Zmierz rezystancje między na wyjściu stojana. Wyeliminujesz przerwę w cewkach.
Sprawdź czy na przewodzie czarno czerwonym na module w czasie kopania jest napięcie.
wygląda to na cewkę - jeśli nie podstawisz drugiej to na 100% się nie dowiesz w jaki sposób mierzyłeś napięcie po stronie wtórnej? może kabel cewka-kopułka jest uszkodzony?
Jak nie ma iskry to może być cewka WN, moduł cewki WN, czujnik Halla i w ostateczności komputer. Sprawdź czy przychodzi na cewkę napięcie, sprawdź tą wskazówkę o której wcześniej pisałem jeśli się nie podniesie to czujnik Halla.
Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ? Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D
*Cewka może padła **Może pozamieniałeś przewody na kopułce *** Jak wygląda stan świec?
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
W jaki sposób ma ładować, skoro niepodłączone są przewody od regulatora napięcia. Jak podłączysz i dalej nie będzie ładować akumulatora, to jest uszkodzony regulator napięcia lub cewka. Ten schemat może być pomocny. https://obrazki.elektroda.pl/4703017800_...
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
To może być uszkodzona cewka zapłonowa. Można jeszcze sprawdzić czy sterownik podaje napięcie zasilające cewkę, podczas rozruchu.
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Mogłeś zacząć od podstawienia innej cewki WN. Druga sprawa, jak masz uzwojenie CDI na dwóch rdzeniach statora, to drugie uzwojenie musi być nawijane w przeciwnym kierunku (druga cewka pracuje z przeciwnym biegunem magnetycznym na kole magnesowym). To więc dziwne że uzyskujesz napięcie po takim przewinięciu, masz cewki nawinięte niesymetrycznie albo...
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy można jakimś prostym sposobem, bez odstawienia samochodu do mechanika, sprawdzić czy cewka jest dobra, czy siadła? Ponieważ auto mi nie pali i albo poszła cewka, albo cała kopułka. Chciałbym sprawdzić, bo cewkę samemu dałbym radę wymienić i nie musiałbym tracić kasy specjalnie na mechanika. Czekam na jakąkolwiek...
Witam wszystkich, mam problem z odpalaniem Honda XL500. Czy jest ktoś na forum, kto by pomógł mi ustalić, jak powinna wyglądać elektryka: cewka, moduł, regulator i akumulator, jak to wszystko można odpowiednio podłączyć i czy można czymś zastąpić starą instalację? Proszę o pomoc, bo jestem zielony z tego tematu, z góry dziękuję. AI: Z którego roku jest...
Sprecyzuj dokładniej co się stało, czy rozrusznik kręci, czy kontrolki świecą? W hondach lubią cewki wysokiego napięcia sie psuć dlatego sprawdź iskrę. Jeśli nie ma to raczej na pewno cewka.
Witam, w jaki sposób sprawdzacie szczelność zaworów w głowicy ? zalewając benzyna ekstrakcyjną tak jakby od dołu komorę spalanie czy może przez otwory dolotowe od kolektora ssącego i wydechowego? drugie pytanie to czy robić to na spiętych zaworach czy mogą być luźno wrzucone, gdyż nie ma sensu wszystkiego składać żeby później okazało się że nie dokładnie...
Witam. Mam problem z iskrą (brak iskry) w hondzie civic. sprawdzalem dwa przewody dochodzące do cewki i w obydwu jest prąd. Jak je zdejmę to tylko w jednym jest prąd. Jaka jest przczyna tej awarii?
Witam mam poważny problem z samochodem, mam nadzieje, że mi ktoś pomoże bo już wyczerpały mi się pomysły. Mianowicie w aucie brak iskry. Świece, przewody, aparat zapłonowy są sprawne. Chciałem wykonać diagnozę. Znalazłem kostkę dwu pinową i ją zwarłem ale nic się nie dzieje. Nie wyświetla się żaden komunikat. Dodam, że był sprawdzany sterownik silnika....
Witam. Mam problem jak w temacie. Myślałam że padł moduł zamykania ale niestety ktoś już w tym grzebał i założył jakiś inny i chyba spalił silnik... Ten nie oryginalny moduł działa jakby odwrotnie czyli prąd płynie cały czas a jedynie chwilowo rozłącza zasilanie w chwili przyciśnięcia przycisku. Silnik się z tego powodu spalił... A drugie pytanie bo...
witam ostatnio moja honda bardzo Ciezko odpalala gdy byla zimna gdy zaczolem ja sprawdzac okazalo sie z enei ma iskry badalem aparat zaplonowy czujniki pozlozenia walka maja taki sam opor cewka tez zdaje sie byc sprawna lecz gdy zostawilem auto na zaplonie zauwazylem ze co jakies 5-7 s cewka sie laduje do 5,5v (mierzone przy wejsciu do cewki) i jest...
Witam. Problemem jest Honda Civic V 1.5 16v v-tec, co mogłem już sprawdziłem ciśnienie : ok 11,6bar na każdym, Paliwo dochodzi, rozrząd w porządku, (świece, kable, moduł, kopułka, palec nowe) a autko nic nawet nie próbuje załapać próbowałem już nawet na placku i nic :( Auto chodziło bez żadnych problemów odpalało na dotyk i ni z tond ni z owond zgasło...
Witam mam następujący problem z moim samochodem.Gdy stoi więcej niż 1 dzień nie chce odpalić.Zalewa wszystkie świece.Rozrusznik kręci akumulator ok.Nie wiem o co chodzi. Nigdy nie miałem tego typu problemów.Jeśli używam samochodu na co dzień to nie ma problemu pali od kopa. Ale gdy stoi przez weekend rano chcąc go odpalić nie da rady czuć paliwo.Rozrusznik...
Umyłem silnik myjką ciśnieniową. Na drugi dzień zrobiłem 30 km postawiłem na parkingu i nie mogę teraz odpalić. wcześniej świeciła się kontrolka check engine (przed myciem silnika). Podczas ostatniej jazdy kilka razy szarpnął i kilkakrotnie migała kontrolka check engine, i potem świeciła jak poprzednio.
Witam! Mam nastepujacy problem: gdy proboje odpalic auto to przygasaja wszystkie kontrolki i tylko slychac taki tykanie(byc moze bendix w rozruszniku) i tyle, moze to byc wina slabej masy? poniewaz gdy sprawdzalem pod maska co sie dzieje a inna osoba "krecila" widac bylo pojawiajaca sie iskre na przewodzie masowym (tym ktory laczy sie z kablem z aku...
Witam, problem pojawil sie dzisiaj. Stoje na swiatlach, zielone, jedynka, ruszam. Auto gasnie i niestety juz wiecej nie odpalilo. Sprawdzilem pompe paliwa (slychac ze pracuje i czuc ze podaje paliwo - po paru przekreceniach stacyjki wyraznie go przylalo). Rozrusznik dziala, kreci. Bezpieczniki podstawowe posprawdzalem - czysto. Sprawdzilem wylacznik...
Problem : zaświeca sie kontrolka check engine podczas jazdy pod roznym obciazeniem (na wolnych nigdy). Sterownik mruga kodem 1 czyli sonda lambda ale sonda pracuje ok w zakresie wartosci 0-1V. Sprawdzilem ponadto : czujnik temperatury , impulsy z aparatu GMP, predkosci obrotowej , energie iskry , TPS , cisnienie sprezania , kat wyprzedzenia zaplonu...
Witam. Wie ktos moze jak sprawdzic modul IGNITER w aparacie zaplonowym hondy civic sohc 1.6? Brak iskry , pojawia sie pojedynca iskra po wylaczeniu zaplonu.
Witam. Mam następujący problem. Moja Honda Civic stała na mrozach nie odpalana przez tydzień. Pomyślałem, że warto ja odpalić żeby sobie trochę pochodziła i wiedziałem też, że akumulator padł bo w nawet w lecie nie może wytrzymać 4 dni. No to podpinam prostownik do akumulatora, daję na rozruch i próba odpalenia... Lekkie pyknięcie dym z środka deski...
Witam, Nie mogę sobie poradzić z problemem w mojej ep2, ostatnio na parkingu zgasiłem samochód i już nie odpalił. Objaw jest taki że po przekręceniu stacyjki działa kilka kontrolek które przygasają, i poza tym nic kompletnie nie działa, nie słychać pompy, żadnych dźwięków, brak również wszystkich świateł w tym awaryjne. Na początku myślałem że akumulator...
Witam Mój problem polega na tym, że simering mi puszczał olej do kopułki. Po wymianie simeringu zniknęła iskra, są nowe kable, nowa kopułka i nowe świece.
Witam, mam problem ze swoja Honda Civic 1.4 97r. Problem polega na tym ze pewnego razu jechalem i w pewnym momencie silnik sam stanol podczas jazdy ok 130 km/h, mialem problemy z jego odpaleniem na nowo, rozrusznik krecil ale nic nie szlo, po jakims czasie udalo sie zapalic, problem ten zaczol sie powtarzac coraz czesciej, czasami niechce wogole odpalic...
Witam Mam problem nie mogę odpalić civic-a 96r 1.4is 3d Rozrusznik kręci przekaźnik pompy działa ale nie podaje paliwa pompa podłączona na krótko działa. Nie ma też iskry i wtryski nie działają. Myślę ze może to być przez jakieś zabezpieczenie. Znalazłem takie oto dwa: 1) http://obrazki.elektroda.pl/8905165100_1... 2) http://obrazki.elektroda.pl/6066696000_1...
Problem polega na tym, że auto niesamowicie szarpie, przerywa podczas przyspieszania. Dzieje się tak gdy dodaje się gazu z poziomu poniżej 2 tys. obrotów, gdy przekroczy ten zakres dalej przyspiesza już płynnie. Parownik był regenerowany tz. wymienione membrany, instalacja regulowana niestety nie pomogło. Na benzynie problem nie występuje. Ma ktoś jakiś...
Dodatkowy styk był prawdopodobnie do pomijania rezystora cewki zapłonowej. Normalnie cewka jest zasilana przez rezystor a w momencie rozruchu jest pomijany by zrekompensować spadek napięcia w momencie pracy rozrusznika. Na razie zaizoluj ten dodatkowy przewód i zobacz jak auto zapala, raczej nie będzie problemu. Gdyby jednak to trzeba kombinować z przekaźnikiem
W jakim zakresie powinno być napięcie wychodzące z tej cewki?
Cześć! Mam mały problem ze starą Hondą. W załączniku umieściłem schemat elektryczny. Czerwoną strzałką zaznaczyłem alternator. Regulator napięcia to ten kwadrat z 3 nóżkami na schemacie. Środkowa nóżka idzie do aku i na instalację jako +, na środku jest śruba do masy (ramy). Pozostałe 2 nóżki powinny przyjmować energię z cewek. Oryginalnie był to regulator...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Proste zmierzyć napięcie na cewkach 20-80V generuja w zalezności obrotów.
te małe maja produkować prąd i po prostowniku zasilać te duże? ER to te małe a FW to te duże, czyli te trzy małe zasilają jedną duża. D to mostek prostowniczy, powinieneś mieć 8szt diody a ja tam nie widzę by było po 4diody 3x1 cewka
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
kanał, który ma otwierać bagażnik był opisany jako "300mA (-)". Po wciśnięciu na pilocie przycisku otwarcia bagażnika na tym przewodzie pojawia się napięcie ok. 0,6V. Tam ma pojawiać się impuls "masy" Podłącz go do cewki dodatkowego przekaźnika a drugi zacisk cewki tego przekaźnika do +12V https://obrazki.elektroda.pl/3014279000_...
Nie wiem jakie ma mieć parametry nowa cewka, więc nie podpowiem jak sprawdzić obecne. Skoro Ci za drogo, to na początek wymień same kable wysokiego napięcia lub kup za 10zł Chińską cewkę do testów.
Posądzenia mam dwa: -zanika napięcie na sterownik, po pojawieniu się zaczyna on pracę na nowo (stąd szarpnięcie-zgubienie paru taktów) i błąd immo, bo immo wtedy nie startuje razem ze sterownikiem. -zła praca układu zapłonowego (któraś z cewek, świeca) i częśc amplitudy WN "cofa" się w kierunku sterownika powodując reset.
r2d2 - czytaj uważnie co napisane wyżej , sprawdzili masy ,połączenia i inne podmianki , odkrywczo napisałeś "problem leży po stronie tranzystora.....". Spójrz na oscylogram , impuls podaje , tz. masa ma i jest napięcie. Oporność uzwojenia pierwotnego cewki jest mała , kilka dziesiątych Ohm-a , i może tam płynąc prąd o natężeniu ok.4 - 6 A. O tym właśnie...
Witam. Mam problem z Honda frv 2005 1.8 benzyna +lpg. kleil rozrusznik i ale nie on jest problemem (wstawiony nowy). Auto po wjechaniu w na posesję gdzie były luźno ułożone płytki chodnikowe zostało,... Bezpośrednia odpowiedź Najbardziej prawdopodobna usterka po takim uderzeniu to przerwany/rozsypany obwód zasilania wysokoprądowego: pęknięty pasek...
Pewnie większość a propo pierwszego problemu napisze gaźnik, ale wg mnie to coś z zapłonem bo silnik się ksztusi, więc albo cewka zasilająca cdi jest uszkodzona lekko , bądź np taka pierdoła jak za duża przerwa na świecy, na niskich obrotach mamy mniejsze napięcie na cewce zasilającej i nie wystarczająca energię do zapalenia bogatej mieszanki po dodaniu...
Zanik iskry może być spowodowany słabym stanem akumulatora. Pod obciążeniem rozrusznikiem jest tak duży spadek napięcia w instalacji, że napięcie wtórne cewki HV jest za niskie do przeskoku iskry na świecy. powoduje to znaczne problemy z rozruchem. Inna przyczyna to stan gaźnika (ów). Podstawowe rzeczy to sprawdzenie zaworka iglicowego , poziomu paliwa...
Jeśli ma dwa przewody,to jest to zawór elektromagnetyczny otwiera się tylko na wolnych obrotach... Zwykła cewka po podłączeniu napięcia 12V ma działać...
Oczywiście. Od ciepłego silnika szczelina będzie się powiększała i powstanie gdzieś przerwa w obwodzie. Poza tym mogą powstawać przeskoki wysokiego napięcia w okolicach cewki. DO WYMIANY
Witam mam problem. Mam motocykl Honda CRM 125. Jest w nim moduł zaworu wydechowego z Hondy NSR który steruje silniczkiem serwo. Moduł ten do wysterowania silniczka z pozycji 0 na 1 potrzebuje sygnału 12 V z modułu CDI. Lecz moduł CDI oryginalnie montowany w moim motocyklu nie ma wyjścia takiego sygnału. W oryginalnym module zaworu wydechowego z Hondy...
Miałem ostatnio podobny problem w mojej Hondzie CB650Rc03. Okazało się, że winowajcą był przekaźnik rozrusznika (który jest wpięty bezpośrednio w plus akumulatora i ma swój bezpiecznik). Ruchoma cewka w środku potrafi się zawiesić i nagle traci się napięcie, a przekaźnik nie "klika". Pomogła wymiana przekaźnika.
Więc zacząłbym od rozłączenia przewodów łączących moduł z obrotomierzem i modułem sterującym zaworem wydechowym w celu wyeliminowania z podejrzeń ich uszkodzenia. Poza tym sprawdź dokładnie rezystancję cewki zasilającej, sprawdzaj napięcie zasilające podczas pracy pod kątem możliwości przebicia międzyzwojowego w cewce zasilającej.
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
W romecie pomagało wpiecie kondensatora takiego jak przy odkurzaczu, wiertarce równolegle z cewką. Czyli jeden styk konda do masy a drugi do + z cewki. Napięcie 9V nie paliło wtedy żarówek 6V.
Cewkę możesz sprawdzić czy ma przejście elektryczne miernik przejścia lub omomierz czy pokazuje jakąś oporność ale jeśli nic ciągle 0 to wymień cewkę bo to pewnie ona zdechła Sprawdź też przewód wysokiego napięcia czy ma przejście
Witam, w hondzie nie ma iskry. Mam już prawie wszystko wymienione, a dokładnie; moduł, cewkę wn i właśnie startor. Startor nie dawał wcześniej żadnego napięcia a i oporność miał strasznie niską(540om a w xl600 powinno być chyba w granicach 900om). Oddałem go do regeneracji i wrócił z opornością większą o 100om i wreszcie daje jakie kolwiek napięcie...
Chińską cewkę nową kupiłem i założyłem ale generuje minimalne napięcie organoleptycznie tylko smyra. Orginalna cewka ma dwa razy większy rdzeń niż ta chińska, dlatego generuje jeszcze mniejszy prąd.
Czy ten regulator można zastosować do instalacji 1 fazowej 6V ( magneto i cewka ) a jesli tak to jak to podłączyć bo coś autor pisał że plus na ramie ...? . Orginalnie regulator ma 4 piny ( minus do akumulatora ,plus do akumulatora , do cewki różowy kabek i do cewki żółty kabel)
Szukaj danych na www.motelek.net. Są tam rzetelne pomiary dla różnych prądnic. Choć raczej tych mniejszych mocy. Może znajdziesz "swoją" pradnicę. Jak nie to szukaj takiej o podobnej mocy i układzie połączeń. Wg. mnie napięcie AC bez obciążenia będzie sie bardzo wahać w zależności od RPM. Od ok 10-15VAC dla biegu jałowego do nawet 100VAC dla ok 5-6k...
Hejo, Tak, zgadza się mogą być dwie wersje. Zamieściłem już odpowiedni schemat w poprzednim poscie do mojego typu, łącznie z inspekcją i rozmieszczeniem pinów oryginalnego regulatora. Są 3 cewki, jest 20A. Szymek
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Oscyloskop wykazał bardzo wysokiego napięcia piki pochodzące od cewki zapłonowej. Dalsze postępowanie jest oczywiste. Autko śmiga. Pozdrawiam wszystkich, którzy służyli pomocą.
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
A wiec walczę z hondą civic VI gen 5d 1.4 16V D14A2. I problem polega na tym, że nie ma iskry. Pompa paliwa i wszystko inne chodzi. Iskra przeskakuje tylko na cewce gdy przekręcasz kluczyk na zapłon, podczas kręcenia iskry już nie ma. Kupiłem drugi aparat taki sam miał być sprawny a iskry nadal nie ma. Wiec nie wiem czy to wina aparatu czy coś innego?...
Witam Posiadam silnik zaburtowy Honda B75, jest to dwucylindrowy czterosuw, starszy model z zapłonem na przerywaczu . Problem polega na braku iskry. Z pomiarów wynika że uszkodzona jest cewka wysokiego napięcia. Posiadam schemat niestety jest poglądowy. W dokumentacji doczytałem że cewka niskiego napięcia daje AC 6V 15W , w moim przypadku jest także...
Najprawdopodobniej uszkodził się moduł zapłonowy w aparacie, efekt braku obciążenia cewki wn świecą zapłonową
sprawdzić cewka honda sprawdzić cewka wysoki napiąć honda cewka wysoki napiąć
czujnik cisnienia laguna obciążenia elektroniczne schematy whirpool
bateria parkside styki p0011 peugeot
Awaria pojazdu w Opel Insignia - co oznacza? De’Longhi Magnifica S – zablokowany pojemnik na wodę, problem z wyjęciem zbiornika