Komutator w silniku iskrzy?
Skoro silnik i moduł wykluczasz pozostała do sprawdzenia wiązka -wtyczka silnika.
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Czy wodę wylewa do końca,Należy sprawdzić pompę (właściwie silnik pompy).Pozdrawiam.
Sprawdź silnik pompki
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Sprawdź kubek hydrostatu czy nie zapchany mazią poproszkową , do sprawdzenia też szczotki silnika.
Na 99,99% masz skończony silnik.
Dioda D3 to błąd E21. Wykręcasz dwie śrubki mocujące silnik (klucz 8), podważasz do siebie i wychodzi. Problemem jest założenie paska. Silniki Sole rzadko się uszkadzały, przyczyną może być również elektronika. Na początek sprawdź dokładnie silnik.
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Sprawdź silnik (szczotki), i grzałkę
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Jeżeli jest u Ciebie zakład regeneracji alternatorów itp. to z pewnością będzie to usługa znacznie tańsza niż zakup nowego silnika, ale gdyby wpadł Ci w oko używany silnik od sprawdzonego sprzedawcy to nie ma co gardzić używanym. Tutaj ciekawa oferta: https://m.olx.pl/d/oferta/silnik-pralki-...
Sprawdź grzałkę i stan szczotek węglowych silnika napędowego na początek.
Witam tak jak w temacie pralka zaraz po włączeniu wyzwala bezpiecznik w mieszkaniu. Proszę o pomoc w diagnozie usterki. Witam. Sprawdziłeś już coś? filtr p/zakłóceniowy, grzałka, silnik, pompka...
Spadł pasek napędowy, ale prędzej padł inwerter silnika który jest na silniku.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Sprawdź filtr pompki, w razie potrzeby wymień silnik pompki i sprawdź komorę hydrostatu. Losowe pompowanie wody lub nie to typowy objaw końca żywota silnika pompy.
Sprawdź tachometr posprawdzaj kostkę zaciskową na silniku sprawdź styki
Nowa pralka, nowy silnik, nowy moduł? Cokolwiek? :)
a nie masz czasem za krótkich szczotek i iskrzy ci między szczotką a komutatorem?
Temat wielokrotnie omawiany i opisany http://obrazki.elektroda.net/71_12725739...
do sprawdzenia : silnik a dokładnie czy między szczotkami jest przejście, oraz moduł sterowania sprawdzić czy luty na przekażnikach nie są wypalone. To wszystko w tym temacie. Powodzenia.
Co do silników, to sprawdziłem na programatorze od zwykłego comforta.
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Więc jak można sprawdzić silnik poza pralka?
Czy woda została odprowadzona ze zbiornika pralki? Co do zdjęcia to cewka pompy pokryła się rdzawym nalotem i to w niczym nie przeszkadza. Chodzi tutaj o to, że silnik pompy może już być wyesploatowany i może wymagać wymiany. Sprawdź czy pralka zasila pompę 230V na programie odpompowanie wody. http://salonagd.com/glowna/2040-silnik-p...
Tak na początek sprawdź silnik.
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego. Silniki pralek Amica nie pracują prawidłowo na kończących się szczotkach.
co począć i gdzie szukać problemu, Zacząć od sprawdzenia kondensatora silnika, a po drugie, jak wspomniał Kolega powyżej, sprawdzić pompę.
To niestety nie musi być w tym przypadku wina wilgotności powietrza i suszenie niewiele da. Można odpiąć przewód ochronny z silnika i pralka powinna zacząć działać, ale można to zrobić tylko by sprawdzić czy silnik jest winowajcą usterki. :arrow: Niewolno w takim stanie używać pralki bo grozi to porażeniem prądem! Konieczna jest wymiana silnika.
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
Tak to silnik a konkretnie szczotki silnika. To za nowa pralka. Silnik ma upływność do masy, elektronika to wykrywa i nie pozwoli na sterowanie silnikiem. Łatwo to sprawdzić, zdejmując na próbę przewód ochronny z silnika. Jeżeli silnik ruszy, to jest on do wymiany.
Witam a próbowałeś,w momencie gdy pralka zaczyna wirować wyciągnąć wężyk z hydrostatu??czasem wystarczy piana na dnie i efekt podobny,moduł nie wysterowywuje silnika na pełne obroty,oczywiście nie można wykluczyć uszkodzenia silnika ale możesz go łatwo sprawdzić osobno wymontowany z pralki,pozdrawiam
Sprawdź jeszcze grzałkę - jej oporność powinna wynosić około 27Ω, a szczotki jakie długie?
Na początek zdjąć pasek i posłuchać jak sam silnik działa. Sprawdzić luzy na bębnie naciskając bęben do góry przez drzwiczki przy samym fartuchu, luzy około milimetra bębna względem fartucha to początek końca łożysk, ale jak będzie z pół cm to łożyska do wymiany. Zakręcić bębnem ręką i słuchać odgłosów, wszelkie chrobotanie to robota łożysk. Pojawienie...
Potwierdzam jw można spróbowac naciągnąć ale w tych pralkach napięcie jest podawane na silnik w taki sposób, że silnik niemal wyrywa do przodu, stąd "trzask"
Witam jeżeli jest to silnik komutatorowy warto sprawdzić szczotkotrzymacze czasami zdarza się że mają przebicie na obudowę silnika szczególnie jak pralka stoi w wilgotnym pomieszczeniu
...woda, która spływa do bębna z proszkiem i płynem jest normalnie odpompowywana. Sprawdź czy nie ma wody na dnie pralki, jeżeli jest, osusz.
Parę elementów można sprawdzić ale spotykane problemy w tego typu silnikach pralek Amica raczej dobrze nie rokują i w tym przypadku.
A silnik sprawdzony?
Skoro nie słychać przekaźników to sprawdź je i ich sterowanie. Najpierw czy na bramce tranzystora sterującego przekaźnikiem pojawia się odpowiednie napięcia, jak tak lecisz dalej ze sprawdzeniem diod przy cewkach. Jak nie masz napięcia przed rezystorem bramki tranzystora sterującego przekaźnikiem, znaczy nie masz terowania z procka i można w tym wypadku...
Wymien pompe na nowa i bedzie ok.Napisz ile lat ma ta twoja Amica. A konkretnie silnik pompy do wymiany koszt około 40 zł. Pozdrawiam.
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Silnik sprawdziłeś?
a tak przy okazji czy to prawda że nowy krzyżak nie ma gwintów w otworach na ramionach? ponoć śruby same mają go sobie zrobić.. tak mi powiedział sprzedawca ale zastanawiam się czy to prawda a nie chce sie wkopać ze złym krzyżakiem Prawda. I nie zapomnij przed wkręcaniem nasmarować śruby towotem, bo inaczej się ukręci... :)
Sprawdź długość szczotek w silniku.
Sprawdź szczotki silnika.
Wspomniany błąd informuje Cię, że pomimo 3-krotnej próby uruchomienia występuje brak ruchów silnika i masz sprawdzić płytkę sterowania oraz silnik, ale skoro Ty się na tym nie znasz… Sprowadź kumatego mechanika AGD, a nie takiego co Ci robi wodę z mózgu.
Grzałka raczej odpada, pompa spustowa, silnik, elektrozawór przy losowym zadziałaniu zabezpieczenia może być ciężko w zdiagnozowaniu takiej przypadłości. 16A to ewidentne zwarcie. Skupiłbym się na dokładnym sprawdzeniu silnika.
Sprawdź i wyczyść układ hydrostatu, sprawdź silnik-szczotki.
E 22 - błąd czujnika NTC, przerwa w obwodzie lub zwiększona rezystancja E 21 - błąd silnika, do sprawdzenia tacho, obwody silnika, termik na silniku
E-21 blocked engine - do sprawdzenia silnik, a konkretniej tachogenerator, wirnik i szczotki.
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
Gdzie dokładnie ci strzelało? Wtyczkę masz sprawną? Sprawdź filtr przeciwzakłóceniowy.
Powiedz czy umiesz wymontować silnik i podłączyć go na stole celem sprawdzenia?
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Wymień kostkę silnika i sprawdź silnik poza pralką , tu masz sposób: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Sprawdź czy masz taki silnik: https://allegro.pl/oferta/silnik-pralki-...
Wystąpił błąd E22: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... W pierwszej kolejności sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego pralki.
Odłącz jeszcze silnik na kostce.
Witam. Jak sprawdzić miernikiem silnik pralki Amica PD 6010B422. Jakie ma mieć rezystancje i na jakich pinach je sprawdzić?
do sprawdzenia kostka silnika
Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Oczywiście w Twoim przypadku pomijasz przewody zielone biegnące do cewki tachogeneratora: https://youtu.be/o5iKA0WiMEc
Witam Do sprawdzenia szczotki silnika.
tak sprawdziłem szczotki są długie i silnik poza pralką jest sprawny
Sprawdź szczotki w silniku.
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
Uszkodzona elektronika nawet nie musisz sprawdzać tego silnika.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku
Tak mam pomysł. Sprawdź silnik pralki na upływność. Ostatnio wojowałem też z Amicą, gdzie na szczęście był wyświetlacz i w połowie wirowania lub połowie programu prania przed płukaniem wyświetlacz szalał, zanikał i pralka zatrzymywała się. Po chwili jednak dalej ruszała. Okazało się, że silnik po delikatnym nagrzaniu się dostawał upływności. Możesz...
Po wymianie przekaźnika od sterowania silnikiem pralka zaczęła działać.Dzięki za pomoc zamykam temat.
Sprawdź więc szczotki w silniku.
Po włączeniu pralki zapala się dioda redukcja wirowania. Pralka nie rusza, co zrobić? Błąd silnika. Należy skasować błąd przytrzymując przycisk start na włączonej maszynie oraz wyeliminować przyczynę powstania błędu (do sprawdzenia silnik).
Do sprawdzenia szczotki silnika.
Sprawdź triak silnika na module.
Trzeba sprawdzić czy dochodzi napięcie do silnika
Witam. Miałeś sprawdzić tacho.Jakiej firmy jest silnik? Pozdrawiam.
Sprawdź silnik czy to się nie dzieje w czasie jak się silnik obraca.
Inaczej - zanim wymienisz programator najpierw posprawdzaj sobie to co tylko możesz - silnik, pompkę, łożyska czy nie hałasują, grzałkę.. tak by cena naprawy nie zamknęła się na poziomie ceny nowej pralki.
Spotkałem się z podobnymi objawami, po dokładnym sprawdzeniu okazało się że jest uszkodzony silnik.
Witam,kolego wymień szczotki na silniku pozdrawiam
Witam. Tutaj jest dostępny cały silnik. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Sprawdź elektronikę, konkretnie triak sterujący silnikiem.
Nad grzałką jest gumowa końcówka która jest nałożona na króciec wystający ze zbiornika . Trzeba ją wyczyścić z błota. Ponadto do sprawdzenia drożność i szczelność wężyka hydrostatu. Pisałem też o konieczności sprawdzenia upływności grzałki - ale cisza w tym zagadnieniu. Sprawdziłbym też dokładnie silnik pralki.
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Pralka Amica PA5580A510 przerywa pranie i wywala błąd(miga dioda 7 razy - wada zespołu napędowego). Szczotki sprawdziłem dobre, cewka tachometryczna cała i dociśnięta, komutator koloru miedzianego. Przy silniku jest kostka z 6 przewodami(2 przewody na szczotki, 2 na cewkę i jeszcze 2 idą do środka obudowy silnika, te przewody mogą być od zabezpieczenia...
wszystko sprawdzone i wymieniane silniki,--- tzn co????
sprawdź grzałkę i silnik...
Zacznij od sprawdzenia czy pasek napędowy pralki się nie jest zbyt luźny i się nie ślizga. Warto również sprawdzić w jakim stanie są szczotki węglowe w silniku napędowym.
Może zanieść silnik do sprawdzenia do zakładu gdzie przezwajają silniki? Zanieś do sprawdzenia, będziesz miał pewność co do stanu silnika
Zobacz jakie kolory przewodów idą z silnika do kostki, to Ci powiem jak podłączyć żeby go sprawdzić.
Sprawdź czy prądniczka generuje napięcie gdy zakręcisz silnikiem. Jeżeli nie to trzeba zająć się tachem i sprawdzić go. Jeżeli tak to zmierz to samo na złączu silnika przy programatorze.
Sprawdź filtr, sprawność pompy, hydrostat, szczotki silnika.
Trzeba sprawdzić silnik poza pralką bo może uszkodzić procesor.
Szczotek się nie czyści tylko sprawdza się ich długość i czyści komutator silnika. Stan pompy odpływowej też ma kluczowe znaczenie. Musisz sprawdzić czy pompa odprowadza wodę przed rozpoczęciem wirowania bardzo sprawnie i solidnym strumieniem. Oryginalna pompa do Twojej pralki: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa--...
Grzałka jest z przodu pralki: https://north.pl/karta/1030162-wanna-do-... Silnik na szczęście jest szczotkowy: https://czesciagd.pl/silnik-1400rpm-350w... Najpierw wypiąć wszystkie przewody od grzałki i spróbować czy pralka pobierze wodę i ruszy, jeżeli nie będzie efektu to samo zrobić z silnikiem napędowym. Oczywiście...
Sprawdź szczotki silnika- może się " skończyły"?
Pralka zgłasza błąd w ten sposób czyli awarię, niestety nie wiem jaki. Zacząłbym od sprawdzenia szczotek węglowych silnika napędowego czy się nie skończyły a następnie grzałkę.
Sprawdź dokładnie silnik, który kabelek jest nadtopiony? Spróbuj uruchomić silnik poza pralką, tu masz sposób: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
sprawdzić silnik pralka amica sprawdzić silnik amica sprawdzić presostat pralka amica
whirlpool migające citroen uszkodzi radio st500dm002 1bd142
T.Amp TA 1050 MK-X: Dane techniczne i realna moc Regulacja gaźnika pilarki Faworyt RG 5300 18 krok po kroku