kolego zostaw moduł sprawdź dokładnie silnik
kolego zacznij od sprawdzenia szczotek na silniku.
Skoro silnik i moduł wykluczasz pozostała do sprawdzenia wiązka -wtyczka silnika.
Silnik (pompa myjąca) jest montowany na wcisk w tuleję misy i zabezpieczony metalową opaską. Te silniki często padają. Sprawdź też kondensator rozruchowy silnika.
Komutator w silniku iskrzy?
Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
Na 99,99% masz skończony silnik.
Jak wygląda tacho silnika może ono fałszuje i moduł źle steruje silnikiem . Przekaźniki na module też można sprawdzić .
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Sprawdź szczotki silnika,tacho,uzwojenia-cały silnik.
Trzeba sprawdzić silnik , czy szczotki są dłuższe niż 15 mm. Jeżeli są krótsze to należy je wymienić. Jeżeli są dłuższe to pewnie wirnik silnika do przezwojenia.
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Trzeba silnik wysuszyć następnie pomierzyć czy rezystancja izolacji pomiędzy zwojami jest wystarczająca do podłączenia silnika pod napięcie.
Silnik do sprawdzenia.
Sprawdź szczotki w silniku i grzałkę.
Trzeba sprawdzić silnik czy szczotki się nie zużyły.
Witam Sprawdź czy silnik nie ma przebicia
Na początek do sprawdzenia szczotki silnika i kostka.
Czy wodę wylewa do końca,Należy sprawdzić pompę (właściwie silnik pompy).Pozdrawiam.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Sprawdź silnik pompki
A wodę po silnikiem widziałeś?
Dioda D3 to błąd E21. Wykręcasz dwie śrubki mocujące silnik (klucz 8), podważasz do siebie i wychodzi. Problemem jest założenie paska. Silniki Sole rzadko się uszkadzały, przyczyną może być również elektronika. Na początek sprawdź dokładnie silnik.
Sprawdź grzałkę i stan szczotek węglowych silnika napędowego na początek.
Sprawdź szczotki w silniku.
Sprawdź kubek hydrostatu czy nie zapchany mazią poproszkową , do sprawdzenia też szczotki silnika.
Trop owszem jest poprawny. Teraz musisz się do niej dobrać i sprawdzić czy dochodzi prąd, normalną żarówką 230V albo próbnikiem 230V (nie neonówką, próbnikiem) Oczywiście może być zablokowana ale raczej słyszał byś buczenie silnika.
[quote="kratekk"]Blokada drzwi też jest odłączona. Zastanawia mnie jednak jak moge sprawdzić programator bo przekręciłem go kilka razy do okola i nie wyzwalają się już bezpieczniki. Po wciśnięciu przycisku START jaki element jest najpierw załączany? Podłącz blokade i włącz pralke. Moduł sterujący to ostateczność, wogóle ,to wcześniej pisałeś, że programator...
Temat wielokrotnie omawiany i opisany http://obrazki.elektroda.net/71_12725739...
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Sprawdź silnik (szczotki), i grzałkę
Zacznij od sprawdzenia czy pasek napędowy pralki się nie jest zbyt luźny i się nie ślizga. Warto również sprawdzić w jakim stanie są szczotki węglowe w silniku napędowym.
Tak na początek sprawdź silnik.
Czy moge uzyc tego silnika po lewej stronie Możesz, tylko nie próbuj go jak na filmie, bo możesz go uszkodzić.
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Zacznij od sprawdzenia silnika.
Witam jeżeli jest to silnik komutatorowy warto sprawdzić szczotkotrzymacze czasami zdarza się że mają przebicie na obudowę silnika szczególnie jak pralka stoi w wilgotnym pomieszczeniu
Elektryka do sprawdzenia czujniki i silniki.
szczotki sa w porzadku a jesli padła elektronika to co mogło byc uszkodzone Dodano po 1 szczotki sa w porzadku a jesli padła elektronika to co może byc uszkodzone w elektronice co najszybciej pada Kostka oczywiście wymieniona... Po cholerę grzebiesz przy szczotkach, skoro zwarcie nastąpiło w kostce ???
Odkręć filtr i sprawdź czy nie ma luzu (dużego) na wirniku pompy, jeśli jest to wymień silnik pompki.
Przed wymianą sprawdź czy dochodzi napięcie do silnika pompy.
do sprawdzenia : silnik a dokładnie czy między szczotkami jest przejście, oraz moduł sterowania sprawdzić czy luty na przekażnikach nie są wypalone. To wszystko w tym temacie. Powodzenia.
Co do silników, to sprawdziłem na programatorze od zwykłego comforta.
Witam Szczotki sprawdzone?
Sprawdź silnik na przebicie do masy, najlepiej induktorem.
Witam Sprawdź czy na silnik nie kapie woda, obejrzyj dokładnie obudowę szuflady na proszek
Sprawdź filtr pompki, w razie potrzeby wymień silnik pompki i sprawdź komorę hydrostatu. Losowe pompowanie wody lub nie to typowy objaw końca żywota silnika pompy.
Jeżeli jest u Ciebie zakład regeneracji alternatorów itp. to z pewnością będzie to usługa znacznie tańsza niż zakup nowego silnika, ale gdyby wpadł Ci w oko używany silnik od sprawdzonego sprzedawcy to nie ma co gardzić używanym. Tutaj ciekawa oferta: https://m.olx.pl/d/oferta/silnik-pralki-...
Sprawdź tachometr posprawdzaj kostkę zaciskową na silniku sprawdź styki
Coś długo czekamy. No to ja podpowiem. Błąd E 22 - do sprawdzenia silnik.
Na pompie masz schemat uzwojeń/podłączenia silnika. Sprawdź, czy oba uzwojenia mają przejście-jakąś oporność.
Sprawdź jeszcze grzałkę - jej oporność powinna wynosić około 27Ω, a szczotki jakie długie?
To spradź, czy podawane jest napięcie na silnik.
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Na początek zdjąć pasek i posłuchać jak sam silnik działa. Sprawdzić luzy na bębnie naciskając bęben do góry przez drzwiczki przy samym fartuchu, luzy około milimetra bębna względem fartucha to początek końca łożysk, ale jak będzie z pół cm to łożyska do wymiany. Zakręcić bębnem ręką i słuchać odgłosów, wszelkie chrobotanie to robota łożysk. Pojawienie...
Zdemontuj silnik napędowy pralki, następnie wydmuchaj go porządnie sprężonym powietrzem z pyłu węglowego powstałego ze szczotek. Przy okazji demontażu silnika sprawdź czy szczotki są jeszcze wystarczająco długie czyli minimum 20 mm a jeśli będą krótsze to pomyśl o ich wymianie. Jeśli po tym zabiegu nadal będzie występował problem to oddaj silnik do...
(at)kovalsm Sprawdzić, czy oś wirnika obraca się bez oporu. Jeśli jest wyczuwalny opór, warto psiknąć panewki (łożyska wentylatora) jakimś izopropanolem, a zaraz po tym środkiem typu WD-40. Gdy odblokowany chwilę pochodzi (i nie ma luzów), wystarczy kilka kropel oleju "silnikowego" - absolutnie nie „jadalnego” (większość wentylatorów okapowych kuca...
Można zobaczyć ale efekty naprawy tych płytek są mizerne(oddaj do elektronika) Można posprawdzać elementy na płytce ,sprawdzić luty,ale na początek sprawdź silnik
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego. Silniki pralek Amica nie pracują prawidłowo na kończących się szczotkach.
Spadł pasek napędowy, ale prędzej padł inwerter silnika który jest na silniku.
Sprawdź długość szczotek w silniku.
Więc jak można sprawdzić silnik poza pralka?
Witam. Jak sprawdzić miernikiem silnik pralki Amica PD 6010B422. Jakie ma mieć rezystancje i na jakich pinach je sprawdzić?
...woda, która spływa do bębna z proszkiem i płynem jest normalnie odpompowywana. Sprawdź czy nie ma wody na dnie pralki, jeżeli jest, osusz.
Czy po wymianie szczotek silnik nie iskrzył za bardzo? To wygląda na uszkodzony wirnik, ale trzeba sprawdzić cały silnik.
Sprawdź szczotki silnika.
To niestety nie musi być w tym przypadku wina wilgotności powietrza i suszenie niewiele da. Można odpiąć przewód ochronny z silnika i pralka powinna zacząć działać, ale można to zrobić tylko by sprawdzić czy silnik jest winowajcą usterki. :arrow: Niewolno w takim stanie używać pralki bo grozi to porażeniem prądem! Konieczna jest wymiana silnika.
Witam a próbowałeś,w momencie gdy pralka zaczyna wirować wyciągnąć wężyk z hydrostatu??czasem wystarczy piana na dnie i efekt podobny,moduł nie wysterowywuje silnika na pełne obroty,oczywiście nie można wykluczyć uszkodzenia silnika ale możesz go łatwo sprawdzić osobno wymontowany z pralki,pozdrawiam
Gdzie dokładnie ci strzelało? Wtyczkę masz sprawną? Sprawdź filtr przeciwzakłóceniowy.
Sprawdź czy się silnik jest dobry, czy po podłączeniu napięcia obraca się ośka. W przypadku gdy ośka nie będzie się obracała to silnik do wymiany.
E21 w Amica to błąd silnika, do sprawdzenia szczotki wiązka silnika, często blokuje się lewa szczotka silnika, zalewana wodą z zasobnika proszku. Natomiast P01 oznacza nieskończony program 1 wystarczy przyczymać przycisk start i program zostanie anulowany. Jeżeli nie będzie to uszkodzony silnik to koszt naprawy nie będzie wysoki. Pozdrawiam
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Sprawdź silnik szczotki.
E60 Brak informacji od silnika - sprawdzić silnik, moduł, przekaźnik, tacho
Wymien pompe na nowa i bedzie ok.Napisz ile lat ma ta twoja Amica. A konkretnie silnik pompy do wymiany koszt około 40 zł. Pozdrawiam.
Wymień tylko triak. Wymontuj szczotki silnika, sprawdź stan.
co począć i gdzie szukać problemu, Zacząć od sprawdzenia kondensatora silnika, a po drugie, jak wspomniał Kolega powyżej, sprawdzić pompę.
Grzałka raczej odpada, pompa spustowa, silnik, elektrozawór przy losowym zadziałaniu zabezpieczenia może być ciężko w zdiagnozowaniu takiej przypadłości. 16A to ewidentne zwarcie. Skupiłbym się na dokładnym sprawdzeniu silnika.
Mam problem z silnikiem w palce Amica Optimum 600 jak moge go sprawdzić czy działa?
Tak to silnik a konkretnie szczotki silnika. To za nowa pralka. Silnik ma upływność do masy, elektronika to wykrywa i nie pozwoli na sterowanie silnikiem. Łatwo to sprawdzić, zdejmując na próbę przewód ochronny z silnika. Jeżeli silnik ruszy, to jest on do wymiany.
Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Oczywiście w Twoim przypadku pomijasz przewody zielone biegnące do cewki tachogeneratora: https://youtu.be/o5iKA0WiMEc
Tak mniej więcej wiem, to taki symetryczny tyrystor. Z tym że ten stary działał jak tyrystor, a sprawdziłem to podpinając go pod prostownik. Odbiornikiem była żarówka, a na bramce był rezystor ok 350ohm i tak zmieniałem jego polaryzacje. I w jednej konfiguracji działał, a w drugiej nie. Nie bardzo wyobrażam sobie jak wyglądało to Twoje sprawdzanie...
Pralka zgłasza błąd w ten sposób czyli awarię, niestety nie wiem jaki. Zacząłbym od sprawdzenia szczotek węglowych silnika napędowego czy się nie skończyły a następnie grzałkę.
coś nie tak z silnikiem Jak go sprawdzić?
Witam.Proponuję sprawdzić tacho na silniku.
Parę elementów można sprawdzić ale spotykane problemy w tego typu silnikach pralek Amica raczej dobrze nie rokują i w tym przypadku.
To taki pewniak że od której nie zamowie to będzie pasować ? Są bardzo, ale to bardzo rzadkie odstępstwa od tej reguły .... ale....... będzie pasować :D a dlaczego? Bo konstrukcka "budy" piekarnika w kuchence tak w Amica, jak Mastercook - ciągnie się jak konstrukcja silnika RR rb211 a potem trent - sprawdzona i dopracowana :)
a tak przy okazji czy to prawda że nowy krzyżak nie ma gwintów w otworach na ramionach? ponoć śruby same mają go sobie zrobić.. tak mi powiedział sprzedawca ale zastanawiam się czy to prawda a nie chce sie wkopać ze złym krzyżakiem Prawda. I nie zapomnij przed wkręcaniem nasmarować śruby towotem, bo inaczej się ukręci... :)
Trzeba sprawdzić czy dochodzi napięcie do silnika
A silnik sprawdzony?
Jednak okazało sie, ze uszkodzony silnik.
Silnik sprawdziłeś?
Sprawdź stan szczotek węglowych w silniku.
Sprawdź szczotki silnika.
Nowa pralka, nowy silnik, nowy moduł? Cokolwiek? :)
E 22 - błąd czujnika NTC, przerwa w obwodzie lub zwiększona rezystancja E 21 - błąd silnika, do sprawdzenia tacho, obwody silnika, termik na silniku
Silnik do sprawdzenia.
Uszkodzony jeden z przekaźników obrotów silnika.
sprawdzić silnik amica pralka sprawdzić silnik pralka amica sprawdzić silnik pralki amica
naprawa kosiarki zamek drzwi seicento lodówka listwa
Fiat Ducato 3.0 JTD błąd P2563 - diagnostyka i rozwiązania Kod PIN do pilota Citroen C5 X7 - jak uzyskać?