Jeśli cyrk zaczął się od zrobienia zbieżności, sprawdź w grupie (chyba 7) co pokazuje czujnik kąta skrętu na prosto ustawionej kierownicy. Jeśli pokazuje więcej jak +/- 5*, to może być tak, że sterownik ABS próbuje cały czas naprowadzić auto na prawidłowy tor jazdy dohamowując koło, bo nie "wie" że ma problem z korelacją czujnika przyspieszenia wzdłużnego...
Problem z ABS zniknie po rozwiązaniu problemu z czujnikiem skrętu. Czy możesz wejść w sterownik i sprawdzić czy rzuca jakimiś błędami? Czasami problem z tym modułem jest taki, że VCDS za nie poradzi sobie z tym i trzeba użyć VASa. Sam miałem kilka razy takie przypadkiem, że standardowa procedura kalibracji oraz VCDS nie dawały rady i dopiero po podpięciu...
No niby tak, tyle że jeśli od razu masz błąd, to sam czujnik i/lub jego podłączenie jest problemem, a nie złożenie. Kilka a-klas które robiłem z tym problemem, w większości brak połączenia, jeden czujnik trafił się uszkodzony, ale to skakał pomiar kąta. Fakt, nigdy nie miałem okazji go rozbierać, więc nie powiem na jakiej podstawie orientuje się w położeniu...
Witam Aby sprawdzić czujnik skrętu podłącz Vag uruchom silnik. Blok 44/08/02 Pozycja 1 pokazuje obroty pompy 1200-1300 Gdy będziesz krecił kierownicą obrotyn te powinny wzrosnąć do ~3000 jezeli nie wzrosna to masz czujnik skrętu uszkpodzony Pozdrawiam
Pompy niby nie słychać ale vag-com pokazuje że pompa ma 1300 obrotów i podczas kręcenia kierownicą obroty wzrastają prawie do 2500 tyś a wspomaganie nadal nie działa
Sprawdź pierw geometrie kół przednich zanim wymienisz CIM i prze kalibruj czujnik skrętu.
Ja też na początku miałem ten błąd co Ty.Teraz już go nie ma ale pojawił sie ten drugi.Sprawdź też w Vag jaki prąd pobiera pompa.Powinien wzrastać przy kręceniu kierownicą (tak samo jak obroty pompy). Czy prędkość obrotowa zadana pokrywa się z rzeczywistą? Sprawdź jak czujnik skrętu reaguje na mocne ruchy kierownicą bo od niego bym zaczął.
W związku z tym pytanie, czy czujnik skrętu jest rozbieralny? ROzbieralny tak, ale jego złożenie jest realnie niemożliwe. SPotkałem się z tym kilka razy, wystarczy wymienić skalibrować i tyle.
Dziękuję za odzew. Mam oscyloskop. Poćwiczę trochę i dam znać jakie rezultaty:)
Niestety nie mam dostępu do takiego samochodu, aby to sprawdzić, ale faktycznie brak zmian wartosci czujnika skrętu jest dziwny. Jeżeli brak jest wspomagania, to powinno wywalić jakikolwiek błąd. Czy pojawia się jakaś kontrolka ostrzegawcza na desce?
Jeśli starsza generacja, sprawdzić przekaźniki w silniku, jeśli nowsza, masz zapewne uszkodzony czujnik skrętu. Tak czy inaczej najlepiej zrobić diagnostykę.
Bez odpowiednich loginów nie przyjmie kodowania!!! Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni 1. 03 ABS 2. 11 LOGIN 09555 3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie) 4. 11 LOGIN 40168 [zerownie...
Te same twoje błędy u mnie tak opisane: 01130 (046A) -Działanie układu ABS. 00814 (032E) -Cewka ciśnienia układu hamulcowego N247. 00778 (030A) -Czujnik skrętu kół (G85). Napraw sprawdź.
a masz mozliwośc podłacznia komputera pod autko i sprawdzenia na bloku pomiarowym jaki kat jest przy kołach ustawionych na wprost? i czy ta "zółta kropka jest w okienku"? Jest bardzo wazne by zółta kropka pokrywała sie z zerowym katem ustawienia czujnika kata skrętu który mozesz sprawdzić na vagu inaczej nie uda Ci sie zrobić kalibracji czujnika i kontrolka...
Mitsubishi l200 nie działa kontrola trakcji oraz ABS , kontrolki mrugają, mruga także kontrolka hamulca ręcznego. Po podłączeniu skanera - błędy czujnika kąta skrętu, brak can. Wszystkie bezpieczniki oraz przekaźniki sprawdzone. Czujnik kąta skrętu, wymieniony na drugi, auto widzi kąt kierownicy. Wszystkie czujniki na kołach sprawne -odczutuje wartości....
Witam. Problem polega na tym, iż w aucie Opel Meriva gdy odpale auto i przekręce kierownice wyrzuca na desce kontrole trakcji. Wyczytałem na internecie iż uszkodzony może być czujnik skrętu kierownicy. Problem zaczął się gdy rozładował się akumulator do zera i teraz po nałądowaniu oto taki problem jest. Czy takim przewodem https://allegro.pl/oferta/kabel-interfej...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... Ale nie w kalibracji tkwi twój prblem.
Nie tu problem, problemem są zanieczyszczenia. Jeden komplet nie widzi przerwy. Sam kiedyś pół dnia spędziłem na tym. Co do ustawienia, nie podpowiem, rozbieralem celowo i poznaczyłem.
Witaj Ruszyłem z tematem i naprawa przeszła pomyślnie. Wszystko działa. Zakupiłem wcześniej czujnik kąta skrętu i gdy przyszły cieplejsze dni wziąłem się za robotę. Opiszę to jak najbardziej szczegółowo jak to zrobiłem. Najpierw przygotowałem potrzebne narzędzia i zapakowałem je do bagażnika. Potem pojechałem w takie miejsce które jest równe, płaskie...
Jeżeli kierownica nie jest na wprost i czujnik pokazuje 20 stopni skrętu podczas jazdy prosto, to normalne, że ESP się wywali. Napraw to i będzie OK.
Czy masz ESP?
pewnie 3166
Unterbrechung / Kurzschluß -przerwa/zwarcie
Jakiego "prądu" spodziewasz się w czujniku kąta skrętu? Tak z ciekawości pytam... Bezpieczniki wszystkie sprawdzone?
Czujnik położenia/skrętu w kolumnie kierowniczej. Być może wystarczy zrobić kalibrację - najlepiej Tech-em, Oczywiście trzeba najpierw sprawdzić akumulator i alternator (napięcie ładowania). Wspomaganie jest bardzo wrażliwe na wahania napięcia.
A WSC masz numer czy same zera? Jeśli same zera to musisz zmienić choćby na 1234, całą operację kodowania wykonuje się za jednym razem łącznie z kalibracją czujnika kąta skrętu inaczej nie zakodujesz. Skąd masz login jak nie masz wlepki? Możesz sprawdzić 07842/06812
montowałem kilka i nigdy jeśli nie było na żółtym nie grało ale raz miałem taki problem więc włożyłem do auta i próbuje kropka na żółtym krece w lewo w prawo i tasma nie poszła czemu niewiem spróbuj może sie uda
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
Oba te systemy ze sobą współpracują, jednak wykorzystują inne grupy czujników, elementy wykonawcze są takie same (czyli pompa ABS) ale ESP ma np czujnik kąta skrętu kierownicy i czujniki przyspieszenia bocznego, więc trzeba podłączyć się do SD i sprawdzić jakie ma błędy, stawiam na ten pierwszy czujnik.
Wejdź w parametry Torgue Sensor.Powyżej np.+- 0,30 nM może sama skręcać(ściągać).
ECU silnika wysyla info o momencie obrotowym i mocy do modulu ABS (kontroli trakcji). Jezeli wartosci skacza to wylacza sie kontrola. Glownym powodem tego sa wtryski, bo z ich dawkowan jest wyliczana wartosc mocy/momentu dla ABS.
Ty sobie chyba żarty robisz. VAG, słowo adresowe 44 ( pomoc w kierowaniu) funkcja 01 i pokaże czy lenkhilfe koyo czy lenkhilfe TRW
1. Może masz licznik od innej bmw i to jest przyczyna twojego problemu? Numer vin licznika nie zgadza się z modułem DSC i stąd mogą być twoje problemy kolego:) sprawdź czy numer vin licznika jest taki sam jak w innych modułach? 2. Może musisz dokonać kompensacji czujnika kąta skrętu (patrz czujnik kąta skrętu) ( Nie patrz "schematowo" bo jak tak będziesz...
No i błąd od poduszki sam nie wyparuje. Nie wiem co to za metoda wymieniać aż się trafi, naprawę rozpoczyna sie od diagnozy - to nie totolotek że się jedzie na chybił-trafił...
Co dalej ? proponuje sprawdzić czy napięcia dochodzą do pompy i sprawdzić czujnik skrętu. Ma kolega dostęp do VAG'a ?
wchodząc w zakręt przy ok.70 km/h a jak sprawdzić czujnik skrętu,ja sprawdzałem koła na wprost kierownica prosta odczyt 0 kręconc w lewo lub prawo wskazuje +/- pomiar czujników kół robiłem na parkingu prędkość max 20 km/h. powyzej 30km/h komputer wychodzi z diagnozy
Zasilanie wygląda ok. Czujnik skrętu masz w maglownicy w górnej części dystrybutora. Spróbuj połączyć się testerem z pompą, ale wcześniej odepnij główną wtyczke zasilania z pompy tą dwu pinową. Dla pewności, sprawdź jeszcze bezpieczniki. W tych pompach najczesciej palą się mosfety od nadmiernego przeciążenia, tym bardziej ze auto jest po dzwonku :-)
Kolega Ryszard ma jedną odpowiedź na wszelkie bolączki związane ze skuterami i wózkami Meyra - programator SP1, a to, że sterownik ulegnie rozprogramowaniu jest tak prawdopodobne, że w tym m-cu 3 razy pod rząd wygram w totka. Życzyłbym sobie :) Nie wiem jak to w wózkach Meyry, ale w skuterach Cityliner w podwoziu jest tzw czujnik skrętu, takie małe...
raczej 0691
Do sprawdzenia czujnik kąta skrętu. Daj dokładny opis błędów ze wspomagania.
Były różne pedały, z dodatkowym kablem od wyłącznika lub bez dodatkowego kabla. W wielu przypadkach przełącznik działa tylko mechanicznie, po pokonaniu oporu rezystancja zmienia się o ponad 100% normalnego działania. Czujnik skrętu kierownicy wbudowany jest w przełącznik zespolony, idzie do niego dodatkowa sześcio stykowa czarna wtyczka. Czujnik skrętu...
Abs się nie swieci i chyba łączy się z abs robiłem adaptacje ale nic nie dawało bo nie mam odpowiedzi ze wspomagania I nie wiem co dokładnie sprawdzić żeby była pewność że to silnik wspomagania
:arrow: post #7 w tym temacie...
Niby bezpiecznik sprawdził mechanik 70a jest dobry
A może to wina czujnika kata skrętu? Podobno wychodziły dwa rodzaje tych czujników montowanych w maglu. Dodano po 2 Dziki kolego za odpowiedz. Czyli tak jak myślałem tylko nie dopisałem😁. Co proponujesz? Miałeś jakieś doświadczenie może w tym temacie? Czy muszę szukać pompy o takich numerach jak moja? Dodano po 1 Sprawdziłem teraz i czujniki...
Być może dostaniesz się do wtyczek po wyjęciu zaślepki zderzaka lewego halogenu.Albo odłączyć bezpieczniki.Ale wcześniej miernik w dłoń i posprawdzać pobór prądu i ładowanie.Do tego sprawdzenie akumulatora.
Sprawdź w parametrach rzeczywistych jak reaguje czujnik kąta skrętu.
Jeśli taśma jeszcze cała to sprawdź jego ustawienie. Jak przestawiony o obrót to go ustaw i sprawdź czy sie kalibrację da zrobić. Czujnik skrętu mechanicznie sie nie uszkodzi, jedynie może sie zablokować programowo.
A stan płynu do wspomagania sprawdziłeś?
Jak czujnik lutowany to kalibracji nie zrobisz, wymienialem tego trochę i zawsze była zabawa z ustawieniem czujnika na ośce kolumny. Opis wyżej jest ok. Trzeba naprawdę dużo cierpliwości. Do tego występują dwa rodzaje czujnika jeden do wersji z esp i drugi bez. Wersja z esp to zintegrowany czujnik skrętu z czujnikiem momentu. Czujnik skrętu da się kalibrować,...
Pod Vaga podłączam dopiero 28 czerwca ( wcześniej brak terminów). Także mam jeszcze parę dni na dokonanie oględzin we własnym zakresie. Wiadomo jak to jest w servisie - lepiej wiedzieć wcześniej co jest grane i wszystko samemu sprawdzić, bowiem sevis Plichty kasuje jak za "zboże". Dlatego zadałem pytanie o bezpieczniki :| Z ostatniej chwili: Aby sprawdzić...
Problem jest taki że mechanikowi trzeba zapłacić. A ze zmierzeniem potencjometru sobie poradzę. I po to moje pytanie czy jest tam jakiś układ elektroniczny czy to zwykly potencjometr. Z dostępem do niego nie jest źle więc i wymienię go sam jak bedzie trzeba. I tu moje drugie pytanie czy można zastapic go czujnikiem o innym numerze. To chyba logiczne...
Czujnik kąta skrętu kierownicy wykrywa błąd przy odchyleniu powyżej 5 stopni podczas jazdy na wprost. Pierwsze proponuje sprawdzić geometrie następnie wykonać kalibracje czujnika kąta skrętu ;)
w obudowie tasmy jest malutki otworek tam widac chyba biale oznaczenie trybika jak ustawiona jest na wprost
Witam. Mam problem z Golfem Plus a dokładniej z czujnikiem kąta skrętu kierownicy. Po podłączeniu komputera pokazuje błąd "czujnik dźwigni regulacyjnej brak komunikacji". Diagnozowane autocom 2020. Błąd ten widnieje w sterowniku wspomagania kierownicy i ABS. Na desce rozdzielczej świeci się żółta kontrolka kierownicy i ESP. Czujnik został wymieniony...
Czujnik pewnie wyszedł poza zakres i się zablokował. Miałem to samo , dopiero wymiana czujnika pomogła..
pytanie za 100 punktów gdzie dorwałeś szczotki bo mam ten sam problem
Auto sprowadzone, pewnie będzie uszkodzony. Zwijak używka ok.100zł. Nowy zamiennik 60
Złącze czujnika skrętu pod kierownicą w sterowniku kolumny.
Jeden przewód do czujnika skrętu zwrotnicy, a zawór z pod teleskopu prawdopodobnie do blokady, trzecia rurka do hamulca, sprawdź zawór hamulca, możliwe ze się zawiesił. Może to powodować blokadę przednich kół.
jak raz wyszedł po za zakres to jest na stałe uszkodzony,Albo drugi albo naprawa tego po przez edycję eeprom,
Dziękuję. Przekonałem się o tym dzisiaj ale udało się sprawdzić taśmę 4-ro żyłową jej ciągłość . Pozdrawiam
czujnik naprawiony, błąd nie wyskakuje.
A sprawdziłeś czujniki skrętu na obu osiach? Pozostał Ci jeszcze błąd EBS na pierwszej osi , zadurza różnica ( ponad 10%) zużycia koców. Błędy EBS wpływają na pracę osi kierowanych.
no to może by tak ten tranzystor wymienić lub przynajmniej sprawdzić
Tak dokładnie
Ja wyjaśnię, a zapewne komuś się przyda. Po założeniu nowego czujnika podpinamy NCS Expert: - łączymy się przez dowolny moduł, np. moduł świateł - wybieramy moduł czujnika kąta skrętu LWS - przekodowujemy pustym plikiem MAN. - zamykamy NCS i przechodzimy do Isty - wykonujemy kalibrację czujnika kąta skrętu - kalibrujemy DSC - usuwamy błędy W Isty problem...
Szczerze mówiąc nie sprawdzałem ale gdy to zrobię napisze, chciałem się przygotować do większej inspekcji ponieważ myślałem ze jest jakiś czujnik na kierownicy. A znasz się na tym ? Tak pod kierownicą są dwie blaszki i jak skręcasz to się stykają i zapalają żarówkę. Nie szukaj tych blaszek bo to był żart. Masz czujnik skrętu, z niego info idzie do...
Witam. Mam problem z laguną 2 2002 r a dokładnie z ESP i ABS temat zamieściłem na forum laguny, ale nikt mi nic nie podpowiedział może tutaj się uda ok może zacznę o początku żeby nakreślić pełny obraz sytuacji. Od jakiegoś czasu ciągle świeci mi kontrolka esp+ servis+ abs. Podłączyłem kompa program ddt2000 i zobaczyłem że nie mam wartości z czujnika...
No to pewnie do wymiany będzie czujnik kąta skrętu.
Kable z kostki wypnij. Sprawdź też co widzi czujnik skrętu.
To nie ten czujnik obrotów bierze z tego z tyłu, a czujnik skrętu WOM ma znaczenie w czasie kalibracji.
Post typowego Rysia z Klanu - "Zepsuło mi się auto co mam robić?" Zlituję się ale istnieje coś takiego jak wujek google i opcja szukaj nawet na Elektroda.pl Nie zdziwię się jak kolega zapyta jak zrobić nastawy podstawowe 00778 - Czujnik kąta skrętu (G85) 00778 - Czujnik kąta skrętu (G85) Możliwe przyczyny Czujnik kąta skrętu (G85) Ustawienie podstawowe...
Wspomaganie to może być czujnik skrętu w kierownicy ;)
Nie przyjmie Ci kodowania 00000 bo to oznacza że kodowanie wypadło z pompy. Teraz musisz kombinować i dobrać odpowiedni kod do swojego systemu oczywiście poprzedzajac go odpowiednim loginem. Podaj jaka masz skrzynie i rozmiar kół. http://wiki.ross-tech.com/index.php/Audi... wystarczy sprawdzić w kodach wyposażenia...
Witam Aby sprawdzić czujnik skrętu musisz podłącz Vag uruchomić silnik. Wybierasz Blok 44/08/02 Pozycja 1 pokazuje obroty pompy 1200-1300 Gdy będziesz krecił kierownicą obroty te powinny wzrosnąć do ~3000 jezeli nie wzrosna to masz czujnik skrętu uszkpodzony Czujnik ten znajduje się na przekładni kierowniczej .Aby się do niego dostać należy zdemontować...
jest zepsuty czujnik pozycji....
Wielkie dzięki ale to nie ten rocznik, dorwałem gdzieś jakiś opis i co nieco sprawdziłem.
Czujnik siły skrętu (steering torque) i czujnik kąta skrętu (steering angle) to dwie różne rzeczy. Jak auto stoi z kierownicą na wprost, to oba powinny pokazywać 0. Jeśli tak jest, to przyczyna ściągania nie leży w kalibracji czujników. Możesz mi wyjaśnić, co ustawiają komputerem po ustawieniu geometrii? Co powinienem zrobić? Mówili mi, że jeśli nie...
Jeśli uszkodziła się część nadawcza (dioda LED) a nie odbiorcza (podwójna fotodioda) to możesz użyć diody np. ze starej myszki komputerowej (kulkowej), ważne jest tylko ustawianie soczewki na odpowiednim poziomie. Z drugiej strony - czy warto amatorsko naprawiać coś od czego zależy nasze bezpieczeństwo?
Auto uruchomione, przyczyną była cewka zapłonowa. Mam natomiast inny problem. Musiałem zdjąć kierownicę i ciężko schodziła i pociągnąłem kierownicą za wtyczkę i rozpiął się czujnik skrętu. Złożyłem to do kupy ale świeci się teraz na lewym zegarze trakcja (samochód w poślizgu) a na prawym T/C. Na bank musiałem coś źle poskładać. Zdjalem kierownicę, obróciłem...
Witam oto opis jak zaadoptować czujnik skrętu
Pierwsza myśl to jest zbieżność, jeśli Kolega twierdzi i jest pewny że została ustawiona dobrze to możemy ją wykluczyć chwilowo. Jakie tam jest wspomaganie ? silnik elektryczny na kolumnie kierowniczej czy elektryczno hydrauliczna pompa ? Dorze by było sprawdzić czujnik skrętu bo w jednym i drugim powinien występować, sprawdzić jego parametry na żywo,...
Te Merivy mają wadę czujniki skrętu. Wycierają się w nich suwaczki, siadają sterowniki wiązki w kolumnie kierowniczej koszt wymiany ok.800 zł
Spraawdź PW
Były koyo i TRW a czujnikiem skrętu kół i bez.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/st... tu masz opisane ale przed kalibracja dokładnie ustaw zbieznosc kół i przejedz sie kawałek czesto sam sie wtedy kalibruje bez komplikacji
Czy kierownica przy jeździe na wprost jest równo ustawiona? Czy w ESP są jakieś błędy? Prawdopodobnie będzie to wina złego ustawienia czujnika kata skrętu Podłącz kompa i sprawdź wartości czujnika kata skrętu na wprost i w skrajnych położeniach kierownicy. Odpowiedz sama sie nasunie.
Czujnik obrotów kierownicy jest na kolumnie kierowniczej, pod manetkami kolumny, przykręcony na trzy śróby torx. Trzeba wymontować kolumnę by go wyjąć.
Temat wiekowy ale pozwolicie że nie będę zakładał nowego postu tylko się podepnę. Mam ten sam problem. Jak można sprawdzić czujnik momentu skrętu. Czy jeśli to wina czujnika to jest on wymienny czy trzeba wymieniać cały układ wspomagania.
Odświeżam ,jest sposób żeby sprawdzić czujnik kąta skrętu 1k0 959 654 /mam trzeci już czujnik ,w blokach pomiarowych nic się nie zmienia trzeba go adaptować ? standardowa procedura nie idzie Z góry dzięki pozdr Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl Control Module Part Number: 1K0 907 379 K Component and/or Version: ESP FRONT MK60 0104...
Nic nie robisz prócz wymiany i musi działać,ew. Kalibracja czujnika skrętu
Użyłem 5054a z ODIS 8.1.3. Wgranie tego samego flasha (5N1909144S_1501_BP) nie usunęło błędu 03375. Sprawdziłem też starszą wersję 5N1909144R_1401_BP - też bez zmian. Dopiero wgranie softu bez "BP" w nazwie usunęło błąd, użyłem 5N1909144N_1101 po czym wgrałem z powrotem 5N1909144S_1501_BP i do tego te same krzywe charakterystyk. Błąd 03375 zniknął....
Benzyna czy diesel bez różnicy. Tylko były SMI/koyo oraz trw. Tu różnica w czujniku skrętu.
Po odłączeniu akumulatora na kilka godzin kąt kierownicy powrócił do ustawienia prawidłowego (0 stopni w programie Lexia).Serwisant z ASO powiedział że może być uszkodzony przełącznik zespolony w którym jest czujnik - okresowy brak kontaktu z komputerem. Sprawdziłem styki-muszę obserwować błędy.
Masz jakieś numery tego czujnika? Na znanym portalu jest oryginał ale 400zł. Wiem gdzie mają podróbki za 280zł.
Sprawdź wspomaganie kierownicy, czujnik skrętu.
Moim zdaniem to wina tych suwaków pod kierownicą (czujnik skrętu). Miałem kiedyś identyczny problem i wymiana tego pomogła.
Tam jest potencjometr, czujnik skrętu kierownicy, musi być ustawiony "na zero" bo inaczej wspomaganie zacznie działać samoistnie
Sprawdź czy nie piszą o kalibracji czujnika skrętu w tym wozie.
sprawdzić czujnik skrętu miernikiem sprawdzić czujnik skrętu fabia czujnik skrętu passat
sterownik astra delco terma baterie schemat instalacji zafira
klimatyzator galanzu klimatyzator galanzu
Wymiana drzwi kierowcy w Opel Corsa C - krok po kroku Klawiatura wypiekacza Kenwood BM350 - opis funkcji