Zmierz rezystancje między na wyjściu stojana. Wyeliminujesz przerwę w cewkach.
Sprawdź czy na przewodzie czarno czerwonym na module w czasie kopania jest napięcie.
Witam Takie pytanie Jakie napięcie powinna dawać prądnica/zapłon CDI w motorze Honda NSR 125. Moja daje 24 v i właśnie padła mi cewka wysokiego napięcia.
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
Jest to napięcie mierzone z obciązeniem (wszystko wpięte) czy bez (miernik prosto do cewki)?
To może być uszkodzona cewka zapłonowa. Można jeszcze sprawdzić czy sterownik podaje napięcie zasilające cewkę, podczas rozruchu.
Sprecyzuj dokładniej co się stało, czy rozrusznik kręci, czy kontrolki świecą? W hondach lubią cewki wysokiego napięcia sie psuć dlatego sprawdź iskrę. Jeśli nie ma to raczej na pewno cewka.
Mogłeś zacząć od podstawienia innej cewki WN. Druga sprawa, jak masz uzwojenie CDI na dwóch rdzeniach statora, to drugie uzwojenie musi być nawijane w przeciwnym kierunku (druga cewka pracuje z przeciwnym biegunem magnetycznym na kole magnesowym). To więc dziwne że uzyskujesz napięcie po takim przewinięciu, masz cewki nawinięte niesymetrycznie albo...
W jakim zakresie powinno być napięcie wychodzące z tej cewki?
Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ? Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D
Cześć! Mam mały problem ze starą Hondą. W załączniku umieściłem schemat elektryczny. Czerwoną strzałką zaznaczyłem alternator. Regulator napięcia to ten kwadrat z 3 nóżkami na schemacie. Środkowa nóżka idzie do aku i na instalację jako +, na środku jest śruba do masy (ramy). Pozostałe 2 nóżki powinny przyjmować energię z cewek. Oryginalnie był to regulator...
Jeśli ma dwa przewody,to jest to zawór elektromagnetyczny otwiera się tylko na wolnych obrotach... Zwykła cewka po podłączeniu napięcia 12V ma działać...
Proste zmierzyć napięcie na cewkach 20-80V generuja w zalezności obrotów.
Oczywiście. Od ciepłego silnika szczelina będzie się powiększała i powstanie gdzieś przerwa w obwodzie. Poza tym mogą powstawać przeskoki wysokiego napięcia w okolicach cewki. DO WYMIANY
te małe maja produkować prąd i po prostowniku zasilać te duże? ER to te małe a FW to te duże, czyli te trzy małe zasilają jedną duża. D to mostek prostowniczy, powinieneś mieć 8szt diody a ja tam nie widzę by było po 4diody 3x1 cewka
Nie wiem jakie ma mieć parametry nowa cewka, więc nie podpowiem jak sprawdzić obecne. Skoro Ci za drogo, to na początek wymień same kable wysokiego napięcia lub kup za 10zł Chińską cewkę do testów.
Jak nie ma iskry to może być cewka WN, moduł cewki WN, czujnik Halla i w ostateczności komputer. Sprawdź czy przychodzi na cewkę napięcie, sprawdź tą wskazówkę o której wcześniej pisałem jeśli się nie podniesie to czujnik Halla.
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
Napisz jakie elementy z instalacji masz a których nie. Przede wszystkim czy jest oryginalne okablowanie wraz z wtyczkami i złączami, moduł C.D.I., stacyjka oraz wyłącznik silnika (Switch Engine Stop). Wtedy na tej podstawie, w wolnej chwili. Narysuję schemat i opiszę co i jak podłączyć w wersji minimalnej. Czyli bez regulatora napięcia i akumulatora.
Więc zacząłbym od rozłączenia przewodów łączących moduł z obrotomierzem i modułem sterującym zaworem wydechowym w celu wyeliminowania z podejrzeń ich uszkodzenia. Poza tym sprawdź dokładnie rezystancję cewki zasilającej, sprawdzaj napięcie zasilające podczas pracy pod kątem możliwości przebicia międzyzwojowego w cewce zasilającej.
Witam mam problem. Mam motocykl Honda CRM 125. Jest w nim moduł zaworu wydechowego z Hondy NSR który steruje silniczkiem serwo. Moduł ten do wysterowania silniczka z pozycji 0 na 1 potrzebuje sygnału 12 V z modułu CDI. Lecz moduł CDI oryginalnie montowany w moim motocyklu nie ma wyjścia takiego sygnału. W oryginalnym module zaworu wydechowego z Hondy...
wygląda to na cewkę - jeśli nie podstawisz drugiej to na 100% się nie dowiesz w jaki sposób mierzyłeś napięcie po stronie wtórnej? może kabel cewka-kopułka jest uszkodzony?
W romecie pomagało wpiecie kondensatora takiego jak przy odkurzaczu, wiertarce równolegle z cewką. Czyli jeden styk konda do masy a drugi do + z cewki. Napięcie 9V nie paliło wtedy żarówek 6V.
Cewkę możesz sprawdzić czy ma przejście elektryczne miernik przejścia lub omomierz czy pokazuje jakąś oporność ale jeśli nic ciągle 0 to wymień cewkę bo to pewnie ona zdechła Sprawdź też przewód wysokiego napięcia czy ma przejście
Hejo, Tak, zgadza się mogą być dwie wersje. Zamieściłem już odpowiedni schemat w poprzednim poscie do mojego typu, łącznie z inspekcją i rozmieszczeniem pinów oryginalnego regulatora. Są 3 cewki, jest 20A. Szymek
*Cewka może padła **Może pozamieniałeś przewody na kopułce *** Jak wygląda stan świec?
Jeszcze jeden P.S.: Mam nadzieje, ze zniesiecie jeszcze moje marudzenie. Czy możecie mi Panowie powiedzieć jakiego napięcia powinienem się spodziewać na takiej pojedynczej nieumasowionej cewce stojana bez obciążenia? W układach trójfazowych w motocyklach przy ok. 5000 obrotów na ogół spotykałem przy braku obciążenia napięcie międzyfazowe w okolicach...
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Cześć, ile wynosi nominalna wartość kilovoltów jakie podaje cewka w honda rebel 125 95r? W WSK jest to mniej więcej 15 KV ile będzie w takiej hondzie? Ktoś się orientuje?
Chińską cewkę nową kupiłem i założyłem ale generuje minimalne napięcie organoleptycznie tylko smyra. Orginalna cewka ma dwa razy większy rdzeń niż ta chińska, dlatego generuje jeszcze mniejszy prąd.
Czy ten regulator można zastosować do instalacji 1 fazowej 6V ( magneto i cewka ) a jesli tak to jak to podłączyć bo coś autor pisał że plus na ramie ...? . Orginalnie regulator ma 4 piny ( minus do akumulatora ,plus do akumulatora , do cewki różowy kabek i do cewki żółty kabel)
Przecież przekaźnik służy do załączenia prądu rozruchu. Jeśli cewka jest na odpowiednie napięcie co w czym widzisz problem.
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Miał racje Diodabg , ale zamieszanie . Tyle my się opisali i na sprzeczali , a Ty zapominasz ,że masz alarm w tym japońcu. Na przyszłość (oby go nie było) , wyczerpujące informacje o jaździdle i usterce. Też jestem gamoniem , gdyż nie zapytałem o alarm. Tylko jeszcze jedno wytłumacz - co było z tym spadkiem napięcia na zasilaniu cewki WN i modułu zapłonu?
Kosiarka Husar TB53S11E Zamontowany silnik w kosiarce to OHV HUSAR nr. seryjny TB53S11E21030336 Jakie powinny być ustawione luzy zaworowe? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Zawór ssący (dolotowy): 0,10 – 0,15 mm • Zawór wydechowy: 0,15 – 0,20 mm Luz mierzymy i regulujemy na całkowicie zimnym silniku (temperatura otoczenia). --- 1....
Nie da się w żaden sposób podłączyć innego zamiennika tego regulatora. Musi być takiego samego typu, ponieważ cały iskrownik działa na bardzo skomplikowanej zasadzie, zasilając wszystko z cewki ładowania niskiego napięcia. Jeśli to mowa tu o Suzuki Katanie/Hondzie Sky, to chińskie zamienniki (WM Motor) dostępne są w cenie poniżej 100 zł. Oryginał kosztuje...
Miałeś zwarcie gdzieś, musisz przeszukać instalację sprawdź resztę bezpieczników może jeszcze od zapłonu masz przepalony i dla tego na cewce nie ma napięcia, Lub kostka w stacyjce się uszkodziła ,ale wszystkie te awarie po krótkim postoju? trochę to dziwne.
Oscyloskop wykazał bardzo wysokiego napięcia piki pochodzące od cewki zapłonowej. Dalsze postępowanie jest oczywiste. Autko śmiga. Pozdrawiam wszystkich, którzy służyli pomocą.
A wiec walczę z hondą civic VI gen 5d 1.4 16V D14A2. I problem polega na tym, że nie ma iskry. Pompa paliwa i wszystko inne chodzi. Iskra przeskakuje tylko na cewce gdy przekręcasz kluczyk na zapłon, podczas kręcenia iskry już nie ma. Kupiłem drugi aparat taki sam miał być sprawny a iskry nadal nie ma. Wiec nie wiem czy to wina aparatu czy coś innego?...
Witam i opisuję problem. Cewka zapłonowa na tym samym cylindrze po przejechaniu pary tys. kilometrów zaczyna przerywać. Przerywanie narasta z czasem. Wymiana cewki i po problemie. Silnik D14Z6 (2002 r.) Pytania: 1. Jak rozumiem cewka sterowana jest bezpośrednio od sterownika silnika, a zasilanie i masę wszystkie cewki mają wspólną. Czy można podłączyć...
Więc faktycznnie to dziwny układ. :) Naprawiałem też kiedyś układ zapłonowy w motocyklu Honda MTX ale tam był układ tyrystorowy, jedna cewka wytwarzała napięcie do ładowania kondensatora a druga była do generowania impulsów, które sterowały bramkę tyrystora a ten rozładowywał kondensator przez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. Tego typu...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Najprawdopodobniej uszkodził się moduł zapłonowy w aparacie, efekt braku obciążenia cewki wn świecą zapłonową
W jaki sposób ma ładować, skoro niepodłączone są przewody od regulatora napięcia. Jak podłączysz i dalej nie będzie ładować akumulatora, to jest uszkodzony regulator napięcia lub cewka. Ten schemat może być pomocny. https://obrazki.elektroda.pl/4703017800_...
Nie podałeś jaką "cewkę" masz na uwadze tj. cewkę WN (moduł), czy cewki w "elektrowni". Czy oryginalna jest instalacja elektryczna, może ktoś namieszał i podmienił podzespoły instalacji. Może uda Ci się sprawdź jakim napięciem zasilana jest cewka WN, a w przypadku, gdy miałeś na uwadze cewki w "elektrowni", to jakie generują napięcie. Dysponując schematem...
Dzieje się tak kiedy jest żle podpięta cewka-zaciski uzwojenie pierwotnego,no chyba że Twój oscyloskpo ma funkcję odwracania obrazu.
Miałem ostatnio podobny problem w mojej Hondzie CB650Rc03. Okazało się, że winowajcą był przekaźnik rozrusznika (który jest wpięty bezpośrednio w plus akumulatora i ma swój bezpiecznik). Ruchoma cewka w środku potrafi się zawiesić i nagle traci się napięcie, a przekaźnik nie "klika". Pomogła wymiana przekaźnika.
Jeżeli chcesz pomocy to zrób to o co Cię proszę. Daj zdjęcie tych cewek. Według schematu cewki maja tylko po dwa kable, jeden do świecy a drugi do gaszenia silnika. Jeżeli tak to niby gdzie masz podłączone to napięcie do cewek? W tych traktorkach były silniki Briggs - Stratton a Ty masz Hondę?
Też mam taką cewkę w moim silniku Honda B75 i podejrzewam że padła bo brak iskry.Jaką cewkę zastosowałeś zamiennie?Możesz podać typ lub z jakiego skutera to jest?Byłbym wdzięczny za info.U mnie jest jeszcze moduł z takimi złączkami kolorowymi z radiatorem.Masa kabelków.Wiesz może jak działa zrywka?Zwarcie z masą daje iskrę czy odłącza?U mnie zrywka...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
A nie spaliła Ci się przypadkiem cewka wysokiego napięcia? Jeśli dobrze pamiętam, to jest ona w aparacie zapłonowym. Sprawdź najpierw to.
No, ale czemu mierzysz rezystancję w układzie pod napięciem (zdjęcie)? To do jakiego sygnału jest przystosowany obrotomierz, do sygnału 0-5V z modułu czy do sygnału z cewki WN?
Przestańcie pierdoły opowiadać o wzbudzeniu i diodzie prostowniczej AC regulator. Regulator rectifier podłączony jest do cewki ładowania i z tego obwodu zasilane są: akumulator światła stop klakson i ewentualnie kierunkowskazy. AC regulator, podłączony do cewki oświetleniowej, to równoległy ogranicznik napięcia do świateł. I tyle w temacie
Jeśli chodzi o świece to założone są świece Opla SLR8LDCU, w oplu serwis twierdzi że są to świece z rezystorem, to radio to Alan 78 plus multi. Dzisiaj w serwisie Hondy d októrego pojechałem gość powiedział mi że firma Opel najtańsze podzespoły (kable wysokiego napięcia, cewki itp.) aby uzyskać dobrą cenę i mam za swoje że mam takie auto. Zamontowaliśmy...
Dzięki za odzew. A nie będzie zbyt dużego spadku napięcia na cewce przez co przeciwmgielne będzie słabiej świecić? Dodatkowe szczegóły. Honda Civic HB VI (1999). Opisana sytuacja jest to sytuacja hipotetyczna. Obecnie jest tak: - lewa lampa górna żarówka stop/pozycja, dolna żarówka przeciwmgielne, - prawa lampa górna żarówka stop/pozycja, dolnej żarówki...
Witam, mam prośbę. Potrzebuję czasy ładowania cewek zapłonowych zapisane w fabrycznym sterowniku Hondy CBR 900RR. Czy ktoś coś pomoże? Prawdopodobnie będzie to mapa 3d czasu w milisekundach w funkcji napięcia akumulatora i obrotów. Z góry dziękuję.
Najprościej to chyba odszukać sobie schemat elektryczny i dopiero potem zajmować sie usterką. z tego, co pamiętam, to seria mb miała taką samą instalację jak mt. A tej drugiej schemat jest tu: http://republika.pl/arecki1113/mt50.gif Należało by sprawdzić stan cewki zasilającej i zbadać ją pod kątem zwarć międzyzwojowych.
został przewinięty przez speca, powinno być 12v To jest zastanawiające. Ale to: Cewki podobno posiadają oddzielne zasilanie dla świateł i oddzielne do ładowania akumulatora To niech ten spec od przewijania się zastanowi co zrobił!!! natomiast instalacja oryginalna, chińska powoduje że cały prąd przechodzi przez akumulator Czyli mam rozumieć że posiadają...
Szczerze powiedziawszy nie ruszał bym uzwojeń na własną odpowiedzialność ze względu na gwarancje ale najlepiej dać go tam gdzie przezwajali i zapytać czy odczepy są na obu cewkach uzwojenia fazy jak tak ( a na to wygląda) to niech sobie sami w tym grzebią .
Bezwład sprawdzony. Wtyczki mam takie ale w innej osłonce, sprawdzałem błędy ponownie nic nie miga. Sprawdzałem napięcie na wtyczce ecu ale cewki zapłonowej i wytrysków i jest w każdym. A zasilanie ecu to które pin-y?
Cześć! Mam problem z układem ładowania w zabytkowym motocyklu Honda XL250s 79'. Jest tam instalacja 6V, 3 cewki, jedna odpowiedzialna za wysokie napięcie dla zapłonu, druga za oświetlenie przednie, trzecia za ładowanie. Cewka ładująca jest bezmasowa, daje AC od 8V do nawet 35V na wysokich obrotach. Niestety regulator prostuje prąd do około 3-4V, sprawdziłem...
Przegrzebałem bardzo dużo for internetowych. No i tam piszą, że najlepiej jest kupić wiązkę i alternator. Nie wiem co mierzyć :( Jak na razie to sprawdziłem cewkę wn. Jakbyście mogli, to podpowiedzcie jak sprawdzić regulator napięcia, alternator, tą stopkę i czy nie występuje u mnie jakieś zwarcie.
Ale pomiar rezystancji nic odkrywczwego nie daj bo mogą być zwarte zezewoje z pojedynczej cewce. Po drugie niemożliwe jest żeby wszystkie się upaliły i dawały równo 5V, panowie trochę szacunku i myślenia.
O jakiej pompie mowa? Cewka zapłonowa i moduł zapłonu są zasilane ze stacyjki. Sprawdź czy miga dioda w EDU Kolego ale to, czy występuje napięcie to chyba Ty masz stwierdzić??
Nie mogę otworzyć obrazka z wartościami rezystancji. Tam zapewne jest moduł zapłonowy podobny jak przy chińskich skuterach 4T GY6, podłącz taki na próbę i sprawdź czy będzie iskra. Na podłączonej cewce WN nie powinno występować napięcie dające się zmierzyć. Sprawdź rezystancję uzwojenia pierwotnego i ew. podstaw inną.
Pozostał moduł i cewka. Wepnij się woltomierzem do pinu modułu wychodzącego na cewkę , podczas próby rozruchu , napięcie winno spadać do 7 V. Najlepiej to zrobić probówka , z żarówka , jeden konieć do plusa aku. drugi do tego pinu , ma mrugać.
Witam, w hondzie nie ma iskry. Mam już prawie wszystko wymienione, a dokładnie; moduł, cewkę wn i właśnie startor. Startor nie dawał wcześniej żadnego napięcia a i oporność miał strasznie niską(540om a w xl600 powinno być chyba w granicach 900om). Oddałem go do regeneracji i wrócił z opornością większą o 100om i wreszcie daje jakie kolwiek napięcie...
Napięcie na cewce jest. jutro postaram sie sprawdzić co pokazuje komputer bo auto jest u mechanika od pewnego czasu ale on wszystko posprawdzał co potrafił i jakoś przyczyny nie znalazł:(
ok. pozostawmy narazie ten odczep i skupmy się na kwestii dlaczego na tym oddzielnym uzwojeniu zasilania regulatora nie indukuje się napięcie, są nawinięte dwie ramki po 44zw co daje 88zw tego uzwojenia czy wpływ na to może mieć złe nawinięcie cewki tej jednej fazy?
Witam. I tu jest Twój problem - bo cyt. <zmierzyłem prąd o wartości 12,1V.> - prąd jak mierzysz i w rzeczywistości jest w amperach (A), a Ty mierzysz napięcie a (V) woltach. Wiem (rozumiem), że to jest "tylko" Twoje złe nazewnictwo, tak jak pisanie o tzw. spawaniu instalacją oświetleniową jest tutaj nie mile widziane. W kładach, motorach, skuterach...
Witam Próbowałem rozebrać wspominany układ, co zakończyło się zniszczeniem, może ktoś wie gdzie znaleźć coś takiego po rozsądnej cenie, albo czym to można zastąpić, tak jak wspominałem może istnieją jakieś uniwersalne rozwiązania. Zastanawiam się nad możliwością dobrania napięcia wzbudzenia dla maksymalnej mocy na stałym poziomie, z tym ze nie wiem...
Witam Mam problem z honda FR-V, a mianowicie brak długich. Światła Xenonowe więc długie z przesłony. Przesłony na krótko działąją. Po odpięciu cewek z lamp napięcie na wtyczce jest ( mierzone miernikiem) Po wypięciu obu wtyczek od przesłon kontrolka sygnalizująca włączenie świateł drogowych na liczniku się zaświeca. Przy wpiętych niestety nie. Dysponuje...
kolego ja mam akurat aparat z jedną kostką. wszystko już było suszone itd. a chall jak by padł to by iskry wogóle nie było, więc napewno nie to. Mam podejrzenia co do cewki, oporności niby sie zgadzają ale po podaniu napięcia nie ma swojej sprawności i iskra jest ale za słaba i pod wpływem wtrysku paliwa oraz ciśnienia ginie.
i cewkę zapłonowa Rozumiem, że to cewka wewnątrz aparatu zapłonowego? W nim masz jeszcze moduł zapłonowy i czujnik położenia wałka rozrządu. Sprawdź, czy dochodzi napięcie na cewkę zapłonową. Sprawdź bezpiecznik F44. Sprawdź kody błędu - diagnostyka komputerowa lub poprzez zwarcie pinów (nie wiem jaką masz dokładnie wersję). Podaj dokładnie kod silnika.
"Owinięta" cewka to zapłonowa, "odkryta" do ładowania akumulatora. Do ściągnięcia koła zamachowego najlepiej używać ściągacza. Poprzez otwory w tym kole sprawdź wizualnie stan cewki tj. czy uzwojenie jest przegrzane a miernikiem sprawdź jego oporność. Brak ładowania wynika zazwyczaj z uszkodzenia regulatora, bądź pojedynczej diody. Sprawdź jakie napięcie...
Tam jest moduł typu CDI? Proszę o szczegółowe dane tego motocykla, rok produkcji, schemat. Jeśli jest typu CDI, należałoby sprawdzić czy czasami na któryś z pinów modułu nie przychodzi napięcie stałe z akumulatora (po stacyjce). Przy CDI bez powodu moduły nie stawiają w płomieniach. Poza tym do sprawdzenia wyłączniki zapłonu oraz cewka zasilająca na...
Witam, Chciałbym zamontować bynajmniej światło z przodu motocykla. Niestety moja Honda nie ma ani jednej części jeśli chodzi o oświetlenie. Wychodzą tylko kabelki z silnika. Posiadam prostownik KBP005, Napięcie znamionowe cewek - 6V. Jak dobrać regulator napięcia oraz czy będą musiał podłączać akumulator. Mam jeden na 6V ale taki malutki. Jako obciążenie...
Jak powinno wyglądać podłączenie stacyjki Honda1211. Czy po przekręceniu kluczyka do pozycji pierwszej cewka układu zapłonowego po stronie niskiego napięcia powinna być zasilana ? Jak powinien być podłączony regulator ładowania akumulatora ?
Zmieniane już były świece, cewki, kable z fajkami Rozumiem, że w tym motocyklu są dwie pojedyncze cewki na każdy cylinder? Myślę, że najprościej komputer byłoby sprawdzić oscyloskopem, sprawdzić jaki jaki jest przebieg napięcia sterującego jedną a potem drugą cewką i porównać... Kształt przebiegu może być też zmieniony przez uszkodzenie cewki, ale...
Miałem problem z zapłonem do silnika Hondy G100 (produkcja 1983 r)- brak iskry. Stwierdziłem, że cewka sterownicza daje napięcie (około 30V) a zasilająca nie daje napięcia. Po jej rozebraniu - niestety przez zniszczenie uzwojeń- stwierdziłem, że nie było połączenia końca uzwojenia z masą ze względu na poluzowanie mosiężnego nitu wprasowanego w otwór...
Rozwiązanie z MOSFET-em będzie tańsze od SSR-a. Można dać mosfeta na wyższe napięcie, może wtedy mały kondensator spłaszczyłby szpilkę przepięcia. Dioda równolegle do cewki wydłuży zanik prądu w cewce i zmniejszy częstotliwość pracy pompki (zmniejszy jej wydajność)
To niekoniecznie musi być tak skomplikowane.Kilka lat temu zaprojektowałem i wykonałem takie zasilanie awaryjne . Do instalacji 3 fazowej podczas zaniku napięcia dołanczany był agregat 1 fazowy 3,5kW marki honda.Użyłem do tego przekażników z cewkami 230 V ze stykami zwiernymi i rozwiernymi i prądzie przełanczania 20 A , wyłączników instalacyjnych i...
Witam. Mam problem. Posiadam maszynę w której zamontowany było silnik spalinowy robin Subaru Że względu na uszkodzenie postanowiłem wymienić na zamiennik Hondy G/X 390 Barracuda i zaczęły się schody w poprzednim jest zamontowany regulator napięcia dodam, że odpala się z rozrusznika i wychodzą dwa kable od cewki ładowania i połączone są z regulatorem...
nie moduł jest bez regulatora wmontowany bo wcześniej fabrycznie go nie było a cewki nie obracałem bo montuje ja tak samo jak była fabrycznie zamontowana. Postanowiłem zrobić dzisiaj mały test z cewką - a mianowicie owinąłem ja około 10 razy dookoła przewodem 1x1,5 mm i podałem napięcie stałe przy podłączeniu na jednej i drugiej cewce pojawia sie iskra...
Słyszałem o tych regulatorach, patrzyłem nawet jak one wyglądają i powiem że w miejscu gdzie większość agregatów ma zamontowany ten regulator czyli na końcu prądnicy pod metalową pokrywą u mnie jest taka jakby cewka na dwa piny/wsuwki, wielkością i wyglądem przypomina cewkę zapłonu od Simsona czy MZT-y. Jednak agregat jest jednofazowy, na jednym kablu...
Czesc. mam Honde Civic 1.4 benzynka-gaz 2007 UFO r 100000 k. przejechane . Szukałem na forach tego problemu nic nie mogłem znaleźć lub nikt nie potrafił pomóc .. Problem szarpanie podczas jazdy , podczas dodawania gazu .. Jestem mechanikiem maszyn produkcyjnych wiec zabrałem się do dziela z tym problemem i podzielę się tym z wami bo taki problem dotyczy...
Wiem czym jest połączenie szeregowe a czym równoległe, Podstawy elektrotechniki przez 2 lata w szkole:). Zastanawia Mnie czy dobrze rozumiem. Chodzi o to, że tranzystory Q1 i Q2 3dd15 są połączone szeregowe względem płynącego prądu dodatniego do akumulatora. Nie wiem czy dobrze rozumiem. A i zmieniłem wypowiedz z czasu 11:56.:) Masz rację, ale trochę...
Witam, W mojej Hondzie Civic '91 nie działają kierunki i awaryjki (tak kupiłem kilka dni temu). Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i działają. Sprawdziłem też przekaźnik - zwiera cewkę, ale na wyjście daje wartość napięcia 0.01V. Nie jestem biegły w elektryce samochodowej, wiec mam pytanie, czy ten przekaźnik dobrze działa? (obiło mi się o uszy, ze...
Witam. Jeśli nie ten dział, to proszę o przeniesienie. Buduje doświadczalnie mini agregat prądotwórczy, którym chcę zasilić kilka urządzeń działających na 24V przez przetwornicę podnoszącą napięcie i jednocześnie ładować akumulator samochodowy 12V. Od strony technicznej poradziłem sobie i uzbroiłem silnik hondy gx25 w rozrusznik, zamocowałem koło zamachowe...
Motor rozebrany do naga, i na nasze nieszczęście nie ma zewnętrznego modułu zapłonowego. Każdy jeden wtrysk i każda jedna cewka zapłonowa sterowana jak pisałem prosto z jednostki centralnej, wszystko zgadza się ze schematem. Kolejność byłą taka - motor ze wszystkim orginalnym, padł regulator napięcia (nie ładował), został wymieniony na nowy (w serwisie...
Witam kolegów. Staram się uruchomić zapłon w tym skuterze. Niestety stwarza mi to coraz większy problem. Uszkodzeniu uległa prawdopodobnie tylko cewka zapłonowa wysokiego napięcia. W załączniku zamieściłem schemat instalacji elektrycznej skutera. Jak widać iskra zapłonowa wytwarzana jest przy użyciu dwóch cewek. Pierwsza znajduje się przy magneto i...
Obserwuję temat (oba) od początku i się zastanawiam, czy moderator lub ktoś obeznany w tym też tylko obserwuje... Po pierwsze podłączenie regulatora, przewód od cewek do jednego konektora a przewód do świateł z drugiego - bzdura. Przez regulator napięcia nie przepływa prąd do świateł, a jest on równolegle połączony do obwodu cewka - światła, to jest...
Zakupiłem silnik od CBR 125 i musze go pilnie odpalić. Posiadam oryginalny moduł zapłonowy ale nie mam regulatora napięcia ani oryginalnej cewki WN. Mam cewki od innych pojazdów ale tam zasilanie cewki to ok. 80V. Mam kilka pytań. Czy mogę użyć swojej cewki zapłonowej (w CBR zasilanie cewki to +12V) oraz czy mogę zasilić moduł z zewnątrz tzn. Czy zamiast...
Witam. Mam moduł z Hondy Civic Nec MC-8132. Chciałbym go podłączyć do motocykla 125cc lecz nie wiem, gdzie od czego kabel powinien być, tzn kabelek od czujnika Halla, podłączenie cewki i napięcie z akumulatora. Jeśli ktoś mi może pomóc to proszę o jakieś odpowiedzi. Pozdrawiam. http://www.ignition-tw.com/stuff/en/16-h...
brak iskry na świecachPrzyczyną tej niewielkiej awarii lecz uciążliwej, był moduł znajdujący się w aparacie zapłonowym. Na schemacie instalacji elektrycznej do auta jest on opisany jako zapłonnik. Moja metoda postępowania polegała na zmoerzeniu napięcia sterującego dochodzącego do aparatu zapłonowego i stwierdzeniu, że te napięcie jest skolei pomiar...
sprawdzić cewka honda sprawdzić cewka wysoki napiąć honda cewka wysoki napiąć
koszt pompy wtryskowej kosiarka napęd honda automatyczne uruchomienie komputera
Oznaczenie T2/5 na BMS RYOBI - co oznacza? Blauberg czy Blaupunkt? Różnice w markach telewizorów