Oznaczenia: 15 - (+12V) ze stacyjki. 31 - masa 50 - sygnał do rozrusznika (tego, który uruchamia elektromagnes) T - do czujnika temperatury L - do lampki w liczniku. G1 - G5 - świece żarowe. Posprawdzaj czy wszystko wkoło działa (czyli czy dochodzą napięcia i czy świeci kontrolka świec żarowych w zegarach). Jak wszytko działa to przekaźnik walnięty.
Witam Sterownik masz pod maską silnika ,z prawej lub lewej strony.
Podłącz diodę led z szeregowym rezystorem pomiędzy +12V a wyjście sterownika, podaj mu zasilanie 12V, spróbuj podać impuls +12V na wejście rozruch, zobaczysz jak się zachowuje Wydaje mi się, albo na zdjęciu jest taki cień, ale widzę zimne luty na 1 i środkowej nóżce scalaka
Sprawdziłeś przekaźnik na prawidłowość działania, czy tylko oględziny? Zasilania i odejścia w kostce przekaźnika sprawdzone? Grzanie świec żarowych zależy od temperatury silnika. Mogłeś sprawdzić świec bez wykręcania. No ale tak masz 100% pewności.
Powiedziałbym, że chyba nie możliwe....powinien być taki który ma osobne wyjścia na każdą świecę..... Były i takie i takie wersje, chyba 12 różnych kodów silnika i trzy wersje mocy, nawet dla 2006 roku zostaje kilka rodzajów. Do 2005 roku większość miała przekaźnik "sterownik" z wyjściem na poszczególne świece, od 2006 przekaźnik "normalny" w skrzynce...
Witam Przekaźnik działa tak jak napisaliście. "Przedzwoniłem" kable. Więc zakładam, że jest ok. Znajomy mechanik ma sprzęt CDIF/2 - zobaczymy co w kompie słychać. Dam wam znać co wyszło.
Sprawdź instalację od świec do sterownika czy nie ma przetarć , zwarć , luźnych czy skorodowanych styków itp ... - na schemacie widać że w twojej wersji nie ma przekaźnika świec tylko steruje tym sterownik silnika ..
Pytam czy sprawdziłeś?
Ja bym najzwyklej w świecie sprawdził czy jest przejście między stykami 30-87 (nie powinno być), następnie przyłożyłbym zasilanie do styków 85-86 i znowu sprawdził przejście (powinno być). Chyba, że pytasz o coś innego ;) Pozdrawiam
Świece żarowe sprawdzić muszą być sprawne i posiadać taką samą oporność.
rocznik 2002 silnik 2,5 dci Dodano po 4 w którym miejscu znajduje się ten czujnik temperatury silnika jestem nowicjuszem z tym autkiem bo niedawno go zakupiłem
Sterownik trochę schowany ale masz tu podpowiedź. A1.9 http://obrazki.elektroda.pl/6429776100_1... Rozbierz go i tam w środku są takie sprężyste blaszki które od przeciążenia się odlutowują (taki rodzaj bezpiecznika), trzeba przylutować i dalej prąd leci do świec. Sprawdź świece pod kątem zwarcia.
Witam serdecznie. Miałem taki przypadek. Przekaźnik świec żarowych miał na stykach sopel i czasami załączał świece. Efekt nigdy nie było pewne czy nie rozładuje się akumulator. Raz to aż nagrzały się kable a świece wytrzymały. Z diagnozą było łatwo bo kierowca wszystko dokładnie mi zrealacjonował. Pozdrawiam.
Nie wymaga kodowania. Sprawdź bezpieczniki SB12, SB6 oraz SA1. Czy występują inne błędy np. od świec żarowych?
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
Sprawdzić zasilania na przekaźnik. I same świece. Przewód świece - przekaźnik.
Wysłałem ci sprawdź.
Oj tak. Sprawdź stojan. A jaki tam masz, ile amper?
Czerwono/biały to + w kolejnej pozycji stacyjki
mozna sprawdzic tak: jedna osoba trzyma kontrolke 12v na zasilaniu swiec z jednej strony a z drugiej na masie samochodu np.silniku (mozesz tes sprawdzic na wyjsciu z przekaznika swiec zarowych) druga osoba włacza zapłon i patrzysz czy na swiece podawane jest napiecie czy nie - w momencie grzania swiec jezeli napiecie jest przeba jeszcze zmierzyc opornosc...
Dla tego numeru nadwozia figuruje sterownik 8200859243 a to jest Nagares FGPR/8-12 i według dostępnych w internecie informacji pin 5 to GND czyli masa . A najlepsze jest to ze w schematach dla tego vin ten przewód jest podłączony do sterownika wtrysku i jednocześnie do masy dla czujnika położenia wałka rozrządu . Czyli masa dla tych dwóch elementów...
Możesz założyć zamiennik z numeru orginału. Nie polecam zakładać pierwszego lepszego. Dodano po 2 Sprawdź świece - po kolei daj napięcie z akumulatora przewodem 2,5mm kwadrat, jeśli iskrzy jest OK, jeśli nie jest spalona.
Z bezpiecznika 70A idzie ten czerwony przewód do przekaźnika świec żarowych.Wyjmij bezpiecznik i sprawdź miernikiem przejście.
Pomoc w tym temacie nie jest trudna. Wystarczy systematyczność w czynnościach i umiejętność analizowania wyników swojej pracy. Podanie napięcia na fioletowy przewód sprawdza poprawność funkcjonowania rozrusznika,jak i jego zasilania. Problem braku kręcenia leżeć może w stacyjce,pozycjonerze,przewodach,module przekaźników. Świece żarowe : sprawdzić zasilanie...
Podasz kody błędów? Sprawdź przekaźnik świec żarowych i ich pobierane natężenie prądu. Sprawdź czujnik temperatury, czujnik wału. Masz raczej więcej niż jedną awarię.
Dlaczego nie sprawdzisz lub podmienisz przekaźnika i nie sprawdzisz świec żarowych, ale skoro kontrolka świeci cały czas to coś z przekaźnikiem i jeżeli był cały czas załączony tak jak pokazuje kontrolka to pewnie i świece popaliło. A próbowałeś wyjąć przekaźnik i czy w tedy dalej świeci kontrolka?
Sterownik silnika steruje przekaźnikiem świec, jaka temp. silnika po nocy? Masz trzy opcje: -czujnik temp. silnika - jw można sprawdzić -przekaźnik świec -sterownik silnika (najmniej prawdopodobne).
Ja bym jeszcze raz sprawdził świece i przekaźnik świec skoro piszesz, że problemy występują zimą, przy niskich temperaturach. A filtr paliwa kiedy był wymieniany?
Jak sprawdzić połączenie pomiędzy przekaźnikiem a sterownikiem silnika. Odłączasz akumulator, odłączasz przekaznik, odłączasz sterownik silnika. Bierzesz żarówkę np 21W i jeden zacisk żarówki podłączasz do plusa akumulatora, drugi biegun żarówki podłączasz pod styk DI w gnieździe przekaźnika, bierzesz kawałek przewodu i z gniazda sterownika silnika...
Najważniejsze to sprawdzić czy dochodzi prąd do świec żarowych. Może bezpiecznik lub przekaźnik świec żarowych.
antenek ...... ktos ty z fiestomaniaków ? :) jesli mozna zapytac .... czy znam /: )
Sprawdź jeszcze przekaźnik świecy "duży szary przy bezpiecznikach Flamm start" i instalacje
Wymieniłem przekaźnik świec i nadal prąd bierze a auto nie odpala. Ponownie zapytam- sprawdziłeś napięcie na świecach żarowych po wymianie przekaźnika? Nadal pomaga wyjęcie bezpiecznika 51? Diagnostyka komputerowa wykonana?
Podejrzewam, że niewłaściwie przykręciłeś "zasilanie" do świec żarowych, w wyniku czego + 12 V z przekaźnika świec dotyka do masy (obudowy) świecy. Sprawdź uważnie podłączenie zasilania do każdej świecy.
Cała prawda z aferą "przekaźnikową" nie polegała na wadach tylko złym dobrze. Przekaźniki 527 i 457 (1148800003) nie są zamienne. Cały problem powstał w momencie kiedy jakiś poczwórnie habilitowany doktor wziął oba w rękę stwierdził że wyglądają tak samo i mają te samo parametry to są zamienne. I tak to poszło w katalogi sklepów. ASO nie miała z tym...
Sprawdź najpierw przewody od świec do przekaźnika świec żarowych jak nic ciekawego nie zobaczysz do podjedź na diagnostykę komputerową do jakiegoś dobrego zakładu
sprawdź jaki prąd pobierają świece ,każdą z osobna . możliwe ze padł przekaźnik świec
Raczej wiązkę sprawdź.
Przecież masz ładny schemacik :!: Oznaczenia to podstawa, ale niech tam..... 30- +aku. 15- +po stacyjce 50- + start (rozrusznik) 31-masa 87-wyjście na świece To z grubsza powinno Ci rozjaśnić problem, powodzenia.
Obejrzyj. http://autowak.com.pl/start.asp?WCU=~TVc... http://www.iparts.pl/czesc/przekaznik-sw...
Prawy dolny róg skrzynki
https://www.youtube.com/watch?v=Yxpsvccf...
Najczęściej to padały same świece żarowe. Do tych silników przychodzi jeden typ świec, ale w nowszych rocznikach w silniku DTH występowała także inna świeca żarowa, prawdopodobnie minimalnie dłuższa. Nie pamiętam jakie kody błędów generowały uszkodzone świece, czy był też błąd przekaźnika świec żarowych. Przy obecnej temperaturze 0°C silnik powinien...
Wyjmij przekaźnik świec, jest w komorze silnika i tam na złączu sprawdź świece. Jak jest git, to przekaznik, jak nie to pewno wiązka na wysokości wentylatora lubi się psuc.
Witam, problem tego typu, że gdy podpinam interfejs i sczytuje kody wyskakuje mi błąd przekaźnika świecy płomieniowej, przekaźnik przy świecy sprawdzony czy jest jeszcze jakiś?
Witam Samochód Renault Master 2009r. 2.5 Po przekręceniu zapłonu brak kontroli podgrzewania świec żarowych. Inne kontroli są. Kręci ale nie odpala. Bezpieczniki sprawdzone , przekaźnik świec żarowych wymieniony . Nowy akumulator. Ma ktoś pomysł co to może być?
Komora silnika strona prawa
NIe mam takiego schematu ale podpowiem praktycznie,nie wiem co dziala? ale jak sprawdzic: Z doswiadczenia wiem,ze najbardziej neuralgicznym punktem sa same swiece zarowe nalezy wykrecic wszystkie zasilania 12V i sprawdzic osobno kazda ze swiec Ωnierzem, dalej przedzwon przewod +, ktory idzie do przkazlika tzw. Rilla, natepnie jezli okazalo sie...
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
L - to lampka kontrolna , T - wejscie pod czujnik temperatury , 50 -to sygnał załączenia rozrusznika a 85 to cewka przekaznika.
Poszło na PW.
Wrzuć ten nr w google może ci coś wyjdzie jakie świece
Zależy jaką masz stacyjkę, co przedstawiają piktogramy przy stacyjce i co mówi instrukcja obsługi. W niektórych stacyjkach podgrzewanie wstępne uruchamia się poprzez wciśnięcie kluczyka do stacyjki (John Deere). W niektórych stacyjkach Cobo podgrzewanie wstępne i uruchomienie silnika odbywa się poprzez przekręcenie kluczyka w przeciwnym kierunku (w...
P0098 - Czujnik tepmeratury powietrza (można sprawdzić temp. w podglądach testera) P0380 - Świece żarowe (uszkodzona któraś świeca lub przekaźnik świec żarowych) Niestety nie posiadam kodów powyżej P0999
To nie jest problem z przekaźnikiem, na pewno nie w czerwcu (nawet zimnym, jak w tym roku), sterownik nie włącza świec >0°
Powinna po pewnym czasie wrocic do wlasciwej. Niemniej, w zimie, jesli masz uszkodzona nagrzewnice, moze miec trudnosci z utrzymaniem temperatury.
Trzeba instalacje sprawdzić a nie wymieniać to co pokaże "komputer". Sprawdzić zasilanie czujnika jak i ciągłość przewodu sygnałowego do ECU. Jeżeli jest to sprawdzić czy w momencie występowania usterki z czujnika wychodzi sygnał i czy ten czujnik ma wtedy zasilanie. Sprawdzić ciągłość przewodu pomiędzy cewką przekaźnika świec a ECU. Itd.
Powinny być jak na rysunku TERAZ.jpg Dodano po 3 Najprawdopodobniej po takim podłączeniu będą grzały tylko dwie świece bo sterownik jest uszkodzony. Stąd też ktoś zmostkował a tylko doprowadzi do całkowitego zniszczenia sterownika.
Załączanie świec żarowych za każdym razem w tym aucie to norma.Naprawa-mało prawdopodobne żeby ci się udało.Używka w pierwszym lepszym szrocie-50zł. nie więcej.
W Volvo tak jest. O czasie grzania świec decyduje ecm na podstawie temperatury zewnętrznej. Jeśli świece są sprawne nie ma co szukać problemu.
Weź żarówkę dużej mocy np H7 z kabelkami i sprawdź w gnieździe przekaźnika świec żarowych czy jest tam zasilanie i masa oraz czy jest przejście od + do poszczególnych świec
z przebiegiem 75tys to jest potwierdzony przebieg czy licznik tyle wskazuje ? Auto to polski po-salon czy z zachodu zwiezione ? Dopóki było ciepło (powyżej zera) to dłuższe postoje takie 24h i dłuższe mu nie przeszkadzały, a kontrolka świec żarowych nawet się nie zapalała. znane są takie rpzypadki ale zazwyczaj powinna się zawsze zapalić sygnalizując...
Może przewody do świec są zwarte do masy ...co może przy remoncie przygniecione.....wypnij ze świec i z przekaźnika i sprawdź na zwarcie do masy...
Wielokrotnie na forum opisywane oznaczenia tego przekażnika .Oznaczenia te same co w VW i innych samochodach.L - lampka ,T -czujnik temperatury,50-sygnał z rozrusznika 85- masa ,86 -zasilanie po stacyjce , resztę wiesz.
Kolega sprawdzi przekaźnik do świec.
Na przekaźniku ma być dwa plusy : stały(główny) i po stacyjce (85), sam przekaźnik sterowany masą z ECU po przewodzie biało-żółtym. Sprawdź też przewód z przekaźnika na świece który idzie przez bezpiecznik 80A w skrzynce w komorze silnika z prawej strony przy podszybiu.
Dokładnie jest to bezpiecznik 60A w bezpiecznikach pod kierownicą.Jak masz vaga to możesz spawdzić działanie przekaźnika świec żarowych robiąc test elementów wykonawczych.
Do sprawdzenia przekaźnik świec żarowych u mnie tak było nie podawał pradu na świece
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
Sprawdź bezpiecznik od świec żarowych.
uloz.to/x6UEndbB/p1-pdf uloz.to/x9pfMupc/p2-pdf uloz.to/xp1e6BUb/p3-pdf uloz.to/xhM8LVZv/p4-pdf uloz.to/xVXaxiV5/p5-pdf
Cześć, mam też T5 A sam Jeszcze nie wiem gdzie jest ten automat podgrzewania wstępnego. W książce WKŁ VW T5 piszą że przekaźniki są pod fotelem, pod kokpitem u dołu, i pod bezpiecznikami w przedziale silnika. Powiem że pod kokpitem nie będzie, ponieważ montowałem tam MFL więc nie widziałem go. Pod fotelem też nie. Więc zostaje przedział silnika. To...
W modelu C15 z tym silnikiem, jest sterownik sterujący grzaniem, chłodzeniem silnika i EGRem, siedzi pod podszybiem (na środku pod przednią szybą) a poznać go można po podłączonych do niego dwóch kościach z kablami. Przekaźnik grzania siedzi pod taką foliową osłonką na lewym nadkolu w komorze silnika. Może w modelu AX jest podobnie, ja bym szukał w...
Na obudowie sterownika silnika (lewy przód pod nadkolem)
Wtryski były sprawdzone i silnik jest po kapitalnym remoncie
Ja robiłem witech'em z tego co pamiętam ale pewny nie jestem. Co do nadpisywania wtrysków to jak masz inne mogą się nie nadpisać bo sprawdza sumy kontrolne a jest 16znaków. A sprawdziłeś świece i przekaźnik?
http://obrazki.elektroda.net/97_12656611... http://obrazki.elektroda.net/97_12656611...
Przekaźnik jest na prawym nadkolu, obok komputera. Idzie do niego 11 przewodów. Pozdrawiam.
Kolego świeczkami steruje ECU, co najwyżej możesz sprawdzić bezpiecznik, i fakt docierania napięcia do świec. I ciesz się że nie masz T4.
W 2.0 przekaźnik ma 2 bezpieczniki, jeden 80A, drugi 15A i własną masę, plus 2 przewody sterujące od ECU. Co do twojego, to będzie łatwiej jak podasz dokładny kod silnika (3.0 było ich wiele) i rocznik pojazdu.
Hej mam ten sam problem nie świeca się świece na zegarach i dodatkowo rozmontowałem zegary myśląc że to żarówka. Okazało się że zegary mają diody niewymienne.. Czy wiecie gdzie jest przekaźnik świec? Od czego zacząć.. Co sprawdzić? Iveco daily 2.3. 2008r
Sprawdzałem żarówką na 12V i się nie zaświeciła jak przekręciłem kłuczyk więc pewnie będzie walnięty ten przekaźnik. Czy można jeszcze jakoś sprawdzić ten przekaźnik?
To nie jest przekaźnik świec tylko czasówka wycieraczek.
Może jak najbardziej dogrzewać przez jakiś czas mniejszym prądem.
Tu masz schemat moze się przyda
Ok dzięki jeszcze raz poszukam i sprawdzę świece.
Potrzebuje pomocy skąd jest podłączona masa do w/w pinu. Sterownik silnika jak potrzebuje zagrzać świece steruje tym przekaźnikiem wystawiając masę. Zależnie od temperatury płynu jaką widzi sterownik silnika.
Zobacz wokolicach filtra powietrza,aku i lewej lampy takie coś z aluminiowym radiatorem
Trzeba sprawdzić przekaźnik świec żarowych. Zobacz czy jest zasilanie na listwie świec
Szukałbym w takim razie zwarcia skoro płynie tak duży prąd, że nagrzewa się przewód, a świece nie są zasilone. Bezpiecznik nie przepala się?
U mnie po nocy, przy zimnym silniku 1 Z ( 1,9 tdi) świece grzeją przez pewien czas, aby poprawić tzw. kulturę jego pracy tuż po uruchomieniu ( obserwuję taki stan, gdyż mam dodatkową kontrolkę podłączoną bezpośrednio do zasilania świec żarowych ). Proszę sprawdzić stan świec żarowych, przekaźników odpowiedzialnych za ich zasilanie oraz czujników temperatury...
Jeśli dalej będziesz miał problemy, to żeby wykluczyć styki w kostce, odłącz główny plus z przekaźnika (ostrożnie, tam jest dużo prądu bodajże bez bezpiecznika :) , zwarcie do masy może być nieprzyjemne dla auta jak i dla właściciela) i odcinkiem przewodu podłącz przekaźnik bezpośrednio do plusa akumulatora.
Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych, czy się nie skleił i czy prawidłowo zasilany.
Przecież możesz multimetrem sprawdzić.
Chodzi ci o podgrzewacz wody? Do świec są dwa przekaźniki sterowane z ecu w konfiguracji 1-1 mała moc 1-2 duża moc czyli jeden przekaźnik uruchamia 1 świecę drugi przekaźnik 2 świece. Sterownik je włącza na podstawie tez obciążenia alternatora czyli sygnał DF z alternatora. Wiem że 3 grzeją do 25stC płynu a później 2 do 70stC Wiec skoro działa obwód...
Dodano po 4 Sprawdziłem ale też nie mam bladego pojęcia jaki to może być bo po numerach się nie zgadza silnik to 3.0 V6 177km gdzie może się znajdować ten przekaźnik jak nie w tej skrzyneczce koło akumulatora ?
Tak, można. Na temat tego jest MASA wiadomości w internecie, ale podpowiem Ci - przelutować.
To że błyska, to normalne - komora jest dogrzewana. Trochę za długi jest czas grzania wstępnego lecz to nie będzie raczej wina przekaźnika - należałoby zacząć od sprawdzenia czujnika temperatury...
Przekaźniki świec żarowych w samochodach i ciężarówkach są atestowane na 100A i więcej. Mnie uczono że stycznik ma funkcję gaszenia łuku czyli współpracy z obciążeniami indukcyjnymi.
90% że wtryski są zatarte(praktyka serwisowa). Poszukaj firmy regenerującej wtryskiwacze. Jest to jakas alternatywa. Regeneracja 1 wtrysku około 450 zł (nowy w serwisie około 1300zł)
sprawdzić przekaźnik świeca żarowy sprawdzić świeca dobra punto sprawdzić świeca
termostat płyty grzewczej jaeger licznik peugeot odzyskanie folderu
Brązowa kostka przy zapalniczce Renault Laguna II 2005 Problem z udostępnianiem LAN przez AWUS036ACS na iPhone