Witam Aby sprawdzić czujnik skrętu podłącz Vag uruchom silnik. Blok 44/08/02 Pozycja 1 pokazuje obroty pompy 1200-1300 Gdy będziesz krecił kierownicą obrotyn te powinny wzrosnąć do ~3000 jezeli nie wzrosna to masz czujnik skrętu uszkpodzony Pozdrawiam
Pompy niby nie słychać ale vag-com pokazuje że pompa ma 1300 obrotów i podczas kręcenia kierownicą obroty wzrastają prawie do 2500 tyś a wspomaganie nadal nie działa
Skoda Fabia 2001: przygasanie świateł, falujące obroty i zapalająca się lampka wspomagania. Czy to problem z alternatorem, akumulatorem czy czujnikiem kąta skrętu?
Gdzie znajduje się czujnik położenia kierownicy G85 w Skodzie Fabia 1.6 TDI 2014? Szukam dokładnej lokalizacji i informacji o demontażu oraz kalibracji po wymianie.
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
Witam. Z tego co mi wiadomo to nie bedzie wina czujnika tego ktory jest w listwie kierowniczej. Problem na moje tkwi w adaptacji pompy do reszty idzie to przekodowac. Wymienialem pompe w Seat Ibiza a to ta sama pompa, niewiem czy masz tam ESP ale po zmianie pompy tez nie chciala dzialac. Nie mialem w tym momencie kabla do diagnostyki wiec dokladnie...
Czy masz ESP?
Być może dostaniesz się do wtyczek po wyjęciu zaślepki zderzaka lewego halogenu.Albo odłączyć bezpieczniki.Ale wcześniej miernik w dłoń i posprawdzać pobór prądu i ładowanie.Do tego sprawdzenie akumulatora.
Jakiego "prądu" spodziewasz się w czujniku kąta skrętu? Tak z ciekawości pytam... Bezpieczniki wszystkie sprawdzone?
Oczywiście że czujnik kąta skrętu do wymiany.
Benzyna czy diesel bez różnicy. Tylko były SMI/koyo oraz trw. Tu różnica w czujniku skrętu.
no to może by tak ten tranzystor wymienić lub przynajmniej sprawdzić
Witam szanownych forumowiczów! Mam nastepujący problem ze wspomaganiem Fabi 1,4 mpi comfort 2001 rok - w czasie jazdy lub na postoju (silnik pracuje) zaczynają przygasać wszystkie światła, a po krótkim czasie wyłącza się wspomaganie ( świeci lampka wspomagania). W czasie przygasania świateł ( samochód stoi ) słychać jak pompa wspomagania pracuje, tak...
Witam mam problem z czujnikiem kąta skrętu w fabii 2 2012r 1.2 Błędy jakie mam to 00778 czujnik kąta skrętu brak komunikacji. Auto jest po wypadku i w sterowniku jest informacja o zderzeniu czołowym. Czujnik nie pokazuje żadnych parametrów. Podmieniłem czujnik kąta skrętu i dalej bez zmian. W ABS mam błędy od czujników prędkości przednich kół (przerwany...
witam niewiem gdzie znajduje się czujnik skętu w skodzie Fabia pomocy
Co dalej ? proponuje sprawdzić czy napięcia dochodzą do pompy i sprawdzić czujnik skrętu. Ma kolega dostęp do VAG'a ?
Do sprawdzenia czujnik kąta skrętu. Daj dokładny opis błędów ze wspomagania.
potwierdzam czujnik skrętu
czujnik skrętu, pompę wspomagania. Wiązki sprawdzone- bez uszkodzeń Albo zaopatrujesz sie na szrocie albo beztaleńcie całkowite.
to na pewno czujnik skrętu tylko trzeba sprawdzić jaki bo są dwa rodzaje!
Na wolnych obrotach wspomaganie włącza się samoczynnie powodując chwilowy duży spadek napięcia (przygasanie świateł). Przy manewrowaniu na parkingu wspomaganie nie jest płynne. Płyn w zbiorniku ok. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu czujnika skrętu ?
jets to model z 2008r idą tam trzy kable w pierwszym od lewej jest minus a w dwóch następnych to + 12 napięcie na zasilającej środkowej kostce jest natomiast niewiem co i jak sprawdzić na tej prawej kostce, domniewam że idzie do czujnika skrętu ale jakie tam powinny być wartości i jak je sprawdzić to płacz niepłacz niewiem. :(:cry:
Ja mam identyczny bląd 1290. Wspomaganie chodzi, czasami lekko przycina. Czujnik podmieniłem na uzywany i dalej ten sam błąd a dojscie do niego jest beznadziejne wiec szkoda tylko roboty. Chyba że trzeba go jeszcze jakos zaadoptować ? Płyn w pompie w normie, błedy kasuje ale wracają. Nie wiem czy zmieniać pompe... Wiązka na podłużnicy sprawdzona, izolacje...
tak są zamienne i trza je skalibrować
wymień czujnik skrętu .. pozdrawiam
Vagiem w parametrach zobacz czy czujnik skrętu działa.
Witam. Dostałem do naprawy Ibizę 1.4 2010r na wspomaganie. Auto dostałem od mechanika, który wstawił nową pompę (nie używkę) bo stara podobno przestała działać. On wsadził nową i niestety kontrolka kierownicy świeci na desce. Wspomaganie jest ale ciężej się kręci. Pompę słychać pod spodem w czasie kręcenia kierownicą. Podłączałem KTS-a, CDIF-a, VAGA...
Unterbrechung / Kurzschluß -przerwa/zwarcie
A jak odepniesz czujnik kąta skrętu? Ja miałem to samo w fabii, pompa chodzi cały czas i na walniętym czujniku nie przyspieszała, ale prąd rósł...
Witam Pompa -zasilanie jest Na CAN po kluczuku prąd jest na wszystkich pniach we właściwym napięciu Rozebrałem pompę i tranzystory sprawne wylutowałem sprawdziłem i wlutowałem. Kondensatory sprawne. Kontrolka zapala się gaśnie przed uruchomieniem -prawidłowo. Kontrolka po uruchomieniu zapala się i brak wspomaganie pompa się nie kręci Czujnik skrętu...
Miałem taki sam problem z mruganiem świateł Skoda Fabia 2001. Walczyłem z usterką przez pół roku, sprawdzono wiązkę elektryczną, sprawdzono pompę wspomagania, wymieniono czujnik skrętu cztery razy(gwarantowano w sklepie i w serwisie, że część jest nowa, niestety okazało się że są to części wadliwie regenerowane-całkowita lipa. Dopiero wymiana czujnika...
Do sprawdzenia jeszcze trzecia kostka od czujnika skrętu który znajduje się w przekładni . Jeżeli ktoś z kolegów ma wiedzę jak go sprawdzić to proszę o informację Awaria czujnika nie będzie powodować braku i błędów komunikacji.
Zależy czy masz pompę TRW czy Koyo tak,to wiem . To zapytam inaczej:jest inny sposób na sprawdzenie jaka jest pompa niż włażenie pod samochód ?? :-)
Wyłączyło się wspomaganie przy zawracaniu, nie mogę się połączyć ze wspomaganiem przez kabel diagnostyczny. Sprawdziłem wiązkę elektryczną. Sucha, prąd dochodzi do pompy, sprawdzone. Czy na pewno pompa padła czy jest nadzieja, że czujnik skrętu? Jak sprawdzić? Szukałem na forum i już sam nie wiem czy zamawiać nową pompę Koyo? Czy jest jeszcze jakaś...
Pod Vaga podłączam dopiero 28 czerwca ( wcześniej brak terminów). Także mam jeszcze parę dni na dokonanie oględzin we własnym zakresie. Wiadomo jak to jest w servisie - lepiej wiedzieć wcześniej co jest grane i wszystko samemu sprawdzić, bowiem sevis Plichty kasuje jak za "zboże". Dlatego zadałem pytanie o bezpieczniki :| Z ostatniej chwili: Aby sprawdzić...
VAG-iem można sprawdzić co jest przyczyną złego działania, można sprawdzić jaki prąd pobiera pompa, jakie są wartości prędkości skręty kierownicy; w czujniku znajduje się procesor itp. opis procesora to około 150 stron
Korzystam z CDIF i nie pamiętam dokładnie opisu pozycji w poszczególnych blokach, ale jestem pewien, że można sprawdzić kąt skrętu kierownicy i prędkość kręcenia. Jeżeli ustawisz ja na wprost i nie ruszasz to wartości powinny wynosić 0.
Witam, Auto to fabia z 03 r z 1.4 tdi na pokładzie. wspomaganie to koyo Problem jest taki ze raz jest wspomaganie raz nie ma, 1. olej jest ok 2. Zasilanie na pompie tez 3. wiązka w podłużnicy sprawdzona 4. czujnik kata skretu kier w module wspomagania 44( widzi reakcje na kierownice) chociaz w centr zesp elektr 09 i canie 19 wywala bład braku komunikacji...
Sprawdzić czy na interfejsie diagnostycznym widać ruch kierownicy w obie strony oraz to samo z prądem pobieranym przez pompę. Możliwe że jest coś nie tak z czujnikiem skrętu który nie rozpoznaje ruchu kierownicy w lewo.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64... miałem to i udało się naprawić po wymianie czujnika skrętu.
Komp powinien pokazać Ci gdzie jest problem. Kiedy miałem fabię, miałem podobny problem. Czasem wspomaganie się wyłączało, stojąc na światłach słychać było dźwięki wspomagania tak jak bym szybko ruszał kierownicą lewo - prawo itd. Do wymiany u mnie był czujnik skrętu
Wymieniłem czujnik skrętu w Fabii I 2001. Typ czujnika 6Q1423291. Założyłem zamiennik SPARK AUTOMOTIVE. Skasowałem stary błąd i układ wspomagania działa na nowym czujniku. Nie wyrzuca mi już błędu. Zauważyłem jednak inny sposób pracy pompy wspomagania. Pracuje głośniej bo reaguje gwałtowniej na ruchy kierownicy. Na starym, oryginalnym czujniku praca...
Wymiana czujnika skrętu pomogła.
Czujnik skrętu do wymiany.
Zdejmij nadkole i sprawdź ciągłość kabla do sterownika wspomagania do czujnika skrętu kierownicy , kiedyś miałem taki problem , kawałek nowego przewodu na czujnik , troszke kontakt sprayu we wtyczki i wspomaganie działa jak należy :)
Coś było robione czy wykazało błędy bez twojej ingerencji?Masz tam między innymi ; moduł kontrolny kół napędowych - brak sygnału,napięcie akumulatora -słaby sygnał,moduł kontrolny kod bezpieczeństwa, poziom selektora- brak komunikacji no i czujnik skrętu - brak komunikacji.
To pompa HPI Koyo.Np.na korku będzie napis.Nie są w praktyce zamienne wprost.TRW na inne mocowanie i czujnik kąta skrętu.
Nie podałeś z którego roku jest Twoja Fabia?Dobrze by było lo gdybyś przed naprawą poprosił o tekst wydruku błędów z układu sterowników wspomagania.Pompę wspomagania przy maksymalnym skręcie słychać w prawie każdym aucie przy zimnym silniku.Jesli wymiana pompy nie przyniosła spodziewanego przez Ciebie efektu to przyczyną mrugania swiateł jest -słaby...
Mam podobny problem z czujnikiem skrętu w Fabii 1,4MPI z 2000r Czasami zapala mi się kontrolka wspomagania kierownicy, innym razem nie. Podobno przyczyna może tkwić w braku płynu w zbiorniku wspomagania. Czy ktoś wie, gdzie znajduje się ten zbiorniczek? , jaki płyn należy dolać (jego nazwa lub symbol) i gdzie go mażna kupić? Przepraszam jeżeli odbiegam...
Często wysiada czujnik skrętu koła kierownicy , połączyć sie trzeba z CAN tam wywala błąd kierownicy. Nie wiem te VAG-i z Allegro mogą się połączyc z CAN. Ja używAM KTS-a i tam błedy wywalało w CAN
Wyjmujesz wspomaganie rozkręcasz do płyty i mierzysz przejścia między bolcami wtyczki a płytką bo tam najczęściej gnije i sam układ nie wie że ma startować. Chodzi tu o wtyczkę z przewodami can i zasilaniem po 15 a nie od czujnika skrętu.
Wiązka, czujnik skrętu, pompa zamoczona...
Witam Aby sprawdzić czujnik skrętu musisz podłącz Vag uruchomić silnik. Wybierasz Blok 44/08/02 Pozycja 1 pokazuje obroty pompy 1200-1300 Gdy będziesz krecił kierownicą obroty te powinny wzrosnąć do ~3000 jezeli nie wzrosna to masz czujnik skrętu uszkpodzony Czujnik ten znajduje się na przekładni kierowniczej .Aby się do niego dostać należy zdemontować...
Pompa wyjęta. Ale nasunęło mi się pytanie. Jak sprawdzić czy czujnik kąta skrętu jest sprawny mam taki https://obrazki.elektroda.pl/2374010700_... pod które piny podpiąć miernik.
Witam, kupiłem dla siebie Skodę Fabię z 2004r lekko pacniętą z lewego przodu. Wszystko ładnie pięknie, lecz problemem jest niedziałająca pompa wspomagania. Sprawdzałem wiązkę, jest ok, czujnik skrętu w VAG na blokach pomiarowych wskazuje ze działa. Komunikacja z pompą jest, lecz pompa nie startuje, wyskakuje błąd 00566. Będę wdzięczny za pomoc.
Trzeba by Fabię podłączyć do jakiegoś VAG'a i sprawdzić sławetny czujnik G250 (czujnik kąta skrętu kierownicy), popatrzeć na pobór prądu, popatrzeć i posłuchać czy pompa pracuje mimo wszystko (czy dostaje napięcie zasilania) ... no i potem to już albo naprawić (to lepiej i taniej) albo wymieniać czujnik lub pompę (to gorzej i drożej) Mimo wszystko życzę...
Zacznij od sprawdzenia zasilania pompy. Na grubych przewodach stałe 12 V oraz jeden przewód tam jest na którym powinno być 12V po odpaleniu i 2 przewody Can i jeszcze po prawej chyba wtyczka do czujnika skrętu. Jeżeli zasilanie jest to pompa do wymiany.
Sprawdzić błedy, wykasować, jazda próbna, sprawdzić błedy co powróci, sprawdzić, wymienic, za adoptować, skasować błędy, pojezdzić, sprawdzić błędy. Tak w skrócie. "Niedawno zapaliły się kontrolki Abs i Asr (nie działa abs esp asr). Komp pokazuje błąd 778 czujnik kąta skrętu g85 brak sygnału.Nie można usunąć błędu,adaptować czujnika,błąd logowania 40168"...
Żarówki dzisiejsze to syf.Popatrz choćby na "domowe" ile działają.Wątpię by tutaj w motoryzacji było lepiej.Choć w takiej skodzie zmierzył bym napięcie ładowania.Bo pompa wspomagania powoduje wahania napięcia w instalacji.Wtedy gdy np uszkodzony jest czujnik skrętu.
Czy jak wymieniałeś czujnik skrętu sprawdziłeś czy nie są zardzewiałe te 2 tarczki w przekładni,a i jeszcze jedno jeśli kupowałeś czujnik w serwisie to sprawdz czy na końcu nr. części niema oznaczenia X. Jak masz takie oznaczenie to czujnik jest po regeneracji i te nie zawsze działają jak należy.Miałem kilka takich przypadków.
Witam, posiadam fabie tylko 1.9tdi gdzie znajduję się czujnik kąta skrętu i jak do niego dojść? z góry dziękuję za odpowiedź
no niestety, ale nieobeznany w temacie nie zrobi samemu za wiele. Możesz czy dochodzi zasilanie na pompę. Jeśli tam jest ok, to może być usterka czujnika skrętu na kolumnie kierowniczej. diagnoza niezbędna.
brak kontrolki uszkodzony regulator Raczej kabelek urwany przy skrzyni albo wiązka na grodź-podłużnica. - czy po przekręceniu stacyjki powinna na chwilę pojawiać się kontrolka wspomagania? Tak, raczej tak. obstawiam czujnik skrętu Przygasają światła jak kręcisz kierownicą. Olej sprawdzony ? Jakieś błędy ??
Trzeba sprawdzić VAGiem czujnik skrętu, pompę też, ale te pompy to się naprawia, podobno padają tam MOSFET'y, ciężko zdobyć, ale da się. Poszukaj na grupie, ktoś to opisywał swoje boje z tą pompą. http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=205...
prima aprilis już było.
W Fabii jest wspomaganie elektro-hydrauliczne, tzn. pompa jest elektryczna, a cała reszta już prawie normalna hydrauliką pędzona. Cały pic w tym że pompa znajduje się w lewym przednim rogu samochodu ukryta pod zdeżakiem, więc oczywiście po nawet małej stłuczce jest do wymiany. CZasami wystarcza wymiana samego zbiorniczka płynu hydraulicznego(jest zakładany...
Mam pytanie czy pompa wspomagania układu kierowniczego KOYO pasuje od Skody Fabii do VW Polo. Wiem że czujniki skrętu pasują.
Pewnie padł czujnik kąta skrętu (albo kabelki od niego). Wtedy sterownik nie widzi jak szybko kręcisz kierownicą i nie podnosi obrotów elektrycznej pompy wspomagania. Jak wolno kręcąc kierownica jest ok a przy szybkich ruchach stawia opór to masz ten problem. Najlepiej podłączyć pod VAG/VCDS i sprawdzić błędy ewentualnie odczyty modułu wspomagania....
Witam, Mam problem z mrugającymi światłami oraz zapalającej się kontrolce wspomagania kierownicy w Fabii 1.9 SDI z 2000 r. Samochód kupiłem kilka dni temu i wczoraj w nocy zauważyłem opisane objawy. Światło w samochodzie mruga w trakcie pracy silnika na biegu jałowym, natomiast kontrolka wsp. kier. zapaliła mi się trzykrotnie po włączeniu wszystkich...
Witam. Swieci mi sie kontrolka wspomagania, a wspomaganie dziala. Czasem podczas jazdy przestaje dzialac ale po pokreceniu kierownica znowu dziala. Czyzby czujnik skretu?
Miałem podobny, dość ciekawy przypadek. Zapaliła się kontrolka poduszek, a po podłączeniu vaga i skasowaniu poduszek przestało działać wspomaganie. Już nie odpaliło. Kompletny brak komunikacji ze sterownikiem pompy. Przyczyną okazał się czujnik skrętu.
Tak więc zaglądnąłem i stwierdziłem, że z wiązką jest zrobiony porządek i to raczej nie to. Wiązka jest włożona w czarny plastikowy peszel (taki jak oryginalne w Skodzie) i podwieszona opaską samozaciskową. Auto było w 2006 ściągane z DE i prawdopodobnie tam też była akcja serwisowa związana z tą wiązką. Czytając wasze wpisy wnioskuję, że muszę sprawdzić...
Witam Musisz podłączyć się pod złącze diagnostyczne i odczytać parametry wspomagania na pracującym silniku. Sprawdzisz przy tym, czy masz sprawny czujnik kąta skrętu kierownicy. Jeżeli przy odczycie nie widać różnicy wskazań prędkości kątowych przy kręceniu kierownicą z różnymi prędkościami, to czujnik do wymiany. Ja miałem inne objawy ale czujnik tez...
Bardzo dużo wniósł do tematu. To co podałeś to tylko napięcie na aku, żadnego ładowania tam nie ma. Podłącz alternator jak należy albo nie wyjmuj bezpieczników na pałę. Sprawdź błędy w wspomaganiu kierowania - 44- oraz zrób podgląd w parametry jak się zachowuje czujnik kąta skrętu podczas skręcenia kierownicą. Jeżeli nie masz wiedzy i możliwości możesz...
Witam serdeczne, Po wymianie półosi w samochodzie Skoda Fabia 1.2 pojawił się problem z pracą wspomagania. To znaczy pojawiał się błąd wspomagania na desce rozdzielczej ale wystarczyło zgasić silnik i ponownie uruchomić go a układ KOYO zaskakiwał i pracował w odpowiedni sposób- przejechałem tak parędziesiąt kilometrów i teraz przy zapłonie na wyprostowanych...
Miałem taki przypadek wczoraj z Fabią, szalał czujnik kąta skrętu przez co cyklicznie zwiększało pracę wspomaganie. Napięcie skakało do 17V, paliło żarówki, uszkodziło nawet alternator.
ok. dzięki za info jeżeli pompa chodzi cały czas to biorę się za przeróbkę. fakt kupując części od podstaw nowe tzn, pompę, zbiorniczek, przewody, pasek klinowy, koszt na pewno jakiś jest ale rozwiązanie jest na tyle bezawaryjne ze nic elektronicznego po raz kolejny nam nie padnie. Pompa będzie zamontowana standardowo pod alternatorem, jest tam tyle...
Spotkałem się z podobnym problemem tyle że po pewnym czasie wspomaganie przestanie działać...! A wtedy będziesz musiał wymienić "czujnik skrętu" - koszt ok. 250zł na ASO...
Witam posiadam Fabie 1.9 TDI 2001r. Problem polega na tym , że od dłuższego czasu przestała mi działać pompa ABS i kontrola trakcji jak się nie mylę to ASR. Jesteście moją ostatnią deską ratunku bo to czego próbowałem nic nie dało a do tego trochę popłynołem z kasą . Poniżej napisze to co sprawdzałem 1: czujniki ABS są wporządku 2: pompa sama w sobie...
Chcę jeszcze wymienić pasek klinowy, ponieważ już 3x słyszałem jak przez parę sekund piszczał. A to on przecież napędza pompę. Tam jest pompa elektryczna, żaden pasek jej nie napędza. Przepraszam, pomyliłem się. Masz rację. Mimo wszystko licze, że ktoś miał podobny przypadek. Obawiam się, że jak dam do mechanika, to mi wymienią od razu całą przekładnie,...
Witam wszystkich mam problem za wspomaganiem w skodzie fabi 1.9 tdi 2005r .Samochód po wypadku wymieniono wspomaganie na używane ze starszego modelu no i nie działa kontrolka się świeci a komputer wyświetla mi błąd 01309 - usterka sterownika po odłączeniu czujnika skrętu wyświetla błąd 00816-czujnik wspomagania czyli czujnik widzi i prawdopodobnie jest...
Drodzy forumowicze mam wielki problem...przyjechał klient Fabią na skasowanie błędu ponieważ paliła sie kontrolka od airbagu. Po wykasowaniu błędów pojawił sie nowy problem, dużo gorszy:( Zapaliła się lampka od wspomagania i co za tym idzie wspomaganie kierownicy nie działa. Wszystkie bezpieczniki ok, vag nic nie pokazuje(wogóle nie łączy sie ze wspomaganniem)Wiem...
jak w temacie wspomaganie w skodzie nie działa sprawdziłem :\ -zasilanie na stałe ok - po załączeniu stacyjki ok - can ok 2,5 v obie linki - czujnik skrętu 4 przewodowy zewnetrzne zasilanie wewnetrzne sygnał podłanczałem oscyloskop i sygnał ok - podłączyłem się spd firmy auto com i wyswietliło mi błąd sterownika -odłączyłem czujnik skrenty pokazało...
Witam Od dłuższego czasu mam kłopot z mrugającymi światłami w Fabii. Ale może od początku zakupiłem auto ładnych kilka lat temu. zaraz po zakupie zaświeciła się kontrolka od wspomagania, mechanik wymienił czujnik kąta skrętu i wszystko grało przez jakiś czas. Po kilku latach użytkowania auta padła pompa od wspomagania. Już wcześniej pojawiały się kłopoty...
Autka jak w tytule, elektronika hamulców Bosch 8.2, potrzebuje procedurę kalibracji czujnika kąta skrętu. Nic z innych modeli VW/Audi nie pasuje.
Dobra dziś ponownie sprawdziłem napięcia na wtyczkach tylko innym miernikiem i wychodzi na to, że są jednak ok tzn. na włączonym zapłonie przy wyłączonym silniku na liniach can mam 2,44V i 2,6V, po stacyjce jest 12v i na kablu zasilającym (środkowa kostka) też jest 12V. Błędy od akumulatora udało się skasować i nie powracają. Jak odłączyłem całkowicie...
brązowa to czujnik kąta skrętu. W WV nie miałem przypadku,ale w fabii non stop z uszkodzona pompą.
Witam . Mój problem ze wspomaganiem rozpoczął się jakieś dwa lata temu i dotyczył najprawdopodobnie czujnika skrętu (migające lampki w samochodzie wada ustępowała po 3min), wadę nie usunąłem bo aż tak mi nie przeszkadzała. Teraz zapaliła mi się kontrolka wspomagania ale wspomaganie było, do czasu, po dwóch dniach wspomaganie padło. Byłem w mechanika...
Witam, Mam takie dwa małe problemy. 1. Zbyt małe obroty w momencie postoju np. czekając na światło zielone. Wskazówka od obrotomierza faluje. Wspomnę, że właśnie wymieniłem świece na Boschowskie i dodatkowo na komputerze wyszedł czujnik lambda więc jego też wymieniłem. 2. Wspomaganie - został wymieniony czujnik skrętu i pompa wspomagania. Jakieś 2 tyg....
Problem występuję jedynie po bardzo solidnym nagrzaniu samochodu. Musi chodzić dobre 20-30 minut i kilka razy włącza się wentylator zanim zapali się EPC i rozpocznie dyskoteka na desce rozdzielczej. Od tego momentu brak komunikacji z modułem wspomagania. Komunikacja z resztą modułów typu ECU, ABS, Airbag, deska rozdzielcza, komfort jest bezproblemowa....
Witam ! Wracam do tematu wałkowanego przeze mnie kiedyś tu na tym forum. Chodzi mianowicie o pompę wspomagania (w tym momencie nie ważne czy to będzie TRW czy Koyo) a dokładnie o to czy ktoś z szanownych kolegów/koleżanek badał kiedyś jaki jest lub powinien być pobór prądu przez taką pompę. Chodzi mi o wartości w stanie tzw. spoczynku oraz dynamicznie...
Trafiłem na taki numer w Skodzie Fabia przyrząd pokazuje błąd czujnika skrętu kierownicy, a w wykazie błędów wag to opisany ten błąd jako czujnik ciśnienia oleju. Przyrząd pokazywał błąd, ale zły ma opis błędu.
Nie dawno w deszczową noc nastąpiła awaria wspomagania. Zaświeciła się kontrolka wspom. kier. i przy kolejnych uruchamianiach auta nie gasła. Czytając inne fora wykluczyłem oczywiste usterki: 1. Czujnik skrętu dobry, sprawdzony u fachowca na komputerze. 2. Jest błąd w komputerze samochodu o niedziałającym wspomaganiu. 3. Kable sprawne, napięcia i impulsy...
Oj mechanicy !!!!!!! Kable na potrzbiu albo u dołu , kolega i kostki sprawdź korodują od wody 100% i jedź do tamtego niech kasę za pompę odda człowiekowi bo dobra jest Odpowiedź dla jasnowidza Maniutka 27. Po pierwsze usterka ta występuje w samochodach podobnej klasy różnych marek i nie oznacza to, że skoro Ty rozwiązałeś swój problem w swoim samochodzie...
Mam Fabie Combi Comfort z silnikiem 1,4MPi - 120 tys przebiegu Obecny problem polega na tym że, opisze w przykładach 1. Normalnie odpalam silnik popracuje chwileczkę (1-2sek) i zgaśnie "oczywiście pompa paliwa wcześniej działa" 2. Ruszam autem z jedynki gaz wciskam normalnie a ona nie ma siły jechać TAK na jedynce szarpie jak dodaje gazu - ale nie zawsze...
Dwie opcje pompa siada lub czujnik skrętu kół. Najlepiej zdiagnozować komputerem i będziesz miał odpowiedz.
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Ja kupiłem moją Fabię 1.4 MPI z 2006 r podanie jak Tkoczu89 z rozbitym przodem a konkretnie lewą stroną. W pompie został uszkodzony zbiornik (reszta cała), który zakupiłem i uzupełniłem płynem i wstawiłem do auta. Pompa firmy SMI-Koyo. Przez pierwszy miesiąc pompa chodziła dość lekko, po drugim ciężej. Zaznaczam, że kontrolka się nie paliła, nie było...
Diagnoza już jest wymieniłem pompę. Absu auto nie posiada. Bledów brak a wspomaganie działa na pół gwizdka i ma tendencję do zacinania zwłaszcza w lewo. Kontrolka wspomagania mignie na ułamek sekundy i tyle. Czujnik kąta skrętu też podmieniony i bez zmian.
Jak fabia to są 2 typy czujnika.
Najczęściej przyczyną świecenia jest uszkodzenie czujnika skrętu (na przekładni) lub zapisany crash.
To zrób diagnostykę z 44 wspomaganie kierownicy, w blokach odszukaj prąd pompy, nie powinien się zmieniać bez kręcenia kierownicą, inaczej najczęściej czujnik skrętu do wymiany. Porównaj z podobnym samochodem, nawet Fabią lub Polo 9N, przygasanie świateł to normą.
fabia czujnik skrętu sprawdzić czujnik skrętu sprawdzić czujnik skrętu miernikiem
multimetry radzieckie bezpiecznik wysokiego wskazania paliwa
zmywarka whirlpool zmywarka whirlpool
Interfejs diagnostyczny do Citroën Berlingo: Lexia 3 i DiagBox Przerywany głos w Siemens Gigaset A260 z UPC