Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
A co ze ,,wzbudzeniem", czyli podłączenie akumulatora i kontrolki ładowania ? (niezbędna do prawidłowej pracy regulatora) Echhh :cry:
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Warto jeszcze sprawdzić napięcie między zaciskiem prądowym,a korpusem alternatora, oraz spadek napięcia między zaciskiem minusowym akumulatora a masą
Zakupiłem alternator litewskiej firmy JOB'S/JUBANA 143701006 dedykowany do c330, z tym że mam wątpliwości co do jego polaryzacji. Czy można to jakoś sprawdzić? Czy jeżeli będzie podłączony odwrotnie to coś się spali? Pytałem sprzedających to jeden mówi że "+" jest na masie a drugi że "-".
Kolego załóż koło pasowe od alternatora c330 70 mm.
https://efnetica.pl/prosty-sposob-podlac...
Musisz sprawdzić allegro olx i porównasz sobie ceny .
andrzej20001 żeby sprawdzić czy pobór nie jest za duży. Odpaliłem Clio bez alternatora, podjechałem ciągnikiem c330 (alternator ok. 50A) podłączyłem do akumulatora w samochodzie napięcie jakie uzyskalem 13,8V dla obciążenia ( instalacja w samochodzie z włączonym silnikiem + niedoładowane akumulatory w ciągniku). Czyli jednak alternator w samochodzie...
Witam Posiadasz oryginalny schemat elektryczny. Grubość linii podpowiada jaki stosować przekrój przewodu elektrycznego.Linia przerywana to o ile pamięć mnie nie myli to 2.5mm. Musiałbym to sprawdzić.
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Zdążyliście się pewnie zorientować, że jestem laikiem, więc wybaczcie głupie pytanie... Jak prawidłowo sprawdzić polaryzację? Miernik mi się zepsuł (chińszczyzna...), ale czy jak żarówka mi świeci po podłączeniu jej z jednej strony do ramy a z drugiej do bolca + akumulatora to znaczy, że jest normalnie minus na masie?
Alternator od poloneza czy fiata 125p bedzie działał jak należy w ciągniku roliczym. Nieważne czy bedzie miał regulator w sobie (z tyłu) czy osobno. Było by dobrze żeby mial regulator elektroniczny taki jak był montowany w Polonezach Caro. Taki mechaniczny, który w przyrodzie już prawie nie występuje ( duży w blaszanej obudowie) też będzie działał....
Jak masz plus na karoserii to będziesz musiał zamienić i tyle. Pomijasz regulator napięcia bo alternator ma swój.
Ok tak zrobię wieczorem napisze co mi z tego wyszło Dodano po 4 Własnie wyczyściłem ten przekaźnik widoczne są na nim oznaczenia ale pin 86 po prostu go nie ma odgiąłem blaszki aby sprawdzić co jest w środku i wydaje mi się ze nie ma tam wprowadzonych zmian jest fabryczny. To jak taki przekaźnik podłączyć? Może styk 85 jest 2 w jednym czyli 85/86? Ktoś...
No i sprawdź czy traktorek nie ma czsem plusa na masie bo C330 tak miały . Pozdrawiam
Ma być zainstalowany ten alternator w Ursusie C 330 ?
oryginalny czyli dedykowany do tego ciągnika czyli mocowanie pasowało a bieguny trzeba zmienić żeby był minus na masie jeśli jest inaczej.
Śruba 1 to B+ do akumulatora. Pin 1 to D+ do kontrolki ładowania. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
A były fabryczne alternatory w C330?
Masz alternator czy oryginalną prądnice? Bo oryginalnie C330 wychodziła z plusem na obudowie, w przypadku przeróbki na alternator trzeba było zamienić zaciski na akumulatorze żeby był minus na obudowie.
Zwróć uwagę na szerokość paska. W Polonezach były chyba 13mm, a ty prawdopodobnie potrzebujesz na 17mm. Możliwe, że nie trzeba kombinować z zamianą koła pasowego - załóż jak jest i zobacz. Fakt nawet 10 mm. (były na 13 pasek ale dużej średnicy). Lepiej żebyś miał ośkę 17 mm. to Ci podpowiem co założyć
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Doładuję go do pełna, założę do ''ciapaja'' i nie będę się więcej przejmował.
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Masa to obudowa. Klema ta guba to +. Ten rozrusznik to silnik szeregowy. Jak nie chcesz mieć tych problemow wymień go na rozrusznik z przekładnią planetarną. Zapalisz capka na aku od samochodu. Masz alternator czy prądnicę
Do zielonego podpinasz plus z stacyjki w szeregu z żaróweczką 12V 4W, konkretnie powinna to być żaróweczka z licznika z kontrolki ładowania. Układ działa w ten sposób, że wciskając kluczyk do stacyjki dajesz plus na kontrolkę ładowania która daje wzbudzenie na alternator (w twoim przypadku zielony zacisk), kiedy zapalasz traktor kontrolka gaśnie tak...
Tylko chciałbym odrazu z alternatorem ma wbudowany regulator
Fabrycznie c330 były na prądnicy i miały +na karoseri. Po przeróbce na alternator trzeba było odwrócić polaryzację. Nikt chyba nie zakładał elektrycznego wspomagania na prądnicy bo to za mało prądu. Zatem pewnie była to już wersja z alternatorem?
Witam ponownie Co do grzania się wspomagania to po 4 godzinach pracy ciągnikiem silnik jest ledwo co ciepły, stwierdzone na c330 i 3512.Co do poboru prądu to też niema tragedii ja mam w c330 alternator z żuka i spokojnie daje rady.
Był podobny wątek z samochodem ŻUK w starej wersji z plusem na masie i prądnicą http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Wiele wyników daje wpisanie w wewnętrzną wyszukiwarkę: alternator c330
Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora wg instalacji z C330. Na schemacie jest prądnica i osobno regulator natomiast ja mam alternator z regulatorem. Mój mail : tomus5(at)onet.eu
super. dziękuję za opinie. założyłem alternator.
Alternator o którym mówimy jest zamontowany w Ursusuie c330
Zamierzam podłączyć alternator do c330, z pewnych względów postanowiłem nie zmieniać biegunowości(zostawić + na masie). Dokonałem stosownej przeróbki alternatora (odpowiednio zamieniłem diody prostownicze). Zastanawiam się czy konieczne jest przelutowywanie na odwrót diód wzbudzenia? Podejrzewam ,że nie trzeba ich wykorzystywać po podłączeniu do oryginalnego...
Kolego zerknij tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... .
Jeśli oryginał to A1250, to kolejny rozmiar nosi oznaczenie A1255 i taki trzeba założyć. Alternatory przeznaczone do C330 nie wymagają przeróbek. Trzeba pamiętać o pasku, bo zazwyczaj prosi się o "pasek do prądnicy" a on jest zbyt krótki.
witam wszystkich,serdecznie dziekuje za pomoc w tej niby błachej instalacji alternatora w c330 po naprawie alternatora czyli wymianie całego mostka który uleg spaleniu został alternator zainstalowany działa wszystko poprawnie jeszcze raz chcę podziekować wszystkim którzy wydali swoją opinie aby mi podać pomocną dłoń z tą instalacją
I plus i minus, w zależności od rozwiązania. :) C-330M miało fabryczne rozwiązanie z - na masie. Przerobione C-330 z alternatorem zamiast prądnica też tak będzie. Ale wątpię że ma przerobiony skoro pyta się o prosta elektrykę.
Może... Tylko dziwi mnie, czemu są obroty dla których jest OK. Przełożenie jest standard C330+standardowe koło alternatora z poloneza. Jeszcze zauważyłem, że jak kontrolka świeci to mam 14,2/14.3V, a jak nie świeci to 14,4V.
Oczywiście zmieniłeś biegunowość na akumulatorach i pomierzyłeś jakim prądem ładuje alternator.
ja sobie odpuszczę esioka za dużo roboty, myślałem nad budową ,,dzika,, jednoosiowego czy w tedy by się nadał most z żuka? Dodano po 2 a poza tym chciałbym wiedzieć orientalnie czy silnik 7 km benzyniak byłby w stanie napędzić pompę z c330 i alternator
I szukać od jakiegoś auta, czy tez mógłby być np od ursusa c 330? Od C330 ten nowy co byś kupił to nic innego jak alternator z Fiata 126p Bis - wiem, bo się użerałem z takim wynalazkiem. Moim zdaniem polecam zrobić wycieczkę na szrot i poszukać alternatora firmy Bosch, aby miał dwa odczepy - B+ i D+. Polecam z Forda Mondeo MK1 1.8 bądź 2.0 benzyna....
Jak zamienić dwa akumulatory w ciągniku c330 na jeden 12 v. ?: Jake nowy akumulator by musiał mieć parametry?: Czy trzeba w tym przypadku wymienić prądnice na alternator i czy może być alternator samochodowy ?:
bo silnik w c330 ma wolne obroty, i żeby alternator ładował, pogubiłem sie xD
Witam . Wirnik wygląda nie ciekawie,Należałoby go sprawdzić na zwarcie międzyzwojowe,następnie przetoczyć.Już na zdjęciu widać ,że coś nie tak z wirnikiem . W ciągnikach czy to C330 czy C360 zawsze występował problem z naładowaniem akumulatorów. Tak więc rozsądną decyzją jest montaż alternatora nowego lub używanego sprawnego.
Nie ma zdjęcia
Witam! Na allegro w cenie około 100zł można kupić alternator 70A do Ursusa. Czy ktoś się z tym spotkał? Czy to daje 70A? Czy to produkt polski regenerowany czy jakaś "chińszczyzna"? [url=http://allegro.pl/alternator-do-cia... lub [url=http://allegro.pl/alternator-ursus-...
Może zacznij od sprawdzenia wirnika na zwarcia międzyzwojne w jakimś punkcie przewijania silników, jak nie ma zwarć to zanieś do tokarza do delikatnego przetoczenia komutatora bo widzę że bardziej ci zależy aby czegoś się nauczyć niż po prostu wstawić alternator.
Część z dalekiego wschodu. Nawet importer na Polskę nie ma schematu na swojej stronie. Czarny masa/31, czerwony szczotka górna pod triodę, niebieski do śruby wystającej z szczotkotrzymacza- z informacji jakie udało mi się uzyskać śruba ta to sensor akumulatora. Nie trzeba podłączać aby ładowanie było poprawne. Jeśli znowu się zepsuje ten regulator (niestety...
a co trzeba by przerobić by założyć alternator? mam plus na masie.
Pewnie źle z regulatorem połączyłeś.
2 aku po 6v połączone . Ładowane alternatorem
Dołożyć 3 diody . Połączyć w całość. Wyprowadzić kabel na zewnątrz. Ja tak przerobiłem lat do tyłu i działa w c330.
W moje ręce wpadł dokładnie taki jak ten: http://img.bazarek.pl/32263/5717/608064/... Na tej aukcji są lepsze zdjęcia : http://allegro.pl/alternator-polonez-car...
Dzięki panowie za pomoc, jak na razie założę ten co mam i odwrócę akumulatory z + na masie, gdyby dalej nie było ładowania to napiszę. (at)edit Ok. w końcu zostawiłem tak jak było z - na masie, podłączyłem regulator i wszystko działa. Jak jeszcze raz mi się zepsuje to zmienię prądnice na alternator.
Witam Co miałeś dotychczas w C330. Dodano po 3 To masz z Poloneza ,czy tak . Dodano po 9 Alternator łatwo sprawdzić bez rozbierania ,czy jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy.W tych dwóch wersjach są montowane inne regulatory.Przy 9-cio diodowym był metalowy Rc2/12D niebieski plastik ,6-cio diodowy Rc2/12B zielony plastik, jak dobrze pamiętam .To były regulatory...
1. Uruchomienie silnika bez akumulatora w pojeździe z alternatorem = spalony regulator napięcia. 2. W/g mnie najlepsza opcja to kupić nowy akumulator i "przepalać" taki pojazd raz na 2-4tyg na 15-20min (dobre i dla silnika i dla akumulatora). Możesz też szarpnąć się ze 100zł na automatyczną ładowarkę z podtrzymaniem i ją na stałe podpiąć do akumulatora...
Do tego Transit. Który? Kojarzę modele od 1992 roku, ale one miały normalne podświetlane żarówkami ikonki. Wartburg miał LEDowe wskaźniki poziomu paliwa i temperatury cieczy. BTW. Rezystor 150Ω to zaledwie 1W mocy, czy to trochę nie za mało? W C330 mam alternator z jakiegoś VW z 88 roku, przy standardowej kontrolce 2W alternator wstawał po przegazowaniu...
O ile wiem C 360 miały od początku minus na masie ,przeciwnie do C330.
Przerabiałem wielokrotnie C330 na alternator.Rozrusznik kręci zawsze w tę samą stronę bez względu na biegunowość.W Syrenie powinno być tak samo.
Wg mnie ok. Mam tylko dwie rady . W oryginalnej instalacji nie było przewodów masowych. Masa była ciągnięta z obudów. Polecam przy tworzeniu nowej instalacji jednać ciągnąć przewody masowe ,szczególnie do świateł. 99 % problemów w C330 i C360 to brak lub zła masa. Duga uwaga zebrana doświadczalnie na cewkę rozrusznika potrzeba bezpiecznika min. 40 A...
A ja się jeszcze zapytam , jaki masz typ alternatora ? Oryginał do C - 330 , czy z innego pojazdu ?? Jak z innego , to czy przerabiałeś mocowanie podstawy ?? :| To c330 oryginalnie miał alternator?
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Dziękuje wszystkim którzy odpowiedzieli mi na temat. Jeśli ktoś potrzebuje schemat do C330 to mogę go przesłać. Pozdrawiam
A czy ten alternator nie potrzebuje zasilania ? Masz jego typ bpo jakiś nietypowy. Po trzecie przemieniłeś już + z- w instalacji c330?
C330 ma połączenie od akumualtora do stacyjki. Jak się alternator przyłączy do tejże stacyjki to prąd ładowania będzie od stacyjki przez amperomierz do akumulatora. Kolega nie doczytał co tam napisałem. Zasilanie świateł w C330 i C360 jest z tego właśnie połączenia między akumulatorem za stacyjką. Na rozruszniku jest połączenie do alternatora i to wszystko.
Napięcia na B+ i D+ powinny być zbliżone. Uszkodzony mostek prostowniczy. W tym alternatorze masz łatwy dostęp do wyprowadzeń faz stojana (śruby w tylnej obudowie), możesz sprawdzić miernikiem na teście diody jeżeli wiesz jak to zrobić. Alternator oddaj na reklamację lub gwarancję. To jest emka z 1986r, która miała starą instalację (jak w c330)?
Witam Mam zamontowany w c330 alternator z poloneza z regulatorem napięcia JEZPOL RNA-1. Przez długi czas wszystko było ok. Podczas kontroli poziomu płynu w aku. okazała się susza.Zmierzyłem napięcie, które na wysokich obrotach wynosi 16v. Co może być przyczyną ?
Aż się czepiacie tego alternatora u mnie jeździ identycznie jak w c330 tak i c360 i jeszcze nikogo nie wciągnęło i i nikt nie ma zastrzeżeń
Montaż alternatora do C330 od polskich samochodów jest prosty - opisałem go tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Masz tylko nowszy alternator z nowszym regulatorem w innej obudowie. Na początek sprawdziłbym regulator alternatora - po Twoich eksperymentach. Do sprawdzenia potrzebny jest zasilacz regulowany, z zakresem...
Raczej Safari 2 A. Połączyć założenie radia (sens w głośnej kabinie?) z modernizacją instalacji elektrycznej na alternator- na szrocie za parę złotych.
A to przepraszam. Ja znam inne obyczaje i niestety nie do zmiany. Maszynę użytkuje się do awarii, która oczywiście najczęściej zdarzy się w gorącym okresie. I wówczas pogoń, nerwówka, narzekanie. A maszyna na koniec sezonu staje i czeka do następnego sezonu. Często w kombajnie nawet nie wyjmuje się akumulatorów i oczywiście nie doładowuje. Kolejna ciekawostka...
ja kiedyś zakładając alternator do SYRENKI po prostu przebiłem diody te z+ na - i odwrotnie powód.. dlatego że miałem radio z + na masie, a alternator i tak składałem z części pozdrawiam
Co do poboru pradu przez ten kompresor to 25 A przy 12 V daje cos okolo 300 W. Dla porownania zapalone swiatla pobieraja ok 170 W. Alternator Matiza ma maksymalny prad ladowania 55 A wiec przy podwyzszonych obrotach powinien akumulator wytrzymac i nie zostac zbytnio rozladowany jednak po takim pompowaniu pozostawilbym samochod na chodzi przez pare minnut...
Ja dałem ojcu swój stary z sprinta i służy mu już dwa lata. Tak jak kolega wyżej pisze aku dobrze robi alternator.
Oprócz czujnika temperatury zastanawiają mnie inne czujniki jakie mógłbym zamontować. Wyczytałem też że obroty silnika można pobrać z alternatora. Czy coś o tym słyszeliście?
To regulator prądnicy. Też bym tak obstawiał bo w C330 przy prądnicy wyglądał tak samo przynajmniej z zewnątrz. W fiacie przy 9cio diodowym był inny (mniejszy czarny), ale nie pamiętam jaki był w 6cio diodowym. Ten alternator był montowany (tak piszą) w starach a nie wiem jaki tam był regulator.
kurcze chodzi mi o to ze mam dwa duze akumulatory i chce je podlaczyc razem z powodu takiego iz jeden cos mi slabo kreci,mam w traktorku alternator
Witam, mam problem z ładowaniem w U rsus C330, wygląda to tak. Alternator jest z wbudowanym regulatorem, na B+ daje przewód plusowy a na D+ przewód który idzie na lampkę i z lampki na stacyjkę. No i wtedy nie ma ładowania, a jak ominę lampkę i dam bezpośrednio przewód z D+ na stacyjkę to mam 13.90 V , może ktoś miał taki problem?
A jakią średnice ma koło pasowe alternatora? Podejżewam diodkę wzbudzenia. Masz miernik i chęci?
A jakiego Ursusa masz? W moim C330 jest nie alternator tylko prądnica. Jak miałem problemy z ładowaniem, to się okazało, że walnięty był rotor w prądnicy (zwarte i przegrzane zwoje). Możesz mieć też wytarte szczotki. Sam regulator rzadko się uszkadza. No i pamiętaj o polaryzacji. W moim jest plus na masie!!!
Przerobił bym to po nowemu dając "+" na masę i alternator samochodowy zamiast prądnicy z regulatorem.
we władymirku napewno jest podobnie jak w c330 lub 360 bo nie ma przecierz tam jakiegoś innego wytworu, podaj oznaczenia na alternatorze to spróbuje pomóc
Wyrzucić prądnicę i założyć alternator np. od Fiata 125 , będziesz miał kłopot z głowy.
Dorzucam swoje 3 grosze. Przerobiłem C330 z '81 z prądnicy na alternator. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam:D
Witam, Jestem na finiszu prac nad małym ciągnikiem rolniczym typu SAM :) Mam jednak mały problem z alternatorem, a mianowicie z brakiem ładowania po podłączeniu lampki. Wszystko podłączam zgodnie ze schematem: http://obrazki.elektroda.pl/5841321100_1... Zgodnie ze schematem wzbudzenie mam podłączone przez żarówkę. Jednak gdy tak podłączam...
Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje To nie c330, chyba ktoś namieszał. Na tej śrubie gdzie przychodzi przewód z żółto-zieloną izolacją w c360 jest wyjście + 12V na akumulator a masa na obudowie. Jak jest odwrotnie to nie dziw się że altek pada. W...
Witam ponownie. Jest to wersja z pierścieniami grafitowymi marki VEB 14V 42A z regulatorem DLR-2 ,tylko opór wirnika to 5 ohmów-ale pewnie tak ma być (mierzyłem przez szczotki).Ten zielony kabel pasuje długością do tego konektora .Rozumiem że druga nóżka to "plus po stacyjce"? ps.w jakim celu stosowali grafitowe pierścienie oraz czy "obrobi" w C330...
Najprawdopodobniej nadpaliły się styki włączające prądnicę do instalacji, gdy osiągnie właściwe napięcie. Ja ten problem w maluchu (z prądnicą) ominąłem w ten sposób, że równolegle do tych styków wpiąłem 2 diody 10A (takie miałem) na radiatorze. Efekt tego był taki, że prądnica zaczęła się zachowywać prawie jak alternator. Przejeździłem z tym regulatorem...
W sumie masz racje, c330 miały plus na masę, ale nic nie szkodzi sprawdzić, czy ktoś już przy tym nie grzebał i nie przerabiał
wszystkie schematy są do ciągnika c360 a nie do 360-3p. Perkins ma jeszcze światła awaryjne i kontrolki 1 i 2 przyczepy a do tego ma przycisk palenia (starter) a nie gałkę do kręcenia jak w c360 lub c330 a po 2 jak na innych postach czytałem że Perkins ma alternator to wielka ściema bo w latach 80 dawano jeszcze do tego modelu prądnicę a dopiero w 1990r...
Układ ładowania, zasada działania i to jak ma być podłączony alternator jest taki sam. Trzeba tylko troszkę ruszyć głową odpowiednio przerobić instalacje w ciągniku bo ta od prądnicy to co innego tak samo w zetorze jak i c330, 360 czy też jaki kolwiek inny :) Ale mogę się mylić bo w zetorze to jeszcze nie przerabiałem i nie wiem jak tam jest dokładnie,...
Czy możesz odpowiedzieć na pytanie: Jak wykonany jest Twój alternator? Czy ma 6 diod czy 9 diod. Obecnie standard to 9 diod. Przy 9 diodach rozgarnięty elektryk ogarnie temat. Tu montowałem alternator od Fiata 125 z 9 diodami do ciągnika C330. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Jak padł mi oryginalny regulator, to odizolowałem...
Bzdura W c330 pasek 14 mm W c360 pasek 17 mm Wiem bo oba posiadam i zakładałem tam alternatory w miejsce prądnic
Dzięki za szybką odpowiedz! Alternator jest nowy dedykowany do C330. Niestety nazwa producenta, ani model nie jest wybity. Regulator napięcia również nie jest opisany. Na alternatorze jest tylko naklejka z napisem: Alternator do Ursus C-330 14V/45A 330/12/14 AL Przepraszam, faktycznie alternator jest 9 diodowy ! Miernik podłączony prawidłowo minus (czarny)...
kolega robokop wie lepiej :) koniec OT Jeśli ciągnik jest często uruchamiany i mało jeździ i to też jestem za alternatorem, W c360 po założeniu alternatora z 125p ( 6 diodowy + koło pasowe z żuka) skończył się problem słabymi akumulatorami przy sporadycznym użytkowaniu ciągnika. W C330 jest "+ na mase" trzeba pamiętać żeby podpiąć inaczej akumulatory,...
sprawdzić alternator renault sprawdzić alternator sucho sprawdzić alternator stole
zawora odpowietrzy paliwo jowisz kineskopy przyciski dotykowe pralka
mikrokomputer cobra1 iveco moment
PG Drives VSI, VR2, R-Net – 7 mignięć diody joysticka, kod błędu, usterka joysticka lub silnika ZTE MF833N – zrywanie połączenia LTE, siła sygnału -113 dBm, Łochów powiat Węgrów