Pozostaje jeszcze sprawdzić uzwojenie rozruchowe.
U mnie napęd noży ma zabezpieczenie elektryczne pod fotelem, gdy noże pracują i zejde z fotela odrazu gaśnie silnik. Takie różne przełączniki są przy dźwigni noży oraz pod fotlem. Może coś w tym kierunku sprawdzić.
Trzeba sprawdzić wałek rozrządu i zawory. Jaki to dokładnie silnik?
Jeżeli jest w tej kosiarce gaźnik z membraną, ja bym sprawdził w pierwszej kolejności właśnie tą membranę w gaźniku.
Jak masz wyciągnięty silnik z kosiarki to da się lekko bez oporów pokręcić ośką silnika? Bo jak by ośka stawiała opór podczas kręcenia to stawiał bym na łożyska lub na brak smarowania. Nie wiem jak jest mocowany nóż kosiarki do ośki, wału silnika, ale może łożysko w kosiarce się zatarło i przez to silnik się grzeje i nie ma pełnej mocy. Jak sprawdzisz...
To jest wpust czółenkowy ( nie żaden klin) i montowany jest na wale silnika, a ściślej pomiędzy wałem a adapterem noża.
Jak ktoś dobrze zna ten silnik powie dokładnie jak podłączyć ja wysłałem ogólny schemat podłączania uzwojeń i kondensatora.
Sprawdź wyłącznik zapłonu, połączony z hamulcem koła magnesowego.
Witam, pierwsze co bym sprawdzil - to stycznik / przekaznik, ktory uruchamia rozrusznik - bo na ogol to styki w takich elementach ulegaja nadpaleniu, przegrzaniu, itp. Zmniejsza sie znacznie powierzchnia wypalonych stykow i przepuszczaja coraz mniejszy prad do rozrusznika - dlatego nie ma on sily 'pokonac kompresji' silnika... Pozdrawiam.
Hamulec ten jest na tyle prosty że usprawnianie go to tylko jego całkowita eliminacja niebezpieczna dla użytkownika . Jego konstrukcja wygląda tak że na tarczy łożyskowej wokół łożyska są umieszczone małe klocki hamulcowe do których jest dociskana sprężyną umieszczoną na osi wirnika mała tarcza najczęściej wytłoczona z blachy w formie miseczki stale...
To co "wydłubałeś", to struktura hybrydowego grubowarstwowego układu scalonego napylanego na podłożu ceramicznym - a właściwie już jego truchło.
Zagrzej palnikiem , a później polej zimna wodą. Następnie ściągacz.
To gniazdo pewnie wyleciało. Zdejmuj głowicę.
Musisz sprawdzić regulator obrotów i gaźnik. Czy silnik, podczas zwiększonego obciążenia, zaczyna kopcić z tłumika?
myślałem że może jest jakaś nadzieja że może coś właśnie z tym wyłącznikiem odśrodkowym ,tylko nie wiem za bardzo jak go sprawdzić i jak wygląda i gdzie dokładnie się znajduje ? W tym silniku nie ma wyłącznika odśrodkowego więc nie masz co sprawdzić. Daruj sobie ten silnik, kup drugą kosiarkę.
Witam, też byłbym za tym że wirnik ociera o stojan, sprawdź czy nie ma śladów otarcia na wirniku.
Punktem odniesienia może być ta druga kosiarka. Musisz założyć oryginalną sprężynkę, nie naciąganą ani nie skracaną. Każda zmiana długości sprężynki zakłóca pracę regulatora.
https://pl.aliexpress.com/item/100500170...
Stan pierścieni możesz sprawdzić w prosty sposób, rozgrzej silnik, ustaw tłok w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy, zablokuj wał i podłącz do cylindra sprężone powietrze o ciśnieniu 5 atm. Jeżeli przez odmę będzie wylatywało powietrze to pierścienie lub cylinder w kiepskim stanie. Przy okazji sprawdzisz szczelność zaworów.
Witam Czy kosiłeś na wstecznym? Bo fabrycznie jest zabezpieczenie - podczas gdy urządzenie tnące jest załączone a wrzucisz wsteczny to odłączasz zasilanie elektryczne silnika. Przekładnia napędzająca dyferencjał jeżeli na sucho obraca się normalnie to nie zablokuje Ci silnika. Sprawdź ewentualnie wariator. Pozdrawiam
Witam Czarne mazidło to prawdopodobnie lakier jakim są zaimpregnowane uzwojenia silnika,chociaż może to wskazywać również na przegrzanie silnika(w tym przypadku nic nie zrobisz,kosisz aż silnik padnie,a wtedy do przezwojenia).Jeśli już rozbierałeś to możesz i powinieneś sprawdzić stan łożysk.Pozdrawiam.
Wykręć świece i sprawdź czy można zakręcić silnikiem ręcznie, obracając za nóż.
Dobrze wyczyść w miejscach zaznaczonych na zdjęciach. http://obrazki.elektroda.net/6_127253908... http://obrazki.elektroda.net/38_12725394...
Rozrząd, ustawiłeś prawidłowo?
Na zębatce wału i wałka rozrządu są znaki, trzeba je ustawić naprzeciw siebie.
Jest to typowy silnik jednofazowy(kosiarka)z kondensatorem.Kiedyś podobny był stosowany w kosiarkach Mesko-AGD,ale z uwagi na awaryjność został zmieniony producent.Połączenie typowe a więc zasilanie na dwa przewody(jeden wspólny dla u.pracy i rozruchu drugi praca)a kondensator wpinasz między pracę a rozruch(trzeci przewód).Które przewody są od którego...
Alkilak był sprawdzony jak pisałem wyżej, mam nadzieję, źe to ten sam bo z tym to teraz rozmaicie bywa. W odpowiedzi #67 z 17 Lip 2012 20:48 jest link, ale nie wszystkie są dobre do silnika. Trzeba wybrać bimetaliczny aby po ostygnięciu maszyny ponownie załączył, a tam są też jednorazówki więc zwróć na to uwagę. W odpowiedzi #66 z 17 Lip 2012 19:16...
Korek możesz sprawdzić przez uruchomienie kosiarki bez korka. Jak nie zgaśnie to znaczy że coś jednak nie tak z tym korkiem. Nie wiem jak działa to odpowietrzenie u mnie jest mała dziurka z tego co pamiętam tylko że mam dużo starszy rok produkcji silnika.
Z tego co piszesz wnioskuje ze urwała się elektroda ze świecy. Nie wiadomo czy urwała się sama i została w cylindrze, czy urwał ja ktoś przy próbie regulacji przerwy na elektrodach. Jeżeli została w cylindrze, istnieje duże prawdopodobieństwo ze została wydmuchana przez zawór wydechowy, do tłumika. jedyny sposób to odkręcenie głowicy cylindra i sprawdzenie....
Jeszcze nie słyszałem o takim zatarciu silnika kosiarki :D
tam za bardzo niema co regulować ;) Honda GXV160 - to pierwowzór wszystkich tych Hondopodobnych silników i od niej większość rzeczy pasuje plug&play, pooglądaj sobie na zdjęciach lub na żywo oba a zobaczysz, że różnią się jedynie gaźnikiem, dźwigienkami od cięgna gazu (pewnie u Ciebie w ogóle niema nawet cięgna i gazu) i obudową filtra powietrza....
Sprawdzić czy śruby silnika są dokręcone, zmierzyć rezystancję uzwojeń między wszystkimi przewodami wychodzącymi z silnika.
podmien kondensator na 100%sprawny,sprawdz cz jest dobrze skrecony,moze poluzowaly sie srubki i po wlaczeniu wirnik klei sie do stojana
Ja dalej stawiam na gaźnik, wykręcałeś z niego dysze? Wpust na kole sprawdzony?
Już naprawiłem. Nikt się nie pokwapił z pomocą więc straciłem trochę czasu ale dla obserwujących i potomnych: Zapewne wskutek przeciążenia (usilne próby rozkręcenia zablokowanej mokrą trawą kosiarki) spowodowały przegrzanie uzwojenia, roztopienie izolacji i zwarcie. Miejsce wykryłem gdy silnik nie chciał się z jakiegoś powodu uruchomić i zaiskrzyło....
Witam ! Sześć drutów nawojowych sugeruje że uzwojenie robocze nawijane jest podwójnym drutem, sprawdź czy po dwa wychodzą z tego samego żłobka. Jaki był powód rozłączenia uzwojeń ?
Jeżeli masz z gaźnikiem zewnętrznym to da się odłączyć, ja mam model gdzie przepustnica jest wbudowana w silnik i Twojego pomysłu nie zrealizujesz.
Temat dalej aktualny, a gdzie jest symbol gaźnika aby sprawdzić czy gaznik jest z tego silnika
Nie powinno wpłynąć negatywnie jednak jeśli zachowała się tabliczka na kosiarce lub silniku to tam wartość kondensatora powinna być podana. Jeśli masz u siebie zakład przezawający silniki warto sprawdzić tam silnik.
W takim układzie należy zablokować oś i odkręcić śrubę blokującą i wtedy sprawdzić co jest przyczyną luźno obracającego się noża.
Witam Silnik kosiarki elektrycznej buczy ale bardzo wolno kręci i grzeje się wirnik i stojan. Kondensator nie ma przebicia (nie mierzyłem pojemności), hamulec działa prawidłowo. Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Silnik zachowuje się tak samo...
Witam. Mam problem z silnikiem od kosiarki akumulatorowej 36 V. Silnik nie chce ruszyć, lub przekręci się trochę i staje. Bardzo ciężko jest też ruszyć go ręką. Jakieś porady - co sprawdzić, co zrobić, czy da się go jeszcze uratować, kosiarka jest jak nowa, więc szkoda byłoby wyrzucać.
Wykręć świece i sprawdź jeszcze raz, ale pewnie silnik.
Hydrol jest do urządzeń hydraulicznych , a nie do silników! Jezeli nalejesz hydrolu to zatrzesz silnik w kosiarce!!. Jezeli masz samochód to czy do niego nalejesz hydrolu? Firmy produkujace silniki do kosiarek -4T zalecaja olej ktory ma najmniej ... W30 , mozesz nalać lepszy zalecany do silników benzynowych czyli :10W40, 5W30, 5W 40, 0 W 40 ..... ....
Sprawdź świece zapłonowe i pukaj silnik płukanką
Możesz sprawdzić ten elektrozawór (tu masz co nieco o nim http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... ) on "zamyka" paliwo do dyszy głównej więc w przypadku jego niezamykania i zawieszonym zaworku iglicowym lub nieszczelnym pływaku paliwo śmiało może wędrować przez zawór ssący do silnika.
Sprawdziłbym kondensator rozruchowy, lecz powodem mogą być łożyska ,lub prędzej wybite gniazda łożyskowe w pokrywach silnika. Jest to częsty objaw silników jednofazowych. Po rozkręceniu silnika mogą być widoczne ślady obcierania na wirniku lub stojanie.
Nie znam się na tym. Jak to sprawdzić?
Pokaż zdjęcie tego silnika.
A jak sprawdzić pompę czy jest sprawna? No i te czujniki bezpieczeństwa w jaki sposób je sprawdzić?
Kolego, czy sprawdziłeś bezpieczniki. Jeśli masz pod siedzeniem kierowcy włącznik zapłonu, to sprawdź jego działanie i okablowanie, bo współpracuje on ze stacyjką. Po uruchomieniu silnika, w zasadzie nie jest mu potrzebny akumulator. Przeglądnij okablowanie w traktorku, może wtyczki się rozłączyły lub kabelki przerwały.
Witam, oto instrukcja tego silnika.
Taki miernik, którym można sprawdzić pojemność kondensatora. Możesz podjechać do warsztatu, który zajmuje się przezwajaniem silników, tam sprawdzą.
Jeśli silnik kosiarki jest już wysłużony, to może czas pomyśleć o remoncie. Sprawdź odmę silnika. Czy przypadkiem nie kosiłeś na pochyłościach terenowych, co, może tłumaczyć zassanie oleju i stąd nadmierny dym. Sprawdź poziom oleju (czy był wymieniany na świeży po sezonie pracy). Gaźnik do przeczyszczenia (dysze) i filtr powietrza do ewentualnej wymiany....
Proponowałbym raczej żarówkę 200W, bo na 40Watowej w zależności od pojemności kondensatora, zaobserwowanie różnicy przy zwartym kondensatorze. jak i sprawnym może być kłopotliwe. Ewentualne sprawdzenie przy obydwu mocach żarówek. Można sprawdzić na inne sposoby, ale wszystkie są dość ryzykowne. Może bezpieczniej będzie zlecić to znajomemu, który już...
Poczekaj na kogoś, kto ma taki silnik albo miał z nim do czynienia. Gdybyś miał rysunek z częściami, to byś mógł na spokojnie sprawdzić, czy tam jest uszczelka. W silnikach ciągników C-330 C-360 dokręcałeś wtryskiwacz do oporu i nic nie przestawiałeś. Tutaj może być podobnie.
Trzeba sprawdzić klin koła zamachowego , najlepiej wymienić na nowy. Jeżeli, klin uległ uszkodzeniu to jest przestawiony zapłon i silnik nie pracuje tak jak powinien. Może być skrzywiony wał, jeżeli słychać stuki to trzeba sprawdzić panewkę korbowodu. Osiowy luz wału zawsze jest w tych silnikach, wcześniej chyba nie zwróciłeś na to uwagi. Wał nie posiada...
Powodem tego jest zalewanie świecy, więc albo uszkodzona świeca ( ma przebicie przy wyższej temperaturze ) brak podkładki na sprężynie, wytarty cylinder. Podaj na PW adres to poślę Ci tą podkładkę. Jeszcze przyszło mi do głowy aby sprawdzić odległość cewki od koła ( 0,2-0,3 mm ) Z cewki, oprócz kabla świecy powinny wychodzić dwa cienkie przewody jeden...
Ta dźwignia, to regulator odśrodkowy.W zależności od ustawienia tej dźwigni, zmieniają się obroty silnika.
Chyba trzeba odkręcić głowicę i sprawdzić cylinder i zawory, czasami potrafią się zawieszać.
Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć i odczytać z tabliczki, jaki jest silnik w kosiarce?
Witam, proszę o pomoc! Traktorek-kosiarka, wymieniony, zakupiony nowy silnik LONCIN LC1P92F, miesiąc temu. Po przekręceniu kluczyka szarpie, jakby chciał odpalić, natomiast nie odpala. Co może być powodem? Dziękuję za wszystkie podpowiedzi! AI: Czy po zamontowaniu nowego silnika kosiarka choć raz odpaliła, czy problem pojawił się od razu po wymianie?...
Sprawdzić regulator obrotów. Jaki tam jest silnik?
Mieszanie tak dużej ilości paliwo to zły pomysł. Ja zatarłem tak piłę bo paliwo stało prawie rok i później tylko po wstrząśnięciu wlałem do zbiornika. Później w serwisie się dowiedziałem że olej wymieszany z benzyną może stać do 2 miesięcy, a jak dłużej to traci swoje właściwości. Wszystko się zgadza, tylko kolega chce lać mieszankę do silnika czterosuwowego....
Chcesz zarabiać za udzielenie pomocy ? 😁
1. Sprawdź przekaźnik do zasilania rozrusznika, to taki element bezpośrednio połączony z akumulatorem i stacyjką. Zdemontuj, otwórz, sprawdź styki czy nie zaśniedziały, przepaliły itp. 2. Sprawdź włącznik elektromagnetyczny tzw. bendix w rozruszniku; niestety trzeba zdemontować rozrusznik i sprawdzić szczotki, czy wszystko czyste, nie zaśniedziałe....
Bardzo możliwe. Po prostu zostałem najpierw skierowany na ten trop więc go sprawdziłem. Teraz kolej na drugi etap jak sprawdzić silnik? :)
Jakieś pomysły, bo wszystko niby wygląda na ok? Sprężyna???
Równolegle z napięciem zasilania zastosuj kondensator około 22nF na 400-600V.
I kolega nie ma racji. Zwykle pada dolne łożysko- jak?. Ma już za duże luzy i cewki stojana przyciągną wirnik. Co ma biedak zrobić, nie obraca się i silnik buczy. Jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia- te silniki mają hamulec po wyłączeniu prądu, jak wirnik swobodnie się obraca to coś nie tak. Sam kondensator w tych silnikach nie pada- to nie chińczyk....
Jeśli to jest zalakierowane nic nie ruszaj.
Trudno warunkach domowych "wyosiować" wirnik, w takiej sytuacji mój znajomy rozebrał silnik (rozwiercił spawy) następnie po wybudowaniu wirnika podtoczył jego rdzeń (ok 0,5 mm). Dopiero po tym zabiegu udało mu się właściwie ustawić wirnik. Oczywiście wiąże się to z pogorszeniem sprawności silnika, ale jest to niazauważalne.
Sprawdź czy gdzieś nie ciągnie lewego powietrza .
w silniku indukcyjnym????? szczotki ????
Witam, sprawdź sprężynkę od regulatora obrotów może jest za luźna i silnik nie zwiększa mocy przy większym obciążeniu. Mam kosiarkę champion (włoska) z silnikiem Tecumseh 3,5 hp z 2006 roku i działa bezproblemowo myślę że te silniki są bardzo dobre ew regeneracja to wymiana pierścieni, tłoka, cylindra i głowicy. Cały zestaw 200 - 300 zł.
Gaźnik do sprawdzenia, prawdopodobnie naciągnięta membrana.
Oznaczenie pewnie jest na korpusie pod bakiem.
moim zdaniem jedno z uzwojen nie dostaje fazy lub jest uszkodzone, kolega Topolski Mirosław napisał co w tym przypadku należy zrobić.
Witaj Przyczyną "kopcenia" kosiarki są spalane pozostałości oleju w silniku (nie wiem jak doszło do zalania olejem), chyba że jest on mechanicznie uszkodzony (pęknięty blok, porysowany cykinder, zużyte pierścienie itp.) i olej stale dostaje się do kosiarki. Może być również za wysoki poziom oleju. Poziom oleju możesz sprawdzić na bagnecie (ślad oleju...
to w jakim położeniu powinien być magnes na kole względem cewki.. Tak naprawdę to nie wiem, nigdy tego nie sprawdzałem. Myślę że powinien być naprzeciwko iskrownika. Ważna jest też odległość iskrownika od magnesów koła, powinno chyba być około 0,3 mm, tylko aby nie obcierało o koło. Aby sprawdzić czy klin jest dobry to najlepiej odkręcić nakrętkę mocującą...
Podejrzewam uszkodzenie korbowodu, szukaj nowego silnika (kosiarki).
Układ bezpieczeństwa wyłącza silnik, trzeba go sprawdzić.
Silnik kosiarki B&S 675 (lat kilkanaście) nie chce odpalić. Czasem przy próbie rozruchu słychać pojedyncze strzały, ale nic z tego nie wychodzi. Iskra na świecy jest. Gaźnik (pływakowy) czyściłem dwukrotnie, bez efektów. Iskra na świecy jest. Wymieniłem świecę i filtr. Sprawdziłem klin. Raz udało się odpalić po wstrzyknięciu paliwa po wykręceniu świecy...
Wymień łożyska(niewielki koszt), sprawdź jak łożyska nowe wchodzą w pokrywy.Gdy wpadają luźno to można gniazda napunktować, lub jeżeli jest możliwe zmieniać położenie pokrywy co 90 stopni.
Witam, mam problem z kosiarką mf-70 po przejechaniu małej powierzchni (4xpo 50 m) grzeje się silnik i świeca (robi się na niej nagar) i kosiarka gaśnie. Jak odpocznie i ostygnie wyczyszczę świecę to znów mogę zrobić te same kursy i znów powtórka z rozrywki. Co może być przyczyną??
Czyli jest to najprawdopodobniej silnik na napięcie zmienne. A nawet na pewno. Jak Kolega pisze: W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów
Ja mam podobną sytuację. Myślę że to kondensator ale u mnie kosiarka na działce zaczyna się kręcić ale nie osiąga pełnych obrotów. Nie miałem czasu za to się wziąć bo zmykałem przed deszczem.
Fakt może to gaźnik lub membrana bo zostawiałem paliwo na zimę w zbiorniczku(mój błąd),a świeca jak oryginalna to pewnie dobra złą by dali?Kosiarka ma 2 lata więc jeszcze nie złom raczej użytkowana bez obciążeń.Zresztą nie wiem jak sprawdzić jaka świeca idzie do danego silnika.
Zapytaj Bota, bo my nie wiemy. Jaki typ silnika?
A podczas kręcenia wałem, patrząc na koniec wału, widać gołym okiem, że on jest krzywy? Jak są jakieś opory na wałku, to bym proponował rozebrać silnik i sprawdzić, czy wirnik nie obciera o stojan. I przy okazji wymienił łożyska, jeśli wirnik jest ok.
Miałem podobną sytuację w wyeksploatowanym już silniku. Odpowiedzialne za to zjawisko były rozklekotane zawory, nie było możliwości poprawnego ustawienia luzów gdyż po prostu były rozklekotane. Miały luzy na dźwigienkach, no i w ogóle cały silnik był delikatnie wiekowy i swoje już przepracował.
Czy dużo musisz szarpać za sznurek aby odpaliła ? Sprawdzałeś czy klin na wale jest w porządku ?
Kupiłeś nową czy używaną, zacznij od takiej głupiej sprawy jak, sprawdzenie odpowietrzenia zbiornika i wymiany świecy. Potem, sprawdź luzy zaworów. Ssący, 0,15 ± 0,02 mm. Wydechowy, 0,20 ± 0,02 mm.
Proponuję sprawdzić i wyregulować zawory.
Regulator obrotów jest sprawny? Chyba nie, ponieważ silnik nie podnosi automatycznie obrotów wraz ze wzrostem obciążenia. Jaki to silnik?
Witam . Jeżeli wymiana kondensatora nic nie pomogła (wpięty w to samo miejsce,nic na przewodach nie pozmieniane)to sprawdziłbym stan łożysk (luzy)jak również osadzenie łożysk w pokrywach silnika,jak i na samym wirniku.Częstą przypadłością silników jednofazowych ,jest właśnie luz,który w ten sposób się objawia że silnik nie startuje.Luzy te powodują...
Kable 3 i 4 idą zapewne do hamulca elektrycznego. Aby silnik kręcił się wystarczy zastosować wyłącznik który po załączeniu łączył by końcówki na foto 1 z 5 oraz 2 z 6 gdzie kable 1 i 2 to zasilanie sieciowe a 5 i 6 zasilanie silnika. Możesz zastąpić ten włącznik z takim samym schematem połączeniowym który nie wraca do pozycji spoczynkowej. W kosiarkach...
W pierwszej kolejności świeca, dalej wyłącznik zapłonu, szczególnie kabelek idący z cewki do wyłącznika. Możliwe, że styka gdzieś do masy. Następnie, wszystkie wyłączniki bezpieczeństwa. Sprawdź poziom oleju w silniku, przy niskim poziomie nie będzie iskry. Rysunek przedstawia sposób sprawdzenia cewki zapłonowej. http://obrazki.elektroda.pl/4884077100_1...
Problem rozwiązany. jestem laikiem w takich tematach ;) Dodano po 17 Wielkie dzięki problem rozwiązany.
No chyba tylko to pozostało.
sprawdzić cewka kosiarka sprawdzić kondensator kosiarka kosiarka sprawdzić cewka
toyota yaris uszczelki civic obroty zegarek ściąga
grunding pilot selektol specjal
Understanding OBK Bluetooth: Subaru, OpenBeken, and Modules Szarpanie przy ruszaniu Volvo XC60 2013 - przyczyny i diagnostyka