usterki akumulatorów. użyj miernika, który ma 20 kΩ/V to nie będziesz się czuł oszukany przez akumulator. Widzę ikonkę , więc sam dobrze wiesz że taki miernik pomoże jak..........
Witam Prawdopodobnie szczelił modół jest do wymiany a jezeli chodzi o czujnik halla to jest rzadkosc do wymiany mozesz sprawdzic mierzac miernikiem rezystencje sprawdz takze stan naładowania akumulatora bo moze immo niedopuscic
Kolejno wyjmuj bezpieczniki, jednocześnie obserwując wskazanie amperomierza włączonego w szereg z akumulatorem (lub miernik cęgowy). Poprawiono treść Mod.
Akumulator już wykluczyłem. Naładowałem go na maxa, zweryfikowałem nawet jego parametry na specjalistycznym mierniku w sklepie z akumulatorami, a potem jeszcze podłączyłem równolegle w instalacji skutera drugi akumulator (samochodowy). Efekt ten sam. Bezpieczniki zmierzone miernikiem? Nie tylko obejrzane?
Witam. Odpowiadając na Twoje pytanie w tytule postu: nie ma innego sposobu niż pomiar napięcia i wydajności prądowej. W Twoim przypadku masz uszkodzone dwa lub trzy ogniwa i wobec braku możliwości otwarcia pojemnika na akumulatory musisz tę wkrętarkę wymienić - tu napotykamy na sprzeczność. Chcesz ją sobie zostawić, ale jednocześnie chcesz aby dobrze...
a ten mostek to gdzie sie kryje ?? sa tam jeszcze 3 diody jak je moge sprawdzic mam tylko uniwersalny miernik
A masz stary regulator? Są na nim oznaczenia typu? Wystarczy poszukać taki sam. Poza tym mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze (miernik ustawiasz na prąd stały 20V)?
Wyciągnij radio z samochodu podłacz pod akumulator a w szereg wepnij twój miernik i wszystko bedzie jasne .
Zmierz pojemność akumulatora miernikiem pojemności.
Jutro rano postaram sie sprawdzic to napiecie miernikiem, tzn musialbym podlaczyc akumulator np zelowy 12v pod wtyki battery? Przepraszam za laickie pytania ale nie jestem w tym obyty a elektryk ktory u mnie byl nie potrafil stwierdzic co to wlasciwie jest a znalazlem to w garazu w trakcie porzadkowania w kartonie sprzet widac nigdy nie uzywany.
Akumulator do naładowania i do sprawdzenia na testerze akumulatorów nie miernikiem. Silnik kręcił bez problemu czy jak by nie miał siły ? Diagnostyki nie było robionej ?
Albo ci bateria siadła w mierniku albo akumulator w pełni naładowany.
napiecie nie ale prad ladowania to 1,35A wiec roznica jest... Dodano po 1 no i nie moge sprawdzic nic miernikiem wiec skad bede wiedzial jakie bedzie napiecie? :|
Wątpię aby był takowy miernik. Jeżeli na nowych akumulatorach wskaże w miarę prawdziwe dane to na starych o zmniejszonej ze starości pojemności będzie przekłamywał. Pomiar chwilowego prądu pod obciążeniem nie jest miarodajny. Miarodajny jest tylko test długotrwały. Jak to wątpisz?! Na alliexpresie jest tego bez liku!. Kupujesz sztuczne obciążenie,...
Witam mam maly problem dostalem UPS oczywiscie nie dziala :( i tu pytanie jak sprawdzic co jest nie tak ? objawy sa takie ze poprostu odlacze zasilanie i na 2 sekundy podtrzyma kompa i pada. akumulator niby ma 12v gdy sprawdzam miernikiem. i niewiem czy zakupic nowy akumulator poniewaz moze to elektronika padla ? niemam znajomych z innymi akumulatorkami...
To do tego tamto to tamtego tu to tam to i git Tak na pewno nie zrozumiesz. Weź prostownik, podłącz jego czerwoną klemę do czarnego przewodu z miernika. Czerwony przewód z miernika do plusa na aku. Czarny przewód z prostownika do minusa akumulatora. (pierw miernik ustawiasz na amperomierz, opisane wcześniej) Pokrętło na prostowniku skręcasz na minimum,...
chyba każdy, nawet nowy, ma przymrużenie. Są przyrządy do sprawdzania realnej pojemności (sklep z akumulatorami?) Zima pokaże stan zużycia... Lepiej sprawdzić miernikiem niż kombinować na mrozie.
Mam pomysł. wezme dzisiaj bede ładował do godziny 12. odłacze i podłącze jutro do normalnego prostownika do akumulatorów. prosze powiedzcie mi jutro wezme porzycze miernik (umiem się posługiwać nim) i powiedzcie mi co mam sprawdzic jakie napiecia? ile ma mieć? i jak sprawdzić czy trzyma po ładowaniu??
Problemem jest prawdopodobnie zabrudzony styk na rozruszniku, tam łączą się kable z ładowania i akumulatora .Efek żarzenia wystepuje przy różnicy potencjału na punktacgh styku (stacyjka akumulator). Jeżeli chodzi o akumulator majłatwiej jest soprawdzić ewentualny upływ napięcia podłaczając pomiedzy klemę a kabel (akumulator) miernik a w zasadzie amperomierz...
No ładnie. Żadnego źródła prądu nie należy podłączać pod amperomierz. Amperomierz zawsze podłączamy szeregowo z odbiornikiem prądu, jeżeli chcemy poznać jego pobór prądu. To samo tyczy się woltomierza. Woltomierz natomiast podłączamy równolegle z odbiornikiem. Odnośnie mierników pojemności akumulatorów to miałem do czynienia z miernikami dużej mocy...
Ale w jakim sensie. Błąd w instalacji, lub w akumulatorze. Miernik w dłoń i naprzód, zdalnie nie da się sprawdzić.
sprawdzic miernikiem alternator sprawdzic opornik miernikiem sprawdzic uziemienie miernikiem
silnik praca ciągły rejestrator trasy ecc82 sprzedam
kalibracja omomierza zmiana ustroju
Kod błędu FR 3402 w Mercedes Axor - diagnostyka i przyczyny Odpowiedniki tranzystora BD649: BDX53C, TIP142, BDW93C, 2SD1047