Chyba że jak się dołoży śmigła to wiatr sobie z tym radzi... Tylko w czasie huraganu.
Masz na myśli rdzeń ? Jeśli uzwojenie nie ruszone, to raczej nie będzie to miało żadnego wpływu, ale warto spradzić co było przyczyną tego przytarcia.
Na bank pęknięta obudowa, spuchnięty stojan alternatora
Potrzebujesz dwa uszkodzone (na eksponaty dla uczniów) czy dwa sprawne bo się sypnęły łożyska a blaszki nie dają nadziei na prawidłowe przezwojenie? Czytałem trzy razy i nie kumam o co chodzi koledze:|
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Odciąć flexem i ponownie naciąć gwint. Plus nowe koło. I zaspawać . Ogólnie brak czesci do tego szajsu
Jak nie ma w ogóle kontrolki mógł paść regulator. Sprawdz na krótko czy kontrolka zaświeci się
Diody łatwo sprawdzic .Ja bym stawiał na stojan.
porusze po raz kolejny ten temat. Na dołączonym zdjęciu jest stojan alternatora . Wyprowadzenia wychodzą z 1, 5, 15 żłobka. Problem w tym w jaki sposób doprowadzic przewód z 1 do 15 i z 5do do 15 żłobka. Z wyprowadzeniem 1 i 5 nie ma problemu bo sa obok siebie. Czy poprowadzić dodatkowym zwojem w żłobku czy puścic drut poza żłobkami, i co sie stanie...
To znaczy na czymś takim, co od góry przypomina cienki pasek folii kilkukrotnie owinięty wokół jarzma? Da się.
http://obrazki.elektroda.pl/7893844000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2255329200_1...
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
wiec tak schemat mam. ostatnio mi padło ładowanie całkowicie, wic nie wiem co jest grane. jest taka opcja ze mogło sie uszkodzic: 1. alternator- tyylko jak go sprawdzic 2. Stojan alternatora- tez nie weim jak go sprawdzic 3. prostownik- to dam rade sprawdzic miernikiem wg mnie diody sa ok 4. regulator napiecia- jego nie mam jak w domu sprawdzic, aktualknie...
Rozpołów alternator, odkręć tą nakrętkę szóstkę, wybij śrubę i dokładnie przeczyść papierem ściernym płytę diod plusowych w miescu gdzie kontaktuje łeb śruby. Tak samo przeczyść pilniczkiem łeb śruby. Całość mocno skręć. Do sprawdzenia diod trzeba odczepić przynajmniej dwa końce stojana.
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
No tak tylko jak to sprawdzic tym miernikiem,stojan lub komutator.Jestem poczatkujacy tu wie mam problem
W wirniku jest jedna szpula przewodów centralnie w środku i czy możliwe jest żeby namagnesowała pazury przemiennie ?
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
Kolego (at)andrzej20001 z stojana alternatora wychodzi 4 przewody- 2 + 2 wyjścia. Jak założyć 12 diodowy?
(at)jerry1960 (at)balonika3 potwierdzam, wirnik już "napiera" na stojan. Alternator napuchł od rdzy stojana i przesunął się. To woda spod prawego koła go załatwia. Typowa usterka fiatów.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
Neodymy nie wymagają zasilania aby wytwarzać podczas wirowania z wirnikiem zmiennego pola magnetycznego a w efekcie generowania napięcia w stojanie. Alternator pracuje na obrotach minimum 2000obr/min. Twój wiatrak takich nie osiągnie bez przekładni. Wzbudzeniem alternatora reguluje się napięcie 14.5V niezależnie od obrotów silnika, przy neodymach otrzymujesz...
Alternator Lucas.Uzwojenie stojana jest skojazone w trójkąt.
Dodaj ze odpinamy stojan
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
Jeżeli słychać takie wycie ,jakby był obciążony, to może być uszkodzony stojan, lub diody (raczej to pierwsze).Stojany puchły w obudowie aluminiowej, pękały żeberka obudowy, cała obudowa. Wirnik ocierał o stojan, przypadłość tych alternatorów.
Sygnał prostokątny, jak nie masz wyjścia obrotomierza to z odczepu uzwojenia stojana alternatora, w niektórych gotowy styk,, W,, oocja druga to zastosowanie generatora sygnału i podanie go na styk 5
Chodzi mi o miedzyzwojowe.
Tu masz serwisówke do swego skutera. http://www.motorscooterguide.net/Manuals... Jest tam między innymi schemat alternatora z którego wynika ze jest to układ 3~połączony w gwiazdę. Środek gwiazdy jest izolowany od masy pojazdu. Początki uzwojeń są wyprowadzone w postaci białych przewodów i łączą się z takimi samymi regulatora...
Buczenie to raczej nie łożyska, prędzej coś nie tak z uzwojeniem. Może być i zwarcie międzyzwojowe albo uszkodzony prostownik silnie obciąża stojan. Alternator nie grzeje się nadmiernie?
może uzwojenie stojana pada,bez obciążenia coś produkuje prądu ale jak podłączysz obciążenie to napięcie spada,sprawdż stojan
Jak w prosty sposób zweryfikować uzwojenie stojana alternatora Denso 104210-5710. Interesuje mnie sposób połączenia uzwojeń wewnątrz stojana (prawdopodobnie "podwójna gwiazda"). Na załączonym zdjęciu widok tego stojana. Mostek diodowy zwarty a pasuje upewnić się co do sprawności stojana.
jak nawinąć 9-cio żłobkowy stojan w alternatorze z ciągnika T25a tak żeby uzyskać jedno fazowe napięcie
Uzwojenie stojana alternatora Kamaza niespotykane w innych pojazdach a regulator z funkcją ładowania lato/zima.
Masz uszkodzony stojan.
Można się podłączyć konektorem 2x do przewodu z cewki iskrownika (znajduje się na stojanie alternatora) do modułu CDI - tam jest sygnał co jeden obrót wału korbowego.
Biedne to dynamo, bo nie zamyka się w nim pole magnetyczne, na próbę nawiń ze trzy zwoje blachy transformatorowej po zewnętrznej stronie cewek. W środku w cewkach chyba też żadnych rdzeni nie ma, więc sama blacha nie wiele da. (at)ipx4 - zobacz, jak wygląda stojan alternatora.
Zwojnica magnesuje wirnik a ten wzbudza sem w stojanie.
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
Miałem kiedyś taki sam problem w samochodzie,diody dobre szczotki też napięcie 14,4.Uszkodzony był stojan alternatora.
Tak,jest mozliwe,zdjąć palstikową nakładkę osłaniającą prostownik,i wyprowadzić przewód z jednej (dowowlnej) fazy stojana.
Lub źle przewinięty stojan.
mostek sprawdzić żeby to dobrze zrobić trzeba odłączyć stojan
Tak, w Polstarterze.
sam to wydarłeś nieumiejętnie odlutowując końcówki stojana.
Trzeba sprawdzić pobór prądu przez świece żarowe i wentylator. Włącza się tryb oszczędzania energii. Czy stojan alternatora się grzeje ?
Romek, przecież to zwykły fiatowski alternator, różni sie tylko stojanem i wirnikiem. Oryginalnie ma prąd 26A, ale przewiniesz go na około 35A
Te 6 końcówek to początek i koniec każdej z trzech faz uzwojenia stojana
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Regulator, mierząc napięcie w instalacji, stosownie do niego zmienia prąd wzbudzenia alternatora, czyli napiecie na jego wirniku. A mostkowi diodowemu w stojanie alternatora? Cóż, jemu wszystko jedno, zawsze prostuje te trzy fazy. :D
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
A skąd. Te regulatory zresztą nie siadały w ten sposób. A lampka gaśnie, czy zarzy się? Nie grzeje się stojan? Alternator nie wyje?
witam, wpadłem na taki pomysł żeby do uzwojeń stojana alternatora 24V dołączyć jeszcze motocyklowy regulator 12V . Miałbym wtedy z jednego alternatora 24V i 12V potrzebne do doładowywania pierwszego akumulatora do którego jest dołączone radio, wskażniki i gniazdo przyczepy. Czy tali układ będzie długo funkcjonował bez zabezpieczenia prądowego ?
Wirnik o stojan
A może ktoś mi powie czy moge przełożyć sam wirnik alternatora 55a do stojana alternatora 70A? Mechanicznei pasuje ale czy nie spalę uzwojeń wirnika?
Przerabiane na forum milion razy. Trzeba dolutować do jednego z wyprowadzeń stojana. Lepiej dobrze obejrzyj alternator, może masz, to że alternator z benzyniaka, o niczym nie świadczy. Oznaczane najczęściej jako "W". Problemem będzie skalibrowanie obrotomierza.
Witam ponownie,mam jeszcze jedno pytanie . W jakim celu ze środka gwiazdy uzwojenia stojana alternatora są wyprowadzone dwie diody plusowa i minusowa oprócz sześciu normalnych z trzech uzwojeń.
Gdzie jest czujnik od obrotomierza, Uzwojenie stojana alternatora podaje impulsy do obrotomierza. sprawdź przewody przy alternatorze.
Jak jest przebicie to ono "się nie zagoi" przez taki zabieg. Alternator jest do naprawy. I raczej nie jest to przebicie na stojanie. Miałem taki po wjechaniu w wodę - żadna "reanimacja" ani też sztuczki startowe mu nie pomogły. Może bardziej brak właściwego wzbudzenia (czyli regulator). Demontaż - weryfikacja części - wymiana. A może lepiej wstawić...
Jaka elektronika, zwykły diesel a twoja elektronika to kilka silniczków i przycisków sterujących. Sygnał na obrotomierz idzie z jednego z uzwojeń stojana alternatora
Sprawdź jaką temperaturę osiąga alternator, tylna pokrywa i stojan.
Jest odizolowany plus i minus.Z tego co mi opowiadali to alternator jest tylko jeden ,sądzę że został żle złożony przez fachowca który przewijał stojan.
Regulator zostaw w spokoju, problemem jest uzwojenie (stojan) alternatora, sprawdź to przez włączenie wszystkich odbiorników i organoleptycznie czy alternator robi się gorący. Jeśli tak stojan do wymiany. A jeśli nie robiłes takiego altenatora oddaj do regenracji/wymien na inny.
Podstawowa sprawa to żarówka od ładowania musi być 5W a nie jak pisałeś wcześniej 1,2 W . Może być też przegrzamy stojan alternatora. Pozdrawiam
jeżeli kontrolka ładowania lekko się żarzy to albo padła któraś dioda na wzbudzeniu albo nie łączy bądź przerwało się jedno z uzwojeń stojana
Tak zgadza się lecz jeśli jedna dioda miałaby zwarcie to wykazywałoby to na mierniku w danym mostku gdyż przewodziłaby w dwie strony Ale przerwy nie znajdziesz. A zwarcie diody skutkuje zczarnieniem 1 fazy na stojanie.
Ze wzgledu że jestem amatorem,chciałem się dowiedzieć czy można przewidzieć (obliczyć), ilość zwoi w żłobku. W celach ćwiczeń próbuje przewinąć stojan alternatora małej mocy.
Ja nie mówie że działa, tylko że będzie dział jak się go prawidłowo podłączy. Czyli pod stojan alternatora np. Ale wskazania i zakres nie będą dobre.
Witam. Mam 3 pytania. 1. Jak sprawdzić czy wirnik od rozrusznika i stojan oraz wirnik od alternatora są na 12 lub 24 v? 2. Jak przewinąć stojan i wirnik od alternatora i wirnik od rozrusznika z 12 na 24 v i z 24 na 12 v? 3. Po czym poznać, że wirnik od rozrusznika oraz wirnik i stojan od alternatora są na 12 i 24 v?
Ja też miałem w maluchu prądnicę i jak w regulatorze napięcia wypaliły się styki załączające prądnicę do instalacji, zamiast tych styków założyłem dwie diody 10A na radiatorze i efekt był lepszy niż przy oryginalnym regulatorze napięcia. Chciałem też zauważyć, że obecne regulatory napięcia alternatorów reagują na temperaturę alternatora, obniżając napięcie...
Ale dajecie ludziska.....:) może zamiast kupować uzywkę to wypadało by sprawdzic ten stary alternator .... może dioda , może regulator, może stojan itd .... koledzy już pisali co może być uszkodzone ... ale jak nie sprawdzisz to za każdym razem jak ci zaswieci kontrolka to będziesz kupował nowy lub uzywany? CHORE....Odrazu zrób sobie miejsce w garażu...
Kwestia przypadku, trzeba demontować alternator, najczęściej lecą diody/stojan/regulator napięcia.
Wyprowadź sobie kabelek z jednego z końców uzwojenia stojana alternatora, tylko weź pod uwagę, że diesle mają przeważnie większe przełożenie między wałem a alternatorem, więc obrotomierz będzie przekłamywał
Są prostowniki do niego, ale kosztuje ponad 250 zł. Ale tam częściej uszkadzał się stojan.
Przecież to proste jak drut, dlaczego wciąż wtrącają się ludzie bez doświadczenia pracy na warsztacie? W/w objaw to uszkodzenie stojana alternatora, a jego konstrukcja jest taka, że w grę wychodzi tylko wymiana alternatora na drugi.
Czy dało by radę wykorzystać stojan alternatora razem z mostkiem jako uzwojenie wtórne transformatora a nawinąć pierwotne na 230v. Takie coś do odpalania zimą mi chodzi po głowie i czy ktoś kto się zna na nawijaniu transformatorów może to skomentować.
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
siada ci prawdopodobnie stojan
Witam. Nie ładuje mi alternator wcale sprawdzałem miernikiem i żarówką i nic nie pokazało i żarówka też nie zaświeciła rozebrałem diody sprawdziłem są ok nie przepalone jak odkręciłem diody to zamontowałem sam alternator i chciałem sprawdzić czy wytwarza jakie kol wiek napięcie okazało sie ze nie nie wiem czy dobrze myśle ale chyba powinno byc jakiś...
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
Czy dobrze rozumie, chcesz wymienić sam stojan na ten z alternatora większej mocy, pozostawiając rotor ze starego mniejszej mocy?
Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze. Spróbuj założyć inny akumulator na próbę. Wygląda że altek pakuje na maxa i nie może doładować .Jeśli jest sprawny bo może przywiera dioda lub stojan.
350-500W kolba da rade.
tak nie wykryje uszkodzenia stojana
przed pomiarem odepnij stojan!
Jeśli to taki sam układ jak w DR bigu (w sumie w dwóch modelach o największej pojemności), to masz na stojanie alternatora dodatkową cewkę (największa i zdaje się na samej górze), która zasila niezależnie moduł zapłonowy. Dodatkowo jest mała cewka wyzwalająca. Opisz rodzaj awarii.
Ale ja stojanie alternatora mam tylko jedną cewke zapłonową i ona daje na niskich obrotach około 50V , a na maks powinna dawać do 200V. Z cewki wychodzą dwa kable czerwony i brązowy (na schemacie red i brown) i to wszystko.
Czyli stojany w tych 2 alternatorach są identyczny a różnica mocy maksymalnej wynika z uzwojenia wirników? Po lewej stojan z alternatora 60A https://obrazki.elektroda.pl/7232698500_...
witam zastanawiam sie nad sprawą zwiększenia mocy, a więc zwiększenia prądu wytwarzanego przez alternator doczytałem w książkach napraw, że alternator bisa ma większą moc ( 44 A to podobno prąd nominalny) a zwykły malczanowski ma tylko 34 A i to w dodatku maksymalnie możw orientuje się ktoś, czy średnica stojana alternatora z bisa jest taka sama jak...
alternator valeo TG11co11 jest jakieś zwarcie . po uruchomieniu na stole bez obciążenia straszny opór silnik napędowy staje, w samochodzie zniszczony pasek i koło napędowe. Sprawdziłem diody OK 6 szt Sprawdziłem uzwojenia przejście i do masy OK. Co może być przyczyną ?? ,może zwarty zwój w stojanie ?? Alternator wymieniłem ale nurtuje Mnie pytanie o...
Witam. Zamieram przewinąć alternator samochodowy na 48 V do ładowania baterii litowej. Mam alternator Bosch 14 V, 100 A. Stojan alternatora połączony był w trójkąt, wyprowadzone 6 par drutów 1,4 mm. Policzyłem jedną pętlę jak na rysunku. https://obrazki.elektroda.pl/1304797500_... I wyszło 18 zwojów. Nowy stojan zamierzam nawinąć drutem...
Wyciągnąłem tarczę diodową i wyprowadziłem końcówki stojana poza alternator, podłączyłem bezpośrednio napięcie na szczotki. Do końcówek podłączyłem żarówkę, zakręciłem i świeci. Pytanie dlaczego mój stojan ma 4 wyprowadzenia?
A ja powiem tak . Moim zdaniem jeśli ma to być problem z alternatorem ,to winowajcą jest skorodowany stojan alternatora. Taki dźwięk pojawia się gdy wirnik trze o stojan ,a powodem jest korozja która rozpycha pakiet blach w kierunku wirnika alternatora i z stąd ten dźwięk . Jak alternator się nagrzeje to dźwięk może ucichnąć z powodu rozszerzalności...
czy sa takie ktore maja wspolny punkt łaczenia uzwojeń w gwiazdę najlepiej dostepny,np po rozlozeniu alternatora? Wlasnie dobralem sie do stojana alternatora Delco Remy 100A 12v i okazuje sie , ze uzwojenia polaczone sa w trojkat -tego wlasciwie nie jestem pewien ale nigdzie nie ma srodka gwiazdy . Mial ktos moze podobny problem?
stojan alternatora przegrzany stojan alternatora sprawdzi stojan alternatora
wymienić bateria pilot lewitacja magnetyczny p2055 folia
piekarnik wybija różnicówkę polar cz340
Wskaźnik naładowania pokazuje rozładowanie, czerwona kontrolka świeci Dafi 4,5 kg podumywalkowy - przyczyny przecieku i naprawa