1. Odkręcasz osłony i inne elementy które przeszkadzają dostać się do cylindra oraz prawej pokrywy silnika 2. Odkręcasz układ wydechowy 3. Spuszczasz płyn chłodniczy (odkręcić srubkę na pompie płynu - w prawej pokrywie silnika) 4. Wykręcasz świecę zapłonową 5. Odkręcasz 4 nakrętki M7 głowicy 6. Zdejmujesz głowicę a następnie cylinder 7. Zdejmujesz ostrożnie...
Odkręć tłumik i sprawdź w jakim stanie jest cylinder, tłok i pierścień. Sprawdź też odpowietrznik zbiornika paliwa. Pierścień też jest w sklepie. http://www.lasiogrod.pl/product_info.php...
Możliwe że została przegrzana, odkręć tłumik i sprawdź tłok, pierścienie i wnętrze cylindra.
dlatego silnik nie zapala Szukaj innej przyczyny. Jaka jest wartość ciśnienia sprężania w cylindrze, mierzyłeś?
Albo pierścień albo tłok. Pierścień do sprawdzenia luz na zamku. Tłok (ślady na nim) czyli pasowanie tłok -cylinder (za małe źle , za duże też bo powierzchnia styku będzie za mała i takie ślady też zrobi). Co to za silnik? Z duża temperatura tłoka też może powodować takie uszkodzenia (np za wczesny wtrysk w dieslu ,czy zapłon w benzynie). Jak ślad jest...
Przytarcie jest bardzo prawdopodobne, trzeba to sprawdzić. Może to tylko zakleszczony pierścień na tłoku, odkręć tłumik i sprawdź.
Tylko czemu gdy tłok jest w gmp to tego luzu nie ma? A wyczyściłeś nagar z cylindra powyżej pierścieni? Wybaczcie,ale przy różnicy 0,7mm to do cylindra II szlif musiał by być założony tłok nominalny i jeszcze piasek w cylindrze.Parę tygodni temu były zmieniane pierścienie i nie było takiego luzu? A jeśli już był,to jaki sens miała ich wymiana?Zdejmij...
Kompresja jest ,wymieniłem pierścień tłok jest w dobrym stanie wraz z cylindrem
Słabe zdjęcie tłoka, nie widzę kołka ustalającego, czy nie doszło do obrócenia się pierścienia? Widać że ewidentnie pękł pierścień w miejscu okna wydechowego, przez co pęknięta końcówka pierścienia rozbiła rowek w tłoku, a następnie krawędź okna wydechowego. W ogóle pierścienie wyglądają jak grube na 2 mm, a cylinder nie posiada fazek na krawędziach...
W takim razie masz typowe objawy zatarcia silnika. Efekt przegrzania. Nowy silnik wymaga docierania, z mieszanką o większej ilości oleju i częstymi przerwami w pracy. Jedyna nadzieja że tylko pierścień jest zaklinowany w rowku tłoka. Musisz rozebrać silnik wyjąć tłok z cylindra i sprawdzić. Jeżeli możesz, to zrób jakieś zdjęcia. Gdy uszkodzony jest...
Kiedyś zrobiłem takie urządzenie: płyta z blachy 2 mm wielkości takiej żeby zakryć jeden cylinder, pod nią wycięta takiego samego rozmiaru gumowa uszczelka i przykręcone to do bloku nad tłokiem. Na środku płyty otwór i dmuchasz sprężarką. Powietrze ucieka pierścieniami tak czy inaczej, ale w pierwszym momencie powinno mieć wystarczającą siłę by obrócić...
W najlepszym przypadku bedzie jakis problem z odmą a w najgorszym trzeba by sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Możę pękł pierścień coś sie stało z tłokiem albo tuleją i dmucha olejem w odme.
Stan pierścieni możesz sprawdzić w prosty sposób, rozgrzej silnik, ustaw tłok w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy, zablokuj wał i podłącz do cylindra sprężone powietrze o ciśnieniu 5 atm. Jeżeli przez odmę będzie wylatywało powietrze to pierścienie lub cylinder w kiepskim stanie. Przy okazji sprawdzisz szczelność zaworów.
Na opadanie podnośnika nie wpływa ani pompa olejowa, ani ilość oleju. Może to być: rozdzielacz, pierścienie na tłoku, cylinder, oring pod cylindrem. Tak, jak napisałem poprzednio, żeby wykluczyć winę rozdzielacza musiałbyś wiedzieć, czy opada także narzędzie podłączone PRZEWODEM hydraulicznym . Jeżeli nie możesz tego stwierdzić to pozostaje tylko zdjęcie...
Sprawdź luzy w zamkach pierścieni, pasowanie tłok pierścień i blok tłoki. Wymiary dopuszczalne są dostępne, a to co robisz jest pomiarem orientacyjnym.
Przy okazji sprawdź luz na pierścieniach tłoka (na zamku i w tłoku bo i tak wyjęty). Tylko jak założysz nowe pierścienie to wypadało by honować cylinder (chociażby taką honownicą do wkrętarki za 50 pln).
MF ma przedmuchy do silnika. Remont silnika był zrobiony około 3 lat temu. Uszkodzona głowica, pierścienie, pęknięty tłok. Na początek sprawdź ciśnienie sprężania, następnie ściągnij głowice i sprawdź tłoki. Jeżeli będzie jeden pęknięty to warto sprawdzić wtryski czy nie leją.
Dzięki za wskazówki , błąd że nie sprawdziłem tłoków i pierścieni ale myślałem że to wina uszczelki i na tym zakończyłem. Poszukam u kogoś manometru do tłoków i sprawdzę lecz nie wiem jakie jest prawidłowe dla tego silnika.
Na początek wymiana świecy, trzeba sprawdzić pierścienie na tłoku mogą być zużyte lub zapieczone.
Zdjęcia na pewno pomogą. Osobiście, podejrzewam początki przytarcia cylindra lub zakleszczony pierścień. Zdejm tłumik i sprawdź tłok i cylinder.
Kolego ważne jest ciśnienie w cylindrze i dlatego należy je sprawdzić przyrządem (sprawny silnik powinien mieć min. 7 - 10 barów) a w razie zbyt niskiego ciśnienia wykonać regulację zaworów. Gdy te czynności nie dadzą pozytywnego efektu, to trzeba będzie zmienić pierścienie, bądź cylinder i tłok z pierścieniami. Sprawdź dokładnie, czy gaźnik jest starannie...
Sprawdź pierścienie blokujące (tzw. segera) od góry i od spodu. Ciśnienie powinno przesuwać tłok w dół razem z siłownikiem, objaw z filmu wskazuje jakby pierścień górny nie trzymał, przesuwa się wtedy tylko tłok siłownika (ten plastikowy) a siłownik stoi w miejscu.
Uszczelniacze na tłoku sprawdzone jak miałem to rozebrane, pierścienie całe tłok przesuwa się z oporem więc raczej szczelny. Pozostaje kwestia rozdzielacza, którego nie sprawdzałem jeszcze.
To pół zbiornika powinno być na docieranie. Znów można wymienić cylinder, tłok, pierścienie lub sprawdzić świecę zapłonową.
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
Nową uszczelkę pod cylinder możesz wyciąć z kartonu. Zdejmując cylinder do zmiany uszczelki sprawdź czy nie założyłeś tłoku odwrotnie ma być strzałką w stronę wydechu. Do sprawdzenia dolot również gaźnika czy jest szczelny oraz uszczelniacze wału.
W dieslu wadliwy wtryskiwacz uszkodzi tłok w benzynie mało prawdopodobne jeżeli wtryskiwacz jest w kolektorze ssącym. Po wyciągnięciu tłoka sprawdź czy zamki pierścieni nie ustawiły się w jednej linii.
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
że w cylindrze słychać lekkie dzwonienie Musisz sprawdzić też tłok i cylinder, a nie wymienić same pierścienie bo to może nic nie dać. A gaźnik możesz wymyć gdzieś na myjce ultradzwiękowej.
To jak cylinder ok to tłok zmień i sprawdź jaka szczelina pierścieni w cylindrze jest?
Kolego pierścienie możesz sprawdzić wyciągając tłok zdejmujesz pierścienie i wkładasz je do cylindra patrzysz jaka jest szczelina jak jest duża to raczej są wytarte. Ale możesz też jechać do sklepu i porównać z nowymi jak będzie duża różnica ta ja bym je wymienił. Szkoda kolego że przed zdjęciem głowicy nie pomierzyłeś ciśnienia na cylindrach
Można to sprawdzić czy tłok jest założony właściwie,odkrecić tłumik i zobaczyć czy zamek pierścienia tłokowego nie jest czasem widoczny w oknie wydechowym, jak jest tam widoczny to jest to błąd, obrócony o 180°,przeważnie na tłoku na gòrze wybita jest strzałka i powinna ona wskazywać okno wydechowe przy prawidłowym montażu.
Miałem skota a nawet 2szt. Pierścienie pasują od tatry 815 tylko musisz kupić 4kpl bo skot ma 5 pierścieni na tłok.
Sprawdzę to dam znać. Wymienię też pierścienie i tłok. Zobaczę jak to wpłynie na kopcenie. Póki co bardzo dziękuje za pomoc.
W ursusie c360 dotaczali w tłoku jeden rowek i zakładali chyba oring- jak się nie mylę. :D Wyciągnij pierścienie i sprawdź luz na zamkach szczelinomierzem. Sam tłok bez pierścieni włóż w cylinder i zobacz także jaki ma luz. Dzisiaj dostac dobre części graniczy z cudem. Poszukaj w sklepie, wszystko sprawdzaj, wkładając pierścienie, mierząc luzy. :D
Makita to jest sprzęt "marketowy" z jego jakością nie jest najlepiej. Podstawa, to sprawna świeca. Odkręć tłumik, sprawdź pierścienie i tłok.
Wiecie co się stało??? odkręciłem dzisiaj cylinder żeby sprawdzić pierścienie na tłoku,i co sie okazało??? Łożysko igiełkowe które jest przy tłoku się rozsypało. Wie ktoś jaka mogła być przyczyna????
spaliny są koloru czarnego, poczekam jeszcze trochę i zobaczę czy w miarę docierania dalej będzie ciekło, jak tak to wyjmę tłok i sprawdzę pierścień zgarniający, dzięki za wskazówki
Zatarłeś silnik:( Chociaż, może to i lepiej... Jeśli nie wiesz co zrobiłeś, to znaczy że jeździsz od niedawna i to bardzo szybko jak na takiego bzyka. Czeka cię remont, web69 odpowiedział ci co masz zrobić aby zdiagnozować usterkę. W najlepszym wypadku tłok i cylinder, w gorszym również wał może być lekko zatarty. To pukające to albo połamane pierścienie...
I teraz pytanie czy opłaca się to naprawiać? Problem nie o tyle jest zużycie, co nie rozprężający się tłok. Sprawdź jaki luz na zamku, o ile zdejmiesz pierścień w całości. Chcesz tanio? Zaczyść tłok, jak nie ma dużego luzu na zamku to pierścień zostaw bo ma kształt dopasowany do cylindra. Na wszelki wypadek, bo nie widać zamka, nie odwróć pierścionka....
Kolego Kobra, sprawdź przy okazji jak masz skompletowane cylindry z tłokami - czy są z tej samej grupy selekcyjnej. Ja miałem malucha z 78 roku, głośno chodził, niska kompresja, też lubił olej. Jak zdjąłem cylindry, żeby sprawdzić przyczynę głośnej pracy silnika i porównałem grupy selekcyjne to się okazało, że tłoki były o dwie grupy selekcyjne mniejsze...
Witam mam silnik w skuterze 2t zx50, z którym mam problem bo nie odpala a więc tak zaczęło się od tego że bratu przy wymianie świecy wpadło coś do środka i wykręcił głowice nie wiem czemu wyciągnął cylinder po wożeniu nie zwrócił uwagi na rowki w tłoku gdzie idą pierścienie ( po prostu pierścienie obróciły się) co przyczyniło się do tego że nałożył...
Cylinder tłok i pierścienie polałem olejem do 2t. A tłok jutro sprawdzę.
Wymieniałeś świecę? Odkręć tłumik i sprawdź tłok i pierścienie.
Zależy jak długo piła pracowała na czystym paliwie, czy zgasła podczas pracy, czy ją sam wyłączyłeś. Jeżeli tylko zapiekł się pierścień, a tłok nie przytarł cylindra, to kwestia paru stówek. Niestety jak poszedł tłok i cylinder, to będzie bolało (ponad tysiąc). Na Twoim miejscu oddał bym do serwisu, nie będąc zbyt wylewnym. Jak będziesz miał pokryć...
Dla świętego spokoju wyjmij tłok, sprawdź pierścienie, wyczyścić rowki nie zawadzi.
Łożyska padły, a co z tłokiem i cylindrem? Daj mu kielicha, jak się odezwie to szukaj w gaźniku. Jak zaleje świece i po kilku próbach będzie zalewać, wymień świece. Jeżeli iskra będzie ok, zdejmij cylinder, sprawdź pierścienie i tłok, oraz cylinder czy nie ma rys, i czy nie jest owalny.
Gaźnik..?Na pewno mu się przyda czyszczenie,ale sprawdź uszczelniacze,tłok,pierścienie i cylinder.Pozdrawiam.
Te zaślepki są wciskane, po wciśnięciu należy je delikatnie czymś uderzyć żeby się odkształciły i nie wypadły. Nie używaj kleju, pod zaślepkami są otworki przelotowe paliwa w zasadzie nic tam się nie dzieje, jeśli chcesz je sprawdzić to wykręć śrubę regulacji dawki paliwa, ta jedyna regulacyjna i pryśnij wd40 przez rureczkę w ten otwór. Obserwuj otworki...
Takie wpisy jak box.mena to czysta herezja i powinno się za to odbierać dożywotnio prawo wykonywania zawodu mechanika :D , kol. kopaczak takie naprawy jak opisałeś (nie widziałem tylko dedykuje z opisu) zalatuje macgaywerem :D on też spawał monetą z aku korbowód :D , silnik trzeba rozebrać sprawdzić (pomierzyć) złożenie tłok cylinder i naprawa to szlif...
ale sprawdź tłok i pierścienie że nie chce zapalać to może być oznaka zatarcia potem może chodzić normalnie , a jak kosisz to nie traci mocy ? daj zdjęcia gaźnika i silnika bo tak to można sobie zgadywać
Kolego uszczelniacze wału w silnikach 2T mają wpływ na jego uruchomienie a nie na wielkość kompresji w cylindrze. Uważam również, że zmierzona przez Ciebie kompresja jest za niska i może wystarczyć jedynie do uruchomienia silnika, ale dojazdy, to już nie - silnik będzie po prostu za "słaby". Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze dając "pełny gaz"...
Możliwe, że konstruktor tego rozwiązania chciał uzyskać efekt smarowania pierścieni w czasie gdy tłok idzie do góry i w dół. Jeżeli pierścień olejowy dokładnie zebrał by olej, gdy tłok idzie w dół to pierścienie idąc do góry pracowały by bez smarowania. Tuleje cylindrowe są robione z żeliwa. Żeliwo może do swojej struktury przyjąć olej. Inna możliwość...
pierścienie i tłok do sprawdzenia, ewentualnie rozdzielacz.
Odkręć tłumik i zobacz w jakim stanie jest tłok i pierścień.
Dałeś "popalić" kosie i pewnie "przytarłeś" cylinder. Sprawdź stan cylindra oraz pierścieni na tłoku (po zdemontowaniu tłumika) i czy ma kompresję.
Kolego po zdjeciach czasami ciezko poznac może być refleks światła i rysy beda mniejsze lub wieksze cylinder najlepiej pomierzyć średnicówka której nie masz zapewne wiec zdejmij pierścienie z tłoka włóż w cylinder zdjętym tłokiem popchnij aby ułozyły sie prostopadle i sprawdź jaka mają szczeline na zamku
Witam. Sprawdź uszczelniacze wału, a potem odkręć tłumik i sprawdź cylinder, tłok i pierścienie. Może już czas na ich wymianę i gaźnik nie ma tu nic do rzeczy?
Cylinder jest w porządku. Tłok również. Pamiętaj aby dotrzeć prawidłowo i cieszyć się jazdą. Dla pewności włóż tłok do cylindra bez pierścieni i sprawdź jak się porusza.
Sprawdź w jakim stanie są pierścienie, tłok i cylinder. Najprościej to zrobić po odkręceniu tłumika.
Więc sprawdź najpierw czy iskra na świecy jest, potem czy dostaje paliwo a wtedy będziemy mogli pomóc. Jednak po objawach obstawiam na uszkodzony tłok albo pierścienie.
Witam, posiadam kosę spalinową Forester, która nie chce odpalić. W trakcie koszenia zgasła i nie chce ponownie odpalić. Iskra jest, paliwo jest, tłok, pierścienie sprawdzone, odpowietrznik w zbiorniku nie jest zatkany, nie dostaje paliwa. Gaźnik był przedmuchany. Po wstrzyknięciu paliwa bezpośrednio nad tłok również nie chce odpalić.
Ja sprawdził bym cylinder, pierścienie i tłok, najprościej po zdjęciu tłumika.
Zużyte pierścionki, nie trzymające zaworki. W odolejaczu nie masz ostatnio więcej oleju? Najpierw rozbierz i sprawdź stan elementów tłok cylinder pierścienie. Może wymiana samych pierścieni wystarczy. Najczęściej wystarcza, a koszt niewielki.
Z opisu wynika, że siłownik tłoka nie działa, trzeba zdemontować i sprawdzić czy nie wypadł górny pierścień "segera" lub może przerdzewiał w wyniku nieszczelności uszczelki siłownika. Po odkręceniu pokrywy siłownika i wyjęciu białego tłoczka pierścień segera powinien być widoczny, normalnie jest pod tłokiem. Jeśli wypadł tłok będzie się opuszczać na...
Kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach M53 to 1.5 mm przed GMP a nie 1.8 mm (w silnikach M541). Sprawdzić czy zapłon daje wystarczająco długą iskrę (powyżej 8 mm). Sprawdzić kompresję, a najlepiej w takiej sytuacji zdjąć cylinder i sprawdzić czy nie porysowany, czy pierścienie nie zużyte, tłok w dobrym stanie. Gaźnik musi być pewny, że sprawny. Nowe podróbki...
Rozbierz ten tłok, sprawdź pierścienie, bo pewnie ich tam prawie nie ma. Teraz to się kręci, bo pierścienie są wyklepane, ale jak założysz nowe które mają wymiar to zaczną walić w próg i pękną (ten górny). Całkiem możliwe, że na cylindrze jest owal i wymiana pierścieni nic nie da. Dopóki tego nie zdiagnozujesz, to na resztę szkoda kasy. Tak czy owak...
Jutro dam do sprawdzenia głowicę, jak będzie wszystko ok wymienię pierścienie Jeszcze lepiej , ja pierd... skąd się tacy biorą. Nie mieniaj pierścieni tylko pomierz rowki w tłokach, nie zamieniaj tłoków miejscami przypadkiem. TY nie mniej myślę że to nie wypali, składanie silników to nie buła z masłem.
Witam .Nie ma czegoś takiego jak " sprawdzenie pierścieni na wale korbowym" bo ich ta nie ma. Można sprawdzić szczelność pierścieni na tłokach, sprawdzając przyrządem z manometrem lub wlewając na tłok naftę ( mniej precyzyjna metoda ale prosta). Jeśli masz zdjętą głowicę to można tak sprawdzić szczelność.Skoro masz w tej dziedzinie minimalne rozeznanie...
Zaraz sprawdzę
Sprawdź szczelinę (luz do ok. 0,6 mm) na zamkach pierścieni. Szczególnie sprawdź stan pierścienia zgarniającego (odoliwiającego, najniższy na tłoku), który składa się z 2 cienkich pierścieni, pomiędzy którymi powinien być "pierścień" pofalowany.
Ta "dziurka" to raczej pozostałość po tłoku który jest pewnie do wymiany (dla potwierdzenia prosiłbym o zdjęcie tłoka) i jestem pewien że stało się to w wyniku przegrzania, cylinder wymaga usunieciu delikatnie tej aluminiowej zaleginy i przeszlifowaniu drobnoziarnistym papierem ściernym gładzi cylindra choć nie wiem czy opłaca się ta zabawa bo zestaw...
Sprawdź czy nad tłokiem przepustnicy tam gdzie sprężyna, nie ma pierścienia dystansowego (tulejki)
Zdejmij cylinder, sprawdź tłok pierścienie, cylinder, dobierz się do uszczelniaczy wału, tu problem może tkwić w silniku, może być zatarty. Też będzie ciężko palić albo wcale.
Czyli to, że tłok się porusza nie oznacza, że nie jest zatarty No teoretycznie nie jest zatarty skoro się porusza ,tylko że zatarcie nie kończy się tym że silnik ostygnie i tlok się bedzie poruszał i wszystko wróci do normy. Zatarcie silnika to uszkodzenie powierzchni cylindra i tłoka oraz pierścieni tłoka. Wiec prawdopodobnie cylinder. tłok i pierścienie...
Może masz wyeksploatowany silnik z brakiem kompresji, cylinder w górę sprawdzić tłok i pierścienie. Ostatnio miałem taki sam motyw w podkaszarce dwusuwowej. Zapiekł się pierścień, iskra jest, świeca mokra i niby jakaś tam kompresja, ale za chiny ludowe nie odpalisz. Rozebrałem, rozruszałem zaciśnięty nagarem pierścień i maszyna gwizda.
Dziś i mnie spotkała awaria... http://obrazki.elektroda.pl/7630386800_1... Udało mi się na szybko zdjąć jeden pierścień, drugi pękł. Poprawiłem więc rowek, wyprowadziłem tłok pilnikiem, założyłem jeden pierścień i zmontowałem to do kupy. Odpalił, przejechał ze 2 km i znowu zdechł. Jutro wstawię nowy silnik, czekał na swoją kolej prawie...
Witam nie odpisywałem bo czekałem na katalog części i myślałem że problem rozwiąże co do złożenia rewersu , przyśpieszenia i zwolnienia ale nie jest pokazane Problem tkwi w tłoku /pierścień duży / ma 6 wypustów i czy on wchodzi na tarczki czy w wolne kanałki Chodzi mnie o te zdjęcia Czy ten pierścień /tłok / dociska tarczki jeśli tak to próbowałem i...
Okopcona świeca jest oznaką złej mieszanki. Skoro filtr wymieniony to oznacza to zbyt duża ilość paliwa, bądź problem z braniem oleju skoro słabnie po 15 minutach. Może tłok puchnie? Sprawdziłbym co widać na tłoku przez otwór świecy. Jeśli jest bardzo mokro to zdjąłbym głowice i sprawdził jak wygląda cylinder. I na sam koniec tłok i pierścienie jeśli...
Ale spiek, może nie do końca spiek, Tak naprawdę prosta naprawa. Koszt około 150-200PLN. w takim przypadku są dwie opcje. 1. Na sprzedaż, której nigdy nie stosuje i nigdy nie będę, tłok wrzucić do płynu do mycia silników np. Dimer w stężeniu 50% woda dimer odczekać 1-2dni, spłukać wodą i jak nowy, sprawdzić pierścienie max 0,5mm 1mm luzu ale to już...
Jeśli trzeba było wymieniać tłoki i tuleje to : trzeba remontować głowice ,szlifować gniazda i zawory , sprawdzić prowadnice zaworów , wymienić uszczelnienia na trzonkach zaworów .Głowica jest ważniejsza niż układ tłok-pierścień-tuleja . Niestety trzeba zdemontować głowice i oddać do warsztatu .
pierścienie od 40zł do 120zł komplet na jeden tłok(tylko nie bierz z pierścieniem olejowym składanych z 3 części), jak wymieniać to na wszystkich poco dwa razy się narobić.
Witam Moim zdaniem jak zimny to jest git bo jeszcze wszytko nie nie nagrzało sie ale jak sie nagrzeje to prawdopodobnie tłok puchnie i wiesz już jest spadek na mocy....lub to tylko sprawa pierścieni ale chyba tłok do wymiany a nie wiadomo jeszcze jak z cylindrem.....:arrow:
Dzięki za odpowiedź,z tym dekompresatorem to doczytałem w instrukcji, teraz jeszcze zauważyłem że po paru próbach odpalenia pod gaźnikiem pojawia się paliwo więc jeszcze sprawdzę gaźnik , no a potem jeśli się nic nie zmieni to chyba pozostaje tylko do sprawdzenia cylinder tłok i pierścienie ,jak się uporam to dam znać. a jak sprawdzić ten dekompresator?...
Cześć, w mojej opinii ten tłok pochodzi ze zwrotu. Ktoś nieumiejętnie zakładał/ściągał pierścień i uszkodził tłok. Jak to zakup nowej części to nie gdybaj tylko go zwróć np. z tytułu rękojmi - wada rzeczy w momencie jej przekazania.
Zbyt duża ilość oleju spowoduje takie przekłamanie na 4 cylindrze (uszkodzony pierścień zgarniający), lub zła regulacja zaworów. Należy sprawdzić powtórnie sposobem mechanicznym za pomocą adapterów.
Tłok do wymiany, to okienko też wygląda nieciekawie. Musisz sprawdzić czy w miejscu wyszczerbienia nie powstała jakaś wypukłość, o którą mógłby zaczepiać pierścień. Wydzieliłem posty jako nowy temat.
A więc panowie sytuacja wygląda następująco. Sprawdzilem kompresję i po dłuższym kręceniu osiągnął ok 4-5atmosfer. Więc postanowiłem Rozebrac górę silnika. Zawory całe bez śladu nadpaleń. Zmierzyłem stary tłok 66,5mm pierścienie podjechane z przerwa na zamku ok 3-4mm. Postanowiłem kupic nowy tłok i pierścienie 67mm. Uszczelki oczywiście nowe. Zawory...
No chyba że silnik jeździł na mineralnym oleju. Przy okazji wymień panewki korbowodowe. Tłoki można pomierzyć i sprawdzić czy trzymają wymiary czy któryś jest po za normą. Odnoszę wrażenie że kolegi wiedza fachowa pochodzi z "Auto Świata" i tym podobnych czasopism, lansujacych "obiektywne" opinie i sądy na temat różnych marek i materiałów eksploatacyjnych....
Witam Przyczyną może być korozja wewnątrz silnika. Aby to sprawdzić należy zdjąć głowicę cylindra i sprawdzić stan powierzchni po której porusza się tłok z pierścieniami.
Profilaktycznie to bym sprawdził jedynie ciśnienie oleju na dobrze rozgrzanym silniku. wyciągnąć tłok i z powrotem go wsadzić bez problemu dla nie go, ale wiadomo że po takiej operacji pierścień nie wróci na swoje miejsce Można przy wyciąganiu tłoka zaznaczyć położenie pierścieni i włożyć mniej więcej tak samo. Opel nie przewiduje planowania głowicy....
Witam jaki pomysł na założenie pierścieni na tłok od siłownika władimirec T25? Te co teraz robią to albo jakaś tandeta labo ja nie potrafię. Proszę o jakąś podpowiedź albo link do dobrego zestawy naprawczego do tego siłownika.
No to masz przedmuchy do skrzyni korbowej. Najczęściej pęknięcie tłoka lub zużycie tłoków/pierścieni. Sprawdzenie kompresji lub test szczelności cylindra sprężonym powietrzem.
A czy za brak kompresji na 2 cylindrze 6barów (po próbie olejowej 12bar) może być odpowiedzialna wytarta płytka regulacyjna zaworów obsługująca ta cylinder, czy wtedy zawór ssący nie jest zbyt długo otwarty, czy wręcz przeciwnie? Jeśli tu mogę powęszyć, to ściągnę klawiaturę i sprawdzę szczelinomierzem wartości.
Witam. Posiadam silnik 80 cc, chiński, jest zamontowany do roweru. Dziś jadę i coś pękło w silniku i się wyłączył. Po wykręceniu głowicy nalałem trochę mieszanki na tłok aby sprawdzić czy to przypadkiem pierścień nie pękł. I mam to przesiąkło bardzo szybko. I kompresja jest minimalna, jak było wszystko założone. Ale jest taki problem, ponieważ jak chcę...
Odkręcić tłumik i zobacz jak wygląda sam tłok pierścienie, oraz cylinder, jak wygląda dobrze,to sprawdź kompresję,oraz uszczelniacze wału korbowego,sprawdź śruby mocowania cylindra czy się czasem nie popuściły.
Na tłoku są dwa pierścienie uszczelniające i jeden zgarniający. Dwa trzymają dobrze, trzeci źle. Były też silniki a źle zaprojektowanymi kanałami w tłoku odprowadzającymi olej z rowka. Sprawdzić się tego nie da inaczej, niż rozbierając silnik i mierząc średnicę cylindra i szerokość zamka pierścieni. Można tylko bazować na doświadczeniu z tymi silnikami,...
-może przestawiło się koło zamachowe względem wału jak to sprawdzić? Odkręcić pokrywę z szarpakiem oraz nakrętkę koła magnesowego i sprawdzić wpust ustalający (klin), to najpewniejszy sposób. Odkręć tłumik i sprawdź tłok i pierścienie. Wykręć świecę, obróć silnik cylindrem do dołu i wydmuchaj z niego paliwo, ciągnąc za sznurek.
Może pierścień/pierścienie blokują się w cylindrze bo końce nie mają wystarczającego luzu. Do tego dochodzi ciśnienie kompresji i rozrusznik nie daje rady. Pierścienie przed założeniem na tłok powinno się włożyć do cylindara i sprawdzić szczelinomierzem czy między końcami jest wystarczający luz podawany przez producenta. Moim zdaniem można sprawdzić...
Nie dmucha przez wylot tylko cale powietrze ruchu tloka trafia do skrzyni korbowej. Zdejmij głowicę i ściągnij tłok. Sprawdź przerwę na pierścieniach. Może też zrobiła się dziura w tłoku (mało prawdopodobne).
pierścień tłok tłok pierścień pierścień tłok kosiarka
trzeszczy sopran protect radio kenwood skrzynia crunch
telewizor elektron philips fw326
Yamaha 6 KM 2T 2000 – serwisówka, katalog części, schematy silnika zaburtowego Pralka Polar – czerwona lampka podczas płukania, dioda serwis, brak odpływu wody